Deizmde neden artış var.

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,254
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
Bunlar mantıksız veya hayal ürünü geliyor.Hz.süleymanın rüzgar ile şehirden şehire yolculuğu gibi
Peygamber mucizeleri bence ilmin ulaşacağı son noktalara bırakılan işaret taşlarıdır. İnsanlar bilimsel gelişmeler sayesinde buralara kadar ulaşabileceklerini düşünüp motive olabilirler. Hz Süleymanın rüzgarı yani atmosferi kullanması günümüz için uçak veya ilerisi için daha farklı bir ulaşım aracına işaret olamaz mı veya ışınlanmaya... Bunlar neden mantıksız olsun ki? Ayrıca Yaratıcının tüm kainatı yaratmaya gücü yettiğini düşünürsek, bunları yapabilmesi de mantıklı olur, neden mantıksız olsun?
 

Yuşa

☆☆☆
Üye
Mesajlar
787
Tepki puanı
159
Düşünce
Agnostik
Peygamber mucizeleri bence ilmin ulaşacağı son noktalara bırakılan işaret taşlarıdır. İnsanlar bilimsel gelişmeler sayesinde buralara kadar ulaşabileceklerini düşünüp motive olabilirler. Hz Süleymanın rüzgarı yani atmosferi kullanması günümüz için uçak veya ilerisi için daha farklı bir ulaşım aracına işaret olamaz mı veya ışınlanmaya... Bunlar neden mantıksız olsun ki? Ayrıca Yaratıcının tüm kainatı yaratmaya gücü yettiğini düşünürsek, bunları yapabilmesi de mantıklı olur, neden mantıksız olsun?
Mantıksızdan kastımı anlamış olman lazım.Yukarıda hayal ürünü dedim.
Bence hayal ürünü aklım almıyorda olabilir kabul edemiyorum.Bunu kabul etmem için mantıksız olan buna seçeneğe değil bunun arkasında yatan seçeneğe bakmak lazım mesela Tanrı'nın var olma süreci gibi Tanrı'yı kabul eden elbette Tanrı'nın insanlara verdiği mucizeleri kabul eder.
 

Ahlaksız

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
730
Tepki puanı
446
Düşünce
Ateist
İdeolojiler, Tanrısız dinlerdir veya başka bir bakış açısına göre ideolojilerindeki bazı öğeleri Tanrılaştırmışlardır. Bu ideolojilere ateizm de dahil
Ben sana ateizmin ideoloji olmadığını izah ederim ama sen bana ''İslam dini şudur'' diyemezsin..
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,254
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
Mantıksızdan kastımı anlamış olman lazım.Yukarıda hayal ürünü dedim.
Bence hayal ürünü aklım almıyorda olabilir kabul edemiyorum.Bunu kabul etmem için mantıksız olan buna seçeneğe değil bunun arkasında yatan seçeneğe bakmak lazım mesela Tanrı'nın var olma süreci gibi Tanrı'yı kabul eden elbette Tanrı'nın insanlara verdiği mucizeleri kabul eder.
Başa döndük, kanun varsa tesadüf yoktur. Tesadüf demek kanunları yani bilimi inkar etmektir. Madem tesadüf yoktur, o zaman bilinçli bir tercih vardır. Yaratıcının varlığı çok açık değil mi?
 

Yuşa

☆☆☆
Üye
Mesajlar
787
Tepki puanı
159
Düşünce
Agnostik
Başa döndük, kanun varsa tesadüf yoktur. Tesadüf demek kanunları yani bilimi inkar etmektir. Madem tesadüf yoktur, o zaman bilinçli bir tercih vardır. Yaratıcının varlığı çok açık değil mi?
Kanun varsa tesadüf yoktur ne demek ya ?.Bir kere neye göre kanun.Bu kadar bilim adamı kanun olduğunu gördüğü halde boşa mı tesadüf diyor.Stephen Hawking boşa mı ateist ? O bilmiyormu ki kanun varsa tesadüf yoktur.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,254
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
Kanun varsa tesadüf yoktur ne demek ya ?.Bir kere neye göre kanun.Bu kadar bilim adamı kanun olduğunu gördüğü halde boşa mı tesadüf diyor.Stephen Hawking boşa mı ateist ? O bilmiyormu ki kanun varsa tesadüf yoktur.
Bilim adamları da zaafları olan insanlar sonuçta. Hakkı kabul etmek ağır geliyor olabilir. "O söyledi diye doğrudur" bakış açısı dogma değil mi? Çok büyük bilim adamları da olsalar söyledikleri yanlış olabilir ve sorgulamaya açıktır.
Tesadüf olan yerde çoğunlukla farklı sonuçlar çıkar. Hep aynı sonuç çıkıyorsa tesadüf değildir. Yazdıklarımda yanlış bir şey var mı?
 

