Ateizm ve barış

Mesajlar
13
Beğeniler
12
Düşünce
Ateist
#1
Ateizm birleştiricidir
Sıklıkla ateizmin toplumları bir arada tutabilecek bir yapıya sahip olmadığını duyar dururuz.Bu söylemler her ne kadar kendini meşrulaştırma çabası içinde üretilmiş olsa da Ateizm felsefesine dair iddiaları geçersizdir ve en ayrıştırıcı faktörlerden biriside dindir .

Ateizmin en temel özelliği tanrı fikrinin reddi konusunda anlaşma sağlamış olmasıdır.İnsanları tanrısız bir toplum yapısı etrafında herhangi bir faktörü dışlamadan farklılıkları kabul ederek insana değer verir ve onu kabul eder

Ancak dinlerde böyle bir özellik göremezsiniz çünkü eğer tek tipleştirme formülüne başvurmaz ise zaten dinlerin ortaya attığı doktrinler değişime uğrayacak ve zaman içinde kaybolup gidecektir.”Benden olmayan yanlıştır”mantığı farklılıklara karşı bir saygısızlıktır ve insana deger vermediğinin en büyük kanıtıdır.

Dinsel toplum yapıları sadece kaosu getirir. Sürekli bir çatışma ve dışlama hali ne savaşı bitirir ne de savaşa çözüm bulabilir .Çünkü dinler'in eleştiriye kapalı yapısı varlığını sürdürmek için her türlü yola başvuracaktır .Eleştirel düşünme ve bilgi toplumu bütün savaşların çözümü olacaktır .Unutmayınız cahillik kaosu doğurur.Bilgi değil .

Ateizm farklı fikirleri bünyesinde barındırma ve ona özgürlük sağlama noktasında dinsel toplumsaldan kesinlikle üstündür ve barış toplumları mutlaka tanrısız bir dünya görüşü üzerine inşaa edilecektir .
 

Charles Dawkins

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
426
Beğeniler
212
Düşünce
Ateist
#2
Ateizmin barışla ilgisi yoktur. Dindar kesim ateistin ahlaksız olduğunu ve toplumda huzur kalmayacağını söylese de alakası yoktur. Ateistler aşağı yukarı toplumunun ahlak seviyesine bağlıdır. Girdiği toplumlara göre nasıl dindarın ahlakı değişirse ateistin ki de değişebilir.

Barışa gelince

Dinler inanmayanları günahkar olarak niteler ve ötekileştirir. Toplumda kutuplaşmaya sebep olur. Hele evrensel olmayı kastediyorsa buradan insanlığa ortak değerler getireceği çıkarılmamalıdır. Aksine tüm insanlığın kendi dininin değerlerini taşıyarak evrensellik ister bu tarz dinler. Müritlerinin bunu yaymasını ister. Ve bu uğurda can verenleri ödüllendirir. Hem de en büyük ödülle. Görünen köy kılavuz istemediğinden bizzat deneyimlediğimiz cihaddır. Ve müslimler öyle cihad âşıklarıdır ki bu dine reset atılmadan veya silinmeden bu yeryüzünden asla cihad kavramı yokolmayacaktır.
 
Mesajlar
60
Beğeniler
67
Düşünce
Ateist
#3
Ateizmi anlamamışsınız ne yazık ki..
Ateizm neyi birleştiriyor?Böyle bir şey yok..Ateizm din değil ki..Birleştirme konusu dinlere aittir..Din, mesela birilerini bir ineğin etrafında,birilerini bir taşın etrafında birleştirir..Ateizm böyle bir şey mi?HAYIR..!

