• AntiDogmatik
    Sorgulamaktan korkmayanlar için özgür düşünce platformu.
  • Din toplumun afyonudur.
    Karl Marx
  • Din; sıradan insanlar için gerçek, aydınlar için yalan, iktidarlar içinse kullanışlıdır.
    Lucius Annaeus Seneca
  • Din, sıradan insanları pasif ve sessiz tutmak için bulunmaz bir kaynaktır.
    Napoléon Bonaparte
  • Sorgulamayan insan cahildir, sorgulatmayansa zalim!
    Mustafa Kemal Atatürk
  • Olağanüstü iddialar, olağanüstü kanıt gerektirir.
    Carl Sagan
  • Aptal bir şeyi 50 milyon kişi de söylese, o hala aptal bir şeydir.
    Anatole France
  • Aydınlanma; kişinin kendi aklını kullanmaya cüret etmesidir.
    Immanuel Kant
  • Dünyada iki çeşit insan var: Aklı olan ve dini olmayanlar, dini olan ve aklı olmayanlar.
    Ebu Ala el Maarri
  • İnsanı yaratmak mı tanrının büyük hatası, tanrıyı yaratmak mı insanın büyük hatası?
    Friedrich Nietzsche
  • İmana sarılmak, aklı terk etmektir.
    George Smith
  • İnsanlar gerçek olmasını diledikleri şeylere inanırlar.
    Julius Caesar
  • En tehlikeli insan tipi az anlayan, çok inanandır.
    Anton Chekhov

Kur-an'da Cariyeler...(Elinizin Sahip Oldukları)

Ragnar

Üye
Mesajlar
62
Tepki puanı
12
Düşünce
Deist
İslam dininde, sınırsız sayıda cariye edinme hakkınız vardır.
Peki Kur-an dini cariyeler hakkında ne diyor ?
Kur-an’da cariye kavramı geçmez.
Fakat,cariyelikle ilişkilendirilen, günümüzde bile sıkça tartışma konusu olan, başka bir ifade geçer :

“Elinizin sahip oldukları”

Peki kimdir bu "Elinizin Sahip Oldukları" ?

Nerde yaşıyor bu "Elinizin Sahip Oldukları" ? .
Nur-58 de bu kişilerin, günün belirli vakitleri hariç, ellerini kollarını sallayarak, yatak odanıza bile girme yetkisine sahip insanlar diye anlatıyor. "Elinizin Sahip Oldukları" ,özel mülkünüze ait olduğu anlamındadır.
Peki Kur-an'a göre mülk sahibinin "Elinizin Sahip Oldukları",insan hakkında ne gibi yetkileri vardır?
Nur-58 e göre mahrem bölgelerimizi sakladigimiz bir grup olduğu söyleniyor. Peki diğer ayetler ne diyor ?

Mearic Suresi 29-31 ve Muminun Suresi , iffetlerini koruyan mümineler için, bu durumun eşler ve "Elinizin Sahip Olduklari" ni kapsamadığını açıkça ve iki farkı ayette vurguluyor.

Nur-58’i bu ayetlerle birlikte ele aldığımız zaman, ev sahibinin dilediği "Elinizin Sahip Olduğu" bir üyesi ile ilişkiye girebilme hakkı olduğunu anlaşılıyor.

Nisa-24 de ise "Elinizin Sahip Olduğu" kişi haram kılinmamistir. Bu ayet günümüz ahlakı ile ne kadar doğru orantılıdır ?

Nisa-25 ise, Hür bir kadın ile evlenecek gücünüz yoksa "Elinizin Sahip Olduğu" bir kızı alabilirsiniz,diyor. Yani buradan da "Elinizin Sahip Olduğu" bir kızın daha ucuz maliyetli olduğu sonucu çıkıyor. Hür kadın daha lüks bir hayat mi istiyor yoksa yüksek bir mehir bedeli mi istiyor bu konu da net bir şey yok.