Yuşa

☆☆☆
Üye
Mesajlar
787
Tepki puanı
159
Düşünce
Agnostik
Bilim adamları da zaafları olan insanlar sonuçta. Hakkı kabul etmek ağır geliyor olabilir. "O söyledi diye doğrudur" bakış açısı dogma değil mi? Çok büyük bilim adamları da olsalar söyledikleri yanlış olabilir ve sorgulamaya açıktır.
Tesadüf olan yerde çoğunlukla farklı sonuçlar çıkar. Hep aynı sonuç çıkıyorsa tesadüf değildir. Yazdıklarımda yanlış bir şey var mı?
Nasıl hep aynı sonuç bana göre saçmalıyorsun hep aynı sonuç çıkıyorsa tesadüf değildir diyorsun.Nedir hep aynı çıkan ?


4.5 milyar yıl önce Dünya oluşmuş 2.1 mr önce yaşanacak hale gelmiş.Ve ilk hücre oluşmuş bunda hep aynı olan şey nedir ? Yeni canlıların çıkması mı ?
çok kapalı anlatıyorsun sonra kimse anlamıyor dediğini.Kanun varsa tesadüf yoktur tesadüf yoksa bilinçli seçim vardır.eee sen Tanrıyı kanıtlamışsın milletin haberi yok.

Kanun derken neyden bahsediyorsun ?
Kanun varsa tesadüf neden olmasın ?
Hep aynı olan şey nedir ?
Aynı olan şeylerden çıkan sonuçlar nedir ? Hani hep aynı sonuç çıkıyormuş ya.Bunlarıda açıklada bilelim
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,254
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
Nasıl hep aynı sonuç bana göre saçmalıyorsun hep aynı sonuç çıkıyorsa tesadüf değildir diyorsun.Nedir hep aynı çıkan ?


4.5 milyar yıl önce Dünya oluşmuş 2.1 mr önce yaşanacak hale gelmiş.Ve ilk hücre oluşmuş bunda hep aynı olan şey nedir ? Yeni canlıların çıkması mı ?
çok kapalı anlatıyorsun sonra kimse anlamıyor dediğini.Kanun varsa tesadüf yoktur tesadüf yoksa bilinçli seçim vardır.eee sen Tanrıyı kanıtlamışsın milletin haberi yok.

Kanun derken neyden bahsediyorsun ?
Kanun varsa tesadüf neden olmasın ?
Hep aynı olan şey nedir ?
Aynı olan şeylerden çıkan sonuçlar nedir ? Hani hep aynı sonuç çıkıyormuş ya.Bunlarıda açıklada bilelim
Kanun dediğim şey bilimsel kanunlar. Mesela kütle çekim kanunu, bu hep böyledir. O kadar aynı sonuçlar çıkar ki matematiksel formülü bile bellidir. Matematiksel formülleri belli olan bütün kanunları bu şekilde düşünebilirsiniz. Mesela uzaklığın karesi ile ters orantılı. Neden karesi ile neden kendisi ile değil? Aynı cins yükler birbirini iter. Bu hep böyledir. Tesadüf olsa bazen itip bazen çekerdi. Ama hep itiyor. Neden çekmiyor da itiyor? Bunlar hep bilinçli bir seçim göstergesi değil mi?
 

Ahlaksız

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
730
Tepki puanı
446
Düşünce
Ateist
İdeoloji nedir?
Ateizm neden ideoloji değildir?
İslam, ,Kuran ve Sünnettir
İdeoloji denilen şey,kavramlar/kurallar bütünüdür..İdeolojilerde öğretiler/öğretmenler filan olur..İdeoloji,insanlara bir umut filan vaat eder..

