Kuran'a göre namaz olur mu?

Orhan Yolcu

☆☆☆☆
Yönetim Kurulu Başkanı
Mesajlar
548
Tepki puanı
380
Düşünce
Agnostik
Hadisleri kabul etmeyen (muvahhid) arkadaşlar; "namaz kılmak için hadislere gerek yok, kuran namazı tam olarak anlatıyor" diyor. Bende kurana bakıyorum ama hangi ayetlerde namazı tam olarak anlatıyor göremiyorum. Görebilen var mı?
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Hadisleri kabul etmeyen (muvahhid) arkadaşlar; "namaz kılmak için hadislere gerek yok, kuran namazı tam olarak anlatıyor" diyor. Bende kurana bakıyorum ama hangi ayetlerde namazı tam olarak anlatıyor göremiyorum. Görebilen var mı?
Ben hadislerin gerekli olduğunu düşünüyorum
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Yazı büyük bir çalışma ürünü. Öncelikle verilen emek için teşekkür ederim ama beni tatmin etmedi. Kuran bir ilmihal kitabı değildir. Her detayı tabii ki içermez. Ya hadislerle amel edeceksiniz ya da Kuranda olmayan bütün detayları inkar edeceksiniz, yazar ikincisini tercih etmiş.
"Tehlike ve korku gibi olağanüstü hallerde kısaltılması öğütlenen namaz bir rekat olunca normal koşullarda kılınan namaz en az iki rekat olmalı" denilmiş, tehlike ve korku gibi olağanüstü hallerde bir rekat olduğunu nereden biliyoruz?
"Namazı ayakta durarak kılmaya başlamalı (2:238; 3:39; 4:102) " deniliyor. İlgili ayetlerden bu anlamı çıkaramadım, bir arkadaş yardımcı olursa sevinirim.
Uzatmayayım, yazar Kuranda olmayan her şeyi kabul etmemeyi tercih etmiş, ben Kuranın da orijinal halde bize ulaşmasına vesile olan sahabelerden bize ulaşan hadisleri, yine belirli metodolojileri uyguladıktan sonra kabul etmeyi tercih ediyorum. Yazara da emeklerinden dolayı saygı duyuyorum
 

virac

☆☆
Üye
Mesajlar
594
Tepki puanı
147
Düşünce
Muvahhid
Ya hadislerle amel edeceksiniz ya da Kuranda olmayan bütün detayları inkar edeceksiniz, yazar ikincisini tercih etmiş.
Maide 101. Ayet: Ey iman edenler! Açıklandığı takdirde sizi sıkıntıya sokacak hususlarda soru sormayın. Kur’an indirilirken böyle sorular sorarsanız size açıklanır. Allah onlardan sizi muaf tutmuştur. Allah çok bağışlayıcıdır, halîmdir.

Tehlike ve korku gibi olağanüstü hallerde kısaltılması öğütlenen namaz bir rekat olunca normal koşullarda kılınan namaz en az iki rekat olmalı" denilmiş, tehlike ve korku gibi olağanüstü hallerde bir rekat olduğunu nereden biliyoruz?
Namazın başlayıp, bitmesi tek bir rekattır. Namazı kısaltabilmek için namazın en az iki ve üstü rekat olması gerekmektedir.

İlgili ayetlerden bu anlamı çıkaramadım, bir arkadaş yardımcı olursa sevinirim.
@KuranMumini2698
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

