ANTİPUTPEREST

Yazar Adayı
Mesajlar
122
Tepki puanı
4
Düşünce
Muvahhid
Bakara 179 : Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki (bu hükme uyarak) korunursunuz.

Maide Suresi 45.Ayet : Onda (Tevrat’ta) üzerlerine şunu da yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş kısas edilir. Yaralar da kısasa tabidir. Kim de bu hakkının bağışlar, sadakasına sayarsa o, kendisi için keffaret olur. Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, zalimlerin ta kendileridir.

919. Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:
"Kimin bir yakını öldürülür, ya da el ve ayağı kesilerek zarar verilirse, o kimse üç şeyden birini seçebilir: Ya kısas ister, ya affeder, ya da diyet alır. Dördüncü bir şey isterse engel olun."
Ebü Surayh radiyallahu anh. Ebü Davud.

Eğer bugün Türkiye de 3 şıklı ceza olsaydı günde 4 kişi öldürülmez ve davalar yıllarca sürmezdi .(Kaynak:https://www.google.com/amp/s/www.hu.../iste-turkiyenin-cinayet-istatistigi-40044671) Eğer böyle bir vaka gerçek bir İslam (şeriat) devletinde; olsaydı mağdur ya da mağdurun yakınlarına şu üç şık arasından tercih yapma hakkı sunulacakdı yaptığının aynısının ona yapılması/suçludan diyet (bugünkü anlamıyla tazminat) istemek/ affetmek teklif edilecek ve böylece mağdur ya da mağdurun yakınları cezayı kendi belirlediği ve de cezayı uygulayan devlet olduğu için ne kan davası olacak ne de dava yıllarca sürecek ne de mağdur ya da mağdurun yakınları adalet kendi istedikleri şekilde tesis edildiği için yargından şüphe edecektir. işte şeriattın (Allah'ın kanunlarının ) farkı budur.
 

Hype

Yazar
Mesajlar
178
Tepki puanı
186
Düşünce
Nihilist
Yanlış hüküm verilip insanın bir uzvu kesilirse, yanlışın farkına varılırsa adama para veriyorlar. Para giden uzvun yerini tutar mı? Hadi adam idam edilse? Kısasa kısas dediğin Hamurabi'nin kanunu. Modern hukukta barbarca kalıyor.
 

minerva

☆☆☆
Yazar
Mesajlar
704
Tepki puanı
422
Düşünce
Kararsız
Kısas ilkesi temelde bir şahsın işlediği suça eş değer şekilde cezalandırılması esasına dayanır. Yani bir kişi bir başkasının gözünü çıkardıysa gözü çıkartılır, dişini kırdıysa dişi çıkartılır, kolunu kopardı ise kolu kopartılır, öldüren öldürülür.
TARİHİ;
Kısas aşirete dayalı toplum düzeninde misilleme olarak anlaşılıp toplumsal denklik üzerinden yürütülen bir uygulamadır. Öldürülen kişinin kadın, erkek, köle-hür insan, seçkin ya da sıradan olması göz önüne alınarak katilin aşiretinden öldürülene denk birisi öldürülür. Örneğin köleye karşılık ancak bir köle, kadına karşılık bir kadın öldürülebilir, Müslüman ancak bir Müslüman'a diyet olarak öldürülebilirdi.
İSLAM'DA;

Kuran'da kısas​

Şeriat cezalarında kısas cezası Kur'anın Şûrâ sûresinin 40. ayetine dayandırılır; Farklı biçimlerde tercüme edilen[3] ayetin diyanet vakfına göre anlamı şöyledir:

"Bir kötülüğün cezası, ona denk bir kötülüktür. Kim bağışlar ve barışı sağlarsa, onun mükâfatı Allah’a aittir. Doğrusu O, zalimleri sevmez."

''Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında üzerinize kısas yazılmıştır. Hür kişiye karşılık hür, köleye karşılık köle, dişiye karşılık dişi. Kim kardeşi tarafından herhangi bir şekilde affa uğrarsa, bu durumda örfü izlemek ve affedene en güzel biçimde bir ödeme yapmak gerekir.'' (2/178)

"Akıl sahipleri için kısasta hayat vardır. Kendinizi korumanız umuduyla". (2:179)

''...Hürmetler ve yasaklar karşılıklıdır. O halde, azgınlık edip size saldırana, size saldırdığı şekilde ve ölçüde saldırın...'' (2/194)

''O Kitap'ta onlar üzerine şöyle yazmıştık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş. Yaralamalar karşılığında da kısas...'' (5/45)

''Kötülük kazananlara ise kötülüğün miktarınca karşılık vardır...'' (10/27)

''Eğer ceza verecekseniz, size yapılanın misliyle cezalandırın. Eğer sabrederseniz, elbette bu, sabredenler için daha hayırlıdır.'' (16/126)
ANAYASAL EŞİTLİK VE KISAS;
1982 Anayasası'nın “Kanun Önünde Eşitlik” başlığını taşıyan 10’uncu maddesi şöyle demektedir: Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasî düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayrım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir. Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz. Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar”.

Kısas ile cezalandırma yöntemi bir eşitlik ilkesi gibi görünse de uygulamada tam bir eşitlik sağlanmaz. Örneğin failin hür bir insan olması durumunda bir köle ile hür insan arasında kısas uygulanmaz.

Kısasın eşitlik ilkesi olarak değerlendirilebilmesi için cezanın eş değer olarak uygulanmasının yanında suçlu şahıslar arasında fark gözetilmemesi gerekmektedir. Eşitlik ilkesi ya da kuralı, bütün hukuk sistemlerinin temelini oluşturan en belirgin hukuk kuralıdır.
 

ApanX

Yazar
Mesajlar
177
Tepki puanı
132
Düşünce
Kararsız
Sn. @ANTİPUTPEREST

Bakara Suresi 178. Ayet için şu sorularımı cevaplar mısın?

''Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında üzerinize kısas yazılmıştır. Hür kişiye karşılık hür, köleye karşılık köle, dişiye karşılık dişi. Kim kardeşi tarafından herhangi bir şekilde affa uğrarsa, bu durumda örfü izlemek ve affedene en güzel biçimde bir ödeme yapmak gerekir.'' (2/178)

1- Hür bir adam köle bir kadını öldürürse ayete göre hüküm nedir?
2- Köle bir kadın hür bir adamı öldürürse ayete göre hüküm nedir?
3- Öldürme fiili çok ciddi bir suç iken maktulün ailesine katili affedebilme seçeneğini Tanrı nasıl sunabilir? Affetme karşılığında sanırım tazminattan bahsediyor ama hangi bedel öleni geri getirebilir?

Sen Ali'nin karısını öldürdün Ali senin karını mı öldürecek? (Ayette dişiye karşılık dişi diyor)
Sen Ali'nin kölesini öldürdün Ali senin köleni mi öldürecek? (Ayette köleye köle diyor)
 

kavak

Vl ☆☆
Yazar
Mesajlar
5,228
Tepki puanı
2,732
Düşünce
Ateist
Kısas şudur: hür - köle - kadın.
Aynen bu sıralama ile. Asyavari kast sistemine o kadar çok benziyor ki!😎
 

onezero

Yazar
Mesajlar
188
Tepki puanı
73
Düşünce
Agnostik
Kısas şudur: hür - köle - kadın.
Aynen bu sıralama ile. Asyavari kast sistemine o kadar çok benziyor ki!😎
Hürü, köleyi bilmem de.
Çok güzel bir kıza- erkeğe, dengesizin biri gitti kezzap attı varsayalım.
Yapan şahıs adam -kadın herne ise, yakalandı. Bir baktılar ki, adamın suratı zaten yanıktan tanınmıyor.
Şimdi bunlar nasıl ödeşecekler? Birinin hayatı zindan edildi. Diğeri zaten kısas uygulansa uygulanmasa umrunda değil biri. Bu mu koskoca eşsiz her şeyden beri olduğu iddia olunan yaratıcının çözümü? Di mi?

