"Allah Her Kavme Kendi Diliyle Seslenir"

Şarlo

☆☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
264
Tepki puanı
210
Düşünce
Agnostik
Hoş buldum arkadaşım.
Öncelikle hadisler ayrılırlar senedi zayıf olan veya sahih olan ravisi güvenilmeyen sened zincirinde sıkıntı olan hadisler vardır. Her hadis sahih kesin olarak Allah'ın Resulu Hz Muhamed (sallahu aleyhi ve sellem) in ağzından çıkmamıştır. 1. örnekte Selmanı Faris (RA) in olayındaki hadisi İmam Tirmizi zayıf hadis ve senedinde kopukluk var diye yorumlamıştır. Üstelik Ahmed Bin Hanbel'in Musnedi'ni Hadis Kulliyatini tahkik eden iki muhakkik bu hadisin ravisinin yani Hadis-i şerifi aktaran kişinin zayıflığından ve yine senedin kopukluğundan bu hadise zayıf demişlerdir.

Diğer hadise gelelim
Osman b. Affân (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (asm) şöyle buyurdu:
“Arab’ı aldatan benim şefaatime nail olamaz ve benim sevgim ona ulaşmaz.” (Tirmizi, Menakıb, 69, 3924)
Tirmizî, bu hadisin garib olup sadece Husayn b. Ömer el Ahmesî’nin, Muharîk’den rivâyeti ile bilinmekte olduğunu belirtir ve hadisin senedinde geçen Husayn’ın, hadisçiler tarafından zayıf kabul edildiğini belirtir. Yani bu rivayet zayıftır. (bk. a.g.e)
Ben o iki hadisi kütübi sitteden aldım. Kütübi sitteden de hadis ayıklamaya kalkarsak iş salat dua demektir namaza gerek yoka kadar gider. Benim demek istediğim iki türlüde yorum yapılabildiği. İslamın tutarsızlığı. Aynı şekilde amca kızını savunur ama onunla cima etmesi serbesttir.
 

Hakann_0

Üye
Mesajlar
5
Tepki puanı
4
Düşünce
Sünni
Ben o iki hadisi kütübi sitteden aldım. Kütübi sitteden de hadis ayıklamaya kalkarsak iş salat dua demektir namaza gerek yoka kadar gider. Benim demek istediğim iki türlüde yorum yapılabildiği. İslamın tutarsızlığı. Aynı şekilde amca kızını savunur ama onunla cima etmesi serbesttir.
Sevgili kardeşim dedin ya Kutubi Sitteden de hadis ayıklama kalkarsak salat dua demektir. Bak şimdi Kutubi Sitte 6 imamın eserlerinden oluşan binlerce hadis içeren bir kulliyattir. Elbette hadis ayıklayacağız. İşte ayıklamazsak dediğin gibi tutarsızlık ve çelişki çıkıyor. Bir hadis kutubi sitte de yer alıyor diye "Bu hadis sahihtir kesin olarak Resulullah (sallahu aleyhi ve sellem) in ağzından çıkmış diyemeyiz. Böyle bir şey kesinlikle yok. Dediğim gibi hadisler kuvvetlerine göre ayrılıyorlar. Kesin sahih hadisler vardır zayıflar vardır o kutubi sitteden aldıklarınız açıkladığımız gibi rivayet edeni de zayıf ve senedi de. Sened kısmı işte şudur hadisin ağızdan ağıza aktarılmasıdır. Örneğin ben bir cümle söylüyorum size o cümle 15 tane insandan sonra size nasıl ulaşıyor bir düşünün lütfen. Konuya dönelim dediğim gibi Kutubi Sitteden alındı diye bu hadisler sahih kabul edilemez ki zayıf olduklarını da açıkladım.
Amca kızını evet savunabilir onunla evlenebilir de. Cima etmek serbest değil evlendikten sonra cima serbesttir lütfen doğru sekilde söyleyelim. Amca çocukları veya hala çocukları dayı çocukları ve teyze çocukları vs bunların çocukları teyze hala ya da ablasının abisinin çocuğu gibi değildir amcaların teyzelerin dayıların çocukları derece bakımından daha uzaktır bundan bir sakınca yoktur. Bunlara göre bir tutarsızlık yoktur sevgili kardeşim.
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

Şarlo

☆☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
264
Tepki puanı
210
Düşünce
Agnostik
Sevgili kardeşim dedin ya Kutubi Sitteden de hadis ayıklama kalkarsak salat dua demektir. Bak şimdi Kutubi Sitte 6 imamın eserlerinden oluşan binlerce hadis içeren bir kulliyattir. Elbette hadis ayıklayacağız. İşte ayıklamazsak dediğin gibi tutarsızlık ve çelişki çıkıyor. Bir hadis kutubi sitte de yer alıyor diye "Bu hadis sahihtir kesin olarak Resulullah (sallahu aleyhi ve sellem) in ağzından çıkmış diyemeyiz. Böyle bir şey kesinlikle yok. Dediğim gibi hadisler kuvvetlerine göre ayrılıyorlar. Kesin sahih hadisler vardır zayıflar vardır o kutubi sitteden aldıklarınız açıkladığımız gibi rivayet edeni de zayıf ve senedi de. Sened kısmı işte şudur hadisin ağızdan ağıza aktarılmasıdır. Örneğin ben bir cümle söylüyorum size o cümle 15 tane insandan sonra size nasıl ulaşıyor bir düşünün lütfen. Konuya dönelim dediğim gibi Kutubi Sitteden alındı diye bu hadisler sahih kabul edilemez ki zayıf olduklarını da açıkladım.
Amca kızını evet savunabilir onunla evlenebilir de. Cima etmek serbest değil evlendikten sonra cima serbesttir lütfen doğru sekilde söyleyelim. Amca çocukları veya hala çocukları dayı çocukları ve teyze çocukları vs bunların çocukları teyze hala ya da ablasının abisinin çocuğu gibi değildir amcaların teyzelerin dayıların çocukları derece bakımından daha uzaktır bundan bir sakınca yoktur. Bunlara göre bir tutarsızlık yoktur sevgili kardeşim.
Benim için zaten kuran da hadis de palavra. Müslümanlar sahih gördükleri için özellikle kütübi sitteden hadis paylaşıyorum. Hadis yazarlarının Allah vergisiyle üstün yetenekleri olduğuna inananların sayısı oldukça fazladır. İslam alemi içinde kütübi sitteden de hadis ayıklayabileceğinizi kabul ettiriyorsanız benim açımdan sorun yok. Dediğiniz gibi kulaktan kulağa gelen bilginin zayıf olması muhtemeldir. Bir ara Buharinin o kadar hadisi toplayabilmesi için 7/24 uyumadan çalışması hatta buna rağmen ömrünün belirttiği hadisleri toplamaya yetmediğine dair hesaplama vardı.
 

