Ahiretin Varlığına 10 Delil

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
13,335
Tepki puanı
985
Düşünce
Sünni
Kardeşim mananın sözlük anlamına bakarsak yersiz bir sezgiye varmaktır. Herşeyde mana aramayı bir kenara bırakıp bak su hayata.anlamaya çalışmaya çalışsak fiziğiyle matematikle. Elementlerle herşeyin cevabını bilim yapıyor geç yapıyor güç yapıyor ama yapıyor. En basiti kopya koyun yaptık ya biz biz yarattık dimi bilime yönelmek insanın gözündeki perdeyi kaldırıyor
Bilimin cevap verebildiği şeyler tabii ki var ama bilimin cevap veremediği şeyler de var. Mesela bilim sizin de varlığını kabul ettiğiniz Yaratıcının mahiyeti hakkında deney yapamaz; çünkü Yaratıcı madde değildir ki. Madde ötesiyle ilgili konular bilimin sınırlarını aşar. "Oku" emriyle başlayan bir dinin müntesibi olarak bilim insanlarının çabasına çok saygı duyuyorum ama bilimi her şeyi bilen sınırları olmayan bir Tanrı yerine de koymuyorum. Bilimin de sınırları var, bilemeyeceği ve hakkında yorum yapamayacağı şeyler var. Canlı bir koyundan alınan materyalleri yine canlı olan bir hücrede çoğaltmaya yaratma denmez. Cansız bir varlıktan tamamen cansız olan bir ortamda bir canlı henüz üretilemedi. Allah cansız maddelere böyle bir özellik verdiyse ve bu özellik keşfedilirse belki bir gün yapılabilir ama öyle bir özellik vermediyse insanlık bunu asla başaramaz.

Bunlar ahiretle alakasız konular. Ahiret konusuna geri dönersek evrende hayat sona erdiğinde başka bir şeyi netice vermeyecekse evren gayesiz, değersiz ve abes olmaz mı? Sizce Yaratıcının evreni yaratmak için hiçbir amacı yok muydu? Siz amaçsızca bir evren yaratarak abes işlerle meşgul olan bir Yaratıcıya mı inanıyorsunuz? Eğer öyleyse bu evreni dizayn edecek kadar ilim sahibi bu Yaratıcıya sınırlı ilim sahibi insanlara bile isnad etmenin hakaret olduğu amaçsızca abes işlerle meşgul olmayı ne hakla isnad ediyorsunuz?
 
Mesajlar
169
Tepki puanı
54
Düşünce
Deist
Bilimin cevap verebildiği şeyler tabii ki var ama bilimin cevap veremediği şeyler de var. Mesela bilim sizin de varlığını kabul ettiğiniz Yaratıcının mahiyeti hakkında deney yapamaz; çünkü Yaratıcı madde değildir ki. Madde ötesiyle ilgili konular bilimin sınırlarını aşar. "Oku" emriyle başlayan bir dinin müntesibi olarak bilim insanlarının çabasına çok saygı duyuyorum ama bilimi her şeyi bilen sınırları olmayan bir Tanrı yerine de koymuyorum. Bilimin de sınırları var, bilemeyeceği ve hakkında yorum yapamayacağı şeyler var. Canlı bir koyundan alınan materyalleri yine canlı olan bir hücrede çoğaltmaya yaratma denmez. Cansız bir varlıktan tamamen cansız olan bir ortamda bir canlı henüz üretilemedi. Allah cansız maddelere böyle bir özellik verdiyse ve bu özellik keşfedilirse belki bir gün yapılabilir ama öyle bir özellik vermediyse insanlık bunu asla başaramaz.

Bunlar ahiretle alakasız konular. Ahiret konusuna geri dönersek evrende hayat sona erdiğinde başka bir şeyi netice vermeyecekse evren gayesiz, değersiz ve abes olmaz mı? Sizce Yaratıcının evreni yaratmak için hiçbir amacı yok muydu? Siz amaçsızca bir evren yaratarak abes işlerle meşgul olan bir Yaratıcıya mı inanıyorsunuz? Eğer öyleyse bu evreni dizayn edecek kadar ilim sahibi bu Yaratıcıya sınırlı ilim sahibi insanlara bile isnad etmenin hakaret olduğu amaçsızca abes işlerle meşgul olmayı ne hakla isnad ediyorsunuz?
Dinlerdeki amaç ibadettir. Genel olarak. Sevgi hoşgörüyü iyilik bunlar dinlerden öncede insanl insan yapan hissyatlardı.bence tanrı 1 dir dinler 1in sapmasıdır.
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
13,335
Tepki puanı
985
Düşünce
Sünni
Dinlerdeki amaç ibadettir. Genel olarak. Sevgi hoşgörüyü iyilik bunlar dinlerden öncede insanl insan yapan hissyatlardı.bence tanrı 1 dir dinler 1in sapmasıdır.
İslamda amaç insanın dünya ve ahiret mutluluğudur. İbadetler bu amaç için kullanılan araçlardır.

Bilinen en eski insan yapısı bir ibadethanedir. Yani insanlığın din öncesi diye bilinen bir tarihi yok. Sonuç olarak sevgi, hoşgörü ve iyilik dinden önce var olmuş olamaz; çünkü bilimsel olarak insanlık tarihi ile din tarihi aynı anda başlıyor.

Diğer dinler Yaratıcının gönderdiği dinin sapmasıdır, bu konuda haklısınız ama İslam Yaratıcının gönderdiği dindir.

Ahiret konusuna geri dönersek evrende hayat sona erdiğinde başka bir şeyi netice vermeyecekse evren gayesiz, değersiz ve abes olmaz mı? Sizce Yaratıcının evreni yaratmak için hiçbir amacı yok muydu? Siz amaçsızca bir evren yaratarak abes işlerle meşgul olan bir Yaratıcıya mı inanıyorsunuz? Eğer öyleyse bu evreni dizayn edecek kadar ilim sahibi bu Yaratıcıya sınırlı ilim sahibi insanlara bile isnad etmenin hakaret olduğu amaçsızca abes işlerle meşgul olmayı ne hakla isnad ediyorsunuz?
 
Mesajlar
169
Tepki puanı
54
Düşünce
Deist
İslamda amaç insanın dünya ve ahiret mutluluğudur. İbadetler bu amaç için kullanılan araçlardır.

Bilinen en eski insan yapısı bir ibadethanedir. Yani insanlığın din öncesi diye bilinen bir tarihi yok. Sonuç olarak sevgi, hoşgörü ve iyilik dinden önce var olmuş olamaz; çünkü bilimsel olarak insanlık tarihi ile din tarihi aynı anda başlıyor.

Diğer dinler Yaratıcının gönderdiği dinin sapmasıdır, bu konuda haklısınız ama İslam Yaratıcının gönderdiği dindir.

Ahiret konusuna geri dönersek evrende hayat sona erdiğinde başka bir şeyi netice vermeyecekse evren gayesiz, değersiz ve abes olmaz mı? Sizce Yaratıcının evreni yaratmak için hiçbir amacı yok muydu? Siz amaçsızca bir evren yaratarak abes işlerle meşgul olan bir Yaratıcıya mı inanıyorsunuz? Eğer öyleyse bu evreni dizayn edecek kadar ilim sahibi bu Yaratıcıya sınırlı ilim sahibi insanlara bile isnad etmenin hakaret olduğu amaçsızca abes işlerle meşgul olmayı ne hakla isnad ediyorsunuz?
Kral sen söylediklerin hiçbir tutarlıgı yok sevgi şevkat dinede bağladınya srnlen anlasamayız. Hayvanların insanlara gösterdikleri sevgi neye baglı oda mı dine bağlı.rasyonel akıl tartar biçer karşılaştırır hatta iyelerden çok kötüleri görür. Sevgi aşk bunlar beynimizin bir kısmındaki dopamin seviyesine bağlı. Dine bağlı deil yani insan tarihi dinlerden daha eskidir. Sen anlayamadığın herşeyi ayet bulup ona yorumluyorsun korkuyorsun çünki. Tarih tekerrür ettiği sürece böyle örnekleri birleştirmek mümkün. İslamiyeti muhammeti bu kadar sevip sayanlar halifeliğin kaldırılmasını neden sesini cıkarmadılar. Yada sen ne yaptın.herkes yapmacık dindar herkes cennetin güzel bahçelerini istioyr başka bişe deil
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
13,335
Tepki puanı
985
Düşünce
Sünni
sevgi şevkat dinede bağladınya srnlen anlasamayız.
Sorgulamak sadece dinle ilgili olmamalı. Sizin bu ön kabulleriniz de sorgulamaya açık değilse siz kendi ön kabullerinizi din yerine koyup dogmatik olarak savunmuş olmaz mısınız?
Hayvanların insanlara gösterdikleri sevgi neye baglı oda mı dine bağlı.
Hayvanda şuur yoktur. Allah içine ne koyduysa onu bilir ve hisseder. Dinin kaynağı Allah’tır, tıpkı insan ve hayvanlardaki duyguların kaynağının Allah olması gibi.
rasyonel akıl tartar biçer karşılaştırır hatta iyelerden çok kötüleri görür.
Akıl iyiyi görüp yaklaşmak, kötüyü görüp uzaklaşmak için insana verilmiştir. Birini birinden fazla gören akıl insana fayda değil zarar verir, psikolojisi bozulur insanın.
Sevgi aşk bunlar beynimizin bir kısmındaki dopamin seviyesine bağlı.
İnsanda dopamin yükseldiği için insan sevmiyor, insan sevdiği için dopamin seviyesi yükseliyor. Sizce durduk yere mi insanın dopamin seviyesi yükseliyor? Niye her karşı cinse aşık olunmuyor da bazılarına olunuyor?
insan tarihi dinlerden daha eskidir.
Bu iddianız hiçbir bilimsel veriye dayanmayan, üstelik eldeki bilimsel verilere aykırı bir VARSAYIM.

