• AntiDogmatik
    Sorgulamaktan korkmayanlar için özgür düşünce platformu.
  • Din toplumun afyonudur.
    Karl Marx
  • Din; sıradan insanlar için gerçek, aydınlar için yalan, iktidarlar içinse kullanışlıdır.
    Lucius Annaeus Seneca
  • Din, sıradan insanları pasif ve sessiz tutmak için bulunmaz bir kaynaktır.
    Napoléon Bonaparte
  • Sorgulamayan insan cahildir, sorgulatmayansa zalim!
    Mustafa Kemal Atatürk
  • Olağanüstü iddialar, olağanüstü kanıt gerektirir.
    Carl Sagan
  • Aptal bir şeyi 50 milyon kişi de söylese, o hala aptal bir şeydir.
    Anatole France
  • Aydınlanma; kişinin kendi aklını kullanmaya cüret etmesidir.
    Immanuel Kant
  • Dünyada iki çeşit insan var: Aklı olan ve dini olmayanlar, dini olan ve aklı olmayanlar.
    Ebu Ala el Maarri
  • İnsanı yaratmak mı tanrının büyük hatası, tanrıyı yaratmak mı insanın büyük hatası?
    Friedrich Nietzsche
  • İmana sarılmak, aklı terk etmektir.
    George Smith
  • İnsanlar gerçek olmasını diledikleri şeylere inanırlar.
    Julius Caesar
  • En tehlikeli insan tipi az anlayan, çok inanandır.
    Anton Chekhov

Bunlar Hangi Dinin Mezhepleri?

bilgelikyolunda

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
5,124
Tepki puanı
348
Düşünce
Sünni
Bu mezheplerin kendi din olmuş zaten. :D
Doğru zamana, mekana, özel şartlara göre tabii ki değişebilir. Bu, fıkhın ilk kuralıdır. Nasıl doğru tek olabilir ki? Mesela, su içmek dört farklı kişiden birine mübah, diğerine sünnet, diğerine vacip, diğerine haram olabilir. Dört hüküm de aynı anda doğru olabilir. Biri için su içmek, kişinin keyfine kalmıştır, özel bir durum yoktur. İçse sevap, içmese günah olmaz. Bu kişi için su içmenin hükmü mübahtır. İkinci kişi eğer suyu sünnete riayet etmek niyetiyle, örneğin oturarak içerse, bu kişi için su içmenin hükmü sünnet olur. Üçüncü kişi, eğer bir hastalıktan dolayı doktor tavsiyesiyle su içmesi gerekiyorsa, bu kişi için su içmenin hükmü vacip olur. Dördüncü kişi, örneğin ameliyattan yeni çıktığı için bir süre bir şey yeyip içmesi doktor tarafından yasaklandıysa, bu kişinin su içmesi haram olur. Görüldüğü gibi ortada bir fiil ama zamana, mekana, özel şartlara göre değişen dört farklı hüküm var ve hepsi de doğru. Bu örnekte doğru tek değil dört oldu :)
Kuran tek metindir ama farklı anlam tabakaları sayesinde farklı zaman ve mekandaki, farklı tabakadan insanlara aynı anda hitap edebilir. Kelimelerdeki farklı anlam nüansları sayesinde bu sağlanmaktadır ve bu da Kuranın ayrı bir mucizevi yönüdür. Kelimelerin farklı anlam nüansları sayesinde mezhepler doğmuştur ve ayet ve hadislerle çelişmediği müddetçe belli bilimsel metodolojiler kullanarak yapılan mezhepsel yorumların tamamı doğrudur.
Bu farklı hükümlerin tamamının arka planında ayet ve hadislere uygulanan bilimsel metodolojiler var. Bir bilim dalını oturup bir kaç cümlede anlatmak bilimden zerre kadar anlayan herkes takdir eder ki mümkün değil. İsterseniz bir uzmandan uzun uzun anlatmasını isteyebilirsiniz, ya da bu konularda yazılmış kitapları okuyabilirsiniz. Anlayamadığınız yer olursa buradayız, bilmemek değil öğrenmemek ayıp :)
Bunu yapmadan eleştirmeye devam etmek, Newton fiziğini bile bilmeyen birinin kuantum fiziğiyle ilgili yapılan çalışmaları ve bu çalışmalar sonucunda ortaya atılan teorileri tablo olarak önümüze koyan ve bu durumu saçma bulan biri gibi durumuna düşürür :)
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
5,124
Tepki puanı
348
Düşünce
Sünni
Allah hidayet etsin farkları güzel yazmışsınız..

