Kuran'a Göre Evrenin Yaratılışı

Evren

Düşüncesini Saklıyor
Mesajlar
1,684
Tepki puanı
361
Düşünce
Bağımsız
3- Allah'ın isim ve sıfatları hakkında şüphe/soruları
Biz gerçeklikten emin olamıyoruz her şey %100 gerçektir diyemezsin.
Kuranda da hakkında kesin bilgiye sahip olmadığın şeyin peşine düşme denir.
Daha gerçek olup olmadığımızdan emin değilken tanrı kesin vardır şudur budur tapınmazsak yanarız demek ve bundan emin olmak garip.
Allah kendisinin gerçek olduğundan ve sıfatlarının doğru olduğundan emin olabilir mi? sorum buydu.
Matrixte olup olmadığını kesin olarak bilebilir mi simülasyonda olmadığından emin olabilir mi yani.
Simülasyondaysa bile simülasyonda olmadığından emin olması lazım tıpkı bizim gibi.
 

Evren

Düşüncesini Saklıyor
Mesajlar
1,684
Tepki puanı
361
Düşünce
Bağımsız
Şunu da eklemek lazım.
Allahın her sıfatı bizden sonsuz kat üstün.
Atomlar canlı olsaydı bizim atomlarla ilgilenip ısrarla bize tapınmasını istememizle aynı şey olurdu.
Kendisine tapınılacak varlıkları yaratmaya neden gereksinim duysun?
Bir varlık ufacık değersiz bir varlık onu övdüğünde eline bir şey mi geçecek?
Bir varlık ona tapmadığında eline bir şey mi geçecek?
Ateşe atmasının ne anlamı var?

İnsanlar tarih boyunca bir şeylere taptı.
Doğayı inceleyip bir inanç sistemi ortaya koydu dinlerine kendi bulunduğu ortamdan ögeler ekledi.
İslamın ve allahın diğer dinlerden farkı olmadığını görüyoruz.
İnsanları kendisine tapınıp tapınmamasını kafaya takan buna aşırı derecede değer veren tanrı mı olur?

Rabbinin âyetleriyle kendisine öğüt verilip de, sonra onlardan yüz çeviren kimseden daha zalim kim olabilir? Gerçekten biz, günahkârlardan intikam alacağız.

Bizim âyetlerimizi yalanlayan ve onlara inanmaya tenezzül etmeyenler var ya, işte onlara göğün kapıları açılmayacak ve deve (veya halat) iğne deliğinden geçinceye kadar onlar cennete giremeyeceklerdir. İşte suçluları böyle cezalandırırız.

Yahudiler, "Uzeyir Allah'ın oğlu" dediler, Hıristiyanlar da "Mesih Allah'ın oğlu", dediler. Bu onların kendi ağızlarıyla uydurdukları sözlerdir. Daha önce inkâra sapmış olanların sözlerine benzetiyorlar. Allah onları kahretsin, nasıl da saptırıyorlar!

Bunlar saçma ve gereksiz işler.
İlahi ve üstün amaç biat edenleri tatmin etmek inanmayanları yakmak olmamalı.
Şirk koşanın yanmayı hakettiğini düşünüyorsan beynin güzel yıkanmıştır.
Tıpkı kuzey korede lideri eleştirenlerin kabul etmeyenlerin ağır şekilde cezalandırılmasını normal görenler gibi.
 

Cellius

☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
905
Tepki puanı
783
Düşünce
Ateist
Allah insanları iyi-kötü olarak ayırsaydı inanabilirdim ama inanan-inanmayan diye ayırıp ancak inananların içinden iyi-kötü ayrımı yapıyor.
 

Asker

Ayrıldı
Mesajlar
2,526
Tepki puanı
262
Düşünce
Sünni
Ateşe atmasının ne anlamı var?
Bir varlık ona tapmadığında eline bir şey mi geçecek?
Bir varlık ufacık değersiz bir varlık onu övdüğünde eline bir şey mi geçecek?
Kendisine tapınılacak varlıkları yaratmaya neden gereksinim duysun?
Atomlar canlı olsaydı bizim atomlarla ilgilenip ısrarla bize tapınmasını istememizle aynı şey olurdu.
Şirk koşanın yanmayı hakettiğini düşünüyorsan beynin güzel yıkanmıştır.