alemdar27

☆☆
Üye
Mesajlar
257
Tepki puanı
76
Düşünce
Deist
Hazır konu açılmışken sevgili @bilgelikyolunda cevaplarsan sevinirim.
1- Namaz ne zaman farz kılınmıştır?
2- Maun suresi mekkede indiğine göre bu suredeki "vay o namaz kılanların haline" ayeti kime inmiştir.(Tabi sen şimdi surenin bu bölümü Medine'de inmiştir diyeceksin :) )
3- Eğer bu hitap müşriklere ise o halde müşrikler namaz ibadetini biliyorlar mıydı?
4- Bu ayet indikten sonra sahabeler namazda neymiş? gibi hiçbir soru sormadıklarına göre müslümanlar 1400 yıldır müşriklerden kalma bir ibadeti mi yapıyorlar?
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Maide 101. Ayet: Ey iman edenler! Açıklandığı takdirde sizi sıkıntıya sokacak hususlarda soru sormayın. Kur’an indirilirken böyle sorular sorarsanız size açıklanır. Allah onlardan sizi muaf tutmuştur. Allah çok bağışlayıcıdır, halîmdir.
Bu mealde hadis de var. Problem o değil, insanlar daha soru sormadan da Peygamber açıklama yapmış ve beni nasıl namaz kılıyor görüyorsanız öyle namaz kılın demiştir
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Maide 101. Ayet: Ey iman edenler! Açıklandığı takdirde sizi sıkıntıya sokacak hususlarda soru sormayın. Kur’an indirilirken böyle sorular sorarsanız size açıklanır. Allah onlardan sizi muaf tutmuştur. Allah çok bağışlayıcıdır, halîmdir.
İslâm bilginleri genellikle, dinî konularla ilgili hâdislerin, Allah tarafından Hz. Peygamber'e vahyedilmiş olduklarını kabul ederler; delil olarak da, "O (Peygamber), kendiliğinden konuşmaz; O'nun sözleri, kendisine gönderilmiş vahiyden başkası değildir" (en-Necm, 54/3-4) âyetini ileri sürerler.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
2- Maun suresi mekkede indiğine göre bu suredeki "vay o namaz kılanların haline" ayeti kime inmiştir.(Tabi sen şimdi surenin bu bölümü Medine'de inmiştir diyeceksin :) )
Mekkî veya Medenî olduğu hakkında değişik rivayetler vardır. Surenin tamamı münafıklardan ve riyâkârlardan söz ettiği için Medenî olduğu görüşü daha kuvvetlidir. Mekke döneminde müslümanların gösteriş için namaz kılarak nifakta bulunmaları söz konusu değildir. Çünkü Mekke döneminde müslümanlar, Allah'a ibadet ettikleri için çileli bir hayat yaşıyorlardı. Bu şartlar altında onların namaz kılarak gösterişte bulunabileceklerini düşünmenin bir anlamı yoktur. İslâm, Medine'de hâkim güç olduğu için, bir takım kimseler müslümanların arasında, cemaatle kılınan namazlara katılarak, kendilerinin de müslüman olduklarını göstermek istiyorlardı. ez-Zemahşeri, ilk üç ayetinin Mekkî, kalanının da Medenî olduğu görüşünde olup, Tekâsür sûresinden sonra nazil olduğunu nakletmektedir (ez-Zemahşerî, el-Keşşâf, Beyrut t.y., IV, 803).
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
3- Eğer bu hitap müşriklere ise o halde müşrikler namaz ibadetini biliyorlar mıydı?
4- Bu ayet indikten sonra sahabeler namazda neymiş? gibi hiçbir soru sormadıklarına göre müslümanlar 1400 yıldır müşriklerden kalma bir ibadeti mi yapıyorlar?
Daha önceki ümmetlerin de namaz ibadeti vardır. Kur'an-ı Kerim'de Lokman aleyhisselâmın oğluna namazı emretmesi (Lokman, 31/17), Hz. İbrahim (as)'in Hicaz'ın güvenliği için dua ederken namazdan söz etmesi (İbrâhim,14/37), Yüce Allâh'ın, Tur dağında ilk vahiy sırasında Hz. Mûsa (as)'dan namaz kılmasını istemesi (Tahâ, 20/14) örnek verilebilir.
 

alemdar27

☆☆
Üye
Mesajlar
257
Tepki puanı
76
Düşünce
Deist
Mekkî veya Medenî olduğu hakkında değişik rivayetler vardır. Surenin tamamı münafıklardan ve riyâkârlardan söz ettiği için Medenî olduğu görüşü daha kuvvetlidir. Mekke döneminde müslümanların gösteriş için namaz kılarak nifakta bulunmaları söz konusu değildir. Çünkü Mekke döneminde müslümanlar, Allah'a ibadet ettikleri için çileli bir hayat yaşıyorlardı. Bu şartlar altında onların namaz kılarak gösterişte bulunabileceklerini düşünmenin bir anlamı yoktur. İslâm, Medine'de hâkim güç olduğu için, bir takım kimseler müslümanların arasında, cemaatle kılınan namazlara katılarak, kendilerinin de müslüman olduklarını göstermek istiyorlardı. ez-Zemahşeri, ilk üç ayetinin Mekkî, kalanının da Medenî olduğu görüşünde olup, Tekâsür sûresinden sonra nazil olduğunu nakletmektedir (ez-Zemahşerî, el-Keşşâf, Beyrut t.y., IV, 803).
Ama diyanet senin gibi düşünmüyor tamamı mekki diyor: https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/sure/107-maun-suresi
:) :) :) dediğim gibi oldu, sure mekki iken medeni sureler kategorisine aldın. Çünkü işin içinden çıkılmıyor değil mi? Mekki sure denilse müşrikler de namaz kılıyor ve namazlarında gösteriş yapıyorlar anlamı verilecek ve biz müslümanlar müşriklerin kıldığı namazı mı kılıyoruz o halde bu din müşriklerin neyini sevmedi de yeni bir din (!) olarak geldi denilecek ve deniliyorda. Peygamberin getirmiş olduğu bütün ibadetler müşriklerde de vardı. yeni olan hiç bir ibadet getirmedi be kardeşim. Bu islamcılar kimi kandırıyor anlamıyorum. ibadetlerde ufak tefek değişiklikler yapılarak devam ettirildi. Müşriklerin ibadetleri devam ettirilecekse neyin savaşı verildi, tabi ki güç ve iktidar savaşı verildi.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

