Bilinen en eski hadis mushafları

vld_ackrmn

ll ☆☆
Yazar
Mesajlar
1,442
Tepki puanı
1,902
Düşünce
Agnostik
Hocam ilk olarak başkası ile de karıştırıyor olabilirim kusura bakmayın. Hocam dün bi gönderi paylaştım. Gönderide Kur'an'nın halife Ömer yakınlarda ki kütüphaneden yazmıştır iddiası idi. Cevapta bi video ismi yazmıştı biri o siz miydiniz? Gönderim silindi o yüzden göremedim.
Kanal ismini yazmıştım başlığın altına evet. Rasyonel Meydan TV. Ama Yakup Denizden bahsediyorsan ben yorum yazmadım.
 

Sema.

Deneyimli
Mesajlar
671
Tepki puanı
251
Düşünce
Bağımsız
Kanal ismini yazmıştım başlığın altına evet. Rasyonel Meydan TV. Ama Yakup Denizden bahsediyorsan ben yorum yazmadım.
Hocam bende size hayır Yakup deniz yazmıştım 😂 diyee mi yazmıştım.
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

Tiglath

ll ☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,017
Çözümler
3
Tepki puanı
1,963
Düşünce
Ateist
Brubaker’in kitabı, Kur’an’ın nüshalarındaki çeşitli kâtip sehivleri üzerinde sonradan yapılmış düzeltmeleri onun asıl metninde kasıtlı yapılmış olabilecek değişiklikler şeklinde algılayan Batılı yazarların çok sayıdaki kitaplarından biri olarak tanımlanabilir. Bu gibi bilimsel makalelerden kendi zorlama mantığına göre Kur'an metinlerinin değiştirildiği anlamını çıkartmak beyin felcidir.
İşin ucunda Allah varken düzeltme, çıkarma, ekleme olmaz. Bu bile ne kadar sağlıksız düşünüldüğünü gösteriyor. Daniel Brubaker 20 adet düzeltme gösteriyor. Bu ne demek? Allah kitabını kulun insafına bırakmaz. Gerekirse kitabı kendisi yazar. Gökten kafamıza atar. Muhammed’in Kuran’ı yazdırmamasını bünyen nasıl kabul ediyor? İnanılmaz.
 

Tiglath

ll ☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,017
Çözümler
3
Tepki puanı
1,963
Düşünce
Ateist
İslam denilen şey Arapların kurtuluş mitidir. Soylarını yüceltmek ve emperyal hedefleri için uydurulmuş hezeyanlar silsilesidir. Tanrı’yı hayali olarak yanına alarak sorunları çözmeye çalışmışlar. Dönemin koşulları ile biraz başarılı olup sonra yine başarısız olmuşlar. 300 sayfalık ilkel, dogma şiir kitabı ile hayat açıklanamaz, bu kitap ister değiştirilsin ister değiştirilmesin ne ifade ediyor ki? İçinde ne yazdığı ortada. Günümüz bilgisine tamamen ters. Kuran yazarlarının tahmin edemediği şey şu. Hayat dinamik bir konudur. Sürekli yenilenir. Değişmeyen tek şey değişimdir. Kuran’ın her 50 yılda bir değişeceğini söyleselerdi bana inandırıcı gelebilirdi. Ama akılları buna yetmemiş.
 

Knightwalker

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
6,439
Tepki puanı
2,016
Düşünce
Tarihselci
Yani orjinal Kur'an Muhammed döneminde yok. Bu cevap benim için yeterli hocam.
Hayır hocam hele bir tarihçi olarak yine yanlış anladınız. Bakın tekrar yazıyorum. Orjinal Kur'an Hz. Muhammed döneminde mevcutdur.

1- Abese :11, 12, 13, 14, 15, 16. Hayır! Şüphesiz bunlar (âyetler), değerli ve güvenilir kâtiplerin elleriyle (yazılıp) tertemiz kılınmış, yüce makamlara kaldırılmış mukaddes sahifelerde (yazılı) bir öğüttür; dileyen ondan (Kur'an'dan) öğüt alır.

