Kur'an'da Miras Bölüşümünde Matematik Hatası Var Mı ?

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Hiçbir bağı kalmayan birine bakmak adalet değildir. Kadının geçim sorumluluğu baba ve erkek kardeşlerindedir, onların da durumu yoksa devlettedir
Sende insanlık da mı yok! Ülen ben oğlum ölse torunlarımın annesini başımın üstünde taşırım, evladım o olur benim be! Götürüp devlete teslim edeceksin ha! Sana yazıklar olsun. O benim göz bebeğim, oğlumun hatırası, evladım olur benim. Sana yazıklar olsundan başka bir şey demiyorum. Çok fazlasını hak etmene rağmen.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
135
Düşünce
Sünni
Böyle örfe uygun bir şey verin deyip baştan savmak apaçık bir basitlik, vasatın bile altında bir sıradanlıktır. Öyle iş olmaz. Öyle iş olmayacağı apaçık belli ama siz dogmatikler at gözlüklerinizi çıkarmamakta inat ediyorsunuz.

Şu lafın Kuran'da yazdığını söylemeden insanlara söyle, hepsi özensiz ve baştan savma adi bir laf olduğunu kabul eder. Ama bu Kuran'da yazıyor dedin mi iş bir anda değişir. Bu ne? Dogma.
Belagatte bir sözün kıymeti nasıl anlaşılır? Ne söylemiş, kim söylemiş, kime söylemiş, neye binaen söylemiş, hangi makamda söylemiş bunların tamamı söze kıymet katan unsurlar. Tabii ki bir söze Allah kelamı diye bakarsanız kıymetinin artması doğal ama öyle bakmadığınız zaman dahi evrensel bir hüküm ortaya koymak için örfe göre hareket etmeniz şart. Az önce Türkiye ve Amerika'da geçimin aynı miktarla olamayacağını ifade etmiştim
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
135
Düşünce
Sünni
Senin kafanda nasıl bir İslam var onu bilemeyiz. Ama Kuran'da yazanın apaçık anlamı bu. Kuran'a bakan adam bu ayeti okuyunca bir yıl kuru ekmek yedirir bir yıl dolunca tekmeyi vurur.
Bir yıl kuru ekmek yedirmeyi Kuranın hangi ifadesinden çıkardınız da apaçık anlamı bu demişsiniz, gerçekten çok merak ettim?
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Yani bir şu adinin de altında betiğin beş kuruş bile etmediğini göremiyorsunuz ya, daha da ne demek lazım. Şu konularda hiç laf etmese bir çuval inciri berbat etmese insanlar iyi kötü yine bir şeyler yaparlar. Tabii duyarsız hödükler çok ama iyi insanlar da var az da olsa. Bu çıkmış yok evlatlık kurumunu lağvetmiş, yok gelinine sulandın madem alalım sana onu demiş ortalığı rezalete çevirmiş, ne o yüce, kutsal! Size artık bir laf anlatmak da aptallık olmaya başladı.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
135
Düşünce
Sünni
oğlum ölse torunlarımın annesini başımın üstünde taşırım, evladım o olur benim be!
İslam bunu yapmanızı över zaten karşı çıkmaz. Ayrıca ölme değil, ayrılma durumundan bahsediyoruz. Çocukların bakımı yine babaya aittir ama boşanılmış eşe erkek niye baksın ki kadının kendi babası ve erkek kardeşleri dururken. Tabi ki erkek maddi olarak boşanmış bile olsa eski eşine yrdımcı olmak istiyorsa bu takdir edilir engel olunmaz ama geçim sorumluluğu evlilik ile başlar, boşanma ile son bulur. Adalet bunu gerektirir
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
135
Düşünce
Sünni
evlatlık kurumunu lağvetmiş,
Siz meseleyi yanlış anlamışsınız, evlatlık kurumunun lağvedilmesi falan yok. Cahiliye Araplarında biri birini evlatlığım diye tanımlarsa gerçek evladı her konuda gerçek evladı gibi davranılırdı. Bunun yanlışlığı, Cahiliye Araplarının bu konudaki taassubu kırılması için bizzat peygamber üzerinden gösterilmiştir. İslam evlatlık edinmeye karşı değildir, teşvik eder.
 

