Ahlak Dinden Gelen Bir Şey Değildir

Kaybeden Şair

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,284
Tepki puanı
616
Düşünce
Ateist
Dindar insanların Ateistlere sordukları sorulardan biri:
- Ahlakınızı neye göre belirliyorsunuz?

Bu soru çok da mantıklı bir soru değil. Yani aslında dindar insanların demek istediği şu;
- Din ahlak için vardır. Dini olmayanlar ahlaksızdırlar.

Arkadaşlar bu çok dar ve mantıksız bir bakış açısı. Eğer ahlakın gereği din ise o zaman din hiç var olmasın. Biz ateistiz diye duygularımız da mı olmayacak? Eğer dindar bir insan dışarıda soğuk yüzünden üşüyen ve karnı aç olan bir çocuğu görüyorsa ve ona acımıyorsa en azından içi acımıyorsa asıl ahlaksız o insandır. Eğer bir ateist o çocuğu bir yere götürüp karnını doyuruyorsa bu güzel bir ahlak örneğidir. Bir başka örnek ise; eğer bir anne baba çocuğunu ilerde daha kaliteli bir hayata sahip olması için çırpınıyorlarsa ve o çocuk bunu bildiği halde ister Müslüman ister Hristiyan ister ateist olsun yine de ahlaklı bir davranış sergilemiyordur. Ahlak dinden gelen bir şey değildir. Eğer vicdanınız varsa ahlakınız da vardır. Ahlakınızın olması için bir dine ihtiyacınız yoktur. Hatta çoğu insan asıl saygıyı ve ahlakı ateist insanlardan öğreniyor. Dindar insanlar bu konuyu anlamakta neden zorluk çekiyor. Anlamıyorum...
 

Ra's Al Ghul

☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,338
Tepki puanı
120
Düşünce
Sünni
Bilinçli iyiliği sadece müslüman yapar. İslâm ahlakı da bilinçli ahlaktır. Ateist ahlakı bilinçsiz ahlaktır.
 

Kaybeden Şair

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,284
Tepki puanı
616
Düşünce
Ateist
Bilinçli iyiliği sadece müslüman yapar. İslâm ahlakı da bilinçli ahlaktır. Ateist ahlakı bilinçsiz ahlaktır.
Nasıl yani şimdi ben insanlara karşı saygılı davranıyorsam kötü şeyler yapmıyorsam bunu bilinçsiz bir şekilde mi yapmış oluyorum.
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Divan Kurulu Başkanı
Mesajlar
1,877
Tepki puanı
1,146
Düşünce
Agnostik
Bilinçli iyiliği sadece müslüman yapar. İslâm ahlakı da bilinçli ahlaktır. Ateist ahlakı bilinçsiz ahlaktır.
Dinin dayattığı ahlak şekli tehlikelidir. Din iyi bir şeyi ahlak olarak ortaya koyarsa sıkıntı yok ama din kötü bir şeyi de ahlak olarak dayatabilir. O zaman tehlike başlar işte. Örnek olarak dine göre çok kadınla evlenmekte ahlak açısından sıkıntı olmuyor, küçük çocuklarla evlenilebiliyor, dinden çıktı diye bir insan öldürülebiliyor, ayrıca cariye ve kölecilik de var vs. ve bunlar ahlaksızlık olmuyor.

Evet din kötü bir şeyi ahlak olarak dayattığında, o dinin inananları bunu sorgusuz sualsiz yerine getirip zulme sebep olacaktır. Hem de bu zulmü meşru görerek.

Seküler ahlak kaynağını dinden almaz. Vicdan ve evrensel değerlerden alır. Seküler ahlak dini ahlaka göre çok daha sağlıklıdır. Bu ahlakta din böyle istiyor diye kötü bir şey ahlak olarak insanlara dayatılamaz.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Heretik

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
980
Tepki puanı
410
Düşünce
Ateist
Ahlak dinden gelmez, konu Kuransa ahlaktan söz edemeyiz zaten.
Ayrıca, normalde ağzına küfür almayan bir insanım ama bu forumdaki zat gibi zihniyettekiler insanı dellendirebiliyor.
 

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,700
Tepki puanı
835
Düşünce
Ateist
Ahlak dinden gelmez, konu Kuransa ahlaktan söz edemeyiz zaten.
Ayrıca, normalde ağzına küfür almayan bir insanım ama bu forumdaki zat gibi zihniyettekiler insanı dellendirebiliyor.
Aslında doğada ahlak yoktur.