Gittin adamın- kadının dişlerini döktün, gözünü çıkardın, sağır ettin. Senin ağzında diş yok, gözün zateb yok, kulaklar duymaz. Hadi kısas uygulada görelim. ☺️ Di mi?
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

unacceptable

☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
2,097
Tepki puanı
969
Düşünce
Kararsız
Beyler ne uğraşıyorsunuz bilmiyorum. Adamın/Kadının amacı ortalığı karıştırmak sadece. Bundan haz alıyor. Eminim kıkır kıkır gülüyordur. Çok takmayın.
 

DemoKratos

Vll ☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
5,828
Tepki puanı
3,115
Düşünce
Ateist
amacı ortalığı karıştırmak sadece. Bundan haz alıyor.

Keşke öyle olsa. Bunlar bildiğin süzme oluyorlar, saçma sapan dogmalara basbayağı içtenlikle inanacak kadar salaklar! Keşke dediğin gibi olduğuna inanabilsem. Bunlar zombi gibiler, beyin kölelikten başka bir şeye çalışmıyor. Taptıkları efendilerine kölelik uğruna her şeyi de yapacak tiyniyetteler. Sahtekarlık, yalancılık, dolandırıcılık ve daha beterleri.
 

ANTİPUTPEREST

Yazar Adayı
Mesajlar
122
Tepki puanı
4
Düşünce
Muvahhid
Hürü, köleyi bilmem de.
Çok güzel bir kıza- erkeğe, dengesizin biri gitti kezzap attı varsayalım.
Yapan şahıs adam -kadın herne ise, yakalandı. Bir baktılar ki, adamın suratı zaten yanıktan tanınmıyor.
Şimdi bunlar nasıl ödeşecekler? Birinin hayatı zindan edildi. Diğeri zaten kısas uygulansa uygulanmasa umrunda değil biri. Bu mu koskoca eşsiz her şeyden beri olduğu iddia olunan yaratıcının çözümü? Di mi?

Gittin adamın- kadının dişlerini döktün, gözünü çıkardın, sağır ettin. Senin ağzında diş yok, gözün zateb yok, kulaklar duymaz. Hadi kısas uygulada görelim. ☺️ Di mi?
Hapse atıp günde 3 öğün yemek mi verelim.
 

ANTİPUTPEREST

Yazar Adayı
Mesajlar
122
Tepki puanı
4
Düşünce
Muvahhid
Yanlış hüküm verilip insanın bir uzvu kesilirse, yanlışın farkına varılırsa adama para veriyorlar. Para giden uzvun yerini tutar mı? Hadi adam idam edilse? Kısasa kısas dediğin Hamurabi'nin kanunu. Modern hukukta barbarca kalıyor.
Firavunda insanları hapse atıyordu sizin zihniyetinizde o zaman sizin savunduğnuzda Firavun kanunu mu ?
 

ANTİPUTPEREST

Yazar Adayı
Mesajlar
122
Tepki puanı
4
Düşünce
Muvahhid
Sn. @ANTİPUTPEREST

Bakara Suresi 178. Ayet için şu sorularımı cevaplar mısın?

''Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında üzerinize kısas yazılmıştır. Hür kişiye karşılık hür, köleye karşılık köle, dişiye karşılık dişi. Kim kardeşi tarafından herhangi bir şekilde affa uğrarsa, bu durumda örfü izlemek ve affedene en güzel biçimde bir ödeme yapmak gerekir.'' (2/178)

1- Hür bir adam köle bir kadını öldürürse ayete göre hüküm nedir?
2- Köle bir kadın hür bir adamı öldürürse ayete göre hüküm nedir?
3- Öldürme fiili çok ciddi bir suç iken maktulün ailesine katili affedebilme seçeneğini Tanrı nasıl sunabilir? Affetme karşılığında sanırım tazminattan bahsediyor ama hangi bedel öleni geri getirebilir?

