Allahın Engelli Kullarına bakışı çok kötü

alemdar27

☆☆☆
Üye
Mesajlar
749
Tepki puanı
152
Düşünce
Deist
1- Diyanet İşleri Meali (Yeni) Nahl 76
Allah, (şöyle) iki adamı da misal verdi: Onlardan biri dilsizdir, hiçbir şeye gücü yetmez, efendisine sadece bir yüktür. Nereye gönderse olumlu bir sonuç alamaz. Bu, adaletle emreden ve doğru yol üzere olan kimse ile eşit olur mu?

Bu ayette dilsiz kişi; hiçbirşeye gücü yetmeyen(beceriksiz) ve efendisine yük olarak görülüyor. Yaratıcı olan, kendisinin dilsiz olarak yarattığı bir insanı, efendisine nasıl olurda bir yük olarak değerlendirir acaba? ayrıca madem yük olarak görülecekse neden dilsiz olarak yaratıldı.

2-Kim bu dünyada kör ise, işte o âhirette de kördür ve daha da şaşkın bir yoldadır.” (İsrâ, 17/72)
bu ayette ise kişi dünyada kör ise Ahirette de kör olacakmış diyor. Bu dünyadaki körlüğüde yaratıcı olarak sen verdin, bari diğer dünyada adam gözlerine kavuşsun. Bu nasıl bir mantık? anlamak mümkün değil.

3-Kim benim zikrimden yüz çevirirse onun geçiminde darlık olur. Kıyamet gününde de onu kör olarak diriltiriz. O ‘Rabbim’ der, ‘Niçin beni kör olarak dirilttin? Oysa ben görüyordum.’ ‘Öyleydin,’ buyurur Allah. ‘Fakat âyetlerimiz sana geldiğinde sen onları unuttun. Bugün de sen böyle unutulursun.’ (Tâhâ, 20/125-126)
körlük çok kötü bir durum ise kişi zaten diğer dünyada ceza olarak cehenneme gidecekse daha birde kör olarak diriltilmenin anlamı ne? bu kadar sadist bir tanrı anlayışını anlamak mümkün değil....

4- Bakara17- 18:
Diyanet İşleri Meali (Eski)Onlar, çevresini aydınlatmak için ateş yakan kimseye benzerler ki, Allah ışıklarını yok edince, onları karanlıklar içinde görmez bir halde bırakmıştır. Sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler, bu yüzden doğru yola dönmezler.
bu ayete görede güya benzetme yapılmış ancak şecaat arz ederken sirkatini söylemiş. eğer sağır dilsiz ve kör isen doğru yolu görmen biraz zorrr
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,267
Tepki puanı
400
Düşünce
Sünni
1- Diyanet İşleri Meali (Yeni) Nahl 76
Allah, (şöyle) iki adamı da misal verdi: Onlardan biri dilsizdir, hiçbir şeye gücü yetmez, efendisine sadece bir yüktür. Nereye gönderse olumlu bir sonuç alamaz. Bu, adaletle emreden ve doğru yol üzere olan kimse ile eşit olur mu?

