Kıyamet Akşam Vakti Kopacaksa?

Orhan Yolcu

☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
514
Tepki puanı
368
Düşünce
Agnostik
"Güneş batınca, akşam vakti kıyamet kopacaktır." (Buhari, Tefsir-u Sure 6/9; Tirmizi, Deavat, 98)

Bu hadisi küçüklüğümde duyardım ve akşama yakın olunca korkmaya başlardım. :) Tabi o zamanlar coğrafya bilgimiz yoktu. Şimdi büyüdük ve coğrafya öğrendik. Şu soru geliyor aklıma: Kıyamet akşam kopacaksa hangi ülkeye göre akşam. Biliyorsunuz ki saat dilimleri diye bişey var. Bir ülkede akşam olduğu zaman başka bir ülkede sabah oluyor. O zaman kıyamet nereye göre akşam kopacak? İslam'ın apaçık bir hatasıdır bu.

İşte bu hadis, o dönemde coğrafya bilgisinin eksik olmasından hataya düşüyor. Tabi o dönemde saat dilimlerini falan nerden bilsinler. Normaldir. Mekke de akşam olunca tüm dünyada akşam oldu sanılıyordu demek ki.

Bu yanlış bilgi yüzyıllar boyu yanlış olarak gitmiş. Şimdi Müslümanlar buna bir çözüm üretmeye çalışıyor. Zaten hep böyle olur. Yüzyıllar boyunca doğru kabul ettikleri şeyin bilim sayesinde yanlış olduğunu anlayınca; önce bi afallama olur, sonra bunu değiştirmeye çalışırlar. Üstelikte "yoo biz zaten onu doğru kabul etmiyorduk ki" derler bi de.

Bakalım bunu nasıl değiştirecekler. Biraz ipucu vereyim: Efenim zaten o dönemde şöyle olduğu için bugün şunu şöyle anlamalıyız, bunu da böyle anlamalıyız. Bak işi çözdüüük. Meğer sen yanlış anlıyormuşsun. Nasıl da bi dakkada çözdük işi. Evet buna benzer şeyler üfürecekler, benden söylemesi. :)
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,032
Tepki puanı
261
Düşünce
Sünni
"Güneş batınca, akşam vakti kıyamet kopacaktır." (Buhari, Tefsir-u Sure 6/9; Tirmizi, Deavat, 98)

Bu hadisi küçüklüğümde duyardım ve akşama yakın olunca korkmaya başlardım. :) Tabi o zamanlar coğrafya bilgimiz yoktu. Şimdi büyüdük ve coğrafya öğrendik. Şu soru geliyor aklıma: Kıyamet akşam kopacaksa hangi ülkeye göre akşam. Biliyorsunuz ki saat dilimleri diye bişey var. Bir ülkede akşam olduğu zaman başka bir ülkede sabah oluyor. O zaman kıyamet nereye göre akşam kopacak? İslam'ın apaçık bir hatasıdır bu.

İşte bu hadis, o dönemde coğrafya bilgisinin eksik olmasından hataya düşüyor. Tabi o dönemde saat dilimlerini falan nerden bilsinler. Normaldir. Mekke de akşam olunca tüm dünyada akşam oldu sanılıyordu demek ki.

Bu yanlış bilgi yüzyıllar boyu yanlış olarak gitmiş. Şimdi Müslümanlar buna bir çözüm üretmeye çalışıyor. Zaten hep böyle olur. Yüzyıllar boyunca doğru kabul ettikleri şeyin bilim sayesinde yanlış olduğunu anlayınca; önce bi afallama olur, sonra bunu değiştirmeye çalışırlar. Üstelikte "yoo biz zaten onu doğru kabul etmiyorduk ki" derler bi de.
Haha :D. Geçen gün gördüm bunu. Ordan atayım cevabını'da. Neyse konuya geçelim. Öncelikle Kuran'da yazmayan birşey için bu kadar net konuşman biraz garip. Peygamber Efendimiz:
“Ben ikindi sonrası peygamberiyim.” (İbn-i Kesir tefsiri, XII/6549)
buyurarak, bu vakitlerin üzerinde yaşadığımız Arz Küresinin vaktiyle ve gün ile ilgili olmadığı anlaşılıyor.

