Fikir Değiştiren Allah

Macit

☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
104
Tepki puanı
64
Düşünce
Agnostik
Fatır/43: ... Hayır! sen Allah'ın kanununda değişiklik bulamazsın. Sen Allah'ın kanununda asla bir döneklik bulamazsın.

Bakara/106: Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya benzerini getiririz. Allah'ın her şeye gücünün yettiğini bilmez misin?

İlk ayette Allah'ın kanunu değişmez diyor, ikinci ayette Allah kanun değiştiriyor. Bu iki ayet birbiriyle çelişmektedir.
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,133
Tepki puanı
277
Düşünce
Sünni
Fatır/43: ... Hayır! sen Allah'ın kanununda değişiklik bulamazsın. Sen Allah'ın kanununda asla bir döneklik bulamazsın.

Bakara/106: Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya benzerini getiririz. Allah'ın her şeye gücünün yettiğini bilmez misin?

İlk ayette Allah'ın kanunu değişmez diyor, ikinci ayette Allah kanun değiştiriyor. Bu iki ayet birbiriyle çelişmektedir.
Kanun ile ayet aynı şey mi dostum? :).
 

Macit

☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
104
Tepki puanı
64
Düşünce
Agnostik
Kuran elbette ki allahın kanunudur.

Allah önce bir ayet gönderiyor. Daha sonra da gönderdiği o ayeti beğenmeyip, o ayetin hükmünü iptal eden başka bir ayet gönderiyor. Bu ne kadar mantıklı? Bi düşün bakalım.
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,133
Tepki puanı
277
Düşünce
Sünni
Kuran elbette ki allahın kanunudur.

Allah önce bir ayet gönderiyor. Daha sonra da gönderdiği o ayeti beğenmeyip, o ayetin hükmünü iptal eden başka bir ayet gönderiyor. Bu ne kadar mantıklı? Bi düşün bakalım.
O an ki şartlara bağlı olarak doğru olan şeyin bu olduğunu, daha sonra ise o ayetin hükmünü kaldırıp daha doğrusunuz getiriyor. Allah kendisi de diyor zaten değiştiririz diye :). Bunda mantıksız olan birşey yok.
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,758
Tepki puanı
1,021
Düşünce
Agnostik
Bi ayette allahın kanunu değişmez diyor. Ama diğer ayette değişir diyor. Bu gibi çelişkiler kuran ın insan yazması olduğunu ispatlıyor.
 
Mesajlar
110
Tepki puanı
13
Düşünce
Muvahhid
Bu ayet Din Adamları tarafından tahrif edilmiştir. Çünkü bu ayeti kullanarak ayetleri nesh(iptal) ettiler. Oysaki bu ayet başka bir şeyi anlatmaktadır.

"Ayet" sözcüğü tekil olarak kullanıldığı 84 yerin hiçbirinde Kuran ayetleri için kullanılmaz; tekil olarak kullanıldığı zaman sürekli olarak "işaret, delil, mucize" anlamlarına gelir. Ne var ki çoğul hali olan "Ayaat" (ayetler) ise, tekil anlamına ek olarak Kuran ayetleri için de kullanılır. Nitekim Kuran'ın bir "ayeti" daha doğrusu bir birimi/ifadesi tek başına mucizevi bir özelliğe sahip değildir. Örneğin bir veya iki kelimeden oluşan birimler var ve bunlar, Kuran'ın tanımladığı ayet (mucize) özelliğini göstermez. Bazı kısa ifadeler Kuran'ın inişinden önce günlük konuşmada, kitaplarda ve şiirlerde kullanılan/kullanılabilen ifadelerdir. Örneğin bak 55:3; 69:1; 74;4; 75:8; 80:28; 81:26. Mucizelik özelliğini gösteren minimum ölçü bir sure (10:38) olup en kısa sure de 3 ayettir (103; 108; 110). Besmele, tek bir birim olduğu için kendi başına bir mucize değildir; ancak Kuran'ın bütününü saran matematiksel örgü içinde mucizelik özelliğini kazanır. Ayetlerin (mucizevi özelliğe sahip olan ifadelerin) bir parçası olduğu için Besmele'den ayet diye sözedilebilir; ancak şunu unutmamak gerekir ki Tanrı, tekil olan "ayet" kelimesini Kuran'ın ayetleri için kullanmayarak, sadece mucizelerden sözetmeyi sağlamıştır.
 
Mesajlar
110
Tepki puanı
13
Düşünce
Muvahhid
Yani Kur'an'da tekil olarak geçen "ayet" kelimesi "mucize/delil/işaret" anlamına gelir. Ayet şöyle olmalı:

2:106-Herhangi bir mucizeyi iptal ettiğimizde ya da unutulmasına neden olduğumuzda, daha iyi bir mucize ya da en azından eşit bir mucize yaratırız. ALLAH'ın her şeye gücü yettiğini bilmez misin?
 
Üst