Karılarının Başkalarıyla Evlenmesini Hazmedemeyen Adam: Muhammed

Charles Dawkins

☆☆
Yazar
Mesajlar
619
Tepki puanı
281
Düşünce
Ateist
Bildiğiniz gibi muhammed'in bir çok karisi vardır. Ve bunlar sözde onları korunak için evlenmiştir. Lakin madem korumak için evleniyor öyleyse ONLARIN O ÖLDÜKTEN SONRA BAŞKALARIYLA EVLENMELERİNE İZİN VERMİYOR. O ölünce onlar gene sahipsiz kalmayacak mı?

Şimdi müslimler verebiliyorsanız üsttekine cevap veriniz şimdi 2. olaya geçiyoruz. Muhammed bildiğiniz gibi evlatlığın karısını almıştır. Ve bunun için ayet çıkarmıştır. Muhammed bundan da anlayacağımız gibi kuran i istediği gibi kullanır. Lakin aslında ne kadar çıkarcı olduğuna aşırı derecede kuranı kendisi için kullandığına ilişkin bir olay bu.

Bu olayda karılarını öldükten sonra evlenmesinden se sahipsiz kalmasını isteyen muhammed bakalım ne gibi bir ayet çıkarıyor.

Ahzab 6. Peygamber, mü'minlere kendi canlarından daha önce gelir.
Onun eşleri de mü'minlerin ANALARIDIR.
Aralarında akrabalık bağı olanlar, Allah'ın Kitabına göre, (miras konusunda) birbirleri için (diğer) mü'minlerden ve muhacirlerden daha önceliklidirler. Ancak dostlarınıza bir iyilik yapmanız başka. Bu (hüküm) Kitap'ta yazılıdır.

Ancak ASIL BOMBA ŞİMDİ GELİYOR HAZIR OLUN CEMAATİ MÜSLİM.

Ahzab 40:
Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinin BABASI DEĞİLDİR.

Muhammedin eşleri ana ancak İSLAM'IN en yüce peygamberi bir BABA değil öyle mi?

Muhammed 'in ne kadar büyük çakal olduğunu şimdi daha iyi anlıyorum. Önce muslimi kekleyen muhammed kendine bir krallık inşa etmiş. Ve bir sürü insanın kanına geçmiş ölümüne vesile olmuş barbarlıklar yapmış ve ileride yapılmasına sebep olan bir ideoloji yaratmış. Ve bütün bedellerini en önce bizler ödüyoruz.

Muhammed kabul ediyorum gerçekten az değilsin sen müslimlerin aklını 5 e katlarsın. :D
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

NoTThingLosE

☆☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
2,329
Tepki puanı
543
Düşünce
Muvahhid
Valla öncelikle tebrik ederim. 40 yıl uğraşsam böyle bir çıkarım yapmamam. Neyse açıklamaya geçelim :):

“Peygamberin eşleri müminlerin analarıdır” Azhap,6 mealindeki ifadesi ise, Hz. Muhammed'in ümmetine olan şefkati, onlara olan yakınlığı, makam ve mevkii bildirildikten sonra yer almıştır. Bu bağlamda, Hz. Muhammed'in hürmet ve saygınlığına uygun olarak ailesine karşı da gereken saygının gösterilmesinin gereğine işaret edilmiştir :).

Demek oluyor ki, burada Hz. Muhammed'in eşlerinin müminlerinin annesi olduğunun vurgulanması, gerçek anneliklerinden ziyade hürmet ve saygı açısından hakkettikleri konumlarına işaret edilmiştir. Eğer gerçek annelikleri söz konusu olsaydı, Hz. Muhammed'in kızlarının da başkasıyla evlenmelerinin caiz olmaması gerekirdi. Hatta Hz. Fatıma’nın çocukları olan Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’in de hiçbir kadınla evlenmemeleri gerekirdi. Bu da gösteriyor ki, bu ayette manevî bir baba hükmünde olan Hz. Muhammed'in eşleriyle ilgili ifadeler özellikle onlara karşı gösterilmesi gereken saygı ve hürmet anlayışına dikkat çekmek ve onları ümmetin manevî anneleri konumuna işaret etmeye yöneliktir.