Esasen gün, sene, insan ve kainat birbirini hatırlatır, birbirinin numunesidir. Yani bu dört şeyde hemen hemen aynı şeyler meydana geliyor. Örneğin;

- Gün, sabah vakti doğarken, senenin sabahı da bahar vaktidir. Aynı şekilde insan ana rahminde, kainat ise altı günlük yaratılış safhasından 1. gününde doğmaktadır.

- Günün öğle zamanı ise, senenin yaz ortasını, insan ömrünün gençliğini, kainatın da insanın yaratılmasının vaktini hatırlatır.

- Günün ikindi vakti de, senede yazın son demlerini, insan ömründe ihtiyarlık vaktini ve kainatta da ahir zaman Peygamber (asm)'inin dünyaya teşrifleri zamanını hatırlatır. Buna göre, Peygamber Efendimiz (asm), insanlığın ömrü içinde veya kainatın zaman diliminde ikindi vakti sonrası dünyaya teşrif etmişlerdir.

- Akşam vakti ise, senede güzü, insanın ömründe ölümünü, kainatın ömründe ise onun tahribi olan kıyameti andırır.

Bundan dolayı, kıyametin akşam vaktinde kopması, üzerinde yaşadığımız Arz Küresinin gününün akşam vakti olarak değil de, kainatın akşam vakti olarak anlaşılması gerekir.

Bakalım bunu nasıl değiştirecekler. Biraz ipucu vereyim: Efenim zaten o dönemde şöyle olduğu için bugün şunu şöyle anlamalıyız, bunu da böyle anlamalıyız. Bak işi çözdüüük. Meğer sen yanlış anlıyormuşsun. Nasıl da bi dakkada çözdük işi. Evet buna benzer şeyler üfürecekler, benden söylemesi. :)
Yazdığın şeye mantıklı bir cevap olduğunu sende biliyorsun. Bu yüzden cevapları daha verilmeden bile, cevaplara; değiştirmekle, yanlış anlamayla ilgili iftiralar atıyorsun :). Bunu her konunuzda görüyorum. Cevapları daha önceden kabul etmediğinizi dile getiriyorsanız ( kendi bildiğiniz den dönmeyeceksiniz ) Neden tartışma konusu açıyorsunuz? Yok yalan atıyormuşuz, yok kılıf uyduruyormuşuz v.s.
 

Orhan Yolcu

☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
514
Tepki puanı
368
Düşünce
Agnostik
Haha :D. Geçen gün gördüm bunu. Ordan atayım cevabını'da. Neyse konuya geçelim. Öncelikle Kuran'da yazmayan birşey için bu kadar net konuşman biraz garip. Peygamber Efendimiz:
“Ben ikindi sonrası peygamberiyim.” (İbn-i Kesir tefsiri, XII/6549)
buyurarak, bu vakitlerin üzerinde yaşadığımız Arz Küresinin vaktiyle ve gün ile ilgili olmadığı anlaşılıyor.

Esasen gün, sene, insan ve kainat birbirini hatırlatır, birbirinin numunesidir. Yani bu dört şeyde hemen hemen aynı şeyler meydana geliyor. Örneğin;

- Gün, sabah vakti doğarken, senenin sabahı da bahar vaktidir. Aynı şekilde insan ana rahminde, kainat ise altı günlük yaratılış safhasından 1. gününde doğmaktadır.

- Günün öğle zamanı ise, senenin yaz ortasını, insan ömrünün gençliğini, kainatın da insanın yaratılmasının vaktini hatırlatır.

- Günün ikindi vakti de, senede yazın son demlerini, insan ömründe ihtiyarlık vaktini ve kainatta da ahir zaman Peygamber (asm)'inin dünyaya teşrifleri zamanını hatırlatır. Buna göre, Peygamber Efendimiz (asm), insanlığın ömrü içinde veya kainatın zaman diliminde ikindi vakti sonrası dünyaya teşrif etmişlerdir.

- Akşam vakti ise, senede güzü, insanın ömründe ölümünü, kainatın ömründe ise onun tahribi olan kıyameti andırır.

