İslamda zorlama yoksa...

bilgelikyolunda

☆☆☆
Üye
Mesajlar
3,992
Tepki puanı
310
Düşünce
Sünni
Tamam hadi Kuran pasajını kırptım diyelim. Kırptığım, güya kimse nasıl olsa göremeyeceği, kırk kilitli sandıkta saklandığı için kimsenin ulaşamayacağı bu kırptığım kısımda hüre hür köleye köle dişiye dişi samba yapın mı yazıyor, rumba yapın mı yazıyor hangisi? Belki de vals yapın yazıyordur ha? Olabilir mi? Ça ça ça yapın yazıyor olabilir mi?
Tekrar ediyorum dalga geçmeden bir şey yazamıyorsanız yazmayın. Ben sizin aciz olduğunuzu düşünmek istemiyorum o yüzden lütfen yapmayın böyle şeyler
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
Hayır şimdi kırptığım kısımda hüre hür köleye köle dişiye dişi tango yapın güzelce ama baaak! Hür ile köle, dişi filan zinhar tango rumba salsa yapmayın, olmaz bak günah yazarım filan yazıyorsa...

Çok güzel bir şey yazdığı için aman kırpayım Kuran ne kadar güzel bir kitap anlaşılmasın aman haaa herkes Müslüm olur sonra aaaa Kuran ne güzelmiş derler diye haince sakladığım önü mü sonu mu neresinde yazıyor bu şahane güzel şeyler?

Olur ya belki koskoca hür adam dişi ile öyle yok bacağını kaldır yok kolunu kaldır tango hiç yakışıyor mu yapmayın öyle yazıyordur da biz yanlış biliyoruzdur.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
Yok ama şimdi, insanda vicdan diye bir şey olur. Ben de zamanında müslim idim. Yani bana müslim olduğum söylenmişti, ben de hayır nerden oluyorum değilim dememiştim. Ne bileyim çocuğuz, herkes müslim doğar sanıyorduk.

Bana kimse Kuran'da hüre hür köleye köle dişiye dişi yazıyor demedi. Deseydi tat gibi kalırdım, nasıl olur allah nasıl böyle der diye havsalam dururdu. Herkes utanç verici bir sahtekarlıkla bu rezaletleri gizledi, Kuran'da çok şahane şeyler yazıyor diye yalan söylediler.

Fakat güneş balçıkla sıvanmaz, gel zaman git zaman bu Kuran'da ne yazdığına kendim bakmam lazım, muslimlerin ağzına bakmakla olmuyor, bunlar az üfürüyor gibi demeye başladım.

Kuşkularımda haklıymışım. Okuyunca şoka girdim. Bunu yazacak allahı ben asla tanıyamazdım, öyle allahın ben okurdum yani mazisine müstakbeline! Bunları allah filan yazmış olamazdı. Bir takım cahil ilkel adamlar bunu allah yazdı diye kakalamışlardı yani, bu apaçıktı!

Kesin kararımı verdim. Muslim olmayan birisi bana sorsa "ne yani şimdi siz bu kitabı allah gönderdi mi diyorsunuz?" dese... Evet yanıtı vermem olanaksızdı, buna vicdanım elvermezdi. İslamdan çıkmaktan başka çare yoktu. Birisi bana sorsa bunu savunmamın bir yolunu hiç bir şekilde göremiyordum. İslamdan çıkıp ben sordum muslimlere artık yani şimdi siz bu Allahtan mı diyorsunuz diye. Nasıl olup da evet Allahtan diye iddia edebildiklerine ise hiç anlam veremiyorum.

Bunun tek açıklaması dogmatik saplantının bir zihin hastalığı olduğu. Başka açıklaması yok. Bu hastalık doğumdan itibaren bulaştırılıyor ve tedavisi son derece zor.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆
Üye
Mesajlar
3,992
Tepki puanı
310
Düşünce
Sünni
Yok ama şimdi, insanda vicdan diye bir şey olur. Ben de zamanında müslim idim. Yani bana müslim olduğum söylenmişti, ben de hayır nerden oluyorum değilim dememiştim. Ne bileyim çocuğuz, herkes müslim doğar sanıyorduk.

Bana kimse Kuran'da hüre hür köleye köle dişiye dişi yazıyor demedi. Deseydi tat gibi kalırdım, nasıl olur allah nasıl böyle der diye havsalam dururdu. Herkes utanç verici bir sahtekarlıkla bu rezaletleri gizledi, Kuran'da çok şahane şeyler yazıyor diye yalan söylediler.

Fakat güneş balçıkla sıvanmaz, gel zaman git zaman bu Kuran'da ne yazdığına kendim bakmam lazım, muslimlerin ağzına bakmakla olmuyor, bunlar az üfürüyor gibi demeye başladım.

