Kuran'da Matematik Hatası

Mesajlar
52
Beğeniler
2
Düşünce
Deist
Öne çıkan konu #101
Bastırma mastırma anlamam ben. Bildiğim bişey var ki senin matematik sıfır.
Bildiğin konu ne onu tartışalım, matematik sıfır, psikoloji 1. Tamam size avans veriyorum, onbaşını da al, ikinize karşı tek. Konuyu sen seç, matematik olmasın ama orada biraz zayıfmışım.
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,535
Beğeniler
887
Düşünce
Agnostik
Bildiğin konu ne onu tartışalım, matematik sıfır, psikoloji 1. Tamam size avans veriyorum, onbaşını da al, ikinize karşı tek. Konuyu sen seç, matematik olmasın ama orada biraz zayıfmışım.
Evet matematiğin berbat Asude. Başka neleri biliyorsun bilmiyorum. Ben senin gibi her şeyi bildiğimi iddia etmiyorum. Ama sitede birçok konu var. İstediğin konuya cevap yazabilirsin veya sen kendin yeni bir konu açabilirsin. O şekilde tartışabiliriz.
 
Mesajlar
52
Beğeniler
2
Düşünce
Deist
Ya ben dincilerle tartışıyordum, ateist ve agnostik olan kişilerle tartışmak daha güzelmiş.
 
Moderatör tarafından düzenlendi:
Mesajlar
8
Beğeniler
0
Düşünce
Muvahhid
Kuranda miras paylaşımında bariz hata yapılmıştır. Mirası paylaştırırken birçok olasılık var. Bazı durumlarda problem yokken, bazı durumlar da var ki, ayetlerdeki oranları dağıtmaya çalıştığımızda, mal yetmiyor, pay paydadan büyük çıkıyor. Ayetlerin hazırlanmasında belli ki bu durumlar düşünülememiş ve böylece çok bariz bir hata yapılmış. Meselâ birisi bize "Şu pastanın yarısını Fatma'ya, yarısını Ayşe'ye, üçte birini de Hatice'ye ver" dese, muhtemelen bu kişinin ya şaka
yaptığını sanarız, ya da zekâsından şüpheleniriz.

Aşağıda miras paylaşımını örneklemeden önce ilgili ayetleri görelim, buyrun:

Nisa/11: Allah, size, çocuklarınız(ın alacağı miras) hakkında, erkeğe iki dişinin payı kadarını emreder. (Çocuklar) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kız bir ise (mirasın) yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır. Eğer çocuğu yok da (yalnız) ana babası ona varis oluyorsa, anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının hissesi altıda birdir. (Bu paylaştırma, ölenin) yapacağı vasiyetten ya da borcundan sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan, hangisinin size daha faydalı olduğunu bilemezsiniz. Bunlar, Allah tarafından farz kılınmıştır. Şüphesiz Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Nisa/12: Eğer çocukları yoksa, karılarınızın geriye bıraktıklarının yarısı sizindir. Eğer çocukları varsa, bıraktıklarının dörtte biri sizindir. (Bu paylaştırma, ölen karılarınızın) yaptıkları vasiyetlerin yerine getirilmesi, yahut borçlarının ödenmesinden sonradır. Eğer sizin çocuğunuz yoksa, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır. Eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır. (Yine bu paylaştırma) yaptığınız vasiyetin yerine getirilmesinden, yahut borçlarınızın ödenmesinden sonradır. Eğer kendisine varis olunan bir erkek veya bir kadının evladı ve babası olmaz ve bir erkek veya bir kız kardeşi bulunursa, ona altıda bir düşer. Eğer (kardeşler) birden fazla olurlarsa, üçte birde ortaktırlar. (Bu paylaştırma varislere) zarar vermeksizin yapılan vasiyetin yerine getirilmesinden, yahut borcun ödenmesinden sonra yapılır. (Bütün bunlar) Allah’ın emridir. Allah, hakkıyla bilendir, halîmdir (hemen cezalandırmaz, mühlet verir.)