2
- En eski mushaflardan bazıları:

1- Birmingham: c.568 AD – 645 AD - 10. ve 24. sureler arası.
2- Tübingen: 649 AD – 675 AD 17:35. ve 36:57. sureler arası 26.2% of the total text of the Qur'an.
3- San-a 671 AD: 2. ve 59. sureler arası. 41% of the text of the Qur'an.
4- Codex Parisino 670- 710 - Petropolitanus : 2. ve 72. sureler arası. 46% of the text of the Qur'an.
5- Codex B. L. M.S 680 5. - 43. sureler 57% of the total text of the Qur'an
6- Codex Mashad. 622 - 719 -- 1-115. sureler arası 90% of the text of the Qur'an
7-Umayyad Codex of Damascus - 691-692 31-32. sureler
8-Codex Is. 1 MS 615 I 6. 48. sureler 591-643 C
9- Topkapı Manuscript'de mavcut tarihi ise M.S 700 - M. 750. 99% of the text of the Qur'an
https://www.islamic-awareness.org/quran/text/mss/

3. Standardizasyondan kastımın hareke farklılıkları olduğunu gayet sizde iyi biliyorsunuz.

Valla hocam o dönem mushaflarını inceleyecek olan varsa inceleyelim. O dönem arapçasını okuyamıyorum. Mesela C-1 metni Bakara 2:196 ru'usakum (başlarınızı) kelimesi yok.
Yukarıda yazdım hocam.

Hayır konu farklı. Muhammede o ayet nasıl indi? Ve onu nasıl okudular? Sonuçta Allahtan bahsediyoruz.
Hocam bunun adı gayb / metafizik. abese 11- 16 yı okuyun kütfen.
 

Knightwalker

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
6,439
Tepki puanı
2,016
Düşünce
Tarihselci
İşin ucunda Allah varken düzeltme, çıkarma, ekleme olmaz.
Bu sizin farklı anlamlar yüklemeniz. Ortada olan bir metnin sahabelerin elinde çoğaltılma sürecinden bahsediyoruz.
Bu bile ne kadar sağlıksız düşünüldüğünü gösteriyor. Daniel Brubaker 20 adet düzeltme gösteriyor.
Bu ne demek? Allah kitabını kulun insafına bırakmaz.
Orjinal metin orada zaten. Biz ortada olan bir metnin sahabelerin elinde çoğaltılma sürecinden bahsediyoruz.
Gerekirse kitabı kendisi yazar. Gökten kafamıza atar.
Dostum biraz uçmuşsun burada kusura bakma.
Muhammed’in Kuran’ı yazdırmamasını bünyen nasıl kabul ediyor? İnanılmaz.
Al sana yazdırdığının ispatı:

1- Abese :11, 12, 13, 14, 15, 16. Hayır! Şüphesiz bunlar (âyetler), değerli ve güvenilir kâtiplerin elleriyle (yazılıp) tertemiz kılınmış, yüce makamlara kaldırılmış mukaddes sahifelerde (yazılı) bir öğüttür; dileyen ondan (Kur'an'dan) öğüt alır.
 

Knightwalker

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
6,439
Tepki puanı
2,016
Düşünce
Tarihselci
İslam denilen şey Arapların kurtuluş mitidir. Soylarını yüceltmek ve emperyal hedefleri için uydurulmuş hezeyanlar silsilesidir. Tanrı’yı hayali olarak yanına alarak sorunları çözmeye çalışmışlar. Dönemin koşulları ile biraz başarılı olup sonra yine başarısız olmuşlar. 300 sayfalık ilkel, dogma şiir kitabı ile hayat açıklanamaz, bu kitap ister değiştirilsin ister değiştirilmesin ne ifade ediyor ki? İçinde ne yazdığı ortada. Günümüz bilgisine tamamen ters. Kuran yazarlarının tahmin edemediği şey şu. Hayat dinamik bir konudur. Sürekli yenilenir. Değişmeyen tek şey değişimdir. Kuran’ın her 50 yılda bir değişeceğini söyleselerdi bana inandırıcı gelebilirdi. Ama akılları buna yetmemiş.
Evet hocam dünyadaki tüm 4 milyar aklı eksik teist LSD yutmuş gibi ortada dolaşıyor. Tek haklı sizsiniz.
 