Ahlak yalnızca bazı insansal değer yargılarıdır.

Biliyoruz ki evrim, doğal seçilimin hükmettiği bir sistemdir. Böyle bir sistemdede ahlaka yer yoktur aslında gerekte yoktur.

Mesela ahlaksızlık olarak gördüğümüz ensest ilişki evrim mekanizmasında daha sıhhatli bir neslin gelmesini sağlasaydı, doğada ensest çok yaygın olurdu. (Her ne kadar hayvanlarda olsada çok yaygın değildir.) ve insanlar ensesti yasaklamazdı.

Çünkü insan içgüdülerini sosyal yaşamına yansıtan bir hayvandır.

İçgüdüsü insanı ensest yapmaya zorlasaydı, hiç kuşkusuz insan ensest yapardı.

Syg.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,972
Tepki puanı
1,359
Düşünce
Ateist
Ahlak insanlığın ürettiği en önemli insanlık değerlerinden biridir. Ahlak olmazsa insanlık olmaz. Ahlakı olmayan, insan sayılamaz. Ahlakın din ile ise hiç bir ilişkisi olmadığı gibi tersine, din kötü işleri ahlak diye yutturmanın başlıca aracıdır.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,972
Tepki puanı
1,359
Düşünce
Ateist
Aslında doğada ahlak yoktur.
Olması zaten gerekmiyor. Doğada örneğin adalet de yoktur. Bunlar insanlık kültür ögeleri. Bunları biz ürettik. Ama temelleri doğada bulunur. Örneğin taş bulmanın çok zor olduğu Antarktika'da penguenler binbir zahmet toplanan taşları çalan penguene şiddetli tepki verir ve onu cezalandırırlar. Tıpkı bizim hırsızlara yaptığımız gibi. Veya aynı işi yapan iki şempanzenin birine değerli, birine değersiz ödül verdiğinizde haksızlığa uğrayan şempanzenin buna isyan ettiği görülür.

Bitmedi, sürü hayvanlarında sürü ile uyumlu iyi davranışlar mükafatlandırılır, sürüyü riske atan bencil, umarsız, hileci davranışlar sürüden atılma veya öldürülme ile sonuçlanır.

Ensest konusunda ebemin sakalı olsa dedem olur muydu türü varsayımlarda bulunmanın bir yararı ve gereği olmadığını söylemek isterim. Ebenin deden olup olamayacağını incelemen için önce bir sakalını görmen lazım. Sakalı yokken böyle bir varsayım anlamsızdır.
 

Turdur

Üye
Mesajlar
57
Tepki puanı
7
Düşünce
Ateist
İnsan topluluklarında ki ahlak ve kültür dinlerden gelmez, insan topluluklarının ilk oluşum süreçlerinden beri vardırlar. Dine inanmış insanlar bunları sürekli dinlerine mal ettikleri için, karşılarında bir başka dine inanmış veya hiç bir dine inanmamış bir insanla herhangi bir tartışmaya girdiklerinde söyledikleri ilk şey ahlaktır.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,972
Tepki puanı
1,359
Düşünce
Ateist
İnsan topluluklarındaki ahlak ve kültür dinlerden gelmez, insan topluluklarının ilk oluşum süreçlerinden beri vardırlar.
Elbette ve kesinlikle öyledir. Din ahlakı sadece dindaşlarının hakkını yememeyi öğütler, onu da bir mafya babası bile elemanlarına soygun hasılatını hakça bölüşün diye emreder zaten. Din müşrikleri ise gördüğünüz yerde öldürün ve başka dinden olanları aşağılayarak cizye ödetin der. Allahı kabul etmeyenlere savaş açın öldürün diye emreder. Din allahın olana kadar savaşın der.

Yani din ahlaksızlığa kılıf yapmak için ahlakı insanlık kültüründen çalarak kendisine mâleder.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,052
Tepki puanı
476
Düşünce
Sünni
İnsan topluluklarında ki ahlak ve kültür dinlerden gelmez, insan topluluklarının ilk oluşum süreçlerinden beri vardırlar. Dine inanmış insanlar bunları sürekli dinlerine mal ettikleri için, karşılarında bir başka dine inanmış veya hiç bir dine inanmamış bir insanla herhangi bir tartışmaya girdiklerinde söyledikleri ilk şey ahlaktır.
İrade olmadan ahlaktan bahsedilemez.