Yazmıştık:

Bilinen en eski insan yapısı bir ibadethanedir. Yani insanlığın din öncesi diye bilinen bir tarihi yok
Sen anlayamadığın herşeyi ayet bulup ona yorumluyorsun korkuyorsun çünki.
Beni hiç tanımadığınız halde korktuğumu neye dayanarak iddia ediyorsunuz?
İslamiyeti muhammeti bu kadar sevip sayanlar halifeliğin kaldırılmasını neden sesini cıkarmadılar.
Halifelik ne İslamın ne de imanın bir şartı değilken, insanların halifeliğin kaldırılmasına karşı çıkmasını hangi ayet veya hadise dayanarak insanlardan bekliyorsunuz?

Ayrıca karşı çıkanlar ya suikaste kurban gitti ya idam ya da sürgün edildi.
Yada sen ne yaptın.
Ben halifelik kaldırılırken yaşamıyordum. Benim fikrim şu ki o zaman kaldırılması yanlıştı, şimdi tekrar getirilmesi yanlış olur.
herkes yapmacık dindar herkes cennetin güzel bahçelerini istioyr başka bişe deil
İnsanların beyninin içindekileri hangi bilimsel metotla okuyorsunuz?

Şu sorulara halen cevap vermediniz:

Ahiret konusuna geri dönersek evrende hayat sona erdiğinde başka bir şeyi netice vermeyecekse evren gayesiz, değersiz ve abes olmaz mı? Sizce Yaratıcının evreni yaratmak için hiçbir amacı yok muydu? Siz amaçsızca bir evren yaratarak abes işlerle meşgul olan bir Yaratıcıya mı inanıyorsunuz? Eğer öyleyse bu evreni dizayn edecek kadar ilim sahibi bu Yaratıcıya sınırlı ilim sahibi insanlara bile isnad etmenin hakaret olduğu amaçsızca abes işlerle meşgul olmayı ne hakla isnad ediyorsunuz?
 
Yazarı tarafından düzenlendi:
Mesajlar
169
Tepki puanı
54
Düşünce
Deist
Sorgulamak sadece dinle ilgili olmamalı. Sizin bu ön kabulleriniz de sorgulamaya açık değilse siz kendi ön kabullerinizi din yerine koyup dogmatik olarak savunmuş olmaz mısınız?

Hayvanda şuur yoktur. Allah içine ne koyduysa onu bilir ve hisseder. Dinin kaynağı Allah’tır, tıpkı insan ve hayvanlardaki duyguların kaynağının Allah olması gibi.

Akıl iyiyi görüp yaklaşmak, kötüyü görüp uzaklaşmak için insana verilmiştir. Birini birinden fazla gören akıl insana fayda değil zarar verir, psikolojisi bozulur insanın.

İnsanda dopamin yükseldiği için insan sevmiyor, insan sevdiği için dopamin seviyesi yükseliyor. Sizce durduk yere mi insanın dopamin seviyesi yükseliyor? Niye her karşı cinse aşık olunmuyor da bazılarına olunuyor?

Bu iddianız hiçbir bilimsel veriye dayanmayan, üstelik eldeki bilimsel verilere aykırı bir VARSAYIM.

Yazmıştık:

Bilinen en eski insan yapısı bir ibadethanedir. Yani insanlığın din öncesi diye bilinen bir tarihi yok

Beni hiç tanımadığınız halde korktuğumu neye dayanarak iddia ediyorsunuz?

Halifelik ne İslamın ne de imanın bir şartı değilken, insanların halifeliğin kaldırılmasına karşı çıkmasını hangi ayet veya hadise dayanarak insanlardan bekliyorsunuz?

Ayrıca karşı çıkanlar ya suikaste kurban gitti ya idam ya da sürgün edildi.

Ben halifelik kaldırılırken yaşamıyordum. Benim fikrim şu ki o zaman kaldırılması yanlıştı, şimdi tekrar getirilmesi yanlış olur.

İnsanların beyninin içindekileri hangi bilimsel metotla okuyorsunuz?

Şu sorulara halen cevap vermediniz:

Ahiret konusuna geri dönersek evrende hayat sona erdiğinde başka bir şeyi netice vermeyecekse evren gayesiz, değersiz ve abes olmaz mı? Sizce Yaratıcının evreni yaratmak için hiçbir amacı yok muydu? Siz amaçsızca bir evren yaratarak abes işlerle meşgul olan bir Yaratıcıya mı inanıyorsunuz? Eğer öyleyse bu evreni dizayn edecek kadar ilim sahibi bu Yaratıcıya sınırlı ilim sahibi insanlara bile isnad etmenin hakaret olduğu amaçsızca abes işlerle meşgul olmayı ne hakla isnad ediyorsunuz?
Gayen amacın bu dünya üzerinde ömrün kadardır. Sen neden böyle ölümden sonraki hayata kitlendin kaldın ki. Soyun devam ediyor dimi atalarından kalan dna yı milyonlarca nesildir yaşatıyorsun amaç insan en mükemmel haline kadar neslinin devam etmesi. İlk insan homo habilis düşün onlar içinde mi ahiretin yada ölümdrn sonra yaşamın bi anlamı vardı. Tanrının adına sen konuşuyorsun bir kitaba dayanarak. insan oğlu tarafından yazılan üstelik. Bana abes gelen durum yok abes gelen yanlarını bana bi acıkla ben sana yyardımcı olayım. Cümleleri iyi kullanıyon sen.
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
13,335
Tepki puanı
985
Düşünce
Sünni
Gayen amacın bu dünya üzerinde ömrün kadardır. Sen neden böyle ölümden sonraki hayata kitlendin kaldın ki. Soyun devam ediyor dimi atalarından kalan dna yı milyonlarca nesildir yaşatıyorsun amaç insan en mükemmel haline kadar neslinin devam etmesi. İlk insan homo habilis düşün onlar içinde mi ahiretin yada ölümdrn sonra yaşamın bi anlamı vardı. Tanrının adına sen konuşuyorsun bir kitaba dayanarak. insan oğlu tarafından yazılan üstelik. Bana abes gelen durum yok abes gelen yanlarını bana bi acıkla ben sana yyardımcı olayım. Cümleleri iyi kullanıyon sen.
Her şey neticesine göre anlam kazanır. O yüzden her şeyin neticesine gidiyorum. Temodinamik yasalarına göre bir gün evrende hayat son bulacak. Belki de termodinamiğin ön gördüğünden daha önce beklenmedik bir şey evrende hayatı sona erdirecek. Ne zaman ve nasıl olduğu önemli değil ama evrende bir gün hayat sona erecek, bu kesin. İşte evrende hayat sona erdikten sonra başka bir şeyi netice vermeyecekse manasız olmaz mı? Sonuç olarak hayat bittikten sonra insan biyolojik olarak mükemmel olsa ne olur olmasa ne olur? Bütün bu mükemmellik sonuçta neyi netice verecek?

Yazdıklarım ilk ve son tüm insanlar için geçerli.