Tiglath

ll ☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,017
Çözümler
3
Tepki puanı
1,963
Düşünce
Ateist
Bu sizin farklı anlamlar yüklemeniz. Ortada olan bir metnin sahabelerin elinde çoğaltılma sürecinden bahsediyoruz.
Ortada olan metni gösterebilir misin? Hangi metin?
Orjinal metin orada zaten.
Orada olduğunu gözünle gördün mü?
Dostum biraz uçmuşsun burada kusura bakma.
Siz bu kitabın Allah’tan geldiğini iddia edince normal oluyor değil mi? Daha kitabını yazdırmaktan aciz bir tanrı! Bir de bu kitapla sizi yargılayacağım diyor. Ortada kitap yok! Birisi insafa gelmişde 2 şahit bulup yazdırmaya başlamış. Bu Allah’ınızın bir dramıdır.
1- Abese :11, 12, 13, 14, 15, 16. Hayır! Şüphesiz bunlar (âyetler), değerli ve güvenilir kâtiplerin elleriyle (yazılıp) tertemiz kılınmış, yüce makamlara kaldırılmış mukaddes sahifelerde (yazılı) bir öğüttür; dileyen ondan (Kur'an'dan) öğüt alır.
Ne bu? Bu mu kanıt? Güldürme insanı.
Evet hocam dünyadaki tüm 4 milyar aklı eksik teist LSD yutmuş gibi ortada dolaşıyor. Tek haklı sizsiniz.
Farelerin çoğu LSD yutmuş gibi kanalizasyonda yaşıyor. O farelerde haklı değil mi?
 

Knightwalker

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
6,439
Tepki puanı
2,016
Düşünce
Tarihselci
Ortada olan metni gösterebilir misin? Hangi metin?
En eski mushaflar bunlar:

1- Birmingham: c.568 AD – 645 AD - 10. ve 24. sureler arası.
2- Tübingen: 649 AD – 675 AD 17:35. ve 36:57. sureler arası 26.2% of the total text of the Qur'an.
3- San-a 671 AD: 2. ve 59. sureler arası. 41% of the text of the Qur'an.
4- Codex Parisino 670- 710 - Petropolitanus : 2. ve 72. sureler arası. 46% of the text of the Qur'an.
5- Codex B. L. M.S 680 5. - 43. sureler 57% of the total text of the Qur'an
6- Codex Mashad. 622 - 719 -- 1-115. sureler arası 90% of the text of the Qur'an
7-Umayyad Codex of Damascus - 691-692 31-32. sureler
8-Codex Is. 1 MS 615 I 6. 48. sureler 591-643 C
9- Topkapı Manuscript'de mavcut tarihi ise M.S 700 - M. 750. 99% of the text of the Qur'an
https://www.islamic-awareness.org/quran/text/mss/

Orada olduğunu gözünle gördün mü?
Peki hiç bir antik tarihi metini gözümüz ile görmedik. O zaman tüm 2021 yılından önceki tüm tarihi belgeler çöptür. Şaka mısın abi sen? :) :)
Siz bu kitabın Allah’tan geldiğini iddia edince normal oluyor değil mi?
Kuran'ın kendisini tarihi bir metin olarak görürsen kaynağın kendisini teyid ettiğini anlarsın.

- Abese :11, 12, 13, 14, 15, 16. Hayır! Şüphesiz bunlar (âyetler), değerli ve güvenilir kâtiplerin elleriyle (yazılıp) tertemiz kılınmış, yüce makamlara kaldırılmış mukaddes sahifelerde (yazılı) bir öğüttür; dileyen ondan (Kur'an'dan) öğüt alır.
Daha kitabını yazdırmaktan aciz bir tanrı!
- Abese :11, 12, 13, 14, 15, 16. Hayır! Şüphesiz bunlar (âyetler), değerli ve güvenilir kâtiplerin elleriyle (yazılıp) tertemiz kılınmış, yüce makamlara kaldırılmış mukaddes sahifelerde (yazılı) bir öğüttür; dileyen ondan (Kur'an'dan) öğüt alır.
- Abese :11, 12, 13, 14, 15, 16. Hayır! Şüphesiz bunlar (âyetler), değerli ve güvenilir kâtiplerin elleriyle (yazılıp) tertemiz kılınmış, yüce makamlara kaldırılmış mukaddes sahifelerde (yazılı) bir öğüttür; dileyen ondan (Kur'an'dan) öğüt alır.