Bir başka yanlış söylem ise,ateizmin tanrı fikrini reddettiği filan..
Ateist birisi,her türlü inancı yok sayar..Her türlü inancın irrasyonel olduğunu belirtir..Ateist,reddeden kişiye değil,yok sayan kişiye denir..Reddetmek dediğiniz zaman,sanki bir şey var da,biz bu şeyin varlığını reddediyoruz gibi bir anlam çıkar ortaya..Böyle bir şey yok..Ayrıca tanrı kelimesini tek başına kullanmakta yanlıştır..Neymiş bu tanrı?Böyle genel/tümel bir tanrı kavramı/söylemi var mı?YOK..
Ateist,her türlü dini,her türlü tanrı inancını,her türlü ruh inancını,her türlü şeytan/cin/melek ..vb inancını yok sayar,kabul etmez,ciddiye almaz..Ateist,her türlü metafizik söylemi,her türlü spiritüel iddiayı,her türlü dogmayı yok sayar..Hepsi bu..
Ayrıca ahlak diye bir şey de yoktur..Ateist ahlakı diye bir şey de yoktur..Ateist olan kişilerin ortak özellikleri de yoktur..
 

Charles Dawkins

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
426
Beğeniler
212
Düşünce
Ateist
#4
Bir yerde yanılıyorsunuz. Ateizm metafiziksel varlıkları reddetmez. Ve bu durum ateizm ile celişmez. Her ne kadar bu ateistler zavallı ve komedi olsalarda.

Ateizm sadece yaratıcısal inanç kavramlarını reddeder. Bunu eskiden felsefik olarak yapıyordu. Şimdi yeni ateizm akımı ile artik rasyonaliteyi arguman olarak kullaniyor. Ancak hayla multiverse tarzı kuramlarda felsefeyi de barındırıyor.

Yani anlayacağınız üzere ateizmin tanımı basittir. Tanrısal kavramları ve inançları reddeder. Metafiziksel varlıkları (!) doğrudan reddetmek söz konusu olmaz. Tabi eğer niye hala ilkel metafiziksellere inanıyorlar diye sorarsak muhtemelen yıllarca aşılanan ilkelliğin pencesinden tamamen kurtulamamış olmaları en doğru cevaptır.
 
Mesajlar
60
Beğeniler
67
Düşünce
Ateist
#5
Bir yerde yanılıyorsunuz. Ateizm metafiziksel varlıkları reddetmez. Ve bu durum ateizm ile celişmez. Her ne kadar bu ateistler zavallı ve komedi olsalarda.

Ateizm sadece yaratıcısal inanç kavramlarını reddeder. Bunu eskiden felsefik olarak yapıyordu. Şimdi yeni ateizm akımı ile artik rasyonaliteyi arguman olarak kullaniyor. Ancak hayla multiverse tarzı kuramlarda felsefeyi de barındırıyor.

Yani anlayacağınız üzere ateizmin tanımı basittir. Tanrısal kavramları ve inançları reddeder. Metafiziksel varlıkları (!) doğrudan reddetmek söz konusu olmaz. Tabi eğer niye hala ilkel metafiziksellere inanıyorlar diye sorarsak muhtemelen yıllarca aşılanan ilkelliğin pencesinden tamamen kurtulamamış olmaları en doğru cevaptır.
İroni yapıyorsunuz tabi:)

Metafizik denilen şeyin içinde ne var?
X tanrısı,Y şeytanı,Z cini,G ruhu,H meleği..Bunların hepsi metafizik zaten..
Ateizm,varlığına dair en ufak bir kanıt bulun(a)mayan herşeyi,yok saymanın adıdır..
Bir insan eğer birşeye inanıyorsa,bu inancına dair bir kanıt sunamaz..Sunarsa,zaten inanç olmaktan çıkar..Ateist kişi,birşeye veya birşeylere inanmayan kişidir..Hepsi bu..
 

