İnsanın tek hücreli "algler / su yosunundan" evrimleşmesi teorisi (500 Milyon Yıl Önce - Günümüz)

Knightwalker

Deneyimli
Mesajlar
3,108
Tepki puanı
738
Düşünce
Tarihselci
Tefsiri verdiğiniz kişinin reddiyeleri dolu. Kusura bakmayın, ehl-i sünnet alimler yazmamış. Tefsir verdim size isterseniz farklı tefsirler atarım.
Bende atarım. Sünniler Allah'mı?

Al buda diyanetin yorumu. Bitki değil toprak olunca mı uygun oluyor? :)

“Allah’ın insanları yerden bitirip yetiştirmesi” iki türlü yorumlanmıştır: a) İnsanlığın atası olan Hz. Âdem’in topraktan yaratılışına bir işarettir.
 

Rütbesiz

Çaylak
Mesajlar
632
Tepki puanı
57
Düşünce
Sünni
“Allah’ın insanları yerden bitirip yetiştirmesi” iki türlü yorumlanmıştır: a) İnsanlığın atası olan Hz. Âdem’in topraktan yaratılışına bir işarettir.
Topraktan yaratılmış Hz. Adem (as) devamı topraktan gelmiyor -Hz. İsa (as) hariç- Hz. Adem (as) vesilesi ile devam ediyor.

"Önce bitirmiştir" (Hz. Adem (as)) "Yetiştirmiştir" (biz).
 

Knightwalker

Deneyimli
Mesajlar
3,108
Tepki puanı
738
Düşünce
Tarihselci

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
968
Tepki puanı
192
Düşünce
Tarihselci
@bilgelikyolunda @facho @siradan1mumin @noNAME @Goebbels @KindarSürpriz @Rütbesiz Gördünüz mü evrimin başlangıcını aşağıdaki ayetten?
İslam-Evrim ilişkisini tartışmak bana mantıksız geliyor. Sonuçta Makro evrimin savunduğu şey şu: Tüm canlılar milyonlarca/milyarlarca yıl önce, sudan tek bir canlıdan meydana geldi. Evrim'e göre ilk kuş, ilk at, ilk eşek gibi bir kavram yok. Hepsinin atası ortaktı. Ve yine Adem'in ilk insan olması evrime terstir. Evrim'e göre Adem diye bir insan olsa bile, Adem, türünün ilk örneği değildir, Adem'in de bir anne babası vardır. Evrim bunu söyler. Geleneksel İslam mantalitesi ise; Adem ilk insandır. Babası ve Annesi yoktur. Evrime delalet eden ayetler olsa bile şöyle bir durum var: Biz insanoğlu, zamanda milyonlarca yıl geriye gidip ilk canlının tam olarak ne olduğunu, nerede ve nasıl çoğaldığını, daha doğrusu ilk canlı diye bir şey var mı yok mu bunu bile tam olarak bilemeyiz. Elimizdeki en güçlü koz gen benzerliği. Ötesi yok. Belki ileride zaman makinesi keşfedilirse belki o zaman geçmişte olaylar nasıl gelişmiş inceleyebiliriz. Henüz kanıtlanmamış olan insanın evrimini şimdilik konuşmak için çok erken diyorum ben.
 

Rütbesiz

Çaylak
Mesajlar
632
Tepki puanı
57
Düşünce
Sünni
He domatesten geliyor.


Manava çevirdin ortalığı yine üstün zekan ile.
Birader, nutfe(sperm) vesilesi ile oluyoruz Hz. Adem(as) ve Hz. İsa(as) hariç yazdık işte.

Biz topraktan mı yaratılıyoruz?
Topraktan yaratılmış Hz. Adem (as) devamı topraktan gelmiyor -Hz. İsa (as) hariç- Hz. Adem (as) vesilesi ile devam ediyor.

"Önce bitirmiştir" (Hz. Adem (as)) "Yetiştirmiştir" (biz).
 

Knightwalker

Deneyimli
Mesajlar
3,108
Tepki puanı
738
Düşünce
Tarihselci
İslam-Evrim ilişkisini tartışmak bana mantıksız geliyor. Sonuçta Makro evrimin savunduğu şey şu: Tüm canlılar milyonlarca/milyarlarca yıl önce, sudan tek bir canlıdan meydana geldi. Evrim'e göre ilk kuş, ilk at, ilk eşek gibi bir kavram yok. Hepsinin atası ortaktı. Ve yine Adem'in ilk insan olması evrime terstir. Evrim'e göre Adem diye bir insan olsa bile, Adem, türünün ilk örneği değildir, Adem'in de bir anne babası vardır. Evrim bunu söyler. Geleneksel İslam mantalitesi ise; Adem ilk insandır. Babası ve Annesi yoktur. Evrime delalet eden ayetler olsa bile şöyle bir durum var: Biz insanoğlu, zamanda milyonlarca yıl geriye gidip ilk canlının tam olarak ne olduğunu, nerede ve nasıl çoğaldığını, daha doğrusu ilk canlı diye bir şey var mı yok mu bunu bile tam olarak bilemeyiz. Elimizdeki en güçlü koz gen benzerliği. Ötesi yok. Belki ileride zaman makinesi keşfedilirse belki o zaman geçmişte olaylar nasıl gelişmiş inceleyebiliriz. Henüz kanıtlanmamış olan insanın evrimini şimdilik konuşmak için çok erken diyorum ben.
Hocam ayet manidar değil mi? Beğenirsen Caner Taslamanı izle.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

Rütbesiz

Çaylak
Mesajlar
632
Tepki puanı
57
Düşünce
Sünni
@siradan1mumin sen ruhu kabul ediyorsun ve tarihselcisin @Knightwalker ruhu kabul etmiyor tarihselci? Senin delillendirmen nedir? Sünneti kabul ediyor musun yani?