1- Birmingham: c.568 AD – 645 AD - 10. ve 24. sureler arası.
2- Tübingen: 649 AD – 675 AD 17:35. ve 36:57. sureler arası 26.2% of the total text of the Qur'an.
3- San-a 671 AD: 2. ve 59. sureler arası. 41% of the text of the Qur'an.
4- Codex Parisino 670- 710 - Petropolitanus : 2. ve 72. sureler arası. 46% of the text of the Qur'an.
5- Codex B. L. M.S 680 5. - 43. sureler 57% of the total text of the Qur'an
6- Codex Mashad. 622 - 719 -- 1-115. sureler arası 90% of the text of the Qur'an
7-Umayyad Codex of Damascus - 691-692 31-32. sureler
8-Codex Is. 1 MS 615 I 6. 48. sureler 591-643 C
9- Topkapı Manuscript'de mavcut tarihi ise M.S 700 - M. 750. 99% of the text of the Qur'an
https://www.islamic-awareness.org/quran/text/mss/

Ne bu? Bu mu kanıt?
1- Birmingham: c.568 AD – 645 AD - 10. ve 24. sureler arası.
2- Tübingen: 649 AD – 675 AD 17:35. ve 36:57. sureler arası 26.2% of the total text of the Qur'an.
3- San-a 671 AD: 2. ve 59. sureler arası. 41% of the text of the Qur'an.
4- Codex Parisino 670- 710 - Petropolitanus : 2. ve 72. sureler arası. 46% of the text of the Qur'an.
5- Codex B. L. M.S 680 5. - 43. sureler 57% of the total text of the Qur'an
6- Codex Mashad. 622 - 719 -- 1-115. sureler arası 90% of the text of the Qur'an
7-Umayyad Codex of Damascus - 691-692 31-32. sureler
8-Codex Is. 1 MS 615 I 6. 48. sureler 591-643 C
9- Topkapı Manuscript'de mavcut tarihi ise M.S 700 - M. 750. 99% of the text of the Qur'an
https://www.islamic-awareness.org/quran/text/mss/
Güldürme insanı.
Putlar içinde sallayıp uydurma diyordun öbür konuda ne oldu? :)
Farelerin çoğu LSD yutmuş gibi kanalizasyonda yaşıyor. O farelerde haklı değil mi?
Bu 4 milyar insanın bir tanesi bile orantısal olarak haksızdır di mi? :)
 

vld_ackrmn

ll ☆☆
Yazar
Mesajlar
1,442
Tepki puanı
1,902
Düşünce
Agnostik
Hayır hocam hele bir tarihçi olarak yine yanlış anladınız. Bakın tekrar yazıyorum. Orjinal Kur'an Hz. Muhammed döneminde mevcutdur.

1- Abese :11, 12, 13, 14, 15, 16. Hayır! Şüphesiz bunlar (âyetler), değerli ve güvenilir kâtiplerin elleriyle (yazılıp) tertemiz kılınmış, yüce makamlara kaldırılmış mukaddes sahifelerde (yazılı) bir öğüttür; dileyen ondan (Kur'an'dan) öğüt alır.

2
- En eski mushaflardan bazıları:

1- Birmingham: c.568 AD – 645 AD - 10. ve 24. sureler arası.
2- Tübingen: 649 AD – 675 AD 17:35. ve 36:57. sureler arası 26.2% of the total text of the Qur'an.
3- San-a 671 AD: 2. ve 59. sureler arası. 41% of the text of the Qur'an.
4- Codex Parisino 670- 710 - Petropolitanus : 2. ve 72. sureler arası. 46% of the text of the Qur'an.
5- Codex B. L. M.S 680 5. - 43. sureler 57% of the total text of the Qur'an
6- Codex Mashad. 622 - 719 -- 1-115. sureler arası 90% of the text of the Qur'an
7-Umayyad Codex of Damascus - 691-692 31-32. sureler
8-Codex Is. 1 MS 615 I 6. 48. sureler 591-643 C
9- Topkapı Manuscript'de mavcut tarihi ise M.S 700 - M. 750. 99% of the text of the Qur'an
https://www.islamic-awareness.org/quran/text/mss/

3. Standardizasyondan kastımın hareke farklılıkları olduğunu gayet sizde iyi biliyorsunuz.
Hocam bak kendin mevcuttur diyorsun. Dini açıdan bakmıyorum kesinlikle. Bu metin bulunmadıkça %100 orjinallik konusu havada kalacak. Kur'andan ayet vererek Petitio Circulariti (döngüsel mantık hatası) yapıyorsun.
Yukarıda yazdım hocam.
Hocam bunun adı gayb / metafizik. abese 11- 16 yı okuyun kütfen.
Hocam bari siz yapmayın. İş orjinale gelince mushaf örnekleri veriyorsun ama okuma için gayb diyorsun. Rumlar bizim zamanımızda yok ki, vahiy diyelim. Basit soru bu. Bu pasajı nasıl okumalıyız?
 

