Klasik Nedenselliği İnkar Eden Nurculara Hodri Meydan

AteistPeygamber

Deneyimli
Mesajlar
257
Tepki puanı
211
Düşünce
Ateist
Risale-i Nurun Gazali'den arakladığı, Gazali'nin de yunanlardan arakladığı:

Bir ateş yaktığımda, ve bir pamuğu o ateşe tuttuğumda pamuk yanar. Burada sadece bir zamansal ardıllık söz konusudur ancak ateşin pamuğu yaktığını bilemeyiz. Pamuğun yanma sebebi de ateş değil Allahtır. Diyor. Çünkü; Algılarımız bizi yanıltabilir, aklımızla ulaştığımız sonuçlar şaibelidir diyor.

O halde;

Bu nedenselliğin bilinmezliği ve mümkün olamayacağı hususunda,
Tüm nedenlerin bizzat kendim olduğunu ilan ediyorum. Ateş pamuğu benim sayemde yakıyor. İlk sebepten bu zamana tüm sebepler bizzat benim.

Aksini gösterebilen nurcuya ödül vericem. Osman Bulut da buyursun denesin. (Bilmeyenler için kendisi "Algılarımız bizi yanıltabilir, aklımızla ulaştığımız sonuçlar şaibelidir"i savunan kişi)
 
Yazan tarafından düzenlendi:

Asker

Ayrıldı
Mesajlar
2,526
Tepki puanı
262
Düşünce
Sünni
Sen kimsin?
Sen tuvalete gitmek zorunda olan aciz bir beşersin.
Sen ateşin nedeni isen bunu kanıtlaman gerek. Ben sen yoksun dediğimde yok olamadığın gibi. Aciz görüyorsun diyince aciz görüldüğüne delili mevcut.

Deliksiz davaya bakılmaz. Delil getirmen gerek.

2-3 cümle kafandan yazmak delil değil.
Kur'an-ı Kerim ayetlerini yazman İslamiyet'in hak olduğuna bir delildir. Aciz seni.

Kafasına koymuş bir şey sürekli tekrar ediyor insaAllah doğruyu görürsün.

Doğruyu görürsünü alıntı yapıp doğru benim dersen acizsindir. Ki öylesin.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

AteistPeygamber

Deneyimli
Mesajlar
257
Tepki puanı
211
Düşünce
Ateist
Hiç teleskopları düşünmez misiniz onunla sizlere hayal bile edemeyeceğiniz yerleri gösteren yine bendim.

Benim tuvalete gittiğimi söyleyenler var. Doğmamış doğurulmamış zaman ve mekandan uzak, hiçbir yerde ama her yerde olanım ben.


Sen kimsin?
Sen tuvalete gitmek zorunda olan aciz bir beşersin.
Sen ateşin nedeni isen bunu kanıtlaman gerek.

İşte canlı canlı yazıyorum delil istiyorsun ama, daha açık delil için gidip bir ateş yak ve düşün. Hiç düşünmüyor musun? Beni göremiyorsan o senin eksik aciz bir insan ve cüzi iradeye sahip olmandandır. Ben dilersem görürsün ama görmeyi kaldıramazsın.

Kuranın allahı ateşi yaktığını kanıtlayabiliyorsa kanıtlasın. Kendini bile savunamayan bir şeye tapıyorsun farkındaysan.
 

Asker

Ayrıldı
Mesajlar
2,526
Tepki puanı
262
Düşünce
Sünni
Hiç teleskopları düşünmez misiniz onunla sizlere hayal bile edemeyeceğiniz yerleri gösteren yine bendim.

Benim tuvalete gittiğimi söyleyenler var. Doğmamış doğurulmamış zaman ve mekandan uzak, hiçbir yerde ama her yerde olanım ben.




İşte canlı canlı yazıyorum delil istiyorsun ama, daha açık delil için gidip bir ateş yak ve düşün. Hiç düşünmüyor musun? Beni göremiyorsan o senin eksik aciz bir insan ve cüzi iradeye sahip olmandandır. Ben dilersem görürsün ama görmeyi kaldıramazsın.

Kuranın allahı ateşi yaktığını kanıtlayabiliyorsa kanıtlasın. Kendini bile savunamayan bir şeye tapıyorsun farkındaysan.

2-3 cümle kafandan yazmak delil değil.
Kur'an-ı Kerim ayetlerini yazman İslamiyet'in hak olduğuna bir delildir. Aciz seni.
 

Evren

Düşüncesini Saklıyor
Mesajlar
1,520
Tepki puanı
345
Düşünce
Bağımsız
Deliksiz davaya bakılmaz. Delil getirmen gerek.

2-3 cümle kafandan yazmak delil değil.
Kur'an-ı Kerim ayetlerini yazman İslamiyet'in hak olduğuna bir delildir. Aciz seni.
Bugün etrafındaki herkes putperest olsa atalarının dinine inanmaya devam mı ederdin yoksa putlar çok saçma diyip bu beyin yıkamasını bu eski inancı bırakır mıydın?
Günümüzde bilime inanç diyenin saidi nursi argümanlarıyla hakikati bulduğu sananın cahiliye döneminde nasıl biri olacağını kestirmek pek zor değil.
 

