"Aişe çocuk değildi" diyenler için

Plütoncu

☆☆
Denetmen
Mesajlar
1,737
Çözümler
1
Tepki puanı
2,038
Düşünce
Ateist
Özellikle sünniler, sizin inancınızın büyük temelini hadisler oluşturuyor. Bunların en meşhuru ise Sahih El-Buhari. Aişe çocuk değildi, adet yaşından itibaren yaşı sayılıyordu diyorsunuz. O halde size, sizin kitabınızla cevap vereyim.

"Narrated `Aisha:
I used to play with the dolls in the presence of the Prophet, and my girl friends also used to play with me. When Allah's Messenger (ﷺ) used to enter (my dwelling place) they used to hide themselves, but the Prophet would call them to join and play with me. (The playing with the dolls and similar images is forbidden, but it was allowed for `Aisha at that time, as she was a little girl, not yet reached the age of puberty.)"
Kitap 78, Hadis 157
Good Manners and Form (Al-Adab) - Sunnah.com - Sayings and Teachings of Prophet Muhammad (صلى الله عليه و سلم)
Çevireyim:

"Ben kız arkadaşlarım ile oyuncak bebeklerle oynardım(Muhammed'in evinde). Ancak ne zaman Allah'ın elçisi içeri girse, arkadaşlarım saklanırdı. Sonra Allah'ın elçisi benimle oynamaları için onları geri çağırırdı. (Parantez içindeki yazı: Normalde bebeklerle veya resimlerle oynamak yasaktır, ancak Aişe için henüz o vakitte yasak değildi, çünkü henüz günah yaşına varmamış ufak bir kız idi.) "
Gördüğünüz gibi ufak bir kızdan bahsediliyor. Sizin en çok güvendiğiniz hadis kaynağından aldım, linkini de bıraktım. Çevirime güvenmeyenler, çeviriden kontrol edebilirler. :)
Bitmedi, devamı da var.
Bir diğer hadis de:

"The Prophet (ﷺ) engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age."
Çevireyim:

"Peygamber benimle 6 yaşında bir kız iken nişanlandı. Sonra biz Medine'ye gittik ve Banu Hazraj'ın evinde kaldık. Sonra ben hastalandım ve saçlarım döküldü. Daha sonra saçlarım yine uzadı ve annem Ümmü Ruman, kız arkadaşlarım ile salıncakta sallanırken yanıma geldi. Beni çağırdı ve yanına gittim, benden ne istediğini bilmiyordum. Elimden yakaladı ve evin kapısında ayakta tuttu(zorlama). Nefessiz kalmıştım, sonra nefesim düzeldi. Sonra biraz su aldı ve suyla kafamı ve yüzümü ovdu. Sonra beni evin içine soktu. İçeride ensar kadınlar bana "Allah'ın rahmeti ve bereketi üzerine olsun." dediler. Sonra beni evliliğe hazırladılar. Beklenmedik bir şekilde, Allah'ın elçisi geldi(öğleden önce) ve annem beni ona teslim etti, o sırada ben 9 yaşında bir kızdım."
Merits of the Helpers in Madinah (Ansaar) - Sunnah.com - Sayings and Teachings of Prophet Muhammad (صلى الله عليه و سلم)

Kitap 63, Hadis 120

Bunları okuduktan sonra hala aksini iddia ediyorsanız; geçmiş olsun! Tescilli bir şizofrensiniz demektir. Ha okuyup da, ne var bunda diyorsanız; o halde kansız bir sapıksınız demektir.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

Cellius

☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
886
Tepki puanı
766
Düşünce
Ateist
Çok açık yani bunu bile kıvırmaya çalışıyorlar. Yaş açıkça yazıyor, oyuncakla oynadığı da yazıyor. Hiçbir dayanakları olmadan kızların yaşı sonradan sayılıyordu diyorlar.
 

