İslami madeni paralar

Rütbesiz

Çaylak
Mesajlar
680
Tepki puanı
59
Düşünce
Sünni
1614050835463.png

Tarih

66 AH / 685-686 CE.

İçindekiler

Ön alan : Abd el-Malik ibn -Abd Allāh (Orta Farsça) adıyla tipik geç Arap-Sasani büstü. Ön kenar boşluğu : bism Allāh / Muḥammad rasūl / Allāh ("Allah'ın adıyla Muhammed Allah'ın Elçisidir ").
Ters alan : Orta Farsça'da darphane (kısaltma) ve tarihe sahip tipik Arap-Sasani ateş-sunağı, yani 66 AH / 685-686 CE. Ters kenar boşluğu : Pelet 7: 30'da.​

Yorumlar

66 AH / 685-686 CE'de, Abd el-Malik'in katılımından sonraki yıl ( Ramaḍān 65 AH / Nisan-Mayıs 685 CE), Bīshāpūr'in Zubayrid valisi, Abd al-Malik ibn ʿAbd Allāh [b. ʿĀmir], kısa shahāda'yı taşıyan gümüş bir drahmi yayınladı : bism Allāh Muḥammed rasūl Allāh ("Allah'ın adıyla, Muhammed Allah'ın Elçisidir "). Sorun 67 AH / 686-687 CE'de tekrarlandı. Bu, tarihli bir Müslüman metninde "Muhammed" isminin ilk geçmesidir .
yer

British Museum, Londra.



1614050942255.png

Tarih

İçindekiler

Ön alan : Valinin adı olmayan tipik geç Arap-Sasani büstü. Bunun yerine Orta Pers efsanesi MHMT PGTAMI Y DAT ("Muhammed, Tanrı'nın elçisidir")tarafından işgal edilmiştir. Ön kenar boşluğu : bism Allāh walī / al-Amr ("Tanrı adına, Efendi / işlerin adıyla") .
Ters alan
:Kirman vilayetindetanımlanamayan darphane ( GRM-KRMAN ) ve tarihile görevlileri olan tipik Arap-Sasani ateş sunağı​
Yorumlar

Ağırlık = 3.94 gms.
Bu, tarihli bir Müslüman metninde "Muhammed" adının geçtiği bilinen en eski ikinci kayıttır . Dahası, bu Orta Farsça'da (Pehlevi) "Muḥammad" adının en eski anıdır . İslami bir metinde "Mu "ammad" isminin en erken sözü, 66 AH / 685-686 tarihli, Abd el-Malik ibn -Abd Allāh'un Arap-Sasani sikkesinden gelir .
Bu madalyonun hafif bir varyantı Eshragh tarafından aynı Orta Farsça yazı ve tarihle basıldı, ancak ön kenar boşluğunda bism Allāh walī / Allāh ("Tanrı adına, dost / Tanrı'nın arkadaşı") biraz farklı bir metinle yayınlandı .
yer

Bilinmeyen. Madeni paranın resmi buradan alınmıştır .


1614050978866.png


Tarih

İçindekiler

Ön alan : Tipik geç Arap-Sasani büstü. Arapça büstün sağına doğru yazılmıştır: Muūammad rasūl Allāh ("Muhammed Allah'ın elçisidir"). Geleneksel Pehlevi kutsama formülü khurra afzut , baskının arkasında. Ön kenar boşluğu : bism Allāh ("Tanrı adına") . Karşılaştırma Bishapur bölgesinin Zubayrid Vali'Abd el-Malik bin'Abd Allah [b tarafından verilen bu bu para. ʿĀmir] 66 AH / 685-686 CE, ön kenarda şöyle diyor: bism Allāh / Muḥammad rasūl / Allāh ("Allah'ın adıyla Muhammed Allah'ın elçisidir").
Arka alan : Görevlileri olan tipik Arap-Sasani ateş-sunağı, Arapça (Şam) tarihinin sağında ve solunda Arapça (72 AH) yazılmış, etrafında üç daire ve dört tarafında yıldızlarla birlikte hilal ve bir etrafında ekstra dış daire.​
Yorumlar

Ağırlık = 3.80 gms.
Bu son derece ender bir madeni paradır ve Abdül Malik'in Şam'daki parasal reformlarının ilk adımlarını işaret etmektedir. Muhammed, Allah Resulünün Arap-Sasani büstü önünde geleneksel Orta Farsça adıyla değiştirildi Khusraw 72 AH. İle karşılaştır 73 AH bir para ve yeniden sikke 'Abd al-Malik.
yer

Bilinmeyen. Almanya'da bir müzayedede satıldı.