Ayrıca sorularıma halen cevap vermediniz:

Ahiret konusuna geri dönersek evrende hayat sona erdiğinde başka bir şeyi netice vermeyecekse evren gayesiz, değersiz ve abes olmaz mı? Sizce Yaratıcının evreni yaratmak için hiçbir amacı yok muydu? Siz amaçsızca bir evren yaratarak abes işlerle meşgul olan bir Yaratıcıya mı inanıyorsunuz? Eğer öyleyse bu evreni dizayn edecek kadar ilim sahibi bu Yaratıcıya sınırlı ilim sahibi insanlara bile isnad etmenin hakaret olduğu amaçsızca abes işlerle meşgul olmayı ne hakla isnad ediyorsunuz?

İnsanda dopamin yükseldiği için insan sevmiyor, insan sevdiği için dopamin seviyesi yükseliyor. Sizce durduk yere mi insanın dopamin seviyesi yükseliyor? Niye her karşı cinse aşık olunmuyor da bazılarına olunuyor?

Beni hiç tanımadığınız halde korktuğum sonucuna hangi bilimsel metodla ulaştınız?

İnsanların beyninin içindekileri hangi bilimsel metotla okuyorsunuz? Benim benim cennetin bahçelerinden başka bir şey istemediğime hangi bilimsel metodla ulaştınız?

Halifelik ne İslamın ne de imanın bir şartı değilken, insanların halifeliğin kaldırılmasına karşı çıkmasını hangi ayet veya hadise dayanarak insanlardan bekliyorsunuz?
 
Mesajlar
169
Tepki puanı
54
Düşünce
Deist
Her şey neticesine göre anlam kazanır. O yüzden her şeyin neticesine gidiyorum. Temodinamik yasalarına göre bir gün evrende hayat son bulacak. Belki de termodinamiğin ön gördüğünden daha önce beklenmedik bir şey evrende hayatı sona erdirecek. Ne zaman ve nasıl olduğu önemli değil ama evrende bir gün hayat sona erecek, bu kesin. İşte evrende hayat sona erdikten sonra başka bir şeyi netice vermeyecekse manasız olmaz mı? Sonuç olarak hayat bittikten sonra insan biyolojik olarak mükemmel olsa ne olur olmasa ne olur? Bütün bu mükemmellik sonuçta neyi netice verecek?

Yazdıklarım ilk ve son tüm insanlar için geçerli.

Ayrıca sorularıma halen cevap vermediniz:

Ahiret konusuna geri dönersek evrende hayat sona erdiğinde başka bir şeyi netice vermeyecekse evren gayesiz, değersiz ve abes olmaz mı? Sizce Yaratıcının evreni yaratmak için hiçbir amacı yok muydu? Siz amaçsızca bir evren yaratarak abes işlerle meşgul olan bir Yaratıcıya mı inanıyorsunuz? Eğer öyleyse bu evreni dizayn edecek kadar ilim sahibi bu Yaratıcıya sınırlı ilim sahibi insanlara bile isnad etmenin hakaret olduğu amaçsızca abes işlerle meşgul olmayı ne hakla isnad ediyorsunuz?

İnsanda dopamin yükseldiği için insan sevmiyor, insan sevdiği için dopamin seviyesi yükseliyor. Sizce durduk yere mi insanın dopamin seviyesi yükseliyor? Niye her karşı cinse aşık olunmuyor da bazılarına olunuyor?

Beni hiç tanımadığınız halde korktuğum sonucuna hangi bilimsel metodla ulaştınız?

İnsanların beyninin içindekileri hangi bilimsel metotla okuyorsunuz? Benim benim cennetin bahçelerinden başka bir şey istemediğime hangi bilimsel metodla ulaştınız?

Halifelik ne İslamın ne de imanın bir şartı değilken, insanların halifeliğin kaldırılmasına karşı çıkmasını hangi ayet veya hadise dayanarak insanlardan bekliyorsunuz?
İnancın islam termodinamikten dünyanın sonu diyorsun örnekleme yapıyorsun.hayat zaten gayesiz diyorum sen halada soruyorsun çapraz çapraz. Sen görnediğin şeye hakeret nasıl oluyor açıklasana kafanda yrattığun şeye hakaret. Varmıgını sadece insan eliyle yazılmış kitapla kanıtlamaya çalışıyorsun bu hakaret okuyor öylemi. Şeyimlen gülüyorum. Somut delil lazım. Bilimsel meyod diyorsunda kuranda bilimsel metodlarlan çalısıyorya sende öyle bakıyorsun dimi. İşine geldiği gibi bilimi kullan gerisini at geç. Saylardan kopyala yapıştır islanım şartı olmasına gerek yok halifeğin slaga yatmalarına bayılıyorum senin işine gelldiği gibi kullanın dini de kitabı da size yakışır zaten. Burda din misyonerliği yapmanı anlıyorum herhalde biri sana bi açı yaşattıki bu görevi üstlendin. En çok hoşuma gşden yanın salağa yatmallçarın anneden mi babadan mı kalıtsal bu olay sende samimi olurmusun. BABANLA YAŞADIĞIN OLAYLARMI SENİ BU KADAR MENSUP OLDUĞUN DİNE MİSYONERLİK YAPMAYA KADAR İTTİ. CEVAP VERSENE
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
13,335
Tepki puanı
985
Düşünce
Sünni
İnancın islam termodinamikten dünyanın sonu diyorsun örnekleme yapıyorsun.
İslam ile termodinamiği birbirine zıt görüyorsanız ya İslamı bilmiyorsunuzdur ya da termodinamiği. Neresini neden bağdaştıramadınız?
.hayat zaten gayesiz diyorum sen halada soruyorsun çapraz çapraz. Sen görnediğin şeye hakeret nasıl oluyor açıklasana kafanda yrattığun şeye hakaret.
Sizin inandığınız Yaratıcıdan bahsediyorum. Siz kafanızdan uydurduğunuz bir Yaratıcıya mı inanıyorsunuz? Öyleyse bu sizin dogmatik olduğunuzu gösterir. Yaratıcıya inanmıyorsanız neden düşüncenizde deist yazıyor? Kafanızdan uydurmadığınız bir Yaratıcıya inanıyorsanız ahiret konusuna geri dönersek evrende hayat sona erdiğinde başka bir şeyi netice vermeyecekse evren gayesiz, değersiz ve abes olmaz mı? Sizce inandığınız Yaratıcının evreni yaratmak için hiçbir amacı yok muydu? Siz amaçsızca bir evren yaratarak abes işlerle meşgul olan bir Yaratıcıya mı inanıyorsunuz? Eğer öyleyse bu evreni dizayn edecek kadar ilim sahibi bu inandığınız Yaratıcıya sınırlı ilim sahibi insanlara bile isnad etmenin hakaret olduğu amaçsızca abes işlerle meşgul olmayı ne hakla isnad ediyorsunuz?
Varmıgını sadece insan eliyle yazılmış kitapla kanıtlamaya çalışıyorsun bu hakaret okuyor öylemi.
Yine söylemediğim bir şey bana isnad ederek saman adam safsatası yapmışsınız.

Benim Yaratıcının varlığı sonucuna ulaştığım çok argüman var. Örnek olarak birini yazayım:

Kainatın her yerinde matematik var, matematik hesap kitabı, hesap kitap tasarımı, tasarım da Yaratıcıyı gösterir. Yaratıcıyı inkar etmek için, kainatta matematik olduğunu gösteren bütün bilimleri inkar etmek gerekir. (Matematiği formüller anlamında kullanıyorum, insanların formülleri anlamak için ürettiği sembolik kavramlar bütününden değil. Bu yüzden matematik kelimesi yerine formül de koyabilirsiniz)

Sizin inandığınız Yaratıcının varlığına dair argümanınız ne?
İşine geldiği gibi bilimi kullan gerisini at geç.
Demek ki bilimi kullandığım yerlerde haklıyım. Bilimsel olarak yazdıklarım doğru. Peki işime gelmeyip kullanmadığım yerler neresi?
islanım şartı olmasına gerek yok halifeğin
E madem İslamın da imanın da şartı değil. Bir müslüman halifeliğin kaldırılmasını destekleyebilir de karşı da çıkabilir. Destek olmalarını veya karşı çıkmalarını neden bekliyorsunuz ki?
Burda din misyonerliği yapmanı anlıyorum herhalde biri sana bi açı yaşattıki bu görevi üstlendin. En çok hoşuma gşden yanın salağa yatmallçarın anneden mi babadan mı kalıtsal bu olay sende samimi olurmusun. BABANLA YAŞADIĞIN OLAYLARMI SENİ BU KADAR MENSUP OLDUĞUN DİNE MİSYONERLİK YAPMAYA KADAR İTTİ. CEVAP VERSENE
Yine ön yargılı yaklaşmışsınız. Ben herkes dünya ve ahirette mutlu olsun istiyorum, başka bir derdim yok. Babamla da bir problem yaşamadım, yaşamıyorum çok şükür.

