Kendini Yalanlayan Allah

Orhan Yolcu

☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
376
Beğeniler
317
Düşünce
Agnostik
#1
Bakara/106: Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya benzerini getiririz. Allah'ın her şeye gücünün yettiğini bilmez misin?

Fatır/43: ... Hayır! sen Allah'ın kanununda hiçbir değişiklik bulamazsın. Sen Allah'ın kanununda asla bir döneklik bulamazsın.
 
Mesajlar
289
Beğeniler
57
Düşünce
Sünni
#4
Ben yanlış anlamışım özür dilerim. Aslında bu iki ayet'in anlattıkları farklı.

"Biz bir ayetin hükmünü diğer bir ayetle değiştirirsek veya unutturursak (geri bırakırsak), ondan daha hayırlısını yahut onun benzerini getiririz." (Bakara, 2/106)

Mealindeki ayette "vahiy sözleri" kastedilmiştir. Allah, daha önceki bir peygamberin şeraitinde olan bazı hükümleri değiştirmiş, yerine başka hükümler getirmiştir.

"Hayır! sen Allah'ın kanununda hiçbir değişiklik bulamazsın. Sen Allah'ın kanununda asla bir döneklik bulamazsın." (Fatır, 43)

Bu ayette Allah hükmü, kanunu, prensibi kastedilmiştir. Eğer aklına takılan bir yer olduysa yardımcı olurum.
 

Orhan Yolcu

☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
376
Beğeniler
317
Düşünce
Agnostik
#5
Mealindeki ayette "vahiy sözleri" kastedilmiştir. Allah, daha önceki bir peygamberin şeraitinde olan bazı hükümleri değiştirmiş, yerine başka hükümler getirmiştir.
Nerden çıkardın bunu. Ayette "nesih" kelimesi geçiyor. Bilindiği üzere İslamda ayetlerin neshedilmesi diye bişey vardır.
 
Mesajlar
289
Beğeniler
57
Düşünce
Sünni
#6
Nerden çıkardın bunu. Ayette "nesih" kelimesi geçiyor. Bilindiği üzere İslamda ayetlerin neshedilmesi diye bişey vardır.
Eee tamam. "nesh" sadece ayetlerde değil ayrıca "emir ve yasakların yürürlükten kaldırılıp değiştirilmesi" anlamına da gelir. "Biz, daha iyisini veya onun gibisini getirmeden, bir âyeti nesh etmez veya unutturmayız." [Bakara 106]
 
Mesajlar
17
Beğeniler
16
Düşünce
Deist
#12
Bu gibi ayetlerde müslümanların en önemli argümanı "aslında Allah burada şunu kastetmiştir" deyip ayeti adeta zihin okuma yaparak kendi anlamak isdetikleri yöne çekmeye çalışmışlardır. Verilmiş olan sitede aynen öyle yapmış. Ayette geçen "Allahın Hükümleri" ifadesini kendine göre yontarak aslında Allah burada Vahiy sözleri demek istemiştir deyip hemen kıvırma yoluna gidilmiştir. Allah indirdiği ayete Vahiy sözleri demeyi bilmiyor muydu. Aynı örnek fetih suresinde geçen Allahın eli onların elinin üstündeydi ifadesinde de geçerlidir. Efendim aslında Allah burada Benim gücüm ve kudretim onların yanındaydı demek istemiştir deyip kıvırma yoluna gidilmiştir. Yani Allah benim gücüm ve kudretim demeyi bilmiyor muydu ki bu ifadeyi kullanmıştır.

(Aşagıdaki bölüm verilen siteden alıntıdır)
Değerli kardeşimiz,

“Biz bir ayetin hükmünü diğer bir ayetle değiştirirsek veya unutturursak (geri bırakırsak), ondan daha- hayırlısını yahut onun benzerini getiririz.” (Bakar, 2/106)

mealindeki ayette “vahiy sözleri” kastedilmiştir. Allah, daha önceki bir peygamberin şeraitinde olan bazı hükümleri değiştirmiş, yerine başka hükümler getirmiştir. Yine kıvırma operasyonu yapılmış, burada kastedilen Vahiy sözleri denilerek yine zihin okuma yapılmış. (anlatım biraz karışık oldu ama kusura bakmayın) :)
 
Yazarı tarafından düzenlendi:
Mesajlar
89
Beğeniler
84
Düşünce
Agnostik
#13
Bu gibi ayetlerde müslümanların en önemli argümanı "aslında Allah burada şunu kastetmiştir" deyip ayeti adeta zihin okuma yaparak kendi anlamak isdetikleri yöne çekmeye çalışmışlardır. Verilmiş olan sitede aynen öyle yapmış. Ayette geçen "Allahın Hükümleri" ifadesini kendine göre yontarak aslında Allah burada Vahiy sözleri demek istemiştir deyip hemen kıvırma yoluna gidilmiştir. Allah indirdiği ayete Vahiy sözleri demeyi bilmiyor muydu. Aynı örnek fetih suresinde geçen Allahın eli onların elinin üstündeydi ifadesinde de geçerlidir. Efendim aslında Allah burada Benim gücüm ve kudretim onların yanındaydı demek istemiştir deyip kıvırma yoluna gidilmiştir. Yani Allah benim gücüm ve kudretim demeyi bilmiyor muydu ki bu ifadeyi kullanmıştır.

