Hadisler

Sema.

Çaylak
Mesajlar
491
Tepki puanı
106
Düşünce
Bağımsız
Hadislere gerek var mı? Çünkü Kur'an'da peygamberin cinsel hayatına kadar her şey var açıklanmış. Hadisler olmadan islamiyet tarihi olmaz mı?
 

Knightwalker

☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
4,806
Tepki puanı
1,190
Düşünce
Tarihselci
Hadislere gerek var mı? Çünkü Kur'an'da peygamberin cinsel hayatına kadar her şey var açıklanmış. Hadisler olmadan islamiyet tarihi olmaz mı?
Sema'cım en erken sahih hadis. Hz. Muhammed'in ölümünden yaklaşık 300 yıl sonra yazılmış. Çoğu hadis Emeviler tarafından İranlılara bilerek yazdırılmış. Kendin karar ver.

Abbasi halifesi “Mansûr, Mâlik’e şöyle dedi: ‘İnsanlar için, onları (uygulamaya) zorlayacağım bir kitap telif et.’ Mâlik onunla bu konuda konuştu. Ardından Mansûr, ‘Onu telif et. Zira günümüzde senden daha bilgili kimse yok’ dedi. Bunun üzerine Mâlik, Muvatta’ı telif etti. Fakat onun telifi Mansûr ölene kadar tamamlanmadı.


- Abdullah b. Ömer (ra)’den: Rasulullah (sav): “Av köpeği veya davar köpeği dışında köpek besleyen kimsenin amelini bu köpek her gün iki kırat eksiltir.”599 buyurdu. *** 590.Abdullah b. Ömer (ra)’den: Rasulullah (sav) (başıboş) köpeklerin öldürülmesini emretti.

- “Tavla oynayan kimse Allah'a ve Resulüne asi olmuş olur.” buyurdu. 586

- Rasulullah (sav): “Humma (yüksek ateşli hastalık), cehennemin şiddetli ateşinden bir parçadır. Siz onu su ile söndürünüz.” buyurdu.566

- Rasulullah (sav): “Sizden biri yemek yedi ğinde sa ğ eliyle yesin, bir şey içerken sa ğ eliyle içsin. Çünki şeytan sol eliyle yer ve sol eliyle içer.”534

- Rasulullah (sav) bir gece kalkıp ufuklara bakarak: “Bu gece nice hazineler açıldı, ne kadar fitneler meydana geldi. Dünyada nice giyinik kadınlar var ki ahirette çıplaktırlar. Hanımları namaza kaldırınız.” buyurdu.522

- Rasulullah (sav) üç dirhem değerindeki kalkanı çalan hırsızın elini kesti. 470

- Hamile bir kadın Rasulullah (sav)’a gelerek zina yaptığını itiraf etti. Rasululiah (sav): “Do ğum yapıncaya kadar git” buyurdu. Kadın do ğum yapıp Rasulullah (sav)'a gelince: “Git (sütten kesinceye kadar) çocu ğu emzir” buyurdu. Kadın da çocu ğu sütten kesip yine Rasulullah (sav)'a gelince: “Git çocu ğu bakıp gözetecek birinin yanına bırak” dedi. Kadın çocu ğu birinin yanma bırakıp gelince, Rasulullah recmedilmesine hüküm verdi, kadın da taşlanarak öldürüldü.467

- Rasulullah (sav) şöyle buyurdu: “(İslam’a girdikten sonra) Dinini de ğiştirenin boynunu vurunuz.”.448

- Rasulullah (sav), oruçlu iken hanımlarından bazılarını öperdi. Hz. Aişe bunu anlattı ve güldü.264



 
Yazan tarafından düzenlendi:

Sema.

Çaylak
Mesajlar
491
Tepki puanı
106
Düşünce
Bağımsız
@Knightwalker Tarihselci, hadisleri reddediyor; @KindarSürpriz Kur'ancı, hadisleri reddediyor yine. Size açıklayacaklardır.