Bundan dolayı, kıyametin akşam vaktinde kopması, üzerinde yaşadığımız Arz Küresinin gününün akşam vakti olarak değil de, kainatın akşam vakti olarak anlaşılması gerekir.



Yazdığın şeye mantıklı bir cevap olduğunu sende biliyorsun. Bu yüzden cevapları daha verilmeden bile, cevaplara; değiştirmekle, yanlış anlamayla ilgili iftiralar atıyorsun :). Bunu her konunuzda görüyorum. Cevapları daha önceden kabul etmediğinizi dile getiriyorsanız ( kendi bildiğiniz den dönmeyeceksiniz ) Neden tartışma konusu açıyorsunuz? Yok yalan atıyormuşuz, yok kılıf uyduruyormuşuz v.s.
Bakalım bunu nasıl değiştirecekler. Biraz ipucu vereyim: Efenim zaten o dönemde şöyle olduğu için bugün şunu şöyle anlamalıyız, bunu da böyle anlamalıyız. Bak işi çözdüüük. Meğer sen yanlış anlıyormuşsun. Nasıl da bi dakkada çözdük işi. Evet buna benzer şeyler üfürecekler, benden söylemesi. :)
 

Kemal

☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
391
Tepki puanı
255
Düşünce
Agnostik
Coğrafya bilmemenin zararları...
 

Macit

☆☆
ÖDG Üyesi
Mesajlar
102
Tepki puanı
64
Düşünce
Agnostik
Haha :D. Geçen gün gördüm bunu. Ordan atayım cevabını'da. Neyse konuya geçelim. Öncelikle Kuran'da yazmayan birşey için bu kadar net konuşman biraz garip. Peygamber Efendimiz:
“Ben ikindi sonrası peygamberiyim.” (İbn-i Kesir tefsiri, XII/6549)
buyurarak, bu vakitlerin üzerinde yaşadığımız Arz Küresinin vaktiyle ve gün ile ilgili olmadığı anlaşılıyor.

Esasen gün, sene, insan ve kainat birbirini hatırlatır, birbirinin numunesidir. Yani bu dört şeyde hemen hemen aynı şeyler meydana geliyor. Örneğin;

- Gün, sabah vakti doğarken, senenin sabahı da bahar vaktidir. Aynı şekilde insan ana rahminde, kainat ise altı günlük yaratılış safhasından 1. gününde doğmaktadır.

- Günün öğle zamanı ise, senenin yaz ortasını, insan ömrünün gençliğini, kainatın da insanın yaratılmasının vaktini hatırlatır.

- Günün ikindi vakti de, senede yazın son demlerini, insan ömründe ihtiyarlık vaktini ve kainatta da ahir zaman Peygamber (asm)'inin dünyaya teşrifleri zamanını hatırlatır. Buna göre, Peygamber Efendimiz (asm), insanlığın ömrü içinde veya kainatın zaman diliminde ikindi vakti sonrası dünyaya teşrif etmişlerdir.

- Akşam vakti ise, senede güzü, insanın ömründe ölümünü, kainatın ömründe ise onun tahribi olan kıyameti andırır.

Bundan dolayı, kıyametin akşam vaktinde kopması, üzerinde yaşadığımız Arz Küresinin gününün akşam vakti olarak değil de, kainatın akşam vakti olarak anlaşılması gerekir.



Yazdığın şeye mantıklı bir cevap olduğunu sende biliyorsun. Bu yüzden cevapları daha verilmeden bile, cevaplara; değiştirmekle, yanlış anlamayla ilgili iftiralar atıyorsun :). Bunu her konunuzda görüyorum. Cevapları daha önceden kabul etmediğinizi dile getiriyorsanız ( kendi bildiğiniz den dönmeyeceksiniz ) Neden tartışma konusu açıyorsunuz? Yok yalan atıyormuşuz, yok kılıf uyduruyormuşuz v.s.
Cevaba bak. :p:D Adam kıyamet akşam kopacakmış diyor. Bu da yok ikindi yaz mış yok akşam güz müş gibi saçma sapan cevaplar veriyor. Kıvırmanında bi adabı olmalı...
 