Yanlış hatırlamıyorsam Ayet-i Kerime'de ruhun insan bedeninden önce yaratıldığı var lakin açık bir şekilde yazmıyor sanırım, tefsirlerde geçmekte.
 

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
968
Tepki puanı
192
Düşünce
Tarihselci
Hocam ayet manidar değil mi? Beğenirsen Caner Taslamanı izle.
Evet, düşünülesi bir ayet. Arapçasına da baktım sizden kastı insanlar diyor. Yani ayet lafzi olarak da insanı kastediyor. Ayette gibi ifadesi de yok. Yani benzetme yok. İnsanın yerden ot olarak bitmesinden bahsediyor. İlginç.
 

Rütbesiz

Çaylak
Mesajlar
632
Tepki puanı
57
Düşünce
Sünni
Evet, düşünülesi bir ayet. Arapçasına da baktım sizden kastı insanlar diyor. Yani ayet lafzi olarak da insanı kastediyor. Ayette gibi ifadesi de yok. Yani benzetme yok. İnsanın yerden ot olarak bitmesinden bahsediyor. İlginç.
Attığım üç tefsire bakar mısınız? "Nebat" kelimesi hakkında bir bilgi var. Arapça bilmediğim için üç tefsire bakmanızı istiyorum.
 

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
968
Tepki puanı
192
Düşünce
Tarihselci
Yanlış hatırlamıyorsam Ayet-i Kerime'de ruhun insan bedeninden önce yaratıldığı var lakin açık bir şekilde yazmıyor sanırım, tefsirlerde geçmekte.
Olabilir. Sıralamanın öncelik olarak ruh mu yoksa beden mi olduğunu bilmiyorum. Ama şöyle bir şey biliyorum: Anne karnında 3-6 aya kadar beden, 6. aydan sonra ruh giydiriliyor. Doğru mu yanlış mı emin değilim.
 

Rütbesiz

Çaylak
Mesajlar
632
Tepki puanı
57
Düşünce
Sünni
Olabilir. Sıralamanın öncelik olarak ruh mu yoksa beden mi olduğunu bilmiyorum. Ama şöyle bir şey biliyorum: Anne karnında 3-6 aya kadar beden, 6. aydan sonra ruh giydiriliyor. Doğru mu yanlış mı emin değilim.
Ay olarak bilmem ama sizin ruhun olduğuna deliliniz nedir? Yanlış anlamayın tarihselci olduğunuz için merak ettim.
 

Knightwalker

Deneyimli
Mesajlar
3,108
Tepki puanı
738
Düşünce
Tarihselci
Evet, düşünülesi bir ayet. Arapçasına da baktım sizden kastı insanlar diyor. Yani ayet lafzi olarak da insanı kastediyor. Ayette gibi ifadesi de yok. Yani benzetme yok. İnsanın yerden ot olarak bitmesinden bahsediyor. İlginç.
Bunu diyorum hocam işte. Tüm geleneksel akımlar evrimi kötü bir şey olarak gördükleri için parantez içine (gibi) kelimesini eklemiş. Allah'ın yasası neyse o evrimse evrim. Bizim dediğimiz bu.
 

Knightwalker

Deneyimli
Mesajlar
3,108
Tepki puanı
738
Düşünce
Tarihselci
Olabilir. Sıralamanın öncelik olarak ruh mu yoksa beden mi olduğunu bilmiyorum. Ama şöyle bir şey biliyorum: Anne karnında 3-6 aya kadar beden, 6. aydan sonra ruh giydiriliyor. Doğru mu yanlış mı emin değilim.
Hocam Kur'an da ruh birtek vahiy / cebrail / cibril olarak geçer. İkinci olarak Allah'ın nefesini üflemesi vardır oda cann / bilinçtir. Yani ruh muh diye bir şey yok.
 

Rütbesiz

Çaylak
Mesajlar
632
Tepki puanı
57
Düşünce
Sünni
Bunu diyorum hocam işte. Tüm geleneksel akımlar evrimi kötü bir şey olarak gördükleri için parantez içine (gibi) kelimesini eklemiş. Allah'ın yasası neyse o evrimse evrim. Bizim dediğimiz bu.
Tamam Allah(c.c) yaratamaz demiyoruz haşa, makroevrim İslamiyet'te yok redediyor. 3 Saatlik program attım size ehl-i sünnet ile evrimci biri fırkasını bilmiyorum.
 

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
968
Tepki puanı
192
Düşünce
Tarihselci
Attığım üç tefsire bakar mısınız? "Nebat" kelimesi hakkında bir bilgi var. Arapça bilmediğim için üç tefsire bakmanızı istiyorum.
Okudum da, pek bir şey anlamadım açıkçası. Ayette geçen نَبَاتًا (nebaten) kelimesi, (n-b-t)نبت
kökünden gelmiş. Ragıp'ın sözlüğünde ise bu kelimenin sadece, yerden bir şey çıkarmak olduğu anlamı var.
Ve ayetteki bu kelime de harfi cer almadığı için sadece bu anlamda kullanılabilir. Eğer ayette Hz. Adem'e atıf varsa, ayette gibi ifadesini kasteden (كَ(ke)) harfi ceri kullanılırdı. Ayet gramer açısından, fiziki olarak insanın yerden çıkmasından bahsediyor.
 

Son konular

Son mesajlar

Üst