Çocuğunuzu büyütürken nasıl bir yol izleyeceksiniz, izliyorsunuz, izlediniz?

6lack de Furor

☆☆
Senato Üyesi
Mesajlar
779
Tepki puanı
324
Düşünce
Ateist
Konu Sahibi
Merhabalar,

Evet soru başlıkta.

Bu konuda gelecekte çocuğunuzu büyütürken nasıl bir yol izlemeyi planladığınızı ya da halihazırda nasıl bir yol izlediğinizi vs. tartışacağız.

Ben şahsen, o zamana kadar elde ettiğim tecrübelerimi çocuğuma iyi bir şekilde özümsetir ve onun benden çok daha üst noktalara ulaşmasını sağlardım. Elbette, bunları böyle zorla değil. Zamanla yavaş bir özümseme süreciyle, çocuğuma tecrübelerimi katar ve onun da bu tecrübelerin üstüne koyup, daha zeki bir birey olmasını sağlardım. O da bunu kendi çocukları için yapacak elbette. Bunu bir gelenek hâline getirmeyi planlıyorum. Böylece soyum her nesil daha da zeki ve üst bir noktaya ulaşacak.

En kaba tabiriyle bu şekilde bir yol izlemeyi planlıyorum. Propaganda tarzı bir büyütme değil elbette. Biraz genel ve kaba bir şekilde anlatınca yanlış anlayabilirsiniz ama çocuğumu herhangi bir şey için zorlamayacağım. Zaten ana fikri anlamışsınızdır diye düşünüyorum.

Evet siz neler düşünüyorsunuz, yorumlara alalım sizleri.
 

kavak

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,768
Tepki puanı
993
Düşünce
Ateist
Benim oğlanın yaşı bu ay 16 olacak...
Bilhassa din konusunda kendi haline bıraktım, kendisi bilgilensin ve kendisi karar versin.
Bizim evde din mevzusu pek konuşulmaz, bu da bildirmiş olayım.
Ancak diğer konularda arkadaş, kardeş türünde diyaloğlarımız var ve istemediği bir şeyi ona kesinlikle dayatmıyorum.
 

6lack de Furor

☆☆
Senato Üyesi
Mesajlar
779
Tepki puanı
324
Düşünce
Ateist
Konu Sahibi
Benim oğlanın yaşı bu ay 16 olacak...
Bilhassa din konusunda kendi haline bıraktım, kendisi bilgilensin ve kendisi karar versin.
Bizim evde din mevzusu pek konuşulmaz, bu da bildirmiş olayım.
Ancak diğer konularda arkadaş, kardeş türünde diyaloğlarımız var ve istemediği bir şeyi ona kesinlikle dayatmıyorum.
Gayet güzel, sizi tebrik ederim. Din konusunda bence herhangi bir yönlendirme yapmaya gerek yok. Çünkü din, öyle mutlaka seçip, benimsenmesi gereken bir şey değil. Ha, eleştirmeyi, araştırmayı, sorgulamayı vs. seven bir birey, zaten hayatının bir noktasında mutlaka dinle karşılaşacaktır. O zaman ister istemez birini seçip, benimsemesi gerekir mi diye düşünecektir ama belirli bir birikime sahip olacağı için zaman içerisinde net bir fikri oluşmasa bile net bir tutumu oluşacaktır.

Teşekkürler.
 

Ahlaksız

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
979
Tepki puanı
606
Düşünce
Ateist
Merhabalar,

Evet soru başlıkta.

Bu konuda gelecekte çocuğunuzu büyütürken nasıl bir yol izlemeyi planladığınızı ya da halihazırda nasıl bir yol izlediğinizi vs. tartışacağız.