Plütoncu

☆☆
Denetmen
Mesajlar
1,737
Çözümler
1
Tepki puanı
2,038
Düşünce
Ateist
"That the Prophet (ﷺ) said to her, "You have been shown to me twice in my dream. I saw you pictured on a piece of silk and some-one said (to me). 'This is your wife.' When I uncovered the picture, I saw that it was yours. I said, 'If this is from Allah, it will be done." "
Yahu peygamberi geç, tanrıları da sapık! Kızın resmini gösteriyor rüyasında.
Merits of the Helpers in Madinah (Ansaar) - Sunnah.com - Sayings and Teachings of Prophet Muhammad (صلى الله عليه و سلم)
Book 63, Hadith 121
"Rüyamda bana iki kez gösterildin, ........., Resme baktım ki sen varsın. Ve dedim ki, "Eğer bu Allah'tansa, yapılacak."
 
Yazan tarafından düzenlendi:

kavak

V ☆☆☆
Denetmen
Mesajlar
9,038
Çözümler
1
Tepki puanı
5,956
Düşünce
Ateist
Artık Aişe'nin yaşı konusu kapansın, kendinizi daha rezil etmeyin hadisçi müslolar. Mami'nin ne yaptığı açıkça ortadadır.
Yanılıyorsun, çünkü bu mevzu açık yara gibidir ve pek de iyileşeceği yok. İyileşmesi için tüm İslam dünyasının bir nevi günah çıkartması gerekiyor bence.
 

Asker

Ayrıldı
Mesajlar
2,526
Tepki puanı
262
Düşünce
Sünni
"Ben Mekke’de oyun oynayan bir kız iken Hazreti Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem)’e,
‘Doğrusu, onların asıl buluşma zamanları, kıyamet saatidir; kıyamet saatinin dehşeti ise, tarif edilemeyecek kadar müthiş ve ne acıdır!’
(Kamer, 54/46)
ayeti nâzil oldu."12
bilgisini vermektedir ki bu bilgi, onun yaşıyla ilgili olarak bize farklı kapılar aralamaktadır. Şöyle ki:

Söz konusu ayet, Kamer sûresinin 46. ayetidir ve bütün hâlinde nâzil olan bu sûrenin, İbn Erkam’ın evinde iken ve bi’setin dördüncü (614),13 sekizinci (618) veya dokuzuncu (619)14 yılında indiğine dair farklı rivayetler vardır. Özellikle ayın ikiye yarılma hadisesini ve o gün buna olan ihtiyacı nazara alan bazı âlimler, söz konusu tarihin 614 olması gerektiği üzerinde durmuşlardır ki, bu tarih esas alındığında Hz. Âişe Vâlidemiz, ya henüz dünyaya gelmemiş veya yeni doğmuş demektir. 618 veya 619 tarihi esas alındığında da durum pek değişmemektedir. Zira bu durumda o, henüz dört veya beş yaşında demektir ki her iki yaş da söz konusu hadiseyi kavrayıp yıllar sonra da aktarabilecek bir olgunluğu ifade etmemektedir. Bu durumda ise o, en yakın ihtimalle risâletin başladığı günlerde dünyaya gelmiş olmalıdır.

Burada dikkat çeken başka bir husus da, o günü anlatırken bizzat Âişe Vâlidemiz’in, "Oyun oynayan bir kız çocuğu idim." şeklindeki beyanıdır. Kendisini ifade ederken kullandığı ‘kız çocuğu’ kelimesinin karşılığı olan ‘câriye’ lafzı, ergenlik çağına geçişi ifade etmekte ve o dönemler için kullanılmaktadır. Arap şairlerinden İbn Yerâ, bu yaşlardaki birisini kastederek maksadını şu şekilde ifade etmektedir: "Sekiz yaşına geldiğinde artık o, benim için bir câriye değil; Utbe veya Muâviye’ye nikahlayabileceğim gelin adayımdır." Bazı bilginler bu kelimenin, on bir yaşın üzerindeki kız çocukları için kullanıldığını ifade etmektedir.