Mesela hangi yazdığım neden sizde salağa yatma izlenimi oluşturdu?

Şu sorularıma halen cevap vermediniz:

Sonuç olarak hayat bittikten sonra insan biyolojik olarak mükemmel olsa ne olur olmasa ne olur? Bütün bu mükemmellik sonuçta neyi netice verecek?

İnsanda dopamin yükseldiği için insan sevmiyor, insan sevdiği için dopamin seviyesi yükseliyor. Sizce durduk yere mi insanın dopamin seviyesi yükseliyor? Niye her karşı cinse aşık olunmuyor da bazılarına olunuyor?
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Yavuz Selim

Yazar
Mesajlar
106
Tepki puanı
75
Düşünce
Agnostik
İlk argümanın, "bu kainatın var olmasında mutlaka bir amaç vardır" varsayımına dayanıyor, bunu kanıtlayamadığın sürece bu bir delil değildir.

İkinci argümanın, "tanrı yalnızca hikmetli işler yapar" varsayımına dayanıyor, bunu kanıtlayamadığın sürece bu bir delil değildir. Ayrıca buna karşı bir sorum var, tanrı bizi neden yarattı? Sen direkt olarak bu soruyu cevaplamadan önce: Yaratmak ve İmtihan Üzerine isimli konuma bir cevap bekliyorum, en azından yazdığım ilk başlıktaki argümanlarımı çürütebilirsen ne mutlu sana.

Üçüncü argümanın, "bilim diyor ki her şey en güzel, en doğru, en kısa-yol ile olur" şeklinde bir yalana dayanıyor. Halbuki ahiret varsa en kısa-yol, direkt olarak insanların orada yaratılmasıdır. Ayrıca bilim nerede "en güzel" diyor? Nerede "en doğru" diyor? Nerede "en kısa-yol" diyor?

Dördüncü argümanın, "bilim diyor ki evrende israf yoktur" diye bir yalana dayanıyor. Halbuki ahiret yalnızca insanlar içinse insanlara anlık olarak etki etmeyen insan-olmayanların önemi yoktur, dolayısıyla insan yaşamadan önce var olan her varlık israftan ibarettir. Ayrıca bilim böyle bir şey söylemiyor.

Beşinci argümanın, "işaretler delildir" şeklinde zırva bir düşünceye dayanıyor. Ancak doğru kabul ettiğin Kur'an'da da çöl dışına ait bir canlıdan iz yok, bu da yazarın çöl dışıyla alakalı hiçbir şey bilmediğine işarettir, işaretler delilse bu da delildir.

Altıncı argümanın tamamen zırva ve alakasız, dayandığı varsayım "işaretler delildir" olmasına rağmen yazdıklarının bununla çok bir alakası yok gibi. Her neyse, beşinci argümana verdiğim yanıt burada da geçerli.

Yedinci argümanın da zırva, dayandığı varsayım "allah çok merhametlidir". Buna karşın cevabım: Kötülük Problemi ve Allah. Ayrıca "allah insanı hiç yokluğa atıp, sevdiklerinden ebediyen ayırır mı?" demişsin de yokluğa atılınca sevdiklerinden ayrılmasının bir önemi kalmıyor, çünkü bundan haberi olmuyor, çünkü artık o YOK. Ama kendine tapmayanı cehenneme atan allah, insanları -sırf kendi onu sevmiyor diye- sevdiklerinden ayırıyor, saçmalığa bakar mısın? Cehennemde sonsuza dek yakılmasındansa yok edilmesi daha merhametli olurdu.

Sekizinci argümanında en azından sebep-sonuç ilişkilerini vesaire doğru kurabilmişsin, "allahın varlığının şöyle şöyle kanıtları var, İslam allahın dinidir, İslam'a göre 8234972947297239729 tane peygamber gelmiş ve hepsi de aynı şeyleri tebliğ etmiş", aynı şeyleri tebliğ ettikleri kısmı kesinlikle problemli, ünlü Kur'an yorumcusu Râzî, Tevrat'ın değiştirilmediğini söylüyor (bkz. e’t-Tefsirül-Kebir, 8/107-108). Güya gelecekten haber veriyormuş Kur'an, hahaha. İslam alimleri beni ilgilendirmiyor, bana Kur'an'da şu sözde Rum mucizesi kadar açık bir kehanet göstermen lazım. Bu arada Din ve Mitoloji; Rum mucizesine dair 2 tane video yapmış, linkleri aşağıda.
RUM SURESİ MUCİZESİ(!) NEDEN İMKANSIZDIR?
RUM SURESİ MUCİZESİ (!) 2
Benim de Kur'an'ın yanlış olduğuna dair kanıtlarım var, allaha kusursuz ve her şeyi yaratan diyor. Bu bir çelişkidir, Yaratmak ve İmtihan Üzerine isimli konuma cevap vermen gerekiyor. Ayrıca onun dışında daha birçok problem var. Ne derseniz deyin, benim favorim Lokman suresi (31), 34. ayet. "hiç kimse nerede öleceğini bilemez." ifadesi hem Diyanet İşleri Eski mealinde, hem Diyanet İşleri Yeni mealinde, hem Elmalılı Hamdi Yazır mealinde, hem Edip Yüksel'in boktan mealinde, hem Yaşar Nuri Öztürk mealinde, hem de uluslararası kabul gören Pickthall mealinde geçmektedir. Hiç kimsenin nerede öleceğini bilememesi imkansız; intihar eden insanlar var, idam edilen insanlar var,...

Dokuzuncu argümanın da zırva, sekizinci argümana yanıtımda buna da cevap vermiş oluyorum. Gittikçe kötüleşiyor argümanlar...

Onuncu ve son argüman, bu da boş, özetle: "EVREN O KADAR NİZAMLIDIR Kİİİ, ÜÜÜFFFFF". Ahiretle ilgili bağlantısını anlayamadım.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
13,335
Tepki puanı
985
Düşünce
Sünni
İlk argümanın, "bu kainatın var olmasında mutlaka bir amaç vardır" varsayımına dayanıyor, bunu kanıtlayamadığın sürece bu bir delil değildir.
Yazmıştık:

Mesela; bir fabrikatör büyük bir tesis kursa, bu tesisin neticesine de bazı gayeler taksa, demek, o fabrikatörün, o gayeyi gerçekleştirmesi, onun asıl hedef ve niyetidir. Öyle ise, o gayeyi gerçekleştirmez ise, manasız ve gayesiz bir tesis olur. O tesisin esaslı düzeneği çocuk oyuncağı hükmünü alır, değersizleşir. Ahiret hayatı olmaz ise, kâinat o tesis gibi manasız ve abes şekline girer.

Eğer bir Yaratıcı varsa ölümden sonra başka hayat da olmak zorunda. Çünkü öbür türlü Yaratıcı abes iş yapan bir ahmak olurdu. Kainatı yaratacak ilme sahip bir varlık ahmak olamaz, öyleyse Yaratıcı varsa öldükten sonra hayat kesinlikle vardır.
İkinci argümanın, "tanrı yalnızca hikmetli işler yapar" varsayımına dayanıyor, bunu kanıtlayamadığın sürece bu bir delil değildir.
Yazmıştık:

