Kur'an'da Miras Bölüşümünde Matematik Hatası Var Mı ?

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Bilimciler insanın bir yıl boyunca ekmek ve su ile ciddi bir sağlık problemi yaşamadan hayatta kalabileceğini söylüyorlar. Bir yıldan sonra sağlık sorunları başlıyor.
Sen bir uygulamasını yap. Kuru ekmek yiyerek geçinmek olur mu? Bütün medeni kanunlar hatalı senin dediğine göre. Çünkü Medeni kanunlara göre de geçimini sağlamak zorundasın. Senin kafana göre kuru ekmek versin yeter. Konu Kur'an olunca sığ bir görüşe sahipsiniz.
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Bunu demenin bir yolu yoktur. Bu son derece haksız bir düşünce. Kesinlikle kabul edilemez ve yeri çöptür. Bu düşünce ile insan bile kabul edilmeniz zor. Neden böyle diyorum, çünkü insan düşünebilen bir türdür. Saplantılı bir fikirde gömülüp kalması insan olmaya aykırıdır. Dün yerin düz olduğunu düşünürken bugün yuvarlak olduğunu düşünebilmeli ki insan olabilsin. Bunun aynısı. Bin seneden fazladır kabul edilmekte olan bir yanlışı bugün doğruya çeviremiyorsa nerde kaldı insan olmanın özelliği. Örümcek de milyonlarca yıldır aynı şekilde ağ örüyor. Fikir yok. Akıl yeterli değildir, fikir olmadan. İnsanı insan yapan fikirleridir.
Kur'an kadınlar maddi olarak değer vermektedir. (64:6-7) Kur'an boşadığın kadınlara zarar vermemesini söylemektedir.(2:231) Boşanmış kadının geçiminden sorumlu olacaksın.(2:241) Kocası ölmüş bir kadın oturduğu ev 1 yıl onların olacak ve geçimlerini sağlıyacaksın.(2:240)

Sen bir dul yahut boşanmış kadın bul ve onun geçimini sağla maddi olarak zor durumda olursun. Doğal olarak erkekler maddi olarak zarara uğruyor. Miras konusunda ise Kur'an adaleti sağlamaktadır.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Hiç öyle bir şey yok. Evde bir nüfus fazlasının bir zararı olmaz. Ne yiyorsak o da yer. Balla börekle besleyecek halim yok her gün özel olarak. Miras bazen çok büyük miktarlarda olabilir. Böyle büyük meblağlarda böyle adi sıradan bahaneleri öne süremezsin.

Saçmalıyorsunuz. Sizin bu geri fikirlerinizi yerle bir etmeye tek örnek yeter: Bir miras bırakmış adamın iki torunu karşılaştı: Biri kızından biri oğlundan olma. Oğlundan olan torunu malı götürmüş, böbürleniyor, kızından olan torunu hakkını alamamış, eziliyor. Bu apaçık örnek sizin dogmatik saplantınızı darmadağın eder. Siz farkında değilsiniz. Farkında olmak istemiyorsunuz. Mirasta veya hiç bir hukuk meselesinde cinsiyet ayrımı yapamazsınız. Bu bir insanlık suçudur. Zulümdür.

Hâla aynı yalanı sayıklamaya utanmıyorsunuz. Geçimini sağlamakmış! Öyle bir şey yazmadığını örfe uygun bir şey verin yazdığını söylediğim halde yalanda ısrar ediyorsunuz. O kadar utanmazca yalan söylüyorsunuz ki evden bir yıl çıkarmamayı bir yıl ev onun olacak diye çarpıtıyorsunuz. Bu yalancılıkla islamdan daha beter tiksindiriyorsunuz. Mert dürüst olsanız o zaman anlayış böyleymiş zaman hükümleri değiştirir filan diyebilseniz bu kadar nefret çekmez. Dürüst değilsiniz.

Ben anlamıyorum bu kadar teraneyi fütursuzca nasıl sürekli sayıklayabiliyorsunuz. Boşanınca kadına zarar veremeyince mirası iki kat alacak! Bu nasıl bir saçma mantık yahu? Ne alakası var?
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Sen bir uygulamasını yap. Kuru ekmek yiyerek geçinmek olur mu? Bütün medeni kanunlar hatalı senin dediğine göre. Çünkü Medeni kanunlara göre de geçimini sağlamak zorundasın. Senin kafana göre kuru ekmek versin yeter. Konu Kur'an olunca sığ bir görüşe sahipsiniz.
Medeni hukuku saçma sapan çöl kanunları ile kıyaslaman bile abes olur. Medeni yasada örfe uygun bir şey verin yazmaz. Medeni yasa hiç bir konuyu örfe bırakmaz. Öyle saçma iş olmaz. Örf ne yahu? Herkesin kafasına göre olan bir şey. Öyle belirsiz yasa mı olur? Anca Arabın çöl kanunu olur işte. O da el keser ayak keser sopa atar saçma sapan olmayacak işler yapar.
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Hiç öyle bir şey yok. Evde bir nüfus fazlasının bir zararı olmaz. Ne yiyorsak o da yer. Balla börekle besleyecek halim yok her gün özel olarak. Miras bazen çok büyük miktarlarda olabilir. Böyle büyük meblağlarda böyle adi sıradan bahaneleri öne süremezsin.