Kemal

☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
391
Tepki puanı
255
Düşünce
Agnostik
Cevaba bak. :p:D Adam kıyamet akşam kopacakmış diyor. Bu da yok ikindi yaz mış yok akşam güz müş gibi saçma sapan cevaplar veriyor. Kıvırmanında bi adabı olmalı...
Bi yerden kopyalayıp buraya yapıştırmış. Yoksa yazdığı cevabı okusa kendininde inanacağını sanmıyorum. Ya da dalga geçmek için yazmış da olabilir. Çünkü bu cevap ciddi ciddi yazılacak bir cevap değil.
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,032
Tepki puanı
261
Düşünce
Sünni
Cevaba bak. :p:D Adam kıyamet akşam kopacakmış diyor. Bu da yok ikindi yaz mış yok akşam güz müş gibi saçma sapan cevaplar veriyor. Kıvırmanında bi adabı olmalı...
Bi yerden kopyalayıp buraya yapıştırmış. Yoksa yazdığı cevabı okusa kendininde inanacağını sanmıyorum. Ya da dalga geçmek için yazmış da olabilir. Çünkü bu cevap ciddi ciddi yazılacak bir cevap değil.
Hadislere ayetlerden daha çok inanan kimselersiniz. Gözleriniz ne doğruyu görür ne hakkı. Tek gördüğünüz Kuran yalandır, hatalıdır v.s. Attığınız şeyler yalandır. v.s v.s. İşine gelmeyen kabul etmesin. Şu aşağılayıcı tavırlarınızdan da vazgeçin, hani İslam hoşgörü dünü değil ya, siz hoşgörülüsünüz. Bir şey gördüğümüz yok. @Heretik Mesajları görüyorsun yukarda, daha geçen gün aynı konuyu konuşmuştuk. Valla sizlere diyecek birşeyim yok.
 

Kemal

☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
391
Tepki puanı
255
Düşünce
Agnostik
Hadislere ayetlerden daha çok inanan kimselersiniz. Gözleriniz ne doğruyu görür ne hakkı. Tek gördüğünüz Kuran yalandır, hatalıdır v.s. Attığınız şeyler yalandır. v.s v.s. İşine gelmeyen kabul etmesin. Şu aşağılayıcı tavırlarınızdan da vazgeçin, hani İslam hoşgörü dünü değil ya, siz hoşgörülüsünüz. Bir şey gördüğümüz yok. @Heretik Mesajları görüyorsun yukarda, daha geçen gün aynı konuyu konuşmuştuk. Valla sizlere diyecek birşeyim yok.
Ne oldu işine gelmedi mi? Sen bu konuya nasıl cevap vermişsin. Verdiğin cevaba bakar mısın. Resmen dalga geçmişsin. Öyle cevap verirsen böyle cevap alırsın. Ondan sonrada Heretik bak benle dalga geçiyorlar dersin. Benim yazdıklarıma cevap vermeyin diyorsan vermeyelim istersen. Ama dalga geçer gibi cevap verip de sonra şikayet etme lütfen.
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,032
Tepki puanı
261
Düşünce
Sünni
Ne oldu işine gelmedi mi? Sen bu konuya nasıl cevap vermişsin. Verdiğin cevaba bakar mısın. Resmen dalga geçmişsin. Öyle cevap verirsen böyle cevap alırsın. Ondan sonrada Heretik bak benle dalga geçiyorlar dersin. Benim yazdıklarıma cevap vermeyin diyorsan vermeyelim istersen. Ama dalga geçer gibi cevap verip de sonra şikayet etme lütfen.
Ne alakası var dalga geçmeyle? İşine gelmemekle ne alakası var. İşime gelmese forumda durmam. Boş boş yorumlar yapıp insanları aşağılayıp, dalga geçen sizlersiniz. Forumda herkes sizin üslubunuzdan şikayetçi. İnanmayan inanmasın verdiğim cevaba. Aşağılamanın bir alemi yok. Ayıp be.
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,032
Tepki puanı
261
Düşünce
Sünni
Hala üste çıkmaya çalışıyorsunuz, yazık cidden yazık..
 