Yaratıcı abes iş yapan bir ahmak olamaz; çünkü kainatı yaratacak ilme sahip bir varlık ahmak olamaz.
tanrı bizi neden yarattı?
Kendi isim ve sıfatlarını yansıtmamız için
Sen direkt olarak bu soruyu cevaplamadan önce: Yaratmak ve İmtihan Üzerine isimli konuma bir cevap bekliyorum
İlgili konuda cevabınız var.
Üçüncü argümanın, "bilim diyor ki her şey en güzel, en doğru, en kısa-yol ile olur" şeklinde bir yalana dayanıyor.
Argümanda öyle bir iddia yok. Yanlış anladığınızı varsayarak tekrar daha dikkatli okumanızı tavsiye ediyorum. Yanlış anladığınızı varsaydığım için bile bile saman adam safsatası yapmadığınızı düşünüyorum.
Halbuki ahiret varsa en kısa-yol, direkt olarak insanların orada yaratılmasıdır.
Bu durumda kötü insanlar neden cehennemde olduklarını sorardı.
Dördüncü argümanın, "bilim diyor ki evrende israf yoktur" diye bir yalana dayanıyor.
Ekolojide besin zincirlerine madde döngülerine bakarsanız hiçbir şeyin boşa gitmediğini görürsünüz
Halbuki ahiret yalnızca insanlar içinse insanlara anlık olarak etki etmeyen insan-olmayanların önemi yoktur, dolayısıyla insan yaşamadan önce var olan her varlık israftan ibarettir.
Diğer varlıklar bu dünyada Allahın isim ve sıfatlarını yansıtarak vazifelerini yaparlar ve ahirette de tabir caizse hammadde olarak kullanılırlar.
Beşinci argümanın, "işaretler delildir" şeklinde zırva bir düşünceye dayanıyor.
Ayak izi o yere basınç uygulandığını işaret eder/gösterir. “Ayak izinin basınç uygulandığına işaret etmesi basınç uygulandığına delil değildir, bu zırva bir düşüncedir” diyorsanız size diyecek sözüm yok:)
Ancak doğru kabul ettiğin Kur'an'da da çöl dışına ait bir canlıdan iz yok, bu da yazarın çöl dışıyla alakalı hiçbir şey bilmediğine işarettir, işaretler delilse bu da delildir.
Çöl dışında canlıların Kuranda olmaması çöl dışıyla ilgili bir şey bilmemeye işaret etmez. Sadece ihtimaller içine bunu da dahil eder.

Peki bu ihtimal mantıklı mı?

Kuranda göğe yükseldikçe göğsün daralacağı bildirilir. Bu da çöldeki insanların bilmesi mümkün olmayan son zamanlarda ulaşılan bir bilimsel veridir.

Demek ki Kuran o dönemki insanların değil yakın zamanlarda ulaşılan bu bilimsel veriyi de bilen bir Zatın kelamıdır. O da ancak Yaratıcı olabilir.
Yedinci argümanın da zırva, dayandığı varsayım "allah çok merhametlidir".
Varsayım değil hakikat.

Yazmışız:

Allahın rahmetinin çok küçük yansımalarını kainattaki yardımlaşmadan, annelerin şefkatinden görebiliyoruz. Korkaklığı ile ünlü tavuk bile yavrusu için köpeğe saldırabiliyor. Tavuğa bu şefkat nereden geldi? Tabii ki tavuğu yaratan Allahtan geldi.


Arzu edenler Allah'ın şefkatinin yansımalarını görmek için linklerdeki bilimsel verileri inceleyebilir
Oraya da yazdık:

İnsan bile, olmadığı zaman hiçbir şey kaybetmeyeceği bir şeyin sırf öyle istediği için öyle olmasını isteyebilirken Allah bir şeyin öyle olmasını istedi diye istediği şeye muhtaç olur mu?

Allahın istemesi dahil Allah hakkında kullandığımız her kelime eksik ve dar kalıplıdır. Allah katındaki fiil ve sıfatları hakkıyla ifade edebilecek kelimelerden yoksun olduğumuz için mecburen insanların sınırlı ve dar kalıplı kelimelerini kullanıyoruz. Aslında Allah hakkında kullandığımız her kelimeden sonra parantez içinde "Onun münezzehiyeti çerçevesinde" gibi bir ifade de kullanmak gerekir. Bu da gereksiz tekrar olacağı için Allatan bahsedilen her yerde aslında herkes O'nun münezzehiyeti çerçevesinde konuşulduğunu düşünüp ona göre cümleleri anlaması gerekir.

Meseleye böyle bakınca bütün itirazlarınız otomatik olarak ortadan kalkıyor.

Ayrıca suçluların cezalandırılması adaletin gereğidir ve adalet sadistlik olarak nitelendirilemez
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
13,335
Tepki puanı
985
Düşünce
Sünni
Ayrıca "allah insanı hiç yokluğa atıp, sevdiklerinden ebediyen ayırır mı?" demişsin de yokluğa atılınca sevdiklerinden ayrılmasının bir önemi kalmıyor, çünkü bundan haberi olmuyor, çünkü artık o YOK.
Yok olan cihetiyle bakılırsa sonucu yokluk olan bir iş yapmak ahmaklık olur.

Yazmıştık:

Eğer bir Yaratıcı varsa ölümden sonra başka hayat da olmak zorunda. Çünkü öbür türlü Yaratıcı abes iş yapan bir ahmak olurdu. Kainatı yaratacak ilme sahip bir varlık ahmak olamaz, öyleyse Yaratıcı varsa öldükten sonra hayat kesinlikle vardır.

Hayattaki sevdikleri açısından bakıldığında yazdığımız delil karşımıza çıkar.
insanları -sırf kendi onu sevmiyor diye- sevdiklerinden ayırıyor, saçmalığa bakar mısın?
Sırf kendi onu sevmiyor diye değil, suç işledikleri için.
Cehennemde sonsuza dek yakılmasındansa yok edilmesi daha merhametli olurdu.
Bunu yaşamadaki bilemezsiniz.

Ayrıca yokun cezası da yoktur. Suçun cezasının yok olması merhamet olamaz, aksine merhametsizlik olur.
aynı şeyleri tebliğ ettikleri kısmı kesinlikle problemli,
Nesi problem?
ünlü Kur'an yorumcusu Râzî, Tevrat'ın değiştirilmediğini söylüyor (bkz. e’t-Tefsirül-Kebir, 8/107-108).
Önünde sonunda ne dediğini bilmeden Razinin sözü hakkında yorum yapamam. İslama göre Tevrat Hz Musa’ya indirilmiştir. Şu an Tevrat denilen kitapta Hz Musa’nın mezarından bahsediliyor. Bu durumda İslama göre şu an Tevrat denilen kitap orijinal Tevrat olamaz.
Güya gelecekten haber veriyormuş Kur'an, hahaha.
Arzu edenler inceleyebilir
Bu arada Din ve Mitoloji; Rum mucizesine dair 2 tane video yapmış, linkleri aşağıda.
RUM SURESİ MUCİZESİ(!) NEDEN İMKANSIZDIR?
RUM SURESİ MUCİZESİ (!) 2
Videolara bakmaya genelde vaktim olmuyor. Ne argümanınız varsa buyurun yazınız.
Benim de Kur'an'ın yanlış olduğuna dair kanıtlarım var, allaha kusursuz ve her şeyi yaratan diyor. Bu bir çelişkidir, Yaratmak ve İmtihan Üzerine isimli konuma cevap vermen gerekiyor.
Cevap verdim :)
Ne derseniz deyin, benim favorim Lokman suresi (31), 34. ayet. "hiç kimse nerede öleceğini bilemez." ifadesi hem Diyanet İşleri Eski mealinde, hem Diyanet İşleri Yeni mealinde, hem Elmalılı Hamdi Yazır mealinde, hem Edip Yüksel'in boktan mealinde, hem Yaşar Nuri Öztürk mealinde, hem de uluslararası kabul gören Pickthall mealinde geçmektedir. Hiç kimsenin nerede öleceğini bilememesi imkansız; intihar eden insanlar var, idam edilen insanlar var,...
İntihara teşebbüs eden insan bu eyleminin ölümle sonuçlanıp sonuçlanmayacağını kesin olarak bilemez. İdam için de aynısı geçerli. İdam edilecekken son anda idamdan kurtulanlar var.


Dokuzuncu argümanın da zırva
Neresi neden zırva?
Onuncu ve son argüman, bu da boş, özetle: "EVREN O KADAR NİZAMLIDIR Kİİİ, ÜÜÜFFFFF". Ahiretle ilgili bağlantısını anlayamadım.
Yazmıştık:

Birinci dirilişe dikkat edenin, yeniden dirilişe hakkında tereddüdü kalmaz. Çünkü ikinci teşekkül, yani ikinci yapılış, birinci teşekkülden daha kolaydır. Bunu yapan, onu daha kolay yapar.
 

