"Hakaret" nedir, ne değildir?

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,627
Tepki puanı
1,266
Düşünce
Ateist
Kuran'da insanlara hakaret edilirken gerçeği belirliyor, ama bir laf elli kere söylense de anlamamakta inat edene beyni dogma kireçlenmesine tutulmuş demek gerçeği belirlemek nasıl olmayacak da hakaret olacak?

İnsanlar bütün diğer canlılarla akraba olan hayvanlardır. Ama muslimler bunu inkar ettiği için onların bana köpek soyu demesi hakaret olur! :ggsy: Üstelik niye köpek soyu? Niye balık soyu değil? Niye zürafa soyu değil? Niye ceylan soyu değil? Niye adı hakaret olarak yaygın şekilde kullanılan bir türün soyu?

Muslimlerin hiç kaçışı yok. :D Mucize diye bir şey yok! Din kutsallarının hiç birinin hiç bir kanıtı yok! Biz kutsalı filan reddetmiyoruz, biz uydurulmuş efsaneleri reddediyoruz. Dolayısıyla Kuran bize hakaret ediyor! İki kere iki dört, hiç kaçışı yok. Kesin!
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,627
Tepki puanı
1,266
Düşünce
Ateist
Ben bu muslimlerin bu fikir acizliklerine nasıl katlandıklarına şaşıyorum. Ben sadece internet ateisti değilim. Ateist olduğumu tüm yakın ve iş çevrem açıkça bilir. Yüzüme karşı din ve tanrı argümanı getirmeye kalkışan onlarca kişiyi eşşekten düşmüş karpuzdan beter etmişimdir. Karşıma çıkmak cesaret ister. Çok yaşlılar hariç, kimsenin gözünün yaşına bakmam. Zır zır ağlatır, pancar gibi kızartır, patlıcan gibi morartır koyuveririm. Açıkça ve kesin allahı reddetmeme dayanamayarak ağlayanları çok gördüm. Daha beter ağlatırım, acımam yoktur. Hıçkırtıncaya kadar ezerim. Bir gün ölümüm bu yüzden olacak ama önemli değil. Hızlı yaşa genç öl cesedin yakışıklı olsun. Onlar beni öldürmeden ben bir kaçını da birlikte götürürüm umuyorum.

Bunların daha "madem allah yok inkar ettiğin ne o zaman?" gibi saçma sapan, ele almaya tenezzül edilmeyecek salakça bir argümandan başka önüme bir şey çıkarmayı başarabildiklerini görmedim. Şu kadar aptalca bir şeyi önüme koyarken hiç utanmıyorlar! Biz önce bir zekamızı ölçtürsek demiyorlar!

İnternette dersen önüme konan bundan öte bir zeka ürünü değil! Neymiş bile bile mucizeleri kanıtları göre göre inkar ediyormuşum! :ggsy: Lan bu altı yaş zekası olum len! Şöyle bir zeka olur mu yahu! Lan ne mucizesi? Mucize ne lan? Ben mucizeye inansam hiç ateist olur muydum? Ha şimdi Muhammed Ay'ı yardı diye inanacağım! Salaklıkta bu kadar da dip yapılmaz! Lan ben bu yalanın nesine inanayım? Embesil miyim olum ben? Buna inanmak için idyotlukta dip tanımamak, daldıkça dalmak lazım!

Neymiş Rumların kazanacağını bilmişmiş! Alaaaaaaakbaaaar! Dal embesillik bataklığına balıklama! :kay: Kusura kalmayın ama kendi çapımda zeki olduğum söylenir. Zekama kusur bulan hiç çıkmadı. Tersine senin gibi zeki bir insan nasıl iman etmez diye zırvalıyorlar.