Sema'cım en erken sahih hadis. Hz. Muhammed'in ölümünden yaklaşık 300 yıl sonra yazılmış. Çoğu hadis Emeviler tarafından İranlılara bilerek yazdırılmış. Kendin karar ver.

Abbasi halifesi “Mansûr, Mâlik’e şöyle dedi: ‘İnsanlar için, onları (uygulamaya) zorlayacağım bir kitap telif et.’ Mâlik onunla bu konuda konuştu. Ardından Mansûr, ‘Onu telif et. Zira günümüzde senden daha bilgili kimse yok’ dedi. Bunun üzerine Mâlik, Muvatta’ı telif etti. Fakat onun telifi Mansûr ölene kadar tamamlanmadı.


- Abdullah b. Ömer (ra)’den: Rasulullah (sav): “Av köpeği veya davar köpeği dışında köpek besleyen kimsenin amelini bu köpek her gün iki kırat eksiltir.”599 buyurdu. *** 590.Abdullah b. Ömer (ra)’den: Rasulullah (sav) (başıboş) köpeklerin öldürülmesini emretti.

- “Tavla oynayan kimse Allah'a ve Resulüne asi olmuş olur.” buyurdu. 586

- Rasulullah (sav): “Humma (yüksek ateşli hastalık), cehennemin şiddetli ateşinden bir parçadır. Siz onu su ile söndürünüz.” buyurdu.566

- Rasulullah (sav): “Sizden biri yemek yedi ğinde sa ğ eliyle yesin, bir şey içerken sa ğ eliyle içsin. Çünki şeytan sol eliyle yer ve sol eliyle içer.”534

- Rasulullah (sav) bir gece kalkıp ufuklara bakarak: “Bu gece nice hazineler açıldı, ne kadar fitneler meydana geldi. Dünyada nice giyinik kadınlar var ki ahirette çıplaktırlar. Hanımları namaza kaldırınız.” buyurdu.522

- Rasulullah (sav) üç dirhem değerindeki kalkanı çalan hırsızın elini kesti. 470

- Hamile bir kadın Rasulullah (sav)’a gelerek zina yaptığını itiraf etti. Rasululiah (sav): “Do ğum yapıncaya kadar git” buyurdu. Kadın do ğum yapıp Rasulullah (sav)'a gelince: “Git (sütten kesinceye kadar) çocu ğu emzir” buyurdu. Kadın da çocu ğu sütten kesip yine Rasulullah (sav)'a gelince: “Git çocu ğu bakıp gözetecek birinin yanına bırak” dedi. Kadın çocu ğu birinin yanma bırakıp gelince, Rasulullah recmedilmesine hüküm verdi, kadın da taşlanarak öldürüldü.467

- Rasulullah (sav) şöyle buyurdu: “(İslam’a girdikten sonra) Dinini de ğiştirenin boynunu vurunuz.”.448

- Rasulullah (sav), oruçlu iken hanımlarından bazılarını öper

Hocam bi ateist böyle dedi.
Merhaba,hoşgeldiniz. Teşekkür ederim. İslama iman ediyorum diyen birinin, hadisleri zayıf yada sahih diye ayırmasının mümkün olmadığı gibi, hadisleri tamamen reddetme lüksleride yoktur. Hadisleri tamamen reddetmek demek, islamı, kuranı ve bunlara dair tüm olguları reddetmek demektir. Zira hadisleri reddeden biri islam hakkında hiçbirşey açıklayamaz. Kurandaki ayetleri izah edemez. Örneğin bir ayette "Zıhar" der, bunun ne olduğunu bize Hadisler anlatır. Örneğin bir ayette "Onları kalelerini kuşatıyor, kimini öldürüp, kimini esir alıyordunuz" ifadesi geçer, hangi kale? Kim bunlar? Açıklayamazlar, hepsini açıklayan hadislerdir. Muhammed kimdir? Babası kimdir? Annesi kimdir? Nerde? Ne zaman? Nasıl vahiy almıştır? Nasıl ve kiminle evlenmiştir? v.s tüm bilgilerin kaynağı Hadislerdir. Dolayısı ile Muhammedin babasının adının Abdullah olduğuna ve 40 yaşında vahiy almaya başladığına inanan biri, onun ayı yardığınada, beygir ile göğe uçtuğuna da inanmak zorundadır zira hepsinin kaynağı aynı kişilerdir. Kuran ve İslam açısından en doğrusu konulara Tarihsel bakmaktır. Lakin bu kezde ortada bir kutsiyet kalmayacaktır ve dolayısı ile din devre dışı kalacaktır. Saygılar.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

