İbrahim Atabey Kuran'ı Neden Yırttı?

Knightwalker

☆☆
Deneyimli
Mesajlar
3,348
Tepki puanı
774
Düşünce
Tarihselci
Ne? Ne saçmalıyorsun sen yahu? Kelime "fekatelehu." Onu hemen öldürdü demek bu. Musa da "ekaltelte" diye soruyor niye öldürdün diyor yahu! Artık iki kere iki dördü de mi tartışacağız, yuh artık!

Ben yani Kuran savunacağım diye şaklaban durumuna, gülünç duruma düşmeyen kimse bu güne kadar hiç görmedim de bu kadarını ilk kez görüyorum! Bir öldürün ifadesini yanaklarından öpün diyor diye tercüme etmediğiniz kaldı ha!
Kehf 81 i tartışıyoruz zannettim. Benim hatam.
 

Knightwalker

☆☆
Deneyimli
Mesajlar
3,348
Tepki puanı
774
Düşünce
Tarihselci
Anladım hocam, sıkıntı yok.
Böyle bir tartışma var.
 

siradan1mumin

Deneyimli
Mesajlar
992
Tepki puanı
212
Düşünce
Tarihselci
Böyle bir tartışma var.
Bakarım hocam bir ara, teşekkürler.
 

Ahlaksız

lll ☆
Yazar
Mesajlar
2,377
Tepki puanı
2,262
Düşünce
Ateist
Kehf 74: Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocuğa rastladıklarında, o kul hemen onu öldürdü. Mûsâ dedi ki: "Mâsum bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın katlettin ha! Gerçekten sen fena bir şey yaptın!"

Musa bu durumu ilk önce tepki ile karşılamış. Ayetten anlaşılıyor zaten.
Önce tepki verdiğini biz de görüyoruz, sonra tepki vermediğini sen görmüyorsun ama.

Hangi savaş?

Kehf 81 üzerine konuşuyorduk.
Sen de bir sorun mu var?
''Kuran'da SAVAŞ' ın ala'sı var.'' diyen sensin. Şimdi de ''Hangi savaş?'' diyorsun.!
 

DemoKratos

Vl ☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
8,481
Çözümler
1
Tepki puanı
5,580
Düşünce
Ateist
Kehf 81 i tartışıyoruz zannettim. Benim hatam.

Ama kabul et ki bu çok falso yani, yanıt verdiğin bir iletiyi nasıl bu kadar üstünkörü okuyorsun? Çocuğu öldürmekten bahsediyor yani, 81'in en küçük benzerliği yok, nasıl karıştırılır anlamadım ya neyse.
 

siradan1mumin

Deneyimli
Mesajlar
992
Tepki puanı
212
Düşünce
Tarihselci
Önce tepki verdiğini biz de görüyoruz, sonra tepki vermediğini sen görmüyorsun ama.
Evet, bu adam çocuğu öldürüp bir köye varınca orda da Musa ile yolculuğu son buluyor. Bu adam hem çocuğu öldürüyor hem de öncesinde bir gemiyi delip kusurlu hale getiriyor. Gemi ise denizde çalışan yoksul kimselerinmiş, gemi sağlam olsaydı eğer gidecekleri yerde onları gasp eden kral varmış, çocuğu da öldürmesinin sebebi olarak ileride anne babasını küfre ve azgınlığa düşürmekten korktuğu için yaptığını söylüyor. Devamında da şöyle söylüyor.

Kehf 81: "Böylece Rabb'lerinin, onu, ondan daha hayırlı, arınmış ve merhamete daha yakın olanla değiştirmesini istedik."
Kehf 82: Duvara gelince o, şehirde iki yetim çocuğun idi; altında da onlara ait bir define vardı; babaları ise iyi bir adamdı. Rabbin istedi ki, o iki çocuk güçlü çağlarına erişsinler ve rabbinden bir rahmet olarak definelerini çıkarsınlar. Ben bunları kendiliğimden yapmadım. İşte, hakkında sabredemediğin şeylerin iç yüzü budur."

