Habil Ademoğlu ile ilgili düşünceleriniz

Mesajlar
640
Tepki puanı
76
Düşünce
Ateist
Evrenin ezeli olmadığı açık, evren atomlardan oluşur. Atomların içinde elektronlar var ve dönüyor, tur sayısı var. Tur sayısı her döndüğünde artıyor mu? Evet, Artıyorsa demek ki sayabiliyoruz sayma sayılarıyla 1,2,3 diye. Tur sayılarının başlangıcı varsa atom ezeli değildir. Bundan dolayı atomların oluşturduğu evren de ezeli olamaz.
Aklıma sonradan geldi. Eğer ki atomun tur sayısını yani elektronları sayıpta bunlar ezeli olamaz derseniz. Sadece kanıtlanan şey atomun dönüşünün ezeli olamayacağı olur. Fakat bizim enerjinin doğasıyla ilgili bilgimiz maalesef kısıtlı. Yani burada devreye zaman teorileri ve nedensellik gibi konular giriyor maalesef.
 

FİLEozof

lll ☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
4,124
Tepki puanı
2,254
Düşünce
Panteist

Raşidûncu

Çaylak
Mesajlar
58
Tepki puanı
47
Düşünce
Sünni
Allah’ın geçmişe dönük sonsuz olaylar dizisinde olması zaman açısından ardısıra gelmektir.
Birbirine bağlı sebeplerin ardısıra gelmesi demek değil kastettiğim.
Zamansal olarak birbirine bağlı.
Şöyleki:
x -1 zamanı gelmeden x + 1 zamanı gelemez.
x - 2 zamanı gelmeden x - 1 zamanı gelmez.

Evren için bakarsak.
a olmadan b olmaz.
b olmadan c olmaz.

Bunun böyle sonsuza kadar geri gitmesi olanaksızsa yukarıdaki örnek de olanaksız.

Yukarıdaki durum ezelî olmaktır. Kuran’ı kabul eden birinin reddetmek gibi bir lüksü yoktur.

Arzu eden Allah’ın zamandan münezzeh olmadığını ispatladığım şu mesajımı inceleyebilir:

Hayır değildir, Allah bir olayın ortasında ya da zamanla gerçekleşen bir şeyin ortasında değildir.Biz teselsüle muhal diyoruz senin gösterdiğin örnekler eğer a'da ve x-1 zamanında bitmeyip bir varlığa dayanmazsa evet muhal olur ancak dayanırsa muhal olmaz.Her şey Allah'a bağlıdır ilk sebep her zaman Allah'tır, Allah bir zincirlemenin ortasında değildir.

Allah zamandan münezzeh ise zamanın yaratıcısı olduğu için ilk sebep o dur, bu sayede teselsülün içinde olmaz.

Allah zamandan münezzeh değil ise, zaman hareketin miktarıdır kelamcıların görüşü budur.Allah irade etmediği zaman zamandan münezzeh olur, irade edip yaratttığında orada zaman oluşur.Bu durum da yine ilk sebep o dur, bu da teselsül olmaz.

Bir diğer görüş ise zaman yoktur görüşü, bu görüşe göre zaten bir şey söylenemez çünkü zaman hiçlikte denir bunun için bir şey denemez.

Evet, a olmadan b olamaz b olmadan c olamaz böyle sonsuza kadar zincirleme gitmesi muhal.

Ancak a'ya Allah diyelim, bu olmazsa b,c ve d olmaz, onun arkasında ise bir harf yoktur.O ilk sebeptir, gösterdiğin örnekler teselsüle akmıyorsa muhal olmaz.

Allah'ın ezeli hayata sebep olması teselsüle yol açmıyor, onun ezeli olması muhal olmaz, mekansız ve yaratılmamış ve kadir-i mutlak bir varlığın sonsuz hayat sahibi olmasında bir problem yoktur,bu teselsül gibi bir duruma da yol açmaz.Eğer o zincirleme de ortada olsaydı mesela Zaman -> Allah -> Zaman olsaydı bir şeyler diyebilirdik belki.Ancak yukarı da açıkladığım gibi her türlü Allah sebep oluyor, iradesi zamana sebep oluyor bu durumda zincir Allah'ta bitiyor bu sayede Teselsül olmuyor ve muhal olmuyor.