Ateizm diye bir şey yoktur..Bu kelime,teistlerin bir küfür/hakaret olarak ortaya attıkları bir kavramdır..İnanmayan insanları,bir arada aşağılamak adına ''ateistler'' demişler..Şöyle düşün..Futbol takımı taraftarı olmayanlar diye bir şey yoktur..Bu insanları toptan mesela ''nofutbol'' gibi bir kavramla tanımlayamazsınız..Var olan şey futbol taraftarlığıdır..Futbol taraftarı olmayanlar diye bir şey yoktur..
Aynı şekilde düşün Müslüman..Düşünebilir misin? :p
Var olan şey inançtır..İnanmamak diye bir şey yoktur..
Yani benim inanmadığımı,benim ateist olduğumu sen söylüyorsun..Ben bir şey demiyorum..

İslam konusunda sana bir şey demeyeceğim..Sıfır bilgi..
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,254
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
İdeoloji denilen şey,kavramlar/kurallar bütünüdür..İdeolojilerde öğretiler/öğretmenler filan olur..İdeoloji,insanlara bir umut filan vaat eder..

Ateizm diye bir şey yoktur..Bu kelime,teistlerin bir küfür/hakaret olarak ortaya attıkları bir kavramdır..İnanmayan insanları,bir arada aşağılamak adına ''ateistler'' demişler..Şöyle düşün..Futbol takımı taraftarı olmayanlar diye bir şey yoktur..Bu insanları toptan mesela ''nofutbol'' gibi bir kavramla tanımlayamazsınız..Var olan şey futbol taraftarlığıdır..Futbol taraftarı olmayanlar diye bir şey yoktur..
Aynı şekilde düşün Müslüman..Düşünebilir misin? :p
Var olan şey inançtır..İnanmamak diye bir şey yoktur..
Yani benim inanmadığımı,benim ateist olduğumu sen söylüyorsun..Ben bir şey demiyorum..

İslam konusunda sana bir şey demeyeceğim..Sıfır bilgi..
Ateizm size göre olmayan bir şey. Olmayan şey de ideoloji olamaz. Kendi içinde tutarlı. Ateizm var mı yok mu tartışmasına hiç girmeyeceğim, tam aksine bence de ateizm hiç olmasa daha iyi olur :)
İslam şudur diyemezsiniz iddianıza karşı İslamın ne olduğunu yazdım. Sizin İslam hakkındaki yanlış bilgilerinizle uyuşmuyor olabilir, yapacak bir şey yok :)
 

Ahlaksız

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
730
Tepki puanı
446
Düşünce
Ateist
Ateizm size göre olmayan bir şey. Olmayan şey de ideoloji olamaz. Kendi içinde tutarlı. Ateizm var mı yok mu tartışmasına hiç girmeyeceğim, tam aksine bence de ateizm hiç olmasa daha iyi olur :)
İslam şudur diyemezsiniz iddianıza karşı İslamın ne olduğunu yazdım. Sizin İslam hakkındaki yanlış bilgilerinizle uyuşmuyor olabilir, yapacak bir şey yok :)
Olmayan bir şey,hiç olmasa iyi mi olur?
Tam müslümansın,tam :D

İslam kuran ve sünnetmiş,İslam=Sünnilikmiş filan..
Tam bir yobazsın işte..
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,065
Tepki puanı
1,376
Düşünce
Ateist
Stephen Hawking boşa mı ateist ? O bilmiyormu ki kanun varsa tesadüf yoktur.
Tesadüfün olmayışı tanrıyı değil determinizmi kanıtlar. Yani tüm varlığın nedensellikle örülü olduğunu. Nedensellik dışına hiç bir kuantum parçacığının dahi çıkamayacağını. Biri evrenin bir ucunda, öbürü öteki ucunda da olsa nedensellikle birbirlerine bağlıdırlar. Bu yüzden tesadüf yoktur. "Rastlantının nedenleri vardır" (Petronius)

