Kuranı Kerimin sonradan düzenlendiğinin delillerinden bir ayet daha: Vakıa 79

alemdar27

☆☆☆
Üye
Mesajlar
793
Tepki puanı
156
Düşünce
Deist
Diyanet İşleri Meali (Yeni)
Vakıa 79: Ona(kur'ana), ancak tertemiz olanlar dokunabilir.

Vakıa suresi Mekkede inen bir sûredir. yani ortada henüz bir kitap falan yok. Durum böyleyken nasıl oluyorda o KİTAP a temiz olanlar dokunabiliyor. ortada kitap olsa anlayacağız, ancak kitap haline gelmesi taaa ebu bekir döneminde (!) denk geliyor. Kitapsızlar sizi. Herşeyiniz mi yalan olur arkadaş....
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
8,285
Tepki puanı
530
Düşünce
Sünni
Diyanet İşleri Meali (Yeni)
Vakıa 79: Ona(kur'ana), ancak tertemiz olanlar dokunabilir.

Vakıa suresi Mekkede inen bir sûredir. yani ortada henüz bir kitap falan yok. Durum böyleyken nasıl oluyorda o KİTAP a temiz olanlar dokunabiliyor. ortada kitap olsa anlayacağız, ancak kitap haline gelmesi taaa ebu bekir döneminde (!) denk geliyor. Kitapsızlar sizi. Herşeyiniz mi yalan olur arkadaş....
Yanlış silsilesi daha başlıktan başlıyor. Kuran-ı Kerimin sonradan düzenlendiğine dair hiçbir delil yok ki bir ayet daha olsun :)

Üstelik bu ayet de delil değil. Sadece Arapça bilmeyenlerin cahilliğini ilandan ibaret. Arapça bilmemek ayıp da değil komik de ama bilmediği(cahil olduğu) halde Arapça bir metin hakkında yorum yapmak hem ayıp hem de komik :)

Şüphesiz,

“Ona/Kur’an’a ancak temizler dokunabilir." (Vakıa, 56/79)
mealindeki âyetin ilk ve en açık manası “Allah’tan Cebrail vasıtasıyla Hz. Muhammed (asm)’e inen Kur’an vahyinin arılığını, duruluğunu bozan şeytan, cin gibi hiçbir müfsit yaratığın eli dokunmamış, fikri karışmamış, kuruntuları bulaşmamıştır...” şeklindedir.

Âyette, “Kur’an’a ancak temizler dokunabilir” ifadesinin tercih edilmesi, manevî kirlilik sayılan abdestsizlik, cünüp ve hayız türü şeylere de işaret etmek için olduğunu söyleyen âlimlerin bu görüşünün yanlış olduğu anlamına gelmez. Kur’an’ın açık hükmü yanında başka şeylere de delalet etmesi, sonsuz ilahî ilmin bir gereğidir.

Arapça bilenler bu cümlenin bir ihbar cümlesi olduğunu bilir. Yani ilk anlam temiz olmayanlar dokunmasın değil, şimdiye kadar Kuranın nüzulüne aracılık edenlerin sadece temiz olanlar olduğu haber veriliyor.

Dolayısıyla, buradaki “dokunma” anlamına gelen mess kelimesi, Kur’an’ın içeriğinin peygambere iletilmesinde meleklerden başkasının rolünün olamayacağını ve müşriklerin iddia ettikleri gibi kâhin veya şair sözü olmadığını ifade etmektedir. Zira müşrikler cin ve şeytanların gökten gelen haberlerden çalıntı yapabildiklerine, kâhinlerin de onlardan bilgi aldıklarına, yine her şairin kendisine şiiri dikte eden bir şeytanın bulunduğuna inanıyorlardı; Hz. Peygamber’in de Kur’an’ı böyle bir yolla elde ettiğini ileri sürmüşlerdi.
 

alemdar27

☆☆☆
Üye
Mesajlar
793
Tepki puanı
156
Düşünce
Deist
Diyanet İşleri Meali (Yeni)
Vakıa 79: Ona(kur'ana), ancak tertemiz olanlar dokunabilir.

Vakıa suresi Mekkede inen bir sûredir. yani ortada henüz bir kitap falan yok. Durum böyleyken nasıl oluyorda o KİTAP a temiz olanlar dokunabiliyor. ortada kitap olsa anlayacağız, ancak kitap haline gelmesi taaa ebu bekir döneminde (!) denk geliyor. Kitapsızlar sizi. Herşeyiniz mi yalan olur arkadaş....
SADECE BU AYETTE KİTAP İFADESİ GEÇMİYOR TABİKİ;
Yeryüzünde yürüyen hiçbir hayvan ve iki kanadıyla uçan hiçbir kuş yoktur ki, sizin gibi bir ümmet olmasınlar. Biz Kitap'ta hiçbir şeyi eksik bırakmamışızdır." (En'am, 6/38)
Bu apaçık Kitabın ayetleridir; muhakkak onu Arapça Kur'ân olarak indirdik." (Yusuf, 12/1-2)
Bunlar Kur'an'ın ve apaçık Kitabın âyetleridir." (Neml, 27/1)

Ta-ha 113 :İşte böylece biz onu Arapça bir Kur’an olarak indirdik ve Allah’a karşı gelmekten sakınsınlar, yahut onlara bir uyarı versin diye onda tehditleri teker teker sıraladık. (KURANI İNDİRDİK ??? demekki kitap olarak hazır bir kuran vardı :ggsy:

fussilet 3: Bu, bilen bir kavim için, âyetleri Arapça okunarak açıklanmış bir kitaptır.