bilgelikyolunda

Üye
Mesajlar
1,546
Tepki puanı
135
Düşünce
Sünni
gelinine sulandın madem alalım sana onu demiş
Böyle bir şey olmadığına delil, ilk evlilikte bizzat Peygamberin aracı olmasıdır. Hz Aişe, Peygamberi çok kıskanmasına rağmen, Peygamberin bu ayet gelince uygulamakta ne kadar zorlandığını görünce, "Peygamber, Kurandan bir ayeti kaldırmak istese kadıracağı ayet bu olurdu" demiştir
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Saçma. Zarar tabii vermeyecek, ne zarar vermesi yahu? Ha yani zarar veremiyor diye öfkesini çanak çömlekten çıkarıyor, çok maddi yük biniyor, vah vah vah! Bir çanak bir çömlek dünyanın parası! Bir de zarar mı verecekti? Öbüründe geçim filan demiyor. Örfe uygun bir şey verin diyor. Belirsiz, uyduruk, baştan savma bir laf. Diğerinde ise bir yıl sokağa atmayacaksınız diyor. Nasıl bir yıl yahu? Bir yıl kuru ekmek yedir, bir yıl dolunca tekmeyi vur! Var mı öyle? Yeniden evlenemezse hayatı boyunca bakmak zorundasın. Dul kadın bir yıl sonra nereye, kime gitsin be?
[/QUOTE]
Dul kadınların geçimini sağlıyacaksın. Boşanmış kadınların geçimini sağlıyacaksın demektedir. Örfe uygun bir şekilde kelime geçmiyor. 1 yıl geçtikten sonra iş bulur veya erdemli insanlar geçimini sağlar. Kuru ekmeği falan sen nerenden çıkarıyorsun. Ayetlerde "geçimini sağlıyacaksın" demektedir. Kuru ekmek falan demiyor.
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Saçma. Zarar tabii vermeyecek, ne zarar vermesi yahu? Ha yani zarar veremiyor diye öfkesini çanak çömlekten çıkarıyor, çok maddi yük biniyor, vah vah vah! Bir çanak bir çömlek dünyanın parası! Bir de zarar mı verecekti? Öbüründe geçim filan demiyor. Örfe uygun bir şey verin diyor. Belirsiz, uyduruk, baştan savma bir laf. Diğerinde ise bir yıl sokağa atmayacaksınız diyor. Nasıl bir yıl yahu? Bir yıl kuru ekmek yedir, bir yıl dolunca tekmeyi vur! Var mı öyle? Yeniden evlenemezse hayatı boyunca bakmak zorundasın. Dul kadın bir yıl sonra nereye, kime gitsin be?
Sen 1 yıl boyunca bir dul kadının geçimini sağla. Bak bakalım maddi olarak ağır yük biniyor mu ? Boşa laf yapıyorsun.
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Saçma. Zarar tabii vermeyecek, ne zarar vermesi yahu? Ha yani zarar veremiyor diye öfkesini çanak çömlekten çıkarıyor, çok maddi yük biniyor, vah vah vah! Bir çanak bir çömlek dünyanın parası! Bir de zarar mı verecekti? Öbüründe geçim filan demiyor. Örfe uygun bir şey verin diyor. Belirsiz, uyduruk, baştan savma bir laf. Diğerinde ise bir yıl sokağa atmayacaksınız diyor. Nasıl bir yıl yahu? Bir yıl kuru ekmek yedir, bir yıl dolunca tekmeyi vur! Var mı öyle? Yeniden evlenemezse hayatı boyunca bakmak zorundasın. Dul kadın bir yıl sonra nereye, kime gitsin be?
Bazı beyinsiz erkekler kadınları boşandıktan sonra öldürüyor yahut zarar veriyor. Kur'an zarar vermiyeceksin demektedir.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Örfe uygun bir şekilde kelime geçmiyor.
Ve lil mutallakâti metâun bil ma’rûfi hakkan alel muttekîn. (Kuran 2/241)