(Aşagıdaki bölüm verilen siteden alıntıdır)
Değerli kardeşimiz,

“Biz bir ayetin hükmünü diğer bir ayetle değiştirirsek veya unutturursak (geri bırakırsak), ondan daha- hayırlısını yahut onun benzerini getiririz.” (Bakar, 2/106)

mealindeki ayette “vahiy sözleri” kastedilmiştir. Allah, daha önceki bir peygamberin şeraitinde olan bazı hükümleri değiştirmiş, yerine başka hükümler getirmiştir. Yine kıvırma operasyonu yapılmış, burada kastedilen Vahiy sözleri denilerek yine zihin okuma yapılmış. (anlatım biraz karışık oldu ama kusura bakmayın) :)
Yok gayet açıklayıcı olmuş eline sağlık..
 
Mesajlar
289
Beğeniler
57
Düşünce
Sünni
#14
Bu gibi ayetlerde müslümanların en önemli argümanı "aslında Allah burada şunu kastetmiştir" deyip ayeti adeta zihin okuma yaparak kendi anlamak isdetikleri yöne çekmeye çalışmışlardır. Verilmiş olan sitede aynen öyle yapmış. Ayette geçen "Allahın Hükümleri" ifadesini kendine göre yontarak aslında Allah burada Vahiy sözleri demek istemiştir deyip hemen kıvırma yoluna gidilmiştir. Allah indirdiği ayete Vahiy sözleri demeyi bilmiyor muydu. Aynı örnek fetih suresinde geçen Allahın eli onların elinin üstündeydi ifadesinde de geçerlidir. Efendim aslında Allah burada Benim gücüm ve kudretim onların yanındaydı demek istemiştir deyip kıvırma yoluna gidilmiştir. Yani Allah benim gücüm ve kudretim demeyi bilmiyor muydu ki bu ifadeyi kullanmıştır.

(Aşagıdaki bölüm verilen siteden alıntıdır)
Değerli kardeşimiz,

“Biz bir ayetin hükmünü diğer bir ayetle değiştirirsek veya unutturursak (geri bırakırsak), ondan daha- hayırlısını yahut onun benzerini getiririz.” (Bakar, 2/106)

mealindeki ayette “vahiy sözleri” kastedilmiştir. Allah, daha önceki bir peygamberin şeraitinde olan bazı hükümleri değiştirmiş, yerine başka hükümler getirmiştir. Yine kıvırma operasyonu yapılmış, burada kastedilen Vahiy sözleri denilerek yine zihin okuma yapılmış. (anlatım biraz karışık oldu ama kusura bakmayın) :)
Teşekkür ederim yorumundan dolayı bence gayet açık olmuş. Ancak problem büyük ölçüde Kur'ân'ın dilinin bilinmeyişinden kaynaklanmaktadır. (Bakara 106), (Nahl 101), (Rad 39)'da fert ve toplum hayatını yönlendiren kurallarda değişiklik olabileceği açıklanmaktadır. Bu da şeriatler asrında olur. (Kaf 29), (Fatır 43), (Feth 23), (Yunus 64) ise Müminlere verilecek mükâfat ve zalimleşen kâfirllere verilecek cezaya ilişkin hükümlerdedir. Bu sebeple çelişki yoktur. Buda açıklayıcı olmuştur umarım.
 
