Hadisin Hadisle Çelişkisine On Örnek

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Divan Kurulu Üyesi
ÖDG Üyesi
Mesajlar
1,715
Beğeniler
971
Düşünce
Agnostik
#1
1 - Oruçlu İken Kan Aldırılır mı?
1. Çelişik Hadis:
“Kan aldırmak, yapanın da yaptıranın da orucunu bozar.”
Tirmizi Oruç 60; Ebu Davud Oruç 28; Buhari Oruç 32
2. Çelişik Hadis: “Peygamberimiz oruçlu iken kan aldırmışlardır.”
Ebu Davud Oruç 29-30; Tirmizi Oruç 59; Buhari Tıp 11

2 - Tuvalet Hangi Yönlere Karşı Yapılabilir?
1. Çelişik Hadis:
“Gerek küçük, gerek büyük tuvaletinizi yaparken kıbleye dönmeyin.”
Hanbel 3/12
2. Çelişik Hadis: “Peygamberimiz bir takım insanlar küçük ve büyük tuvaletleri için kıbleye dönmeyi hoş karşılamadıklarından, bu bidatı (hurafeyi) kaldırmak için tuvaletini kıbleye doğru yaptırdı.”
Buhari 4/11

3 - Oruçlu İken Hanım Öpülür mü?
1. Çelişik Hadis:
“Peygamber oruçlu iken hanımlarını öptü.”
İbn-i Kuteybe, Hadis Müdafası
2. Çelişik Hadis: “Oruçluyken hanımını öpenin durumu sorulduğunda Peygamber; ‘Orucu bozulmuştur’ dedi.”
İbn-i Kuteybe, Hadis Müdafası

hadisin-hadisle-celiskisine-on-ornek.jpg


4 - Bir Namaz İki Kere Kılınır mı?
1. Çelişik Hadis:
“Biriniz evinde namazı kılar da sonra namaz kılmakta olan imama yetişirse, onun arkasında namaza dursun. İkinci kıldığı onun için nafile olur.”
İbn-i Kuteybe, Hadis Müdafası
2. Çelişik Hadis: “Bir namazı günde iki defa kılmayın.”
Ebu Davud 2/56

5 - Küçük Tuvalet Nasıl Yapılır?
1. Çelişik Hadis:
“Kim size Peygamberimizin ayakta küçük tuvaletini yaptığını söylerse inanmayın.”
Süneni Nesei 1-2/25
2. Çelişik Hadis: “Peygamberimiz bir kavmin süprüntüsüne varıp ayakta küçük tuvaletini yaptı.”
Buhari 1/167

6 - Su Nasıl İçilir?
1. Çelişik Hadis:
“Peygamber ayakta su içilmesini yasakladı.”
Ebu Davud 4/No:3717
2. Çelişik Hadis: “Peygamberi sizin benim gibi ayakta su içerken gördüm.”
Ebu Davud 4/No:3718

7 - Aybaşılı Kadın Camiye Girebilir mi?
1. Çelişik Hadis:
“Peygamberimiz caminin bahçesine girerek şöyle dedi: ‘Şurası muhakkak ki cami ne cenabete, ne aybaşılıya helal değildir.’”
Müslim, Hayz 11; Ebu Davud, Taharet 104; Tirmizi, Taharet 101; Süneni Nesei, Hayz 18
2. Çelişik Hadis: “Peygamberin hanımı anlatıyor: ‘Peygamberimiz, bizden biri aybaşılı olduğu halde, onun kucağına başını koyar ve Kuran okurdu. Bizden birimiz aybaşılı iken camiye gidip Peygambere birşeyler götürürdük.’ ”
Süneni Nesei, Hayz

8 - Hacda İhramlı Olan Evlenebilir mi?
1. Çelişik Hadis:
“Peygamber Meymune ile evlendiği zaman her ikisi de ihramlıydı.”
Süneni Nesei, 5-6/179
2. Çelişik Hadis: “İhramlı olan bir kişi (hacda olan) ne evlenebilir, ne kız isteyebilir, ne de başkasının nikahını kıyabilir.”
Nesei 5,6/249

