KindarSürpriz

☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
1,832
Tepki puanı
812
Düşünce
Muvahhid
Hiç öyle bir şey yok. Cümle içinde iyi kullanılmışsa İngilizlerin kedi köpek yağıyor demeleri ile şiddetli yağışı kast ettikleri konusunda hiç bir şüphe duymam. Cümle içinde iyi kullanılmazsa nahoş bir anlatım olabilir.

Zırcahilsin. Kültürünün elverdiği, yakın şeyler varsa anca onları anlarsın. Meteliğe kurşun atmak deyimini git bir ingilize açıkla bakalım? Hadi ingilize açıkladın, git bir afrika kabilesine açıkla, ne diyeceksin onlara, meteliğe ok atmak mı ahaha Kültürel öğlerin ne olduğunu dahi kavrayamamışsın.
 

DemoKratos

V ☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
7,703
Çözümler
1
Tepki puanı
5,057
Düşünce
Ateist
Sinekten polemik çıkarmaya çalışanlarla işim olmaz. Konu apaçık. Her şey deyimi cümle içinde iyi kullanmaya bağlı. Bunu anlamamak için boynuzlu basbayağı öküz olmak lazım.
 

FİLEozof

ll ☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,907
Tepki puanı
1,581
Düşünce
Panteist
Hahahaha ulan ne hallere düşüyorsunuz yahu. Anca gak guk. Yok deyim yok şu yok bu. Deyim olsa ne olur olmasa ne olur diye merak ediyorum.
Aklıma Kemal Sunal'ın (r.a.) "Damlaya damlaya seninki benden kara." dediği sahne geldi.
Yani kardeşim bu deyimin burada ne işi var, deyimin konusuyla hilalleri sormanın ne alakası var!
 
Yazan tarafından düzenlendi:

Retrospective

lll ☆☆
Geliştirici
Mesajlar
4,428
Tepki puanı
3,534
Düşünce
Ateist
Allah habire deyim kullanıyor. Bu nedir yahu? Arka kapıdan girmek de ne demek? :ggsy:

Yok "Tarlaya arka çitten girmeyin." deseler hadi neyse! :ggsy:
 

bilgelikyolunda

ll ☆
Yazar
Mesajlar
15,859
Tepki puanı
1,261
Düşünce
Sünni
Yani kardeşim bu deyimin burada ne işi var, deyimin konusuyla hilalleri sormanın ne alakası var!
Yazmıştık:

Cahiliye döneminde Müşrik Araplarından bazıları,ihramlıyken evlere veya çadırlara kapısından girmeyi uğursuzluk sayarlardı. Bu nedenle, ihramlıyken evin veya çadırın kapısından değil, pencereden veya açtıkları başka bir delikten girerlerdi. (bk. Razi, Bakara 198. Ayetin tefsiri)

Müşrik Araplar ihrama girmeyi, bir takım lüzumsuz ilavelerle zorlaştırmışlardı. İhrama girdikleri zaman gölgede oturmazlardı. Eve yahut çadıra girmeleri gerektiğinde, evin arka duvarını delmek yahut evin üstünden atlamak suretiyle girerlerdi. Bu manasız hareketi iyilik sayarlardı. (Yazır, Hak Dini, İstanbul 1979, 1/685)

Nitekim Bera (r.a)'ın bildirdiğine göre, Medineliler hac yaptıktan sonra, dönüşlerinde evlerine kapılarından girmezler, evlerinin arkalarından girerlerdi. Ensar'dan bir kimse, hacdan dönünce, evine kapısından girmiş ve şiddetle ayıplanmıştı. (Buhari, Umre, 18)

Cahiliye devrinde, Hums'tan olmayan Araplar bu şekilde hareket ederken, Kureyş tam aksine bir tutum içindeydi. Cabir (r.a)'ın naklettiğine göre, Kureyş ve Harem halkı ihramlı iken evlerine kapılarından girip çıkarlardı. Fakat Ensar ile Ehl-i Meder ve Ehl-i Veber (köylüler ve çadırda yaşayanlar) ihramlı iken evlerine ve çadırlarına kapıdan girmezlerdi. Bunlar, evlerinin arkalarına açtıkları bir delikten girerler veya kurdukları bir merdivenden inip çıkarlardı.

Çadır halkı ise, çadırlarının arkasından girip çıkarlardı. (Aynî, Umdedü’l-Kari, 10/136; Miras, Kamil, Tecrid-i Sarih, Ankara 1976, 6/191)

Diğer taraftan, “Evlere arkalarından girme” ve “kapılarından girme”nin mecazi ifadeler olduğu; “evlere arkalarından girme”nin, bir görüşü savunurken doğru yöntemden sapmak; “evlere kapılarından girme”nin ise doğru yöntem kullanmak anlamına geldiği de belirtilir.