Çocuğu öldürme meselesine gelirsek, ayette çocuğa dair hiçbir özellik verilmiyor.
Kehf 74: Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocuğa rastladıklarında, o kul hemen onu öldürdü. Mûsâ dedi ki: "Mâsum bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın katlettin ha! Gerçekten sen fena bir şey yaptın!"

Çocuğu hemen öldürmüş. Ortada belirsiz bir durum var. Yani özetlersem, Allah tarafından ilimlendirilmiş bir adam ve Musa'nın serüveni konu edilmiş. Musa'nın sabrı test edilmiş. Bu ayetten hata arayacak bir malzeme çıkmaz dostum, boşuna tezek karıştırırcasına bir şey aramana gerek yok.
 

Ahlaksız

lll ☆
Yazar
Mesajlar
2,377
Tepki puanı
2,262
Düşünce
Ateist
Evet, bu adam çocuğu öldürüp bir köye varınca orda da Musa ile yolculuğu son buluyor. Bu adam hem çocuğu öldürüyor hem de öncesinde bir gemiyi delip kusurlu hale getiriyor. Gemi ise denizde çalışan yoksul kimselerinmiş, gemi sağlam olsaydı eğer gidecekleri yerde onları gasp eden kral varmış, çocuğu da öldürmesinin sebebi olarak ileride anne babasını küfre ve azgınlığa düşürmekten korktuğu için yaptığını söylüyor. Devamında da şöyle söylüyor.

Kehf 81: "Böylece Rabb'lerinin, onu, ondan daha hayırlı, arınmış ve merhamete daha yakın olanla değiştirmesini istedik."
Kehf 82: Duvara gelince o, şehirde iki yetim çocuğun idi; altında da onlara ait bir define vardı; babaları ise iyi bir adamdı. Rabbin istedi ki, o iki çocuk güçlü çağlarına erişsinler ve rabbinden bir rahmet olarak definelerini çıkarsınlar. Ben bunları kendiliğimden yapmadım. İşte, hakkında sabredemediğin şeylerin iç yüzü budur."

Çocuğu öldürme meselesine gelirsek, ayette çocuğa dair hiçbir özellik verilmiyor.
Kehf 74: Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocuğa rastladıklarında, o kul hemen onu öldürdü. Mûsâ dedi ki: "Mâsum bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın katlettin ha! Gerçekten sen fena bir şey yaptın!"

Çocuğu hemen öldürmüş. Ortada belirsiz bir durum var. Yani özetlersem, Allah tarafından ilimlendirilmiş bir adam ve Musa'nın serüveni konu edilmiş. Musa'nın sabrı test edilmiş. Bu ayetten hata arayacak bir malzeme çıkmaz dostum, boşuna tezek karıştırırcasına bir şey aramana gerek yok.
Tezek mi?
Kuran'dan bahsediyoruz burada ve sen tezek benzetmesi yapıyorsun.
1 yaşıma daha girdim. 😄

Bana bunları özetleme, kendine özetle, kendin anla bunları. Biz anladıkta ateist olduk, anla işte.😄

Bu suredeki bu mevzuyu tasavvufcular/tarikatlar kullanıyorlar. Hızır'ın Musa'dan üstün olduğu söylenerek, kendi şeyhlerinin de peygamberlerden üstün olduğu filan söylenmiş/söyleniyor. Yani meşhur bir mevzu bu.
Sana papağan gibi tekrar edeyim.
Bir çocuk öldürülüyor ve Musa buna kızıyor. Katil, 'o çocuğu şu yüzden öldürdüm' diyor ve Musa buna itiraz etmiyor. Yani Musa yapılan açıklamadan tatmin oluyor. Mesele bu. Kimse bu meseleyi sağa sola çekmesin. Mealciler falan filan demesin.

