Hz Muhammedin Kadınlarla Evlenmesi

Muhammet08

Üye
Mesajlar
20
Tepki puanı
3
Düşünce
Muvahhid
hz-muhammedin-kadinlarla-evlenmesi.jpg

Hz Muhammedin kadınlarla çokça evlenmesinin nedeni Kabileleri İslama temin kadınlar arasındaki hükümleri kadınlar vasıtasıyla yaymak kadınların iffet ve namusunu korumak bazılarını ise sefaletten kurtarmaktır Asıl hikmet ve gaye kadınlar vasıtasıyla İslamı yaymaktır.
Sizin hayırlınız, kadınlarına hayırlı olan (iyi davranan)dır.”

"Sizin en hayırlınız, ehline karşı en iyi davrananızdır. Ben âileme en iyi olanınızım."

“Kadınlara ancak kerim olanlar ikram ederler (değerli olanlar değer verirler); onlara kötülük edenler ise leîm (kötü) kişilerdir.”

"Mü'minlerin iman bakımından en kâmil/olgun olanı; ahlâkı güzel olan ve âilesine nâzik
davranandır."[563]

"Uğursuzluk yoktur. Ancak üç şeyde uğur olabilir: Kadında, atta, evde."[564]
Müslim, Birr 149
[561] Kütüb-i Sitte, c. 17, s. 214
[562] İbn Mâce, Edeb 3; Ebû Dâvud, Edeb 6, Rikak 22, İ’tisâm 3; Müslim, Akdiye 11
[563] Nesâî, Işretu'n-Nisâ, 229; Tirmizî, İman hadis no: 2612
[564] Kütüb-i Sitte, c. 17, s. 218
[565] Câmiu’s-Sağîr, hadis no: 2329
 

Orhan Yolcu

☆☆☆☆
Yönetim Kurulu Başkanı
Mesajlar
552
Tepki puanı
385
Düşünce
Agnostik
Bir kadını korumak için illa onu sikmek mi lazım? Muhammed evlendiği o küçük kızları evlatlık edinebilir veya başka bekar insanlarla evlendirebilirdi değil mi?
 

Yusuf İslam

Üye
Mesajlar
141
Tepki puanı
39
Düşünce
Sünni
Bir kadını korumak için illa onu sikmek mi lazım? Muhammed evlendiği o küçük kızları evlatlık edinebilir veya başka bekar insanlarla evlendirebilirdi değil mi?
Hz. Muhammed kadın düşkünü olsaydı, 25 yaşındayken 40 yaşındaki Hz. Haticeyi alır mıydı? Bir de Hz. Hatice ölene kadar neden başka evlilik yapmadı?
 

NaMüsülman

Üye
Mesajlar
43
Tepki puanı
65
Düşünce
Agnostik
Hz. Muhammed kadın düşkünü olsaydı, 25 yaşındayken 40 yaşındaki Hz. Haticeyi alır mıydı? Bir de Hz. Hatice ölene kadar neden başka evlilik yapmadı?
Sevgili arkadaşım, o durum şimdi şöyle açıklanabilir. Mesela sen bir ülkede başbakan seçildin ve o ülke laik sistemle yönetiliyor ve toplum, kanun her şey laik sisteme göre düzenlenmiş. Sen de bu düzeni kaldırıp şeriat getirmeyi düşünüyorsun yani aklında bu düşünceyle başa geliyorsun. Hemen geldiğin ilk yıl ben laikliği kaldırıyorum deyip şeriatı getirme düşünceni açıklayabilir misin? Tabi ki zeki hiçbir insan böyle bir ahmaklık yapmaz. Bazı şeyleri yapabilmek için şartların ve durumların olgunlaşmasını beklemek gerekir. Hz Muhammed de neden böyle düşünmüş olmasın? Bunu biraz düşün bence. Ama korkmadan. Cesur olacağına inanıyorum. Sevgiyle kal.
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
927
Tepki puanı
621
Düşünce
Ateist
Muhammed de diğer İbrahimi peygamberler gibi tarihte yaşamamıştır. O aşkı ve sevgiyi temsil eden bilincimizde var olan bir mefhumdur. Kadın ise yaşamın zorluklarının bilincimize yansımalarıdır. İşimiz, gücümüz, ailemiz bunlar aynı zamanda zorlukturlar. İşte bu zorlukların sevgiyle aşkla birleşmesi sonucunda bunların hakkından geliriz. Ne diyor bazı aşçılar "Yemeğime sevgimi de kattım" yani işimi severek yaptım. Bu da manevi açıdan yani bilinçsel bir üremedir.
 