Yavuz Selim

Yazar
Mesajlar
106
Tepki puanı
75
Düşünce
Agnostik
Mesela; bir fabrikatör büyük bir tesis kursa, bu tesisin neticesine de bazı gayeler taksa, demek, o fabrikatörün, o gayeyi gerçekleştirmesi, onun asıl hedef ve niyetidir. Öyle ise, o gayeyi gerçekleştirmez ise, manasız ve gayesiz bir tesis olur.
Tamam. Yaratan kişinin ödeviyiz, anca enerji yiyoruz, bu yüzden öğretmene teslim ettikten sonra bizi yok edecek, çünkü artık ona ihtiyacı kalmayacak.
O tesisin esaslı düzeneği çocuk oyuncağı hükmünü alır, değersizleşir. Ahiret hayatı olmaz ise, kâinat o tesis gibi manasız ve abes şekline girer.
Onu pabucumun tanrısı söylüyor, olaylara geniş açıdan bakmayı denemeni tavsiye ederim.
Eğer bir Yaratıcı varsa ölümden sonra başka hayat da olmak zorunda. Çünkü öbür türlü Yaratıcı abes iş yapan bir ahmak olurdu. Kainatı yaratacak ilme sahip bir varlık ahmak olamaz, öyleyse Yaratıcı varsa öldükten sonra hayat kesinlikle vardır.
Belki de sen o kadar ahmaksın ki bunun "ahmaklık" olmadığı ihtimalleri düşünemiyorsundur bile, bir çocuğun ev ödevi bile olabiliriz, hatta bizden daha büyük bir varlığın iç organlarından yalnızca birisi bile olabiliriz, kendine bu kadar anlam yükleme lütfen.
Yaratıcı abes iş yapan bir ahmak olamaz; çünkü kainatı yaratacak ilme sahip bir varlık ahmak olamaz.
Hiç kainat yarattın mı da kainatı yaratmak için ne kadar ilme gerek olduğunu biliyorsun?
Kendi isim ve sıfatlarını yansıtmamız için
Bunu niye istesin?
İlgili konuda cevabınız var.
İlgili konuda cevabınıza cevap verdim.
Argümanda öyle bir iddia yok. Yanlış anladığınızı varsayarak tekrar daha dikkatli okumanızı tavsiye ediyorum. Yanlış anladığınızı varsaydığım için bile bile saman adam safsatası yapmadığınızı düşünüyorum.
Tamam cevabımı değiştiriyorum. Bilim dallarından nasıl "her şey, en kısa-yola başvurularak yapılır" sonucunu çıkartıyorsun?
Bu durumda kötü insanlar neden cehennemde olduklarını sorardı.
Allah mantığı yaratan değil mi, her şeyin direkt neticeye bağlanması olayını mantıklı gibi göstere de bilirdi, ayrıca sürekli "mal sahibi onunla istediğini yapar" demiyor musunuz, eğer bu doğruysa kimsenin karşı çıkma hakkı yok ama yanlışsa ben şu an bile yaratıldığım için karşı çıkabilirim, hakkım var.
Ki, bilinçli varlıklar asla "mal" olamazlar. Allah seni yarattı diyeceksen hayır, annem beni bu dünyaya getirdi, o yüzden annemin üzerimde ne kadar hakkı varsa allahın da en fazla o kadar olabilir, aralarında bir fark görmüyorum doğrusu. Hatta annem daha iyi, allah ol diyor oluyor şıp diye, annemse ne acılar çekti...
Sözün özü, şu anda da ben haklı olarak "niye istemediğim halde yaratıldım" diyebiliyorum, eğer bahsettiğin durum adaletsizlikse bu da adaletsizliktir.
Ekolojide besin zincirlerine madde döngülerine bakarsanız hiçbir şeyin boşa gitmediğini görürsünüz
Yalnızca canlılardan mı bahsediyoruz sanki?
Arılar petek yaparken biliyorsun, güya mükemmel bir verimle yapıyorlarmış. Halbuki matematikçiler arılarınkinden daha verimli, daha az şey kullanılan bir model üretti, yani arılar israf yapıyor. https://evrimagaci.org/arilar-petek...nereden-biliyorlar-veya-nasil-ogrendiler-8293
Diğer varlıklar bu dünyada Allahın isim ve sıfatlarını yansıtarak vazifelerini yaparlar ve ahirette de tabir caizse hammadde olarak kullanılırlar.
İnsanlığın hayatı boyunca şahitlik bile edemeyeceği görüntüleri de kast ediyordum, bu cevabın onlar için geçerli değil.
Ayak izi o yere basınç uygulandığını işaret eder/gösterir. “Ayak izinin basınç uygulandığına işaret etmesi basınç uygulandığına delil değildir, bu zırva bir düşüncedir” diyorsanız size diyecek sözüm yok:)
Basınç uygulayıp uygulamadığına dair delil olduğunu düşünmemiz aslında ne kadar geniş bir açıdan baktığımıza bağlı, neyi kast ettiğimize bağlı falan filan.
Mesela önceden birisi basınç uygulamış, o yüzden ayak izi oluşmuş, sonradan kar yağdığında karın üzerinde o ayak üzerinin şekli görünüyor, çünkü kar oraya eşit derecede yağmış. Bak mesela burada kimse kara baskı uygulamamış, yani o ayak izi yalnızca bir işaret. Bu gerçekten delil mi, bunu öğrenmek için karı incelemen gerekiyor.
Çöl dışında canlıların Kuranda olmaması çöl dışıyla ilgili bir şey bilmemeye işaret etmez. Sadece ihtimaller içine bunu da dahil eder.
O zaman 5. argümanının delil olmadığını kabul ediyorsun değil mi? Çünkü bunu sadece ihtimaller dahilinde görüyorsun, bir kanıt olarak görmüyorsun, demek ki ahiret varlığı da yalnızca ihtimaller dahilindedir.
Kuranda göğe yükseldikçe göğsün daralacağı bildirilir. Bu da çöldeki insanların bilmesi mümkün olmayan
Muhammed çölün dışına çıkmış insanlarla sanki hiç muhattap olmamıştır gibi konuşuyorsunuz.
son zamanlarda ulaşılan bir bilimsel veridir.
:D
Demek ki Kuran o dönemki insanların değil yakın zamanlarda ulaşılan bu bilimsel veriyi de bilen bir Zatın kelamıdır. O da ancak Yaratıcı olabilir.
:D :D
 

Yavuz Selim

Yazar
Mesajlar
106
Tepki puanı
75
Düşünce
Agnostik
Allahın rahmetinin çok küçük yansımalarını kainattaki yardımlaşmadan, annelerin şefkatinden görebiliyoruz. Korkaklığı ile ünlü tavuk bile yavrusu için köpeğe saldırabiliyor. Tavuğa bu şefkat nereden geldi? Tabii ki tavuğu yaratan Allahtan geldi.
Evrim...
İnsan bile, olmadığı zaman hiçbir şey kaybetmeyeceği bir şeyin sırf öyle istediği için öyle olmasını isteyebilirken Allah bir şeyin öyle olmasını istedi diye istediği şeye muhtaç olur mu?
Mantıklı bir varlık kazancı olmayacağı şey yapmaz, kazancı olamayacak varlık da yalnızca "yapmaz". Hem de hiçbir şeyi yapmaz.
İnsan, sırf rasyonel bir varlık mı da koskoca mantıklıların mantıklısı allahla onu kıyaslıyorsun?
Allahın istemesi dahil Allah hakkında kullandığımız her kelime eksik ve dar kalıplıdır. Allah katındaki fiil ve sıfatları hakkıyla ifade edebilecek kelimelerden yoksun olduğumuz için mecburen insanların sınırlı ve dar kalıplı kelimelerini kullanıyoruz. Aslında Allah hakkında kullandığımız her kelimeden sonra parantez içinde "Onun münezzehiyeti çerçevesinde" gibi bir ifade de kullanmak gerekir. Bu da gereksiz tekrar olacağı için Allatan bahsedilen her yerde aslında herkes O'nun münezzehiyeti çerçevesinde konuşulduğunu düşünüp ona göre cümleleri anlaması gerekir.