Kuşkularımda haklıymışım. Okuyunca şoka girdim. Bunu yazacak allahı ben asla tanıyamazdım, öyle allahın ben okurdum yani mazisine müstakbeline! Bunları allah filan yazmış olamazdı. Bir takım cahil ilkel adamlar bunu allah yazdı diye kakalamışlardı yani, bu apaçıktı!

Kesin kararımı verdim. Muslim olmayan birisi bana sorsa "ne yani şimdi siz bu kitabı allah gönderdi mi diyorsunuz?" dese... Evet yanıtı vermem olanaksızdı, buna vicdanım elvermezdi. İslamdan çıkmaktan başka çare yoktu. Birisi bana sorsa bunu savunmamın bir yolunu hiç bir şekilde göremiyordum. İslamdan çıkıp ben sordum muslimlere artık yani şimdi siz bu Allahtan mı diyorsunuz diye. Nasıl olup da evet Allahtan diye iddia edebildiklerine ise hiç anlam veremiyorum.

Bunun tek açıklaması dogmatik saplantının bir zihin hastalığı olduğu. Başka açıklaması yok. Bu hastalık doğumdan itibaren bulaştırılıyor ve tedavisi son derece zor.
Daha önce de yazdım ayetleri bağlamından kopararak doğru anlamanız mümkün değil. Diğer ayetleri, iniş sebebine ve ilk muhatap olan Peygamber ve Sahabenin bu ayetlerden ne anladığına bakmak şart. Bu ayetle ilgili kısaca şu bilgiyi paylaşayım:
Cahilye devrindeki insanlardan bazıları, kendi adamlarını daha şerefli gördükleri için; karşı tarafa: “Biz şerefliyiz; bizim öldürülen kadınımıza karşılık sizin erkeğiniz; bizim kölemize karşılık sizin hür bir adamınız kısas olacaktır.” diyorlardı. Bakara suresinin bu 178. ayeti, bu yanlış hükmü ortadan kaldırmak için inmiştir. Ayette özetle deniliyor ki; “Bir kadını kadın öldürdüyse, onun kısası söz konusu kadın; bir erkeği bir erkek öldürdüyse onun kısası söz konusu erkek, bir köleyi bir köle öldürdüyse onun kısası da söz konusu köle olur. Yani: katil kim ise, o kısas olur. Nüzul sebebi olan olayda hür, kadın, köle söz konusu olduğu için o kayıtlara yer verilmiştir. Daha sonra kısas konusunda genel hükmü ifade eden “Cana can...”(Maide, 5/45) ayeti inmiştir.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
Cana can pasajı emir niteliğinde değil, Tevrat'ta böyle yazmıştık şeklindedir. Öyle olmasa bile hangisi hangisinin hükmünü yürürlükten kaldırıyor bilinmez. Cana can ama ancak hüre hür köleye köle dişiye dişi olursa şartıyla oluyor yani.

Kadın kadını öldürdüyse sorun yok zaten. Köle köleyi öldürdüyse de sorun yok. Sorun hür adam kadın ve köle öldürdüğünde ortaya çıkıyor.

Allah laf anlatma özürlü mü, daha önce öyle demiştik ama artık bundan sonra kim kimi öldürürse öldürsün kısas yapacaksınız diyemeyecek kadar dili dönmüyor mu?

Saçma sapan uydurma masallar beni hiç ilgilendirmez. Ben açar bakarım ne yazıyor Kuran'da? Şu yazıyor. Biter. Ben yazanı bilirim. O zaman filan kabile şöyle dedi, olmaz öyle, doğrusu şu şekildedir yazacak. Yazmıyorsa hiç boşa masal anlatmanın yararı yok.

Ben de hemen bir masal uydururum. Habise oğullarından Şamate adlı bir adam demişti ki "yok ya anan güzel mi?" Bunun üzerine ayet nazil oldu. Artık hangi ayete sayarsan! :D

Hüre hür köleye köle dişiye dişi yazıyor mu? Yazıyor. Buna göre hür adam köle ve kadın öldürse kısas yapılmaz demek mi? Evet aynen öyle demek. Mevzu bitti.

Ha yani pasajın önü arkası bu uydurma masalmış öyle mi? Heeey zeka, heeey zeka! Siz bu Kuran'ı yeniden yazın, bu masalları ekleyin oldu olacak! Allahınız demans olmuş, unutmuş yazmayı!