Bu ayette dilsiz kişi; hiçbirşeye gücü yetmeyen(beceriksiz) ve efendisine yük olarak görülüyor. Yaratıcı olan, kendisinin dilsiz olarak yarattığı bir insanı, efendisine nasıl olurda bir yük olarak değerlendirir acaba? ayrıca madem yük olarak görülecekse neden dilsiz olarak yaratıldı.
Ayetlerin öncesi ve sonrasına bakıldığında bütün dilsizlerin hiçbir şeye gücünün yetmediği ve efendisine yük olduğu değil, nefis ve şeytana köle olmuş inkarcıların dilsiz, hiç bir şeye gücü yetmeyen, dünyada sadece yük olmaktan başka bir işe yaramayan mahluklar olduğunun anlatıldığı görülecektir.
2-Kim bu dünyada kör ise, işte o âhirette de kördür ve daha da şaşkın bir yoldadır.” (İsrâ, 17/72)
bu ayette ise kişi dünyada kör ise Ahirette de kör olacakmış diyor. Bu dünyadaki körlüğüde yaratıcı olarak sen verdin, bari diğer dünyada adam gözlerine kavuşsun. Bu nasıl bir mantık? anlamak mümkün değil.
Yine ayetlerin öncesi ve sonrasına bakıldığında bütün körlerin ahirette de kör ve daha şaşkın olduğu değil, nefis ve şeytana köle olmuş inkarcıların bu dünyada gözleri önündeki hakikatleri göremeyen körler olduğu, bu tip inkarcıların ahirette de kör ve daha şaşkın olacaklarının haber verildiği görülecektir.
3-Kim benim zikrimden yüz çevirirse onun geçiminde darlık olur. Kıyamet gününde de onu kör olarak diriltiriz. O ‘Rabbim’ der, ‘Niçin beni kör olarak dirilttin? Oysa ben görüyordum.’ ‘Öyleydin,’ buyurur Allah. ‘Fakat âyetlerimiz sana geldiğinde sen onları unuttun. Bugün de sen böyle unutulursun.’ (Tâhâ, 20/125-126)
körlük çok kötü bir durum ise kişi zaten diğer dünyada ceza olarak cehenneme gidecekse daha birde kör olarak diriltilmenin anlamı ne? bu kadar sadist bir tanrı anlayışını anlamak mümkün değil....
Yine ayetlerin öncesi ve sonrasına bakıldığında nefis ve şeytana köle olmuş inkarcıların bu dünyada gözleri önündeki hakikatleri göremeyen körler olduğu, bu tip inkarcıların ahirette de kör olacaklarının haber verildiği görülecektir.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,267
Tepki puanı
400
Düşünce
Sünni
4- Bakara17- 18:
Diyanet İşleri Meali (Eski)Onlar, çevresini aydınlatmak için ateş yakan kimseye benzerler ki, Allah ışıklarını yok edince, onları karanlıklar içinde görmez bir halde bırakmıştır. Sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler, bu yüzden doğru yola dönmezler.
bu ayete görede güya benzetme yapılmış ancak şecaat arz ederken sirkatini söylemiş. eğer sağır dilsiz ve kör isen doğru yolu görmen biraz zorrr
Yine ayetlerin öncesi ve sonrasına bakıldığında nefis ve şeytana köle olmuş inkarcıların bu dünyada gözleri önündeki hakikatleri göremeyen körler, hakikatler kendilerine anlatıldığı halde duymayan sağırlar, hakikati dillendirmedikleri için dilsizler oldukları bu yüzden doğru yola dönmeyecekleri haber veriliyor
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,419
Tepki puanı
1,189
Düşünce
Ateist
Sorun zaten metafor (eski dilde teşbih, yeni dilde benzetme) yapılmış olması. Burada Kuran'da engelliler kötüleniyor, yeriliyor iddiası yok. Kötülenen tabii ki Kuran'a inanmayanlar.

Çirkin olan, kötülemek istenen kişileri kötülemek için özürlü ve engellilerin metafor olarak kullanılması. Metafor olarak hayvanları kullanırsa aşağılama ve hakaret olur, engellileri kullandığı zaman aşağılama ve hor görme oluyor. Sorun bu.
 

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,554
Tepki puanı
735
Düşünce
Ateist
1- Diyanet İşleri Meali (Yeni) Nahl 76
Allah, (şöyle) iki adamı da misal verdi: Onlardan biri dilsizdir, hiçbir şeye gücü yetmez, efendisine sadece bir yüktür. Nereye gönderse olumlu bir sonuç alamaz. Bu, adaletle emreden ve doğru yol üzere olan kimse ile eşit olur mu?
Muhammed'in evlatlığının karısı evlenebileceğine(Ahzab 37),karılarıyla istediği sırayla seks yapabileceğine(Ahzab 51),evine gelen misafirlerin çok oturmaması gerektiğine (Ahzab 53),kızlarını boşayan dünürü Leheb'in elleri kuruması gerektğine itiraz eden herkes KAFİRdir,cehennemde yanacaktır.

Hafsa'nın gününde, Hafsa'nın yatağında Maria ile yakalanan Muhammed'in "bir daha Maria ile yatmayacağım" diye yemin ettiği halde bu yemini bozabileceğine (Tahrim 2) itiraz eden herkes KAFİRdir. Sonsuza dek cehennemde yanacaktır.

Muhammed'i üzmek için dedikodu çıkartanları Allah hiç sevmez. (Mücadele 10). Buna itiraz edenler de yine doğrudan cehenneme giderler.

Muhammed'i çok sıkıştıran, habire soru sorunları da Allah hiç sevmez (Maide 101-102). Buna itiraz edersen de yine cehennemin dibini boylarsın.

Cennette tomurcuk memeli (Nebe 31-34), gösterişli, bakire (Vakıa 35-38) hurilerle, altın bilezik ve inciler takıp (Kehf 31), ipek fistanlarla (Fatır 33) sonsuza dek seks yapacağına, inanmayan kafirdir.

Arap putunun engellilere bakışı çok önemli değil dostum ama ortada kafadan engelli biri olduğu kesin mühim olan o engelliyi tespit edebilmekte.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:
Üst