Yazının sırasına göre;
Cehennemin varlığı
Neden Allah kendisine ibadet edilmesini istiyor?
Allah'ın övgü istemesi -haşa- ihtiyaç mı?
Neden kendisine ibadet edecek varlıklar yarattı?
Atomlar sorusu
Şirkin büyüklüğü

inşaAllah tek tek hepsini ele alıp konu açarım ve inşaAllah hayırlara vesile olur.
 

DemoKratos

Vl ☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
8,481
Çözümler
1
Tepki puanı
5,584
Düşünce
Ateist
Bazı lafların tek kelimelik yanıtı vardır. Başka kelimeye gerek yoktur.

Örneğin İskender Sparta'ya bir mektup yazıp gönderdi. Eğer oraya gelirse Sparta'yı yerle bir edeceğini söylüyordu. Neler yapacağını, tüm ileri gelenleri kazığa geçireceğini, halkı köle yapacağını uzun uzun anlatıyordu. Cevap geldiğinde küçük bir kağıt parçası çıktı. Mektubunu parçalamışlar ve küçük bir parçasını geri göndermişlerdi. Parçada tek bir kelime vardı: "Eğer."

İskender Sparta'yı yerle bir etmekten vaz geçti!
 

DemoKratos

Vl ☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
8,481
Çözümler
1
Tepki puanı
5,584
Düşünce
Ateist
Niye öyle gözlerini belerttin @Cellius tek kelime sana değil elbette. Evrenin yaratılışını anlattığını zanneden masal kitabına elbette.

Tek kelimelik yanıtlar genelde "ittir" eksenlidir. İngilizcede hani vardı ya bir zamanlar fakfunfon... Öyle bir şey... 😄 Sahi ne oldu o fakfukfon yahu? 😆
 

Rodya

Çaylak
Mesajlar
27
Tepki puanı
22
Düşünce
Ateist
Kimse de çıkıp demiyor ki aga niye 4 gün? ''Mekandan ve zamandan münezzeh'' yüce kudretli tanrı neden ol deyince olan bir dünya yaratmamış? Aslında merak ettiğim şey 4 günü 24 saatlik dilim olarak mı almış yoksa 18 saat mi malum milyarlarca yıl önce dünya daha hızlı dönüyordu.
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

Asker

Ayrıldı
Mesajlar
2,526
Tepki puanı
262
Düşünce
Sünni
Kimse de çıkıp demiyor ki aga niye 4 gün ? ''Mekandan ve zamandan münezzeh'' yüce kudretli tanrı neden ol deyince olan bir dünya yaratmamış ? Aslında merak ettiğim şey 4 günü 24 saatlik dilim olarak mı almış yoksa 18 saat mi malum milyarlarca yıl önce dünya daha hızlı dönüyordu.
Hikmet ve kudret farklıdır. Allah'ın her işi hikmetlidir. Topraktan tohumu dilerse Allah güneşsiz, yağmursuz kısaca sebepler perdesi olmadan yaratır toprakta sebep perdesi. Kudret olur mesela. Hikmet ise farklı. Burada şaşıralacak bir şey yok yani. Gün kelimesi evre olarak da geçiyor diye biliyorum. En doğrusunu Allah bilir.

4 gün dünya 2 gün kainat bunu anlamadım nerede geçmektedir?
 

Cellius

☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
905
Tepki puanı
783
Düşünce
Ateist
4 gün dünya 2 gün kainat bunu anlamadım nerede geçmektedir?

''De ki: "Siz yeri iki günde yaratanı gerçekten inkâr edip duracak mısınız? Bir de O'na eşler koşuyorsunuz ha? O bütün âlemlerin Rabbidir." O, yerin üstünde sabit dağlar yarattı. Orada bereketler meydana getirdi. Orada araştırıp soranlar için rızıkları tam dört günde belli bir seviyede takdir edip, düzene koydu. Sonra, duman halinde olan göğe yöneldi; böylece ona ve yere dedi ki: 'İsteyerek veya istemeyerek gelin.' İkisi de: 'İsteyerek geldik' dediler. Böylece onları iki gün içinde yedi gök olarak tamamladı...'' (Fussilet 9-12)

Gerçi burada da çelişki var. Yer 2 günde, rızıklar 4 günde, gök de 2 günde yaratılmış ki bu 8 gün eder.

