İsa'nın annesi Meryem kimdir?

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Kuran gibi insanlığa indiğini iddia eden bir betikte her ayrıntı ince ince işlenmiş, belagat dediğiniz iddia zirve yapmış olmalıydı.

Hani nerde bu belagat diye iddia ettiğiniz şey! Kuran'da hiç bir yerde tek örneğine bile rastlanılmıyor. Hayır nerde bu belagat hayaleti Kuran'ın neresinde? Hiç bir yerinde yok!
Daha önce bu mesajı yine sizin mesajınıza cevap olarak yazmıştım, belagat olmadığına dair argüman sunamadan bariz var olan belagati inkar etmeniz inkarı dogma haline getirdiğinizi gösteriyor maalesef:
Belagata bir örnek:
وَلَئِنْ مَسَّتْهُمْ نَفْحَةٌ مِنْ عَذَابِ رَبِّكَ Bu cümle, azabın dehşetini göstermek için en hafif azabın şiddetli tesirine işaret eder. Yani azabın en azını ifade ederek ayetin bütünündeki manayı kuvvetlendirir. İşte:

لَئِنْ [eğer] kelimesi, şüphede bırakmayı ifade eder. Şüphe, azlığa bakar;

مَسَّ [dokunsa] kelimesi, azıcık dokunmak manasındadır, yine azlığı ifade eder.

نَفْحَةٌ [küçük bir esinti] kelimesi, hafif bir kokuya işaret edip azlığı ifade ettiği gibi, kipi de birliği gösterir. "Masdar-ı merre", yani fiilin bir defa yapıldığını bildiren mastar, gramer ilminde "biricik" demektir, azlığı ifade eder

نَفْحَةٌ kelimesindeki belirsizliğe işaret eden tenvin, azlığı ifade etmek içindir; o kadar küçük ki, bilinemiyor demektir.

مِنْ ifadesi, "bir parça" demektir, azlığı bildirir.

عَذَابِ[azap] kelimesi de azlığa işaret eder, çünkü nekale yani şiddetli azaba ve ikaba yani ahiret azabına nispeten hafif bir cezadır.

رَبِّكَ [Rabbin] kelimesi de, Cenab-ı Hakk'ın Kahhar, Cebbar ve Muntakim isimlerine karşılık yine şefkati hissettirmekle azlığa işaret ediyor.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
974
Tepki puanı
355
Düşünce
Ateist
İyi de ben de bunun belagat melagat filan olmadığını apaçık kanıtladım. Bizim oğlan bina okur döner döner yine okur.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
İyi de ben de bunun belagat melagat filan olmadığını apaçık kanıtladım. Bizim oğlan bina okur döner döner yine okur.
Kanıt dediğiniz köylü amcaların hayali sözleriyse onlarla aynı şey olmadığını size yazdım. Çünkü bu ifadenin her kelimesi hatta bazen harfleri manayı kuvvetlendirici olarak seçilmiştir ki bu apaçık belagattir.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
974
Tepki puanı
355
Düşünce
Ateist
Güçsüzlükten sıska bir maymuna dönmüşsün üflesem yele karışacaksın lafında da tüm kelimeler anlamı destekliyor. Kuran'da belagat lafı uyduruk bir efsanedir. Aslı astarı yok.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Güçsüzlükten sıska bir maymuna dönmüşsün üflesem yele karışacaksın lafında da tüm kelimeler anlamı destekliyor. Kuran'da belagat lafı uyduruk bir efsanedir. Aslı astarı yok.
Maymun,dönmüşsün,karışacaksın? bunlar anlamı desteklemiyor
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
974
Tepki puanı
355
Düşünce
Ateist
Maymun zayıflığı çirkinliği ile anlamı destekler. Dönmek değişmek dönüşmek farklı bir şey olmak artık eskisi gibi olmamak anlamı ile destekler. Karışmak parçası olmak küçük bir şey olmak anlamı ile destekler.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Maymun zayıflığı çirkinliği ile anlamı destekler. Dönmek değişmek dönüşmek farklı bir şey olmak artık eskisi gibi olmamak anlamı ile destekler. Karışmak parçası olmak küçük bir şey olmak anlamı ile destekler.
Şimdi siz burda analam olarak hangi kelimeyi baz alıyorsunuz? Benim verdiğim örnekte her kelime azlık ifade ediyordu. Sizin verdiğiniz örnekte her kelime hangi anlamı ifade ediyor?
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
974
Tepki puanı
355
Düşünce
Ateist
Çok güçsüz olduğunu anlatıyor. Bir sıkımlık canın var onu da ben sıkıp almayayım diyor. Bunda anlamayacak ne var ki?
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
974
Tepki puanı
355
Düşünce
Ateist
Karşısındaki adamı küçümsüyor, çöpten çelebisin bak almayayım canını diyor yahu, daha nasıl anlatacağım, hayır bir şeyi ben elli kere niye anlatıyorum, kabak tadı verdi ama! Tamam bizim oğlan bina okur döner döner yine okur da oğlanın artık saçı sakalı beyazladıysa okuyamayacaksa bıraksın işporta filan yapsın artık!
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Karşısındaki adamı küçümsüyor, çöpten çelebisin bak almayayım canını diyor yahu, daha nasıl anlatacağım, hayır bir şeyi ben elli kere niye anlatıyorum, kabak tadı verdi ama! Tamam bizim oğlan bina okur döner döner yine okur da oğlanın artık saçı sakalı beyazladıysa okuyamayacaksa bıraksın işporta filan yapsın artık!
Cümleniz ne anlama geliyor diye sormuyorum. Cümlenizdeki kelimelerin kuvvetlendirdiği anlam ne? Güçsüzlük mü, küçümseme mi? Mesela benim Kurandan verdiğim belagat örneğinde azlık idi
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
974
Tepki puanı
355
Düşünce
Ateist
Güçsüzlükten dolayı küçümseme.
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
594
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Keşke Meryem'in babası ve kardeşine böyle bir isim hiç verilmemiş olsaydı veya Allah onlar hakkındaki Yahudilerin hitaplarını kitapta hiç aktarmamış olsaydı...
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
974
Tepki puanı
355
Düşünce
Ateist
Konu son derece açık. Bir kitap yazan birisi, örneğin bu bir roman olsun, bir ismi hiç bir belirteç kullanmadan iki ayrı şahıs için kullanmaz. Ya açıkça belirtir iki aynı isimli kişinin farklı kimler olduklarını, ya ima eder eğer bir belirsizlik planlıyorsa, ya ince bir nüansla bir anlatım sanatı yapar, aynı ismi iki kişi için kullanmanın amacı vurgusu neyse ona göre bir edebi anlatım şekli benimser.

