Kur'an'daki Enbiya 32. Ayet Mucizesinin Yalanı (!)

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
973
Tepki puanı
196
Düşünce
Tarihselci
Attım ya SÖZLÜK ANLAMINI.
Te'vil, fıkhi bir terimdir. Google amca seni bu konuda yanıltır. İslam ansiklopedisinden bakalım neymiş.

TE’VİL​

التأويل
Naslarda yer alan bir lafza taşıdığı muhtemel mânalardan birini tercih edip yükleme anlamında terim.
Bak, ayete getirilebilecek muhtemel yorumdur.
Senin bahsettiğin gibi anlamını sadede Allah biliyor falan değil. Birşeyi söylerken iki kere düşünün.
Nisa 43'de kadına dokunmanın abdest gerektirdiği yazar. Burda kadına dokunmaktan kastın, cinsel ilişkiye girmek olduğu bir tevildir.
Normal temas etme de bir başka tevildir.
Onun gerçek te'vilini Allah bilir demek, Bu ayetteki default olan tevil yorumudur.
Bugün biz bu ayetleri yorumlayıp konuşuyorsak demek ki te'vil edebiliyormuşuz zeka küpü (!)
 

Hannibal

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,032
Tepki puanı
687
Düşünce
Agnostik
Yazan tarafından düzenlendi:

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
973
Tepki puanı
196
Düşünce
Tarihselci
Yazının üzerine basarsan görürsün hangi amcadan aldığımı. :)

Eee bu neyi değiştirir zeka küpü. :) Gerçek yorumunu bilebilir misin bilemez misin bunu soruyorum?
Bilebilirsin tabiki. Mesela şöyle örnek vereyim.
Rahman 19-20;
19. İki denizi birbirine kavuşacak şekilde salmıştır,
20. İkisinin arasında engel vardır, birbirini aşmazlar.
Bu ayette bu iki denizin hangi denizler olduğu ve nerede olduğu söylenmemiş ve aradaki engel de bir kara parçası olabilir. Mesela alttaki foto gibi.

Furkan-53-2.jpg

Veya dünya üzerinde gerçekten de iki deniz olup fizik kurallarını aşıp birbirlerine karışmayadabilirler. Dünya üzerinde böyle bir yerin keşfedilebilir bilemeyiz. Gördüğün gibi iki farklı yorum.
 

Hannibal

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,032
Tepki puanı
687
Düşünce
Agnostik
Bilebilirsin tabiki. Mesela şöyle örnek vereyim.
Rahman 19-20;
19. İki denizi birbirine kavuşacak şekilde salmıştır,
20. İkisinin arasında engel vardır, birbirini aşmazlar.
Bu ayette bu iki denizin hangi denizler olduğu ve nerede olduğu söylenmemiş ve aradaki engel de bir kara parçası olabilir. Mesela alttaki foto gibi.

6962 ekini görüntüle
Veya dünya üzerinde gerçekten de iki deniz olup fizik kurallarını aşıp birbirlerine karışmayadabilirler. Dünya üzerinde böyle bir yerin keşfedilebilir bilemeyiz. Gördüğün gibi iki farklı yorum.
Ben ilk yorumu kabul etsem, ama sadece Allah'ın bileceği asıl yorumu farklı. Allah beni yakar mı o zaman ona karşı geldim diye?
 

FİLEozof

ll ☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,695
Tepki puanı
2,001
Düşünce
Panteist
Ayette bu ifade geçiyor.
te'vilihionun te'vilini
Ne demektir tevil?

Attım ya SÖZLÜK ANLAMINI.

Ayrıca ben Diyanet'in yalancısıym. Bu ayet beni dinden çıkaran şeylerin başını çekiyor. Sorduğum herkes saçmalamaktan başka bir şey yapmadı. Allah'a duyurulur kafir olmamın sebebi bu ayetin mealini yapan Diyanet'tir. Ben sorumluluk kabul etmiyorum. :D

Naslarda yer alan bir lafza taşıdığı muhtemel mânalardan birini tercih edip yükleme anlamında terim.
Ayetteki tevili müteşabih bağlamında değerlendirmelisiniz. Yani müteşabih olan bir şeyin gerçek manasını, doğru olduğunu bildiği şekilde yormak Allah’a hastır.
Bugün biz bu ayetleri yorumlayıp konuşuyorsak demek ki te'vil edebiliyormuşuz
Te’vil etmek de sıkıntı yok zaten. Te’vilinin doğruluğundan emin değilsen bu ayetin hiçbir açıklığı kalmamış demektir. Çünkü doğruluğundan emin olmadığın bir şey açık değildir.
Bulanık bir fotoğraf gördün, fotoğraftaki yüzün Ali olduğundan emin değilsen fotoğraf açık değil demektir.
 