Fakat yanlış anlamalar olabiliyor. Her şeyin nedeni vardır derken her şeyin amacı vardır şeklinde anlayan olabiliyor. Yani herhengi bir olay, bir nedensellik etkileşimi belli bir amaç doğrultusunda gerçekleşir diye yanlış anlaşılabiliyor. Öyle bir şey yok. 'Neden' demek 'amaç ne' demek değildir. Neden demek, olayın olmasına neden olan etken demektir. Bir duvarın çürüdüğünü ve yıkıldığını düşünelim. Neden çürüdü ve neden yıkıldı? Neden olan etken nem olsun. Çürümesinin nedeni nem demek olur. Nem oraya bir amaç için, duvar yıkılsın diye yönelmemiş ve yöneltilmemiştir. Ozmoz olayı nedeniyle su, kuru cisimler tarafından emilir. Kimse suya git şu duvarı çürüt ki yıkılsın demez. Su kendi de duvarı çürütüp yıkmayı amaçlamaz.

Duvarın yıkılmasını istemiyorsanız ve temelinde su varsa, temeli emülgatör kullanarak sudan yalıtarak duvarı koruyacaksınız. Allahım bu duvara su gönderip duvarı çürütme, yıkılır, cami duvarı bu, kafirlerin duvarlarını yık allahım, müminlerin duvarlarını muhafaza eyle amin demeyeceksiniz. Deprem cami mami dinlemediği gibi. Depreme dayanıklı yapılmazsa yıkar geçer gider. İsterse cemaat kırk gün minaremizi yıkma allahım diye salya sümük dua etsinler. Dinlemez. Yıkar geçer gider.

Eper tanrı olsaydı o da nedenselliğe boyun eğmek zorunda olurdu. Tanrı olsa nedenselliğin dışına hiç bir şekilde çıkamaz.

Nurslu Said bunu iyi görmüştür. Küfür "nevilerini" sayarken diğerlerini pek kaale almayan bir üslup kullanırken, "evcedethül esbab" dediği determinizme şiddetli yüklenmiştir. Adam bazı şeyleri iyi görmüş yani aslında. En büyük düşmanını iyi belirlemiş. Gazali de öyledir. Esbabperest demiştir o da deterministlere ve küfür ilan etmiştir determinizmi.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,254
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
İslam kuran ve sünnetmiş,İslam=Sünnilikmiş filan..
Tam bir yobazsın işte..
Yobazlıkla ne alakası var. Yanlışlık varsa belirtin herkes görsün. Karşıdakine hakaret ederek karşıdakini değil kendinizi küçük düşünüyorsunuz. Hakaret eden kişi, fikrini savunmaktan aciz gibi algılanır
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,254
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
Kainatta sebeplerin var olduğu bir gerçek. Allah hikmet sıfatıyla kainatı böyle yaratmıştır. Madde termodinamiğin ikinci yasasına göre ezeli olamayacağı için sebepler sonsuza kadar geri gidemez. Vagon-lokomotif metaforunda olduğu gibi vagonların en başında hareketi kendinden bir lokomotif olmalı. Bunun gibi sebeplerin en başında varlığı bir sebebe bağlı olmayan, varlığı kendinden bir Yaratıcı olmalı. Bu Yaratıcı kendi yarattığı sebeplere bağlı kalmak zorunda olmadığını göstermek için bazen Peygamberler eliyle mucize, bazen evliyalar eliyle keramet gösterir. Bazen de bunca mükemmellik içinde hastalık ve sakatlıklar gösterir, ki kendinin bir mecburiyeti olmadığı anlaşılsın
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,065
Tepki puanı
1,376
Düşünce
Ateist
Nurcu Said "esbab" dediği nedenselliğe çeşitli yerlerde çok yığma yapmıştır. İnanca en büyük tehdidin buradan geldiğini görmüş adam. Dediğine göre Allah da bu esbab yüzünden ikileme düşüyor, ne yapacağını şaşırıyor, kıvrım kıvrım kıvranıyormuş "aaaaah bu esbab ah bu esbab!!!" :D

Allah bir yandan sebepleri perde yapmak zorunda kalıyor, otistik ya, iletişim özürlü, insan içine çıkamıyor; bir yandan da esbaba öfkelenip ellerini etki yapmaktan çeksinler istiyormuş! :p

Tabii o Arapça sayıklıyor bunları da ben tercüme ediyorum. O "perdedarı desti kudret" filan diye lügat parçalıyor. Sanırsın, yani cahiller sanır elbet, Arapça söyleyince bir bot olacak!