Sen Ali'nin karısını öldürdün Ali senin karını mı öldürecek? (Ayette dişiye karşılık dişi diyor)
Sen Ali'nin kölesini öldürdün Ali senin köleni mi öldürecek? (Ayette köleye köle diyor)
İslâm’dan önce Araplar’da kabileler arası savaş, baskın, yağma, öç alma âdetleri çok yaygın bulunuyor, kabile fertleri dışında kalan insanların hayatlarına değer verilmiyor, bu sebeple güçlü olanlar zayıf olanları eziyor, hunharca katlediyorlardı. Araplar da “Hayatı korumanın çaresi öldürmektir” diyor, öldüreni öldürmek suretiyle hem tedbir hem de intikam alıyorlardı; fakat bunu yaparken intikam duygusuyla hareket ettikleri ve adalete riayet etmedikleri için yaşama hakkını korumak yerine onu ortadan kaldırmış oluyorlardı. Rivayetlere göre bu âyetin nâzil olmasına da Araplar’ın bu âdet ve tutumları sebep olmuştur. İslâm’dan önce aralarında ihtilâf bulunan, karşılıklı olarak birçok insanın katledildiği ve yaralandığı iki kabileden biri, kendini diğerinden üstün görüyor, bir erkeğe karşı iki erkek, bir kadına karşı bir erkek, bir köleye karşı bir hür erkek öldürmek istiyorlardı. Her iki kabile de müslüman olduktan sonra bu istek ve uygulamayı sürdürmeye kalkışınca, şahsî intikamı hukukî kısas cezasına çeviren, cezayı şahsîleştiren (katilden başkasının öldürülmesini yasaklayan), canlar arasında değerli değersiz farkının bulunmadığını, dokunulmazlık ve değer bakımından bütün canların birbirine eşit olduğunu bildiren âyetler geldi (İbn Kesîr, I, 299-301).
Yani öldüren köleyse sadece köleyi öldüren hürse hürü kadınsa sadece kadını öldürün demek ayetin sebeb-i nüzulunun bilince olay çözülüyor zaten Kur'an'a ve hadislere bütünsel bakınca olayın sizin dediğniz gibi olmadığı anlaşılıyor.
 

ANTİPUTPEREST

Yazar Adayı
Mesajlar
122
Tepki puanı
4
Düşünce
Muvahhid
Yanlış hüküm verilip insanın bir uzvu kesilirse, yanlışın farkına varılırsa adama para veriyorlar. Para giden uzvun yerini tutar mı? Hadi adam idam edilse? Kısasa kısas dediğin Hamurabi'nin kanunu. Modern hukukta barbarca kalıyor.
Sizin bu dediğniz olay bütün cezalarda diyelim ki sizin zihniyetinizin savunduğu hatta taptığı hapis cezasını ele alalım bir adamı hapse attınız 10 yıl sonra o adamın masum olduğu ortaya çıktı o adamın heba olan 10 yılını geri verebilecek misin?
Ayrıca Firavunda insanları hapse atıyordu.
 

Hype

Yazar
Mesajlar
178
Tepki puanı
186
Düşünce
Nihilist
Sizin bu dediğniz olay bütün cezalarda diyelim ki sizin zihniyetinizin savunduğu hatta taptığı hapis cezasını ele alalım bir adamı hapse attınız 10 yıl sonra o adamın masum olduğu ortaya çıktı o adamın heba olan 10 yılını geri verebilecek misin?
Ayrıca Firavunda insanları hapse atıyordu.
Bir insanı 10 yıl hapise atmak, kellesini almaktan daha iyidir. Yanlış hükümle öldürmektense hapis cezası vermek daha akla ve mantığa yatkındır.
 

ApanX

Yazar
Mesajlar
177
Tepki puanı
132
Düşünce
Kararsız
BENİM SORULARIM
1- Hür bir adam köle bir kadını öldürürse ayete göre hüküm nedir?
2- Köle bir kadın hür bir adamı öldürürse ayete göre hüküm nedir?
3- Öldürme fiili çok ciddi bir suç iken maktulün ailesine katili affedebilme seçeneğini Tanrı nasıl sunabilir? Affetme karşılığında sanırım tazminattan bahsediyor ama hangi bedel öleni geri getirebilir?
Sen Ali'nin karısını öldürdün Ali senin karını mı öldürecek? (Ayette dişiye karşılık dişi diyor)
Sen Ali'nin kölesini öldürdün Ali senin köleni mi öldürecek? (Ayette köleye köle diyor)
SİZİN CEVABINIZ
Yani öldüren köleyse sadece köleyi öldüren hürse hürü kadınsa sadece kadını öldürün demek ayetin sebeb-i nüzulunun bilince olay çözülüyor zaten Kur'an'a ve hadislere bütünsel bakınca olayın sizin dediğniz gibi olmadığı anlaşılıyor.