Charles Dawkins

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
426
Beğeniler
212
Düşünce
Ateist
#6
İroni yapıyorsunuz tabi:)

Metafizik denilen şeyin içinde ne var?
X tanrısı,Y şeytanı,Z cini,G ruhu,H meleği..Bunların hepsi metafizik zaten..
Ateizm,varlığına dair en ufak bir kanıt bulun(a)mayan herşeyi,yok saymanın adıdır..
Bir insan eğer birşeye inanıyorsa,bu inancına dair bir kanıt sunamaz..Sunarsa,zaten inanç olmaktan çıkar..Ateist kişi,birşeye veya birşeylere inanmayan kişidir..Hepsi bu..
Hayır ateizm sadece tanrısal kavramlara inanmaz. Tüm metafizikselleri reddetmez. :)
 

Charles Dawkins

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
426
Beğeniler
212
Düşünce
Ateist
#10
Yani,size göre bir ateist şeytana inanabilir..:)

Tüm dogmalara karşı olduğunuz zaman,zaten otomatikman materyalist olmuş olursunuz..Yani ateist demek,zaten materyalist demektir..Materyalizmi ayrı bir duruş gibi lanse etmek doğru değildir..
Her ateist materyalist değildir. Ama her materyalist ateisttir.


Tabi ben de her ateistin materyalist olması gerektiğini düşünürüm.
 
Mesajlar
60
Beğeniler
67
Düşünce
Ateist
#13
Her ateist materyalist değildir. Ama her materyalist ateisttir.
Tabi ben de her ateistin materyalist olması gerektiğini düşünürüm.
Ateistseniz,mecburen materyalist olursunuz..Eğer inanan biriyseniz de,mecburen idealist olursunuz..Bu materyalist veya idealist kavramlarını ben pek kullanmam..Gerek yok çünkü..Ateistim dediğinizde,konu kapanır çünkü..Kapanmalıdır ama kapanmıyor..Bazı insanlar ateizmi bilmiyor/anlamıyor,sonrasında saçmasapan şeyler söylüyorlar..Mesela,adam ateistim diyor,namaz kıldığını söylüyor..Ya da ateistim diyor,ruha inandığını söylüyor..Ya da ateistim diyor,tanrıya dair bir kanıt bulunursa,tanrıya inanırım diyor..Evrim çeşit çeşit yaratmış işte..Bunların hiçbiri de ateist değil..Bu kesin..%100..
 
Mesajlar
13
Beğeniler
12
Düşünce
Ateist
#14
1-) genel tanrı kavramını kullanmamın sebebi bütün inanış ve düşünceleri-deizm de dahil - reddetmektir .
2-) demek istediğim şu ateizm farklılıkları kabul ederek ortak taban oluşturacak barış için yegane çözümdür
3-) tanrısal kavramların reddi ise şu şekilde ; evrene veya maadeye tanrısal nitelik yükleyen insandır. Yani tanrıyı oluşturan onu "en'sel "olarak niteleyen insandır ve kabul etmemek bu noktadır .

Esasen siz ateizm'i hiç anlamamışsınız sozlerinizden sadece eleştirmek için yazdığınızı anlıyorum
 

Heretik

☆☆☆☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
850
Beğeniler
379
Düşünce
Ateist
#15
Abi şu kelimelere farklı anlamlar yükleme sevdanızı bırakın. Ateizmin ne olduğunu öğrenmenizi öneriyorum.
 
Mesajlar
60
Beğeniler
67
Düşünce
Ateist
#16
1-) genel tanrı kavramını kullanmamın sebebi bütün inanış ve düşünceleri-deizm de dahil - reddetmektir .
2-) demek istediğim şu ateizm farklılıkları kabul ederek ortak taban oluşturacak barış için yegane çözümdür
3-) tanrısal kavramların reddi ise şu şekilde ; evrene veya maadeye tanrısal nitelik yükleyen insandır. Yani tanrıyı oluşturan onu "en'sel "olarak niteleyen insandır ve kabul etmemek bu noktadır .

Esasen siz ateizm'i hiç anlamamışsınız sozlerinizden sadece eleştirmek için yazdığınızı anlıyorum
Bilmiyorsunuz,anlamıyorsunuz,yazılanları da okumuyorsunuz..
Sizi eleştirmiyorum,size kızmıyorum..Sadece size bir şey anlatmaya çalışıyorum..Dikkat edin lütfen..!

