Beyin yakan bir ayet daha NAHL 71

alemdar27

☆☆
Yazar
Mesajlar
850
Tepki puanı
210
Düşünce
Deist
Diyanet İşleri Meali (Yeni)
Allah, rızık konusunda kiminizi kiminizden üstün kıldı. Üstün kılınanlar, rızıklarını ellerinin altındakilere vermezler ki rızıkta hep eşit olsunlar. Şimdi Allah’ın nimetini mi inkâr ediyorlar?


Şimdi bu ayetin birinci bölümünde rızık konusunda kiminizi kiminizden üstün kıldık diyor. Ancak bir sonraki bölümde ise rızık konusunda üstün kılınanlar "elinin altındakilere sırf eşit olmamak için vermezler" diyor.

GAriplik şurda : hem üstün kıldık diyorsun, hemde eşit olmamak için vermeyenleri kınıyorsun. Madem normal olan eşit olmaları ise neden rızkı eşit dağıtmadın be mübarek. insanları birbirlerine neden muhtaç kıldın.
 

Yuşa

☆☆
Yazar
Mesajlar
799
Tepki puanı
200
Düşünce
Agnostik
Diyanet İşleri Meali (Yeni)
Allah, rızık konusunda kiminizi kiminizden üstün kıldı. Üstün kılınanlar, rızıklarını ellerinin altındakilere vermezler ki rızıkta hep eşit olsunlar. Şimdi Allah’ın nimetini mi inkâr ediyorlar?


Şimdi bu ayetin birinci bölümünde rızık konusunda kiminizi kiminizden üstün kıldık diyor. Ancak bir sonraki bölümde ise rızık konusunda üstün kılınanlar "elinin altındakilere sırf eşit olmamak için vermezler" diyor.

GAriplik şurda : hem üstün kıldık diyorsun, hemde eşit olmamak için vermeyenleri kınıyorsun. Madem normal olan eşit olmaları ise neden rızkı eşit dağıtmadın be mübarek. insanları birbirlerine neden muhtaç kıldın.
Evet ilginç bir ayet.
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
14,412
Tepki puanı
1,097
Düşünce
Sünni
Diyanet İşleri Meali (Yeni)
Allah, rızık konusunda kiminizi kiminizden üstün kıldı. Üstün kılınanlar, rızıklarını ellerinin altındakilere vermezler ki rızıkta hep eşit olsunlar. Şimdi Allah’ın nimetini mi inkâr ediyorlar?


Şimdi bu ayetin birinci bölümünde rızık konusunda kiminizi kiminizden üstün kıldık diyor. Ancak bir sonraki bölümde ise rızık konusunda üstün kılınanlar "elinin altındakilere sırf eşit olmamak için vermezler" diyor.

GAriplik şurda : hem üstün kıldık diyorsun, hemde eşit olmamak için vermeyenleri kınıyorsun. Madem normal olan eşit olmaları ise neden rızkı eşit dağıtmadın be mübarek. insanları birbirlerine neden muhtaç kıldın.
Evet ilginç bir ayet.
Dünyada servetin meşru kaynakları emek, sermaye, girişim gibi girdilerdir. Aklı başında kimse emek veren ile vermeyenin vs eşit kazanması gerektiğini iddia edemeyeceğine göre insanlarda rızık konusunda kimisinin kimisinden üstün olması gerekir. Her şeyi insanın özgür iradesiyle tercihine göre yaratan Allah olduğuna göre rızık da Allahtandır.

Allahın verdiği rızıktan diğer insanları da faydalandırmasını kullarına emretmesinde de eleştirilecek bir yön yok, aksine takdir edilmesi gerekir.
 

Yuşa

☆☆
Yazar
Mesajlar
799
Tepki puanı
200
Düşünce
Agnostik
Dünyada servetin meşru kaynakları emek, sermaye, girişim gibi girdilerdir. Aklı başında kimse emek veren ile vermeyenin vs eşit kazanması gerektiğini iddia edemeyeceğine göre insanlarda rızık konusunda kimisinin kimisinden üstün olması gerekir. Her şeyi insanın özgür iradesiyle tercihine göre yaratan Allah olduğuna göre rızık da Allahtandır.