Aaaah şu esbab yok mu şu esbab!" Ne çektiniz bu esbabdan be muslimler!!! :p :D
 

Entropyy22

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,749
Tepki puanı
863
Düşünce
Ateist
Tesadüfün olmayışı tanrıyı değil determinizmi kanıtlar. Yani tüm varlığın nedensellikle örülü olduğunu. Nedensellik dışına hiç bir kuantum parçacığının dahi çıkamayacağını. Biri evrenin bir ucunda, öbürü öteki ucunda da olsa nedensellikle birbirlerine bağlıdırlar. Bu yüzden tesadüf yoktur. "Rastlantının nedenleri vardır" (Petronius)

Fakat yanlış anlamalar olabiliyor. Her şeyin nedeni vardır derken her şeyin amacı vardır şeklinde anlayan olabiliyor. Yani herhengi bir olay, bir nedensellik etkileşimi belli bir amaç doğrultusunda gerçekleşir diye yanlış anlaşılabiliyor. Öyle bir şey yok. 'Neden' demek 'amaç ne' demek değildir. Neden demek, olayın olmasına neden olan etken demektir. Bir duvarın çürüdüğünü ve yıkıldığını düşünelim. Neden çürüdü ve neden yıkıldı? Neden olan etken nem olsun. Çürümesinin nedeni nem demek olur. Nem oraya bir amaç için, duvar yıkılsın diye yönelmemiş ve yöneltilmemiştir. Ozmoz olayı nedeniyle su, kuru cisimler tarafından emilir. Kimse suya git şu duvarı çürüt ki yıkılsın demez. Su kendi de duvarı çürütüp yıkmayı amaçlamaz.

Duvarın yıkılmasını istemiyorsanız ve temelinde su varsa, temeli emülgatör kullanarak sudan yalıtarak duvarı koruyacaksınız. Allahım bu duvara su gönderip duvarı çürütme, yıkılır, cami duvarı bu, kafirlerin duvarlarını yık allahım, müminlerin duvarlarını muhafaza eyle amin demeyeceksiniz. Deprem cami mami dinlemediği gibi. Depreme dayanıklı yapılmazsa yıkar geçer gider. İsterse cemaat kırk gün minaremizi yıkma allahım diye salya sümük dua etsinler. Dinlemez. Yıkar geçer gider.

Eper tanrı olsaydı o da nedenselliğe boyun eğmek zorunda olurdu. Tanrı olsa nedenselliğin dışına hiç bir şekilde çıkamaz.

Nurslu Said bunu iyi görmüştür. Küfür "nevilerini" sayarken diğerlerini pek kaale almayan bir üslup kullanırken, "evcedethül esbab" dediği determinizme şiddetli yüklenmiştir. Adam bazı şeyleri iyi görmüş yani aslında. En büyük düşmanını iyi belirlemiş. Gazali de öyledir. Esbabperest demiştir o da deterministlere ve küfür ilan etmiştir determinizmi.
Modern determinizme göre tanrı yoktur, olmadığı gibi olması da olanaksızdır. Çünkü başta daha karmaşık bir neden olamaz. Daha önceki neden, daha basittir. Nedensellik en basitten en karmaşığa doğru gelir. Bu sebeple determinizm tanrıyı çöpe atmıştır
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,065
Tepki puanı
1,376
Düşünce
Ateist
Modern determinizme göre tanrı yoktur, olmadığı gibi olması da olanaksızdır. Çünkü başta daha karmaşık bir neden olamaz. Daha önceki neden, daha basittir. Nedensellik en basitten en karmaşığa doğru gelir. Bu sebeple determinizm tanrıyı çöpe atmıştır
Evet aynen öyle. Çok iyi özetlemişsin.

Zaten modern determinizm klasikten bu noktada ayrılır. Klasik determinizm zamanı için çok büyük bir fikir aşamasıydı, tanrıyı başlangıca kadar öteleyip sadece startı vermekten sorumlu, ama başka hiç bir işe karışamayan bir konuma mahkum ediyordu. Yok etmektense bunun yeterli olduğu düşünülmüştü. İlk neden hapishanesinde kalacak ve kimseye zararı olmayacaktı.