Ayrıca tartışma nereden nereye geldi, zamanımı boşa harcıyor gibi hissediyorum.
 
Mesajlar
640
Tepki puanı
76
Düşünce
Ateist
Hayır değildir, Allah bir olayın ortasında ya da zamanla gerçekleşen bir şeyin ortasında değildir.Biz teselsüle muhal diyoruz senin gösterdiğin örnekler eğer a'da ve x-1 zamanında bitmeyip bir varlığa dayanmazsa evet muhal olur ancak dayanırsa muhal olmaz.Her şey Allah'a bağlıdır ilk sebep her zaman Allah'tır, Allah bir zincirlemenin ortasında değildir.

Allah zamandan münezzeh ise zamanın yaratıcısı olduğu için ilk sebep o dur, bu sayede teselsülün içinde olmaz.

Allah zamandan münezzeh değil ise, zaman hareketin miktarıdır kelamcıların görüşü budur.Allah irade etmediği zaman zamandan münezzeh olur, irade edip yaratttığında orada zaman oluşur.Bu durum da yine ilk sebep o dur, bu da teselsül olmaz.

Bir diğer görüş ise zaman yoktur görüşü, bu görüşe göre zaten bir şey söylenemez çünkü zaman hiçlikte denir bunun için bir şey denemez.

Evet, a olmadan b olamaz b olmadan c olamaz böyle sonsuza kadar zincirleme gitmesi muhal.

Ancak a'ya Allah diyelim, bu olmazsa b,c ve d olmaz, onun arkasında ise bir harf yoktur.O ilk sebeptir, gösterdiğin örnekler teselsüle akmıyorsa muhal olmaz.

Allah'ın ezeli hayata sebep olması teselsüle yol açmıyor, onun ezeli olması muhal olmaz, mekansız ve yaratılmamış ve kadir-i mutlak bir varlığın sonsuz hayat sahibi olmasında bir problem yoktur,bu teselsül gibi bir duruma da yol açmaz.Eğer o zincirleme de ortada olsaydı mesela Zaman -> Allah -> Zaman olsaydı bir şeyler diyebilirdik belki.Ancak yukarı da açıkladığım gibi her türlü Allah sebep oluyor, iradesi zamana sebep oluyor bu durumda zincir Allah'ta bitiyor bu sayede Teselsül olmuyor ve muhal olmuyor.

Ayrıca tartışma nereden nereye geldi, zamanımı boşa harcıyor gibi hissediyorum.
Teselsüle girmemek için enerji veya evrene sebep aramamak en iyisi.
 
Mesajlar
640
Tepki puanı
76
Düşünce
Ateist
Hayır değildir, Allah bir olayın ortasında ya da zamanla gerçekleşen bir şeyin ortasında değildir.Biz teselsüle muhal diyoruz senin gösterdiğin örnekler eğer a'da ve x-1 zamanında bitmeyip bir varlığa dayanmazsa evet muhal olur ancak dayanırsa muhal olmaz.Her şey Allah'a bağlıdır ilk sebep her zaman Allah'tır, Allah bir zincirlemenin ortasında değildir.

Allah zamandan münezzeh ise zamanın yaratıcısı olduğu için ilk sebep o dur, bu sayede teselsülün içinde olmaz.

Allah zamandan münezzeh değil ise, zaman hareketin miktarıdır kelamcıların görüşü budur.Allah irade etmediği zaman zamandan münezzeh olur, irade edip yaratttığında orada zaman oluşur.Bu durum da yine ilk sebep o dur, bu da teselsül olmaz.

Bir diğer görüş ise zaman yoktur görüşü, bu görüşe göre zaten bir şey söylenemez çünkü zaman hiçlikte denir bunun için bir şey denemez.

Evet, a olmadan b olamaz b olmadan c olamaz böyle sonsuza kadar zincirleme gitmesi muhal.

Ancak a'ya Allah diyelim, bu olmazsa b,c ve d olmaz, onun arkasında ise bir harf yoktur.O ilk sebeptir, gösterdiğin örnekler teselsüle akmıyorsa muhal olmaz.