KejooN

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
446
Tepki puanı
248
Düşünce
Agnostik
Muhammed de diğer İbrahimi peygamberler gibi tarihte yaşamamıştır. O aşkı ve sevgiyi temsil eden bilincimizde var olan bir mefhumdur. Kadın ise yaşamın zorluklarının bilincimize yansımalarıdır. İşimiz, gücümüz, ailemiz bunlar aynı zamanda zorlukturlar. İşte bu zorlukların sevgiyle aşkla birleşmesi sonucunda bunların hakkından geliriz. Ne diyor bazı aşçılar "Yemeğime sevgimi de kattım" yani işimi severek yaptım. Bu da manevi açıdan yani bilinçsel bir üremedir.
Hocam hep bakıyorum da yorumlarınıza, hayata Leyla ile Mecnun dizisi finali tadında bakıyorsunuz olur mu böyle. :) Yok aslında hepimiz yatalakmışız, Erdal bakkal aslında tuzlukmuş. Yavuz ağaç gölgesiymiş. İsmail abi Japon balığıymış. Böyle bakarak bir yere varamayız hocam. :)
 

KejooN

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
446
Tepki puanı
248
Düşünce
Agnostik
Sevgili arkadaşım, o durum şimdi şöyle açıklanabilir. Mesela sen bir ülkede başbakan seçildin ve o ülke laik sistemle yönetiliyor ve toplum, kanun her şey laik sisteme göre düzenlenmiş. Sen de bu düzeni kaldırıp şeriat getirmeyi düşünüyorsun yani aklında bu düşünceyle başa geliyorsun. Hemen geldiğin ilk yıl ben laikliği kaldırıyorum deyip şeriatı getirme düşünceni açıklayabilir misin? Tabi ki zeki hiçbir insan böyle bir ahmaklık yapmaz. Bazı şeyleri yapabilmek için şartların ve durumların olgunlaşmasını beklemek gerekir. Hz Muhammed de neden böyle düşünmüş olmasın? Bunu biraz düşün bence. Ama korkmadan. Cesur olacağına inanıyorum. Sevgiyle kal.
Kardeşim senin gibi ateistlerin veya agnostiklerin körü körüne Müslüman olanlardan büyük bir farkı olduğunu sanmıyorum. Dini sorgulamanın, ondan korkmamanın doğruluğunu sürekli onu kötüleyerek ve ona karşı hep karşıt durarak göstermeye yaşamaya çalışıyorsun. Yeri geldiğinde düzgün bir kısmı varsa onu da kabul edin yahu ne farkınız var yoksa körü körüne Müslümanlardan aha sen de körü körüne ateistsin işte düşünce bakımından bir farkın yok gözümde. Bir de yargılıyorsun adamı yok korkmadan düşün, cesur olacağına inanıyorum falan. Ne bu laflar ya? Kendimizi bir şey sanmayalım lütfen.
 