Sema.

Deneyimli
Mesajlar
671
Tepki puanı
251
Düşünce
Bağımsız
Hayır hocam hele bir tarihçi olarak yine yanlış anladınız. Bakın tekrar yazıyorum. Orjinal Kur'an Hz. Muhammed döneminde mevcutdur.

1- Abese :11, 12, 13, 14, 15, 16. Hayır! Şüphesiz bunlar (âyetler), değerli ve güvenilir kâtiplerin elleriyle (yazılıp) tertemiz kılınmış, yüce makamlara kaldırılmış mukaddes sahifelerde (yazılı) bir öğüttür; dileyen ondan (Kur'an'dan) öğüt alır.

2
- En eski mushaflardan bazıları:

1- Birmingham: c.568 AD – 645 AD - 10. ve 24. sureler arası.
2- Tübingen: 649 AD – 675 AD 17:35. ve 36:57. sureler arası 26.2% of the total text of the Qur'an.
3- San-a 671 AD: 2. ve 59. sureler arası. 41% of the text of the Qur'an.
4- Codex Parisino 670- 710 - Petropolitanus : 2. ve 72. sureler arası. 46% of the text of the Qur'an.
5- Codex B. L. M.S 680 5. - 43. sureler 57% of the total text of the Qur'an
6- Codex Mashad. 622 - 719 -- 1-115. sureler arası 90% of the text of the Qur'an
7-Umayyad Codex of Damascus - 691-692 31-32. sureler
8-Codex Is. 1 MS 615 I 6. 48. sureler 591-643 C
9- Topkapı Manuscript'de mavcut tarihi ise M.S 700 - M. 750. 99% of the text of the Qur'an
https://www.islamic-awareness.org/quran/text/mss/

3. Standardizasyondan kastımın hareke farklılıkları olduğunu gayet sizde iyi biliyorsunuz.


Yukarıda yazdım hocam.


Hocam bunun adı gayb / metafizik. abese 11- 16 yı okuyun kütfen.
Hocam benim anlamadığım şu Birmingham Kuranı na biri 4 sayfa diyo biri 9 biri 121 biri 141 biri 200 😅
 

Knightwalker

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
6,439
Tepki puanı
2,016
Düşünce
Tarihselci
Hocam bak kendin mevcuttur diyorsun. Dini açıdan bakmıyorum kesinlikle. Bu metin bulunmadıkça %100 orjinallik konusu havada kalacak. Kur'andan ayet vererek Petitio Circulariti (döngüsel mantık hatası) yapıyorsun.
Üstadım peki bilimsel konuşayım. Aşağıda belirtilen en eski mushaflara istinaden ve kaynağın kendisini abese 10-16 daki gibi teyid etmesi ile konuşuyorum.

1- Birmingham: c.568 AD – 645 AD - 10. ve 24. sureler arası.
2- Tübingen: 649 AD – 675 AD 17:35. ve 36:57. sureler arası 26.2% of the total text of the Qur'an.
3- San-a 671 AD: 2. ve 59. sureler arası. 41% of the text of the Qur'an.
4- Codex Parisino 670- 710 - Petropolitanus : 2. ve 72. sureler arası. 46% of the text of the Qur'an.
5- Codex B. L. M.S 680 5. - 43. sureler 57% of the total text of the Qur'an
6- Codex Mashad. 622 - 719 -- 1-115. sureler arası 90% of the text of the Qur'an
Hocam bari siz yapmayın. İş orjinale gelince mushaf örnekleri veriyorsun ama okuma için gayb diyorsun.
Hocam gayb iman ve metafizik meselesidir. Biz bu metnin
1- Kur'ani bütünlük
2- Kur'ani delil
3- Tarihsel deliller ışığında vahiy olduğunu kabul ediyoruz.
Rumlar bizim zamanımızda yok ki, vahiy diyelim. Basit soru bu. Bu pasajı nasıl okumalıyız?
Rumlar yok fakat
1. Q metni ortada.
2. Tarihsel deliller ortada.
3. Bilimsel deliller ortada.
4. Bu alan iman alanı yani inanmak ve inanmamak ile tercih meselesi.
 