Buna göre ayet şu şekilde tevil edilmiştir:

Herhangi bir inancı savunurken konuyla ilgisi bulunmayan veya kesin olmayan gerekçeler, kanıtlar kullanmayınız. Gerçeğe ulaşmanın bir kapısı vardır, o da açık seçik bilinen bilgi, kesin delildir. Şu halde görüşlerinizi ve iddialarınızı bu tür bilgi ve delillere dayandırınız. (bk. Razi, Mefatih, ilgili ayetin tefsiri)
 

Retrospective

lll ☆☆
Geliştirici
Mesajlar
4,428
Tepki puanı
3,534
Düşünce
Ateist
Yazmıştık:

Cahiliye döneminde Müşrik Araplarından bazıları,ihramlıyken evlere veya çadırlara kapısından girmeyi uğursuzluk sayarlardı. Bu nedenle, ihramlıyken evin veya çadırın kapısından değil, pencereden veya açtıkları başka bir delikten girerlerdi. (bk. Razi, Bakara 198. Ayetin tefsiri)

Müşrik Araplar ihrama girmeyi, bir takım lüzumsuz ilavelerle zorlaştırmışlardı. İhrama girdikleri zaman gölgede oturmazlardı. Eve yahut çadıra girmeleri gerektiğinde, evin arka duvarını delmek yahut evin üstünden atlamak suretiyle girerlerdi. Bu manasız hareketi iyilik sayarlardı. (Yazır, Hak Dini, İstanbul 1979, 1/685)

Nitekim Bera (r.a)'ın bildirdiğine göre, Medineliler hac yaptıktan sonra, dönüşlerinde evlerine kapılarından girmezler, evlerinin arkalarından girerlerdi. Ensar'dan bir kimse, hacdan dönünce, evine kapısından girmiş ve şiddetle ayıplanmıştı. (Buhari, Umre, 18)

Cahiliye devrinde, Hums'tan olmayan Araplar bu şekilde hareket ederken, Kureyş tam aksine bir tutum içindeydi. Cabir (r.a)'ın naklettiğine göre, Kureyş ve Harem halkı ihramlı iken evlerine kapılarından girip çıkarlardı. Fakat Ensar ile Ehl-i Meder ve Ehl-i Veber (köylüler ve çadırda yaşayanlar) ihramlı iken evlerine ve çadırlarına kapıdan girmezlerdi. Bunlar, evlerinin arkalarına açtıkları bir delikten girerler veya kurdukları bir merdivenden inip çıkarlardı.

Çadır halkı ise, çadırlarının arkasından girip çıkarlardı. (Aynî, Umdedü’l-Kari, 10/136; Miras, Kamil, Tecrid-i Sarih, Ankara 1976, 6/191)

Diğer taraftan, “Evlere arkalarından girme” ve “kapılarından girme”nin mecazi ifadeler olduğu; “evlere arkalarından girme”nin, bir görüşü savunurken doğru yöntemden sapmak; “evlere kapılarından girme”nin ise doğru yöntem kullanmak anlamına geldiği de belirtilir.

Buna göre ayet şu şekilde tevil edilmiştir:

Herhangi bir inancı savunurken konuyla ilgisi bulunmayan veya kesin olmayan gerekçeler, kanıtlar kullanmayınız. Gerçeğe ulaşmanın bir kapısı vardır, o da açık seçik bilinen bilgi, kesin delildir. Şu halde görüşlerinizi ve iddialarınızı bu tür bilgi ve delillere dayandırınız. (bk. Razi, Mefatih, ilgili ayetin tefsiri)
Bu anal ilişkiyle falan alakalı değil mi? Tüm yazını okuyamadım kusura bakma.
 

FİLEozof

ll ☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,907
Tepki puanı
1,581
Düşünce
Panteist
Çünkü bu iki farklı konu iki farklı olaydan bahsediyor. Bk. İbni Kesir.
Screenshot_20200729_171948_com.myq.turkish.kitap.tafsir.katheer.jpg
Screenshot_20200729_172001_com.myq.turkish.kitap.tafsir.katheer.jpg
 

kavak

V ☆
Denetmen
Mesajlar
8,129
Çözümler
1
Tepki puanı
5,151
Düşünce
Ateist
"Cahiliye" dönemi falan yok.
Bu tür kavramları kullananların, kendinden olmayanları tü kaka ilăn etmekten başka bir gayeleri yok.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

FİLEozof

ll ☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,907
Tepki puanı
1,581
Düşünce
Panteist
@Burcuva nın dediği ve @bilgelikyolunda nın açıkladığının dışında pek de bir açıklaması yok.
Bu örnekten diğer arkadaşlarında bahsettiği gibi daha var.
 

FİLEozof

ll ☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,907
Tepki puanı
1,581
Düşünce
Panteist
Maide suresi 1. ayet

﴾1﴿ Ey iman edenler! Sözleşmeleri yerine getirin. İhramda bulunduğunuz sırada avlanmayı helâl saymamanız şartıyla, size bildirilecek olanlar dışındaki "en‘âm" denen hayvanlar sizin için helâl kılınmıştır. Şüphesiz Allah dilediği gibi hükmeder. (D. İ. Yeni)
 

Son konular

Üst