İlk(inen) sure gerçekten Alak suresi mi?

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Öncelik Kuran demek ve siz Sünniler... Allah Allah... Ben geri zekalı olmalıyım. Sözünüzden hiçbir şey anlamadım.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Dostum: eğer Kurana öncelik tanırsan; Kuranda yalnızca 4 yiyecek haraç kılınmış iken diğer haram yiyecekleri nasıl uydıuabiliyorsınuz?
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
135
Düşünce
Sünni
Öncelik Kuran demek ve siz Sünniler... Allah Allah... Ben geri zekalı olmalıyım. Sözünüzden hiçbir şey anlamadım.
Siz sünniliğe farklı bir anlam yüklemişsiniz. Sünni düşüncede öncelik daima Kuranındır. Anlaşılmayan yerler Hadis ile anlaşılır hale gelir.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
135
Düşünce
Sünni
Dostum: eğer Kurana öncelik tanırsan; Kuranda yalnızca 4 yiyecek haraç kılınmış iken diğer haraç yiyecekleri nasıl uydıuabiliyorsınuz?
“Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncil’de yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar. O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar…”(A’raf, 7/157)
“Kendilerine kitap verilenlerden Allah’a ve ahiret gününe iman etmeyen, Allah’ın ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, ezilip büzülüp kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın.”(Tevbe, 9/29)
Bu ayetlerde Peygamberimize (asm) haram kılma yetkisi verildiği açıkça görülmektedir.

İkinci ayette "Allah’ın haram kıldığı..." denildikten sonra, Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir. Bu nedenle her ikisini de sadece Allah’ın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur. Allah’ın haram kılması ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır. Ancak Resülünün haram kılması da Allah’ın izni iledir.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Bu ayetlerde Peygamberimize (asm) haram kılma yetkisi verildiği açıkça görülmektedir.

İkinci ayette "Allah’ın haram kıldığı..." denildikten sonra, Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir. Bu nedenle her ikisini de sadece Allah’ın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur. Allah’ın haram kılması ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır. Ancak Resülünün haram kılması da Allah’ın izni iledir.
Anladım, teşekkürler; bana yeni bir fikir verdiniz, sağolun.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Bu sonuca nereden vardınız?
Ben Kuranda ki Muhammed'e bakınca: çok temiz, iyi niyetli, davasına inanmış, Rabbinin emir ve yasaklarına riayet eden bir elçi görüyorum.

Sizin sözlerinize bakınca ise, Allah'ına dinini öğreten birini görüyorum.

Enam 145: Bana vahyolunanda, leş veya akıtılmış kan yahut domuz eti -ki pisliğin kendisidir- ya da günah işlenerek Allah'tan başkası adına kesilmiş bir hayvandan başka, yiyecek kimseye haram kılınmış birşey bulamıyorum. Başkasına zarar vermemek ve sınırı aşmamak üzere kim (bunlardan) yemek zorunda kalırsa bilsin ki Rabbin bağışlayan ve esirgeyendir.

Allah bu dört şey dışında madem yeni helal veya haram koyacaktı, neden hadisler ile kendisini riske atmış ki?
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Ben en azından Sünni İslam için böyle düşünüyorum, tabii hakikaten o sözler Muhammed'in sözleri ise.

Ey Allah; biz bu ikilemden nasıl çıkacağız, yol göster bize, bana. Amin.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Deniliyor ki; sen ilme sahip değilsin, cahilsin, Allah şahidim olsun ki cahilim. Ama karşımdakilerin doğru bildikleri şeylerin doğruluğundan kesinlikle emin değilim. Deniliyor ki, sen anlamazsın, ben vallahi anlayamıyorum. Daha doğrusu kesinmiş verdikleri hükümlere güvenemiyorum, vicdanım Tanrı/Allah adına konuşmaya el vermiyor. Bir kapı kapanır, başka bir kapı açılır muhakkak.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Din senindir dostum, Kuran, İslam, Sünnet, fıkıh tamamen senin; Tanrı ile olan ilişkimi ise bana bırak. Siz toplu olarak hareket ettiğiniz için bize yaşama alanı bırakmayacak, canımızı, kanımızı, malımızı, karımızı kendinize helal göreceksiniz; Tanrı/Allah adalet ile aramızda hüküm versin.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
135
Düşünce
Sünni
Ben Kuranda ki Muhammed'e bakınca: çok temiz, iyi niyetli, davasına inanmış, Rabbinin emir ve yasaklarına riayet eden bir elçi görüyorum.