Hızır niye öldürmüş bu çocuğu? Çünkü çocuğun götü başı oynuyormuş. O kadar ki, gelecekte anne ve babasını yoldan çıkarabilirmiş. ''Bunun götü başı oynuyor, yarın birgün anne ve babasını dinden çıkarır bu.'' deyip, çocuğu gebertmiş işte.
1- Öldürülen bir çocuk ve çocuğun yaptığı hiçbir şey yok.
2- Gelecekle ilgili bir tahminde bulunulup bir cinayet işleniyor ki, bu da korkunç bir şey.

Türkiye'de öldürülen Cemal Kaşıkçı'yı örnek vereyim. Araplar bu kişiyi, sadece Kehf suresindeki bu mevzuya odaklanıp öldürmüş olabilirler. ''Bu adam muhalif, yarın bir gün bu muhalifin yazdıkları/söyledikleri yüzünden İslam dini zarar görebilir, o halde bunu gebertelim'' demiş olabilirler.

Bu öyle bir mevzu ki, istediğiniz herkesi öldürebilme izni çıkarabilirsiniz buradan.
Kuran'da ONLARCA KEZ belirtilen ''Kafirleri/müşrikleri öldürün'' söylemleri, bu mevzu yanında gerçekten insancıl kalıyor.
Hem hiçbir suçu olmayan çocuk öldürülüyor, hem de istediğiniz kişiyi öldürebilme yetkisi tanınıyor.

Yazdıklarımı anlamaya çalış biraz.! Bana cevap/özet/açıklama yazmak zorunda değilsin.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

Ivar

Süresiz Yasaklı
Mesajlar
243
Tepki puanı
117
Düşünce
Bağımsız
Bu suredeki bu mevzuyu tasavvufcular/tarikatlar kullanıyorlar. Hızır'ın Musa'dan üstün olduğu söylenerek, kendi şeyhlerinin de peygamberlerden üstün olduğu filan söylenmiş/söyleniyor. Yani meşhur bir mevzu bu.
Esasında mesele tam olarak öyle değil!

Buradaki ana mesaj: Ledun ilmidir.
Gaybi, yani direk patrondan(ipli kuklacı) aracısız gelen vahy- ilham, v.b. bilgi artık nasıl algılarsan.

Yanlız buradaki sorun şu: Bir kesinlik(Alim sıfatı ile çelişi) yok. Çocuk kesin anasına babasına şöle- böle zarar verecekti demiyor. En büyük sorun burada; İhtimal, ihtimal. Musa her sorduğunda zaten sen iç yüzünü bilemezsin bilemezsin, sabredemezsin demedik mi sana, diye azarı yiyip durur. Lakin kendisi de bilmediğini ihtimal üzere öldürüdüğünü söylediğinden. Tamir edilemez bir çelişki olmuş oluyor. Sözde Hıdır' ın(ipli kukla) bütün fiilleri tanrısından çıkmaktadır. Tanrı katından gelen bilgide hiç ihtimal olurmuymuş? Keza gene herşeyin ezeli- ebedi sahabı, ol- yok ol kudreti olan tanrı korkarmıymış? "Korktuk" ne ya?
 
Yazan tarafından düzenlendi:

siradan1mumin

Deneyimli
Mesajlar
992
Tepki puanı
212
Düşünce
Tarihselci
Tezek mi?
Kuran'dan bahsediyoruz burada ve sen tezek benzetmesi yapıyorsun.
1 yaşıma daha girdim. 😄

Bana bunları özetleme, kendine özetle, kendin anla bunları. Biz anladıkta ateist olduk, anla işte.😄

Bu suredeki bu mevzuyu tasavvufcular/tarikatlar kullanıyorlar. Hızır'ın Musa'dan üstün olduğu söylenerek, kendi şeyhlerinin de peygamberlerden üstün olduğu filan söylenmiş/söyleniyor. Yani meşhur bir mevzu bu.
Sana papağan gibi tekrar edeyim.
Bir çocuk öldürülüyor ve Musa buna kızıyor. Katil, 'o çocuğu şu yüzden öldürdüm' diyor ve Musa buna itiraz etmiyor. Yani Musa yapılan açıklamadan tatmin oluyor. Mesele bu. Kimse bu meseleyi sağa sola çekmesin. Mealciler falan filan demesin.

