Mesajlar
180
Tepki puanı
12
Düşünce
Sünni
Forumda son zamanlarda bir zırva modası çıktı galiba. Ama bakıyorum ateistler tam net olarak zırvaya zırva derken dinciler gerçeklere zırva diyor!

Apaçık gerçeğin ta kendisine zırva demek için insanın ancak dogmatik bir dinci olması gerekiyor. Tabii ki @mad hatter in dediği gibi göğü direksiz yükseltti dediği zaman ne dediği ne zannettiği son derece açık. Kuran cahil çöl yağmacılarının bir derlemesi. Bu son derece açık!
Başka bir ayette şu denilir "Sonra gök yarılıp yağ gibi erimiş olarak kıpkırmızı bir gül olduğu zaman;" (Rahman 37) Bir gülün nasıl açıldığını bilirmisiniz ? İçten dışa doğru hareket eder. Bu yaprakların üzerinde galaksilerin olduğunu ve gülün merkezinde olduğumuzu hayal edin. Şimdi bu gülün açıldığını hayal edin; yaprakları ne kadar uzaksa, durgunlukları merkezden uzaklaştıkça o kadar hızlı olur. Evren tam olarak etrafımızda bu şekilde genişler; Galaksiler ne kadar uzaksa bizden o kadar hızlı uzaklaşır. Gül tamamen açık olunca Big Rip modeli yansıyor. Bir ambulans sireninin size yaklaştığında nasıl bir ses duyduğunu hatırlıyor musunuz ? Ve sizden uzaklaştığında kulağa nasıl geliyor ? Ses perdesi değişir, değil mi? Benzer şekilde bir ışık kaynağı size yaklaştığında veya sizden uzaklaştığında rengi değişir. Size yaklaşıyorsa rengi maviye doğru kayıyor ve sizden uzaklaşıyorsa rengi kırmızıya doğru kayıyor; ne kadar hızlı olursa o kadar kırmızı görünür. Yani ayetteki o kırmızılık bu olabilir, Big Rip olunca zaten bu kırmızılık maksimumuna ulaşacak ondan ayette kıp kırmızı denilir. "Göğün, yarıldıktan sonra kızgın yağ benzeri kızıl bir gül olacağını, bildiren Kur'an âyetinde eğer onun renginin yanı sıra biçimi de esas alınıyorsa bu olayı, açılan göklerin ilk açılma noktasına kapanmaları olayı ile bağlantılı açıklamamız gerekecektir. Bir gül içerisinde hepsi bir noktaya bağlı üst üste yığılmış yapraklar vardır. Açılan bir gök katları veya tüm gökler ilk açılma noktasına doğru kapanarak gül tomurcuğu benzen bir kütle oluşturabilirler." [Uzay Ayetleri Tefsiri] Gelin görün ki Kuran'da bizlere göklerde yani evrende şu anda bir çatlak olmadığını söylemişti. Mülk 3. "O, biri diğeriyle 'tam bir uyum' (mutabakat) içinde yedi gök yaratmış olandır. Rahman (olan Allah)ın yaratmasında hiç bir 'çelişki ve uygunsuzluk' (tefavüt) göremezsin. İşte gözü(nü) çevirip-gezdir; herhangi bir çatlaklık görüyor musun?" Kaf 6. "Bakmazlar mı üstlerindeki göğe? Nasıl kurduk onu ve bezedik ve bir yarığı, yırtığı da yok." Bakara 22. Rabbiniz ki, sizin için yeri döşek, göğü bina kılmıştır; gökten su indirmiş, bununla sizin için rızık olarak çeşitli ürünler çıkarmıştır; artık siz de bile bile O'na eş ve ortaklar koşmayın.” (Bu ayette “bina” kelimesi geçiyor, anlamı ise yapıdır) Bir şeyi bina etmek, inşa etmek olmayan bir şeyi olan bir şey haline getirmekle gerçekleşir. Evrenimiz galaksi filamentlerinden oluşmuştur. Nasıl ki bir bina önce temeli atılır, daha sonra demirleri ve betonu dökülür, daha sonra tuğlalar ile duvarları örülür yani aşama aşama bina edilir, evren de bu şekilde aşamalı şekilde bina edilmiştir, inşa edilmiştir. Fatır 41. “Şüphesiz Allah, yok olmasınlar diye gökleri ve yeri tutmaktadır. Andolsun eğer yok olacak olsalar O'ndan sonra artık kimse onları tutamaz. Şüphesiz O hilim sahibidir, çok bağışlayıcıdır.” Bu ayette "tezula" kelimesi geçiyor, anlamı ise "yok olmak veya ayrılmak" [https://www.almaany.com/tr/dict/ar-tr/تَزُولَاۚ/?c=tüm] gibi anlamlara geliyor. Yani Allah karanlık madde sayesinde evrenin içine çöküp yok olmamasını önlüyor. Başka bir ayette “gökleri görünmez direkler ile yarattı” deniliyor : Lokman 10. “O, gökleri gördüğünüz üzere bir direk olmadan yarattı”, Bu ayette görünmez direkler karanlık madde’ye işaret olmalı ve bu karanlık madde az önce dediğim gibi evrenin yıkılmamasını sağlıyor. Evren’in yok olmayıp yerinde durması ile alakalı son bir ayete bakalım : Rum 25. “Emriyle göğün ve yerin durması da O’nun (varlığının ve kudretinin) delillerindendir. Sonra sizi yerden (kalkmaya) bir çağırdı mı, bir de bakarsınız ki (dirilmiş olarak) çıkıyorsunuz.”
 