ancak şöyle bir gerçek var

En'am 159 ve bir çok ayette Allah bölünmeyin,tefrikalara ayrılmayın, gruplasmayin diye buyuruyor..

Yani ne mezhep, ne tarikat ne de cemaatler Allah in seriatidir. Bunlara hurafe,bid'at ve uydurmadir. Bunlara göre değil biz kur'an ve kurana aykırı (uydurma) hadis olmayan kaynaklara göre amel etmek durumundayız.

Hak dinde çelişki olamaz dolayısı ile bunlar dinin yanlış anlaşılması,yorumlanmasından kaynaklanan farklılıklar insanlar bugün grup grup olmuş farklı farklı ibadet eder duruma gelmiş .

Bunlardan hangisi kuran ve sunnete daha yakınsa onunla amel etmek doğru olacaktır..

Umarım aciklayabildim.
Doğru zamana, mekana, özel şartlara göre tabii ki değişebilir. Bu, fıkhın ilk kuralıdır. Nasıl doğru tek olabilir ki? Mesela, su içmek dört farklı kişiden birine mübah, diğerine sünnet, diğerine vacip, diğerine haram olabilir. Dört hüküm de aynı anda doğru olabilir. Biri için su içmek, kişinin keyfine kalmıştır, özel bir durum yoktur. İçse sevap, içmese günah olmaz. Bu kişi için su içmenin hükmü mübahtır. İkinci kişi eğer suyu sünnete riayet etmek niyetiyle, örneğin oturarak içerse, bu kişi için su içmenin hükmü sünnet olur. Üçüncü kişi, eğer bir hastalıktan dolayı doktor tavsiyesiyle su içmesi gerekiyorsa, bu kişi için su içmenin hükmü vacip olur. Dördüncü kişi, örneğin ameliyattan yeni çıktığı için bir süre bir şey yeyip içmesi doktor tarafından yasaklandıysa, bu kişinin su içmesi haram olur. Görüldüğü gibi ortada bir fiil ama zamana, mekana, özel şartlara göre değişen dört farklı hüküm var ve hepsi de doğru. Bu örnekte doğru tek değil dört oldu :)
Kuran tek metindir ama farklı anlam tabakaları sayesinde farklı zaman ve mekandaki, farklı tabakadan insanlara aynı anda hitap edebilir. Kelimelerdeki farklı anlam nüansları sayesinde bu sağlanmaktadır ve bu da Kuranın ayrı bir mucizevi yönüdür. Kelimelerin farklı anlam nüansları sayesinde mezhepler doğmuştur ve ayet ve hadislerle çelişmediği müddetçe belli bilimsel metodolojiler kullanarak yapılan mezhepsel yorumların tamamı doğrudur.
Bu farklı hükümlerin tamamının arka planında ayet ve hadislere uygulanan bilimsel metodolojiler var. Bir bilim dalını oturup bir kaç cümlede anlatmak bilimden zerre kadar anlayan herkes takdir eder ki mümkün değil. İsterseniz bir uzmandan uzun uzun anlatmasını isteyebilirsiniz, ya da bu konularda yazılmış kitapları okuyabilirsiniz. Anlayamadığınız yer olursa buradayız, bilmemek değil öğrenmemek ayıp :)
