Bu pasaj ne demek istiyor?

FİLEozof

☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
1,128
Tepki puanı
497
Düşünce
Panteist
﴾52﴿
Bundan sonra sana kadınlar helâl olmaz; mülkiyetin altında bulunanlar dışında kadınlarını, güzellikleri hoşuna gitse bile başka eşlerle değiştirmen de helâl olmaz. Allah her şeyi görüp gözetmektedir.


Buradaki eş değiştirme, bedelli nikah mı?
Eşlerini boşayıp başka eşler almak mı?
 

Ahlaksız

lll ☆
Yazar
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
1,187
Düşünce
Ateist
Bu ayetle ilgili şöyle bir şey var;

Ahzab suresinin 52. ayeti içinde ufak bir cümle var. Bu cümleyle ilgili farklı yorumlar da var (biraz ters geldiği için yapılan yorumlar zorakidir); ancak en yaygın olan yorum mantıklı olduğu kadar ilginçtir de.Ayet Muhammed'in evlilik hayatından söz ediyor.Zaten bu ayetten önceki ayet de sonrakiler de hep onun evlilik durumundan söz ediyor. O dönemde şu adet vardı: İki insan istedikleri zaman eşlerini değiştirebilirdi, becayiş yapabilirdi. Biri eşini başkasına, başkası da ona verebilirdi. İşte çok önemli biri ki Muhammed sözünü edeceğim o kişiye Havazin harbinde elde ettiği ganimetlerden 100 deve ikramda bulunmuştu, adı Uyeyne bin Hısn. Bu adam bir gün ansızın Muhammed'in yanına gidiyor ve orada bulunan Ayşe'yi de görüyor, tabii ki en azından genç bir kadın olduğu için onun hoşuna gidiyor ve hemen Muhammed'e, "Ne dersin; becayiş yapalım mı, ben bir eşimi sana vereyim, sen de Ayşe'yi bana ver!" diyor. Muhammed buna hayır diyor. İşte bu Ahzab 52. ayetin oluşum hikâyesi de böyle.Ayette şu var: “Artık siz bundan sonra kadınlarınızı becayiş etmeyeceksiniz.”Adam gidince Ayşe Muhammed'e adamın kim olduğunu soruyor. Muhammed, işte bu da ahmak/beyinsizin biri, güya bir kabilenin de başıdır diye yanıt veriyor.Ama Muhammed aynı adama,başka kabilelere yaptığı baskın sonucu ele geçirdiği ganimet-talan develerinden 100 deve bağışta bulunmuştu, torpil yapmıştı ki kalbi İslam'a ısınsın. Şimdi de gelmiş Muhammed'den kadın istiyor. Bu konuda, en başta tefsirler olmak üzere İslami kaynaklardan geniş bir listeyi aşağıya alıyorum. Çünkü adeta hakaret içeren bir olayı, sanki ben söylüyorum gibi olmasın.
a- Suyuti, Dürrü'l Mensur, Ahzab 52. Ayet.
b- Abdurrazzak, Tefsir. Ahzab, 52. ayet.
c- Begavi, Mealim..., Ahzab 52. ayet.
d- İbni Kesir, Ahzab, 52. ayet açıklamasında.
e- Kurtubi, Ahzab, 52.
f- İbni Abdilberr, Istiab, Uyeyne b. Hısn md. No: 2055.
g- Darekutni, 3/218 ve ayrıca I. Hacer Askalani, Buharı şerhi Fethü'lbari, 10/455. ve Buhari Şerhi. U.Kari 15/74.
 

Talha

☆☆
Yazar
Mesajlar
509
Tepki puanı
239
Düşünce
Ateist
﴾52﴿
Bundan sonra sana kadınlar helâl olmaz; mülkiyetin altında bulunanlar dışında kadınlarını, güzellikleri hoşuna gitse bile başka eşlerle değiştirmen de helâl olmaz. Allah her şeyi görüp gözetmektedir.


Buradaki eş değiştirme, bedelli nikah mı?
Eşlerini boşayıp başka eşler almak mı?
Tekrar hoş geldin.
 

FİLEozof

☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
1,128
Tepki puanı
497
Düşünce
Panteist
Anladım. Fakat istediğim bu değil. Önüne gelen rivayet uyduruyor, zaten. Yok ebu lülül bin mümül, ibni cenneden nakletmişlerki... Miş miş de mış mış!
Bu yüzden biri anya biri konya diyor.
 