Hızır niye öldürmüş bu çocuğu? Çünkü çocuğun götü başı oynuyormuş. O kadar ki, gelecekte anne ve babasını yoldan çıkarabilirmiş. ''Bunun götü başı oynuyor, yarın birgün anne ve babasını dinden çıkarır bu.'' deyip, çocuğu gebertmiş işte.
1- Öldürülen bir çocuk ve çocuğun yaptığı hiçbir şey yok.
2- Gelecekle ilgili bir tahminde bulunulup bir cinayet işleniyor ki, bu da korkunç bir şey.

Türkiye'de öldürülen Cemal Kaşıkçı'yı örnek vereyim. Araplar bu kişiyi, sadece Kehf suresindeki bu mevzuya odaklanıp öldürmüş olabilirler. ''Bu adam muhalif, yarın bir gün bu muhalifin yazdıkları/söyledikleri yüzünden İslam dini zarar görebilir, o halde bunu gebertelim'' demiş olabilirler.

Bu öyle bir mevzu ki, istediğiniz herkesi öldürebilme izni çıkarabilirsiniz buradan.
Kuran'da ONLARCA KEZ belirtilen ''Kafirleri/müşrikleri öldürün'' söylemleri, bu mevzu yanında gerçekten insancıl kalıyor.
Hem hiçbir suçu olmayan çocuk öldürülüyor, hem de istediğiniz kişiyi öldürebilme yetkisi tanınıyor.

Yazdıklarımı anlamaya çalış biraz.! Bana cevap/özet/açıklama yazmak zorunda değilsin.
Sen bu ayetten, kafasına göre öldürme emri çıkar diyorsan, bırak dostum sorgulamayı falan cidden bak. Sana göre değil bu işler. Ne bileyim spor yap, satranç oyna, kitap oku, bu işler cidden sana göre değil. Kuran'da onlarca kez kafirleri/müşrikleri öldürün demiyor. Anlaşmayı bozanla, saldırı başlatanla savaşılır. Fark ettiysen her ayetin sonunda tövbe ederse bağışla der. Misal; Bakara 190-194, sizinle savaşanlarla savaşın, ileri gitmeyin, dengi ile karşılık verin, tövbe ederse bağışlayın diyor. Kuran'da hiçbir ayette ama hiçbir ayette haksız yere saldırın gibi bir ayeti bırak, öyle bir anlam bile çıkaramazsın. Ayeti gitmişsin tarikatlara falan yorumluyorsun. Ah ah ne diyim bilemedim.
 

Yoh Asakura18

☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,451
Tepki puanı
975
Düşünce
Kur'ancı
Enfal 39, tevbe 29 gibi bu ayetlerde din Allah'ın dini tamamıyla olması için savaşın diyor. Ve tevbe 29 ayetinde cizyeyi verinciye kadar savaşın diyor. Yani bu ayetler savunma amaçlı değildir.
 

siradan1mumin

Deneyimli
Mesajlar
992
Tepki puanı
212
Düşünce
Tarihselci
Enfal 39, tevbe 29 gibi bu ayetlerde din Allah'ın dini tamamıyla olması için savaşın diyor. Ve tevbe 29 ayetinde cizyeyi verinciye kadar savaşın diyor. Yani bu ayetler savunma amaçlı değildir.
Enfal suresi, Bedir savaşını konu alan suredir. Enfal savaşını bir araştır bu arada. Ayeti bağlamı ile okursan anlarsın. Savaşta kim suçlu kim haklı bir ona bak. Savaşın gelişmelerini araştır.