Ama hiç bir belirteç olmaksızın bir ismi iki ayrı kişi mi tek kişi için mi kullandığı tümüyle belirsiz kalıyorsa bu apaçık anlatım bozukluğudur.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Konu son derece açık. Bir kitap yazan birisi, örneğin bu bir roman olsun, bir ismi hiç bir belirteç kullanmadan iki ayrı şahıs için kullanmaz. Ya açıkça belirtir iki aynı isimli kişinin farklı kimler olduklarını, ya ima eder eğer bir belirsizlik planlıyorsa, ya ince bir nüansla bir anlatım sanatı yapar, aynı ismi iki kişi için kullanmanın amacı vurgusu neyse ona göre bir edebi anlatım şekli benimser.

Ama hiç bir belirteç olmaksızın bir ismi iki ayrı kişi mi tek kişi için mi kullandığı tümüyle belirsiz kalıyorsa bu apaçık anlatım bozukluğudur.
Ortada bir anlatım bozukluğu yok ama olduğunu var sayarsak bile bu cümleyi kuranlar yahudiler. Onların cümlesi aynen naklediliyor.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
974
Tepki puanı
355
Düşünce
Ateist
Ortada bir anlatım bozukluğu yok ama olduğunu var sayarsak bile bu cümleyi kuranlar yahudiler. Onların cümlesi aynen naklediliyor.
Öyle saçmalık olmaz. Meryem'e sövseler aynısı mı yazacaktı Kuran'da! Öyle şey olmaz. Olsa bile yazarın Harun dedikleri kişi Meryem'in kardeşi ile Musa'nın kardeşi iki ayrı kişi mi yoksa Musa ile Meryem kardeş mi açıklaması gerekirdi.

Bu bahane Kuran'ı kurtarmaz. Tek çıkış yolunuz her zamanki gibi bu bir fitne, bakalım kafirler bu imtihan ile şüpheye düşüp kaybedecekler de müminler imanı sarsılmayıp kazanacaklar mı! :D

Bu kafayla giderseniz de düşünmeden tartmadan her şeye iman edersiniz. Kuran'da iki kere iki beş dese allahın bildiği vardır dersiniz.
 
Üst