Sağdan soldan duyduklarınızla/okuduklarınızla bu konuyu idrak etmemeniz gayet doğal aslında..Dinden çıkıp,agnostisizm gibi şeylere saplanmadan ateist olmak doğru bir tercih ama ateist olduktan sonra,inançlı gibi düşünmek,akıl yürütmek;inancınızdan kurtulamadığınızı gösterir..Yani,ateizmin mesela ''barış için yegane çözüm'' olduğunu söylemeniz,sizin inanç virüsünden kurtulamadığınızı gösterir..Ateizm din veya ideoloji değil ki,barışı filan savunsun..Ateizmin birşeyi savunması veya birşeyleri başarması filan söz konusu olamaz ki..Bu ateizm kavramı,diğer kavramlara benzemez..Ateizmi salt inançsızlık olarak algılamanız lazım ama esasında ateistin havsalasında inanç veya inançsızlık diye bir şey de yoktur..Ateist,tıpkı bir çocuğun zihni gibi,berrak bir zihne sahiptir..Ateizm,kişinin asıl zihnine geri dönüşüdür..Ateizm ileriye atılan bir adım değil,geriye atılan bir adımdır..
 

NickelBack

☆☆
Üye
Mesajlar
141
Beğeniler
144
Düşünce
Agnostik
#17
Bilmiyorsunuz,anlamıyorsunuz,yazılanları da okumuyorsunuz..
Sizi eleştirmiyorum,size kızmıyorum..Sadece size bir şey anlatmaya çalışıyorum..Dikkat edin lütfen..!

Sağdan soldan duyduklarınızla/okuduklarınızla bu konuyu idrak etmemeniz gayet doğal aslında..Dinden çıkıp,agnostisizm gibi şeylere saplanmadan ateist olmak doğru bir tercih ama ateist olduktan sonra,inançlı gibi düşünmek,akıl yürütmek;inancınızdan kurtulamadığınızı gösterir..Yani,ateizmin mesela ''barış için yegane çözüm'' olduğunu söylemeniz,sizin inanç virüsünden kurtulamadığınızı gösterir..Ateizm din veya ideoloji değil ki,barışı filan savunsun..Ateizmin birşeyi savunması veya birşeyleri başarması filan söz konusu olamaz ki..Bu ateizm kavramı,diğer kavramlara benzemez..Ateizmi salt inançsızlık olarak algılamanız lazım ama esasında ateistin havsalasında inanç veya inançsızlık diye bir şey de yoktur..Ateist,tıpkı bir çocuğun zihni gibi,berrak bir zihne sahiptir..Ateizm,kişinin asıl zihnine geri dönüşüdür..Ateizm ileriye atılan bir adım değil,geriye atılan bir adımdır..
Yazdığınızı anlayabilmek için inanın bir kaç defa okudum fakat anlayamıyorum zekamdan da şüphe etmeye başlamalı mıyım acaba düşünüyorum halbuki Üniversiteyi de bölüm birinciliğiyle tamamladım yeterli değilmiş :) şimdi siz bilinen tabuların dışında düşünüyorsunuz bu bir gerçek bana göre evet ateizm bir düşünce akımıdır ve bunla doğru orantılı olarak bir ideoloji de olabilir, barışı da savunabilir barışı savunması için illa bir din ve ideoloji olması da gerekmez bir din ve ideoloji olmadan bireyler de barışı savunabilir sarı çizmeli Mehmet Ağa grubu da savunabilir, fenerbahçeliler de, bakkal Satı Efendi de, ateizm neden savunmasın, ateizme aslında bir manasızlık yüklüyorsunuz öte yandan yazdığınız yazılarda da çelişen cümleler var belki o yüzden de idrak etmem yavaşladı size göre arkadaşların anlattığı tanımların hiçbiri doğru değil ki benim düşüncem arkadaşların anlatımında herhangi bir sorun ve hata yok sadece yeni doğan bebek konusu tam bir fiyasko ona katılmıyorum tabi ki Cahil Filozof un dedikleri de ateizm tanımlamalarına uygun sıkıntı nerede çözemedim
 