9 - Erkeklerin Baldırı Gözükebilir mi?
1. Çelişik Hadis:
“Baldırları açık olan bir sahabeye Peygamberimiz rastlamış ve ‘Baldırlarını ört. Baldırlar da avret yerlerindendir.’ demiştir.”
Tehzibut Tezhip 2/69
2. Çelişik Hadis: “Peygamberimiz evde baldırları açık yan üstü yatıyorlardı. Ebu Bekir izin istedi Peygamber hiç istifini bozmadan izin verdi. Ömer istedi aynı şekilde ona da verdi.”
Hanbel 1/71

10 - Ölü Hayvanın Derisi Ne olacak?
1. Çelişik Hadis:
“Peygamberimiz; ‘Deri işlendi mi temiz olur’ dedi. Sonra ölü bir koyuna rast geldi ve ‘Onun derisinden faydalansanıza’ dedi.”
Buhari 72/30
2. Çelişik Hadis: “Peygamberimiz ‘Ölü hayvanın ne derisinden ne de sinirinden faydalanınız.’ dedi.”
Hanbel 4/310,311
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Haim

☆☆
Üye
Mesajlar
114
Beğeniler
94
Düşünce
Ateist
#3
Hadis inkarcıları yaşadı bu konuda artık onların sadece Kurandaki çelişkileri var uğraşılacak
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Divan Kurulu Üyesi
ÖDG Üyesi
Mesajlar
1,715
Beğeniler
971
Düşünce
Agnostik
#7
Asla! Yüce Allah insanları İslâm'a ısındırmak için bu yönteme başvurur. Birden bire içki haram edilse bütün Müslümanlar dinden çıkabilirdi. Alıştıra alıştıra...
Bu seferde Müslümanlar, Kuran palavra diye dinden çıkıyor. Ayrıca sadece içki meselesi yok nesih mensuh olarak. Kuran en baştan itibaren son haliyle yazılabilirdi, değil mi? Yazılamadı. Bazı ayetleri değiştirildi. Bu Kuranın insan yazması olduğuna dair ispattır.
 

Ra's Al Ghul

☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,338
Beğeniler
111
Düşünce
Sünni
#8
Bu seferde Müslümanlar, Kuran palavra diye dinden çıkıyor. Ayrıca sadece içki meselesi yok nesih mensuh olarak. Kuran en baştan itibaren son haliyle yazılabilirdi, değil mi? Yazılamadı. Bazı ayetleri değiştirildi. Bu Kuranın insan yazması olduğuna dair ispattır.
İspat falan değil, Allah henüz yeni yeni İslam'a geçen toplumu dine ısındırıyor. Kuran'da nesih mensuh var diye insanlar dinden çıkıyorsa Kuran'ı dinlemeyip hevalarınca hükme varmalarındandır. Kuran ne diyor: Bilmiyorsanız bilenlere sorun. Alimleri devre dışı bırakırsan kendi kendinin hocası olmaya kalkarsan tabi sapıtır insanlar.
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Divan Kurulu Üyesi
ÖDG Üyesi
Mesajlar
1,715
Beğeniler
971
Düşünce
Agnostik
#9
İspat falan değil, Allah henüz yeni yeni İslam'a geçen toplumu dine ısındırıyor. Kuran'da nesih mensuh var diye insanlar dinden çıkıyorsa Kuran'ı dinlemeyip hevalarınca hükme varmalarındandır. Kuran ne diyor: Bilmiyorsanız bilenlere sorun. Alimleri devre dışı bırakırsan kendi kendinin hocası olmaya kalkarsan tabi sapıtır insanlar.
Eğer Kuranı tanrı gönderseydi; gönderdiğim ayeti değiştiriyorum gibi bir basitliğe düşmezdi. Kuranı Muhammedin yazdığının kanıtlarından biri daha...
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Divan Kurulu Üyesi
ÖDG Üyesi
Mesajlar
1,715
Beğeniler
971
Düşünce
Agnostik
#11
Karbon 14 işi çözmez. Karbon 14 bişeyin eski mi yeni mi olduğunu anlamak içindir. Bu nüshalar zaten eski, orda sıkıntı yok. Fakat Kuranın 5 veya 6 tane farklı mushafı var. Yani farklı farklı Kuranlar var.