Nisa/176: Senden fetva istiyorlar. De ki: “Allah, size “kelâle” (babasız ve çocuksuz kimse)nin mirası hakkında hükmünü açıklıyor: Çocuğu olmayan bir kişi ölür de kız kardeşi bulunursa, bıraktığı malın yarısı onundur. Eğer kız kardeşi ölür ve çocuğu da bulunmazsa, erkek kardeş ona varis olur. Eğer kız kardeşler iki iseler, (erkek kardeşin) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kardeşler erkekli kızlı iseler, o zaman (bir) erkeğe, iki kızın hissesi kadar (pay) vardır. Sapmayasınız diye Allah size (hükmünü) açıklıyor. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir.


Şimdi kritik noktaya geldik. Yukarıdaki ayetlerdeki miras paylaşımında hata oluşan iki örnek sunuyoruz:

Örnek 1: Kardeşleri olmayan bir adam (borç ve vasiyet bırakmadan) ölür. Geriye üç kız çocuğu, annesi, babası ve karısı kalır.

Bu durum için geçerli olan cümleleri okuyalım:

Nisa/11'den: "(Çocuklar) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır."
Nisa/11'den: "Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır."
Nisa/12'den: (Karı için) "Eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır."

üç kız çocuğuna (toplam): 2/3 = 16/24
anneye: 1/6 = 4/24
babaya: 1/6 = 4/24
karısına: 1/8 = 3/24
toplam: 27/24 !!!

Örnek 2: Çocuğu ve babası olmayan bir kadın ölür ve geriye annesini, kocasını ve bir öz kız kardeşini bırakır.

Nisa/11 den: "Eğer çocuğu yok da (yalnız) ana babası ona varis oluyorsa, anasına üçte bir düşer."
Nisa/12 den: (Koca için) "Eğer çocukları yoksa, karılarınızın geriye bıraktıklarının yarısı sizindir."
Nisa/176 dan: "Çocuğu olmayan bir kişi ölür de kız kardeşi bulunursa, bıraktığı malın yarısı onundur."

anneye: 1/3 = 2/6
kocaya: 1/2 = 3/6
öz kız kardeşe: 1/2 = 3/6
toplam: 8/6 !!!

İki örnekte de görüldüğü gibi böyle bir paylaşımı yapmak ise matematiksel olarak imkânsız. Çünkü pay, payda'dan büyük çıkıyor. Yani mal yetmiyor.

Ne yaparsak yapalım, malı bu şekilde bölüştüremiyoruz. Ya ayette geçen oranları kendimizce azaltacağız, ya da ayette hak sahibi olan bazı varislere hiçbir şey vermeyeceğiz. Ama her halükârda, ayette yazan oranları bütün hak sahiplerine vermek mümkün değil!

Basit bir miras paylaşımını bile yapamayan bir kitap sizce Tanrı buyruğu olabilir mi?

Karar sizin...
bariz mantık hatanız var nisa 11 de kız çocukları + anne (ölen kişinin annesi ) + baba (ölen kişini babası) ile denklem biter yani 2/3 +1/6+1/6= 1 (ayette ölen ,anne baba ile birlikte çocuklar bıraktı ise der yani yaşayanları söyler. anneden bırakılanlar diye bahsetmez yani anne ölüdür... siz bir sonraki ayetteki annenin yaşama durumuna göre verilmiş oranları annenin ölü olma durumuna göre verilmiş oranlarla topluyorsunuz bu yanlıştır... yani 1 elma + 1 armut = 2 elma etmiyor diyorsunuz....
 
Moderatör tarafından düzenlendi:
Mesajlar
8
Beğeniler
0
Düşünce
Muvahhid
Diğer sorularınıza bakmadım açık söyleyeyim ancak muhakkak ondada bir mantık hatası vardır... ama şunu merak ediyorum inananların çevresindekileri inandırma çabalarını anlayabiliyorum da bir nebze (herkes kurtulsun felsefesi ,sevap kazanayım düşüncesi vs...) ateistlerin agnostiklerin kuran tanrının kitabı değildir mücadelesini anlamış değilim inan... bunu bir eleştiri olarak yazmıyorum inanın sadece empati yapıyorum. ben ateist olsam agnostik olsam bana ne derim neye inanıyorlarsa inansınlar derim geçerim...

Ama bir şey söyleyeyim mi. yıllardır kuranı etüt ediyorum benimde aklımın alamadığı şeyler vardı ama zamanla o aklıma yatmayan şeylerin çeviri hatalarından olduğunu gördükçe acele etmemek gerektiğini anladım...