Meseleye böyle bakınca bütün itirazlarınız otomatik olarak ortadan kalkıyor.
Buna cevap vermiştim, aynı şeyleri tekrar tekrar gündeme getirme lütfen.
"'Canı çıksın o insanın, o ne nankördür!' şeklinde ifadeler kullanan allah sence şikayetçi olmaktan münezzeh mi? Senin kitabına bakınca allahın böyle şeylerden münezzeh olmadığı bariz. Buna "allah aslında biz anlayalım diye böyle açıkladı" şeklinde bir açıklama getiremezsin, esasen bu hiç inandırıcı değil. Çünkü bu durumda diyebiliriz ki, bütün Kur'an da anlayalım diye yalan yanlış bilgiler içeriyor olabilir. Yani bu savunmayla, Kur'an'da inanılacak bir taraf bırakmıyorsun."
Ayrıca suçluların cezalandırılması adaletin gereğidir ve adalet sadistlik olarak nitelendirilemez
Allahın kanıtlarını görüp buna rağmen inkar etmek suç mu? Neresi suç, basbayağı sadistlik işte bu insanları cehenneme göndermek :D
Yok olan cihetiyle bakılırsa sonucu yokluk olan bir iş yapmak ahmaklık olur.

Yazmıştık:

Eğer bir Yaratıcı varsa ölümden sonra başka hayat da olmak zorunda. Çünkü öbür türlü Yaratıcı abes iş yapan bir ahmak olurdu. Kainatı yaratacak ilme sahip bir varlık ahmak olamaz, öyleyse Yaratıcı varsa öldükten sonra hayat kesinlikle vardır.
Ben de buna daha demin cevap vermiştim.
Sırf kendi onu sevmiyor diye değil, suç işledikleri için.
Tekrar soruyorum, allahın kanıtlarını görüp buna rağmen inkar etmek suç mu? Neresi suç, basbayağı sadistlik işte bu insanları cehenneme göndermek :D
Bunu yaşamadan bilemezsiniz.
E o zaman siz de cehennemin yok olmaktan daha iyi olduğunu iddia edemezsiniz :D
Ayrıca yokun cezası da yoktur. Suçun cezasının yok olması merhamet olamaz, aksine merhametsizlik olur.
Kötülük ve iyilik insanların uydurmalarıdır, kötülük yoktur, toplumun huzurunu bozmak vardır. Buradaki ateistler bile eminim bana bu konularda katılmıyorlardır, çok uç şey söylüyorum :D
Her ne kadar insan duygusal bir varlık da olsa bu adaletin önüne geçmemeli. Mantığın temelinde minimum uğraşla maksimum verim vardır, minimum kişinin canı yansın ve maksimum kişi topluma kazandırılsın istiyorsan CEZA VERMEYECEKSİN, YALNIZCA ONARACAKSIN.
Ki tanrıdan da böyle bir şey beklerim, mantıklı olmasını yani. Beni duygusuz falan sanmayın böyle şeyler dediğim için, emin olun ben de üzülüyorum ama daima en önemlisi mantıktır. Bunu kabullenmemiz gerekiyor.
Nesi problem?

Önünde sonunda ne dediğini bilmeden Razinin sözü hakkında yorum yapamam. İslama göre Tevrat Hz Musa’ya indirilmiştir. Şu an Tevrat denilen kitapta Hz Musa’nın mezarından bahsediliyor. Bu durumda İslama göre şu an Tevrat denilen kitap orijinal Tevrat olamaz.
Tamam.
Arzu edenler inceleyebilir
Evet.
Videolara bakmaya genelde vaktim olmuyor. Ne argümanınız varsa buyurun yazınız.
Ya toplamda çok da uzun değiller, izlersin bi ara.
Ben de :)
İntihara teşebbüs eden insan bu eyleminin ölümle sonuçlanıp sonuçlanmayacağını kesin olarak bilemez. İdam için de aynısı geçerli. İdam edilecekken son anda idamdan kurtulanlar var.


İyi de ayette "hiç kimse" deniyor, yani 1 kişinin bilmesi bile ayeti çürütmek için yeterli. Son anda idamdan kurtulanların olması bir şey değiştirmiyor. İdam edilenlerden Erdal Eren'i örnek verebilirim mesela.
Birinci dirilişe dikkat edenin, yeniden dirilişe hakkında tereddüdü kalmaz. Çünkü ikinci teşekkül, yani ikinci yapılış, birinci teşekkülden daha kolaydır. Bunu yapan, onu daha kolay yapar.
Eee? Ne oldu şimdi yani?
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
13,335
Tepki puanı
985
Düşünce
Sünni
Tamam. Yaratan kişinin ödeviyiz, anca enerji yiyoruz, bu yüzden öğretmene teslim ettikten sonra bizi yok edecek, çünkü artık ona ihtiyacı kalmayacak.
1-Allah'ın ödevi yoktur. Neyi nasıl murad buyurursa öyle yapar.

2-Allah'ın öğretmeni yoktur.

3-Allah bizi yok etmek murad buyurursa yok eder. Bunu engelleyecek hiçbir güç yok ama yok etmemek murad buyuruyor.
Onu pabucumun tanrısı söylüyor, olaylara geniş açıdan bakmayı denemeni tavsiye ederim.
Her şey neticesine göre anlam kazanır. Kainatın neticesi yokluk olursa kainatın anlamı da yok demektir. Anlamsız şeyin varlığı da abestir.

Dikkat ederseniz Allahın dediği herhangi bir şeye atıf yapmadan olaylara geniş açıdan bakarak yukarıda yazdığım aynı sonuca ulaşıyoruz.

Yazdıklarım doğruysa demek ki Yaratıcı varsa mantıken ahiret de olmak zorunda.

Yazdıklarım yanlışsa neresi neden yanlış gösteriniz.
Mantıklı bir varlık kazancı olmayacağı şey yapmaz
Böyle bir kural yok. Böyle bir kuralın varlığını varsaysak bile Allah hiçbir kurala uymak zorunda değil.
İnsan, sırf rasyonel bir varlık mı da koskoca mantıklıların mantıklısı allahla onu kıyaslıyorsun?
İşte bu yüzden bir insan olarak uydurduğunuz kurallara Allahın uymak zorunda olduğunu iddia edemezsiniz :)

Dikkat ederseniz "insan bile" demişiz. Yani insan bile dediğiniz gibi davranmak zorunda değil, Allah niye zorunda olsun? :)
Buna cevap vermiştim, aynı şeyleri tekrar tekrar gündeme getirme lütfen.
"'Canı çıksın o insanın, o ne nankördür!' şeklinde ifadeler kullanan allah sence şikayetçi olmaktan münezzeh mi? Senin kitabına bakınca allahın böyle şeylerden münezzeh olmadığı bariz. Buna "allah aslında biz anlayalım diye böyle açıkladı" şeklinde bir açıklama getiremezsin, esasen bu hiç inandırıcı değil. Çünkü bu durumda diyebiliriz ki, bütün Kur'an da anlayalım diye yalan yanlış bilgiler içeriyor olabilir. Yani bu savunmayla, Kur'an'da inanılacak bir taraf bırakmıyorsun."
Ben de bu yazdığınıza cevap vermiştim, siz niye aynı şeyleri tekrar tekrar gündeme getiriyorsunuz? :)

Allah şikayetçi değil. Sadece durum tespiti yapıp ilgili insanların konumunu ortaya koyuyor.
Allahın kanıtlarını görüp buna rağmen inkar etmek suç mu? Neresi suç, basbayağı sadistlik işte bu insanları cehenneme göndermek :D
1-Varlıkların olduğundan farklı olduğunu iddia etmek iftira suçudur.

2-Varlıkların var olan anlamlarını inkar etmek tahkir suçudur.

Yazmıştık:

Suçluların cezalandırılması adaletin gereğidir ve adalet sadistlik olarak nitelendirilemez.
Belki de sen o kadar ahmaksın ki bunun "ahmaklık" olmadığı ihtimalleri düşünemiyorsundur bile, bir çocuğun ev ödevi bile olabiliriz, hatta bizden daha büyük bir varlığın iç organlarından yalnızca birisi bile olabiliriz, kendine bu kadar anlam yükleme lütfen.
1-Burada Ockham'ın usturası devreye giriyor ve delilleri olan daha basit cevapları sizin yazdığınız ve delilleri olmayan daha kopmleks cevaplardan daha geçerli kılıyor.

Benim yazdıklarımın doğru olabilmesi için tek bir Yaratıcının varlığı yeterli iken sizin dediğinizin doğru olabilmesi için çok daha fazla şeyin var olmasını varsaymak gerekiyro. Bu yüzden yazdığınız şeyler benim cevabımdan daha kopmleks.

2-Yazdığınız ihtimallerde bile öldükten sonra bir şekilde yine var olmaya devam ediyoruz.

Sonuç olarak yine aynı sonuca ulaştık:

Ölüm ebedi yokluk olamaz.
Hiç kainat yarattın mı da kainatı yaratmak için ne kadar ilme gerek olduğunu biliyorsun?
Bir ahmağın kainatı yaratabileceğini mi iddia ediyorsunuz?