Tevbe 29'a gelirsek;

Ankebut 46: İçlerinden haksızlığa sapanlar dışında Ehl-i kitap’la mücadelenizi sadece en güzel yolla sürdürün ve deyin ki: "Bize indirilene de size indirilene de inandık. Bizim tanrımız da sizin tanrınız da birdir. Biz O’na teslim olmuşuzdur."

Tevbe 29: Ehl-i kitap’tan Allah’a ve âhiret gününe inanmayan, Allah ve resulünün yasakladığını yasak saymayan ve hak dine uymayan kimselerle, yenilmiş olarak ve kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın.

Bakara 190: Sizinle savaşanlarla Allah yolunda savaşın, aşırı gitmeyin; doğrusu Allah aşırı gidenleri sevmez.

Mümtehine 8: Allah, din uğrunda sizinle savaşmayan, sizi yurdunuzdan çıkarmayan kimselere iyilik yapmanızı ve onlara karşı adil davranmanızı yasak kılmaz; doğrusu Allah adil olanları sever.

YANİ!!! Ankebut suresi Tevbe suresinden önce inmiş bir suredir ve Mekke'de inmiştir. Daha savaşların başlamadığı dönemde inmiş ve ehli kitabı kategoriye ayırmıştır.
Kuran bir bütün olduğu için ayetleride bütünü ile değerlendirmek lazım, kimlerle savaşılacağına dair tüm şartlar tek bir ayette olmak zorunda değil. Böyle bir zorunluluk yok. Aynı olayı, durumu anlatan farklı surelerden ayetler inebilir. Önemli olan Kuran ayetlerini cımbızlamadan bir bütün olarak değerlendirmek.
Ve Ankebut 46'da açıkça anlatmış ehli kitabın hangi muhatablarının olduğunu. Kuran, savaşla ilgili ayetlerinin hemen hemen hepsinde, zalimlerden başkasına saldırı yoktur diyor. Bu ayetlerden haksız yere saldırma anlamı çıkmaz.


Kuran yine Ehli Kitabı savaşta olduğu gibi başka konularda da kategoriye ayırıyor.

Mesela;

Maide 57: Ey iman edenler! Sizden önce kendilerine kitap verilenlerden dininizi alaya alıp oyuncak edinenleri ve öteki kâfirleri dost edinmeyin. Eğer müminler iseniz Allah’a karşı gelmekten sakının.


Maide 5: Bugün size iyi ve temiz şeyler helal kılındı. Kitap halkının yiyeceği size helaldir. Sizin de yiyecekleriniz onlara helaldir. Mehirlerini ödemeniz, zina etmeyip namuslu davranmanız ve gizli dost tutmamanız koşuluyla, inananlardan iffetli kadınlarla ve sizden öncekendilerine kitap verilenlerden
iffetli kadınlarla evlenmeniz size helaldir. Kim inanmayı kabul etmezse tüm yaptıkları boşa çıkmıştır ve o, ahirette de kaybedenlerdendir.

Bir ayette onlarla aranızda bağı güçlendirin, yiyin için, evlenin kaynaşın derken, diğer yandan da dost edinmeyin diyor. İşte bu yüzden Kuran'ı bir bütün içinde değerlendirmek lazım. Hristiyan ve Yahudiler geniş bir konudur. Kuranda birçok yerde bu ehli kitabın durumu geçer, ehli kitab farklı ayetlerde farklı kategoriye ayrılır. Sadece bir ayete bakarak hüküm çıkaramayız.
 

Yoh Asakura18

☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,451
Tepki puanı
975
Düşünce
Kur'ancı
Enfal suresi, Bedir savaşını konu alan suredir. Enfal savaşını bir araştır bu arada. Ayeti bağlamı ile okursan anlarsın. Savaşta kim suçlu kim haklı bir ona bak. Savaşın gelişmelerini araştır.