KindarSürpriz

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
2,189
Tepki puanı
1,020
Düşünce
Kur'ancı
Hocam bi ateist böyle dedi.
Merhaba,hoşgeldiniz. Teşekkür ederim. İslama iman ediyorum diyen birinin, hadisleri zayıf yada sahih diye ayırmasının mümkün olmadığı gibi, hadisleri tamamen reddetme lüksleride yoktur. Hadisleri tamamen reddetmek demek, islamı, kuranı ve bunlara dair tüm olguları reddetmek demektir. Zira hadisleri reddeden biri islam hakkında hiçbirşey açıklayamaz. Kurandaki ayetleri izah edemez. Örneğin bir ayette "Zıhar" der, bunun ne olduğunu bize Hadisler anlatır. Örneğin bir ayette "Onları kalelerini kuşatıyor, kimini öldürüp, kimini esir alıyordunuz" ifadesi geçer, hangi kale? Kim bunlar? Açıklayamazlar, hepsini açıklayan hadislerdir. Muhammed kimdir? Babası kimdir? Annesi kimdir? Nerde? Ne zaman? Nasıl vahiy almıştır? Nasıl ve kiminle evlenmiştir? v.s tüm bilgilerin kaynağı Hadislerdir. Dolayısı ile Muhammedin babasının adının Abdullah olduğuna ve 40 yaşında vahiy almaya başladığına inanan biri, onun ayı yardığınada, beygir ile göğe uçtuğuna da inanmak zorundadır zira hepsinin kaynağı aynı kişilerdir. Kuran ve İslam açısından en doğrusu konulara Tarihsel bakmaktır. Lakin bu kezde ortada bir kutsiyet kalmayacaktır ve dolayısı ile din devre dışı kalacaktır. Saygılar.
Bak sen bunu diyem hıyara hele. Zıharı hadislerden anliyormumusuz. Eğer kelime olarak ele alırsak tevatür yani gecmistrn bugune gelen kültür, bilgi birikimi ile anlıyoruz bazı şeyleri. Yok eger aciklamasından bahsediyorsa ayette gayet de guzel zıharı. Bir de su kelimeleri sanki ozel isim gibi Arapça yazmaları yok mu...

Sen o salatalara de ki, siz hadisleri ne ilr anliyorsunuz? Dökülmeye başlayacaklardır.
 

Beşer

Süresiz Yasaklı
Mesajlar
333
Tepki puanı
46
Düşünce
Sünni
Bak sen bunu diyem hıyara hele. Zıharı hadislerden anliyormumusuz. Eğer kelime olarak ele alırsak tevatür yani gecmistrn bugune gelen kültür, bilgi birikimi ile anlıyoruz bazı şeyleri. Yok eger aciklamasından bahsediyorsa ayette gayet de guzel zıharı. Bir de su kelimeleri sanki ozel isim gibi Arapça yazmaları yok mu...

Sen o salatalara de ki, siz hadisleri ne ilr anliyorsunuz? Dökülmeye başlayacaklardır.
 

KindarSürpriz

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
2,189
Tepki puanı
1,020
Düşünce
Kur'ancı
Güvenilir felan değildir çünkü Kuranın aksine hadisler türlü dallanmalara uğramıştır. Hangisinin dogru hangisinin yanlış olduğunu bu cağda anlayamazsiniz. Yapabileceğiniz tek sey tümden bunları tarihi olarak ele almaktır.