Bak hepinize bir kardeş tavsiyesi aslında hepiniz kafası çalışan samimi söylüyorum zeki insanlarsınız ve kuranın çeviri hatalarının bir çoğu ateist arkadaşların eleştirileri sayesinde ortaya çıkmıştır. Bizler zamanında eleştirisiz kabul ettiğimiz için bu çeviri hatalarını pek çıkarma şansımız olmadı tabi sorgulama işini şimdilerde fazlası ile yapıyor belki sizleri dahi geçtik... mesela en son tespitimiz şudur belki size de ilginç gelecektir... ateizim veya agnostizim kavramları kuranın konusu değildir... yani tanrıyı fark edememiş olmaktan kaynaklanan tanrı tanımazlık bir suç olamaz... kuranın mücadelesi şunlarladır:

1- müşriklerdir (yani tanrıya inanırken ancak yeryüzünde de tanrıcıklara inanır, tanrısallaştırdığı mutlak tanrı haricinde başka şeylerde vardır bu put da olabilir parada olabilir güçte olabilir)
2- münafıklar (çıkarları için topluma inandık deyip aslında içten inanmayan örnek: devletten ihale almak için hacca giden namaz kılan vs...)
3- Bilerek ret eden (aslında çok iyi biliyordur ancak malından kimseyle paylaşmamak gibi ekonomik veya sosyolojik çıkarlarına ters düştüğü için bile bile red eden...)

ateistler dürüsttür, paylaşımcıdır, cesurdur (öyle red etmek her babayiğidin harcı değildir), o kitabı okuyup ta üzerinize alındığınız ayetlerin konusu siz değilsiniz...
İnanmayabilirsiniz özgürsünüz, ama kardeş tavsiyesidir inanmıyorsan bile en azından mücadele etme, haklı bile olsan kazanacağın hiç bir şey yok nasıl olsa her şey yok olup gitmeyecek mi?
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,535
Beğeniler
887
Düşünce
Agnostik
bariz mantık hatanız var nisa 11 de kız çocukları + anne (ölen kişinin annesi ) + baba (ölen kişini babası) ile denklem biter yani 2/3 +1/6+1/6= 1 (ayette ölen ,anne baba ile birlikte çocuklar bıraktı ise der yani yaşayanları söyler. anneden bırakılanlar diye bahsetmez yani anne ölüdür... siz bir sonraki ayetteki annenin yaşama durumuna göre verilmiş oranları annenin ölü olma durumuna göre verilmiş oranlarla topluyorsunuz bu yanlıştır... yani 1 elma + 1 armut = 2 elma etmiyor diyorsunuz....
herhangi bir hatamız yok.
2/3 + 1/6 + 1/6 demişsin ama 1/8 i unutmuşsun
yani 2/3 + 1/6 + 1/6 +1/8 olmalıydı, o da 1 tam sayısından büyük bir değer çıkıyor.
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,535
Beğeniler
887
Düşünce
Agnostik
Diğer sorularınıza bakmadım açık söyleyeyim ancak muhakkak ondada bir mantık hatası vardır... ama şunu merak ediyorum inananların çevresindekileri inandırma çabalarını anlayabiliyorum da bir nebze (herkes kurtulsun felsefesi ,sevap kazanayım düşüncesi vs...) ateistlerin agnostiklerin kuran tanrının kitabı değildir mücadelesini anlamış değilim inan... bunu bir eleştiri olarak yazmıyorum inanın sadece empati yapıyorum. ben ateist olsam agnostik olsam bana ne derim neye inanıyorlarsa inansınlar derim geçerim...

Ama bir şey söyleyeyim mi. yıllardır kuranı etüt ediyorum benimde aklımın alamadığı şeyler vardı ama zamanla o aklıma yatmayan şeylerin çeviri hatalarından olduğunu gördükçe acele etmemek gerektiğini anladım...

