Kafir ''Kurancılar''

Pedronun Sol...

Deneyimli
Mesajlar
717
Tepki puanı
260
Düşünce
Agnostik
Evet, hadis-i şeriflerin tamamını inkâr etmek küfür olur. Farzı inkâr gibi, mütevatir hadisleri de inkâr küfürdür.
 

Tiglath

ll ☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,017
Çözümler
3
Tepki puanı
1,963
Düşünce
Ateist
Hadisler olmadan İslam’ın yüzde birini bile anlayamazsın. Mesela kıble neresi? Salat ne? Oruç tam anlamıyla ne? Zekat ne? Hac nereye yapılır? Muhammed ne? Kim? Bunların hiçbirine Kuran’da cevap bulamazsınız. Salt Kuran okuyan birisi olsa olsa aptal olur.
 

Pedronun Sol...

Deneyimli
Mesajlar
717
Tepki puanı
260
Düşünce
Agnostik
Hadisler olmadan İslam’ın yüzde birini bile anlayamazsın. Mesela kıble neresi? Salat ne? Oruç tam anlamıyla ne? Zekat ne? Hac nereye yapılır? Muhammed ne? Kim? Bunların hiçbirine Kuran’da cevap bulamazsınız. Salt Kuran okuyan birisi olsa olsa aptal olur.
Kurancılar kendilerini kandırsınlar.
 

barney.stinson

☆☆
Deneyimli
Mesajlar
503
Tepki puanı
403
Düşünce
Agnostik
Mantıklı. Hadisler olmadan ibadetler yapılamaz. Kuran ise ibadeti emreder. Peki bunu nasıl yapacaklar? Tabii ki hadislere bakarak. Hadisler bu yüzden inkar edilemez. Sahih hadis falan bu kendini kandırmaktır. Hangisinin sahih olduğunu "işine geldiği için" mi anlayacaksınız?
"Kuran ile çelişiyorsa hadis sahih değildir." diyebilirsiniz. Ama çoğu hadis Kuranla çelişmiyor. Ama yine de işinize gelmediği için inkar ediyorsunuz.
 

bilgelikyolunda

ll ☆☆
Yazar
Mesajlar
16,946
Tepki puanı
1,461
Düşünce
Sünni
Sahih hadis falan bu kendini kandırmaktır. Hangisinin sahih olduğunu "işine geldiği için" mi anlayacaksınız?
İşine geldiği için diye bir kriter yok.

Kriterleri görmek isteyenler linki inceleyebilir:

1. Râviler adâlet sahibi yani müslüman, akıl-bâliğ, takvâ ve mürüvvet sahibi olmalıdır. Mürüvvet, râvinin saygın bir kişiliği bulunması ve kişiliğine zarar verecek davranışlardan uzak durması demektir. Hali ve kimliği bilinmediği için adâleti hakkında söz söylenemeyen kimselerin rivayetleri böylece sahih hadisin dışında tutulmuş olacaktır.

2. Râviler zabt sahibi olmalıdır. Râvinin dalgın olmaması, ezberden rivayet ediyorsa hadisi kusursuz bir şekilde ezberlemesi, kitaptan rivayet ediyorsa kitabını dikkatle yazması ve kontrol edip koruması, mâna ile rivayet ediyorsa hadis metninde değiştirdiği kelimelerin mânalarını iyi bilmesi ve bunları kullanırken hadisin mânasında herhangi bir değişikliğe yol açmaması gerekir. Böylece çok hata yapan, unutkan ve dalgın olan kimselerin rivayetleri sahihin dışında kalır.

3. Sened muttasıl olmalıdır. Senedin ilk râvisinden son râvisine kadar herhangi bir yerinde kopukluk bulunmamalıdır. Her râvi kendinden önceki râvi ile buluşup görüşmüş ve hadisi ondan almış olmalıdır. Bu şart ile senedi muttasıl olmayan muallak, münkatı‘, mu‘dal ve müdelles gibi hadis çeşitleri sahih hadisin dışında kalmış olmaktadır.