Mesajlar
60
Beğeniler
67
Düşünce
Ateist
#18
Yazdığınızı anlayabilmek için inanın bir kaç defa okudum fakat anlayamıyorum zekamdan da şüphe etmeye başlamalı mıyım acaba düşünüyorum halbuki Üniversiteyi de bölüm birinciliğiyle tamamladım yeterli değilmiş :) şimdi siz bilinen tabuların dışında düşünüyorsunuz bu bir gerçek bana göre evet ateizm bir düşünce akımıdır ve bunla doğru orantılı olarak bir ideoloji de olabilir, barışı da savunabilir barışı savunması için illa bir din ve ideoloji olması da gerekmez bir din ve ideoloji olmadan bireyler de barışı savunabilir sarı çizmeli Mehmet Ağa grubu da savunabilir, fenerbahçeliler de, bakkal Satı Efendi de, ateizm neden savunmasın, ateizme aslında bir manasızlık yüklüyorsunuz öte yandan yazdığınız yazılarda da çelişen cümleler var belki o yüzden de idrak etmem yavaşladı size göre arkadaşların anlattığı tanımların hiçbiri doğru değil ki benim düşüncem arkadaşların anlatımında herhangi bir sorun ve hata yok sadece yeni doğan bebek konusu tam bir fiyasko ona katılmıyorum tabi ki Cahil Filozof un dedikleri de ateizm tanımlamalarına uygun sıkıntı nerede çözemedim
Gerçekten bir ateist değilseniz,ne dediğimi anlayamazsınız..Çünkü kafa olarak farklı bir kulvardayız..
Ben sizin ateizm sandığınız şeyin,aslında ateizm olmadığını söylüyorum..Sizin gibi insanlar,Müslümanların veya Hristiyanların ortaya koydukları ateizm tanımını savunuyorlar..Bu zokayı yutarsanız,ateizmi anlayamazsınız..
Ateizm,düşünce akımı,ideoloji,din filan değildir..Ateizm birşeyi filan da savunmaz..Saçmasapan şeyler bunlar..
Barışı veya başka bir şeyi,bir ateist savunabilir ama ateist kimliği ile değil,kişiliği ile yapar bunu..Yani ateizm,bir kimlik filan değildir..
Toplumsal zorbalığa maruz kalmayan her çocuk ateisttir..Zamanla çocuklar içinde bulundukları toplumların inançlarını/dinlerini/ideolojileri zorla öğrenirler/benimserler..
Şu basit cümleleri,okul birincisi olduğunuz halde anlayamıyor musunuz:o
 

NickelBack

☆☆
Üye
Mesajlar
141
Beğeniler
144
Düşünce
Agnostik
#19
Gerçekten bir ateist değilseniz,ne dediğimi anlayamazsınız..Çünkü kafa olarak farklı bir kulvardayız..
Ben sizin ateizm sandığınız şeyin,aslında ateizm olmadığını söylüyorum..Sizin gibi insanlar,Müslümanların veya Hristiyanların ortaya koydukları ateizm tanımını savunuyorlar..Bu zokayı yutarsanız,ateizmi anlayamazsınız..
Ateizm,düşünce akımı,ideoloji,din filan değildir..Ateizm birşeyi filan da savunmaz..Saçmasapan şeyler bunlar..
Barışı veya başka bir şeyi,bir ateist savunabilir ama ateist kimliği ile değil,kişiliği ile yapar bunu..Yani ateizm,bir kimlik filan değildir..
Toplumsal zorbalığa maruz kalmayan her çocuk ateisttir..Zamanla çocuklar içinde bulundukları toplumların inançlarını/dinlerini/ideolojileri zorla öğrenirler/benimserler..
Şu basit cümleleri,okul birincisi olduğunuz halde anlayamıyor musunuz:o
Sorun cümlelerin basitliği değil ateizmi anlatırken neyi kastettiğinizi gerçekten anlamıyorum, ateizm o değil bu değilse ateizm nedir? Ateizmi anlatırken ne olmadığını anlatıyorsunuz ideoloji değil, bir şeyi savunmaz, bir kimlik, taraf da değil, Tanrıyı reddetmek mi saçmalamayın o hiç değil, hatta bir kavram bile değil eee ateizm nedir yahu ?
 