Allah'ın ezeli hayata sebep olması teselsüle yol açmıyor, onun ezeli olması muhal olmaz, mekansız ve yaratılmamış ve kadir-i mutlak bir varlığın sonsuz hayat sahibi olmasında bir problem yoktur,bu teselsül gibi bir duruma da yol açmaz.Eğer o zincirleme de ortada olsaydı mesela Zaman -> Allah -> Zaman olsaydı bir şeyler diyebilirdik belki.Ancak yukarı da açıkladığım gibi her türlü Allah sebep oluyor, iradesi zamana sebep oluyor bu durumda zincir Allah'ta bitiyor bu sayede Teselsül olmuyor ve muhal olmuyor.

Ayrıca tartışma nereden nereye geldi, zamanımı boşa harcıyor gibi hissediyorum.
Benim sormak istediğim Allah'ın sonsuzluğu zamansal sonsuzluk mu, sayısal sonsuzluk mu, mekansal sonsuzluk mu, yoksa hiçliğin sonsuzluğu mu? Ya da ezeli ve ebedi kavramı ile sonsuz kavramı arasında sizin dilinizde fark var mı varsa nelerdir?
 

Raşidûncu

Çaylak
Mesajlar
58
Tepki puanı
47
Düşünce
Sünni
Benim sormak istediğim Allah'ın sonsuzluğu zamansal sonsuzluk mu, sayısal sonsuzluk mu, mekansal sonsuzluk mu, yoksa hiçliğin sonsuzluğu mu? Ya da ezeli ve ebedi kavramı ile sonsuz kavramı arasında sizin dilinizde fark var mı varsa nelerdir?
Bilmiyorum reis, ezeli kavramı başlangıcı ve sonu yok, sonsuzlukta başlangıcı olabilir ama sonu olmaz.Böyle bir fark var.Ahirette müminler sonsuz hayat yaşayacak denir.
 

FİLEozof

lll ☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
4,124
Tepki puanı
2,254
Düşünce
Panteist
Tanrı da zaman mı var?
Evet, yukarıda anlatmıştım. Ezelî bir hayata sahip olmak, Allah zamandan münezzeh ifadesiyle çelişir.
Allah irade etmediği zaman zamandan münezzeh olur,
Bu yönde irade etmemiş. Çünkü ezelî olduğunu söylemiş.
Bir diğer görüş ise zaman yoktur görüşü
Zaman yoksa Allah nasıl ezelî oluyor?
Ancak a'ya Allah diyelim, bu olmazsa b,c ve d olmaz, onun arkasında ise bir harf yoktur.O ilk sebeptir, gösterdiğin örnekler teselsüle akmıyorsa muhal olmaz.
Bunu demiyorum. 😕
Aslında modern kelam argümanına göre ezelî kavramı imkansız olduğu için ezelî olmayı imkansız kıldığını söylüyorum.
Bunun için sebeplerin olmasına gerek yok. Sebep ister olsun ister olmasın, fark etmiyor.

Çünkü zaman dediğimiz kavram birbirine bağlı olmasa dahi ardısıra gelen olaylardır. Akan bir sürekliliktir.
zincir Allah'ta bitiyor bu sayede Teselsül olmuyor ve muhal olmuyor.
Sizin bahsettiğiniz sebepler zinciri.
Benim anlattığım zamanın zinciri.
Zamanın zinciri x’in varlığından bağımsızdır.

Argümanı şöyle özetleyeyim:

Sebeplerin sonsuzluğu muhalse ardısıra olan kavramların sonsuzluğu da muhaldir.

O zaman ezelî hayat da muhal olur.
Ayrıca tartışma nereden nereye geldi, zamanımı boşa harcıyor gibi hissediyorum.
Hep böyle oluyor. 😐
 

Raşidûncu

Çaylak
Mesajlar
58
Tepki puanı
47
Düşünce
Sünni
Evet, yukarıda anlatmıştım. Ezelî bir hayata sahip olmak, Allah zamandan münezzeh ifadesiyle çelişir.

Bu yönde irade etmemiş. Çünkü ezelî olduğunu söylemiş.

Zaman yoksa Allah nasıl ezelî oluyor?

Bunu demiyorum. 😕
Aslında modern kelam argümanına göre ezelî kavramı imkansız olduğu için ezelî olmayı imkansız kıldığını söylüyorum.
Bunun için sebeplerin olmasına gerek yok. Sebep ister olsun ister olmasın, fark etmiyor.