Nur-33 de ise Namuslu kalmak isteyen " Elinizin Sahip Olduğu" kişileri fuhuşa zorlamayın diyor. Namuslu kalmak istemeyenler için doğrudan bir hüküm verilmemekte. Görmezden gelinen bir tutum sergilenmekte. Ayet de belki de en eski meslek olan fuhuşun gerekliliğinden bahsetmiştir burada.

Peki Hz Muhammed’in durumu ne idi ? Onun da "Elinin Sahip Oldukları" var mıydı ?

Ahzab Suresi-52 bu konuya açıklık getiriyor.
Artık yeni bir eş daha alamazsın, çok hoşuna gitmiş olsa bile.
Eşlerinle yetinmelisin, yada "Elinin Sahip Oldukları" ile...

Gayet açık bir ifade ..

ÖZET : Kuran’da cariyelik yoktur ... bu konuda hepimiz yanılmışız , "Elinizin Sahip Oldukları" kızlar vardır.

NOT : Özellikle cariye kavramından uzak durmak istedim. Bazı ayet inkarcıları, Kuran’da cariyelik yoktur derler, cariye kelimesi geçmediği için.

Doğru söylüyorlar. Ama,hepsi o kadar !
 

Ahlaksız

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
597
Tepki puanı
340
Düşünce
Ateist
Mesela Abdülmelik'in sarayına 30 tane cariye sipariş verdiği söylenir..
Peki,İslam dinindeki bu cariye veya kadını hor görme meselesi nereden geliyor?
Tabi ki Yahudilerden..

Ezra 2.bölüm;
Yazılanlara dikkat edin lütfen..Şu oğulları,bu oğulları diye tek tek sayılmış..Kızlardan veya kadınlardan bahsetme yok..
Altta da demişler ki;
Bütün halk toplam 42.360 kişiydi.
Ayrıca 7.337 köle ve cariye,
kadınlı erkekli 200 ezgici,
736 at,
245 katır,
435 deve,
6.720 eşek vardı.
Oğulları diye sayıldıktan sonra bütün halk denmiş..Ataerkil bir toplum işte..
Köle ve cariye diye ayrıca bir açıklama yapılmış..Erkek köle,kadın köle ve kadın cariye..Toplam da şu kadar denmiş..Yani köle ve cariye aynı görülmüş..
Bakara 178'i nasıl açıklarız?
Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir.
Burada cariye yok..Niye?Çünkü cariye ve köle aynı şey..Peki,kadın niye hürlerden ayrılmış?Bu da yukarıda gördüğümüz gibi ataerkilliğin bir yansıması..Kadın halkın içinde sayılıyor ama hür değil,kadın o..
Şimdi hatırlamıyorum ama bir yerde deniyor ki,''şu kadın ona,şu kadar doğurdu'' filan deniyor..Yani kadın doğurma makinesi olarak görülüyor..
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
5,124
Tepki puanı
348
Düşünce
Sünni
İslam dininde, sınırsız sayıda cariye edinme hakkınız vardır.
Peki Kur-an dini cariyeler hakkında ne diyor ?
Kur-an’da cariye kavramı geçmez.
Fakat,cariyelikle ilişkilendirilen, günümüzde bile sıkça tartışma konusu olan, başka bir ifade geçer :

“Elinizin sahip oldukları”

Peki kimdir bu "Elinizin Sahip Oldukları" ?

Nerde yaşıyor bu "Elinizin Sahip Oldukları" ? .
Nur-58 de bu kişilerin, günün belirli vakitleri hariç, ellerini kollarını sallayarak, yatak odanıza bile girme yetkisine sahip insanlar diye anlatıyor. "Elinizin Sahip Oldukları" ,özel mülkünüze ait olduğu anlamındadır.
Peki Kur-an'a göre mülk sahibinin "Elinizin Sahip Oldukları",insan hakkında ne gibi yetkileri vardır?
Nur-58 e göre mahrem bölgelerimizi sakladigimiz bir grup olduğu söyleniyor. Peki diğer ayetler ne diyor ?