Misal, en cok şahidi olan hadis nedir?
Veda hutbesi. Bunun 3 farklı versiyonu var. Hangisi doğru?
 

FSociety

Deneyimli
Mesajlar
313
Tepki puanı
209
Düşünce
Agnostik
@Sema.

Bu videoyu izle ve video üzerinden Edip Yüksel hadis diye arat diğer videoları izle. Aynı şekilde Gürkan Engin kanalını da takip edebilirsin. Bir insan Müslüman olup tüm hadisleri inkar edebilir.
Hocam bi ateist böyle dedi.
Merhaba,hoşgeldiniz. Teşekkür ederim. İslama iman ediyorum diyen birinin, hadisleri zayıf yada sahih diye ayırmasının mümkün olmadığı gibi, hadisleri tamamen reddetme lüksleride yoktur. Hadisleri tamamen reddetmek demek, islamı, kuranı ve bunlara dair tüm olguları reddetmek demektir. Zira hadisleri reddeden biri islam hakkında hiçbirşey açıklayamaz. Kurandaki ayetleri izah edemez. Örneğin bir ayette "Zıhar" der, bunun ne olduğunu bize Hadisler anlatır. Örneğin bir ayette "Onları kalelerini kuşatıyor, kimini öldürüp, kimini esir alıyordunuz" ifadesi geçer, hangi kale? Kim bunlar? Açıklayamazlar, hepsini açıklayan hadislerdir. Muhammed kimdir? Babası kimdir? Annesi kimdir? Nerde? Ne zaman? Nasıl vahiy almıştır? Nasıl ve kiminle evlenmiştir? v.s tüm bilgilerin kaynağı Hadislerdir. Dolayısı ile Muhammedin babasının adının Abdullah olduğuna ve 40 yaşında vahiy almaya başladığına inanan biri, onun ayı yardığınada, beygir ile göğe uçtuğuna da inanmak zorundadır zira hepsinin kaynağı aynı kişilerdir. Kuran ve İslam açısından en doğrusu konulara Tarihsel bakmaktır. Lakin bu kezde ortada bir kutsiyet kalmayacaktır ve dolayısı ile din devre dışı kalacaktır. Saygılar.
Hadis inkarcılarına göre Hadisleri kabul etmek asıl İslam dinine hakarettir. Çok sayıda ayet veriyorlar bu konu hakkında.

Onların tarihinde, bilinç sahipleri için bir ders vardır. Bu, uydurma bir hadis değil; fakat kendisinden öncekilerin doğrulayıcısı, her şeyin detaylı açıklaması ve gerçeği onaylayanlar için bir hidayet ve Rahmettir. 12:111

Onlara, "ALLAH'ın indirdiğine uyun" dense, "Hayır, biz atalarımızın izlediği yolu izleriz" derler. Peki, ataları bir şey düşünemeyen ve doğru yolu bulamayan kimseler olsalar da mı?!
2:170 (Çok bilindik İslam'a tepki, gelenekçi dine tepki)

ALLAH'tan başka yasa koyucu mu arayayım? O ki size kitabı detaylı olarak indirmiştir. Kendilerine kitap vermiş olduklarımız onun Rabbin tarafından indirilmiş olduğunu bilirler. O halde kuşkulananlardan olma.
6:114

Kuran hadis kelimesini kullandığı an hep kötü, olumsuz anlamda kullanır:

4:42 İnkâr edenler ve elçiye karşı gelenler o gün yerle bir olmak isterler. ALLAH'tan hiçbir hadis gizleyemezler.

77:50 Artık bundan sonra hangi hadisi onaylıyorlar?

Hadis kelimesi sadece Kuran hakkında bahsederken olumlu, iyi anlamda bahsedilmiştir.


19 Meryem Suresi 64
Kendilerine okunmakta olan Kitap’ı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu?

29 Ankebut Suresi 51

Kitap’ ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık.

Çok sayıda ayet atabilirim. Aklıma gelenleri yazdım.