vld_ackrmn

ll ☆☆
Yazar
Mesajlar
1,442
Tepki puanı
1,902
Düşünce
Agnostik
Hocam gayb iman ve metafizik meselesidir. Biz bu metnin
1- Kur'ani bütünlük
2- Kur'ani delil
3- Tarihsel deliller ışığında vahiy olduğunu kabul ediyoruz.
Hocam tekrar-tekrar parşomenleri atmana gerek yok. Hepsinden haberim var. Yahu hocam mushaflar olmasaydı yine mi gayb meselesi diyecektin? Rasyonel düşünüyorsun bu açıdan saygı duyuyorum ama böyle olmaz bu iş.
Rumlar yok fakat
1. Q metni ortada.
2. Tarihsel deliller ortada.
3. Bilimsel deliller ortada.
4. Bu alan iman alanı yani inanmak ve inanmamak ile tercih meselesi.
Q metni dediğimiz şey yok ortada onu diyorum işte. İncillerin beslendiği Q metni gibi bir metin yok ki, ortada. Rumlar yok diyorsun. Bende diyorum ki, o okunuş o zaman nasıldı? Bunu bana o dönem metni olmadan gösteremezsin. Neden mi? Çünkü rumların yenildiğini ve sonradan kazandıklarını biz Asım'ın rivayet ettiği Hafs mushafından öğreniyoruz. Bu mushafın doğru olduğunu nereden biliyoruz? Rivayetleri çöpe atıyorsun peki Asım'ın mushafı? Noktalama, hareke ve diğer her şey insan eli ile konuldu. Bu yüzden el-alemin oryantalisti çıkıp gramer hatası var diyor Kur'anda ki bal gibi de var 19 kıraatin hepsinde. Sabiun'lar kim bilmiyoruz, Nasraniler kim bilmiyoruz, rumlar yenip sonra mı kazandı yoksa kazanıp sonra mı yendi bunları bilmiyoruz. Hud kim, Salih kim, Zül-Kifl kim bunları bilmiyoruz. Tarihi verilere gelince bir tek mushafları ile yetiniyoruz. Bu böyle olmaz.
 

Knightwalker

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
6,439
Tepki puanı
2,016
Düşünce
Tarihselci
ahu hocam mushaflar olmasaydı yine mi gayb meselesi diyecektin?
Hocam sorunun cevabı zaten kişisel ve dogma meselesi. Evet demeyebilirdim fakat deliller benim bu gayba inancımı güçlendiriyor.
Rasyonel düşünüyorsun bu açıdan saygı duyuyorum ama böyle olmaz bu iş.
Üstad inanç meselesi rasyonelitenin ötesindedir malum.
Q metni dediğimiz şey yok ortada onu diyorum işte.
Hocam Q metni dediğimiz eski mushafların Hz. Muhammed'in yaşadığı tarihe olan yakınlığı. Kaynağın kendi kendini bunu teyid ediyor. Aslında bundan sonraki konu hakkındaki tartışmalarımız anlamsız. Çünkü ben gaybı ispatlayamam ama delillendirebilirim.
İncillerin beslendiği Q metni gibi bir metin yok ki, ortada. Rumlar yok diyorsun. Bende diyorum ki, o okunuş o zaman nasıldı? Bunu bana o dönem metni olmadan gösteremezsin. Neden mi?
Hocam bu tarihlere uzaman mushaflar seni tatmin etmiyor mu?
591-643 C
Çünkü rumların yenildiğini ve sonradan kazandıklarını biz Asım'ın rivayet ettiği Hafs mushafından öğreniyoruz. Bu mushafın doğru olduğunu nereden biliyoruz? Rivayetleri çöpe atıyorsun peki Asım'ın mushafı? Noktalama, hareke ve diğer her şey insan eli ile konuldu.
Üstadım sen metnin %1-2 si olan farklılıklar dan yola çıkıp tüm metni yok sayacaksan zaten sana bir şey diyemem. Senin bakış açındır.
Bu yüzden el-alemin oryantalisti çıkıp gramer hatası var diyor Kur'anda ki bal gibi de var 19 kıraatin hepsinde.
Kıraat farklılıkları ve kopyalama aşamalarında minör farklılıklar var hocam bunu kimse reddetmiyor ama bunun yanında bunlar hiç bir anlam değişikliğine yol açmıyor. Devede diken.
Tarihi verilere gelince bir tek mushafları ile yetiniyoruz. Bu böyle olmaz.
Hocam gözünü seveyim bilim adamısın. O kadar mushafın Hz. Muhammed'in yaşamına yakınlığını red mi edeceksin? Hristiyan olsaydım valla susardım ama. Mushaflar orada.
 

vld_ackrmn

ll ☆☆
Yazar
Mesajlar
1,442
Tepki puanı
1,902
Düşünce
Agnostik
Hocam sorunun cevabı zaten kişisel ve dogma meselesi. Evet demeyebilirdim fakat deliller benim bu gayba inancımı güçlendiriyor.