Kanıt dersen tüm kanıtlar bu terelelliyi sömürü için, çıkar için çöl yağmacılarının icat ettiğini apaçık kanıtlıyor. Evet apaçık kesin kanıtları görüyorum doğru. Göre göre reddediyorum zaten. Kanıt olmasa niye reddedeyim ki?
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,584
Tepki puanı
421
Düşünce
Sünni
Bunların daha "madem allah yok inkar ettiğin ne o zaman?" gibi saçma sapan, ele almaya tenezzül edilmeyecek salakça bir argümandan başka önüme bir şey çıkarmayı başarabildiklerini görmedim.
Kainatın her yerinde matematik varken, matematik hesap kitabı, hesap kitap tasarımı, tasarım da Yaratıcıyı gösterir. Yaratıcıyı inkar etmek için, kainatta matematik olduğunu gösteren bütün bilimleri inkar etmek gerekir.
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Divan Kurulu Başkanı
Mesajlar
1,873
Tepki puanı
1,144
Düşünce
Agnostik
Sevgili Mete;Bu konuda hassas mısınız yoksa esnek misiniz,önemli olan bu..
Siz hassassınız bence..Bu yüzden yazarların da ona göre yazması lazım..Mesela ''mahlukat'' kelimesi sizi rahatsız ediyormuş..Bu kelimenin hakaret olduğunu düşünüyorsunuz..Bu konuda kimse de size bir şey diyemez..Yalnız bu hassaslığınızı,her üyeye göstermek zorundasınız..Birisi ''mahlukat'' der ve o mesaj silinirse,bir başkası da ''bön'' der ve o mesaj silinmezse,burada kargaşa çıkar..

Ben,mahlasımdan anlayacağınız gibi esnek birisiyim:gggy:

Bence alenen küfür dışındaki her mesaj silinmemeli..O.çocuğu,p.ç gibi küfürlerden bahsediyorum..Bu küfürlerin silinme sebebi de,kanunen bir sıkıntı doğurabileceğidir,yoksa çokta önemli değil..

Genelde Müslümanlarla tartışıldığı için Kuran'daki ifadeleri baz almak lazım..Kuran bize alenen hakaret eder ama küfür etmez..Bize alenen hakaret eden bir kitabı kutsalı kabul edenlere karşı,bizim de bir şeyler demeye hakkımız olmalı..Müslümanlara hakaret edelim demiyorum ama bize alenen hakaret edenlere karşı,herkesin de hoşgörülü olmasını beklememek lazım..Bu bakımdan gayrimüslimlerin küfürleri dışındaki her sözleri,anlayışla karşılanmalı..
Örnek vereyim..İlkelsiniz,yobazsınız,örümcek beyinlisiniz,budalasınız gibi..
Benim görüşlerimde seninkine yakın. Bu hafta bu konu tartışılsın biraz. Herkes görüşlerini söylesin. Haftaya hakaret konusuna site olarak bi karar verelim.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,627
Tepki puanı
1,266
Düşünce
Ateist
Bu konuda ince çizgiyi tutturmak zor. Üzerinde taban tabana zıt çok ciddi görüş ayrılıkları bulunan konuları tartışıyoruz. Görüş ayrılıkları muslimlerin sonsuz mükafat ve sonsuz işkence iddiaları yüzünden sonsuz derinlikte. Bu ayrımın bu derece derinleşmesinden muslimlerin bu sonsuz zevk ve sonsuz işkence iddiaları sorumlu.

Bu yüzden muslimlerin şikayet hakları yok. İnsanlara en ağır hakaretler de kutsal diye dayattıkları kitaplarında yapılıyor.

Ama kaba argo cinsel içerikli küfürlere bir kere kesinlikle tolerans olmamalı. Bu işin çivisini bir kere çıkarır. Bu olmaz. Bunu bir cebe koyalım. Bunun haricinde şunu demeyelim bunu demeyelim diye öneride bulunacağım ama bir düşünüyorum... Bunun haricinde denebilecek en ağır laflar da Kuran'da bize söyleniyor, muslimler de bunu kutsal diye savunuyorlar, vazgeçiyorum.