DemoKratos

Vll ☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
6,105
Çözümler
1
Tepki puanı
3,454
Düşünce
Ateist
@DemoKratos hocam, nasılım? Çalışmış mıyım? :D

Şimdi tabii ben de "Sadece Kuran"cıyım. Hadisleri Kuran'ı detaylandırmak ve açıklamak için bir araç olarak kullandıklarını düşünürüm.

Fakat şimdi burada öyle olmuyor! Burada Kuran hadisi açıklıyor! hadise bakarsak tamam Araplarda böyle bir gelenek varmış oluyor. Fakat Kuran'a geldiğimizde Muhammed'e bundan böyle bu becayişi yapmayacaksın denmiş oluyor! Bundan böyle deyince işler karışıyor.

İfade aşırı vahim! Öyle ki muslimlerin işi bilenleri bu pasajın anlamını inkar edemiyorlar ve "bir şey haram edilene kadar helaldir, kimse bir şey diyemez" diyorlar! Fakat ilgili hadisler durumu süsleyerek kurtarmaya çalışıyor. Ayşe filan değil mevzu.

Çünkü Kuran'daki konu bütünlüğüne bakarsak konu Zeynep. Kuran'ın Ahzab adı verilmiş bölümü bütünsel olarak değerlendirildiğinde manzara şu:

Muhammed'i peygamber olarak lanse edip kullanan ekip bu adam gençliğini yaşlı bir dul ile çürüttüğü için, petgamberi olarak lanse ettikleri din başarıya ulaştığında ona bol bol kadın vaad ediyorlar. Bu da bu cazip teklifi Mekke'lilerin daha önce reddettikleri fakat Muhammed peygamberim deyince vazgeç hangi kadını istiyorsan verelim teklifine tercih ediyor. Çünkü istediği amcasının kızını zaten başkası aldı.

Yani şimdi bu kadar örtüşme oldu mu hadis ile Kuran arasında, hadisi nasıl çöpe atacaksın? Örtüşme birebir! Yalnız aldatmaca, hedef saptırmaca, Ayşe'yi öne çıkarma var hadiste, yani sahtekarlık. Neden?

Çünkü Ahzab adlı bölüm bütünlüğünde Muhammed işi iyice azıtıp gelinini de isteyince ekip hadi tamam tüm isteklerini yerine getireceğiz diye söz verdik deyip bunu da yapıyorlar. Ama Muhammed aceleyle misafirleri kovup göndermesine rağmen yaşlı bir dulun elinde çürüyen gençliğinin acısını Zeynep'ten de çıkarmayı başaramayınca...

Ekip artık tamam senin bu işi beceremeyeceğin anlaşıldı, sana artık başka kadın yok diyor! Ama işin vahimi bununla kalmaması! Muhammed tamam yeni kadın almaz ama becayiş yaparsa? Yasağı böyle delmeye kalkışırsa? Bunun da önünü kesiyorlar.

Anahtar ifade "ve la en tebeddele." Tebdil apaçık değiştirmek. Tebdili kıyafet örneğin!

Neyse rivayetlerin sonuna bakarsak Ayşe'ye kendi gençliğinin çürümesinin acısını çocuk yaşta kendisinden çıkaran, gün yüzü göstermeyen, çölde gerdanlığını arama bahanesiyle Safvan'la buluşması üzerine "zina ettin mi ya Ayşe" diye sıkıştıran ama ekibin ağır abisinin kızı olduğu için bir şey yapamayan Muhammed'den intikamını alabileceği söyleniyor. Çünkü Muhammed'in son kullanma tarihi dolmuş, Mekke alınmış. Ayşe küçük bir kızken hayatını söndürüp üzerine denemediği sadece dişi sinekleri bırakan, en son gelinini de deneyen bu adamı zehirleyerek öldürüyor ve üç gün yatağında kalan cesedi gece yarısı aceleyle yatağın yanına gömülüyor.

İslam'ın hikayesi bu. Kuran'ı ve hadisiyle. Sadece Kuran'ı esas alsak da hadis ile muazzam örtüşmeleri dikkatten kaçıramayız. Böyle bir lüksümüz yok. Çünkü örtüşme muazzam. Tabii bunları oldu diye de anlatmıyoruz. Hikaye bu şekilde, yaşandı mı hayır. Kurgu bu şekilde.
 

Son konular

Son mesajlar

Üst