Mearic Suresi 29-31 ve Muminun Suresi , iffetlerini koruyan mümineler için, bu durumun eşler ve "Elinizin Sahip Olduklari" ni kapsamadığını açıkça ve iki farkı ayette vurguluyor.

Nur-58’i bu ayetlerle birlikte ele aldığımız zaman, ev sahibinin dilediği "Elinizin Sahip Olduğu" bir üyesi ile ilişkiye girebilme hakkı olduğunu anlaşılıyor.

Nisa-24 de ise "Elinizin Sahip Olduğu" kişi haram kılinmamistir. Bu ayet günümüz ahlakı ile ne kadar doğru orantılıdır ?

Nisa-25 ise, Hür bir kadın ile evlenecek gücünüz yoksa "Elinizin Sahip Olduğu" bir kızı alabilirsiniz,diyor. Yani buradan da "Elinizin Sahip Olduğu" bir kızın daha ucuz maliyetli olduğu sonucu çıkıyor. Hür kadın daha lüks bir hayat mi istiyor yoksa yüksek bir mehir bedeli mi istiyor bu konu da net bir şey yok.

Nur-33 de ise Namuslu kalmak isteyen " Elinizin Sahip Olduğu" kişileri fuhuşa zorlamayın diyor. Namuslu kalmak istemeyenler için doğrudan bir hüküm verilmemekte. Görmezden gelinen bir tutum sergilenmekte. Ayet de belki de en eski meslek olan fuhuşun gerekliliğinden bahsetmiştir burada.

Peki Hz Muhammed’in durumu ne idi ? Onun da "Elinin Sahip Oldukları" var mıydı ?

Ahzab Suresi-52 bu konuya açıklık getiriyor.
Artık yeni bir eş daha alamazsın, çok hoşuna gitmiş olsa bile.
Eşlerinle yetinmelisin, yada "Elinin Sahip Oldukları" ile...

Gayet açık bir ifade ..

ÖZET : Kuran’da cariyelik yoktur ... bu konuda hepimiz yanılmışız , "Elinizin Sahip Oldukları" kızlar vardır.

NOT : Özellikle cariye kavramından uzak durmak istedim. Bazı ayet inkarcıları, Kuran’da cariyelik yoktur derler, cariye kelimesi geçmediği için.

Doğru söylüyorlar. Ama,hepsi o kadar !
Cariyeler nikahlı eşiniz gibidir, bu yüzden ahlaksız bir durum yok.

Ayrıca cariye bile olsa zina haramdır. Herhangi bir belirsizlik yok
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
5,124
Tepki puanı
348
Düşünce
Sünni
Bakara 178'i nasıl açıklarız?
Daha önce de yazdım ayetleri bağlamından kopararak doğru anlamanız mümkün değil. Diğer ayetleri, iniş sebebine ve ilk muhatap olan Peygamber ve Sahabenin bu ayetlerden ne anladığına bakmak şart. Bu ayetle ilgili kısaca şu bilgiyi paylaşayım:
Cahilye devrindeki insanlardan bazıları, kendi adamlarını daha şerefli gördükleri için; karşı tarafa: “Biz şerefliyiz; bizim öldürülen kadınımıza karşılık sizin erkeğiniz; bizim kölemize karşılık sizin hür bir adamınız kısas olacaktır.” diyorlardı. Bakara suresinin bu 178. ayeti, bu yanlış hükmü ortadan kaldırmak için inmiştir. Ayette özetle deniliyor ki; “Bir kadını kadın öldürdüyse, onun kısası söz konusu kadın; bir erkeği bir erkek öldürdüyse onun kısası söz konusu erkek, bir köleyi bir köle öldürdüyse onun kısası da söz konusu köle olur. Yani: katil kim ise, o kısas olur. Nüzul sebebi olan olayda hür, kadın, köle söz konusu olduğu için o kayıtlara yer verilmiştir. Daha sonra kısas konusunda genel hükmü ifade eden“Cana can...”(Maide, 5/45) ayeti inmiştir.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
5,124
Tepki puanı
348
Düşünce
Sünni
O zaman bingo.