Bak hepinize bir kardeş tavsiyesi aslında hepiniz kafası çalışan samimi söylüyorum zeki insanlarsınız ve kuranın çeviri hatalarının bir çoğu ateist arkadaşların eleştirileri sayesinde ortaya çıkmıştır. Bizler zamanında eleştirisiz kabul ettiğimiz için bu çeviri hatalarını pek çıkarma şansımız olmadı tabi sorgulama işini şimdilerde fazlası ile yapıyor belki sizleri dahi geçtik... mesela en son tespitimiz şudur belki size de ilginç gelecektir... ateizim veya agnostizim kavramları kuranın konusu değildir... yani tanrıyı fark edememiş olmaktan kaynaklanan tanrı tanımazlık bir suç olamaz... kuranın mücadelesi şunlarladır:

1- müşriklerdir (yani tanrıya inanırken ancak yeryüzünde de tanrıcıklara inanır, tanrısallaştırdığı mutlak tanrı haricinde başka şeylerde vardır bu put da olabilir parada olabilir güçte olabilir)
2- münafıklar (çıkarları için topluma inandık deyip aslında içten inanmayan örnek: devletten ihale almak için hacca giden namaz kılan vs...)
3- Bilerek ret eden (aslında çok iyi biliyordur ancak malından kimseyle paylaşmamak gibi ekonomik veya sosyolojik çıkarlarına ters düştüğü için bile bile red eden...)

ateistler dürüsttür, paylaşımcıdır, cesurdur (öyle red etmek her babayiğidin harcı değildir), o kitabı okuyup ta üzerinize alındığınız ayetlerin konusu siz değilsiniz...
İnanmayabilirsiniz özgürsünüz, ama kardeş tavsiyesidir inanmıyorsan bile en azından mücadele etme, haklı bile olsan kazanacağın hiç bir şey yok nasıl olsa her şey yok olup gitmeyecek mi?
Öncelikle Kurandaki hataları sadece çeviri hatalarına bağlaman çok yanlış. Siteden de bakabilirsin, Kuranda hata ve çelişki çok fazla.

Kuranın karşı çıktığı ateistler değil ve sonunda bir şey elde etmeyeceksiniz. Bu nedenlerle Kuranla uğraşmayın demişsin. Kardeşim tüm dinlerin insan ürünü olduğunu kesin olarak biliyoruz. Bu yanlıştan insanları uzaklaştırmak sadece bizim değil tüm insanların insanlık görevidir. Bişey elde etme meselesine gelince.. Hiç kimse bişey elde edeceğinden emin değil.
Ayrıca ahirette bişey elde edeceğini umuyorsan neden İslam dininden umuyorsun, sürüyle din var. Neden diğer dinler değilde İslam?
 
Mesajlar
8
Beğeniler
0
Düşünce
Muvahhid
herhangi bir hatamız yok.
2/3 + 1/6 + 1/6 demişsin ama 1/8 i unutmuşsun
yani 2/3 + 1/6 + 1/6 +1/8 olmalıydı, o da 1 tam sayısından büyük bir değer çıkıyor.
Değerli arkadaşım sen benim yazdıklarımı okumadığını düşünüyorum....
nisa 11 de miras dağıtılacak kişileri kız çocukları + anne (ölen kişinin annesi ) + baba (ölen kişini babası) dır.
yani 2/3 (kız çocukları) + 1/6 (ölen kişinin annesi )+ 1/ 6 (ölen kişini babası) = 1
miras dağıtılacaklar içinde anneyi saymaz çünkü anne ölüdür!!! hayır anne yaşıyor deme şansımız yok , anneyi miras dağıtılacaklar içinde söylememişken anneye mirastan pay vermeye çalışmak , bu oranıda (nisa 11de) ayette yazmamdığı haldebir sonraki ayetteki annenin yaşama durumuna göre verilmiş olan 1/8 oranı eklemek doğru değildir, anneyi eklemeye çalışırsak ayette belirtilmeyen diğer mirascılarıda eklememiz gerekir o zaman iş çorba olur...
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,535
Beğeniler
887
Düşünce
Agnostik
Değerli arkadaşım sen benim yazdıklarımı okumadığını düşünüyorum....
nisa 11 de miras dağıtılacak kişileri kız çocukları + anne (ölen kişinin annesi ) + baba (ölen kişini babası) dır.
yani 2/3 (kız çocukları) + 1/6 (ölen kişinin annesi )+ 1/ 6 (ölen kişini babası) = 1
miras dağıtılacaklar içinde anneyi saymaz çünkü ANNE ÖLÜDÜR !!! hayır anne yaşıyor deme şansımız yok , anneyi miras dağıtılacaklar içinde söylememişken anneye mirastan pay vermeye çalışmak , bu oranıda (nisa 11de) ayette yazmamdığı haldebir sonraki ayetteki annenin yaşama durumuna göre verilmiş olan 1/8 oranı eklemek doğru değildir, anneyi eklemeye çalışırsak ayette belirtilmeyen diğer mirascılarıda eklememiz gerekir o zaman iş çorba olur...
Yazını okudum ama sen yanlış hesap yapıyorsun. Neden sadece nisa 11 i hesaba katıp, mirasla ilgili diğer ayetleri hesaba katmadığını anlayamadım. Ayrıca annenin ölü olduğunu nerden çıkardın.
 