Allahın verdiği rızıktan diğer insanları da faydalandırmasını kullarına emretmesinde de eleştirilecek bir yön yok, aksine takdir edilmesi gerekir.
Neden üstün kıldım diyor ki üstün kılınacak birşey yok o zaman kim çalışırsa karşılığını alır demesi gerekmiyor mu ? Üstün kıldık ne alaka.
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
14,412
Tepki puanı
1,097
Düşünce
Sünni
Neden üstün kıldım diyor ki üstün kılınacak birşey yok o zaman kim çalışırsa karşılığını alır demesi gerekmiyor mu ? Üstün kıldık ne alaka.
وَاَنْ لَيْسَ لِلْاِنْسَانِ اِلَّا مَا سَعٰىۙ

İnsan, emek ve gayretinin neticesinden başka şey elde edemez. (Necm 39)

Emek verenin emek vermeyenden rızık olarak üstün kılınması adaletin gereğidir.
 

Ahlaksız

lll ☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
1,748
Tepki puanı
1,400
Düşünce
Ateist
Diyanet İşleri Meali (Yeni)
Allah, rızık konusunda kiminizi kiminizden üstün kıldı. Üstün kılınanlar, rızıklarını ellerinin altındakilere vermezler ki rızıkta hep eşit olsunlar. Şimdi Allah’ın nimetini mi inkâr ediyorlar?


Şimdi bu ayetin birinci bölümünde rızık konusunda kiminizi kiminizden üstün kıldık diyor. Ancak bir sonraki bölümde ise rızık konusunda üstün kılınanlar "elinin altındakilere sırf eşit olmamak için vermezler" diyor.

GAriplik şurda : hem üstün kıldık diyorsun, hemde eşit olmamak için vermeyenleri kınıyorsun. Madem normal olan eşit olmaları ise neden rızkı eşit dağıtmadın be mübarek. insanları birbirlerine neden muhtaç kıldın.
Matta 10-24 Öğrenci öğretmeninden, köle de efendisinden üstün değildir.
Kuran ayetleri,buralardan gelme..
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
14,412
Tepki puanı
1,097
Düşünce
Sünni
Matta 10-24 Öğrenci öğretmeninden, köle de efendisinden üstün değildir.
Kuran ayetleri,buralardan gelme..
Sizin mantığınıza göre içinde "üstün" kelimesi geçen bütün kitaplar birbirinden gelme olmalı; çünkü bu iki metin arasında "üstün" kelimesi hariç ortak kelime yok :)

Üstelik İslamda iyi bir insan olan köle, iyi bir insan olmayan efendisinden üstündür.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

Yuşa

☆☆
Yazar
Mesajlar
799
Tepki puanı
200
Düşünce
Agnostik
İnsan, emek ve gayretinin neticesinden başka şey elde edemez. (Necm 39)
Emek vermeden şansa birşeyler elde edenlere ne demeli ?
-Doğuştan rızık.
-Milli piyango
-İddaa
-Bulunan defineler.
-Bulunan paralar.
-Kalan miraslar.

Bunlarda da rızık veriliyor.Ama çok emek verdikleri söylenemez.

Ayette başka birşey elde edemez diyor.
 

DemoKratos

Vlll ☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
6,763
Çözümler
1
Tepki puanı
3,995
Düşünce
Ateist
Servet çalışmadan çok soydan gelmesiyle kazanılmaktadır. Hatta dünyada belli başlı bazı ailelerin dünyadaki servetin büyük kısmını ellerinde tuttukları bilinir. Bu işi böyle ben ayarladım diyen allah, suçunu itiraf ediyor demektir.
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
14,412
Tepki puanı
1,097
Düşünce
Sünni
Emek vermeden şansa birşeyler elde edenlere ne demeli ?
-Doğuştan rızık.
-Milli piyango
-İddaa
-Bulunan defineler.
-Bulunan paralar.
-Kalan miraslar.

Bunlarda da rızık veriliyor.Ama çok emek verdikleri söylenemez.

Ayette başka birşey elde edemez diyor.
Rızık ezelden takdir edilmiştir. İnsan meşru yollarda kalırsa zaten takdir edilen rızkı kazanır, rızkı eksik kalmaz. Meşru olmayan yollara saparsa da yine ezelde takdir edilen rızıktan fazlasını kazanamaz. Sadece suç işlemiş olur. Bu durumda en mantıklısı meşru yoldan ayrılmamak.