O kadar demans olmuş ki bir insanı kasten öldüren insana kısas yapılır diye net açık yazamamış! Milyarlarca yıl yaşında olunca tabii normal. Hür köle dişi saçmalamış. Bunu deyiverse de hür köle dişi saçmalamasa ne bilmem ne kabilesinin lafı olur ne bilmem kim kabilesinin lafı!
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
Ben önünü arkasını yazıp hatim indirmediğim için kusurlu oluyorum, ama "cana can" deyip bırakmak kusur olmuyor! Vay be! İyi işmiş! Müslim aklı sıra kurnazlığı!
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
"Onda onlara şöyle hükmettik: "Cana can .........." (Kuran 5/45)

O dediğinin Tevrat olduğu, onlar dediğinin Yahudiler olduğu önü, yani 5/44 ile sabittir.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
Ayette özetle deniliyor ki; “Bir kadını kadın öldürdüyse, onun kısası söz konusu kadın; bir erkeği bir erkek öldürdüyse onun kısası söz konusu erkek, bir köleyi bir köle öldürdüyse onun kısası da söz konusu köle olur. Yani: katil kim ise, o kısas olur.
:D Ağzıyla da söylüyor, bir de utanmadan bold yapmış bir hikmet var sanırsın! Kendisi itiraf ediyor, kadın kadını, köle köleyi, hür hürü öldürürse kısas yaparsın. Yoksa yapmazsın! Hırsızın merdi sadece onu değil şunu da çaldım dermiş! :p

"Sariki merdi sirkatin söyler şecaatin arzederken!" :D

Hayır köle öldürüldüyse başka hür adam niye kısas edilsin yahu? Her üren köpeğe taş atılacaksa üüüü. Allahın işi yok her saçmalığa cevap mı yazmış!

Adam çıksa dese "o benim karımı öldürdü, ben de dişiye dişi ayetine dayanarak onun karısını öldürürüm!" Ne halt edeceksiniz?
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
Bu 5/45 pasajı ile Kuran, Tevrat'ın kendisinden çok çok üstün olduğunu itiraf etmiş oluyor.

Öyle ya, demek ki Tevrat hüre hür köleye köle dişiye dişi diye saçmalayıp bir çuval inciri bot etmemiş! Her kim her kimi öldürür yaralarsa aynısı suçluya yapılır diye açık, net, kesin yazmış. Kuran bunu yapabilmiş mi? Tabii ki hayır, ne gezer. Kuran hür köle dişi diye yani bir çuval incir değil, her tarafı fosseptiğe çevirmiş. Bundan daha ağır ve vahim bir insanlık suçu pek yoktur yani. Sınıf ve cinsiyet farkı gözetmek ağır bir insanlık suçudur.

Yani bu Kuran'ın Emevi bir veya birkaç melik gözetiminde rahipler tarafından protokuran niteliğindeki risalelerden derlenip oluşturulduğu öylesine açık ki, allah olsa, bunu allah yolladı demek allaha büyük bir iftira olur ve allah eğer olsa bunların, bu iftiracıların canına okur, burunlarından fitil fitil bu iftirayı getirirdi.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆
Üye
Mesajlar
3,992
Tepki puanı
310
Düşünce
Sünni
Bu 5/45 pasajı ile Kuran, Tevrat'ın kendisinden çok çok üstün olduğunu itiraf etmiş oluyor.

Öyle ya, demek ki Tevrat hüre hür köleye köle dişiye dişi diye saçmalayıp bir çuval inciri bot etmemiş! Her kim her kimi öldürür yaralarsa aynısı suçluya yapılır diye açık, net, kesin yazmış. Kuran bunu yapabilmiş mi? Tabii ki hayır, ne gezer. Kuran hür köle dişi diye yani bir çuval incir değil, her tarafı fosseptiğe çevirmiş. Bundan daha ağır ve vahim bir insanlık suçu pek yoktur yani. Sınıf ve cinsiyet farkı gözetmek ağır bir insanlık suçudur.

Yani bu Kuran'ın Emevi bir veya birkaç melik gözetiminde rahipler tarafından protokuran niteliğindeki risalelerden derlenip oluşturulduğu öylesine açık ki, allah olsa, bunu allah yolladı demek allaha büyük bir iftira olur ve allah eğer olsa bunların, bu iftiracıların canına okur, burunlarından fitil fitil bu iftirayı getirirdi.
Hemen önceki ayette "Kim Allah'ın indirdiği ahkâm ile hükmetmezse işte onlar tam kâfirdirler." diyerek Tevrattaki bu hükmün halen geçerli olduğu net ifade edilmiştir.
"Her kim haksız olarak öldürülürse onun velisine yetki verdik. O da öldürmede haddi aşmasın. Çünkü ona yeterince yardım olunmuştur" (el-İsrâ, 17/33).
Burada da katil kimse onun öldürüleceği bildirilmiş ve meselenin kan davasına dönüşmesi yasaklanmıştır.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
Tevrattaki bu hükmün halen geçerli olduğu net ifade edilmiştir.
Netlik yok. Ayetlerimi satmayın filan diye Yahudilere seslenerek bunu söylüyor. Onlara Tevrat'ı indirdik, onunla hükmetmediler kafir oldular diyor. Tevrat'ı menfaatlerine alet ettiler diyor. Geçerlilik konusunda hiç bir netlik iddiasında bulunulamaz. Fakat bu önemli değil. Geçerli olsun, fark etmez. Tamam bu Tevrat pasajı İslamda da geçerli sayalım. Değişen bir şey yok.