KejooN

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
446
Tepki puanı
248
Düşünce
Agnostik
Sevgili arkadaşım, o durum şimdi şöyle açıklanabilir. Mesela sen bir ülkede başbakan seçildin ve o ülke laik sistemle yönetiliyor ve toplum, kanun her şey laik sisteme göre düzenlenmiş. Sen de bu düzeni kaldırıp şeriat getirmeyi düşünüyorsun yani aklında bu düşünceyle başa geliyorsun. Hemen geldiğin ilk yıl ben laikliği kaldırıyorum deyip şeriatı getirme düşünceni açıklayabilir misin? Tabi ki zeki hiçbir insan böyle bir ahmaklık yapmaz. Bazı şeyleri yapabilmek için şartların ve durumların olgunlaşmasını beklemek gerekir. Hz Muhammed de neden böyle düşünmüş olmasın? Bunu biraz düşün bence. Ama korkmadan. Cesur olacağına inanıyorum. Sevgiyle kal.
O konuya gelecek olursak da hangi adam duydun ki uçkuru için bu kadar büyük bir plan yapsın? Bu öyle planlı programlı yapılacak bir şey değil ki. Doğası gereği cinsellik isteği duruma göre anlık olarak gelir ve uyarır. 20 yıl neyin programı kardeşim. Savaşlar çıkarıp ölümü göze almaya değecek bir şey mi ya da sırf uçkur derdine yapılacak, çekilecek çile mi çekmiş adam. Azıcık mantık. Kafanda Müslümanlar düşünmeyen, diğer (ateist, agnostik) düşünen insanlardır ve Müslümanlardan kişilik vasıfları olarak üstünlerdir gibi bir algı oluştuğuna inanıyorum ve bu algı doğrultusunda Müslümanlık adına doğru olan bir şeye bile bu kadar mantıktan yoksun fikirlerle karşı durmana da başka bir anlam yükleyemiyorum.
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Divan Kurulu Başkanı
Mesajlar
1,787
Tepki puanı
1,043
Düşünce
Agnostik
Dostum Muhammedin evlilik meselesini biz uydurmuyoruzki. Bunların hepsi İslam kaynaklarında mevcut. Biz de ordan alıntı yaparak bunları konuşuyoruz.
 

KejooN

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
446
Tepki puanı
248
Düşünce
Agnostik
Dostum Muhammedin evlilik meselesini biz uydurmuyoruzki. Bunların hepsi İslam kaynaklarında mevcut. Biz de ordan alıntı yaparak bunları konuşuyoruz.
Çok fazla kadınla evlenmiş olmasını yanlışlamıyorum bende zaten. Ama her şeyin ilk bakışta göründüğü gibi olmayabileceğinden bahsediyorum. Mesela ben şuanda Nutuk'u okuyorum. Atatürk Samsun'a çıkışından itibaren olanları anlatıyor. Bu kitaptan okuyarak, olayları yaşayan kişinin ağzından dinleyince aslında işin iç yüzünün tarih kitaplarında bize okutulanlardan çok daha farklı olduğunu gördüm. Burada da küçük kızlarla evlenmiş olması evet, günümüzde kesinlikle tasvip edilmeyecek bir davranış, ama Dünya'nın o zamanki halinde durum neydi ve bundaki amacı neydi, arkadaşın dediği gibi neden evlat edinmedi, bu soruların cevabını hemen işimize geldiği gibi ''tabi ki kadın düşkünüydü şöyleydi böyleydi'' gibi hakaret içerikli vermek yerine, belki de Hz. Muhammed'in hayatına dair daha geniş bi bilgi sahibi olmak gerekir.

Şunu da belirtmek istiyorum ki ben Hz. Muhammed'in hayatına dair bir kitap falan da okumadım. O'nu doğrudan savunmuyorum şu anda. Sadece demek istediğim delilsiz ve kafamıza estiği gibi kimseyi yargılamamamız gerektiği.
 