Üstad inanç meselesi rasyonelitenin ötesindedir malum.

Hocam Q metni dediğimiz eski mushafların Hz. Muhammed'in yaşadığı tarihe olan yakınlığı. Kaynağın kendi kendini bunu teyid ediyor. Aslında bundan sonraki konu hakkındaki tartışmalarımız anlamsız. Çünkü ben gaybı ispatlayamam ama delillendirebilirim.

Hocam bu tarihlere uzaman mushaflar seni tatmin etmiyor mu?
591-643 C

Üstadım sen metnin %1-2 si olan farklılıklar dan yola çıkıp tüm metni yok sayacaksan zaten sana bir şey diyemem. Senin bakış açındır.

Kıraat farklılıkları ve kopyalama aşamalarında minör farklılıklar var hocam bunu kimse reddetmiyor ama bunun yanında bunlar hiç bir anlam değişikliğine yol açmıyor. Devede diken.

Hocam gözünü seveyim bilim adamısın. O kadar mushafın Hz. Muhammed'in yaşamına yakınlığını red mi edeceksin? Hristiyan olsaydım valla susardım ama. Mushaflar orada.
Ben kendimi anlatamıyorum galiba hocam. Mushafların varlığını reddeden zaten hıyar ağasıdır. Ben Kur'anın değişip-değişmediği ile ilgilenmiyorum. Benim derdim İLK NÜSHANIN okunarak günümüz metni ile karşılaştırılması. İnanç meselesi subjektiftir saygı duyarım sonuna kadar. Ama bir yere kadar rasyonel şekilde gelip sonra inanç meselesidir demek beni tatmin etmiyor. Çünkü biz diyoruz ki, aga bak Allahtan vahiy gelmiş. Benim ilk metni görmeye hakkım var. Ne malum bazı yerleri mushafa almadıkları? Osman'dan sonra zaten metin standartize edilmiş. Bu Tanrı Hicr 9'da Zikrin korunduğunu söylüyor. Zikr Kur'an ise orada olan farklılıklar bir insanı sorgulatmaya doğru itiyor. Rumlar ile ilgili ayetler nasıl okundu mesela? Bunu sordum hocam yani cevabı zor değil. Bilmiyorum ben şahsen. Günümüz metnine rivayetlerin etkisi çok büyük.
 

Knightwalker

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
6,439
Tepki puanı
2,016
Düşünce
Tarihselci
Ben kendimi anlatamıyorum galiba hocam. Mushafların varlığını reddeden zaten hıyar ağasıdır. Ben Kur'anın değişip-değişmediği ile ilgilenmiyorum. Benim derdim İLK NÜSHANIN okunarak günümüz metni ile karşılaştırılması. İnanç meselesi subjektiftir saygı duyarım sonuna kadar. Ama bir yere kadar rasyonel şekilde gelip sonra inanç meselesidir demek beni tatmin etmiyor. Çünkü biz diyoruz ki, aga bak Allahtan vahiy gelmiş. Benim ilk metni görmeye hakkım var. Ne malum bazı yerleri mushafa almadıkları? Osman'dan sonra zaten metin standartize edilmiş. Bu Tanrı Hicr 9'da Zikrin korunduğunu söylüyor. Zikr Kur'an ise orada olan farklılıklar bir insanı sorgulatmaya doğru itiyor. Rumlar ile ilgili ayetler nasıl okundu mesela? Bunu sordum hocam yani cevabı zor değil. Bilmiyorum ben şahsen. Günümüz metnine rivayetlerin etkisi çok büyük.
Hocam peki sizce kayıp halka'nın tarih aralığı nedir? Yani Hz. Muhammed'im ölümü ile en eski mushafın tarihi doğru parametre midir sizin için?
 

Son konular

Üst