Ben şahsen, o zamana kadar elde ettiğim tecrübelerimi çocuğuma iyi bir şekilde özümsetir ve onun benden çok daha üst noktalara ulaşmasını sağlardım. Elbette, bunları böyle zorla değil. Zamanla yavaş bir özümseme süreciyle, çocuğuma tecrübelerimi katar ve onun da bu tecrübelerin üstüne koyup, daha zeki bir birey olmasını sağlardım. O da bunu kendi çocukları için yapacak elbette. Bunu bir gelenek hâline getirmeyi planlıyorum. Böylece soyum her nesil daha da zeki ve üst bir noktaya ulaşacak.

En kaba tabiriyle bu şekilde bir yol izlemeyi planlıyorum. Propaganda tarzı bir büyütme değil elbette. Biraz genel ve kaba bir şekilde anlatınca yanlış anlayabilirsiniz ama çocuğumu herhangi bir şey için zorlamayacağım. Zaten ana fikri anlamışsınızdır diye düşünüyorum.

Evet siz neler düşünüyorsunuz, yorumlara alalım sizleri.
''Gen bencildir'' işte8-)

Geleceği bilemezsiniz..Siz zeki olabilirsiniz,çocuğunuz da zeki olabilir,torununuz da ama bir yerde bir mutasyon filan olur,soyundan birisi kısır olur,konu kapanır veya bir kaza olur,soyun tükeniverir..
Yani çok takılmamak lazım bu işlere..Olursa olur,olmazsa da olmaz..
 
Mesajlar
84
Tepki puanı
73
Düşünce
Nihilist
Ben 15 yaşına kadar çocuklara din konusundan bahsetme taraftarı degilim. Birey doğru-yanlış, sahte-gerçek kavramını 15 yaşında edinir.(Psikolojik olarak) 15 yaşına gelmemiş birine zorla bir ideoloji yada din empoze etmek bir robot yetiştirmekten farksızdır. Özellikle dini konuda, çocukta tedavi edilemeyecek akıl hastalıklarına sebep olunur. Buna en büyük sebep cin, şeytan vb. yaratık hikayeleri. Çocuk bunun gerçek olup olmadığını ayırt edemeyecek yaşta olduğu için çok büyük histeri oluşabilir. Özellikle her çocukta görülen karanlık korkusu ile birleşirse tıbbi destek neredeyse şart oluyor.
 

6lack de Furor

☆☆
Senato Üyesi
Mesajlar
779
Tepki puanı
324
Düşünce
Ateist
Konu Sahibi
''Gen bencildir'' işte8-)

Geleceği bilemezsiniz..Siz zeki olabilirsiniz,çocuğunuz da zeki olabilir,torununuz da ama bir yerde bir mutasyon filan olur,soyundan birisi kısır olur,konu kapanır veya bir kaza olur,soyun tükeniverir..
Yani çok takılmamak lazım bu işlere..Olursa olur,olmazsa da olmaz..
Geleceği elbette bilemem. Ama sonuçta bunları bir yerde düşünmek gerekiyor. Çocuğunu bilinçli olarak yetiştirmek gerekiyor. Daha gencim, belki ileride bu fikirlerim değişir ama ben hem fikrimi paylaşmak hem de başkalarının da fikrini öğrenerek, kendiminkini geliştirmek istedim.

Çok takılmıyorum elbette, ama herkes böyle düşünse, insanlık daha gelişmiş olurdu. Nesiller ilerledikçe zeka seviyesinin artacağını düşünüyorum ama bu artış bence çok az. Soyum devam ettiğince daha zeki olursa, insanlığa daha faydalı olur. Kendimiz kadar, insanlığı ve geleceğimizi, soyumuzu da düşünmek durumunda olduğumuzu düşünüyorum. Hatta düşünmek zorundayız bence.