NaMüsülman

Üye
Mesajlar
43
Tepki puanı
65
Düşünce
Agnostik
Kardeşim senin gibi ateistlerin veya agnostiklerin körü körüne Müslüman olanlardan büyük bir farkı olduğunu sanmıyorum. Dini sorgulamanın, ondan korkmamanın doğruluğunu sürekli onu kötüleyerek ve ona karşı hep karşıt durarak göstermeye yaşamaya çalışıyorsun. Yeri geldiğinde düzgün bir kısmı varsa onu da kabul edin yahu ne farkınız var yoksa körü körüne Müslümanlardan aha sen de körü körüne ateistsin işte düşünce bakımından bir farkın yok gözümde. Bir de yargılıyorsun adamı yok korkmadan düşün, cesur olacağına inanıyorum falan. Ne bu laflar ya? Kendimizi bir şey sanmayalım lütfen.
Arkadaşım birincisi kimsenin kendini bir şey sandığı yok. Eğer yazdığım cümleyi öyle algılamışsan o senin kompleksin. Ben burada kimseyi küçümseyerek yargılamadım. Sadece duruma farklı bir açıdan da bakılabileceğini dile getirdim. Bana mantıktan bahsediyorsun ama gerçekten merak ediyorum bir insanın birden çok kadınla evlenmesinin başka türlü nasıl bir mantıksal açıklaması olabilir? Üstelik çocuğu yaşında! Ha bir de körü körüne ateist demişsin. Orada bir düzeltme yapayım ben ateist değilim agnostiğim. Ayrıca bugüne kadar körü körüne ateist olan birine rastlamadım. O kavram genelde körü körüne inananlar için kullanılır. Şunu da unutma "Biz ateist olurken defalarca sorgulayıp bir sürü araştırma yapıyoruz. Sizinse şehadet getirmeniz yeterli. Aradaki en büyük fark bu."
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
927
Tepki puanı
621
Düşünce
Ateist
Hocam hep bakıyorum da yorumlarınıza, hayata Leyla ile Mecnun dizisi finali tadında bakıyorsunuz olur mu böyle. :) Yok aslında hepimiz yatalakmışız, Erdal bakkal aslında tuzlukmuş. Yavuz ağaç gölgesiymiş. İsmail abi Japon balığıymış. Böyle bakarak bir yere varamayız hocam. :)
Din metinlerini (Tevrat, Zebur, Talmut, İncil, Kuran ve hadisler) vahdeti vücut nazariyesinin dışında yorumlamaya kalkarsanız ortaya saçmalıktan başka bir şey çıkmazda ondan. Evet onlar insan bilincini anlatan edebi eserler olarak kabul edilebilirler. Edebi olan bir şeyde bilimsel değildir. Şiirimsi olarak yazılmış müteşabih bilinci anlatan eserlerdir. Bir yere mi varacaksın?Nereye varmak istediğini sen söyle o zaman. Buyur fikir yürüt nedir bunlar? Yaz o zaman sayın kardeşim bizde ona göre fikrimizi söyleriz. İsmail neden Japon balığı? Erdal bakkal neden tuzluk?Yavuz neden ağaç gölgesi? Mesela hadi şimdi izah et o zaman bana lütfen kayadan deve nasıl çıkar? Şu meşhur Salih'in devesi? Deve sidiği nasıl oluyor da ilaç oluyor? Oluyorsa şayet hangi hastalıklara karşı?
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

yeniçeri

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
927
Tepki puanı
621
Düşünce
Ateist
İnsanların inancı beni ilgilendirmez ama inançlar temel alınarak toplumsal nizam bunlara göre inşa edilmeye kalkışılırsa ki kalkışılıyor! o zaman tabi ki fikirlerimizi yazacağız. Madde ile mana birbirini tamamlasa da birbirinin zıddıdır. Manevi kurallara göre de toplumsal nizam tesis edilemez. Kaldı ki gerçek sekülerizim budur. Bakın eski Sovyet sporcuları psikologların da içinde bulunduğu bir heyetle müsabakalara hazırlanırlardı!
 

KejooN

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
446
Tepki puanı
248
Düşünce
Agnostik
İnsanların inancı beni ilgilendirmez ama inançlar temel alınarak toplumsal nizam bunlara göre inşa edilmeye kalkışılırsa ki kalkışılıyor! o zaman tabi ki fikirlerimizi yazacağız. Madde ile mana birbirini tamamlasa da birbirinin zıddıdır. Manevi kurallara göre de toplumsal nizam tesis edilemez. Kaldı ki gerçek sekülerizim budur. Bakın eski Sovyet sporcuları psikologların da içinde bulunduğu bir heyetle müsabakalara hazırlanırlardı!
İlgimi çekti de, zahmet olmazsa anlatabilir misiniz? Eski Sovyet sporcuları neden psikologların desteğiyle hazırlanırlardı müsabakalara?
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
927
Tepki puanı
621
Düşünce
Ateist
İlgimi çekti de, zahmet olmazsa anlatabilir misiniz? Eski Sovyet sporcuları neden psikologların desteğiyle hazırlanırlardı müsabakalara?
O kadar basit ki tereddütlerini yenip bir şeyi yapabileceğine inanırsan kazanırsın da ondan. Bak mesela o kadar fit insanlar vardır ama kasadan takla atamazlar! Buna mukabil gayet hantal spor yapmamış birisi rahatlıkla yapar. Neden?
 