4. Hadis şâz olmamalıdır. Güvenilir râvinin kendisinden daha güvenilir râviye muhalif olarak rivayet ettiği hadis şâz olacağı için bu durumda daha güvenilir olan râvinin rivayeti sahih kabul edilir.

5. Hadis muallel olmamalıdır. Muallel, ilk bakışta sahih görünmekle birlikte konunun uzmanları tarafından incelendiğinde gizli bir kusuru ve illeti bulunan hadistir. Böyle bir hadis bu kusurun ortaya çıkmasıyla sahih olma vasfını kaybeder.
 

Geçmişvegelecek

Ayrıldı
Mesajlar
1,478
Tepki puanı
269
Düşünce
Deist
İşine geldiği için diye bir kriter yok.

Kriterleri görmek isteyenler linki inceleyebilir:

1. Râviler adâlet sahibi yani müslüman, akıl-bâliğ, takvâ ve mürüvvet sahibi olmalıdır. Mürüvvet, râvinin saygın bir kişiliği bulunması ve kişiliğine zarar verecek davranışlardan uzak durması demektir. Hali ve kimliği bilinmediği için adâleti hakkında söz söylenemeyen kimselerin rivayetleri böylece sahih hadisin dışında tutulmuş olacaktır.

2. Râviler zabt sahibi olmalıdır. Râvinin dalgın olmaması, ezberden rivayet ediyorsa hadisi kusursuz bir şekilde ezberlemesi, kitaptan rivayet ediyorsa kitabını dikkatle yazması ve kontrol edip koruması, mâna ile rivayet ediyorsa hadis metninde değiştirdiği kelimelerin mânalarını iyi bilmesi ve bunları kullanırken hadisin mânasında herhangi bir değişikliğe yol açmaması gerekir. Böylece çok hata yapan, unutkan ve dalgın olan kimselerin rivayetleri sahihin dışında kalır.

3. Sened muttasıl olmalıdır. Senedin ilk râvisinden son râvisine kadar herhangi bir yerinde kopukluk bulunmamalıdır. Her râvi kendinden önceki râvi ile buluşup görüşmüş ve hadisi ondan almış olmalıdır. Bu şart ile senedi muttasıl olmayan muallak, münkatı‘, mu‘dal ve müdelles gibi hadis çeşitleri sahih hadisin dışında kalmış olmaktadır.

4. Hadis şâz olmamalıdır. Güvenilir râvinin kendisinden daha güvenilir râviye muhalif olarak rivayet ettiği hadis şâz olacağı için bu durumda daha güvenilir olan râvinin rivayeti sahih kabul edilir.

5. Hadis muallel olmamalıdır. Muallel, ilk bakışta sahih görünmekle birlikte konunun uzmanları tarafından incelendiğinde gizli bir kusuru ve illeti bulunan hadistir. Böyle bir hadis bu kusurun ortaya çıkmasıyla sahih olma vasfını kaybeder.
Kur'ancılar cehenneme gidecek mi soru bu?
 

Knightwalker

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
6,438
Tepki puanı
2,013
Düşünce
Tarihselci

Knightwalker

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
6,438
Tepki puanı
2,013
Düşünce
Tarihselci
Kur'ancılar cehenneme gidecek mi soru bu?
Bakara 62: Şu bir gerçek ki, iman edenlerden, Yahudilerden, Hıristiyanlardan, Sâbiîlerden Allah'a ve âhiret gününe inanıp barışa ve hayra yönelik iş yapanların, Rableri katında kendilerine has ödülleri olacaktır. Korku yoktur onlar için, tasalanmayacaklardır onlar.
 