Kemal

☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
391
Tepki puanı
255
Düşünce
Agnostik
Ne alakası var dalga geçmeyle? İşine gelmemekle ne alakası var. İşime gelmese forumda durmam. Boş boş yorumlar yapıp insanları aşağılayıp, dalga geçen sizlersiniz. Forumda herkes sizin üslubunuzdan şikayetçi. İnanmayan inanmasın verdiğim cevaba. Aşağılamanın bir alemi yok. Ayıp be.
Aşağıladığım yer neresi? Muhtemelen verdiği cevaba bak dedim bunu kastediyorsun. Ama verdiğin cevaba bunu söylemem normal diye düşünüyorum. Akşamdan yaz a kış a geçmişsin. Ne alaka? Ciddi ciddi dalga geçtiğini düşündüm. O nedenle böyle yazdım. Kardeş sen de yazdıklarına biraz dikkat et biraz. Harbiden dalga geçtiğini düşündüm. Akşamla yazın kışın ne alakası var?
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

NoTThingLosE

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,032
Tepki puanı
261
Düşünce
Sünni
Aşağıladığım yer neresi? Muhtemelen verdiği cevaba bak dedim bunu kastediyorsun. Ama verdiğin cevaba bunu söylemem normal diye düşünüyorum. Akşamdan yaz a kış a geçmişsin. Ne alaka? Ciddi ciddi dalga geçtiğini düşündüm. O nedenle böyle yazdım. Kardeş sen de yazdıklarına biraz dikkat et biraz. Harbiden dalga geçtiğini düşündüm. Akşamla yazın kışın ne alakası var?
Bunu bütün konularda yapıyorsunuz. Neyse uzatmicam. Öncelikle attığınız hadisler ile bi Kuran'ı karşılaştırın. Her hadise bak ne demiş, bilimle geçmiş gitmiş v.s demeyin. "Kıyamet saatini bilmek ancak Allah'a mahsustur. Yağmuru O indirir. Rahimlerde bulunanı o bilir. Kimse yarın ne kazanacağını bilmez. Ve hiç kimse nerede öleceğini bilmez...” (Lokman, 34)
Şu ayeti okuduktan sonra hadisin zaten doğruluğunu anlıyorsun. Hadi doğru dedik kabul ettik:
Kainatın zaman dilimlerine ayrılması
Sabah: Yerlerin ve göklerin yaratılışı
Öğle: İnsanoğlunun dünya misafirhanesine gönderilişi
İkindi: Hz. Muhammed’in (asm) asr-ı saadeti, ahirzaman
Akşam: Dünyanın sekerat vakti ve kıyametin başlangıcı
Yatsı: Kıyametin kopması
Bu izahata göre, kıyametin akşam vaktinde kopması, günün akşam vakti olarak değil, kâinatın akşam ve yatsı vakti olarak anlaşılmalıdır.
 

Orhan Yolcu

☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
514
Tepki puanı
368
Düşünce
Agnostik
Öncelikle attığınız hadisler ile bi Kuran'ı karşılaştırın. Her hadise bak ne demiş, bilimle geçmiş gitmiş v.s demeyin. "Kıyamet saatini bilmek ancak Allah'a mahsustur. Yağmuru O indirir. Rahimlerde bulunanı o bilir. Kimse yarın ne kazanacağını bilmez. Ve hiç kimse nerede öleceğini bilmez...” (Lokman, 34)
Hadis İslamın kaynağı değil mi? Müslümanların sıkça yaptığı bişey oldu artık. İşine gelen hadisi kabul edip, işine geleni kabul etmiyorlar. Bu yönteme başvurmak "hak" olduğunu iddia eden bir dine yakışır mı? Bu hadisler Hristiyanlığın kaynağı değil bizzat İslamın kaynağıdır. Ayrıca senin de gördüğün gibi Buhari yazıyor. Dolayısıyla bu hadise itiraz etme şansın yok. Çünkü en sahih kabul edilen Buhariye ait. En sahih olan Buhariyi kabul etmezsen bütün hadisler çöpe gider demektir bu. Eğer ben hadisleri kabul etmiyorum dersen o ayrı. Baştan sormalıydım hadisleri kabul ediyor musun?
Kainatın zaman dilimlerine ayrılması
Sabah: Yerlerin ve göklerin yaratılışı
Öğle: İnsanoğlunun dünya misafirhanesine gönderilişi
İkindi: Hz. Muhammed’in (asm) asr-ı saadeti, ahirzaman
Akşam: Dünyanın sekerat vakti ve kıyametin başlangıcı
Yatsı: Kıyametin kopması
Bu izahata göre, kıyametin akşam vaktinde kopması, günün akşam vakti olarak değil, kâinatın akşam ve yatsı vakti olarak anlaşılmalıdır.
Bu nerden çıktı?
 