Ayrıca gayri meşru bile olsa sonuçta bir emek ve gayret var ama meşru olmayan yollarda gösterilen gayretin sonuçları da yine gayri meşrudur. Kısacası ayetle çelişen bir durum yok.
 

Yuşa

☆☆
Yazar
Mesajlar
799
Tepki puanı
200
Düşünce
Agnostik
Rızık ezelden takdir edilmiştir. İnsan meşru yollarda kalırsa zaten takdir edilen rızkı kazanır, rızkı eksik kalmaz. Meşru olmayan yollara saparsa da yine ezelde takdir edilen rızıktan fazlasını kazanamaz. Sadece suç işlemiş olur. Bu durumda en mantıklısı meşru yoldan ayrılmamak.

Ayrıca gayri meşru bile olsa sonuçta bir emek ve gayret var ama meşru olmayan yollarda gösterilen gayretin sonuçları da yine gayri meşrudur. Kısacası ayetle çelişen bir durum yok.
Yok mu ? Şimdi ayeti açıklamak gerekirse.
İnsan, emek ve gayretinin neticesinden başka şey elde edemez. (Necm 39)
Emeğinin karşılığını alır daha fazlasını değil.

-Doğuştan rızık.
-Milli piyango
-İddaa
-Bulunan defineler.
-Bulunan paralar.
-Kalan miraslar.

Bunlarla çelişmiyor mu ?
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
14,412
Tepki puanı
1,097
Düşünce
Sünni
Yok mu ? Şimdi ayeti açıklamak gerekirse.
İnsan, emek ve gayretinin neticesinden başka şey elde edemez. (Necm 39)
Emeğinin karşılığını alır daha fazlasını değil.

-Doğuştan rızık.
-Milli piyango
-İddaa
-Bulunan defineler.
-Bulunan paralar.
-Kalan miraslar.

Bunlarla çelişmiyor mu ?
Doğuştan rızık derken ne kastediyorsunuz bilmiyorum. Onun haricindekilerin tamamında az veya çok bir emek ve gayret var. Parmağını oynatmak dahi bir emek ve gayrettir unutmayınız
 

Yuşa

☆☆
Yazar
Mesajlar
799
Tepki puanı
200
Düşünce
Agnostik
Doğuştan rızık derken ne kastediyorsunuz bilmiyorum. Onun haricindekilerin tamamında az veya çok bir emek ve gayret var. Parmağını oynatmak dahi bir emek ve gayrettir unutmayınız
Haklısın o piyangoyu yazarken insanlar nasıl yoruluyor orda bile emek var beynini nasıl yoruyor. (:D (:D
Doğuştan rızıkdan kast ettiğim zengin bir aile mesela Allah ailesine vermiş Ailesi de doğal olarak çocuğa vericek.Allah bunun böyle olucağını biliyordu sonuç olarak yani o çocuk emek vermeden o kadar rızığın sahibi oluyor.
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
14,412
Tepki puanı
1,097
Düşünce
Sünni
Haklısın o piyangoyu yazarken insanlar nasıl yoruluyor orda bile emek var beynini nasıl yoruyor. (:D (:D
Az veya çok diye özellikle belirttim ve gayri meşru yollarla sarfedilen parmak oynatmak kadar bile olsa sarfedilen emek ve gayretin neticesi olan rızkın da gayri meşru hale geldiğini de daha önceden belirttim. Bu durumda ayette eleştirecek durum var mı?
Doğuştan rızıkdan kast ettiğim zengin bir aile mesela Allah ailesine vermiş Ailesi de doğal olarak çocuğa vericek.
Ailenin geçmişte edindiği zenginlik de sonuçta bir emek ve gayret ürünü. Demek ki İslama göre emek ve gayreti miras bırakmak caiz görülmüş, yeter ki gayri meşru yollara sarfedilmiş olmasın.
 

Yuşa

☆☆
Yazar
Mesajlar
799
Tepki puanı
200
Düşünce
Agnostik
Az veya çok diye özellikle belirttim ve gayri meşru yollarla sarfedilen parmak oynatmak kadar bile olsa sarfedilen emek ve gayretin neticesi olan rızkın da gayri meşru hale geldiğini de daha önceden belirttim. Bu durumda ayette eleştirecek durum var mı?