Mesajlar
156
Tepki puanı
96
Düşünce
Bağımsız
Hadisler olmadan İslam’ın yüzde birini bile anlayamazsın. Mesela kıble neresi? Salat ne? Oruç tam anlamıyla ne? Zekat ne? Hac nereye yapılır? Muhammed ne? Kim? Bunların hiçbirine Kuran’da cevap bulamazsınız. Salt Kuran okuyan birisi olsa olsa aptal olur.
Kuran´ın kusursuz olmadığını kabül ederek Kuran´a karşı çıkmış olmuyor musunuz? Bide değişmemiş olduğu garantili dediğiniz sadece kuran değil mi? Belki kabeye dönerek puta tapmış oluyorsunuzdur, belki namaz dediğiniz de puta tapan arapların bırakamadığı geleneklerden biridir, yani bildiğim kadarıyla ilk hadis kitabı muhammed ten 200 yıl sonra deniyor ve bu kitabında bir örneği yok. Birçok tarihçi hadislerin güvenilmez olduğunu söylüyor ve bende bu görüşteyim zaten. Deistim de bir müslümanın kuranın kusurlarını kabül etmesi şaşırttı.
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

Knightwalker

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
6,438
Tepki puanı
2,013
Düşünce
Tarihselci
Kuran ın kusursuz olmadığını kabül ederek kuran a karşı çıkmış olmuyormusunuz ?bide değişmemiş olduğu garantili dediğiniz sadece kuran değilmi ? belki kabeye dönerek puta tapmış oluyorsunuzdur belki namaz dediğiniz de puta tapan arapların bırakamadığı geleneklerden biridir yani bildiğim kadarıyla ilk hadis kitabı muhammed ten 200 yıl sonra deniyor ve bu kitabında bir örneği yok ,birçok tarihçi hadislerin güvenilmez olduğunu söylüyor ve bende bu görüşteyim zaten deistim de bir müslümanın kuranın kusurlarını kabül etmesi şaşırttı
Hocam bunu yazan arkadaş Ateist zaten. Müslüman değil.
 
Mesajlar
156
Tepki puanı
96
Düşünce
Bağımsız
Bakara 62: Şu bir gerçek ki, iman edenlerden, Yahudilerden, Hıristiyanlardan, Sâbiîlerden Allah'a ve âhiret gününe inanıp barışa ve hayra yönelik iş yapanların, Rableri katında kendilerine has ödülleri olacaktır. Korku yoktur onlar için, tasalanmayacaklardır onlar.
Deistlik de kabül mü? 🥺 Sanırım sabiiler güneşe tapıyodu. Tek olunca geçerli oluyo mu acaba?
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

Knightwalker

☆☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
6,438
Tepki puanı
2,013
Düşünce
Tarihselci
Deistlik de kabül mü 🥺 Sanırım sabiiler güneşe tapıyodu .tek olunca geçerli oluyomu acaba ?
Deistlerin ahirete inananı varsa geçerli oluyor gibi duruyor.


 

DemoKratos

Vll ☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
9,345
Çözümler
1
Tepki puanı
6,300
Düşünce
Ateist
Bir insanda gündelik bu kadar büyük değişiklikler olacağına kim inanıyor?

Bunun iki olasılığı var: Ya akıl ve zihin hastalığı, ya takiyyeci sahtekarlık. Önce ben de sizdenim diye maske takıp gelip bakalım kimi kekleyebilirim diye bakmak, sonra keklenen olmayınca maskeyi atmak.

Bu çaresizlik muslimlerin artık tıkandığını gösteriyor. Tek çare sahtekarlık, yalancılık, kekleyecek saftirik bulmaya kaldı! Son saftirikleri kekleyebilirlerse dinlerini belki kurtarabilecekler!

Bunların tamamı salakça darbe girişimi de sahnelendikten sonra trigeri sıyırdı artık. Binilen eşşekler olduklarını görmemenin tek çaresi trigeri kasnaktan attırmaktı, başka çareleri kalmadı. Bittiler yani, bunların en akıllımız dedikleri herif türban beyni daha iyi çalıştırır diye deli hezeyanı sayıklıyor!

Bunların bir peçe burka takarsak cavit pardon kovit daha az yayılır demedikleri kaldı! Onu da kesin demişlerdir de biz duymamışızdır. Bunu diyecek kadar trigeri sıyıralı çok oldu bunlar. Koronayla oturup sohbet bile ettiler.

Bunlar trigeri sıyırık değillerse herkes aynştayn demektir.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

Son konular

Üst