Kuranda bulunan ayetleri izah edemez demiş arkadaş. Oysa Kuran şunları der:

2:99 Sana apaçık ayetler indirdik. Yoldan çıkmış olanlardan başkası onları inkâr etmez.

54:17 Kuran'ı mesaj için kolaylaştırdık; öğüt alan yok mudur?

8:22 ALLAH yanında, yaratıkların en kötüsü, akıllarını kullanmayan sağır ve dilsizlerdir.
(Allah aklımızı kullanmamızı istiyor, bir başkasının ayet yorumlarını açıklamasını değil.)

Arkadaş hangi kale, kaç esir alınmış falan demiş ve detay istemiş. Kuran bu adama cevap veriyor oku:

2:68 "Bizim için Rabbini çağır da onun niteliğini bize açıklasın" dediler. "O diyor ki, o ne kart ne körpe, ikisinin ortasında bir düvedir. Size emredileni yapın" dedi.

2:69 "Bizim için Rabbini çağır da onun rengini de açıklasın" dediler. "O diyor ki, o rengi parlak sarı bir düvedir, bakanların içini açar" dedi.

(Ayrıntı istiyorlar. Oysa kesilmesini istedikleri şey belli.)

2:70 "Bizim için Rabbini çağır da, onun niteliğini bize daha da açıklasın. Çünkü düveler bizce birbirine benziyor. ALLAH dilerse yolu buluruz" dediler.

(Hala ayrıntı istiyorlar.)

2:71 "O diyor ki, o düve yeri sürüp ekini sulayarak boyunduruk altında ezilmemiş, kusursuz, alacasız bir düvedir" dedi. "İşte şimdi gerçeği getirdin!" diyerek sonunda düveyi boğazladılar; az kalsın bunu yapmayacaklardı.

Kuran ondan bundan bilmem neden bahsetse zaten sayfa sayısı sonsuz olurdu. Gereksiz detaylara yer vermemiştir.

Muhammed ve kişiliği Kuran ayetlerinde açıklanıyor.
 

FSociety

Deneyimli
Mesajlar
313
Tepki puanı
209
Düşünce
Agnostik
Hadisler İslam dinini mahveden en büyük düşmandır. Müslümanlar kendini reform edip hadisleri inkar etse hem kendileri daha çok "ahlaklı" , bilimsel, felsefi bir yaşam sürecek hem kendisine hem topluma fayda sağlayacak hem kendi dinlerine gelen eleştirileri artık biraz daha kolay savuşturacaklar. Ayetlerde bulunan çelişki sayısı vesaire hadislere kıyasla daha az.
 

Evren

☆☆
Düşüncesini Saklıyor
Mesajlar
2,368
Tepki puanı
474
Düşünce
Deist
@FSociety Kurandan sadece kuran inancı çıkmaz.
Verdiğin ayetler çarpıtma.
 

Evren

☆☆
Düşüncesini Saklıyor
Mesajlar
2,368
Tepki puanı
474
Düşünce
Deist
Fazla boşsun Sünnilerin hepsini engellediğim gibi seni de engelleme zamanı gelmiş. Rütbemi alsam gram yüzünüze bakmayacağım. Gayet açık ve net her şey ortada.
Ayetlere bütüncül bakmıyorsun.
Hadis inkarı düşüncesi kurandan çıkmaz.
Kişileri değil fikirleri tartışalım.
 