Çünkü zaman dediğimiz kavram birbirine bağlı olmasa dahi ardısıra gelen olaylardır. Akan bir sürekliliktir.

Sizin bahsettiğiniz sebepler zinciri.
Benim anlattığım zamanın zinciri.
Zamanın zinciri x’in varlığından bağımsızdır.

Argümanı şöyle özetleyeyim:

Sebeplerin sonsuzluğu muhalse ardısıra olan kavramların sonsuzluğu da muhaldir.

O zaman ezelî hayat da muhal olur.

Hep böyle oluyor. 😐

Hayır çelişmez :D Zaman dediğimiz şeyin başlangıcı veya sonu getiren bir şey olması gerekmez, zaman "sonra ve önceyi" oluşturur.Ayrıca zamandan münezzeh olmamasıyla nasıl çelişiyor? Zamansız bir şey ezelî olamaz mı bu nasıl bir saçmalık?

Ayrıca irade ettiği söylenmemiş ezeli hayata sahip derken? Reis şaka mı yapıyorsun? Ezeli Hayata sahip olmak neden iradeyi devre dışı bırakıyor? Sen zamansız ortamda her şey tak diye durdu mu sanıyorsun? Ezeli bir hayatta irade edebilir doğaldır.

Modern Kelam Argümanına göre ezelîlik imkansız değildir bunu maddeye atfetmek imkansızdır ziraa teselsül oluşturur.Kendi kafana göre bir argümanı yorumlayamazsın.Madde de ezeliyet imkansızdır, Allah madde değildir.Ancak teselsül ile olur o da muhaldir bu yüzden zorunlu olarak maddeden münezzeh bir varlığa bağlanmak zorundadırlar.Evet zaman akan bir sürekliliktir ama en başta Allah varsa ortasında olmaz, bizi de durmadan yaratır ama bu onun bu ardasıralıkta orta da olduğu anlamına gelmiyor, her zaman ilk sebep o oluyor, zamanın ortasında olup zamanı yaratmıyor.

Hayır muhal olmaz, sebepler zincirinin sonsuza dek gitmesinin muhal olmasının mantıksal açıdan açıklaması olur ancak ardısıra olan kavramın sonsuzluğu muhal olmaz.Bu durumda zorunlu olarak hiçten varlık çıkar bu da muhaldir yani olmamız imkansızdır bu durumda.Çünkü eğer böyle bir şey varsa ilk sebep dediğimiz şey bile zorunlu olarak oluşmuş olmak zorunda ve hiçten gelmek zorundadır ancak bu mantıksal açıdan çürüktür.

Ayrıca ikisi ayrı şeylerdir, zincirlemenin sonsuza dek geriye gitmesi muhaldir çünkü madde ezeli olamaz, mantıksal açıdan bunu biliyoruz madde ezeli olamazsa zorunlu olarak sonsuza dek geriye doğru birbirine bağlanan maddeler olamaz.

Ancak maddeye bağlanmayan, ve bir şeye bağlanmayan ezeli bir ilk sebebin olmasında hiçbir sıkıntı yoktur.Ezeli hayat imkansız olmuyor, madde ise imkansız olur bu doğru, zaten bu yüzden biz Kadim Varlığı maddeye atfetmeyiz.

Ayrıca zaman zinciri münezzeh ve münezzeh olmama durumunda x'in varlığından bağımsız yani münezzeh olmaz, yukarı da anlattığım gibi her zaman ilk sebep o oluyorsa ve yaratmaya ya da irade etmeye devam ediyorsa ve kestiği an bitecekse ondan bağımsız olamaz.
 
Mesajlar
640
Tepki puanı
76
Düşünce
Ateist
Bilmiyorum reis, ezeli kavramı başlangıcı ve sonu yok, sonsuzlukta başlangıcı olabilir ama sonu olmaz.Böyle bir fark var.Ahirette müminler sonsuz hayat yaşayacak denir.
Yani sizin kastettiğinize göre bu evreni içine alan bir sonsuzluktan bahsedemeyiz. Sadece bu evrenin dışında olan ezeli ve ebedi bir şeyden mi bahsediyorsunuz?
 

Son konular

Üst