Kamer sûresinin indiği tarih olarak 614 yılını esas alacak olursak, Âişe Vâlidemiz’in risâletten en az sekiz yıl önce doğmuş olduğu ortaya çıkar ki bu tarih 606 yılına tekabül etmektedir. Bu ise, evlendiği gün onun on yedi yaşında olduğunu ifade eder. Sûrenin indiği tarih olarak 618 yılını kabul ettiğimizde ise onun, 610 yılında dünyaya gelmiş olma ihtimalini ortaya koyar ki bir yönüyle bu, evlendiği gün Âişe Vâlidemiz’in on dört yaşında olduğu sonucunu doğururken diğer taraftan onun, risâletten dört yıl sonra dünyaya gelmiş olamayacağını ispat eder.

Bu bilgilerle birinci maddede ifade edilenleri yan yana getirdiğimizde, Âişe Vâlidemiz’in 606 yılında dünyaya geldiği ve on yedi veya on yedi buçuk yaşında iken de evlendiği sonucuna ulaşmamız mümkün olmaktadır.
 

Plütoncu

☆☆
Denetmen
Mesajlar
1,737
Çözümler
1
Tepki puanı
2,038
Düşünce
Ateist
@kavak abi, sabrımı sınamak için yapıyorlar değil mi? 😆
Referans: Sahih Buhari-el 3894'e ait
Kitap içi referans: 63. Kitap, Hadis 120
USC-MSA web (İngilizce) referansı: Cilt. 5, Kitap 58, Hadis 234

Cevap bekliyorum burada yazmıyor. Hangi konu olduğu.
Bak sayın müslo, ben sana sitesini attım, kaynak mevcut, kitap ve hadis sayısını yazdım. Farenin sol tuşu ile mavi yazıya tıkladığın zaman, mucizevi bir şekilde site açılıyor.😯 Gerekli olan her şey orada yazıyor. Bulamazsan da senin sorunun.
Vol. 8, Book 73, Hadith 151
 

Asker

Ayrıldı
Mesajlar
2,526
Tepki puanı
262
Düşünce
Sünni
bilgisini vermektedir ki bu bilgi, onun yaşıyla ilgili olarak bize farklı kapılar aralamaktadır. Şöyle ki:

Söz konusu ayet, Kamer sûresinin 46. ayetidir ve bütün hâlinde nâzil olan bu sûrenin, İbn Erkam’ın evinde iken ve bi’setin dördüncü (614),13 sekizinci (618) veya dokuzuncu (619)14 yılında indiğine dair farklı rivayetler vardır. Özellikle ayın ikiye yarılma hadisesini ve o gün buna olan ihtiyacı nazara alan bazı âlimler, söz konusu tarihin 614 olması gerektiği üzerinde durmuşlardır ki, bu tarih esas alındığında Hz. Âişe Vâlidemiz, ya henüz dünyaya gelmemiş veya yeni doğmuş demektir. 618 veya 619 tarihi esas alındığında da durum pek değişmemektedir. Zira bu durumda o, henüz dört veya beş yaşında demektir ki her iki yaş da söz konusu hadiseyi kavrayıp yıllar sonra da aktarabilecek bir olgunluğu ifade etmemektedir. Bu durumda ise o, en yakın ihtimalle risâletin başladığı günlerde dünyaya gelmiş olmalıdır.

Burada dikkat çeken başka bir husus da, o günü anlatırken bizzat Âişe Vâlidemiz’in, "Oyun oynayan bir kız çocuğu idim." şeklindeki beyanıdır. Kendisini ifade ederken kullandığı ‘kız çocuğu’ kelimesinin karşılığı olan ‘câriye’ lafzı, ergenlik çağına geçişi ifade etmekte ve o dönemler için kullanılmaktadır. Arap şairlerinden İbn Yerâ, bu yaşlardaki birisini kastederek maksadını şu şekilde ifade etmektedir: "Sekiz yaşına geldiğinde artık o, benim için bir câriye değil; Utbe veya Muâviye’ye nikahlayabileceğim gelin adayımdır." Bazı bilginler bu kelimenin, on bir yaşın üzerindeki kız çocukları için kullanıldığını ifade etmektedir.