Panaroma

Üye
Mesajlar
97
Tepki puanı
63
Düşünce
Sünni
Bende korkardım akşam ezanı okunurken. Bu her şeyi hadis diye yutturanların yatacak yeri yok. Hz Muhammed'i elçi görevinden çıkarıp putlaştırmaya kadar vardılar ki bu iş gaybten haber vermek oluyor. Kimin haddine gelecekten haber vermek. Hadisleri tamamen İslam'a mal etmek doğru mudur sizce? Naziat suresinde geçiyor.
Sana o kıyameti soruyorlar, ne zaman kopacak diye.
Sen nerde, onu anlatmak nerde?
Onun son ilmi Rabbine aittir.
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,032
Tepki puanı
261
Düşünce
Sünni
Hadis İslamın kaynağı değil mi? Müslümanların sıkça yaptığı bişey oldu artık. İşine gelen hadisi kabul edip, işine geleni kabul etmiyorlar. Bu yönteme başvurmak "hak" olduğunu iddia eden bir dine yakışır mı? Bu hadisler Hristiyanlığın kaynağı değil bizzat İslamın kaynağıdır. Ayrıca senin de gördüğün gibi Buhari yazıyor. Dolayısıyla bu hadise itiraz etme şansın yok. Çünkü en sahih kabul edilen Buhariye ait. En sahih olan Buhariyi kabul etmezsen bütün hadisler çöpe gider demektir bu. Eğer ben hadisleri kabul etmiyorum dersen o ayrı. Baştan sormalıydım hadisleri kabul ediyor musun?
Hadis in kaynağını doğrulaman için önce Kuran'a bakman lazım. Ama sen bunu anlamıyorsun. Bak lokman suresi ne diyor: ''Allah'tan başka kimse bilemez'' O zaman hadisleri tartışmaya gerek yok. Buhari yazması Buhari'nin yazdığı anlamına gelmez. Bunu anlamak ta çok basit.
Bu nerden çıktı?
Kuran-i Kerim ve Muslim'e nakledilen hadislerde çıktı.
 