Bunu yapmadan eleştirmeye devam etmek, Newton fiziğini bile bilmeyen birinin kuantum fiziğiyle ilgili yapılan çalışmaları ve bu çalışmalar sonucunda ortaya atılan teorileri tablo olarak önümüze koyan ve bu durumu saçma bulan biri gibi durumuna düşürür :)
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
5,124
Tepki puanı
348
Düşünce
Sünni
Sünniler hadi buyrun. Bu çelişkilere cevap verebilecek var mı?
Doğru zamana, mekana, özel şartlara göre tabii ki değişebilir. Bu, fıkhın ilk kuralıdır. Nasıl doğru tek olabilir ki? Mesela, su içmek dört farklı kişiden birine mübah, diğerine sünnet, diğerine vacip, diğerine haram olabilir. Dört hüküm de aynı anda doğru olabilir. Biri için su içmek, kişinin keyfine kalmıştır, özel bir durum yoktur. İçse sevap, içmese günah olmaz. Bu kişi için su içmenin hükmü mübahtır. İkinci kişi eğer suyu sünnete riayet etmek niyetiyle, örneğin oturarak içerse, bu kişi için su içmenin hükmü sünnet olur. Üçüncü kişi, eğer bir hastalıktan dolayı doktor tavsiyesiyle su içmesi gerekiyorsa, bu kişi için su içmenin hükmü vacip olur. Dördüncü kişi, örneğin ameliyattan yeni çıktığı için bir süre bir şey yeyip içmesi doktor tarafından yasaklandıysa, bu kişinin su içmesi haram olur. Görüldüğü gibi ortada bir fiil ama zamana, mekana, özel şartlara göre değişen dört farklı hüküm var ve hepsi de doğru. Bu örnekte doğru tek değil dört oldu :)
Kuran tek metindir ama farklı anlam tabakaları sayesinde farklı zaman ve mekandaki, farklı tabakadan insanlara aynı anda hitap edebilir. Kelimelerdeki farklı anlam nüansları sayesinde bu sağlanmaktadır ve bu da Kuranın ayrı bir mucizevi yönüdür. Kelimelerin farklı anlam nüansları sayesinde mezhepler doğmuştur ve ayet ve hadislerle çelişmediği müddetçe belli bilimsel metodolojiler kullanarak yapılan mezhepsel yorumların tamamı doğrudur.
Bu farklı hükümlerin tamamının arka planında ayet ve hadislere uygulanan bilimsel metodolojiler var. Bir bilim dalını oturup bir kaç cümlede anlatmak bilimden zerre kadar anlayan herkes takdir eder ki mümkün değil. İsterseniz bir uzmandan uzun uzun anlatmasını isteyebilirsiniz, ya da bu konularda yazılmış kitapları okuyabilirsiniz. Anlayamadığınız yer olursa buradayız, bilmemek değil öğrenmemek ayıp :)
Bunu yapmadan eleştirmeye devam etmek, Newton fiziğini bile bilmeyen birinin kuantum fiziğiyle ilgili yapılan çalışmaları ve bu çalışmalar sonucunda ortaya atılan teorileri tablo olarak önümüze koyan ve bu durumu saçma bulan biri gibi durumuna düşürür :)
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
5,124
Tepki puanı
348
Düşünce
Sünni
Peki hangi İslam doğru? Mezhepli, mezhepsiz, radikal, ılımlı, vahhabi, selefi, tasavvufi, şii, alevi vs.