Kamer sûresinin indiği tarih olarak 614 yılını esas alacak olursak, Âişe Vâlidemiz’in risâletten en az sekiz yıl önce doğmuş olduğu ortaya çıkar ki bu tarih 606 yılına tekabül etmektedir. Bu ise, evlendiği gün onun on yedi yaşında olduğunu ifade eder. Sûrenin indiği tarih olarak 618 yılını kabul ettiğimizde ise onun, 610 yılında dünyaya gelmiş olma ihtimalini ortaya koyar ki bir yönüyle bu, evlendiği gün Âişe Vâlidemiz’in on dört yaşında olduğu sonucunu doğururken diğer taraftan onun, risâletten dört yıl sonra dünyaya gelmiş olamayacağını ispat eder.

Bu bilgilerle birinci maddede ifade edilenleri yan yana getirdiğimizde, Âişe Vâlidemiz’in 606 yılında dünyaya geldiği ve on yedi veya on yedi buçuk yaşında iken de evlendiği sonucuna ulaşmamız mümkün olmaktadır.
Yani sen yine istediğini kabul etmekte ısrarcı isen senin sorunun.
 

Plütoncu

☆☆
Denetmen
Mesajlar
1,737
Çözümler
1
Tepki puanı
2,038
Düşünce
Ateist
bilgisini vermektedir ki bu bilgi, onun yaşıyla ilgili olarak bize farklı kapılar aralamaktadır. Şöyle ki:

Söz konusu ayet, Kamer sûresinin 46. ayetidir ve bütün hâlinde nâzil olan bu sûrenin, İbn Erkam’ın evinde iken ve bi’setin dördüncü (614),13 sekizinci (618) veya dokuzuncu (619)14 yılında indiğine dair farklı rivayetler vardır. Özellikle ayın ikiye yarılma hadisesini ve o gün buna olan ihtiyacı nazara alan bazı âlimler, söz konusu tarihin 614 olması gerektiği üzerinde durmuşlardır ki, bu tarih esas alındığında Hz. Âişe Vâlidemiz, ya henüz dünyaya gelmemiş veya yeni doğmuş demektir. 618 veya 619 tarihi esas alındığında da durum pek değişmemektedir. Zira bu durumda o, henüz dört veya beş yaşında demektir ki her iki yaş da söz konusu hadiseyi kavrayıp yıllar sonra da aktarabilecek bir olgunluğu ifade etmemektedir. Bu durumda ise o, en yakın ihtimalle risâletin başladığı günlerde dünyaya gelmiş olmalıdır.

Burada dikkat çeken başka bir husus da, o günü anlatırken bizzat Âişe Vâlidemiz’in, "Oyun oynayan bir kız çocuğu idim." şeklindeki beyanıdır. Kendisini ifade ederken kullandığı ‘kız çocuğu’ kelimesinin karşılığı olan ‘câriye’ lafzı, ergenlik çağına geçişi ifade etmekte ve o dönemler için kullanılmaktadır. Arap şairlerinden İbn Yerâ, bu yaşlardaki birisini kastederek maksadını şu şekilde ifade etmektedir: "Sekiz yaşına geldiğinde artık o, benim için bir câriye değil; Utbe veya Muâviye’ye nikahlayabileceğim gelin adayımdır." Bazı bilginler bu kelimenin, on bir yaşın üzerindeki kız çocukları için kullanıldığını ifade etmektedir.