Hakann_0

Üye
Mesajlar
5
Tepki puanı
4
Düşünce
Sünni
Benim için zaten kuran da hadis de palavra. Müslümanlar sahih gördükleri için özellikle kütübi sitteden hadis paylaşıyorum. Hadis yazarlarının Allah vergisiyle üstün yetenekleri olduğuna inananların sayısı oldukça fazladır. İslam alemi içinde kütübi sitteden de hadis ayıklayabileceğinizi kabul ettiriyorsanız benim açımdan sorun yok. Dediğiniz gibi kulaktan kulağa gelen bilginin zayıf olması muhtemeldir. Bir ara Buharinin o kadar hadisi toplayabilmesi için 7/24 uyumadan çalışması hatta buna rağmen ömrünün belirttiği hadisleri toplamaya yetmediğine dair hesaplama vardı.
Onu da açıklayayım kardeşim birçok hadis kitabında tekrarlanan hadisler vardır o bundan kaynaklanıyor. Yani 5 bin hadis mi var diyelim bunların bir kısmı tekrarlanmış kitapta farklı bölümlerde. Örneğin bir hadis hem temizlik ile alakalı hem iman ile alakalı bu hadis hem temizlik kısmında ayrı olarak hem iman kısmında ayrı olarak tekrarlanıyor bundan kaynaklı bir durum. Sevgili kardeşim kendine iyi bak.
 

AHVAZ

Üye
Mesajlar
3
Tepki puanı
4
Düşünce
Deist
Evet bütün kavimlere gelen peygamberlerin dilleri kavimleri ile aynıydı. Ama bu demek olmaz ki bizide ilgilendirmez. Gelen kitaplar evrenselliğini koruyamadı. Değiştirildi, saptırıldı. Kuran gelen son kitap olarak tüm insanları ilgilendiren bir kitaptır.

“Resulüm, biz seni bütün insanlar / almler için sırf bir rahmet vesilesi olman için gönderdik.”(Enbiya, 21/107)
Burada alem kelimesini Türkçeye çevirmezler de olduğu gibi bırakırlar. Bu çok garip. Alem kelimesini de Türkçeye çevirseler olmaz mı? Ya da neden diğer ayetlerde alem kelimesini Türkçeye çevirirken bu ayette olduğu gibi Arapçasını veriyorlar?

Araf Suresinin 32. ayeti nin son kısmı: Li kavmen ya alemine (Bir kavmin bilmesi için)
Buradaki li kavmen ya alemine sözlerini bilen bir kavim olarak çevirmişler. Şimdi burada neden alem kelimesini olduğu gibi bırakmamışlar? Demek ki alem’in bilen anlamına geldiğini ve bunun KAVİMLE İLGİLİ olduğunu gayet iyi biliyorlar. Enbiya 107. ayette olduğu gibi burada da alemin kelimesini olduğu gibi verseydiler ortaya şöyle bir ayet çıkmış olacaktı = SİZ ÇOK ALEM BİR KAVİMSİNİZ.
Yusuf suresi 77. ayetin son kısmı şöyledir: VE ALLAH U ALEMU = ALLAH ALEMDİR
Şimdi Allah bir alemdir demiyorlar da Allah bilendir diye çeviriyorlar. Anladın sanırım olayı.
“Resûlüm! Biz seni bütün insanlığa / insanlara bir müjdeci ve bir uyarıcısı olarak gönderdik, lâkin insanların ekserisi bunu bilmezler.”(Sebe, 34/28).
Bu dahada tuhaf. Kuran önce sürekli Lİ KAVMİN (TEK KAVİM İÇİNDİR) diyor, bu iddiada bulunuyor, sonrada Lİ KAVMİN (TEK KAVİM İÇİNDİR) iddiasını eleştirmek için Sebe 28 ayetini ortaya koyuyor. Sebe 28'i böylemi anlıyorsunuz? Kuranı bu mantıkla mı anlıyorsunuz? Kuran bir kavim için mi (li kavmin) diyen ayetlerini eleştirmek için Sebe 28 ayetini gönderiyor öyle mi? Lütfen şu aşağıdaki linki incele.
https://ahvaz714257962.wordpress.com/2018/08/11/sebe-28-butun-insanlar-demiyor/
 
Moderatör tarafından düzenlendi:
Üst