Sürüyle İslam çeşidi var. Hangisi doğru?
Doğru zamana, mekana, özel şartlara göre tabii ki değişebilir. Bu, fıkhın ilk kuralıdır. Nasıl doğru tek olabilir ki? Mesela, su içmek dört farklı kişiden birine mübah, diğerine sünnet, diğerine vacip, diğerine haram olabilir. Dört hüküm de aynı anda doğru olabilir. Biri için su içmek, kişinin keyfine kalmıştır, özel bir durum yoktur. İçse sevap, içmese günah olmaz. Bu kişi için su içmenin hükmü mübahtır. İkinci kişi eğer suyu sünnete riayet etmek niyetiyle, örneğin oturarak içerse, bu kişi için su içmenin hükmü sünnet olur. Üçüncü kişi, eğer bir hastalıktan dolayı doktor tavsiyesiyle su içmesi gerekiyorsa, bu kişi için su içmenin hükmü vacip olur. Dördüncü kişi, örneğin ameliyattan yeni çıktığı için bir süre bir şey yeyip içmesi doktor tarafından yasaklandıysa, bu kişinin su içmesi haram olur. Görüldüğü gibi ortada bir fiil ama zamana, mekana, özel şartlara göre değişen dört farklı hüküm var ve hepsi de doğru. Bu örnekte doğru tek değil dört oldu :)
Kuran tek metindir ama farklı anlam tabakaları sayesinde farklı zaman ve mekandaki, farklı tabakadan insanlara aynı anda hitap edebilir. Kelimelerdeki farklı anlam nüansları sayesinde bu sağlanmaktadır ve bu da Kuranın ayrı bir mucizevi yönüdür. Kelimelerin farklı anlam nüansları sayesinde mezhepler doğmuştur ve ayet ve hadislerle çelişmediği müddetçe belli bilimsel metodolojiler kullanarak yapılan mezhepsel yorumların tamamı doğrudur.
Bu farklı hükümlerin tamamının arka planında ayet ve hadislere uygulanan bilimsel metodolojiler var. Bir bilim dalını oturup bir kaç cümlede anlatmak bilimden zerre kadar anlayan herkes takdir eder ki mümkün değil. İsterseniz bir uzmandan uzun uzun anlatmasını isteyebilirsiniz, ya da bu konularda yazılmış kitapları okuyabilirsiniz. Anlayamadığınız yer olursa buradayız, bilmemek değil öğrenmemek ayıp :)
Bunu yapmadan eleştirmeye devam etmek, Newton fiziğini bile bilmeyen birinin kuantum fiziğiyle ilgili yapılan çalışmaları ve bu çalışmalar sonucunda ortaya atılan teorileri tablo olarak önümüze koyan ve bu durumu saçma bulan biri gibi durumuna düşürür :)
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
5,124
Tepki puanı
348
Düşünce
Sünni
Ehli sünnetin ameli mezheplerini arkadaş yazmış. Bir de itikadi olarak iki mezhep daha var. Maturidi ve Eşari. Nasıl apaçık bir kitapsa artık O.O