alemdar27

☆☆
Üye
Mesajlar
257
Tepki puanı
76
Düşünce
Deist
Daha önceki ümmetlerin de namaz ibadeti vardır. Kur'an-ı Kerim'de Lokman aleyhisselâmın oğluna namazı emretmesi (Lokman, 31/17), Hz. İbrahim (as)'in Hicaz'ın güvenliği için dua ederken namazdan söz etmesi (İbrâhim,14/37), Yüce Allâh'ın, Tur dağında ilk vahiy sırasında Hz. Mûsa (as)'dan namaz kılmasını istemesi (Tahâ, 20/14) örnek verilebilir.
Yani müşrikler namaz ibadetini biliyorlardı mı diyorsun? Biliyorlarsa bu suredeki muhatabında müşrikler olması gerekmiyor mu?
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Mekki sure denilse müşrikler de namaz kılıyor ve namazlarında gösteriş yapıyorlar anlamı verilecek ve biz müslümanlar müşriklerin kıldığı namazı mı kılıyoruz o halde bu din müşriklerin neyini sevmedi de yeni bir din (!) olarak geldi denilecek ve deniliyorda. Peygamberin getirmiş olduğu bütün ibadetler müşriklerde de vardı. yeni olan hiç bir ibadet getirmedi be kardeşim. Bu islamcılar kimi kandırıyor anlamıyorum. ibadetlerde ufak tefek değişiklikler yapılarak devam ettirildi. Müşriklerin ibadetleri devam ettirilecekse neyin savaşı verildi, tabi ki güç ve iktidar savaşı verildi.
Yeni ibadet gelmiş olması şart değil. Tahrife uğramış kısımlar düzeltildi. İslamın en büyük mücadelesi Tevhid ve adalettir. Müşrikler Allaha şirk koşuyorlardı ve zulüm içindelerdi. İslam Tevhide ve adalete çağırdı. Olayın özü bu
 

alemdar27

☆☆
Üye
Mesajlar
257
Tepki puanı
76
Düşünce
Deist
Linkte şöyle de yazıyor iyi bakınız: "Tekâsür sûresinden sonra Kâfirûn sûresinden önce Mekke’de inmiştir. 4-7. âyetlerin Medine’de münafıklar hakkında indiğine dair rivayet de vardır (bk. İbn Âşûr, XXX, 563). "
Ama diyanet Mekkede indiğini baz almış. Ayrıca kuranın uslübunu az çok sende bilirsin ki; bu sure mekki özellik gösteriyor. Neyse boşver adamın dediği gibi Önyargıları yıkmak atomu parçalamaktan zormuş gerçekten.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Yani müşrikler namaz ibadetini biliyorlardı mı diyorsun? Biliyorlarsa bu suredeki muhatabında müşrikler olması gerekmiyor mu?
Müşrikler namaz diye bir ibadeti biliyorlardı ama uygulanması farz bir ibadet olarak bakmıyorlardı. Gösteriş için namaz kılmak İslamın güçlü olduğu Medine döneminde gözlemlenebilir, güçsüz olduğu Mekke döneminde değil
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,635
Tepki puanı
142
Düşünce
Sünni
Ama diyanet Mekkede indiğini baz almış. Ayrıca kuranın uslübunu az çok sende bilirsin ki; bu sure mekki özellik gösteriyor. Neyse boşver adamın dediği gibi Önyargıları yıkmak atomu parçalamaktan zormuş gerçekten.
Diyanetin illa da böyle bir iddiası varsa diyanetle hemfikir olmadığımız konulara bir yenisi eklenir; benim için çok da problem değil
 

alemdar27

☆☆
Üye
Mesajlar
257
Tepki puanı
76
Düşünce
Deist
Yeni ibadet gelmiş olması şart değil. Tahrife uğramış kısımlar düzeltildi. İslamın en büyük mücadelesi Tevhid ve adalettir. Müşrikler Allaha şirk koşuyorlardı ve zulüm içindelerdi. İslam Tevhide ve adalete çağırdı. Olayın özü bu
Sen islamda gerçekten tevhit inancı olduğuna inanıyor musun?
o zaman şu sorularıma cevap vermeni istiyorum
1- Allahu ekber sözündeki "en büyük " ifadesi neden kullanılmış, kime kıyas yapılmış diğer yaratıcılar arasında mı en büyüktür.
2- Muminun 14 "Allah yaratanların en güzelidir" ifadesinde Allahtan başka yaratanlar mı vardır.
3- Taştan olan kabe'nin çevresinde dönüp durmak, hacerül esvedi öpmek şirk değil midir?
4- Müşriklerde taştan taptıkları için Zümer 3. ayette olduğu gibi "bizi Allaha yakınlaştırsın diye ibadet ediyoruz" derken, bizim saf müslümanlar onlar (Kabe ve hacerül esvet) bizim için birer semboldür diyorlar ikisi arasında fark var mıdır.
 
Üst