Ben 15 yaşına kadar çocuklara din konusundan bahsetme taraftarı degilim. Birey doğru-yanlış, sahte-gerçek kavramını 15 yaşında edinir.(Psikolojik olarak) 15 yaşına gelmemiş birine zorla bir ideoloji yada din empoze etmek bir robot yetiştirmekten farksızdır. Özellikle dini konuda, çocukta tedavi edilemeyecek akıl hastalıklarına sebep olunur. Buna en büyük sebep cin, şeytan vb. yaratık hikayeleri. Çocuk bunun gerçek olup olmadığını ayırt edemeyecek yaşta olduğu için çok büyük histeri oluşabilir. Özellikle her çocukta görülen karanlık korkusu ile birleşirse tıbbi destek neredeyse şart oluyor.
Elbette. Bence küçük yaşta sadece eleştirmek, sorgulamak, kitap okuma alışkanlığı kazandırmak, zevk almayı bilmek, iyi bir insan olmak gibi iyi şeyleri anlatmak ve çocuğun temelini iyi oluşturmak gerekiyor. Direkt balığı vermek yerine, balığı tutabilecek gereksinimlere ulaşmasını sağlamak yeterli olur. Sonra çocuk büyüdükçe kendi yolunu çizecektir elbette. Ama her nesil, önceki nesillerin tecrübesinin iyi kısımlarını alır, yolculuğa öyle başlarsa, nesiller geçtikçe kalite çok muazzam noktalara ulaşır.
 

mad hatter

☆☆
Üye
Mesajlar
249
Tepki puanı
108
Düşünce
Agnostik
Çocuğum olmayacağı için konuya iştirak edemeyeceğim.
 

fameraft

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
786
Tepki puanı
199
Düşünce
Muvahhid
Ona yer yüzündeki bütün dogmaları öğretmekle işe başlayacağım. Bu öğretmek öyle otur şunlar dogmadır bunları ezberle değil, dogmanın ne olduğunu öğreteceğim, sonra kendisi babasından daha büyük bir dogma avcısı olacak. Büyük ihtimalle toplumundan aforoz edilecek ve acı çekecek ama ona neden tüm bu dışlanmalara rağmen toplumun dogmalarından arınmasını ve zevk içinde yüzen bir insan olmaktansa sorgulayan bir birey olmasını anlatacağım.

Not: Antinatalist olmakta herkes özgürdür. Doğa da antinatalistlerin soyunu kurutmakta özgürdür. Ne zaman bir antinatalist görsem hep derim, bir insan kendini öldürmekte özgür olduğu gibi kendi soyunu kurutmakta da özgürdür.
 

mad hatter

☆☆
Üye
Mesajlar
249
Tepki puanı
108
Düşünce
Agnostik
Peki neden düşünmüyorsunuz, biraz anlatır mısınız?
Bence düşünenlere sorsak daha iyi olur. Neden düşünüyorlar? Ya da ne tam olarak düşünüyorlar? Hatta, düşünüyorlar mı?

Benim bu konudaki durumum kendi saçma fantazilerimden önce doğacak çocuğun realitesini düşünüyor olmam, düşündüğüm de kısaca şu: var olmayan birini ne için var edip acı çekmeye ve ölüme mahkum edeyim? Zaten bu yönden bakınca her insan dünyaya getirdiği çocuğun cellatıdır (tabi bu sıfatı kimse kabul edecek değil). İnsanlar sadece sofraya bakmaktan keyif alır. Nasıl mutfakta olup biteni sofradaki kimse aklına getirmiyorsa, aşçı da mezbahada olup bitenle ilgilenmez. Yaşamdaki riskleri düşünürseniz (sakat kalabilir, her şey ollabilir) genel olarak olarak yaşamanın kendisi, bu tükenmez sorunları hiç yoktan yere var etmeye değecek bir şey değildir.

Geçenlerde Hindistan'da birisi ebeveynlerini dava etmişti. Mesela sizin çocuğunuz sizi dava etseydi, siz ne hissederdiniz? Verecek bir cevabınız olur muydu?

Sonuç olarak mevzuya tamamen dürüst yaklaşırsanız dünyadaki tüm rezilliklerin tek kaynağının üreme denen şey olduğunu kolayca görebilirsiniz.