Ekli dosyayı görüntüle 1035Ekli dosyayı görüntüle 1036

http://islamdamezhepler.blogspot.com/2015/01/mezhepleri-ayristiran-temel-sorunlar.html#more
Doğru zamana, mekana, özel şartlara göre tabii ki değişebilir. Bu, fıkhın ilk kuralıdır. Nasıl doğru tek olabilir ki? Mesela, su içmek dört farklı kişiden birine mübah, diğerine sünnet, diğerine vacip, diğerine haram olabilir. Dört hüküm de aynı anda doğru olabilir. Biri için su içmek, kişinin keyfine kalmıştır, özel bir durum yoktur. İçse sevap, içmese günah olmaz. Bu kişi için su içmenin hükmü mübahtır. İkinci kişi eğer suyu sünnete riayet etmek niyetiyle, örneğin oturarak içerse, bu kişi için su içmenin hükmü sünnet olur. Üçüncü kişi, eğer bir hastalıktan dolayı doktor tavsiyesiyle su içmesi gerekiyorsa, bu kişi için su içmenin hükmü vacip olur. Dördüncü kişi, örneğin ameliyattan yeni çıktığı için bir süre bir şey yeyip içmesi doktor tarafından yasaklandıysa, bu kişinin su içmesi haram olur. Görüldüğü gibi ortada bir fiil ama zamana, mekana, özel şartlara göre değişen dört farklı hüküm var ve hepsi de doğru. Bu örnekte doğru tek değil dört oldu :)
Kuran tek metindir ama farklı anlam tabakaları sayesinde farklı zaman ve mekandaki, farklı tabakadan insanlara aynı anda hitap edebilir. Kelimelerdeki farklı anlam nüansları sayesinde bu sağlanmaktadır ve bu da Kuranın ayrı bir mucizevi yönüdür. Kelimelerin farklı anlam nüansları sayesinde mezhepler doğmuştur ve ayet ve hadislerle çelişmediği müddetçe belli bilimsel metodolojiler kullanarak yapılan mezhepsel yorumların tamamı doğrudur.
Bu farklı hükümlerin tamamının arka planında ayet ve hadislere uygulanan bilimsel metodolojiler var. Bir bilim dalını oturup bir kaç cümlede anlatmak bilimden zerre kadar anlayan herkes takdir eder ki mümkün değil. İsterseniz bir uzmandan uzun uzun anlatmasını isteyebilirsiniz, ya da bu konularda yazılmış kitapları okuyabilirsiniz. Anlayamadığınız yer olursa buradayız, bilmemek değil öğrenmemek ayıp :)
Bunu yapmadan eleştirmeye devam etmek, Newton fiziğini bile bilmeyen birinin kuantum fiziğiyle ilgili yapılan çalışmaları ve bu çalışmalar sonucunda ortaya atılan teorileri tablo olarak önümüze koyan ve bu durumu saçma bulan biri gibi durumuna düşürür :)
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
5,124
Tepki puanı
348
Düşünce
Sünni
Mezhepler arasında bile çelişkiler olması islam dininin apaçık olmadığının kanıtıdır.
Doğru zamana, mekana, özel şartlara göre tabii ki değişebilir. Bu, fıkhın ilk kuralıdır. Nasıl doğru tek olabilir ki? Mesela, su içmek dört farklı kişiden birine mübah, diğerine sünnet, diğerine vacip, diğerine haram olabilir. Dört hüküm de aynı anda doğru olabilir. Biri için su içmek, kişinin keyfine kalmıştır, özel bir durum yoktur. İçse sevap, içmese günah olmaz. Bu kişi için su içmenin hükmü mübahtır. İkinci kişi eğer suyu sünnete riayet etmek niyetiyle, örneğin oturarak içerse, bu kişi için su içmenin hükmü sünnet olur. Üçüncü kişi, eğer bir hastalıktan dolayı doktor tavsiyesiyle su içmesi gerekiyorsa, bu kişi için su içmenin hükmü vacip olur. Dördüncü kişi, örneğin ameliyattan yeni çıktığı için bir süre bir şey yeyip içmesi doktor tarafından yasaklandıysa, bu kişinin su içmesi haram olur. Görüldüğü gibi ortada bir fiil ama zamana, mekana, özel şartlara göre değişen dört farklı hüküm var ve hepsi de doğru. Bu örnekte doğru tek değil dört oldu :)
Kuran tek metindir ama farklı anlam tabakaları sayesinde farklı zaman ve mekandaki, farklı tabakadan insanlara aynı anda hitap edebilir. Kelimelerdeki farklı anlam nüansları sayesinde bu sağlanmaktadır ve bu da Kuranın ayrı bir mucizevi yönüdür. Kelimelerin farklı anlam nüansları sayesinde mezhepler doğmuştur ve ayet ve hadislerle çelişmediği müddetçe belli bilimsel metodolojiler kullanarak yapılan mezhepsel yorumların tamamı doğrudur.
Bu farklı hükümlerin tamamının arka planında ayet ve hadislere uygulanan bilimsel metodolojiler var. Bir bilim dalını oturup bir kaç cümlede anlatmak bilimden zerre kadar anlayan herkes takdir eder ki mümkün değil. İsterseniz bir uzmandan uzun uzun anlatmasını isteyebilirsiniz, ya da bu konularda yazılmış kitapları okuyabilirsiniz. Anlayamadığınız yer olursa buradayız, bilmemek değil öğrenmemek ayıp :)
Bunu yapmadan eleştirmeye devam etmek, Newton fiziğini bile bilmeyen birinin kuantum fiziğiyle ilgili yapılan çalışmaları ve bu çalışmalar sonucunda ortaya atılan teorileri tablo olarak önümüze koyan ve bu durumu saçma bulan biri gibi durumuna düşürür :)
 
Üst