Surenin 40. ayetinde yer alan “Muhammed sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir” mealindeki ifade ise, Hz. Muhammed'in gerçek anlamda müminlerin babası olmadığı, dolayısıyla onların kızlarıyla evlenmesinin bir sakıncası olmadığını vurgulamaya yöneliktir. Bunun yanında “Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir. Fakat o, Allah'ın Resûlü ve peygamberlerin sonuncusudur. Allah her şeyi hakkıyla bilendir.” ayetinde işarî manada bir de gaybî haber vardır. Ayette meal olarak “Muhammed sizden hiçbirinin babası değildir” ifadesi yerine “Muhammed sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir” ifadesinin kullanılması şu hakikate işarettir: Hz. Muhammed'in erkek evlatları erkeklik çağına gelmeden vefat edecekler, onun temiz soyu kızı yoluyla devam edecektir. Nitekim Hz. Muhammed'in soyu kızı Hz. Fatıma yoluyla devam etmiştir.

Ayrıca krallık işine de değineyim. Kays îbn Hazim şunu anlattı: Bir adam Peygamber'e (s.a.v.) geldi. O'nun karşısında durunca adam korkudan titremeğe başladı. Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v.): "Korkma rahat ol. Ben kral değilim. Ben ancak Küreyş'ten kuru et yiyen bir kadının oğluyum." dedi. (Hakim, Müstedrek, H/4366; Hatib, Tarih, VI/277, 279; Zebîdî,- İthafu's-Sadeti1!-Muttakîn, VI1/142; Heysemî, Mecmau'z-Zevaid, IX/20. )
 

kemalist

Yazar Adayı
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Düşünce
Deist
Valla öncelikle tebrik ederim. 40 yıl uğraşsam böyle bir çıkarım yapmamam. Neyse açıklamaya geçelim :):

“Peygamberin eşleri müminlerin analarıdır” Azhap,6 mealindeki ifadesi ise, Hz. Muhammed'in ümmetine olan şefkati, onlara olan yakınlığı, makam ve mevkii bildirildikten sonra yer almıştır. Bu bağlamda, Hz. Muhammed'in hürmet ve saygınlığına uygun olarak ailesine karşı da gereken saygının gösterilmesinin gereğine işaret edilmiştir :).

Demek oluyor ki, burada Hz. Muhammed'in eşlerinin müminlerinin annesi olduğunun vurgulanması, gerçek anneliklerinden ziyade hürmet ve saygı açısından hakkettikleri konumlarına işaret edilmiştir. Eğer gerçek annelikleri söz konusu olsaydı, Hz. Muhammed'in kızlarının da başkasıyla evlenmelerinin caiz olmaması gerekirdi. Hatta Hz. Fatıma’nın çocukları olan Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’in de hiçbir kadınla evlenmemeleri gerekirdi. Bu da gösteriyor ki, bu ayette manevî bir baba hükmünde olan Hz. Muhammed'in eşleriyle ilgili ifadeler özellikle onlara karşı gösterilmesi gereken saygı ve hürmet anlayışına dikkat çekmek ve onları ümmetin manevî anneleri konumuna işaret etmeye yöneliktir.

Surenin 40. ayetinde yer alan “Muhammed sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir” mealindeki ifade ise, Hz. Muhammed'in gerçek anlamda müminlerin babası olmadığı, dolayısıyla onların kızlarıyla evlenmesinin bir sakıncası olmadığını vurgulamaya yöneliktir. Bunun yanında “Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir. Fakat o, Allah'ın Resûlü ve peygamberlerin sonuncusudur. Allah her şeyi hakkıyla bilendir.” ayetinde işarî manada bir de gaybî haber vardır. Ayette meal olarak “Muhammed sizden hiçbirinin babası değildir” ifadesi yerine “Muhammed sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir” ifadesinin kullanılması şu hakikate işarettir: Hz. Muhammed'in erkek evlatları erkeklik çağına gelmeden vefat edecekler, onun temiz soyu kızı yoluyla devam edecektir. Nitekim Hz. Muhammed'in soyu kızı Hz. Fatıma yoluyla devam etmiştir.

Ayrıca krallık işine de değineyim. Kays îbn Hazim şunu anlattı: Bir adam Peygamber'e (s.a.v.) geldi. O'nun karşısında durunca adam korkudan titremeğe başladı. Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v.): "Korkma rahat ol. Ben kral değilim. Ben ancak Küreyş'ten kuru et yiyen bir kadının oğluyum." dedi. (Hakim, Müstedrek, H/4366; Hatib, Tarih, VI/277, 279; Zebîdî,- İthafu's-Sadeti1!-Muttakîn, VI1/142; Heysemî, Mecmau'z-Zevaid, IX/20. )
geliniyle aşk evliliğimi yaptı zeyneple.ve bu işin insanlığa katkısı nedir
 

Son konular

Üst