Kuran'a Neden mi İnanmıyoruz

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,054
Tepki puanı
1,375
Düşünce
Ateist
Hidayet yolunda olan arkadaşları niye desteklemeyelim? Sözüm senin gibilere. Allah'ı görsen inanmayacak birisin.
Ben sana destekleme demedim. Çelişkiye düşme dedim. Takdim eder gerisine karışmazsan kalkıp oynamazsın! :)

Ayrıca bana bir özür borcun var. Ben bilimsel bir gerçeği anlattım, su döngüsünü örnekledim, sen kalktın hakaret ediyorsun diye hakaretle karşılık verdin. Ben hakaret etmedim, bilimsel bir gerçeği örnekledim.

Allahı da tabii ki görsem bile inanmam. Onun ben allahım dediği de yalan olacaktır çünkü.
 

eyyupk

Üye
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Düşünce
Muvahhid
Allah(c.c) "Ben" Yerine "Biz" Tercihi

Allah'ın görevlendirdiği kullarına âli bir mertebe ihsan etmek üzere onları "Biz"in şümulüne aldığını; bu azâmetten onları da nasiplendirdiğini söyleyebiliriz.Biz'in katmanlarına Cebrail, öteki melekler, Peygamberler, mü'min cinler ve mü'min insanlar da dâhil olabilmektedir. Ebette Allah'ın, bir şeyi dilediğinde ona sadece 'Ol!' demesi kâfidir. Ama bazı varlıkları istihdam etmek suretiyle, "Biz"in şümulüne almaktadır. Allah'ın zatı vardır; O Vâhit'tir, Samet'tir, hiç kimseye ihtiyacı yoktur. Bilinen bir üslup "Biz" ifadesi, egoist nefislere benliği bırakıp kolektif şuurla hareket etme ufkunu da göstermektedir.
 