Bilim insanları bir ahmak kadar olamıyorlar mı da kainatta zaten var olan bir çok şeyi yapamıyorlar.

Kainatta var olan bütün kanunlar ve formülleri bilen biri ancak kainatı yaratabilir. Işığı kim yarattıysa ışığın tabi olduğu kanun ve formülleri biliyor ki gözümü de ona göre yaratmış.
Allah bir sebep yüzünden bir şeyi öyle murad etmek zorunda değil.
Bilim dallarından nasıl "her şey, en kısa-yola başvurularak yapılır" sonucunu çıkartıyorsun?
Mesela doğada bir reaksiyonun gerçekleşmesi için normalde yüzlerce yıl beklemek gerekebiliyor ama Allah enzimleri vesile kılarak aynı reaksiyonu canlıda çok kısa sürede gerçekleşebilecek şekilde canlıyı yaratmış.

Demek ki biyoloji ilmini, kimya ilmini bu bakış açısıyla okuyunca yukarıda yazdıklarımızın doğru olduğu görülüyor.
Allah mantığı yaratan değil mi, her şeyin direkt neticeye bağlanması olayını mantıklı gibi göstere de bilirdi,
Onların mantıklı olarak algılaması bazı insanların direk cehennemde yaratılmasının mantıksız olduğu gerçeğini değiştirmez.
ayrıca sürekli "mal sahibi onunla istediğini yapar" demiyor musunuz
Nerede demişim gösteriniz.
eğer bu doğruysa kimsenin karşı çıkma hakkı yok
Evet insanlar direk cehennemde de yaratılmış olsa karşı çıkmaya hakları yoktu ama Allah böyle yapmamayı bize tercih hakkı vermeyi murad buyurmuş.
Ki, bilinçli varlıklar asla "mal" olamazlar.
Zaten İslam'a göre siz özgür iradesi olmayan mal değilsiniz. Özgür iradesi olmayan bir mal olmamanız sizin yaratılmış olduğunuz ve sizi bir Yaratan olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
Allah seni yarattı diyeceksen hayır, annem beni bu dünyaya getirdi, o yüzden annemin üzerimde ne kadar hakkı varsa allahın da en fazla o kadar olabilir, aralarında bir fark görmüyorum doğrusu.
Allah sizi yaratmasaydı anne babanız istediği kadar cinsel ilişkiye girsinler, siz yine dünyaya gelmezdiniz.
Hatta annem daha iyi, allah ol diyor oluyor şıp diye, annemse ne acılar çekti...
Hak zahmetle alakasız bir konu. Ben çok zengin olduğum için size verdiğim şeyi hiç zahmetsiz versem de başka bir fakirin ne zahmetlerle verdiği aynı şey kadar size verdiğim şey üzerinde hak sahibiyimdir.
şu anda da ben haklı olarak "niye istemediğim halde yaratıldım" diyebiliyorum, eğer bahsettiğin durum adaletsizlikse bu da adaletsizliktir.
İstemeniz/istememeniz için zaten yaratılmış olmanız gerekir. İtirazınız mantıksız olduğu için ortada bir adaletsizlik yok.

Ayrıca siz dahil her şey zaten Allah'ın olduğu için O'nun murad buyurduğu bir şeyde sizin tercih hakkınız yoktur. O murad buyurursa bazı şeylerde size tercih hakkı verir, vermemeyi murad buyurursa vermez
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
13,335
Tepki puanı
985
Düşünce
Sünni
Yalnızca canlılardan mı bahsediyoruz sanki?
Öyle bir iddiam olmadı.
Arılar petek yaparken biliyorsun, güya mükemmel bir verimle yapıyorlarmış. Halbuki matematikçiler arılarınkinden daha verimli, daha az şey kullanılan bir model üretti, yani arılar israf yapıyor. https://evrimagaci.org/arilar-petek...nereden-biliyorlar-veya-nasil-ogrendiler-8293
Hayır arıların ürettiği hiçbir şey israf olmuyor. Diğer varlıklar tarafından değerlendiriliyor.
İnsanlığın hayatı boyunca şahitlik bile edemeyeceği görüntüleri de kast ediyordum, bu cevabın onlar için geçerli değil.
Sadece insanların şahitlik etmesi için yaratıldıklarını iddia eden olmadı ki :)
Basınç uygulayıp uygulamadığına dair delil olduğunu düşünmemiz aslında ne kadar geniş bir açıdan baktığımıza bağlı, neyi kast ettiğimize bağlı falan filan.
Mesela önceden birisi basınç uygulamış, o yüzden ayak izi oluşmuş, sonradan kar yağdığında karın üzerinde o ayak üzerinin şekli görünüyor, çünkü kar oraya eşit derecede yağmış. Bak mesela burada kimse kara baskı uygulamamış, yani o ayak izi yalnızca bir işaret. Bu gerçekten delil mi, bunu öğrenmek için karı incelemen gerekiyor.
Kara aşağı yönlü yer çekim kuvveti etki etmiştir. Kara uygulanan yer çekim kuvvetini karın yüzey alanına bölerseniz kara uygulanan basıncı bulursunuz. Sonuç olarak kara yine basınç uygulanmıştır.

Örneği değiştirebiliriz:

Ayak izi o yere kuvvet uygulandığını işaret eder/gösterir. “Ayak izinin kuvvet uygulandığına işaret etmesi kuvvet uygulandığına delil değildir, bu zırva bir düşüncedir” diyorsanız size diyecek sözüm yok :)
O zaman 5. argümanının delil olmadığını kabul ediyorsun değil mi? Çünkü bunu sadece ihtimaller dahilinde görüyorsun, bir kanıt olarak görmüyorsun, demek ki ahiret varlığı da yalnızca ihtimaller dahilindedir.
Hayır benim yazdığımda işaret var, sizin yazdığınızda işaret yok sadece varsayımsal ihtimal var.

Yazmışız:

Çöl dışında canlıların Kuranda olmaması çöl dışıyla ilgili bir şey bilmemeye işaret etmez. Sadece ihtimaller içine bunu da dahil eder.
Muhammed çölün dışına çıkmış insanlarla sanki hiç muhattap olmamıştır gibi konuşuyorsunuz.
Hz Muhammedin muhatap olduğu insanlar arasında göğe yükselen var mıydı? :)
Evrim şuursuz bir mekanizmadır. Şuursuz bir mekanizma şuurlu varlıklara şefkat veremez.

Ayrıca Allah evrim mekanizmasını vesile kılmış olsa bile sonuçta tavuğa şefkati veren Allah'tır.
E o zaman siz de cehennemin yok olmaktan daha iyi olduğunu iddia edemezsiniz :D
Allah neyin bizim için daha iyi olduğunu bizden iyi bilir. O nasıl yapmayı murad buyurmuşsa en iyisi odur.
tanrıdan da böyle bir şey beklerim, mantıklı olmasını yani. Beni duygusuz falan sanmayın böyle şeyler dediğim için, emin olun ben de üzülüyorum ama daima en önemlisi mantıktır. Bunu kabullenmemiz gerekiyor.
Allah sizin ölçüsüz ölçülerinize göre hareket etmek zorunda değil.
Ya toplamda çok da uzun değiller, izlersin bi ara.
Müsaitliğime göre değişir.
İyi de ayette "hiç kimse" deniyor, yani 1 kişinin bilmesi bile ayeti çürütmek için yeterli. Son anda idamdan kurtulanların olması bir şey değiştirmiyor. İdam edilenlerden Erdal Eren'i örnek verebilirim mesela.
Bir kişi bile %100 bilemez zaten. Yüksek olasılıkla öyle olacağını düşünmek ve neticede bu yüksek olasılığın gerçekleşmiş olması insanların %100 bildiğini göstermez.
Eee? Ne oldu şimdi yani?
Ahiret ile yazdıklarımızın bağlantısını anlayamadığınızı yazdınız. Ben de bağlantısını zaten yazdığımızı gösterdim.
 

kavak

Vll ☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
5,884
Tepki puanı
3,139
Düşünce
Ateist
Cevabım konu başlığına...
Kısa ve öz: "Ahiret var", diyenler resmen halt etmişler.
Çünkü ortada bununla ilğili ne fol var ne de yumurta!
Peki, var olan ne?
Bazı çok bilmişlerin(!) hüsnü kuruntuları tabii.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Son konular

Son mesajlar

Üst