Bu konuda karar vermek ve kesin çizgi çizmenin zor olduğunu kabul edelim. Adama şimdi on kere güzelce, matematik denklemi ispat eder gibi anlatıyorum, ben bilmez Kuran bilir, Kuran yanlış olamaz diye inada bağlıyor. E yahu apaçık görülüyor ki yanlış! Örneğin şimdi katili affetmeye yetkili tek kişinin maktül olduğu iki kere iki dört eder kesinliğinde değilse biz artık hiç bir şeyi tartışmayalım, koyverelim ipini yani! Bu o kadar kesin ki, bundan daha kesin ne olur ben artık bilemiyorum.

E bu durumda maktül dirilip katilimi affediyorum demedikçe katili hiç kimsenin hiç bir şey karşılığında affedemeyeceği güneşten daha kesin bir gerçek! Ama muslim inatla para ödeyen katilin affedilmesinin doğru olduğunu bin sene önce cahil çöl yağmacıları zırvalamış diye savunuyor! Şimdi ben bu adama zeka düzeyi normal nasıl diyeceğim, elinizi vicdanınıza koyun! Bu adamın zeka düzeyinin normal olma olasılığı varsa koyver artık ipini gitsin, gerçek adına biz bir şey ortaya koymaya filan hiç boşuna kendimizi yormayalım yani.

Unutmayalım ki tarihin gelmiş geçmiş en iyi hatiplerinden olan Demokritos çok ağır ve iğneleyici konuşurdu. Sözünü hiç sakınmazdı. Belki de tarihin gördüğü en iyi hatipti. Sokrates zaten ironiyi yöntem haline getirmişti. Franz Kafka "beyninize şimşek gibi inen kitaplar okuyun. Bir kitap sizi sarsarak uyandırmıyorsa ne işe yarar?" diye sormuş ve bu dediğini kendi kitaplarında en ağır tonda uygulamıştır.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,627
Tepki puanı
1,266
Düşünce
Ateist
Özet olarak: Tüm sorunlarımız bize dayatılmış bu Arap terelelli zırvasından kaynaklı. Bundan kurtulmadan biz insan olamayız. Uzatmayacağım, nokta.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,584
Tepki puanı
421
Düşünce
Sünni
Örneğin şimdi katili affetmeye yetkili tek kişinin maktül olduğu iki kere iki dört eder kesinliğinde değilse biz artık hiç bir şeyi tartışmayalım, koyverelim ipini yani! Bu o kadar kesin ki, bundan daha kesin ne olur ben artık bilemiyorum.

E bu durumda maktül dirilip katilimi affediyorum demedikçe katili hiç kimsenin hiç bir şey karşılığında affedemeyeceği güneşten daha kesin bir gerçek!
Kul hakkı kısmını Allah bile affetmiyor zaten, kula bırakıyor. Bu dünyada görülecek ceza da maktül karar veremeyeceği için, çocuk veya deliyle aynı durum oluşmuştur. Hiçbirinde karar verme yetisi mevcut değildir. Tüm hukuk kuralları karar verme yetisine sahip olunmayan durumlarda "vasi" kavramının devreye gireceğinde hem fikirdir.

Ölünün organlarını bağışlama yetkisi ailesinde oluyorsa, mantıken dünyevi cezayı bağışlama yetkisi de ailede olabilir :)

Ahirette zaten aile karışamaz. Katil ile maktül arasındaki bir haktır
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,627
Tepki puanı
1,266
Düşünce
Ateist
Affetmeye yetkili tek kişi mezarda olduğu için katilin affına bir yol yoktur. Nokta.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,627
Tepki puanı
1,266
Düşünce
Ateist
Tabii rezalet sadece para karşılığı katilin affı da değil. Rezalet katmerli. Üstelik katil cezası olan kısas da ancak hüre hür köleye köle dişiye dişi uygulanabiliyor. Bu kadar rezalet bir hukuk skandalını Amazon kabilelerine gitsen bulamayabilirsin! Onlar bile bu kadar ilkel ve vahşi olmayabilirler!