Evet, dünyadaki tüm hayvanlar ürüyor. Ama homo sapiens denen canlıda farklı şekilde evrilen bir bilinç faktörü var. Diğer hayvanların anlayamadıklarını insan anlayabiliyor. Hani doğamızda üremek falan yok yani. Benim doğamda yok. İçgüdüsel olarak yok. Kendimi istemsizce geri çekerim prezervatif takmadığımın farkına vardığım an. Bunu da beynin evrimi olarak yorumluyorum...
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
4,666
Tepki puanı
2,043
Düşünce
Ateist
Tüm dogmaları öğretmeye gerek yok. En büyük dogma İslam öğretilse yeter. Öbürleri zaten çerez çekirdek. Dünyada rezident evil gibi direnen ayak sürüyen böyle başka dogma da pek kalmadı zaten.

Ama tabii buna da gerek yok. Tavır her konuda olduğu gibi burada da tamamen laik olmalı. Laiklik daima asıldır ve esastır. Hiç dinden tanrıdan allahtan filan bahsetmezsin. Sıfır, hiç. Bilimden sanattan doğadan bahsedersin. O nasıl olsa tanrıyı allahı dini sağdan soldan duyar ve sorar. Sadece sorduklarına cevap verirsin. Asla baskı yapmaz, bir şeyi benimsetmeye çalışmazsın. Budur.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
4,666
Tepki puanı
2,043
Düşünce
Ateist
Çocuk yapma yapmamaya gelirsek... Tuhaf bir durum ama aşk ilişkisinde kadının hormonları şefkat sevgi yönünde tetikleniyor ve süt hormonları baskınlaşıyor. Bu da hamileliği doğal olarak önlüyor, iyi mi? Ben bunu öğrenince oldukça şaşırdım. Doktora bu nasıl olabilir diye sordum. Doktor kadının sevgisi yüzünden sanki çocuğu var emziriyormuş gibi hissettiğini, bunun da doğal hamilelikten korunma mekanizması sağladığını söyledi. Vay canına dedim. Kadınların sevgi duygusu demek bu kadar güçlü ha! Üstelik doktor bu durumu hormon analiz raporuyla da kanıtladı. Bak dedi şu hormon süt hormonu ve miktarı normalden fazla! İnanamadım! Kadınlara o günden beri çok saygı duyuyorum. Kadınlar gerçekten bizden çok üstünler. Kadınları o günden beri üstün görüyorum.

Zaten de üstünler. Çünkü sağlam XX genetiğine sahipler. Bizim adam olmamızın bedeli kromozomlarımızdan birinin iki kolunun güdükleşerek Y biçimi almış olması. Genetiğimiz bozuk bizim. Asıl olan kadın genetiğidir. Sağlamdır. Bu açıdan din yanlış kurgulanmış zaten. Havva Adem'den değil Adem Havva'dan yaratıldı demeliydi. Ama işte mutasyona açık olan da adamın genleri. Deliler de dâhiler de adamlardan çıkıyor. Bu da evrimin anahtarını elinde tutmak açısından adam üstün yorumuna yol açabilir. Doğada kesinlik yok zaten. Başka açıdan bakınca başka bir şey görürsün.

Ama ben kadını yine de üstün görürüm. Onların yaptıklarını biz asla yapamayız. Kadına ben tanrıça gibi taparım! Onlar bizden kesinlikle üstünler. Daha kaslı ve güçlü, şiddete eğilimli olabiliriz. Bu, onların işlerini gören köleleri olmamızdan kaynaklı.

Kadınlar kesinlikle üstün, hatta onlar tanrıçalardırlar. Benim inancım bu. İlkçağ anaerkil kabileleri çok haklıydı bu konuda. Her şey adamların asker olmasıyla değişti. Askerler darbeyle yönetime el koydu! (:D

Not: Ne yazık diyeceğim, doktorlar süt hormonunu bir ilaçla baskılayabiliyorlar. Şu insanlar da her şeyi keşfetmese iyiydi!
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Muvahhid

Üye
Mesajlar
136
Tepki puanı
26
Düşünce
Muvahhid
Tüm dogmaları öğretmeye gerek yok. En büyük dogma İslam öğretilse yeter. Öbürleri zaten çerez çekirdek. Dünyada rezident evil gibi direnen ayak sürüyen böyle başka dogma da pek kalmadı zaten.