1614051030762.png


Tarih

72-74 AH / 692-694 CE. Bu tarihleme, tarihi kaynaklara ve nümismatik malzemeye dayanan Michael Bates tarafından önerildi. [1] Daha önce Walker altın sikkeleri kesin olarak tarihlendirmemişti, ancak büyük olasılıkla 74 AH / 693-694 CE'den bir veya iki yıl önce olduğuna inanıyordu. [2] Miles çünkü birçok ayrıntıda yakın benzerliği yıllarca 72-73 AH / 691-693 CE belirterek benzer kalma benimsenen "ayakta halife" dinar 74-77 AH. [3]
İçindekiler

Ön alan : Üç adet ayakta imparatorluk figürü (Şekil c).
Ters alan : Adımlarla küre ile biten personel. Ters kenar boşluğu : bism Allāh lā-ilaha il-Allāh waḥdahu Muḥammad rasūl Allāh ("Tanrı adına. Tanrı'dan başka tanrı yoktur. Muhammed, Tanrı'nın elçisidir").​

yer

Çeşitli müzeler ve özel koleksiyonlar. Örneğin, British Museum, Londra; Ashmolean Müzesi, Oxford; [5] Nasser David Khalili Koleksiyonu; [6] Dumberton Oaks Koleksiyonu. [7]

1614051185798.png

Tarih

İçindekiler

Ön alan : Pehlevi'de, büstün sağında II. Khusrow'un adıyla tipik geç Arap-Sasani büstü. Ön kenar boşluğu : bism Allāh / lā-ilaha il-Allāh wa / ḥdahu Muḥammad ra / sūl Allāh ("Tanrı adına. Tanrı'dan başka tanrı yoktur. Muhammed, Tanrı'nın elçisidir").
Arka alan : Görevlileri olan tipik Arap-Sasani ateş-sunağı, arapça (Şam) solunda ve sağında tarih Arapça (73 AH), etrafında üç daire ve dört kenarda yıldızlarla birlikte hilal ve etrafında ekstra dış daire.​
Yorumlar

Ağırlık = 3.69 gms.
Bu son derece ender bir madeni paradır ve Abdül Malik'in Şam'daki parasal reformlarının ilk adımlarını işaret etmektedir. İle karşılaştır 72 AH bir para ve yeniden sikke 'Abd al-Malik.
yer

Bilinmeyen. Almanya'da bir müzayedede satıldı.

 

Ekler

  • 1614051224078.png
    1614051224078.png
    231.7 KB · Görüntüleme: 5

Rütbesiz

Çaylak
Mesajlar
680
Tepki puanı
59
Düşünce
Sünni
1614051568200.png


Tarih

İçindekiler

Ön alan : Tipik Arap-Sasani büstü, aşağıya doğru başın arkasında, iki satır halinde Orta Farsça yakarış AFZUT / GDH ("Mayıs krallığı artabilir!"). Başın hemen önünde, iki satır halinde Orta Farsça bir efsane BISHR / I MRWANAN ("Bishr ibn Marwān"). Ön kenar boşluğu : İşaretsiz bir yazıda bism Allāh / laha-ilaha il-Allāh / waḥdahu Muḥammad / rasūl Allāh ("Tanrı'nın adıyla. Tanrı'dan başka tanrı yoktur. Muhammed, Tanrı'nın elçisidir").
Ters alan : Her zamanki Sasani ateş sunağı ve iki görevlinin yerine, ayakta duran üç sakallı figür, ortadaki figür, dua gibi, başının her iki yanında, elleri yukarı dönük, sırasıyla sol ve sağda daha küçük figürler , başlarını ona çevirmişler. Azerbaycan nane adı sağda Orta Farsça'da aşağıya doğru yazılmıştır. Sol tarafta tarih var.​
Yorumlar

Ön yüzde aynı efsaneye sahip Şam'dan başka bir Arap-Sasani sikkesi de AH 73'ten geliyor. Bununla birlikte, her ikisinin de ters yüzleri tamamen farklıdır. Şamlı, tipik bir Arap-Sasani ateş sunağı sergilerken, üstte üç figür ayakta duruyor.
Bu madalyonun ilginç kısmı ters tarafıdır. Merkezi figür, büyük olasılıkla halifeyi ya da valiyi temsil etmektedir, ancak kökeninde muhtemelen "ayakta halife" tipi Arap-Bizans sikkelerinden türetilmiştir . Ortadaki figür tarafından başın her iki yanında ellerin kaldırılması büyük olasılıkla bir ibadet eylemini temsil eder.
yer