Fakat tanrı bu hapisten kaçtı. O zaman determinizm modern determinizme evrildi ve tanrı yoktur dedi. Başlangıçtan da kimse sorumlu değildir, başlangıçtan çok küçük bir kuantum dalgalanma sorumludur.

Modern determinizm uyarınca tanrı görüldüğü yerde yakalanıp idam edilecektir. Geri hapise artık konmayacaktır. Kıyamadık müebbet verdik, hapisten kaçtı. Artık af yok. Klasik determinizm laisizmi ve deizmi sonuç vererek insanlık tarihinin en büyük dönüşümünü gerçekleştirmiştir. Şimdi sıra modern determinizmin yaratacağı tanrısızlık devriminde. Tarih soluğunu tutmuş bu devrimi bekliyor.

Farabi örneğin müthiş bir deterministtir. Tabii Demokritos'u çok iyi incelemiş. Fakat determinizmi yayınca ve İbn Sina'lar yetişince Gazali denen karanlık yobaz derhal tüm deterministleri kafir ilan etti. Deterministler kafir tabii de, Farabi ilk neden aklı evvel adı altında tanrı demiştir. Bu yüzden klasik deterministtir. Gazali buna bile tahammül edemedi.

Farabi İslam coğrafyasında güneş gibi doğmuş bir dâhidir. Fakat Gazali ve avaneleri etkisini azaltmışlardır. Son klasik determinist Laplace'dır fakat o tanrıdan hiç bahsetmemiştir. Buna rağmen niye klasik determinist, modern değil, çünkü o tanrıdan hiç bahsetmese de demon (şeytan demektir) diye bir varsayım öne sürmüştür. Tanrı şeytan fark etmez, böyle şeyler olamaz ve yoktur. Demon var dememiştir, olsaydı demiştir, varsayım olarak öne sürmüştür ama yine de klasik determinist oluyor. Ama tanrıyı yok saymakla modern determinizme de kapıyı açan odur.

Ben modern determinizmin babasını Henry Poincaré olarak görürüm. Bu konuda kesin bir kurucusu filandır dendiğini duymadım. Kişisel görüşüm. Poincaré Fransız filozofu ve aynı zamanda matematikçi, olağanın üstünde dâhi bir adam. Yani bu şuna benziyor, belli bir çağdan sonra ampülü Edison buldu gibi kesin bir mucit söyleyemiyorsun. İcatları kişiler değil ekipler yapıyor artık. Onun gibi. Henry Poincaré'ı ilk en iyi anlayan kişi de Amerikalı Feigenbaum olmuştur. Poincarédan kalan dökümanları inceleme fırsatı bulmuş ve bunların çok müthiş önemli olduğunu derhal kavrayıp bilgisayara yüklemiş ve üzerinde çalışmaya başlamıştır.

Diğer bilimciler onun bilgisayarı çok meşgul ettiği şikayetiyle haklarını kısıtlatmışlardır. Bilgisayar o zamanın süper bilgisayarı, sadece devlette var. Fakat Feigenbaum işin peşini bırakmamış ve bilgisayarlar gelişip devlet dışında da gelişmiş bilgisayarlar yayılınca çalışmalarını sürdürmüş, nihayet Modern Kaos kuramını kanıtlamıştır.

Modern Kaos kuramı rasgelelik X belirlenimcilik tartışmasının sonudur. Demokritos haklı çıkmıştır, evreni nedensellik yönetiyor ve kurallar doğa üstü bir güç tarafından değil, maddenin özündeki kuantum etkiler nedeniyle kendiliğinden gerçekleşiyor.

Pauli dışlama ilkesi, iki elektronu aynı konuma sıkıştıramazsın. Madde böyle yani, kendiliğinden böyle. Kimse elektronlara ikiniz aynı konuma sığışmayın bak ona göre ha demedi. Mantarın suya batmaması gibi maddenin özündeki özelliklerden dolayı madde belirli şekillerde davranıyor. Maddelere şöyle davranacaksınız diye telkinde bulunan madde dışı bir güç yok.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,254
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
Said Nursi’nin bütün kitaplarını okudum “Allah da bu esbab yüzünden ikileme düşüyor, ne yapacağını şaşırıyor, kıvrım kıvrım kıvranıyormuş” Said Nursi’nin böyle bir iddiası yok
 
Üst