Saçmalıyorsunuz. Sizin bu geri fikirlerinizi yerle bir etmeye tek örnek yeter: Bir miras bırakmış adamın iki torunu karşılaştı: Biri kızından biri oğlundan olma. Oğlundan olan torunu malı götürmüş, böbürleniyor, kızından olan torunu hakkını alamamış, eziliyor. Bu apaçık örnek sizin dogmatik saplantınızı darmadağın eder. Siz farkında değilsiniz. Farkında olmak istemiyorsunuz. Mirasta veya hiç bir hukuk meselesinde cinsiyet ayrımı yapamazsınız. Bu bir insanlık suçudur. Zulümdür.

Hâla aynı yalanı sayıklamaya utanmıyorsunuz. Geçimini sağlamakmış! Öyle bir şey yazmadığını örfe uygun bir şey verin yazdığını söylediğim halde yalanda ısrar ediyorsunuz. O kadar utanmazca yalan söylüyorsunuz ki evden bir yıl çıkarmamayı bir yıl ev onun olacak diye çarpıtıyorsunuz. Bu yalancılıkla islamdan daha beter tiksindiriyorsunuz. Mert dürüst olsanız o zaman anlayış böyleymiş zaman hükümleri değiştirir filan diyebilseniz bu kadar nefret çekmez. Dürüst değilsiniz.

Ben anlamıyorum bu kadar teraneyi fütursuzca nasıl sürekli sayıklayabiliyorsunuz. Boşanınca kadına zarar veremeyince mirası iki kat alacak! Bu nasıl bir saçma mantık yahu? Ne alakası var?
"Örfe" uygun diye bir şey yazmıyor. 2:241 ayetinde geçen "mea'rufi" kelimesi (2:235-2:263-2:180-2:229-2:231-2:232) ve daha birçok ayette "güzellik/uygun bir biçimde" kelimesi anlamında geçmektedir. Râgıb el-İsfahânî Müfredat kitabında "arf/mea'rufi" kelimesi "iyilik" anlamında geçmektedir.(MufredatIsfahaniKuranKavramlariSözlüğü sayfa 692-693)

Sen bir kişinin geçmini sağla maddi olarak zor durumda kalırsın. Kur'an bunu adaletli olsun diye miras konusunda tavsiye vermiştir.

Dul kadınlar hakkında 1 yıl evden çıkarılmadan geçimini sağlayacak.
"Ölüp de geriye eşler bırakan erkekleriniz, eşlerinin evlerinden çıkarılmaksızın bir yıl boyunca geçimlerinin sağlanmasını vasiyet etsinler. Çıkarlarsa, kendileri için uygun olanı yapmalarından siz sorumlu değilsiniz. ALLAH Güçlüdür, Bilgedir."
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Maruf demek örfe uygun demektir.
 

GökTanrıcılık18

☆☆☆
Moderatör
Mesajlar
252
Tepki puanı
115
Düşünce
Deist
Çağdışı islam kanunları ile çağdaş medeni kanunları karşılaştırması çok garibime gitti. İslam kanunları hırsızlık yapanın elini kesin,el ve ayakları çapraz kesme,zina yapana yüz sopa gibi ilkel ve çağdışı islam kanunları ile çağdaş medeni kanunları ile karşılaştırması olmaması gerekir.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Kesinlikle öyle.
Tamam işte ve lil mutallakati metaun bil maruf yazıyor. Örfe uygun bir meta. Yani şimdi bu kadar belirsiz bir lafla bir iş olmayacağı apaçık. Meta'ya geçimlik desen olur evet. Yani bir ihtiyacı gören bir şey de olur, üstüne bir hırka giydirirdin hadi güle güle dersin ama, geçimlik diyelim. Bir öğlen yemeği de geçimliktir. Yemekten sonra yar saçların lüle lüle haydi sana güle güle!