vld_ackrmn

ll ☆
Yazar
Mesajlar
1,252
Tepki puanı
1,454
Düşünce
Agnostik
Hocam bi ateist böyle dedi.
Merhaba,hoşgeldiniz. Teşekkür ederim. İslama iman ediyorum diyen birinin, hadisleri zayıf yada sahih diye ayırmasının mümkün olmadığı gibi, hadisleri tamamen reddetme lüksleride yoktur. Hadisleri tamamen reddetmek demek, islamı, kuranı ve bunlara dair tüm olguları reddetmek demektir. Zira hadisleri reddeden biri islam hakkında hiçbirşey açıklayamaz. Kurandaki ayetleri izah edemez. Örneğin bir ayette "Zıhar" der, bunun ne olduğunu bize Hadisler anlatır. Örneğin bir ayette "Onları kalelerini kuşatıyor, kimini öldürüp, kimini esir alıyordunuz" ifadesi geçer, hangi kale? Kim bunlar? Açıklayamazlar, hepsini açıklayan hadislerdir. Muhammed kimdir? Babası kimdir? Annesi kimdir? Nerde? Ne zaman? Nasıl vahiy almıştır? Nasıl ve kiminle evlenmiştir? v.s tüm bilgilerin kaynağı Hadislerdir. Dolayısı ile Muhammedin babasının adının Abdullah olduğuna ve 40 yaşında vahiy almaya başladığına inanan biri, onun ayı yardığınada, beygir ile göğe uçtuğuna da inanmak zorundadır zira hepsinin kaynağı aynı kişilerdir. Kuran ve İslam açısından en doğrusu konulara Tarihsel bakmaktır. Lakin bu kezde ortada bir kutsiyet kalmayacaktır ve dolayısı ile din devre dışı kalacaktır. Saygılar.
Arkadaş yanılmış. Ama tarih konusunda tam olmasa da haklı. Siyer ve Hadislerin ortaya çıkma süreci ve periyodunu hesaba katarsak İslam tarihi belirsiz hale gelir. Ayrıca bir bilgi vereyim. Araplar öyle Kur'an indikten sonra arapçayı öğrendiler filan bunlar yalan. Qaryat al-Faw yazıtı var. M.Ö 1 yüzyıla ait bir kaya yazıtı. Basit arapça biliyorsanız okuyabilirsiniz.
 

Sema.

Çaylak
Mesajlar
491
Tepki puanı
106
Düşünce
Bağımsız
Arkadaş yanılmış. Ama tarih konusunda tam olmasa da haklı. Siyer ve Hadislerin ortaya çıkma süreci ve periyodunu hesaba katarsak İslam tarihi belirsiz hale gelir. Ayrıca bir bilgi vereyim. Araplar öyle Kur'an indikten sonra arapçayı öğrendiler filan bunlar yalan. Qaryat al-Faw yazıtı var. M.Ö 1 yüzyıla ait bir kaya yazıtı. Basit arapça biliyorsanız okuyabilirsiniz.
Hocam siz İslam hakkında kaynaklar okuduz ve kafanızda bu araştırmanın sonucunda bir şeyler belirgin oldu mu? Bu araştırmaların sonucu size ne cevap verdi? Ne düşünüyorsunuz?
 

vld_ackrmn

ll ☆
Yazar
Mesajlar
1,252
Tepki puanı
1,454
Düşünce
Agnostik
Hocam siz İslam hakkında kaynaklar okuduz ve kafanızda bu araştırmanın sonucunda bir şeyler belirgin oldu mu? Bu araştırmaların sonucu size ne cevap verdi? Ne düşünüyorsunuz?
Araştırıyorum hala. Kendi fikrimi söyleyeyim. Kur'an basit bir metin değil. Ürdün, Suriye, Yemen ve s. Arabia Felix ve Mezopotamya bölgelerine atıf yapıyor. Hala 7.yüzyıla dair elimizde yeterli done'lar yok. Gelecekte belki bulundu. Bu metin Talmud ve Midraş gibi tefsir niteliğine sahip metinlere kadar atıf yapıyor. Hafife alınacak bir şey değil.
 

Knightwalker

☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
4,806
Tepki puanı
1,190
Düşünce
Tarihselci
Hocam bi ateist böyle dedi.
Merhaba,hoşgeldiniz. Teşekkür ederim. İslama iman ediyorum diyen birinin, hadisleri zayıf yada sahih diye ayırmasının mümkün olmadığı gibi, hadisleri tamamen reddetme lüksleride yoktur. Hadisleri tamamen reddetmek demek, islamı, kuranı ve bunlara dair tüm olguları reddetmek demektir. Zira hadisleri reddeden biri islam hakkında hiçbirşey açıklayamaz.
Arkadaş sorarmısın Hz. Muhammed'in ölümünden 300 yıl sonra yazılan rivayetlerin o döneme ait olduğuna dair kanıtları neymiş?
Kurandaki ayetleri izah edemez.

