“Allah'ın Mekandan Münezzeh Olması“ İnancının Temeli Nedir?

Ebu Cehil

Deneyimli
Mesajlar
1,368
Çözümler
1
Tepki puanı
1,198
Düşünce
Agnostik
Şey canım, o âlimler tek görüş bildirmiyorlar.
Ben alimler baz almam. Şu sebepten dolayı;
Nisa 43.ayette, kadınlarınıza dokunduktan sonra abdest almadan namaz kılmayın diyor. Bu sözden iki farklı anlam çıkar, kadınlara dokunmaktan kasıt, normal fiziksel dokunma da olabilir, cinsel ilişkiye girmek de olabilir. Bu yüzden İmam Şafii bu ayetten 1.anlamı çıkarır. Ebu Hanife ise 2.anlamı çıkarır.

Bu foruma soralım ki: Kadına dokunmaktan kasıt, onla cinsel ilişkiye girmek midir yoksa fiziksel dokunmak mıdır? Diye soralım. Bir kısmı 1. gibi bir kısmı da 2.dediğim gibi anlayacaktır.

Yani o alim dediğin kişilerin zamanında ayetlere getirdiği yorumu, zaten her insan da aynı yorumu getirebilir. Bu öyle aham şaham harikulade bir şey değil.

Bir de şu sebepten dolayı onlara itibar etmem, bir alimin nesh oldu dediği ayete, diğer alim hayır nesh olmadı diyor. Mesela Nur suresi 3.ayet, kimisi nesh oldu diyor kimisi nesh olmadı diyor, ve daha onlarca, yüzlerce ayet için bu durum geçerli. Sizin alim dediğiniz insanlar bile bazı konularda ihtilaf içindeyken, neden gidip onları referans alalım. Allak, bu dini sadece onlar anlasın diye mi gönderdi? Eğer öyleyse, desene dünyadaki 8 milyar Müslüman bile olsa alimlere muhtaç kalacak diye. 😁
 

Ebu Cehil

Deneyimli
Mesajlar
1,368
Çözümler
1
Tepki puanı
1,198
Düşünce
Agnostik
adsljajdwjq Tamam abim
Beyyinâtin nedir bilir misin? Açığın da açığı, kat ve kat daha açık demektir. Kuran kendine mubin diyor, mubin apaçık demek. Beyyinâtin, mubinden de açıktır. Böyle bir kitabı anlamak için, alime ihtiyaç yok. Bu kitap herkese hitap ediyorsa şayet.
 

Raşidûncu

Çaylak
Mesajlar
58
Tepki puanı
47
Düşünce
Sünni
Beyyinâtin nedir bilir misin? Açığın da açığı, kat ve kat daha açık demektir. Kuran kendine mubin diyor, mubin apaçık demek. Beyyinâtin, mubinden de açıktır. Böyle bir kitabı anlamak için, alime ihtiyaç yok. Bu kitap herkese hitap ediyorsa şayet.
Mantığına arkeo çekeyim.
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

Plütoncu

☆☆☆☆☆
Denetmen
Mesajlar
2,768
Çözümler
1
Tepki puanı
3,518
Düşünce
Ateist
Tipe bak, tartışmaktan yoksun. Gülerek aklınca üstün görünüyor. Bu safsatanın da bir adı vardı da unuttum. Sana zahmet listeden kendin buluver.
Karşındaki adam Arapça biliyor, sana düzgün düzgün açıklıyor. Sen ne yapıyorsun?
ajdsalkjdlkadkmkmwqkeqkleq hey Allah'ım
Bir de sona nokta koy yoksa mesajların silinir.
 

Ebu Cehil

Deneyimli
Mesajlar
1,368
Çözümler
1
Tepki puanı
1,198
Düşünce
Agnostik
Şimdi efendim, Kuran'da, eşek bir hayvan türüdür yazdığını düşünelim. Dincinin tavrı şu olacak:

- Abdülcabbar bin Kıllıbacak'tan duyduğumuza göre: Bir gün Allah Resulu, Ömer(r.a.) ile hurma bahçesinde otururken, Talha bin Abbas adından bir sahabe yanlarına gelmiş, ve Resulullah'a: "Ey Allah'ın Resulu, Kuran'da şu ayette, eşek de bir hayvandır diyor, acaba bu doğru mu?"
Resûlullah dedi ki: Evet Talha, doğrudur.

(Kaynak: Götüm, 5.bölüm, 12)

Her ayet için, yok işte bu ayet şu sebepten dolayı indi, ayetlerin iniş sebebine bakın, sağına bakın soluna bakın, ayetleri cımbızlamayın ey kafirler demekten başka ayeti kurtarma şansınız yok zaten. Yani biz sizin bu durumunuza gülüyoruz. Peygamber, evlatlığının karısına göz koyuyor, iniş sebebine bak.
Peygambere sadaka verin diyor, iniş sebebine bak. Ohoo bu ne arkadaş, iniş sebebine bak iniş sebebine bak. Amma da sıktınız haa. Ona da bakınca, sahabenin biri bir gün gelmiş işte ee sonra? Sonra Muhammede bir şey sormuş, eee? Sonra Muhammed'de ona böyle demiş.

He tamam öyleyse.