Mesajlar
60
Beğeniler
67
Düşünce
Ateist
#20
Sorun cümlelerin basitliği değil ateizmi anlatırken neyi kastettiğinizi gerçekten anlamıyorum, ateizm o değil bu değilse ateizm nedir? Ateizmi anlatırken ne olmadığını anlatıyorsunuz ideoloji değil, bir şeyi savunmaz, bir kimlik, taraf da değil, Tanrıyı reddetmek mi saçmalamayın o hiç değil, hatta bir kavram bile değil eee ateizm nedir yahu ?
Bir toplumda doğdunuz,büyürken bazı şeylere maruz kaldınız,içinde bulunduğunuz toplumun kültürünü(din-ideoloji) istemeden benimsediniz,sonra bir şekilde bu empoze edilen şeyden kurtuldunuz ve başka toplumlarda da aynı şeyin yapıldığını fark ettiniz..
Yani,nereye vardınız?En başa..Yani?Çocukluğunuza..Yani,size empoze edilen şeylerden kurtularak asıl doğanıza kavuştunuz..Yani, sizin doğanızda inanç veya inançsızlık gibi şeyler yok..Bunlar hep toplumsal kavramlar..Doğanız sadece hayatta kalmaya odaklanır,gerisi ile ilgilenmez..Yani bu teizm veya ateizm gibi kavramlar,saçmasapan toplumların,saçmasapan kavramlarından başka bir şey değildir..O yüzden ''ateizm diye bir şey yoktur'' diyorum..

Hapishane örneğime gelirsek..Bu da önemli ve anlaşılması basit ama ateist olmayınca anlamıyorsunuz işte..

Hapishanedeki insanlar tutsaklar..Kime göre?Hapishanedeki ve dışarıdaki insanlara göre..Peki,hapishane dışındaki insanlar ne oluyor?Özgür insanlar..Kime göre?Hapishanedeki insanlara göre..

İnancı hapishane kabul edin..Ateist inançtan(hapis)kurtulduğu zaman,aslında tutsaklığından özgürlüğüne kavuşmuş olmaz..Asıl doğasına,yani tutsaklığın ve özgürlüğün bir anlam taşımadığı doğasına döner..Yani,evet,özgürlüğe dönüştür ama hapishaneden bakarsanız,bu böyledir..Hapishaneden,yani inanç sarmalı altındayken,böyle bakmayın işte ateizme..
Ben aslında kendi doğama döndüm,anlıyor musunuz?Beni birileri zorla hapse kapattı,ben oradan kurtulduğum için özgür değilim..Ben zaten özgürdüm..
Şöyle düşünün bari..Amazonlarda yaşıyorsunuz..10 kişilik bir aileniz var..Doğanın ortasındasınız..Sadece hayatta kalmaya odaklanmışsınız..Ne size bir din aşılayan var,ne ideoloji?Hiçbir şey yok..Aslında böyle bir ilkel toplum yok ama böyle anlamaya çalışın..
Şimdi bu 10 kişiyi nasıl tanımlarsınız?Bu 10 kişi ateist mi?Hiçbirşeye inanmıyorlar,bu konuda hiçbirşey bilmiyorlar..Ateist kelimesi veya başka bir kelime,hiçbirşey..Sadece yaşıyorlar..Bana göre ateistler ama kendileri ateizmi bilmiyor..Buradaki nüansa dikkat edin lütfen..
Ateizm ifadesini,inanan insanlara karşı kullanabiliriz..Yoksa bu ifadenin/kelimenin/kavramın bir anlamı yoktur..
 
Üst Alt