Gökleri ve yeri altı günde yarattık da en küçük bir yorgunluk çekmedik. (Kaf 38) Bu ayette ise 6 günde yarattık diyor.
 

siradan1mumin

Deneyimli
Mesajlar
993
Tepki puanı
212
Düşünce
Tarihselci
''De ki: "Siz yeri iki günde yaratanı gerçekten inkâr edip duracak mısınız? Bir de O'na eşler koşuyorsunuz ha? O bütün âlemlerin Rabbidir." O, yerin üstünde sabit dağlar yarattı. Orada bereketler meydana getirdi. Orada araştırıp soranlar için rızıkları tam dört günde belli bir seviyede takdir edip, düzene koydu. Sonra, duman halinde olan göğe yöneldi; böylece ona ve yere dedi ki: 'İsteyerek veya istemeyerek gelin.' İkisi de: 'İsteyerek geldik' dediler. Böylece onları iki gün içinde yedi gök olarak tamamladı...'' (Fussilet 9-12)

Gerçi burada da çelişki var. Yer 2 günde, rızıklar 4 günde, gök de 2 günde yaratılmış ki bu 8 gün eder.

Gökleri ve yeri altı günde yarattık da en küçük bir yorgunluk çekmedik. (Kaf 38) Bu ayette ise 6 günde yarattık diyor.
Hocam, yer yaratılırken aynı zamanda dağlar da oluştuysa ve rızıklarda yaratıldıysa, yani şöyle diyorum, yer ile beraber iki günde yeryüzünden bulunan, dağlar, denizler, rızıklar felan bunların bir kısmı yer yaratılırken kalan 2 günde de diğer kalan kısımları yaratılırsa, 4 + 2 günde gök = 6 gün eder. Demek istediğim; yer yaratılırken aynı zamanda dağların ve rızıkların da bir kısmı yaratılmış olabilir. İhtimaller içerisinde değerlendiriyorum .
 

Cellius

☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
905
Tepki puanı
783
Düşünce
Ateist
Hocam, yer yaratılırken aynı zamanda dağlar da oluştuysa ve rızıklarda yaratıldıysa, yani şöyle diyorum, yer ile beraber iki günde yeryüzünden bulunan, dağlar, denizler, rızıklar felan bunların bir kısmı yer yaratılırken kalan 2 günde de diğer kalan kısımları yaratılırsa, 4 + 2 günde gök = 6 gün eder. Demek istediğim; yer yaratılırken aynı zamanda dağların ve rızıkların da bir kısmı yaratılmış olabilir. İhtimaller içerisinde değerlendiriyorum .
Öyledir belki de bilmiyorum.
 

Asker

Ayrıldı
Mesajlar
2,526
Tepki puanı
262
Düşünce
Sünni
''De ki: "Siz yeri iki günde yaratanı gerçekten inkâr edip duracak mısınız? Bir de O'na eşler koşuyorsunuz ha? O bütün âlemlerin Rabbidir." O, yerin üstünde sabit dağlar yarattı. Orada bereketler meydana getirdi. Orada araştırıp soranlar için rızıkları tam dört günde belli bir seviyede takdir edip, düzene koydu. Sonra, duman halinde olan göğe yöneldi; böylece ona ve yere dedi ki: 'İsteyerek veya istemeyerek gelin.' İkisi de: 'İsteyerek geldik' dediler. Böylece onları iki gün içinde yedi gök olarak tamamladı...'' (Fussilet 9-12)

Gerçi burada da çelişki var. Yer 2 günde, rızıklar 4 günde, gök de 2 günde yaratılmış ki bu 8 gün eder.

Gökleri ve yeri altı günde yarattık da en küçük bir yorgunluk çekmedik. (Kaf 38) Bu ayette ise 6 günde yarattık diyor.
De ki: "Arzı iki devirde yaratanı inkâr edip O’na başkalarını ortak mı koşuyorsunuz? O yaratıcı ve âlemlerin rabbi olan Allah’tır." Fussilet Suresi 9. Ayet

Ayet metnindeki yevmeyn kelimesinin sözlük anlamı “iki gün”dür. Ancak, henüz dünyanın yaratılmadığı bir dönemde, bildiğimiz anlamda gün ve geceden de söz edilemeyeceği açıktır. Nitekim Kur’an’da, “Bilinmeli ki, rabbinin katındaki bir gün sizin saymakta olduklarınızın binyılı gibidir” (Hac 22/47) buyurularak insanlardaki zaman kavramının göreli olduğuna, ilâhî tasarrufla ilgili zaman kavramlarının, binlerce seneyle ifade edilebilecek devirleri gösterdiğine işaret eder (bilgi için bk. A‘râf 7/54).