Verdiğiniz cevapla kem küm etmişsiniz. Sizi ciddiye alıp soru sorduğum için kendimden özür diliyorum. Bu saatten sonra sizi yoksayıyorum çünkü sizi ciddiye almak aklıma hakarettir.
 

onezero

Yazar
Mesajlar
188
Tepki puanı
73
Düşünce
Agnostik
Hapse atıp günde 3 öğün yemek mi verelim.
Akbababeyinli, bedava hapismi var sanıyorsun? Yemek paralı, elektirik paralı v.s. Sen cami mi sandın orayı. Caminin alt katına dükkan açtınmı gelsin kiracıklar. 500 senelik tarihi camiye klima takanmı ararsın. Oh senden kralı yok. He bir de tavuk kümesi, kaçak eklenti kurarsın 500 senelik tarihi esere...

Assan dünden razı olacak bir sürü mahkum var. Senin haberin var mı? Yok.
E ne boş yapıyon o gıt aklınlan?
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

unacceptable

☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
2,097
Tepki puanı
969
Düşünce
Kararsız
Keşke öyle olsa. Bunlar bildiğin süzme oluyorlar, saçma sapan dogmalara basbayağı içtenlikle inanacak kadar salaklar! Keşke dediğin gibi olduğuna inanabilsem. Bunlar zombi gibiler, beyin kölelikten başka bir şeye çalışmıyor. Taptıkları efendilerine kölelik uğruna her şeyi de yapacak tiyniyetteler. Sahtekarlık, yalancılık, dolandırıcılık ve daha beterleri.
Tabiki de öyle ama buradaki amacı ortalığı karıştırmak. Dikkat edersen bir başlık atıyor ve gidiyor. Sonrasında pek cevap vermeden geri dönüyor başka bir başlık daha. Adım gibi eminim çevrimiçi olmadan bakıyordur yazılanlara. O yüzen dedim.

Eee ben zaten dolu olduğunu söylemiyorum ki ::D Düşüncemi belirtiyorum.
 

Environmentalist

Yazar Adayı
Mesajlar
15
Tepki puanı
22
Düşünce
Ateist
Kabile devrinin iptidai adalet anlayışı pek iyiymiş. Hadi hemen, biz de kabul edelim bu sistemi.
Ayrıca eminim ki internet üzerinden işlenen suçlar gibi modern ceza hukuku meselelerinde de bu eski kabile hukuku güzel sonuçlar verecektir.
 

rhynkar

☆☆☆
Yazar
Mesajlar
548
Tepki puanı
331
Düşünce
Ateist
Sizin bu dediğniz olay bütün cezalarda diyelim ki sizin zihniyetinizin savunduğu hatta taptığı hapis cezasını ele alalım bir adamı hapse attınız 10 yıl sonra o adamın masum olduğu ortaya çıktı o adamın heba olan 10 yılını geri verebilecek misin?
Ayrıca Firavunda insanları hapse atıyordu.
Ceza olarak kısas uygulanması en aptalca şeydir. Çağ dışı, akıl dışı. Binlerce yıl öncesinden kalma bir ceza sistemi. Ben de şunu sorayım; "Sizin bu dediğniz olay bütün cezalarda diyelim ki sizin zihniyetinizin savunduğu hatta taptığı katile kısas olarak ölüm cezası verdiniz 10 yıl sonra o adamın masum olduğu ortaya çıktı. Ne yapacaksınız mezara gidip "pardon" mu diyeceksiniz? Veyahut hırsıza kısas olarak elini kestiniz adamın masum olduğu ortaya çıktı. "Pardon" mu diyeceksiniz?" örnekler sonsuza kadar çoğaltılabilir. Çıkın şu çağ dışı kafadan lütfen.
 

Son konular

Üst