Kamer sûresinin indiği tarih olarak 614 yılını esas alacak olursak, Âişe Vâlidemiz’in risâletten en az sekiz yıl önce doğmuş olduğu ortaya çıkar ki bu tarih 606 yılına tekabül etmektedir. Bu ise, evlendiği gün onun on yedi yaşında olduğunu ifade eder. Sûrenin indiği tarih olarak 618 yılını kabul ettiğimizde ise onun, 610 yılında dünyaya gelmiş olma ihtimalini ortaya koyar ki bir yönüyle bu, evlendiği gün Âişe Vâlidemiz’in on dört yaşında olduğu sonucunu doğururken diğer taraftan onun, risâletten dört yıl sonra dünyaya gelmiş olamayacağını ispat eder.

Bu bilgilerle birinci maddede ifade edilenleri yan yana getirdiğimizde, Âişe Vâlidemiz’in 606 yılında dünyaya geldiği ve on yedi veya on yedi buçuk yaşında iken de evlendiği sonucuna ulaşmamız mümkün olmaktadır.
Evet arkadaşlar, beklenen cevap gecikmedi, yine kör müslo evirdi çevirdi, 17,5 yaşına getirdi. 52 yaşındaki bir adamın 17,5 yaşındaki bir kızla evlenmesi çok hoş bir şeymiş gibi! Sapıksınız, tanrınız ve peygamberinizle birlikte, pedofilisiniz.
@Cellius @Hannibal @Yoh Asakura18 @kavak şaşırdık mı? 😁
 

Asker

Ayrıldı
Mesajlar
2,526
Tepki puanı
262
Düşünce
Sünni
Evet arkadaşlar, beklenen cevap gecikmedi, yine kör müslo evirdi çevirdi, 17,5 yaşına getirdi. 52 yaşındaki bir adamın 17,5 yaşındaki bir kızla evlenmesi çok hoş bir şeymiş gibi! Sapıksınız, tanrınız ve peygamberinizle birlikte, pedofilisiniz.
@Cellius @Hannibal @Yoh Asakura18 @kavak şaşırdık mı? 😁
Yani amacın şehvet olmadığını anlaman gerekiyordu. Metnin devamını atarım istersen evirmek çevirmek lafın senin boş konuşmandan ileriye gitmiyor. 100bin kere "disslike" atsan hakikat değişmiyor işte sizin istediğiniz olmuyor.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

Yoh Asakura18

☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,451
Tepki puanı
975
Düşünce
Kur'ancı

kavak

V ☆☆☆
Denetmen
Mesajlar
9,038
Çözümler
1
Tepki puanı
5,956
Düşünce
Ateist
Evet arkadaşlar, beklenen cevap gecikmedi, yine kör müslo evirdi çevirdi, 17,5 yaşına getirdi. 52 yaşındaki bir adamın 17,5 yaşındaki bir kızla evlenmesi çok hoş bir şeymiş gibi! Sapıksınız, tanrınız ve peygamberinizle birlikte, pedofilisiniz.
@Cellius @Hannibal @Yoh Asakura18 @kavak şaşırdık mı? 😁
Ben de şaşırmadım.
"Elbette şaşırdık" diyenler lütfen el kaldırsın.😎
 

Cellius

☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
886
Tepki puanı
766
Düşünce
Ateist
Evet arkadaşlar, beklenen cevap gecikmedi, yine kör müslo evirdi çevirdi, 17,5 yaşına getirdi. 52 yaşındaki bir adamın 17,5 yaşındaki bir kızla evlenmesi çok hoş bir şeymiş gibi! Sapıksınız, tanrınız ve peygamberinizle birlikte, pedofilisiniz.
@Cellius @Hannibal @Yoh Asakura18 @kavak şaşırdık mı? 😁
Yani bu dinin hiçbir şeyini olduğu gibi kabul edemiyorlar. İyi ayetlerde hiçbir sorun yok sıkıntılı ayet-hadislerde hep var. Zaten kendine ait bir ahlak anlayışları var ve kitabı da kendilerine uydurmaya çalışıyorlarsa kitaba ne gerek var o zaman. :D
 