Şimdi adam kardeşini öldürtüp mirasa tek başına konmak istiyor diyelim. Kiralık katil tuttu ve öldürttü. Sonra da katile dedi ki şu kadar diyet ödersen affederim. Katil kabul etti. Diyeti ödedi. Adam mirasa kondu ve diyetin iki katını katile ödedi, katil ücretini aldı. Ölen öldüğüyle kaldı.

Böyle ilkel hukukun taaaaa... Dibine. Taş koyayım.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,584
Tepki puanı
421
Düşünce
Sünni
Şimdi adam kardeşini öldürtüp mirasa tek başına konmak istiyor diyelim. Kiralık katil tuttu ve öldürttü. Sonra da katile dedi ki şu kadar diyet ödersen affederim. Katil kabul etti. Diyeti ödedi. Adam mirasa kondu ve diyetin iki katını katile ödedi, katil ücretini aldı. Ölen öldüğüyle kaldı.

Böyle ilkel hukukun taaaaa... Dibine. Taş koyayım.
Bu belli olursa kardeş mirastan mahrum edilir. Belli olmazsa da bütün hukuk sistemlerinde kardeşe hiçbir şey yapılmaz.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,584
Tepki puanı
421
Düşünce
Sünni
Üstelik katil cezası olan kısas da ancak hüre hür köleye köle dişiye dişi uygulanabiliyor
Daha önce de yazdım ayetleri bağlamından kopararak doğru anlamanız mümkün değil. Diğer ayetleri, iniş sebebine ve ilk muhatap olan Peygamber ve Sahabenin bu ayetlerden ne anladığına bakmak şart. Bu ayetle ilgili kısaca şu bilgiyi paylaşayım:
Cahilye devrindeki insanlardan bazıları, kendi adamlarını daha şerefli gördükleri için; karşı tarafa: “Biz şerefliyiz; bizim öldürülen kadınımıza karşılık sizin erkeğiniz; bizim kölemize karşılık sizin hür bir adamınız kısas olacaktır.” diyorlardı. Bakara suresinin bu 178. ayeti, bu yanlış hükmü ortadan kaldırmak için inmiştir. Ayette özetle deniliyor ki; “Bir kadını kadın öldürdüyse, onun kısası söz konusu kadın; bir erkeği bir erkek öldürdüyse onun kısası söz konusu erkek, bir köleyi bir köle öldürdüyse onun kısası da söz konusu köle olur. Yani: katil kim ise, o kısas olur. Nüzul sebebi olan olayda hür, kadın, köle söz konusu olduğu için o kayıtlara yer verilmiştir. Daha sonra kısas konusunda genel hükmü ifade eden “Cana can...”(Maide, 5/45) ayeti inmiştir.
Hemen önceki ayette "Kim Allah'ın indirdiği ahkâm ile hükmetmezse işte onlar tam kâfirdirler." diyerek Tevrattaki bu hükmün halen geçerli olduğu net ifade edilmiştir.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,627
Tepki puanı
1,266
Düşünce
Ateist
Hüre hür köleye köle dişiye dişi kısas yazıyor dememize karşın kadına kadın erkeğe erkek köleye köle kısas edilir yazmak bizim söylediğimizi onaylamak oluyor. Demek ki muslimlerin de onayıyla Kuran ilkel, geri ve vahşi bir hukuk öneriyormuş. Sınıf ve cinsiyet ayrımı yapıyormuş. Bunun onaylanması güzel bir gelişme.