Evren

Düşüncesini Saklıyor
Mesajlar
1,520
Tepki puanı
345
Düşünce
Bağımsız
Senin putunun benim putumdan ne farkı var?
Ateist peygamberin söylediği bu.
Sadece ortaya çıktığı coğrafyadan bahseden orta doğu inanç kültüründen etkilenen inanmayanları tehdit eden bir dinin diğer dinlerden ne farkı vardır?
Ben de böyle sorayım.
 

Asker

Ayrıldı
Mesajlar
2,526
Tepki puanı
262
Düşünce
Sünni
Senin putunun benim putumdan ne farkı var?
Ateist peygamberin söylediği bu.
Sadece ortaya çıktığı coğrafyadan bahseden orta doğu inanç kültüründen etkilenen inanmayanları tehdit eden bir dinin diğer dinlerden ne farkı vardır?
Ben de böyle sorayım.
Putum yok. Ama not aldım ;
1-) Allah'ın varlığına ve birliğine deliller.
2-) Kur'an-ı Kerim nedir? Ne değildir?
3-) Kur'an-ı Kerim hak kitap olduğuna deliller.
3-) Kur'an-ı Kerim evrenselliği.
-) şu iki şahsın dedikleri ciddiye alınmaz zaten delil diyorum mesaj atıyorlar.
4-) Kur'an-ı Kerim neden azap ayetleri geçer?
5-) Evrende neden insan ile ilgilensin Allah?

Eklemek istenilen varsa söyleyin nasipse uzun uzun yazıp bir anda hepsini atmayı planlıyorum. Tabi özgür bir akla insaAllah vesile olur.


Kaynakları nasipse atarım.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

AteistPeygamber

Deneyimli
Mesajlar
257
Tepki puanı
211
Düşünce
Ateist
-) şu iki şahsın dedikleri ciddiye alınmaz zaten delil diyorum mesaj atıyorlar.

Yahu bu dediğin mantıkla vahyi inkar ediyorsun sen o zaman. Senin Muhammede vahiy geldiğinde o zaman deli zannederdin görsen. :)

Tanrı mesaj atamaz mı? Tanrı iletişime nasıl isterse o şekilde geçemez mi?
Kuranın Allahı(o da ben) bu mesajı atamaz mı diyorsun? Atar mıyım atamaz mıyım?
 

Ateist Uzaylı

☆☆☆
Ayrıldı
Mesajlar
1,545
Tepki puanı
796
Düşünce
Ateist
insaAllah vesile olur.
İnşAllah aklını kullanıp hak yol
Ateist-peygamberizmi bulmana vesile olur.
images (89).jpeg
 

vld_ackrmn

☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
884
Tepki puanı
1,028
Düşünce
Agnostik
Risale-i Nurun Gazali'den arakladığı, Gazali'nin de yunanlardan arakladığı:

Bir ateş yaktığımda, ve bir pamuğu o ateşe tuttuğumda pamuk yanar. Burada sadece bir zamansal ardıllık söz konusudur ancak ateşin pamuğu yaktığını bilemeyiz. Pamuğun yanma sebebi de ateş değil Allahtır. Diyor. Çünkü; Algılarımız bizi yanıltabilir, aklımızla ulaştığımız sonuçlar şaibelidir diyor.

O halde;

Bu nedenselliğin bilinmezliği ve mümkün olamayacağı hususunda,
Tüm nedenlerin bizzat kendim olduğunu ilan ediyorum. Ateş pamuğu benim sayemde yakıyor. İlk sebepten bu zamana tüm sebepler bizzat benim.

Aksini gösterebilen nurcuya ödül vericem. Osman Bulut da buyursun denesin. (Bilmeyenler için kendisi "Algılarımız bizi yanıltabilir, aklımızla ulaştığımız sonuçlar şaibelidir"i savunan kişi)
Klasik nedenselliği ortadan kaldırırsak zaten nihai nedenin olmayacağı çok açık. Kozmolojik, Teleolojik, Ontolojik argüman hepsi çöpe gider. Hadi tamam korelasyon var diyelim. Bana Tanrının evrenin nedeni olduğunu ispat edemezsin zaten. Ben de Tanrı ile evren arasında korelasyon var derim ve argüman çöpe gider. Hatta bilim bile çöpe gider ki, bu durumda tartışmanın anlamı kalmaz.
 

vld_ackrmn

☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
884
Tepki puanı
1,028
Düşünce
Agnostik
Daha açık anlatır mısın bu olayı?
Şöyle anlatayım dostum. A ve B olayı var. A, B'nin nedeni değildir diyorum. Korelasyon var diyelim. Bu durumda korelasyonu biz maksimum %99'a kadar çıkartabiliriz. Yani yine nedensellik olmaz. Tüm olaylara bir E kümesi diyelim. E kümesi yani E=(A,B,C,D...) böyle gitsin. D ile C, B ile A arasında nedensellik yoksa, yani korelasyon varsa ben bu durumda Tanrı nihai nedendir diyemem çünkü tanım ile çelişir. Tersten gidersek zaten iş daha beter olur.