Hannibal

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,035
Tepki puanı
688
Düşünce
Agnostik
bilgisini vermektedir ki bu bilgi, onun yaşıyla ilgili olarak bize farklı kapılar aralamaktadır. Şöyle ki:

Söz konusu ayet, Kamer sûresinin 46. ayetidir ve bütün hâlinde nâzil olan bu sûrenin, İbn Erkam’ın evinde iken ve bi’setin dördüncü (614),13 sekizinci (618) veya dokuzuncu (619)14 yılında indiğine dair farklı rivayetler vardır. Özellikle ayın ikiye yarılma hadisesini ve o gün buna olan ihtiyacı nazara alan bazı âlimler, söz konusu tarihin 614 olması gerektiği üzerinde durmuşlardır ki, bu tarih esas alındığında Hz. Âişe Vâlidemiz, ya henüz dünyaya gelmemiş veya yeni doğmuş demektir. 618 veya 619 tarihi esas alındığında da durum pek değişmemektedir. Zira bu durumda o, henüz dört veya beş yaşında demektir ki her iki yaş da söz konusu hadiseyi kavrayıp yıllar sonra da aktarabilecek bir olgunluğu ifade etmemektedir. Bu durumda ise o, en yakın ihtimalle risâletin başladığı günlerde dünyaya gelmiş olmalıdır.

Burada dikkat çeken başka bir husus da, o günü anlatırken bizzat Âişe Vâlidemiz’in, "Oyun oynayan bir kız çocuğu idim." şeklindeki beyanıdır. Kendisini ifade ederken kullandığı ‘kız çocuğu’ kelimesinin karşılığı olan ‘câriye’ lafzı, ergenlik çağına geçişi ifade etmekte ve o dönemler için kullanılmaktadır. Arap şairlerinden İbn Yerâ, bu yaşlardaki birisini kastederek maksadını şu şekilde ifade etmektedir: "Sekiz yaşına geldiğinde artık o, benim için bir câriye değil; Utbe veya Muâviye’ye nikahlayabileceğim gelin adayımdır." Bazı bilginler bu kelimenin, on bir yaşın üzerindeki kız çocukları için kullanıldığını ifade etmektedir.

Kamer sûresinin indiği tarih olarak 614 yılını esas alacak olursak, Âişe Vâlidemiz’in risâletten en az sekiz yıl önce doğmuş olduğu ortaya çıkar ki bu tarih 606 yılına tekabül etmektedir. Bu ise, evlendiği gün onun on yedi yaşında olduğunu ifade eder. Sûrenin indiği tarih olarak 618 yılını kabul ettiğimizde ise onun, 610 yılında dünyaya gelmiş olma ihtimalini ortaya koyar ki bir yönüyle bu, evlendiği gün Âişe Vâlidemiz’in on dört yaşında olduğu sonucunu doğururken diğer taraftan onun, risâletten dört yıl sonra dünyaya gelmiş olamayacağını ispat eder.

Bu bilgilerle birinci maddede ifade edilenleri yan yana getirdiğimizde, Âişe Vâlidemiz’in 606 yılında dünyaya geldiği ve on yedi veya on yedi buçuk yaşında iken de evlendiği sonucuna ulaşmamız mümkün olmaktadır.
Senin kesinlikle psikolojik sorunların var. Attığın yazı ihtimallere dayanıyor önüne 3 tane yaş çıkıyor ama inat işte. Adam yukarıda yazmış Ayşe günahlarının sayılmayacaği bir yaştadir diye. İslam dinine göre günahlar ergenliğe girdikten sonra sayılır. Yani Ayşe en fazla 11-12 yaşında bir çocuk. Şuan bu yaştaki cocuklar ilkokula gidiyor daha. Ayşe diyorum ilkokul çağında bir çocuk basıyor mu kafaniz?
 

Son konular

Üst