1614051327977.png


Tarih

75 AH / 694-695 CE.
İçindekiler

Ön alan : Tipik Arap-Sasani büstü, aşağıya doğru başın arkasında, iki satır halinde Orta Farsça yakarış AFZUT / GDH ("Mayıs krallığı artabilir!"). Başın hemen önünde, iki satır halinde Orta Farsça bir efsane BISHR I / MARWANAN ("Bishr ibn Marwān"). Ön kenar boşluğu : İşaretsiz bir yazıda bism Allāh Muḥammad / rasūl Allāh ("Tanrı adına. Muhammed Tanrı'nın elçisidir").
Ters alan : Her zamanki Sasani ateş sunağı ve iki görevlinin yerine, ayakta duran üç sakallı figür, ortadaki figür, dua gibi, başının her iki yanında, elleri yukarı dönük, sırasıyla sol ve sağda daha küçük figürler , başlarını ona çevirmişler. Darphane adı 'Basra' sağda Orta Farsça'da aşağıya doğru yazılmıştır. Sol tarafta tarih var.​
yer

Bibliothèque Nationale, Paris.

1614051375724.png


Tarih

75 AH / 694-695 CE.
İçindekiler

Ön alan : Tipik Arap-Sasani büstü. Orta Pers efsanelerinin yerine, işaretsiz Kufi yazısıyla yazılmış ḍuriba fī / sanat khamsa wa sabʿīn ("75 yılında vuruldu")Arapça harfler vardır. Ön kenar boşluğu : bism Allāh / lā-ilaha il-Allāh / waḥdahu Muḥammad ra / sūl Allāh ("Tanrı adına. Tanrı'dan başka tanrı yoktur. Muhammed Tanrı'nın elçisidir").
Ters alan : zamanki yangın sunak ve iki görevlileri, yerine halife ayakta şekil sakallı ve sağ eli tavrında kılıcının kınında dayayarak , imâm bir teslim hutbesini . Aşağıya doğru çalışan iki tarafta kufi efsaneler khalfat (sic) allah / Amir el-Mu'minīn ( " khalifa Allah'ın, Sadık Komutanı").​
yer


1614051435028.png


Tarih

76 AH / 695-696 CE.
İçindekiler

Ön alan : Ortada duran halifenin kınında bir kılıç taşıyan görüntüsü. Ön kenar boşluğu : bism Allāh lā-ilaha il-Allāh wa / ḥdahu Muḥammad rasūl Allāh ("Tanrı adına. Tanrı'dan başka tanrı yoktur. Muhammed Tanrı'nın elçisidir").
Ters alan : Basamaklarda değişmiş çapraz. Ters kenar boşluğu : bism Allāh ḍuriba hadhā al-dīnār fī sanat sitta wa sabʿīn ("Tanrı adına, bu dīnār 76 yılında vuruldu").​
Yorumlar

yer


British Museum, Londra.

1614051492138.png

Tarih

77 AH / 694-695 CE.
İçindekiler

Ön alan : Büstün sağ tarafında Arapça yazılmış "al-Ḥajjāj bin Yūsuf" adıyla tipik geç Arap-Sasani büstü. Ön kenar boşluğu : bism Allāh / lā-ilaha il- / Allāh waḥdahu Muḥammad / rasūl Allāh ("Allah'ın adıyla. Tanrı'dan başka tanrı yoktur. Muhammed, Allah'ın Elçisidir ").
Ters alan : Nane (Bīshāpūr) ile hizmetlileri olan tipik Arap-Sasani ateş sunağı.​

yer

British Museum, Londra; [1] Ashmolean Müzesi, Oxford. [2,3]

 
Yazan tarafından düzenlendi:

Rütbesiz

Çaylak
Mesajlar
680
Tepki puanı
59
Düşünce
Sünni

1614051655144.png


Tarih

79 AH / 698-699 CE.
İçindekiler

Ön alan : "al-Ḥajjāj bin Yūsuf" (Arapça) adıyla tipik geç Arap-Sasani büstü. Ön kenar boşluğu : lā-ilaha il-Allāh waḥdahu Muḥammad rasūl Allāh ("Tanrı'dan başka tanrı yoktur, Muhammed Allah'ın Elçisidir ").
Ters alan : Nane (Bīshāpūr) ile hizmetlileri olan tipik Arap-Sasani ateş sunağı.​
Yorumlar

Eski Arap-Sasani sikkeleri, Emevi halifesi Abd el-Malik döneminde "ıslah edilmiş madeni paraların" ortaya çıkmasından sonra bile basıldı.
yer

Maskukat Koleksiyonu.