Ben ne dediğimi bilirim hiç merak etme sen. Kuran'da kuru ekmek yedirin yazıyor dediğimi iddia etmek için de... Neyse. Çok da yüklenmeyeyim size. Siz allah diye bir çöl tanrısının sözleri olduğuna inatla inandığınız bu şeyi savunmak için kırk değil kırk bin takla da atarsınız.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Ve lil mutallakâti metâun bil ma’rûfi hakkan alel muttekîn. (Kuran 2/241)

Ben ne dediğimi bilirim hiç merak etme sen. Kuran'da kuru ekmek yedirin yazıyor dediğimi iddia etmek için de... Neyse. Çok da yüklenmeyeyim size. Siz allah diye bir çöl tanrısının sözleri olduğuna inatla inandığınız bu şeyi savunmak için kırk değil kırk bin takla da atarsınız.
Sen kuru ekmek yiyerek geçinmeye sağla. 2:241 ayetinde geçen "mea'rufi" kelimesi (2:235-2:263-2:180-2:229-2:231-2:232) ve daha birçok ayette "güzellik/uygun bir biçimde" kelimesi anlamında geçmektedir. Râgıb el-İsfahânî Müfredat kitabında "arf/mea'rufi" kelimesi "iyilik" anlamında geçmektedir.(MufredatIsfahaniKuranKavramlariSözlüğü sayfa 692-693)
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Örf dediğimiz şey toplumun anlayışı bakış açısıdır. Buna güvenilmez. Siz ne yiyorsanız yedirin, ne giyiyorsanız giydirin gibi açık net bir ifade gereklidir. Böyle ne olduğu belirsiz ve değişken bir ifadeyi kabul edemeyiz. İsterse kuru ekmek yedirir aç bırakmıyorum ya der.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Bazı beyinsiz erkekler kadınları boşandıktan sonra öldürüyor yahut zarar veriyor. Kur'an zarar vermiyeceksin demektedir.
Ben Kuran'da çok kızdıysanız zarar verseniz de olur yazıyor demedim. Benim söylediğim bunun kadına az miras vermeyi haklı çıkaracak bir durum olmadığı. Kuran boşanan kadına zarar vermeyi yasaklıyor, o halde az miras verelim! Bu mu yani?
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Örf dediğimiz şey toplumun anlayışı bakış açısıdır. Buna güvenilmez. Siz ne yiyorsanız yedirin, ne giyiyorsanız giydirin gibi açık net bir ifade gereklidir. Böyle ne olduğu belirsiz ve değişken bir ifadeyi kabul edemeyiz. İsterse kuru ekmek yedirir aç bırakmıyorum ya der.
1 ay sadece kuru ekmek ye bakalım geçine biliyor musun?
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Ben Kuran'da çok kızdıysanız zarar verseniz de olur yazıyor demedim. Benim söylediğim bunun kadına az miras vermeyi haklı çıkaracak bir durum olmadığı. Kuran boşanan kadına zarar vermeyi yasaklıyor, o halde az miras verelim! Bu mu yani?
Kur'an'da kadına verilen miras oranları çok normal ve adaletli.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Kur'an'da kadına verilen miras oranları çok normal ve adaletli.
Bunu demenin bir yolu yoktur. Bu son derece haksız bir düşünce. Kesinlikle kabul edilemez ve yeri çöptür. Bu düşünce ile insan bile kabul edilmeniz zor. Neden böyle diyorum, çünkü insan düşünebilen bir türdür. Saplantılı bir fikirde gömülüp kalması insan olmaya aykırıdır. Dün yerin düz olduğunu düşünürken bugün yuvarlak olduğunu düşünebilmeli ki insan olabilsin. Bunun aynısı. Bin seneden fazladır kabul edilmekte olan bir yanlışı bugün doğruya çeviremiyorsa nerde kaldı insan olmanın özelliği. Örümcek de milyonlarca yıldır aynı şekilde ağ örüyor. Fikir yok. Akıl yeterli değildir, fikir olmadan. İnsanı insan yapan fikirleridir.
 
Üst