Arz üzerinde sarsılmaz dağlar oturttu, orayı bereketli hale getirdi; gerekli besinlerini orada -bunlara ihtiyacı olan varlıklar için eşit derecede olmak üzere- uygun ölçülerle yarattı. (Bütün bunlar) dört devirde oldu. Fussilet suresi 10. Ayet

Tefsirlerde âyetteki “dört devir”in, 9. âyette geçen iki devri de kapsadığına dikkat çekilir. Bu sebeple ilgili bölümü, “(Bütün bunlar) dört devirde oldu” şeklinde çevirmeyi uygun bulduk. Sonuçta yer dört günde, gökler de iki günde olmak üzere hepsi altı günde (devirde) yaratılmış olmaktadır.



Böylece onları iki evrede yedi gök olarak yarattı, her göğe işlevini ilham etti. Biz, yakın semayı kandillerle donattık ve onu koruduk. İşte bu, her şeye gücü yeten, her şeyi bilen Allah’ın takdiridir. Fussilet Suresi 12. Ayet

“Yedi gök” deyiminin evrendeki birçok kozmik sisteme delâlet ettiği düşünülebilir (Esed, III, 972; bilgi için bk. Bakara 2/29; A‘râf 7/54). “Her göğe işlevini ilham etti” cümlesi, kozmik sistemlerin Allah’ın iradesiyle kurulup işlediğine işaret eder. “Biz, yakın semayı kandillerle donattık” anlamındaki cümle ise gök yüzünün, çıplak gözle izlenebilen yıldızlarla bezeli görüntüsünün tasviridir. “İşte bu, her şeye gücü yeten, her şeyi bilen Allah’ın takdiridir” anlamındaki son cümle, kozmik varlıklardaki bu oluş ve düzenin bir tesadüf ürünü olmadığını; kesinlikle her şeye gücü yeten, her şeyi bilen yüce bir yaratıcının takdiriyle yani bilinçli, ölçülü ve amaçlı yaratmasıyla gerçekleşebileceğini dile getirmektedir (“İki gün” hakkında bk. 9. âyetin açıklaması).


 
Yazan tarafından düzenlendi:

Cellius

☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
905
Tepki puanı
783
Düşünce
Ateist
Tefsirlerde âyetteki “dört devir”in, 9. âyette geçen iki devri de kapsadığına dikkat çekilir. Bu sebeple ilgili bölümü, “(Bütün bunlar) dört devirde oldu” şeklinde çevirmeyi uygun bulduk. Sonuçta yer dört günde, gökler de iki günde olmak üzere hepsi altı günde (devirde) yaratılmış olmaktadır.
Olabilir ayet meallerine bakıyorum cümleyi herkes farklı yazmış. Kesin çelişki vardır diyemem o yüzden.
 

Evren

Düşüncesini Saklıyor
Mesajlar
1,684
Tepki puanı
361
Düşünce
Bağımsız
Kur’an’da, “Bilinmeli ki, rabbinin katındaki bir gün sizin saymakta olduklarınızın binyılı gibidir” (Hac 22/47)
Görecelilik mi var?
Zaman ve mekanın münezzeh olduğu yerde görece nasıl olsun?
 

Evren

Düşüncesini Saklıyor
Mesajlar
1,684
Tepki puanı
361
Düşünce
Bağımsız
Melekler ve Ruh miktarı ellibin yıl süren bir gün içinde ona çıkar.

Aynen.
Evrenden çıkarken veya zaman ve mekandan münezzeh olan yerden evrenle etkileşime geçince aksaklıklar oluyor tabii.
 

Asker

Ayrıldı
Mesajlar
2,526
Tepki puanı
262
Düşünce
Sünni
Melekler ve Ruh miktarı ellibin yıl süren bir gün içinde ona çıkar.

Aynen.
Evrenden çıkarken veya zaman ve mekandan münezzeh olan yerden evrenle etkileşime geçince aksaklıklar oluyor tabii.
Ayette "Rabbinin katında" olarak geçmektedir zamanın Allah'ı kuşattığı anlamına gelmez.
 

Son konular

Üst