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
973
Tepki puanı
196
Düşünce
Tarihselci
Ayetteki tevili müteşabih bağlamında değerlendirmelisiniz. Yani müteşabih olan bir şeyin gerçek manasını, doğru olduğunu bildiği şekilde yormak Allah’a hastır.

Te’vil etmek de sıkıntı yok zaten. Te’vilinin doğruluğundan emin değilsen bu ayetin hiçbir açıklığı kalmamış demektir. Çünkü doğruluğundan emin olmadığın bir şey açık değildir.
Bulanık bir fotoğraf gördün, fotoğraftaki yüzün Ali olduğundan emin değilsen fotoğraf açık değil demektir.
Bu dediklerini sadece tek bir dönemin coğrafyası ve şartları üzerinden diyorsanız evet haklısınız. Ama bize göre Kuran'ın verdiği muhkem mesajlar evrenseldir. Dolayısıyla senin dediğin şey şuna çıkıyor; peygamber, inen ayetleri sahabeye nasıl anlattıysa gerçek anlamı odur gibi anlam çıkıyor. Ama mesela Kuran'da Hadid 25 gibi ayetler var. Ayet demiri indirdik diyor. Elin 7.yy bedevisi nerden bilsin demirin dünyada oluşmayıp süpernova patlamalarından dünyaya uzaydan geldiğini. Tabiki orda ki manayı demiri indirdik değil de Allah'ın gücü buna yeter Allah en doğrusunu bilir gibi tevil etmesi lazımdı. Bu yüzden bugün bilimin bulduğu şeylerle örtüşen ayetleri o günün sahabesine ilk tevil olarak, Allahın bunu yapmaya gücü yeter şeklinde yorumlanması lazımdı. Bu da vahyin %100 tek bir dönemi sınırlamadığını gösterir. Senin dediğin nokta tevilin doğru olup olmamsı noktası, açıkçası verilmek istenen mesajlar kendini belli ettiği için teviller bakış açını artırır. Ayeti farklı durumlardan değerlendirme özelliği kazandırır. Onun dışında, tevilin farklılığı Kuran'ın vermek istediği muhkem mesajlara zarar vermez.
 

FİLEozof

ll ☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,695
Tepki puanı
2,001
Düşünce
Panteist
Onun dışında, tevilin farklılığı Kuran'ın vermek istediği muhkem mesajlara zarar vermez.
Burada sanırım açık olmamayı kastetmişsiniz.
Evet, beyaz rengin olduğu formada siyah rengin olması beyaz rengi etkilemez. Ama beyaz formada siyah renk olmaz.
Aynı şekilde açık ifadelerin bulunduğu Kuran’da açık olmayan ifadelerin bulunması buna zarar vermez. Ama apaçık Kuran’da kapalılığın hakim olması -mesela bunun için Hadid 25 gibi örnekleri varsayabilirim- Kuran’ın açıklığına zarar verir.
 

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
973
Tepki puanı
196
Düşünce
Tarihselci
Burada sanırım açık olmamayı kastetmişsiniz.
Evet, beyaz rengin olduğu formada siyah rengin olması beyaz rengi etkilemez. Ama beyaz formada siyah renk olmaz.
Aynı şekilde açık ifadelerin bulunduğu Kuran’da açık olmayan ifadelerin bulunması buna zarar vermez. Ama apaçık Kuran’da kapalılığın hakim olması -mesela bunun için Hadid 25 gibi örnekleri varsayabilirim- Kuran’ın açıklığına zarar verir.
Ama bunların kapalı olduğuna dair de kesin bir şey söyleyemiyoruz ki. Şayet kapalı olsaydı üzerinde hiç yorum yapamazdık. Şöyle bir soru sorayım. Hadid 25, Zariyat 47, Nur 40 gibi o dönem insanların bilim ile yorumlayamayacağı ayetlerde mi kapalıydı sence ? Çünkü o dönem bilim olmadığı için onlara da bu ayetler kapalı olmalıydı değil mi ?
 

FİLEozof

ll ☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,695
Tepki puanı
2,001
Düşünce
Panteist
Hadid 25, Zariyat 47, Nur 40 gibi o dönem insanların bilim ile yorumlayamayacağı ayetlerde mi kapalıydı sence ? Çünkü o dönem bilim olmadığı için onlara da bu ayetler kapalı olmalıydı değil mi ?
Güzel soru, konunun anlaşılması bakımından.
Bilginin açıklığı, bilgi ve bilgiye ulaşan kişi arasındaki bağlantının sağlamlığındadır. Yani ben o dönemde atomu anlatmaya kalksam açık olmayacak. Çünkü sorun, bilginin bağlantısında değil; karşı tarafın bağlantısında.

Kısacası “açıktır” ifadesi, muhatabı olduğu öznenin, sunulan nesneyi anlamasıyla anlam kazanacaktır.
 