Nesih mensuh meselesi zaten saçmalık. Allah bir ayet gönderiyor. Daha sonra ben bu ayetti beğenmedim diyor o ayetin yerine başka bir ayet gönderiyor. Eski ayeti de Kurandan çıkarmıyor, o da Kuranda bulunmaya devam ediyor. Kuran ilahi bir kitap olsa yap-boz gibi değiştirilmezdi ve son haliyle gönderilirdi. Bu olay Kuranın insan eliyle yazıldığını gösterir.
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
907
Beğeniler
239
Düşünce
Sünni
#12
Karbon 14 işi çözmez. Karbon 14 bişeyin eski mi yeni mi olduğunu anlamak içindir. Bu nüshalar zaten eski, orda sıkıntı yok. Fakat Kuranın 5 veya 6 tane farklı mushafı var. Yani farklı farklı Kuranlar var.

Nesih mensuh meselesi zaten saçmalık. Allah bir ayet gönderiyor. Daha sonra ben bu ayetti beğenmedim diyor o ayetin yerine başka bir ayet gönderiyor. Eski ayeti de Kurandan çıkarmıyor, o da Kuranda bulunmaya devam ediyor. Kuran ilahi bir kitap olsa yap-boz gibi değiştirilmezdi ve son haliyle gönderilirdi. Bu olay Kuranın insan eliyle yazıldığını gösterir.
5-6 Tane farklı Kuran mushafı'nı iyi uydurmuşsun. :) Müslümanlar kendi içlerinde savaştayken bile karşı karşıya olan taraflarda aynı Kuran-ı Kerim vardı. Farklı Kuran diyorsun. İngiltere'de bulunan en eski Kuran ve Topkapı sarayı'ndaki Kuran ile şu an ki Kuran arasında bir farka rastlanamamıştır. İnsan eliyle yazıldı muhabbetini de geçin artık:

 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Divan Kurulu Üyesi
ÖDG Üyesi
Mesajlar
1,715
Beğeniler
971
Düşünce
Agnostik
#13
5-6 Tane farklı Kuran mushafı'nı iyi uydurmuşsun. :) Müslümanlar kendi içlerinde savaştayken bile karşı karşıya olan taraflarda aynı Kuran-ı Kerim vardı. Farklı Kuran diyorsun. İngiltere'de bulunan en eski Kuran ve Topkapı sarayı'ndaki Kuran ile şu an ki Kuran arasında bir farka rastlanamamıştır. İnsan eliyle yazıldı muhabbetini de geçin artık:

Beş altı çeşit mushaf türü vardır.

Libya Kuran'ı ile Arap Kuran'ı Arasındaki Farklar
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
907
Beğeniler
239
Düşünce
Sünni
#14
- Libya dahil, dünyanın hiçbir yerindeki Mushafların birbirinden farkı yoktur. Sure ve ayetlerin manasını, fazlalık veya noksanlığını gösteren hiçbir farkları yoktur. Mushaflar farklı Kuran demek değil.

Yazılım bakımından bazı farklar olabilir, o da bir fazlalık veya noksanlık değildir. Örneğin, Suudî Arabistan’da basılan Mushafların yazılımları Hz. Osman zamanında yazılan ve Hatt-ı Osmanî denilen bir şekildedir. Mesela; Fatiha suresinin 4. ayetinde yer alan “Mâlik” kelimesi elifsiz “Melik”şeklinde yazılmıştır ki, Arapça’daki bu yazılım hem “mâlik=sahip”, hem “melik=padişah” anlamına müsait olduğu için daha güzeldir.
 
Üst Alt