Not - Korelasyon iki olgu arasındaki ilişki katsayısıdır. Direk nedensellik varsa ρ=1, ters nedensellik varsa ρ=-1, eğer sadece belirli anlarda belirli bir ilişki varsa -1<ρ<1.
 

Evren

Düşüncesini Saklıyor
Mesajlar
1,520
Tepki puanı
345
Düşünce
Bağımsız
Şöyle anlatayım dostum. A ve B olayı var. A, B'nin nedeni değildir diyorum. Korelasyon var diyelim. Bu durumda korelasyonu biz maksimum %99'a kadar çıkartabiliriz. Yani yine nedensellik olmaz. Tüm olaylara bir E kümesi diyelim. E kümesi yani E=(A,B,C,D...) böyle gitsin. D ile C, B ile A arasında nedensellik yoksa, yani korelasyon varsa ben bu durumda Tanrı nihai nedendir diyemem çünkü tanım ile çelişir. Tersten gidersek zaten iş daha beter olur.
Evrenin nedeni %100 olarak tanrıdır diyemeyiz.
Tanrının nedeni de evren diyemeyiz.
Doğru mu anladım?
Bilim nasıl çöpe gidiyor peki?
 

vld_ackrmn

☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
884
Tepki puanı
1,028
Düşünce
Agnostik
Evrenin nedeni %100 olarak tanrıdır diyemeyiz.
Tanrının nedeni de evren diyemeyiz.
Doğru mu anladım?
Bilim nasıl çöpe gidiyor peki?
Evet diyemeyiz çünkü nedenselliği ilk andan beri inkar ediyoruz. Bilim şu anlamda çöpe gider. Biyoloji, Psikoloji, Sosyoloji ve iktisat gibi alanlarda biz yüzdelik ilişkiler kuruyoruz. Atıyorum omurgamız çok iyi gelişmiş değil. Bunun nedeni şu şöyledir, bu böyledir diye açıklıyoruz. Bu artık nedensel ilişkidir. Korelasyon dersem omurgamızın neden öyle olduğunu açıklamam hiç bir zaman tam %100 mümkün olmaz. Hatta ahlak konusu bile sıkıntıya girer.
 

Retrospective

lll ☆☆☆
Geliştirici
Mesajlar
5,651
Tepki puanı
4,684
Düşünce
Ateist
Kafasına koymuş bir şey sürekli tekrar ediyor insaAllah doğruyu görürsün.
Hacı sen kendi yaptığın şeyleri niye millet yapıyormuş gibi algı yapıyorsun?

@bilgelikyolunda 1, sen 2. Kafayı mı yediniz abi, tüm şizofren Müslümanlar bu foruma geliyor.

Ruh hastaları ya. Kendinizi duvardan duvara vurup, Bakırköy'e yatın.

Uğraştırmayın adamı!
 

KindarSürpriz

☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
1,969
Tepki puanı
865
Düşünce
Kur'ancı
Nurcular kim?
Nedenlliğin reddi nurcularla mı başlıyormuş?

Hume gayet haklı bir şekilde nedenselliğin dogmalığını ortaya kyomuştur. Klasik Hume eleştirisidir bu ve herhangi bir tümevarımsal argüman için kullanılır.

Bir tümevarımsal argüman ne zaman kesin olur?

Bunun biyolojide karşılığı olduğunu da biliyoruz. Biyolojiyi geçin, modern fizikte, parçacık teorisinde yeri vardır.

Nurcular umrumda değil, üstatları araklamıştır büyük ihtimalle, ancak argüman doğrudur.

Bu arada, nurcular için edit:
Fiziksel nedenselliği inkar edip, metafiziksel bir neden koymak götten uydurmanın dik alasıdır. Ulan, böyle bir şeye peygamberler bile iman etmemiş. Yuh be.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

DemoKratos

Vl ☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
8,384
Çözümler
1
Tepki puanı
5,529
Düşünce
Ateist
Konu gayet doğru. İslam'da nedensellik tartışması Farabi ile başlamıştır. Halife Me'mun Yunan kitaplarını tercüme ettirince bu kitapları okuyan Farabi determinizmi kavradı ve bunu yaymaya başladı. Gazali buna şiddetle karşı çıktı ve Farabi'yi esbabperest, yani nedenselliğe tapan olarak ilan etti.

Said Nursi de Gazali'nin izinden gitti. Küfrün sebeplerini üç olarak saydı: Teşekkele binefsihi, iktezathül tabiat ve evcedethül esbab. Birincisi indeterminizm. İkincisi panteizm ve üçüncüsü klasik anlamda deizm, modern anlamda ateizm. En büyük yığmayı da aynı Gazali gibi esbabperestlik olarak tanımladığı üçüncü maddeye yaptı. Diğer görüşleri hafife aldığı fakat esbabperestlere saldırırken öfkelendiği açıkça görülür.

Adamlar biliyor dogmalara asıl şiddetli yıkıcı darbenin nerden geldiğini.
 

Son konular

Üst