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
973
Tepki puanı
196
Düşünce
Tarihselci
Güzel soru, konunun anlaşılması bakımından.
Bilginin açıklığı, bilgi ve bilgiye ulaşan kişi arasındaki bağlantının sağlamlığındadır. Yani ben o dönemde atomu anlatmaya kalksam açık olmayacak. Çünkü sorun, bilginin bağlantısında değil; karşı tarafın bağlantısında.

Kısacası “açıktır” ifadesi, muhatabı olduğu öznenin, sunulan nesneyi anlamasıyla anlam kazanacaktır.
Aynen comvaynen dostum 👍
 

bilgelikyolunda

ll ☆
Yazar
Mesajlar
16,258
Tepki puanı
1,325
Düşünce
Sünni
Önemli olan güneşi nasıl gördüğü değil, istiyorsa ekmeği çikolataya batarken görsün.

“Güneşin battığı yere varınca” diyor. Güneşin battığı yere nasıl vardı?
Cevabınız verdiğim iki anlam tabakasında var zaten.

Dönüp bakın yine anlamazsanız boş verin gitsin. :)
 

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
973
Tepki puanı
196
Düşünce
Tarihselci

Cellius

☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
886
Tepki puanı
765
Düşünce
Ateist
Bu ayette bu iki denizin hangi denizler olduğu ve nerede olduğu söylenmemiş ve aradaki engel de bir kara parçası olabilir. Mesela alttaki foto gibi.
Ayette bir mucizeden bahsediliyor. Kara parçası çok basit bir bilgi Kuran'da neden yazsın?
Veya dünya üzerinde gerçekten de iki deniz olup fizik kurallarını aşıp birbirlerine karışmayadabilirler.
Bütün sular birbirine karışır.
 

Hannibal

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,032
Tepki puanı
687
Düşünce
Agnostik
Bütün sular birbirine karışır.
Olur mu öyle şey? Dedemin doğduğu tarihlerde yapılan bir araştırmaya göre okyanus bilimci Abidin, yüzey direnci var, okyanuslar karışmaz, allah biricik, muho onun bitanesi demiştir kitabında. Bu bilgiyi de cahillik yolunda olan bazı insanlar vermiştir. Gayet inandırıcı ve açıklayıcı bir bilgi. Lütfen insanları yanlış yönlendirmeyin.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
973
Tepki puanı
196
Düşünce
Tarihselci
Ayette bir mucizeden bahsediliyor. Kara parçası çok basit bir bilgi Kuran'da neden yazsın?
Sanırım bu soruya da Bakara 26 cevap veriyor.
Bakara 26: Şüphe yok ki, Allah herhangi bir şeyi, bir sivrisineği, hatta onun da ötesindekini örnek vermekten utanıp çekinmez. Bunun karşısında iman edenler onun, Allah’tan gelen gerçek olduğunu bilirler, inkâr edenler ise "Allah, örnek olarak bununla neyi kastediyor?" derler. Allah birçok kimseyi onunla saptırır, birçok kimseyi de onunla doğru yola iletir; onunla başkalarını değil, ancak emrine karşı gelenleri saptırır.
 

Hannibal

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,032
Tepki puanı
687
Düşünce
Agnostik
Bakara 26: Şüphe yok ki, Allah herhangi bir şeyi, bir sivrisineği, hatta onun da ötesindekini örnek vermekten utanıp çekinmez. Bunun karşısında iman edenler onun, Allah’tan gelen gerçek olduğunu bilirler, inkâr edenler ise "Allah, örnek olarak bununla neyi kastediyor?" derler. Allah birçok kimseyi onunla saptırır, birçok kimseyi de onunla doğru yola iletir; onunla başkalarını değil, ancak emrine karşı gelenleri saptırır.
Rezilliğe bak adam soru soruyor diye demediğini bırakmamış allah bey. Allah beyden bir puan daha eksilttim.
 

siradan1mumin

Çaylak
Mesajlar
973
Tepki puanı
196
Düşünce
Tarihselci
Rezilliğe bak adam soru soruyor diye demediğini bırakmamış allah bey. Allah beyden bir puan daha eksilttim.
Ne rezilliğinden bahsediyorsun, burada senin rezil yorumundan başka bir rezillik göremiyorum, illa biz de hakaret mi edelim, cevap vermek zorunda değilsin, şurada biriyle bir şeyler konuşuyoruz, her boka atlamak zorunda mısın.
 

Hannibal

☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,032
Tepki puanı
687
Düşünce
Agnostik
Ne rezilliğinden bahsediyorsun, burada senin rezil yorumundan başka bir rezillik göremiyorum, illa biz de hakaret mi edelim, cevap vermek zorunda değilsin, şurada biriyle bir şeyler konuşuyoruz, her boka atlamak zorunda mısın.
Beğenmiyorsan bas engeli zırlama. Neye yorum yazacağımı sana soracak değilim.
 

Son konular

Üst