Reptilius

Üye
Mesajlar
40
Tepki puanı
8
Düşünce
Agnostik
99 gerekçeyle neden Allah ve Kuran'a inanmadığını açıklamış arkadaş. Allah'ın 99 ismi var ve ona bu 99 gerekçeyle meydan okuyor. Allah bu meydan okumayı görecek mi; merakla beklemiyoruz tabi.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,054
Tepki puanı
1,375
Düşünce
Ateist
Kuran'ın herhangi bir sayfasını özel bir seçim yapmadan açsanız o sayfada allaha inanmamak için kesinlikle çok sağlam en az bir gerekçe bulunur. Çok nadiren iyi bir anlamı olan bir ifade bulsanız da önünde veya arkasında o ifadeyi batıran anlatımlar vardır. Bunun için bir sayfadan fazla anlatım kesinlikle gerekmez. Öbür sayfaya geçmeden o iyi ifadeyi hiçe çevirir. Sadece o iyi ifadeyi cımbızlayıp almakla ve önünü arkasını görmezden gelmekle Kuran'dan iyi bir ifade o da nadiren çıkarılabilir.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,232
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
1. Köleliği yasaklamıyor. (Bakara: 177-221), (Nisa: 24-25-36-92), (Maide: 89), (Tevbe: 60), (Nahl: 71-75), (Muminun: 5-6), (Nur: 33-58), (Ahzab: 26-50-52-55), (Mucadele: 3), (Mearic: 29-30), (İnsan: 8 ), (Beled: 12-13), (Rum: 28)
Kölelik tek taraflı yasaklanamazdı. O dönemde savaş esirlerini ömür boyu hapse mi atacaktınız? Kölenin sahibinin yediğinden yedirip, giydiğinden giydirmek zorunda olması, yapabileceğinden fazla iş yüklemenin yasak olması gibi kısıtlamalar günümüz işçilerinden daha iyi şartlarda yaşadıklarını gösteriyor.
99 gerekçeyle neden Allah ve Kuran'a inanmadığını açıklamış arkadaş. Allah'ın 99 ismi var ve ona bu 99 gerekçeyle meydan okuyor. Allah bu meydan okumayı görecek mi; merakla beklemiyoruz tabi.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,232
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
2. Kadını dövmeyi emrediyor. (Nisa: 34)
İslam kadını dövmeyi emretmiyor. Sadece son çare olarak misvak gibi bir şeyle en fazla üç defa yaralayıcı olmadan, başa vurmadan hafifçe dokundurarak tepkinizi ortaya koymanıza izin veriyor. İslamda kadının bildiğimiz anlamda dövülmesi yasaktır.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,232
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
3. Dünyayı düz olarak tasvir ediyor. (Hicr: 15), (Ra’d: 3), (Kaf: 7), (Gâşiye: 20), (Şems: 6), (Naziat: 30), (İnşikak: 3), (Bakara: 22), (Nede: 6-7), (Zariyat: 48)
İslamda dünya düz olarak yazdığınız ayetlerde tasvir edilmez ama yuvarlaklığına ciddi işaretler vardır
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,232
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
4. Ayetlerde konuşanın kim olduğu belli değil. 3 ayrı özne var; Ben (Muhammed), O (Allah), Biz. (Hud: 2), (Zariyat: 51), (En’am: 114), (Hicr: 9), (Tekvir: 19-20), (Ahzab: 56) ???
Tüm bunlar Arapça gramer kurallarına uygundur. Arapça bir kitabı Türkçe dil bilgisi ile değerlendirmeye kalkmak komik olur
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,232
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
8. Yıldızlar şeytanın atış tanesi diyor. (Mulk: 5)
Bazı meteorların dünya semasına girmesinin nedenlerinden biri bu olabilir. Nasıl ki çeşitli kavimlerin helak olması çeşitli sebeplerin afete neden olması ile olmuştur. Demek ki görünüşte sebebe bağlı cereyan eden olayların tam da o esnada olmasının farklı hikmetleri olabilir. Meteorların tam da o esnada dünya semasına girmesinin de farklı hikmetleri olabilir
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,232
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
10. Milyonlarca yıl hüküm sürmüş dinozorlar yok ama deveden bahsediyor! (Gaşiye: 17)
Kuran hikmetli bir kitaptır. O dönem insanların bildiği deveden bahsedilen ayetlerin insanlar için anlam ifade eder ama dinozordan bahsetmek anlamsız olur. Anlamsız şeylerin hikmetli kitapta bulunmasını beklemek yanlıştır.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,232
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
11. İnsansı canlılar olan Neanderthal yok ama olmayan melekler, şeytanlar ve cinler var. (Bakara: 102), (En’am: 8-9), (A’raf: 20)
Neanderthal de bildiğimiz insandır. İnsanlar da diğer canlılar gibi çevre şartlarına bağlı olarak mikroevrim geçirebilir. Ruhun varlığını kabul etmeden mevcut hukuk sistemlerindeki uzun süre hapis cezasını izah edemeyiz. Çünkü suçu işleyen atomlar vücuttan atıldıktan sonra, yeni vücuda giren masum atomlar neden hapis yatıyor? Ruh varsa, melek, şeytan, cin neden olmasın?
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,232
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
14. Şahitlikte kadın ve erkeği bir tutmuyor. (Bakara: 228-282)
Günümüzde kadın ve erkeğin çok fazla bir araya gelmesi ile yaşanan problemler oldukça fazla. Ateşle barutu kontrollü bir araya getirmezseniz patlama olur. Fıtrata aykırı her durum felaketle sonuçlanır. Bu yüzden birbirine hatırlatması için kadına yine kadın şahit istenmesi fıtrata uygundur.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
7,232
Tepki puanı
492
Düşünce
Sünni
16. Peygamberin seks sırası anlatılıyor. (Ahzab: 51)
Birden fazla eşi olan insanların eşlerinin yanında sırayla vakit geçirmeleri gerekir. Ordu komutanlığından, devlet başkanlığına, oradan Peygamberliğe varıncaya kadar bir çok görevi olan Peygambere bu konuda izin verilmiştir ama O bu izni yine de kullanmamıştır
 
Üst