Mesajlar
8
Beğeniler
0
Düşünce
Muvahhid
Öncelikle Kurandaki hataları sadece çeviri hatalarına bağlaman çok yanlış. Siteden de bakabilirsin, Kuranda hata ve çelişki çok fazla.

Kuranın karşı çıktığı ateistler değil ve sonunda bir şey elde etmeyeceksiniz. Bu nedenlerle Kuranla uğraşmayın demişsin. Kardeşim tüm dinlerin insan ürünü olduğunu kesin olarak biliyoruz. Bu yanlıştan insanları uzaklaştırmak sadece bizim değil tüm insanların insanlık görevidir. Bişey elde etme meselesine gelince.. Hiç kimse bişey elde edeceğinden emin değil.
Ayrıca ahirette bişey elde edeceğini umuyorsan neden İslam dininden umuyorsun, sürüyle din var. Neden diğer dinler değilde İslam?
Değerli arkadaşım kuranın problemi etimolojik dil problemidir. Dil yaşayan gelişen bir varlıktır. 1500 yıldır çevirisi yapılmayan, bir çok kelimesi de gelişen örf ve gelenekle birlikte sonradan farklı anlamlandırılan kelimelerin sonucu oluşan bir karmaşa vardır. En basiti ''namaz'' kurandaki salat kelimesini gelenek namaz diye çevirmiş ve onu yaşıyor...

Yani salat = namaz yapmışlar. Salatın anlamı toplumun maddi ve eğitimsel olarak ayağa kaldırılması desteklenmesi iken. Şimdilerde o yatıp kalkılan bir ritüel olmuş. Benim için her din kendi perspektifinde saygındır ve ben kimseyi ötekileştirmem görüyorsun bir ateistin bile şansının olabileceğini bazı şeylerin onun suçu olmadığını düşünüyorum ve bu fikrimi de kurandan aldığım için islam

Son olarak şunu söylemek istiyorum evet siz sorguluyorsunuz ama bizde sorguluyoruz. Sadece vardığımız sonuçlar farklı. Eğer siz haklıysanız kaybedecek hiç bir şey yok (inan insani olarak senden farklı yaşamıyorumdur, belki senden biraz daha fazla insanlara yardım ediyorumdur belki onda da benden daha iyisindir), ama eğer ya biz haklıysak ki kendin demişsin ''Hiç kimse bişey elde edeceğinden emin değil''.
 
Moderatör tarafından düzenlendi:
Mesajlar
8
Beğeniler
0
Düşünce
Muvahhid
değerli kadeşim çünkü ayette geriye birakılanları tek tek sayıyor anneden bahsetmiyor...
 
Moderatör tarafından düzenlendi:
Mesajlar
8
Beğeniler
0
Düşünce
Muvahhid
bir sonraki ayette anneden bahsediyor yeni oranlar veriyor...
 
Moderatör tarafından düzenlendi:
Mesajlar
8
Beğeniler
0
Düşünce
Muvahhid
bak nisa 11 in devamında ne diyor eğer ölenin çocuğu yok da, mirasçı olarak ana ve babası kalmışsa,
o zaman annesi için 1/3, babaya kalıyor 2/3 (başta ne demişti erkek için kadının iki kat pay)
yani ölenin annesi 1/3 + ölenin babası 2/3 = 1 ( bak orada da eş (anne) yine yok)
 