Tevbe 29'a gelirsek;

Ankebut 46: İçlerinden haksızlığa sapanlar dışında Ehl-i kitap’la mücadelenizi sadece en güzel yolla sürdürün ve deyin ki: "Bize indirilene de size indirilene de inandık. Bizim tanrımız da sizin tanrınız da birdir. Biz O’na teslim olmuşuzdur."

Tevbe 29: Ehl-i kitap’tan Allah’a ve âhiret gününe inanmayan, Allah ve resulünün yasakladığını yasak saymayan ve hak dine uymayan kimselerle, yenilmiş olarak ve kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın.

Bakara 190: Sizinle savaşanlarla Allah yolunda savaşın, aşırı gitmeyin; doğrusu Allah aşırı gidenleri sevmez.

Mümtehine 8: Allah, din uğrunda sizinle savaşmayan, sizi yurdunuzdan çıkarmayan kimselere iyilik yapmanızı ve onlara karşı adil davranmanızı yasak kılmaz; doğrusu Allah adil olanları sever.

YANİ!!! Ankebut suresi Tevbe suresinden önce inmiş bir suredir ve Mekke'de inmiştir. Daha savaşların başlamadığı dönemde inmiş ve ehli kitabı kategoriye ayırmıştır.
Kuran bir bütün olduğu için ayetleride bütünü ile değerlendirmek lazım, kimlerle savaşılacağına dair tüm şartlar tek bir ayette olmak zorunda değil. Böyle bir zorunluluk yok. Aynı olayı, durumu anlatan farklı surelerden ayetler inebilir. Önemli olan Kuran ayetlerini cımbızlamadan bir bütün olarak değerlendirmek.
Ve Ankebut 46'da açıkça anlatmış ehli kitabın hangi muhatablarının olduğunu. Kuran, savaşla ilgili ayetlerinin hemen hemen hepsinde, zalimlerden başkasına saldırı yoktur diyor. Bu ayetlerden haksız yere saldırma anlamı çıkmaz.


Kuran yine Ehli Kitabı savaşta olduğu gibi başka konularda da kategoriye ayırıyor.

Mesela;

Maide 57: Ey iman edenler! Sizden önce kendilerine kitap verilenlerden dininizi alaya alıp oyuncak edinenleri ve öteki kâfirleri dost edinmeyin. Eğer müminler iseniz Allah’a karşı gelmekten sakının.


Maide 5: Bugün size iyi ve temiz şeyler helal kılındı. Kitap halkının yiyeceği size helaldir. Sizin de yiyecekleriniz onlara helaldir. Mehirlerini ödemeniz, zina etmeyip namuslu davranmanız ve gizli dost tutmamanız koşuluyla, inananlardan iffetli kadınlarla ve sizden öncekendilerine kitap verilenlerden
iffetli kadınlarla evlenmeniz size helaldir. Kim inanmayı kabul etmezse tüm yaptıkları boşa çıkmıştır ve o, ahirette de kaybedenlerdendir.

Bir ayette onlarla aranızda bağı güçlendirin, yiyin için, evlenin kaynaşın derken, diğer yandan da dost edinmeyin diyor. İşte bu yüzden Kuran'ı bir bütün içinde değerlendirmek lazım. Hristiyan ve Yahudiler geniş bir konudur. Kuranda birçok yerde bu ehli kitabın durumu geçer, ehli kitab farklı ayetlerde farklı kategoriye ayrılır. Sadece bir ayete bakarak hüküm çıkaramayız.
Neyse uzun cevabınız için teşekkür ederim. Fakat ben yinede ikna olmadım. Ve bu yüzden ben dinsiz olmaya hep devam edeceğim. Bu arada ben hiçbir dine felan asla inanmam.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