Orhan Yolcu

☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
514
Tepki puanı
368
Düşünce
Agnostik
Hadis in kaynağını doğrulaman için önce Kuran'a bakman lazım. Ama sen bunu anlamıyorsun. Bak lokman suresi ne diyor: ''Allah'tan başka kimse bilemez'' O zaman hadisleri tartışmaya gerek yok. Buhari yazması Buhari'nin yazdığı anlamına gelmez. Bunu anlamak ta çok basit.
Kurana bakacaksak neden hadis diye bişey var. Hadisleri at çöpe gitsin o zaman. Ayrıca Kuranın doğru olduğu ne malum?
Kuran-i Kerim ve Muslim'e nakledilen hadislerde çıktı.
Yukarıda hadise güvenmiyorsun burda hadis atmışsın. Çelişkinin kralı... Kuranda varsa o ayetleri at. Neden bunları atıyorsun. Bu sadece bir yorum. Falanın yorumu beni ilgilendirmez. Falanın yorumu çelişkiyi bitirmez. Ayette varsa at bakalım. Bir de Kuranda olsa bile bu ilgili hadisi bağladığı ne malum. Hadiste açıkça kıyamet akşam kopacak diyor. Bunun yorumu morumu olmaz. Cevap veremeyince zorlama yorum yapmak mantıklı cevap vermek değildir. Hep bunu yapıyorsun. Sonra kızdım mı da kızdı oluyoruz.
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,032
Tepki puanı
261
Düşünce
Sünni
Kurana bakacaksak neden hadis diye bişey var. Hadisleri at çöpe gitsin o zaman. Ayrıca Kuranın doğru olduğu ne malum?
Hiçbir zaman anlamayacaksın..
Yukarıda hadise güvenmiyorsun burda hadis atmışsın. Çelişkinin kralı... Kuranda varsa o ayetleri at. Neden bunları atıyorsun. Bu sadece bir yorum. Falanın yorumu beni ilgilendirmez. Falanın yorumu çelişkiyi bitirmez. Ayette varsa at bakalım. Bir de Kuranda olsa bile bu ilgili hadisi bağladığı ne malum. Hadiste açıkça kıyamet akşam kopacak diyor. Bunun yorumu morumu olmaz. Cevap veremeyince zorlama yorum yapmak mantıklı cevap vermek değildir. Hep bunu yapıyorsun. Sonra kızdım mı da kızdı oluyoruz.
Senin attığın hadis Kuran'la çelişkili benim attığım ise değil, Kapiş? Bir hadis atıyorsan, Kuran'ada doğruluğunu kontrol etmek için bakmalısın. Örneğin Kuran'da Allah merhametlidir yazıp, hadiste Allah sadisttir yazıyorsa bu Kuran ile çelişir kabul edilemez. Eğer Kuran'da Allah merhametlidir yazıp, hadiste Allah kullarını sever yazıyorsa bunlar çelişmez. Umarım anladın ki umamıyorum. Sana ayet atınca da beğenmiyorsun o yüzden hiç uğraşmicam. 1001 tane ayet atsamda inanmiyacaksın çünkü. Zorlama yorumla alakası yok konu gayet açık ve basit. Hadis asılsız, ve doğru değil ki ben eğer doğruya bile gerekli cevabı verdim. Her konuda kendimi kurtardım. "Kıyamet saatini bilmek ancak Allah'a mahsustur. Yağmuru O indirir. Rahimlerde bulunanı o bilir. Kimse yarın ne kazanacağını bilmez. Ve hiç kimse nerede öleceğini bilmez...” (Lokman, 34) Şu ayet'i Bak ayet hadis falan değil bizzat Allah'ın kendi sözünü okuyarak hala hadisi doğru buluyor isen yapabileceğim birşey yok.
 

Orhan Yolcu

☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
514
Tepki puanı
368
Düşünce
Agnostik
Hiçbir zaman anlamayacaksın..
İşime gelen hadise inanırım işime gelmeyene inanmam mantığını hiçbir zaman kabul edemem. Bu durum zaten dinin dayandığı temellerin çürük olduğunu gösterir. Neden sadece hadis kitaplarını Kurana göre kontrol ediyorsun, neden "sefiller" veya "vurun kahpeye" kitabını Kurana göre kontrol etmiyorsun. Bu mantık çürük bir mantıktır.
Senin attığın hadis Kuran'la çelişkili benim attığım ise değil, Kapiş? Bir hadis atıyorsan, Kuran'ada doğruluğunu kontrol etmek için bakmalısın. Örneğin Kuran'da Allah merhametlidir yazıp, hadiste Allah sadisttir yazıyorsa bu Kuran ile çelişir kabul edilemez. Eğer Kuran'da Allah merhametlidir yazıp, hadiste Allah kullarını sever yazıyorsa bunlar çelişmez. Umarım anladın ki umamıyorum.
Kuranla çeliştiğine kim karar veriyor?
Sana ayet atınca da beğenmiyorsun o yüzden hiç uğraşmicam. 1001 tane ayet atsamda inanmiyacaksın çünkü. Zorlama yorumla alakası yok konu gayet açık ve basit. Hadis asılsız, ve doğru değil ki ben eğer doğruya bile gerekli cevabı verdim. Her konuda kendimi kurtardım. "Kıyamet saatini bilmek ancak Allah'a mahsustur. Yağmuru O indirir. Rahimlerde bulunanı o bilir. Kimse yarın ne kazanacağını bilmez. Ve hiç kimse nerede öleceğini bilmez...” (Lokman, 34) Şu ayet'i Bak ayet hadis falan değil bizzat Allah'ın kendi sözünü okuyarak hala hadisi doğru buluyor isen yapabileceğim birşey yok.
Hadiste kıyamet 26.04.2145 yılında kopacak falan demiyor zaten. Kesin tarih vermiyor. Akşam diyor sadece. Dolayısıyla bu ayet bu hadisi iptal etmez. Zaten hadislere inanıyorum diyorsan Buhari ve Müslime uydurmadır deme şansın yok. Çünkü en güvenilirleri bunlar İslama göre.
 