Ama tabii buna da gerek yok. Tavır her konuda olduğu gibi burada da tamamen laik olmalı. Laiklik daima asıldır ve esastır. Hiç dinden tanrıdan allahtan filan bahsetmezsin. Sıfır, hiç. Bilimden sanattan doğadan bahsedersin. O nasıl olsa tanrıyı allahı dini sağdan soldan duyar ve sorar. Sadece sorduklarına cevap verirsin. Asla baskı yapmaz, bir şeyi benimsetmeye çalışmazsın. Budur.

Pekala, diyelim çocuğunuz İslam'ı seçti. Yine baskıdan kaçınır ve saygı duyar mıydınız?
 

bob marley

Üye
Mesajlar
78
Tepki puanı
22
Düşünce
Tengrici
Pekala, diyelim çocuğunuz İslam'ı seçti. Yine baskıdan kaçınır ve saygı duyar mıydınız?
Bu soruya bende soru sormak istiyorum. Müsadenizle,

Çocuk, müslüman ana-babadan olma veya coğrafya da doğmasa böyle bir şık olur muydu?
Katolik hristiyan bir ailenin çocuğu olarak bir kasabada dünyaya gelip, o kapalı ortamda yaşayıp ölen, bir bireyin hristiyanlık veya ateistlikten başka bir seçme şansı olabilir mi?
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

fameraft

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
786
Tepki puanı
199
Düşünce
Muvahhid
Bu soruya bende soru sormak istiyorum. Müsadenizle,

Çocuk, müslüman ana-babadan olma veya coğrafya da doğmasa böyle bir şık olur muydu?
Katolik hristiyan bir ailenin çocuğu olarak bir kasabada dünyaya gelip, o kapalı ortamda yaşayıp ölen, bir bireyin hristiyanlık veya ateistlikten başka bir seçme şansı olabilir mi?
Hristiyanlığı seçmesi zaten Muvahhidliktir. Kuran'ı görmesine gerek yok, Allah ona gelmeyen bir bilginin hesabını sormaz. Gidip Kitaptan akla çelişkili bir üç tanrı inancı çıkartıyorsa bu onun hatasıdır zira bunun akla aykırı olduğu aşikardır.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
4,666
Tepki puanı
2,043
Düşünce
Ateist
Muslim çok tanıdığım var. Ateist olduğumu bilirler ve dinden allahtan bahsetmekten kaçınırlar. Böylece hiç bir sorun çıkmaz. Onlar bahsetmedikçe ben de bahis ve sorun etmem. Bahsetmeye kalkıştıklarında gündüz insan gece kurt misali başlarına geleceği bilirler.

Öte yandan Hrist dininde üç tanrı yoktur. Teslis anlaşılamamış bir konudur. Tesliste tanrının üç farklı görünümünden bahsedilir. Üç ayrı tanrı değildir.
 

kavak

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,768
Tepki puanı
993
Düşünce
Ateist
Burcuva @Burcuva söylemiş zaten.
Müslümanların bir türlü anlayamadıkları/anlamak istemedikleri bir noktadır bu.
Hrıstiyanlıkta da tek tanrı inancı hakimdir ve baba, oğul ve kutsal ruhtan oluşan üçlü doğaya sahiptir.
Kısaca Hrıstiyanlık = tek tanrı inancı.
Almanca bilenler için kaynakları ile gayet güzel açıklanmış bir bağlantı:
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

bob marley

Üye
Mesajlar
78
Tepki puanı
22
Düşünce
Tengrici
Ancak tanrılar(mükemmeller) çocuk sahibi olabilirler. Aksi, her doğana zul'dür.
 
Üst