Sizin sözlerinize bakınca ise, Allah'ına dinini öğreten birini görüyorum.

Enam 145: Bana vahyolunanda, leş veya akıtılmış kan yahut domuz eti -ki pisliğin kendisidir- ya da günah işlenerek Allah'tan başkası adına kesilmiş bir hayvandan başka, yiyecek kimseye haram kılınmış birşey bulamıyorum. Başkasına zarar vermemek ve sınırı aşmamak üzere kim (bunlardan) yemek zorunda kalırsa bilsin ki Rabbin bağışlayan ve esirgeyendir.

Allah bu dört şey dışında madem yeni helal veya haram koyacaktı, neden hadisler ile kendisini riske atmış ki?
Kuranda her şey öz olarak bulunur; çünkü Kuran insan için bir şeriat kitabı, bir dua kitabı, bir hikmet kitabı, bir kulluk kitabı, bir emir ve davet kitabı, bir zikir kitabı, bir tefekkür kitabı, hem insanın bütün manevi ihtiyaçlarına cevap verecek pek çok kitabı bir araya getiren, kuşatıcı, mukaddes, tek bir kitaptır. Her şey Onda herkesin görebileceği şekilde yazılsa kütüphaneler dolusu kitaba ihtiyaç olurdu. Allah, kitabında hiçbir şeyi eksik bırakmamış, bizim göremeyip anlayamadıklarımızı yaşayarak bize gösteren bir Peygamber ile göndermiştir. Kuran ve Sünnet birçok anlam tabakalı ifadelerle kıyamete kadar gelecek her zaman, mekan ve insana hitap etmiştir. Kuran ve Onun Peygamberinin sözleri asla çelişmez. Çelişiyorsa biz yanlış anlam veriyoruzdur
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
135
Düşünce
Sünni
Siz toplu olarak hareket ettiğiniz için bize yaşama alanı bırakmayacak, canımızı, kanımızı, malımızı, karımızı kendinize helal göreceksiniz
Benim öyle bir amacım asla olmadı, olmaz da. Bu başta Kuran ve sünnete ters. Allah beni bu şekilde yoldan çıkaracağına canımı alsın daha iyi...
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
135
Düşünce
Sünni
Ben Kuranda ki Muhammed'e bakınca: çok temiz, iyi niyetli, davasına inanmış, Rabbinin emir ve yasaklarına riayet eden bir elçi görüyorum.

Sizin sözlerinize bakınca ise, Allah'ına dinini öğreten birini görüyorum.

Enam 145: Bana vahyolunanda, leş veya akıtılmış kan yahut domuz eti -ki pisliğin kendisidir- ya da günah işlenerek Allah'tan başkası adına kesilmiş bir hayvandan başka, yiyecek kimseye haram kılınmış birşey bulamıyorum. Başkasına zarar vermemek ve sınırı aşmamak üzere kim (bunlardan) yemek zorunda kalırsa bilsin ki Rabbin bağışlayan ve esirgeyendir.

Allah bu dört şey dışında madem yeni helal veya haram koyacaktı, neden hadisler ile kendisini riske atmış ki?
"O kendi heva ve hevesiyle konuşmuyor." (Necm suresi, 53/3)
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
587
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
"O kendi heva ve hevesiyle konuşmuyor." (Necm suresi, 53/3)
Bu ayette Allah sadece; Onun size söylediği sözler kendisinden kaynaklanmıyor. Bu söylediği sözler yani Kuran ona ait değil, bize aittir. Bizim katımızdandır demek istemiş olabilir mi?
 
Üst