Ailenin geçmişte edindiği zenginlik de sonuçta bir emek ve gayret ürünü. Demek ki İslama göre emek ve gayreti miras bırakmak caiz görülmüş, yeter ki gayri meşru yollara sarfedilmiş olmasın.
Gayri meşruluktan bahsetmiyor ki emeğin karşılığını veririm diyor daha fazlası olmaz diyor ? O piyango sayısını tutturmayabilir dimi ? Emeksiz bir şekilde daha fazlasını veriyor gayri meşru olması neyi değiştirir rızkı veren yine Allah.

oğuştan rızığa gelirsek.İslam bireysel mi çalışıyor kurumsal mı ? O çocuk sonuçda emek vermeden rızık almış olmuyor mu ? Ailesi yıllar önce kazandı diye çocuğun ayrıcalığı ne veya ailesi yıllar önce kazanmadı diye çocuğun suçu ne ? Rızık neye göre yani.
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
14,412
Tepki puanı
1,097
Düşünce
Sünni
gayri meşru olması neyi değiştirir rızkı veren yine Allah.
Evet gayri meşru bile olsa elde edilen rızkı veren Allah, bunu daha önce belirtmiştim.

Takdir edilen rızkı gayri meşru hale getiren de yine insan oluyor; çünkü meşru dairede kalsa aynı rızkı yine gelecekti. Bu durumda ayette veya Yaratıcının tutumunda eleştirecek bir şey var mı?
oğuştan rızığa gelirsek.İslam bireysel mi çalışıyor kurumsal mı ? O çocuk sonuçda emek vermeden rızık almış olmuyor mu ? Ailesi yıllar önce kazandı diye çocuğun ayrıcalığı ne veya ailesi yıllar önce kazanmadı diye çocuğun suçu ne ? Rızık neye göre yani.
İslamda herkesin ne yapacağını daha yapmadan bilen Allah’ın takdir ettiği rızkı da bu girift ilişkiye göre takdir ettiği anlayışı vardır.

Yani soyunun ne yapacağını bilen Allah nesillere buna göre rızkı tayin eder.

Biz geçmiş, gelecek ve şu andaki bütün her detayı bilmediğimiz için şöyle olsa daha iyi olurdu dememiz çok yanlış olur. Bütün bunları bilen Allah neyi nasıl takdir ettiyse herkes için en hayırlısı odur. Çünkü içimizdeki merhamet duygusunu bize veren sonsuz merhamet sahibi Allahtan daha merhametli olamayız. Yine içimizdeki adalet duygusunu bize veren Allahtan daha adil olamayız.

Tüm yazılanları birlikte düşününce ayette eleştirecek durum var mı?
 

Yuşa

☆☆
Yazar
Mesajlar
799
Tepki puanı
200
Düşünce
Agnostik
Evet gayri meşru bile olsa elde edilen rızkı veren Allah, bunu daha önce belirtmiştim.

Takdir edilen rızkı gayri meşru hale getiren de yine insan oluyor; çünkü meşru dairede kalsa aynı rızkı yine gelecekti. Bu durumda ayette veya Yaratıcının tutumunda eleştirecek bir şey var mı?

İslamda herkesin ne yapacağını daha yapmadan bilen Allah’ın takdir ettiği rızkı da bu girift ilişkiye göre takdir ettiği anlayışı vardır.

Yani soyunun ne yapacağını bilen Allah nesillere buna göre rızkı tayin eder.

Biz geçmiş, gelecek ve şu andaki bütün her detayı bilmediğimiz için şöyle olsa daha iyi olurdu dememiz çok yanlış olur. Bütün bunları bilen Allah neyi nasıl takdir ettiyse herkes için en hayırlısı odur. Çünkü içimizdeki merhamet duygusunu bize veren sonsuz merhamet sahibi Allahtan daha merhametli olamayız. Yine içimizdeki adalet duygusunu bize veren Allahtan daha adil olamayız.

Tüm yazılanları birlikte düşününce ayette eleştirecek durum var mı?
Ama burda Allah'ın adaletini ve merhametini tartışıyoruz sen bana Merhameti ve adaleti bize veren Allah'tan daha mı adaletli ve merhametlimisine getiriyorsun.Ben senle Allah'ın adaletini ve merhametini tartışamam anlaşılan.
 

Son konular

Son mesajlar

Üst