Cariye bile olsa haramdır diyerek inandığın kitabı çürütmüş oldun :)O.O
Evet cariye ile de zina haramdır ama kendi cariyen belli sınırlamalar haricinde nikahlı eşin gibidir. Haramlık da ahlaka aykırı bir durum da yoktur
 

Ragnar

Üye
Mesajlar
62
Tepki puanı
12
Düşünce
Deist
İslamda evin geçim sorumluluğu erkekte olduğu için adil olan budur. Sorumluluk ölçüsünde hak da olmalı. Yoksa adaletsizlik olur
Islamda evin geçim sorumluluğu nedir peki ?
Şu an ki şartlar da kadın doktor,erkek ise bir işçi ise ve kadın erkekten çok maaş alıyorsa ki bu durum fazlasıyla karşılaşılan bir durumudur. O halde miras paylaşımı nasıl olacak. Kadın 10bin tl maaş alırken erkek 2bin tl maas alıyor. O zaman nasıl bir yol çizilecek ?
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
5,124
Tepki puanı
348
Düşünce
Sünni
Mahkeme sahitliginin yarım sayılması,
Kadın şahitlik gibi riskli işlerden uzak tutulmak istenmiştir. Bu da Kasım’a verilen değeri gösterir.
İki erkek bulunamayan durumlarda kadınlar da şahitlik yapabileceği hükmü getirilerek iş kolaylaştırılmıştır. İslamda Kasım o kadar ulvidir ki, onunla herkes istediği zaman muhatap olamaz. Alemlerin Rabbinden izin almak gerekir. Bu yüzden birbirine hatırlatması için iki kadın istenmiştir. Çünkü zaten ulvi olan kadın, yine ulvi olan diğer kadınla rahatça konuşup hatırlatma yapabilir.
Kadınların daha çok bileceği durumlarda tek kadın şahit olsa başka erkek veya kadın hiç şahit olmasa da tek kadının şahitliği geçerlidir. Bu da kadının şahitliği konusunda yarım görülmediğini ispat eder
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
5,124
Tepki puanı
348
Düşünce
Sünni
Islamda evin geçim sorumluluğu nedir peki ?
Şu an ki şartlar da kadın doktor,erkek ise bir işçi ise ve kadın erkekten çok maaş alıyorsa ki bu durum fazlasıyla karşılaşılan bir durumudur. O halde miras paylaşımı nasıl olacak. Kadın 10bin tl maaş alırken erkek 2bin tl maas alıyor. O zaman nasıl bir yol çizilecek ?
Evin geçim sorumluluğu 2000₺ alan erkektedir. 10000₺ alan Kasım’ın bir kuruşuna bile kadın razı olmadıktan sonra erkek dokunamaz. Gördünüz mü Kasım’a verilen değeri
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
5,124
Tepki puanı
348
Düşünce
Sünni
Haram olan bir şeyin ahlaka aykırı olmadığını söylüyorsunuz.
Nikahlı eşiniz gibidir diyorum, haram değil diyorum, ahlaki sıkıntı yok diyorum. Ya dikkatli okumuyorsunuz, ya okuduğunuzu anlamıyorsunuz ya da bilinçli çarpıtıyorsunuz
 

Ragnar

Üye
Mesajlar
62
Tepki puanı
12
Düşünce
Deist
Nikahlı eşiniz gibidir diyorum, haram değil diyorum, ahlaki sıkıntı yok diyorum. Ya dikkatli okumuyorsunuz, ya okuduğunuzu anlamıyorsunuz ya da bilinçli çarpıtıyorsunuz
Iyi de nikahli esin mi kardeşim cariyen. Gibi yazınca cariyen nikahli eşin olup haram olmuyor mu ? Kılıf bulacam diye binbir takla atıyorsun,saçmalıyorsun,yazdıklarını bile anlamıyorsun sonra bana çarpıtıyorsun diyorsun. Kardeş bana cevap yazma sen. Gözünü seviyim.
 
Üst