5/45 kısasın ne olduğunu tanımlıyor. Hüre hür köleye köle dişiye dişi pasajı ise kısasın nasıl uygulanacağını söylüyor ve insanlık dışı bir rezalete imza atıyor. Sınıf, cinsiyet ayrımı bağlamında kısas uyguluyor. Hür adam köle ve kadın öldürdüğünde kısastan muaf kalıyor. Skandal yani, kepazelik.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
Maktülün velisine yetki vermek skandalın, rezaletin katmerleyicisi. Katili para karşılığı affetmek inanılmaz rezil bir skandal. Böyle bir şey derhal ve tereddütsüz çöpe atılır. Böyle kepazelik olmaz.

Maktülü mezardan çıkarıp diriltip sorabiliyorsanız katilini affediyor musun diye, ancak o zaman olur. Maktülden başka katili affetme yetkisine hiç kimse sahip değildir, olamaz ve o da mezarda. Velisine para karşılığı katili affetme yetkisi vermek affedilmez bir ikinci cinayettir. Katmerli cinayet.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
Bu konuda sorulabilecek tek soru var: O da şu: Köle ve kadın, hür adamı öldürürse yine mi kısas uygulanmayacak, kısastan yırtacaklar mı?
 

bilgelikyolunda

☆☆☆
Üye
Mesajlar
3,992
Tepki puanı
310
Düşünce
Sünni
Maktülün velisine yetki vermek skandalın, rezaletin katmerleyicisi. Katili para karşılığı affetmek inanılmaz rezil bir skandal. Böyle bir şey derhal ve tereddütsüz çöpe atılır. Böyle kepazelik olmaz.

Maktülü mezardan çıkarıp diriltip sorabiliyorsanız katilini affediyor musun diye, ancak o zaman olur. Maktülden başka katili affetme yetkisine hiç kimse sahip değildir, olamaz ve o da mezarda. Velisine para karşılığı katili affetme yetkisi vermek affedilmez bir ikinci cinayettir. Katmerli cinayet.
Nasıl ki karar verme yetisine sahip olmayan çocuk veya deli adına velisi karar verir. Aynen bunun gibi karar verme yetisine sahip olmayan ölü yerine velisi karar verir. Bu dünyadaki cezalar için bu geçerli. İşin kul hakkı boyutu ve Allah katındaki cezasına veli karışamaz
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,470
Tepki puanı
679
Düşünce
Ateist
velisi karar verir.
Maktül adına hiç kimse karar veremez. Allah diye bir şey olsa o da karar veremezdi. Olmayacak işi savunmak boşa kürek çekmektir. Maktül adına hele para karşılığı allah olsa affedemez. Biter. Bunun tartışması olmaz.

Sende anlama biraz kıt, anlaşıldı. Ben sana benim iddiam doğruysa nasıl olacak diye sordum, sen zaten benim iddiamı kabul etmiyorsun ki yanıt veriyorsun? Hemen de zokayı yuttun. Safsın biraz. Ondan galiba ben bu arabın yavelerini niye savunuyorum acaba diye düşünemiyorsun.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆
Üye
Mesajlar
3,992
Tepki puanı
310
Düşünce
Sünni
Maktül adına hiç kimse karar veremez. Allah diye bir şey olsa o da karar veremezdi. Olmayacak işi savunmak boşa kürek çekmektir. Maktül adına hele para karşılığı allah olsa affedemez. Biter. Bunun tartışması olmaz.
Hakaretlerinizi aynen iade ediyorum.
Kul hakkı kısmını Allah bile affetmiyor zaten, kula bırakıyor. Bu dünyada görülecek ceza da maktül karar veremeyeceği için, çocuk veya deliyle aynı durum oluşmuştur. Hiçbirinde karar verme yetisi mevcut değildir. Tüm hukuk kuralları karar verme yetisine sahip olunmayan durumlarda "vasi" kavramının devreye gireceğinde hem fikirdir.
 
Üst