Yani şu ifadede topu topu beş kelime var yahu! Hayır bununla olur mu, olmayacağı meydanda! Hakkan alel muttakin kısmını tabii ki saymıyorum. Beş kelime ile nasıl hukuksal bir konu açıklığa kavuşabilir? Olmayacak iş!
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Tamam işte ve lil mutallakati metaun bil maruf yazıyor. Örfe uygun bir meta. Yani şimdi bu kadar belirsiz bir lafla bir iş olmayacağı apaçık. Meta'ya geçimlik desen olur evet. Yani bir ihtiyacı gören bir şey de olur, üstüne bir hırka giydirirdin hadi güle güle dersin ama, geçimlik diyelim. Bir öğlen yemeği de geçimliktir. Yemekten sonra yar saçların lüle lüle haydi sana güle güle!

Yani şu ifadede topu topu beş kelime var yahu! Hayır bununla olur mu, olmayacağı meydanda! Hakkan alel muttakin kısmını tabii ki saymıyorum. Beş kelime ile nasıl hukuksal bir konu açıklığa kavuşabilir? Olmayacak iş!
"Örfe" uygun diye bir şey yazmıyor. 2:241 ayetinde geçen "mea'rufi" kelimesi (2:235-2:263-2:180-2:229-2:231-2:232) ve daha birçok ayette "güzellik/uygun bir biçimde" kelimesi anlamında geçmektedir. Râgıb el-İsfahânî Müfredat kitabında "arf/mea'rufi" kelimesi "iyilik" anlamında geçmektedir.(MufredatIsfahaniKuranKavramlariSözlüğü sayfa 692-693)
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Niye "kesinlikle öyle" yazdın o halde?

Örf kelimesi Urfa ile aynı köktendir ve ayın, ra, fe harfleri kök kalıbıdır. Maruf da aynı kökten örfe uygun demektir. Araplar ayın olduğu için gırtlaktan vurgulu urf diye okuyorlar ama biz biraz Türkçeye adapte edip örf diyoruz. Maruf da aynen ayın harfi olduğu için gırtlaktan vurgulu okunur. Aynı kök kalıbındandır. Örf, maruf.

İyilik anlamına tabii ki gelir. Emri bil maruf. Bu bir şeyi değiştirmez, yap bir iyilik yani o zaman da. Avucuna bir ellilik sıkıştır, hadi yolun açık olsun!
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Niye "kesinlikle öyle" yazdın o halde?

Örf kelimesi Urfa ile aynı köktendir ve ayın, ra, fe harfleri kök kalıbıdır. Maruf da aynı kökten örfe uygun demektir. Araplar ayın olduğu için gırtlaktan vurgulu urf diye okuyorlar ama bir biraz Türkçeye adapte edip örf diyoruz. Maruf da aynen ayın harfi olduğu için gırtlaktan vurgulu okunur. Aynı kök kalıbındandır. Örf, maruf.
İroni.
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
Ne ironisi yahu? Hayır keçi gibi, katır gibi işi inada bindiriyorsun, hiç bir söyleneni anlamaya yanaşmıyorsun, sabrım taşıp sert uyarınca hakaret etti oluyorum. Bunun ironi neresinde, ayın, ra, fe kök kalıbından işte, örf de Urfa da, maruf da aynı kökten. Bunda anlamayacak ne var hiç anlamadım!
 

KuranMumini2698

☆☆
Üye
Mesajlar
505
Tepki puanı
63
Düşünce
Muvahhid
Ne ironisi yahu? Hayır keçi gibi, katır gibi işi inada bindiriyorsun, hiç bir söyleneni anlamaya yanaşmıyorsun, sabrım taşıp sert uyarınca hakaret etti oluyorum. Bunun ironi neresinde, ayın, ra, fe kök kalıbından işte, örf de Urfa da, maruf da aynı kökten. Bunda anlamayacak ne var hiç anlamadım!
RÂGIB el-İSFAHÂNÎ Müfredat kitabının sayfa 692-693 sayfasını okumanı tavsiye ederim.(https://imgyukle.com/i/oNkg31) O kitapta "uygun bir şekilde/iyi" diye anlatmaktadır. Kur'an'da geçen "arf" kelimesi de hep "iyi/güzel/uygun bir şekilde" anlamında geçer. (2:235-2:263-2:180-2:229-2:231-2:232) (https://imgyukle.com/i/screenshot-2.oNkp0S)
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
956
Tepki puanı
351
Düşünce
Ateist
İyilik anlamına tabii ki gelir. Emri bil maruf. Bu bir şeyi değiştirmez, yap bir iyilik yani o zaman da. Avucuna bir ellilik sıkıştır, hadi yolun açık olsun!
Hayır da niye tekrar tekrar yazmam gerekiyor anlamadım!
 
Üst