1614051753975.png


Tarih

83 AH / 702-703 CE. [1,2]
İçindekiler [1]

Ön alan : Arka arkaya bıyıklı ve sakallı iki yüzü olan, her biri iki kanat ve bir hilal ile örtülmüş yarım merlon taç taşıyan büstü. Elbise de iki yarıda temsil edilmektedir. Orta Farsça ḥwbḥtyḥ W pl'ḥwyḥ ("Servet ve Refah") olarakyazılmıştır. Ön kenar boşluğu : Muḥammadun rasūlu'llāhi wa'lladhīna yatlūna ma ʿ ahu ashiddāʾu ʿ alā'l-kuffāri ruḥamāʾu baynahum ("Muhammed Allah'ın Elçisidir , onunla okuyanlar [işlerinde] imansızlara karşı şiddetli, aralarında şefkatlidirler. kendileri ") .
Ters alan
: Görevlileri olan tipik Arap-Sasani ateş sunağı. Sol taraftaki tarih '83' ve sağdaki darphane adı 'WYHC', yani Veh-az-Amid-Kavād = (Arrajān). Ters kenar boşluğu : 'lwb'k' ("Geçerli").​

yer

Özel koleksiyon. Bilinen bu türden üç ek örnek vardır; ikisi Bibliothèque Nationale de France'da ve biri halka açık bir koleksiyonda düzenlendi.


1614051790509.png


Tarih

İçindekiler

Ön alan: lā-ilaha illa-Allāh waḥdahu la sharīkalah ("Tanrı'dan başka tanrı yoktur, O'nun ortağı yoktur"). maʿdin amīr al-muʾminīn ("Sadıkların Komutanının Madeni"). Ön kenar : Muḥammad rasūl Allāh arsalahu bi-l-huda wa dīn al-ḥaqq liyudhhiru ʿ ala al-dini kullahi ("Muhammed Allah'ın elçisidir. O, tüm dinlere üstün gelsin diye hidayet ve hakikat diniyle gönderdi ").
Ters alan : Allāhu aḥad Allāhu al-ṣamad lam yalid wa-lam yulad ("Tanrı bir, ebedi Tanrı, O doğurmadı ve dünyaya gelmedi"). Ters kenar boşluğu : bism Allāh ḍuriba hadhā al-dīnār fī sanat tisaʿ wa thamānūn ("Tanrı adına, bu dīnār 89 yılında vuruldu").​

yer


 

Ekler

  • 1614051612180.png
    1614051612180.png
    209.3 KB · Görüntüleme: 2
Yazan tarafından düzenlendi:

Rütbesiz

Çaylak
Mesajlar
680
Tepki puanı
59
Düşünce
Sünni
1614051879854.png


Tarih

98 AH / 716-717 CE.
İçindekiler [1]

Ön alan : lā-ilaha il-Allāh ("Tanrı'dan başka tanrı yoktur"). Ön kenar boşluğu : SLDFRTINAFRKANCVIII {= "SoLiDus FeRiTus IN AFRiKa ANno XCVIII"} ("Solidus 98 Yılında Afrika'da Üretildi").
Ters alan : Muḥammad rasūl Allāh (" Mu Godammad, Allah'ın Elçisidir "). Ters kenar boşluğu : INNDNINDSNSSISNDCVNSM {= "IN Nomine DomiNI Non DeuS NiSSI Deus CUi Non SiMilis"} ("Tanrı adına. Tanrı'dan başka tanrı yoktur, O'na hiçbir şey benzemez").​

yer




1614051918528.png


Tarih

98 AH / 716-717 CE.
İçindekiler [1]

Ön alan : Ortada sekiz köşeli yıldız. Ön kenar boşluğu : FERITOSSOLIINSPANAN {= "FeRITOS SOLIdus IN SPANia ANno"} ("Yılda İspanya'da üretilen Solidus (atlandı)").
Ters alan : Muḥammad rasūl Allāh (" Mu Godammad, Allah'ın Elçisidir "). Ters kenar boşluğu : ḍuriba hadhā al-dīnār bi-al-andalus sanat thamān wa tisʿīn ("Tanrı adına, bu dīnār Al-Andalus'da 98 yılında vuruldu").​

yer



@Knightwalker vesilesi ile öğrendim teşekkürler...
 

Son konular

Üst