Moderatör tarafından düzenlendi:
Mesajlar
8
Beğeniler
0
Düşünce
Muvahhid
kurana bu oranlar için ne inanılır ne vazgeçilir. zaten ayetin devamında vasiyet kurumunun önceliğinden bahsetmiş. yani bu oranlara takılmamak gerekir sana açık açık diyor ki vasiyetini kendin yap. hayırlı olan çocuğuna fazla ver hayırlı olan eşine fazla ver. yani ölmeden vasiyetini yap diyor.
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,535
Beğeniler
887
Düşünce
Agnostik
Değerli arkadaşım kuranın problemi etimolojik dil problemidir. Dil yaşayan gelişen bir varlıktır. 1500 yıldır çevirisi yapılmayan, bir çok kelimesi de gelişen örf ve gelenekle birlikte sonradan farklı anlamlandırılan kelimelerin sonucu oluşan bir karmaşa vardır. En basiti ''namaz'' kurandaki salat kelimesini gelenek namaz diye çevirmiş ve onu yaşıyor...

Yani salat = namaz yapmışlar. Salatın anlamı toplumun maddi ve eğitimsel olarak ayağa kaldırılması desteklenmesi iken. Şimdilerde o yatıp kalkılan bir ritüel olmuş. Benim için her din kendi perspektifinde saygındır ve ben kimseyi ötekileştirmem görüyorsun bir ateistin bile şansının olabileceğini bazı şeylerin onun suçu olmadığını düşünüyorum ve bu fikrimi de kurandan aldığım için islam
Çeviri konusunda ufak tefek problemler olsa da ciddi bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Günümüzde teknolojinin ve bilimin geldiği nokta ortada. Çeviride hemen hemen hiçbir sıkıntı olmaz. Müslümaların "çeviri problemini" sık sık kullanmaları, bir çok soruya verebilecekleri mantıklı bir cevap olmamasındandır. Bundan emin olabilirsin.
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,535
Beğeniler
887
Düşünce
Agnostik
Son olarak şunu söylemek istiyorum evet siz sorguluyorsunuz ama bizde sorguluyoruz. Sadece vardığımız sonuçlar farklı. Eğer siz haklıysanız kaybedecek hiç bir şey yok (inan insani olarak senden farklı yaşamıyorumdur, belki senden biraz daha fazla insanlara yardım ediyorumdur belki onda da benden daha iyisindir), ama eğer ya biz haklıysak ki kendin demişsin ''Hiç kimse bişey elde edeceğinden emin değil''.
Bu konu için sitede yayın mevcuttur. Sakat ve mantıksız bir düşüncedir. Bu konu için mevcut yayın: Ya Doğruysa
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,535
Beğeniler
887
Düşünce
Agnostik
Miras hesabı yaparken Nisa 12 yi hesaba katmak zorundasın aksi takdirde Kuran dışı hesap yapmış olursun.

Ayrıca Kurandaki miras hesaplamasını aşağı yukarı bütün Müslümanlar da benim gibi hesaplıyor. Başka bir hesap türü olamaz zaten.

Müslümanlar Halife Ömer zamanında Kurandaki miras hesabı hatasını görüp "avliye" diye bir yöntem geliştirmişlerdir. Haberin var mıydı bilmiyorum.
 
Mesajlar
8
Beğeniler
7
Düşünce
Deist
Müslümanlar Halife Ömer zamanında Kurandaki miras hesabı hatasını görüp "avliye" diye bir yöntem geliştirmişlerdir. Haberin var mıydı bilmiyorum.
Doğrusu ben bilmiyordum, peki buna rağmen Kuran'ın Allah sözü olduğunu, hatasız ve değiştirilmemiş olduğunu nasıl iddia edebiliyorlar. Bahaneleri ne?
 
Moderatör tarafından düzenlendi:

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,535
Beğeniler
887
Düşünce
Agnostik
Doğrusu ben bilmiyordum, peki buna rağmen Kuran'ın Allah sözü olduğunu, hatasız ve değiştirilmemiş olduğunu nasıl iddia edebiliyorlar. Bahaneleri ne?
İlk zaman müslümanları miras paylaşımını Kurana göre yaptıklarında hatalı sonuçlar çıktığını fark ediyorlar. Bu hatayı düzeltmek için uzun uğraşlar sonucu bir çözüm buluyorlar. Buldukları çözüme de "avliye" yöntemi diyorlar. Avliye yöntemine göre Kurandaki oranları kullanmıyorlar. Mirası toplam mirasçı oranına bölüyorlar. Ama Kuranda böyle bir hesap yok. Ayrıntılı bilgiye buradan bakabilirsin.