Ahlaksız

lll ☆
Yazar
Mesajlar
2,377
Tepki puanı
2,262
Düşünce
Ateist
Sen bu ayetten, kafasına göre öldürme emri çıkar diyorsan, bırak dostum sorgulamayı falan cidden bak. Sana göre değil bu işler. Ne bileyim spor yap, satranç oyna, kitap oku, bu işler cidden sana göre değil. Kuran'da onlarca kez kafirleri/müşrikleri öldürün demiyor. Anlaşmayı bozanla, saldırı başlatanla savaşılır. Fark ettiysen her ayetin sonunda tövbe ederse bağışla der. Misal; Bakara 190-194, sizinle savaşanlarla savaşın, ileri gitmeyin, dengi ile karşılık verin, tövbe ederse bağışlayın diyor. Kuran'da hiçbir ayette ama hiçbir ayette haksız yere saldırın gibi bir ayeti bırak, öyle bir anlam bile çıkaramazsın. Ayeti gitmişsin tarikatlara falan yorumluyorsun. Ah ah ne diyim bilemedim.
Ne sorgulaması, karşında ateist var, anlatamadık sana.
Biz de gusül abdesti yok, anladın mı? 😄
ÖLDÜRÜN, ÖLDÜRÜN, ÖLDÜRÜN. 100 civarında bu emir verilir. Bu bir emirdir, rica değil.!
Saldırı filan diyorsun ya, bu savaşların adını bir türlü yazamadın. Kim kime saldırmış ve bu savaşın adı neymiş? Hangi ayetlerde bu savaştan bahsedilir, bir yaz da öğrenelim.
Yazamıyorsun işte. Çünkü böyle bir savaş yok. SAVAŞ YOKSA, BU ÖLDÜRÜN EMİRLERİ NEYİN NESİ?
 

Ahlaksız

lll ☆
Yazar
Mesajlar
2,377
Tepki puanı
2,262
Düşünce
Ateist
Peki, sizin kararınız, saygı duyarım.
Sizin kararınız ne?
Tebliğ mi yapıyorsun burada?
''Ben o kadar yazdım/anlattım sana ama olmadı'' gibi. 😄
Benim bu kararıma hoşgörülü ve saygı duyduğunuz için çok teşekkür ederim.
Şeriatle yönetilen toplumlarda dinsizlere hoşgörülü davranılmadığına göre, şeriatle yönetilmeyen toplumlardaki müslümanların sözlerini ciddiye almamalısın.!
 

siradan1mumin

Deneyimli
Mesajlar
992
Tepki puanı
212
Düşünce
Tarihselci
Ne sorgulaması, karşında ateist var, anlatamadık sana.
Biz de gusül abdesti yok, anladın mı? 😄
ÖLDÜRÜN, ÖLDÜRÜN, ÖLDÜRÜN. 100 civarında bu emir verilir. Bu bir emirdir, rica değil.!
Saldırı filan diyorsun ya, bu savaşların adını bir türlü yazamadın. Kim kime saldırmış ve bu savaşın adı neymiş? Hangi ayetlerde bu savaştan bahsedilir, bir yaz da öğrenelim.
Yazamıyorsun işte. Çünkü böyle bir savaş yok. SAVAŞ YOKSA, BU ÖLDÜRÜN EMİRLERİ NEYİN NESİ?
Kuran'da geçen başlıca savaşları yazayım. Enfal suresi başlı başına Bedir savaşını konu alır. Enfal suresinin diğer adı Bedir suresidir.
Ali İmran 140'da Bedir ve Uhud'da ki olaylar anlatılır. Ahzab 22-25 Hendek savaşını anlatır. Ahzab 26-27 beni kureyza yahudilerinin durumunu anlatır. Tevbe 25-27'de Huneyn savaşından bahseder. Fetih suresi de Hayber'in fethi ve Mekke'nin fethinden bahseder. Bu yazdıklarımı internette basit bir aramayla teyit edebilirsin. Yazdıklarımdan farklı şey de bulmazsın zaten. Tatmin oldun mu şimdi ?
 

Son konular

Üst