İrade var mı yok mu?

Var diyorsanız madde ile izah edilemeyen iradeyi kabul ederek madde ötesini kabul etmiş olursunuz. Bu durumda ateizm çöker. Çünkü ateizm madde ötesini inkar eder.

Yok diyorsanız çocuk tecavüzcüleri dahil tüm aşağılık suçları işleyenlerin iradeleri olmadığı için masum olduğunu iddia edip onları savunan konuma düşersiniz.

Tercih sizin, ateizmi reddedip iradeyi kabul mu ediyorsunuz?

Yoksa ateizmi kabul edip çocuk tecavüzcüleri dahil tüm aşağılık suçları işleyenlerin savunucusu konumuna mı düşüyorsunuz?
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,052
Tepki puanı
476
Düşünce
Sünni
Din müşrikleri ise gördüğünüz yerde öldürün
Allahı kabul etmeyenlere savaş açın öldürün diye emreder.
1400 küsur yıldır Müslümanlarla birlikte Müslüman olmayanların da ülkelerde yaşadığı gerçeği diğer bütün yalanlarınız gibi bu yalanınızı da yüzünüze çarpıyor. Demek ki öldürme ayeti savaşla ilgili bir hükümmüş.
Din allahın olana kadar savaşın der.
Allah adaleti emrettiğine göre dinin Allah’ın olması adaletin gelip, zulüm ve baskının son bulması demektir. Bunun için mücadele etmek, eleştirilecek değil, takdir edilecek bir erdemdir.

İftiralarınız çürüdü, gerisi sizin bilinçaltınıza göre yaptığınız yorumlar

Her neye bakarsan kendi yüzündür,

Kimde ne görürsen kendi özündür.

Yunus Emre
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,972
Tepki puanı
1,359
Düşünce
Ateist
Denize düşen muslimlerin sarıldıkları yılanlar pilot kalemle allahı ispat, :ggsy: ketılla allahı ispat (:D ve son trend:

"Mavi hapı mı seçiyorsun kırmızı mı!"

"Maviyi alayım lütfen!"

"Baaaak gördün mü allah nasıl da varmış!"!!! :kay:
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,972
Tepki puanı
1,359
Düşünce
Ateist
İnnallahe ye'muru bil adli, elbette. Allah adaleti emreder, tabii. Bir mafya babası da soygun parasını elemenlarının adaletli bölüşmelerini ister. Tabii aslan payını kendisi aldıktan sonra.

"Ganimet olarak ele geçirdiklerinizin beşte biri allahın" (Kuran 8/41)
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,052
Tepki puanı
476
Düşünce
Sünni
Bir mafya babası da soygun parasını elemenlarının adaletli bölüşmelerini ister.
Sizin mantığınızla adalet kelimesini kullanan herkesi mafya babasına benzetmek gerekir. Bu mantığın ne kadar saçma olduğu açık :)
"Ganimet olarak ele geçirdiklerinizin beşte biri allahın" (Kuran 8/41)
İlgili ayetin meali şöyledir:

“Eğer Allah'a ve iki ordunun karşılaşıp hak ile bâtılın birbirinden ayrıldığı (Bedir savaşının olduğu) günde kulumuza indirdiğimize iman etmişseniz, bilin ki elinize geçen ganimetlerin beşte biri Allah'a, Peygambere, onun yakınlarına, yetimlere, yoksullara ve yolculara aittir. Allah ise her şeye kadirdir.” (Enfal, 8/41)
Görüldüğü gibi, ayette yer alan ganimetin “beşte biri” yalnız Allah’a ait olduğu bildirilmemiştir. Bilakis, Allah ile birlikte, "Peygambere, onun yakınlarına, yetimlere, yoksullara ve yolculara ait olduğu" bildirilmiştir.

Hiçbir şeye ihtiyacı olmayan “Allah’ın payı”ndan maksat, gerçekten Allah’a ait pay anlamına gelmediği açıktır. Buna rağmen böyle bir ifadenin kullanılması, “İslam'daki ganimetlerin taksimatı nefsani arzulara göre değil, Allah’ın rızasını esas alarak dinin emirlerine göre” yapılacağına işarettir. (bk. el-Bikaî, ilgili ayetin tefsiri)
 
Üst