7th-century non-Islamic sources

İslami olmayan kaynaklarda İslam'a çok sayıda erken referans vardır. Birçoğu tarih yazarı Robert G. Hoyland'ın Gördüğü İslamı Başkalarının Gördüğü Derlemesinde toplanmıştır. Bu eserleri analiz eden ilk kitaplardan biri, Michael Cook ve Patricia Crone tarafından yazılan Hagarism'dir. Hagarizm, erken dönem İslami olmayan kaynaklara bakmanın, daha sonraki İslami kaynakların gösterdiğinden çok daha farklı bir erken İslam tarihi resmini sunduğunu ileri sürer (bazı kaynaklar, iki yüzyıl sonraki geleneksel İslami anlatımlarla önemli ölçüde çelişen erken İslam'ın bir açıklamasını sunar).

Örneğin bir ayette "Zıhar" der, bunun ne olduğunu bize Hadisler anlatır.
Sözlükte “sırt, arka, yüzey” gibi anlamları bulunan zahr kelimesiyle ilişkili olan zıhâr terimi kocanın, kendisine haram kılmak maksadıyla karısını veya karısının baş, yüz, sırt gibi bütünü ifade eden bir bölümünü evlenmesi dinen yasak olan yakını (mahrem) bir kadına benzetmesi demektir. Kelime bu anlamda fiil kalıbıyla Kur’an’da üç yerde geçer.
Örneğin bir ayette "Onları kalelerini kuşatıyor, kimini öldürüp, kimini esir alıyordunuz" ifadesi geçer, hangi kale? Kim bunlar? Açıklayamazlar, hepsini açıklayan hadislerdir.
Savaşlar ile ilgili erken dönem tarihsel kaynaklar mevcutdur.
Muhammed kimdir? Babası kimdir? Annesi kimdir? Nerde? Ne zaman? Nasıl vahiy almıştır? Nasıl ve kiminle evlenmiştir? v.s tüm bilgilerin kaynağı Hadislerdir.
Yanlış. Erken dönem islam kaynakları mevcutdur. Yukarıda bazı kaynakları verdim.
Dolayısı ile Muhammedin babasının adının Abdullah olduğuna ve 40 yaşında vahiy almaya başladığına inanan biri, onun ayı yardığınada, beygir ile göğe uçtuğuna da inanmak zorundadır zira hepsinin kaynağı aynı kişilerdir.
Bu örnek bile hadislerin saçmalığına delildir.
Kuran ve İslam açısından en doğrusu konulara Tarihsel bakmaktır.
Doğru.
Lakin bu kezde ortada bir kutsiyet kalmayacaktır ve dolayısı ile din devre dışı kalacaktır. Saygılar.
Tarihselciler için kutsiyet Allah'ın varlığı, birliği, kudreti, ontolojik ve metafizik yasalarıdır. Şeriatler dönemsel ve bölgeseldir.
 

KindarSürpriz

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
2,189
Tepki puanı
1,020
Düşünce
Kur'ancı
Sözlükte “sırt, arka, yüzey” gibi anlamları bulunan zahr kelimesiyle ilişkili olan zıhâr terimi kocanın, kendisine haram kılmak maksadıyla karısını veya karısının baş, yüz, sırt gibi bütünü ifade eden bir bölümünü evlenmesi dinen yasak olan yakını (mahrem) bir kadına benzetmesi demektir. Kelime bu anlamda fiil kalıbıyla Kur’an’da üç yerde geçer.
Bunlar Hadisler olmasa ateşi bile nasıl yakacaklarını bilemeyeceğini iddia ediyor. Yine de uğraşın takdire şayan👍
 

Son konular

Üst