Cana can ifadesi bu pasajı kaldırmaz, hüre hür köleye köle dişiye dişi kısas edildiğinde cana can kısas ediliyor çünkü, cana patlıcan değil.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,584
Tepki puanı
421
Düşünce
Sünni
Hüre hür köleye köle dişiye dişi kısas yazıyor dememize karşın kadına kadın erkeğe erkek köleye köle kısas edilir yazmak bizim söylediğimizi onaylamak oluyor. Demek ki muslimlerin de onayıyla Kuran ilkel, geri ve vahşi bir hukuk öneriyormuş. Sınıf ve cinsiyet ayrımı yapıyormuş. Bunun onaylanması güzel bir gelişme.

Cana can ifadesi bu pasajı kaldırmaz, hüre hür köleye köle dişiye dişi kısas edildiğinde cana can kısas ediliyor çünkü, cana patlıcan değil.
Yazılanlar apaçık ortada. Köleye hür, kadına erkek kısas yaparız diyenlere kim katilse onun kısas yapılacağı ifade ediliyor. Burada eleştirecek değil takdir edilecek bir tutum var. Bunu siz de çok iyi biliyorsunuz ama keşke bu kadar depresif yaklaşmasanız, sağlığınıza yazık
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,627
Tepki puanı
1,266
Düşünce
Ateist
Beni Postalık kabilesinden bir hür adam, Beni Pastalık kabilesinden bir köleyi öldürdü. Beni Pastalık kabilesi cana can intikam dediler. Ama Beni Postalık'ın katili çok itibarlı bir adamdı. Köle öldürdüm diye kısas olursam yazıklar olsun sizin şerefinize asaletinize eeey Beni Postalık diye bağırdı. Bunun üzerine Beni Postalık kabilesi Beni Pastalık ile savaşır yine adamımızı vermeyiz dediler.

Savaş çıkacağını gören Muhammed bir ayet download etti. Hazır download etmişken kadın dövmeyi de emretmiştim, döverken ölürse kocaman adam kısas olmasın onun da önlemini alayım fırsat bu fırsat diye düşündü ve şu ifadeyi hazırladı: Ey inananlar kısas size yazıldı hüre hür köleye köle dişiye dişi. Bu durumda köle için hürü kısas edemeyiz dedi. Beni Pastalık kabilesi homurdandı ama yapacak bir şey yoktu. O zaman savaşırız filan diye Beni Postalık'a posta koydular ama hadi len yumuşak yaş pastalar, fazla dırlanmayın dendi.

Tamam size yeni bir köle satın alır hediye ederiz denilince olay yatıştı. Sahi yaş pasta olsa da yesek yahu! (:D
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,627
Tepki puanı
1,266
Düşünce
Ateist
Mücabir ibnül Hakem'in kölesi kaçtı ve çölde izini sürüp buldu, öldürdü. Tam o sırada Hayal ibni Meyal de karısını döverken kadın ölmesin mi!

Ey allahın elçisi, cana can kısas gerekir dediler. Laaan şimdi köleler öldürülmekten korkmazsa kaçan kaçana, çil yavrusu gibi dağılırlar, köle fiyatları alır başını gider! Adamlar karılarını dövmeye çekinir, karılar tepemize çıkar! Naapsak naapsak!

Muhammed bir ayet download etmeye karar verdi. Ey inananlar kısas size yazıldı hüre hür köleye köle dişiye dişi. Tamam bu güzel oldu dedi. Muhakkak biz çok güzel ayetler indiriciyiz dedi.

Ayeti duyan Ömer karısına bir tokat patlattı "sakın evden dışarı adımını atma ayaklarını kırarım senin" dedi. Ali de kölesinin ensesine şaplağı indirdi. "Çabuk pazardan alınacakları al gel" dedi. "İyi oldu bu ayetin inmesi yaaa" dedi Ömer gerinerek. "İyi oldu iyi" dedi Ali. Osman geldi "Yine ayet mi indirdiniz, Bekir abinin haberi var mı" dedi. "Yaaa Bekir abi dün dediydi Muhammed'e söyleyin indirsin şu ayeti diye. Var haberi var."
 
Üst