Mesajlar
17
Beğeniler
16
Düşünce
Deist
#15
Teşekkür ederim yorumundan dolayı bence gayet açık olmuş. Ancak problem büyük ölçüde Kur'ân'ın dilinin bilinmeyişinden kaynaklanmaktadır. (Bakara 106), (Nahl 101), (Rad 39)'da fert ve toplum hayatını yönlendiren kurallarda değişiklik olabileceği açıklanmaktadır. Bu da şeriatler asrında olur. (Kaf 29), (Fatır 43), (Feth 23), (Yunus 64) ise Müminlere verilecek mükâfat ve zalimleşen kâfirllere verilecek cezaya ilişkin hükümlerdedir. Bu sebeple çelişki yoktur. Buda açıklayıcı olmuştur umarım.
1400 yıl olmuş hâlâ kuran'ın dili bilinemiyor ise sıkıntı ya kur'an da ya da biz insanlarda. Kendini anlatamayan bir kitapla karşı karşıya isek sıkıntının kimde olduğu ortaya çıkıyor. çünkü kuranı kerimdeki bir çok ayette anlam sıkıntısı var, bu gibi durumlarda hemen tefsirciler devreye giriyor ve aslında Allah öyle demek istemedi böyle demek istemiş olabilir deyip işin içinden çıkmaya çalışıyoruz. Ber tane kafası çalışan müfessirde çıkıp ya biz niye bu kadar uğraşıyıoruz bu kitabın büyük kısmı böyle ise burada bir sıkıntı var dememiş(diyenler olmuşsada adamcağızları hemen öldürmüşler, afaroz etmişler malesef)
 
Mesajlar
89
Beğeniler
84
Düşünce
Agnostik
#16
1400 yıl olmuş hâlâ kuran'ın dili bilinemiyor ise sıkıntı ya kur'an da ya da biz insanlarda. Kendini anlatamayan bir kitapla karşı karşıya isek sıkıntının kimde olduğu ortaya çıkıyor. çünkü kuranı kerimdeki bir çok ayette anlam sıkıntısı var, bu gibi durumlarda hemen tefsirciler devreye giriyor ve aslında Allah öyle demek istemedi böyle demek istemiş olabilir deyip işin içinden çıkmaya çalışıyoruz. Ber tane kafası çalışan müfessirde çıkıp ya biz niye bu kadar uğraşıyıoruz bu kitabın büyük kısmı böyle ise burada bir sıkıntı var dememiş(diyenler olmuşsada adamcağızları hemen öldürmüşler, afaroz etmişler malesef)
Evet çok haklısın sanırım bundaki en önemli etken Endülüs Devletinin yıkılması, bazı tarih adamları yaklaşık 700-800 yıllarına kadar çok değerli ve anlaşılır bilgilerle kuşatılmış dönemin en ileri adamlarını yetiştirmiş Endülüs devletinin yıkılmasıyla tüm bu bilgiler kitaplar anıtların yağmalanıp yakılmasıyla kaynaklar yok edilmiş zaten bu yıkım tamamen İslami bitirmek ve tüm kaynakları yok etmek amacıyla yapılmıştır ki okuma yazma bilen insan bile kalmamış sonra tekrardan bir toplama sürecine geçilmiş çok zor da olsa ve böyle bilgi kirlilikleri çıkmış ve bundan sonra da İslamiyet geri kalmışlığa terk edilmiş toparlanamamıştır.

Mehmet Özdemir, İlber Ortaylı gibi tarih hocalarımızın savunduğu gibi "Endülüs medeniyeti"ni ben, hep karanlık gecede parlayan ve parıltılarıyla arayış içindeki kimselere doğru istikameti bulmada öncülük eden kutup yıldızına benzetirim.

Bu iş tamamen Endülüs Devletiyle bitmiyor tabi ki eminim bir çok etkenler de vardır, ama bu olay dönüm noktası olarak geçer.. İslama ve islamiyetin o dönemde çok ileri olduğu bilime atılan en büyük darbedir.
 