FİLEozof

ll ☆☆☆
Yazar
Mesajlar
1,891
Tepki puanı
901
Düşünce
Panteist
Başka bir ayette şu denilir "Sonra gök yarılıp yağ gibi erimiş olarak kıpkırmızı bir gül olduğu zaman;" (Rahman 37) Bir gülün nasıl açıldığını bilirmisiniz ? İçten dışa doğru hareket eder.
Benzetme gülün hareketi için değil gülün rengi içindir. Bunu 5. sınıf çocuğu dahi anlar.
Gerisine bakmaya gerek yok :)
 

FİLEozof

ll ☆☆☆
Yazar
Mesajlar
1,891
Tepki puanı
901
Düşünce
Panteist
Fatır 41. “Şüphesiz Allah, yok olmasınlar diye gökleri ve yeri tutmaktadır. Andolsun eğer yok olacak olsalar O'ndan sonra artık kimse onları tutamaz. Şüphesiz O hilim sahibidir, çok bağışlayıcıdır.” Bu ayette "tezula" kelimesi geçiyor, anlamı ise "yok olmak veya ayrılmak" [https://www.almaany.com/tr/dict/ar-tr/تَزُولَاۚ/?c=tüm] gibi anlamlara geliyor. Yani Allah karanlık madde sayesinde evrenin içine çöküp yok olmamasını önlüyor.
Allah karanlık madde değildir :)
 

FİLEozof

ll ☆☆☆
Yazar
Mesajlar
1,891
Tepki puanı
901
Düşünce
Panteist
Başka bir ayette “gökleri görünmez direkler ile yarattı” deniliyor : Lokman 10. “O, gökleri gördüğünüz üzere bir direk olmadan yarattı”,
Ayette direk yok deniliyor. Sen görünmez direk var diyorsun.
Ki bu inanç gökleri direklerle tutan bir Tanrı inancına meydan okumaktan kaynaklanıyor.
Bu ayette görünmez direkler karanlık madde’ye işaret olmalı
Direk yok ki :)
 

bilgelikyolunda

lll ☆
Yazar
Mesajlar
14,453
Tepki puanı
1,107
Düşünce
Sünni
Allah karanlık madde değildir :)
"Allah, karanlık maddedir" dememiş ki :)

"Allah karanlık madde sayesinde evrenin içine çöküp yok olmamasını önlüyor." demiş
Ayette direk yok deniliyor. Sen görünmez direk var diyorsun.
خَلَقَ السَّمٰوَاتِ بِغَيْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَا

"Allah, gökleri görebileceğiniz direkler olmaksızın yarattı." (Lokman 10)

خَلَقَ yarattı

السَّمٰوَاتِ gökleri

بِغَيْرِ olmadan/olmaksızın

عَمَدٍ direk

تَرَوْنَهَا görebileceğiniz
 

FİLEozof

ll ☆☆☆
Yazar
Mesajlar
1,891
Tepki puanı
901
Düşünce
Panteist
Örneğiniz de ampülü de ışığı da Ali yaratmış olsaydı ışık verenin Ali olduğu önermesi doğru olurdu :)
Yanlış olurdu :)
Acı biberi eken benim suyunu, ışığını veren benim. Ama acıyı veren o, ben değilim. Senin gibiler acı yerine beni kıtlamasın :D
 

FİLEozof

ll ☆☆☆
Yazar
Mesajlar
1,891
Tepki puanı
901
Düşünce
Panteist
Acı hissini de siz yaratmış olsaydınız acıyı da siz vermiş olurdunuz :)
Bu tarz kuruntuların sonu gelmez.
Anlamamak için dil ve mantık bilgisinin kıt olması gerekir. Biberin acıyı vermesini sağlayan benim. Beni yediğinde acı hissetmesin.

Silahı üreten ateş etmez. Silaha ilmiyle ateş etme yeteneğini kazandırır. Ateş eden silahtır.
 

FİLEozof

ll ☆☆☆
Yazar
Mesajlar
1,891
Tepki puanı
901
Düşünce
Panteist
Kaldı ki direk diyor yahu direk!

Böyle direk mi olur?
 

Son konular

Üst