Lan bunu uydurmaktan kolay ne var. Ben bile otursam 1 haftada kendi kafamdan koskoca imparatorluk tarihini yazarım. Kendi kafamdan kurgularım, onu da yazıya geçiririm. Azıcık mantıklı düşünün ey insanlar. Gerçi sizin kitabınız bizi her ne kadar hayvandan aşağı tutsa da biz yine de ADAMLIK yapıp hakaret etmiyoruz. 😁
 

Ebu Cehil

Deneyimli
Mesajlar
1,368
Çözümler
1
Tepki puanı
1,198
Düşünce
Agnostik
Allah muhtemelen bizleri cennetine alır.
Kıyamet kopar ve Allah der ki: Dinsizler bir adım öne çıksın, ve dinsizler bir adım öne çıkar.
Sonra der ki: Aferin size, o kitap sınavın ta kendisiydi, böyle saçma bir kitaba iman etmeyip dürüstlüğünüzü koruduğunuz için, yerleşin cennete ey onur sahibi insanlar diyormuş. 😁
 

KindarSürpriz

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
2,189
Tepki puanı
1,020
Düşünce
Kur'ancı
Sünni İslam'a göre Allah mekandan münezzehtir. Peki ama neye göre?

Verilen maksimum cevap “O'nun benzeri yoktur...“ ayeti. Ben bu ayetle tatmin olamıyorum ki tam tersi anlaşılacak birçok ayet ve hadis varken. Bu başlıkta herhangi bir iddiada bulunmayacağım, sadece İslam'a göre Allah'ın mekandan münezzeh olduğunu nasıl anlayabiliriz bunu merak ediyorum.

Felsefi bir soru değildir, cevabı ayet veya hadisle vermenizi istiyorum.

Allah'ın mekandan münezzeh olması ile çelişebilecek örnekler:

Araf Suresi 54. ayet: Gerçekten sizin Rabbiniz, altı günde gökleri ve yeri yaratan, sonra arşa istiva eden Allah'tır.

“ Her şeyden önce, orada Allah'tan başka bir şey yoktu. Sonra (tahtını yarattı). Tahtı suyun üstündeydi ve Kitaptaki her şeyi yazdı...“
https://sunnah.com/bukhari/59/2

“ Bana Allah'ın tahtını taşıyan bir meleğin kulağı ile omzunun arasındaki mesafenin 700 yıllık bir mesafede olduğunu anlatmama izin verildi“
https://sunnah.com/abudawud/42/132

“ Peygamberden duydum ki: Cennetin yüz derecesi vardır. Her birinin arasındaki mesafe Cennet ile Dünya arası kadardır. En büyüğü ve en iyisi Firdaws'tır. Taht ise onun üstündedir.“
https://sunnah.com/urn/1294340
Musa'nın Allah'ı görmek istemesi ile ilgili bir ayetler silsilesi vardır. Aslında tamda bu konuyla ilgili. Böyle bir şeyin imkansızlığını anlatıyor.
 

GandalfThePink

Deneyimli
Mesajlar
392
Tepki puanı
341
Düşünce
Agnostik
Musa'nın Allah'ı görmek istemesi ile ilgili bir ayetler silsilesi vardır. Aslında tamda bu konuyla ilgili. Böyle bir şeyin imkansızlığını anlatıyor.
Aynı şey Tevrat'ta da geçiyor. Musa Allah'ı görmek istiyor, Allah ise yanındaki kayalığı yok ediyor.

Bunun sebebi ise Tevrat'a göre yaşayan hiçbir şeyin Allah'ı göremeyecek olması. Ama benim sorduğum soru bu değildi. Sorum Allah'ın mekandan münezzeh olup olmaması. Ki Tevrat'a ve İncil'e göre değildir.

Bu Musa olayını da hatırlattığın da iyi oldu çünkü ayetin devamında 'Beni şu dağa tecelli ederken göreceksin' der. Bu da Allah'ın mekandan münezzeh olup olmaması ile ilgili başka bir sorudur.


@Ebu Cehil

نظُرْ إِلَى الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَكَانَهُ فَسَوْفَ تَرَانِي فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ

https://acikkuran.com/7/143

Ayeti açabilir misin?
 
Mesajlar
657
Tepki puanı
76
Düşünce
Ateist
Aynı şey Tevrat'ta da geçiyor. Musa Allah'ı görmek istiyor, Allah ise yanındaki kayalığı yok ediyor.

Bunun sebebi ise Tevrat'a göre yaşayan hiçbir şeyin Allah'ı göremeyecek olması. Ama benim sorduğum soru bu değildi. Sorum Allah'ın mekandan münezzeh olup olmaması. Ki Tevrat'a ve İncil'e göre değildir.

Bu Musa olayını da hatırlattığın da iyi oldu çünkü ayetin devamında 'Beni şu dağa tecelli ederken göreceksin' der. Bu da Allah'ın mekandan münezzeh olup olmaması ile ilgili başka bir sorudur.


@Ebu Cehil

نظُرْ إِلَى الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَكَانَهُ فَسَوْفَ تَرَانِي فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ

https://acikkuran.com/7/143

Ayeti açabilir misin?
Allah ın dağa tecelli etmesi neden onu zaman ve mekanın içinde kılıyor hocam? Mesela şu an sünnilere göre Allah her an her şeye müdahale edip yaratıyor veya yok olmasını sağlıyor.
 

Son konular

Üst