Mesajlar
289
Beğeniler
57
Düşünce
Sünni
#17
1400 yıl olmuş hâlâ kuran'ın dili bilinemiyor ise sıkıntı ya kur'an da ya da biz insanlarda. Kendini anlatamayan bir kitapla karşı karşıya isek sıkıntının kimde olduğu ortaya çıkıyor. çünkü kuranı kerimdeki bir çok ayette anlam sıkıntısı var, bu gibi durumlarda hemen tefsirciler devreye giriyor ve aslında Allah öyle demek istemedi böyle demek istemiş olabilir deyip işin içinden çıkmaya çalışıyoruz. Ber tane kafası çalışan müfessirde çıkıp ya biz niye bu kadar uğraşıyıoruz bu kitabın büyük kısmı böyle ise burada bir sıkıntı var dememiş(diyenler olmuşsada adamcağızları hemen öldürmüşler, afaroz etmişler malesef)
Bizim Allah öyle demek istemedi deyişimiz, zaten Allah'ın yanlış yapmayacağına inanmamızdan. Sizin bulduğunuz çelişkiler hiçbir zaman bize uygun gelmemiştir. Çünkü Allah'ın kitabında ne bir yanlış nede bir çelişki olur. Biz buna inandığımız için tabikide ortaya attığınız ayetler, çelişkiler v.s'de kendi yorumlarımızı daha doğru buluyoruz. İş birazda inanç meselesi. Kuran'da senin düşündüğün gibi o kadar uğraşılacak birşey yok bence. Kuran'ı hatim eden birisi olarak söylüyorum, ben sizin bulduğunuz kadar çelişkiler bulamadım. Bulduklarımda'da aldığım cevaplar karşısında aklımda soru işareti kalmadı. Neyse tartışma için teşekkür ederim.
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,647
Beğeniler
902
Düşünce
Agnostik
#18
Bu gibi ayetlerde müslümanların en önemli argümanı "aslında Allah burada şunu kastetmiştir" deyip ayeti adeta zihin okuma yaparak kendi anlamak isdetikleri yöne çekmeye çalışmışlardır. Verilmiş olan sitede aynen öyle yapmış. Ayette geçen "Allahın Hükümleri" ifadesini kendine göre yontarak aslında Allah burada Vahiy sözleri demek istemiştir deyip hemen kıvırma yoluna gidilmiştir. Allah indirdiği ayete Vahiy sözleri demeyi bilmiyor muydu. Aynı örnek fetih suresinde geçen Allahın eli onların elinin üstündeydi ifadesinde de geçerlidir. Efendim aslında Allah burada Benim gücüm ve kudretim onların yanındaydı demek istemiştir deyip kıvırma yoluna gidilmiştir. Yani Allah benim gücüm ve kudretim demeyi bilmiyor muydu ki bu ifadeyi kullanmıştır.

(Aşagıdaki bölüm verilen siteden alıntıdır)
Değerli kardeşimiz,

“Biz bir ayetin hükmünü diğer bir ayetle değiştirirsek veya unutturursak (geri bırakırsak), ondan daha- hayırlısını yahut onun benzerini getiririz.” (Bakar, 2/106)

mealindeki ayette “vahiy sözleri” kastedilmiştir. Allah, daha önceki bir peygamberin şeraitinde olan bazı hükümleri değiştirmiş, yerine başka hükümler getirmiştir. Yine kıvırma operasyonu yapılmış, burada kastedilen Vahiy sözleri denilerek yine zihin okuma yapılmış. (anlatım biraz karışık oldu ama kusura bakmayın) :)
Aynen. Müslümanlar Allahın gönderdiği vahiyle yetinmiyor illa ona bi açıklama (kılıf) uyduruyorlar. Açıklama yapılacak olsa Allah yapardı. Allah açıklamasını bilmiyor mu?

Diğer bir bakış açısı da, eğer Allah yanlış anlaşılan bir kitap gönderiyorsa burada bir sıkıntı var demektir. O öyle anlıyor bu böyle anlıyor... Allah açık, anlaşılabilir bir kitap gönderemiyorsa bu da onun sorunudur benim değil...
 
Mesajlar
289
Beğeniler
57
Düşünce
Sünni
#19
Aynen. Müslümanlar Allahın gönderdiği vahiyle yetinmiyor illa ona bi açıklama (kılıf) uyduruyorlar. Açıklama yapılacak olsa Allah yapardı. Allah açıklamasını bilmiyor mu?

Diğer bir bakış açısı da, eğer Allah yanlış anlaşılan bir kitap gönderiyorsa burada bir sıkıntı var demektir. O öyle anlıyor bu böyle anlıyor... Allah açık, anlaşılabilir bir kitap gönderemiyorsa bu da onun sorunudur benim değil...
İşte bak burda cahil olan biz insanlarız. Allah'ın yolladığında bir sıkıntı yok, biz anlamak istediğimiz gibi anlıyoruz. İşine gelen işine geldiği gibi yorumluyor. Mesela sizin attığınız ayetlerde, iddialarda vs mesela Allah sadisttir? Buna zaten bir Müslüman olarak inanmam imkansız. Allah'ın gönderdiğinde yanlış anlaşılma olmaz, burda yanlış anlayan biz insanlarız. Buda tamamen kimin nasıl anlamak istediğiyle alakalı. :)
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,647
Beğeniler
902
Düşünce
Agnostik
#20
İşte bak burda cahil olan biz insanlarız. Allah'ın yolladığında bir sıkıntı yok, biz anlamak istediğimiz gibi anlıyoruz. İşine gelen işine geldiği gibi yorumluyor. Mesela sizin attığınız ayetlerde, iddialarda vs mesela Allah sadisttir? Buna zaten bir Müslüman olarak inanmam imkansız. Allah'ın gönderdiğinde yanlış anlaşılma olmaz, burda yanlış anlayan biz insanlarız. Buda tamamen kimin nasıl anlamak istediğiyle alakalı. :)
İyi de insanı yaratan Allah değil mi? :)
 
Üst Alt