KejooN

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
446
Tepki puanı
248
Düşünce
Agnostik
O kadar basit ki tereddütlerini yenip bir şeyi yapabileceğine inanırsan kazanırsın da ondan. Bak mesela o kadar fit insanlar vardır ama kasadan takla atamazlar! Buna mukabil gayet hantal spor yapmamış birisi rahatlıkla yapar. Neden?
Öğrenilmiş çaresizlik veya yetersiz öz güven konularına değiniyorsunuz anladım.
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
927
Tepki puanı
621
Düşünce
Ateist
İşte maneviyatta budur diyorum. Toplumsal olmamakla beraber maddeye tesir eder. Kasadan atakla atamama enferyori hissine dayanır yani aşağılık duygusu! O da kendini sevmemedir! Bu iki duygu birbirine bağlıdır bunları cesaretsizlik, umutsuzluk, karamsarlık ve düşüncesizlik takip eder ve sonuç başarısızlık ile onun tabii bir sonucu mutsuzluktur. Bütün bunlar o devirlerde sembolleştirilerek şiirimsi bir anlatımla meselleştirilmişlerdir. Evet Ferhat ile Mecnun yada Ergenekon yada Musanın İsrali Mısırdan çıkarması döner dolaşır beş aşağı beş yukarı aynı şeyleri anlatırlar.
 

KejooN

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
446
Tepki puanı
248
Düşünce
Agnostik
İşte maneviyatta budur diyorum. Toplumsal olmamakla beraber maddeye tesir eder. Kasadan atakla atamama enferyori hissine dayanır yani aşağılık duygusu! O da kendini sevmemedir! Bu iki duygu birbirine bağlıdır bunları cesaretsizlik, umutsuzluk, karamsarlık ve düşüncesizlik takip eder ve sonuç başarısızlık ile onun tabii bir sonucu mutsuzluktur. Bütün bunlar o devirlerde sembolleştirilerek şiirimsi bir anlatımla meselleştirilmişlerdir. Evet Ferhat ile Mecnun yada Ergenekon yada Musanın İsrali Mısırdan çıkarması döner dolaşır beş aşağı beş yukarı aynı şeyleri anlatırlar.
Peki size göre din nedir?
 

KejooN

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
446
Tepki puanı
248
Düşünce
Agnostik
Arkadaşım birincisi kimsenin kendini bir şey sandığı yok. Eğer yazdığım cümleyi öyle algılamışsan o senin kompleksin. Ben burada kimseyi küçümseyerek yargılamadım. Sadece duruma farklı bir açıdan da bakılabileceğini dile getirdim. Bana mantıktan bahsediyorsun ama gerçekten merak ediyorum bir insanın birden çok kadınla evlenmesinin başka türlü nasıl bir mantıksal açıklaması olabilir? Üstelik çocuğu yaşında! Ha bir de körü körüne ateist demişsin. Orada bir düzeltme yapayım ben ateist değilim agnostiğim. Ayrıca bugüne kadar körü körüne ateist olan birine rastlamadım. O kavram genelde körü körüne inananlar için kullanılır. Şunu da unutma "Biz ateist olurken defalarca sorgulayıp bir sürü araştırma yapıyoruz. Sizinse şehadet getirmeniz yeterli. Aradaki en büyük fark bu."
Araştırma yaparken bulduğunuz şeylerin aksine dair hiçbir şeyi sorgulamamanızdan bahsediyorum ben. Ben fazlasıyla gördüm. En ufak bir ateizm (veya agnostik) desteği gören bir delil buldunuz mu acaba yanlış mı diye bakmadan hemen ateistliğe destek olarak alıyorsunuz. Ama dine dair bi delil kanıt olunca uydurmadığınız düzmece kalmıyor. Keşke dine karşı duruşunuz kadar ateizm ve agnostizm görüşlerine karşı da araştırmacı ve sorgulayıcı olsanız. Benim değindiğim nokta bu.

Bu söyleyeceklerimi şahsi algılama ama dediğim gibi, birçok Müslümanın körü körüne İslamı seçmesi gibi bir çok ateistin de aynı şekilde ateist olduğunu görüyorum. Araştırmak diyorsun evet, körü körüne Müslümanın araştırması en fazla Kur'an ı okumak ve onun aksine olan her şeyi ona uydurmaya çalışmak. Birçok gördüğüm ateistin yapmaya çalıştığı şey ise bulduğu her şeyi ateizme delil olarak uydurmaya çalışmak. Yani fikirsel açıdan arada bir fark yok. Ben sadece bu düşünce yapısının düşmanıyım. Ne İslamın, ne Ateizm in ne de başka bir görüşün.
 
Üst