NoTThingLosE

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,032
Tepki puanı
261
Düşünce
Sünni
İşime gelen hadise inanırım işime gelmeyene inanmam mantığını hiçbir zaman kabul edemem. Bu durum zaten dinin dayandığı temellerin çürük olduğunu gösterir. Neden sadece hadis kitaplarını Kurana göre kontrol ediyorsun, neden "sefiller" veya "vurun kahpeye" kitabını Kurana göre kontrol etmiyorsun. Bu mantık çürük bir mantıktır.
İşime geleni değil Attığın hadis'in doğruluğunu sende bilmiyorsun. Al ''Müslüman olmayanların kafasını kopartın'' -Buhari. Her şeyde buhari demiş dersen al üstteki hadiste doğru o zaman. Önce attığın hadisi Kuran ile bir karşılaştır.
Hadiste kıyamet 26.04.2145 yılında kopacak falan demiyor zaten. Kesin tarih vermiyor. Akşam diyor sadece. Dolayısıyla bu ayet bu hadisi iptal etmez. Zaten hadislere inanıyorum diyorsan Buhari ve Müslime uydurmadır deme şansın yok. Çünkü en güvenilirleri bunlar İslama göre.
İptal etmez he? "Kıyamet saatini bilmek ancak Allah'a mahsustur.'' Kıyamet saati diyor bak. Attığın hadiste Akşam bir zaman dilimi olsa bu ayet ile çelişir. Ama benim dediğim ''akşam'' ibaresi Kuran'da kıyamet'in başlangıcı olarak geçer. Bu anlamda çelişmez. Bilmem anlatabildim mi? Buhari ve Müslim'e uydurma demiyorum. O attığın hadisin onlardan nakledildiğine dair bir kanıt yok. Kuran' bakıp anlıyorsun zaten çok basit ya. Ben Kuran'ı okuduktan sonra o hadis'in o anlamda kullanılmadığı kanaatindeyim. Peygamber efendimizin diğer hadislerinde de “Ben ikindi sonrası peygamberiyim.” (İbn-i Kesir tefsiri, XII/6549) Burda öğlen ikindiden mi bahsediyor? Hayır. Attığın hadis'te aynı şekilde. Artık aynı cevapları vermekten sıkıldım ama. Cevap vermeyince suçlu oluyoruz.
 

Orhan Yolcu

☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
514
Tepki puanı
368
Düşünce
Agnostik
İşime geleni değil Attığın hadis'in doğruluğunu sende bilmiyorsun. Al ''Müslüman olmayanların kafasını kopartın'' -Buhari. Her şeyde buhari demiş dersen al üstteki hadiste doğru o zaman. Önce attığın hadisi Kuran ile bir karşılaştır.

İptal etmez he? "Kıyamet saatini bilmek ancak Allah'a mahsustur.'' Kıyamet saati diyor bak. Attığın hadiste Akşam bir zaman dilimi olsa bu ayet ile çelişir. Ama benim dediğim ''akşam'' ibaresi Kuran'da kıyamet'in başlangıcı olarak geçer. Bu anlamda çelişmez. Bilmem anlatabildim mi? Buhari ve Müslim'e uydurma demiyorum. O attığın hadisin onlardan nakledildiğine dair bir kanıt yok. Kuran' bakıp anlıyorsun zaten çok basit ya. Ben Kuran'ı okuduktan sonra o hadis'in o anlamda kullanılmadığı kanaatindeyim. Peygamber efendimizin diğer hadislerinde de “Ben ikindi sonrası peygamberiyim.” (İbn-i Kesir tefsiri, XII/6549) Burda öğlen ikindiden mi bahsediyor? Hayır. Attığın hadis'te aynı şekilde. Artık aynı cevapları vermekten sıkıldım ama. Cevap vermeyince suçlu oluyoruz.
Daha yorum yapmaya gerek görmüyorum. Okuyanlar görecektir zaten.
 
Üst