Zümer 41
: Doğrusu Biz, insanlar için Kitap'ı gerçekle sana indirdik; kim doğru yolda ise bu kendi lehinedir; sapıtan da kendi aleyhine sapıtmış olur. Sen onlara vekil değilsin.

Ahkaf 30: Cinler:“Ey kavmimiz, doğrusu biz Mûsâ'dan sonra indirilen, içindeki önceki kitaplara ait geçerli hükümleri doğrulayan, toplumda hakça düzeni gerçekleştirecek İslâm'ı, doğru, muhkem ve güvenli yolu, İslâmî hayat tarzını gösteren bir kitabı, Kur'ân'ı dinledik

Bakara 2:
Bu, kendisinde şüphe olmayan kitaptır. Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için yol göstericidir.
Daha önce kafirlere karşı zafer isterlerken kendilerine Allah katından ellerindeki (Tevrat’ı) doğrulayan bir kitap gelip de (Tevrat’tan) bilip öğrendikleri gerçekler karşılarına dikilince onu inkar ettiler…” (Bakara, 2/89, 91)

Zuhruf 4: Şüphesiz o, katımızdaki ana kitapta mevcuttur, çok yücedir, hikmetlerle doludur.

Enbiya 36: İnkâr edenler seni gördükleri zaman ancak alaya alırlar. “Bu mu ilâhlarınızı diline dolayan?” derler. Hâlbuki kendileri Rahmân’ın kitabını inkâr ediyorlar.

Enfal 75:
Daha sonra iman edip hicret eden ve sizinle birlikte cihad edenlere gelince, işte onlar da sizdendir. Allah’ın kitabınca, kan akrabaları birbirlerine (varis olmaya) daha lâyıktırlar. Şüphesiz Allah hakkıyla bilendir.

Ahzap 6: eygamber, mü’minlere kendi canlarından daha önce gelir. Onun eşleri de mü’minlerin analarıdır. Aralarında akrabalık bağı olanlar, Allah’ın Kitab’ına göre, (miras konusunda) birbirleri için (diğer) mü’minlerden ve muhacirlerden daha önceliklidirler.[436] Ancak dostlarınıza bir iyilik yapmanız başka. Bu (hüküm) Kitap’ta yazılıdır.*

Fatır 29: Şüphesiz, Allah’ın kitabını okuyanlar, namazı kılanlar ve kendilerine rızık olarak verdiğimiz şeylerden, gizlice ve açıktan Allah yolunda harcayanlar, asla zarar etmeyecek bir ticaret umabilirler.

UYAN MÜSELMAN KARDEŞİM seni kandırıyorlar, kekliyorlar. Henüz ortada kitap türü birşey yokken nasıl olurda kitaptan bahsedilir. Aklını başına al ve aramıza katıl. Bütün bu yukarıdaki ayetler kitabın sonradan yazıldığına en büyük delildir. Allah nasıl olurda hali hazırda kitap türü birşey olmadığı halde nasıl olurda kitap diye bahseder.
 

alemdar27

☆☆☆
Üye
Mesajlar
793
Tepki puanı
156
Düşünce
Deist
Yanlış silsilesi daha başlıktan başlıyor. Kuran-ı Kerimin sonradan düzenlendiğine dair hiçbir delil yok ki bir ayet daha olsun :)

Üstelik bu ayet de delil değil. Sadece Arapça bilmeyenlerin cahilliğini ilandan ibaret. Arapça bilmemek ayıp da değil komik de ama bilmediği(cahil olduğu) halde Arapça bir metin hakkında yorum yapmak hem ayıp hem de komik :)

Şüphesiz,


mealindeki âyetin ilk ve en açık manası “Allah’tan Cebrail vasıtasıyla Hz. Muhammed (asm)’e inen Kur’an vahyinin arılığını, duruluğunu bozan şeytan, cin gibi hiçbir müfsit yaratığın eli dokunmamış, fikri karışmamış, kuruntuları bulaşmamıştır...” şeklindedir.

Âyette, “Kur’an’a ancak temizler dokunabilir” ifadesinin tercih edilmesi, manevî kirlilik sayılan abdestsizlik, cünüp ve hayız türü şeylere de işaret etmek için olduğunu söyleyen âlimlerin bu görüşünün yanlış olduğu anlamına gelmez. Kur’an’ın açık hükmü yanında başka şeylere de delalet etmesi, sonsuz ilahî ilmin bir gereğidir.

Arapça bilenler bu cümlenin bir ihbar cümlesi olduğunu bilir. Yani ilk anlam temiz olmayanlar dokunmasın değil, şimdiye kadar Kuranın nüzulüne aracılık edenlerin sadece temiz olanlar olduğu haber veriliyor.

Dolayısıyla, buradaki “dokunma” anlamına gelen mess kelimesi, Kur’an’ın içeriğinin peygambere iletilmesinde meleklerden başkasının rolünün olamayacağını ve müşriklerin iddia ettikleri gibi kâhin veya şair sözü olmadığını ifade etmektedir. Zira müşrikler cin ve şeytanların gökten gelen haberlerden çalıntı yapabildiklerine, kâhinlerin de onlardan bilgi aldıklarına, yine her şairin kendisine şiiri dikte eden bir şeytanın bulunduğuna inanıyorlardı; Hz. Peygamber’in de Kur’an’ı böyle bir yolla elde ettiğini ileri sürmüşlerdi.
ZOOOOORTTTTTTT
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
8,285
Tepki puanı
530
Düşünce
Sünni
SADECE BU AYETTE KİTAP İFADESİ GEÇMİYOR TABİKİ;
Yeryüzünde yürüyen hiçbir hayvan ve iki kanadıyla uçan hiçbir kuş yoktur ki, sizin gibi bir ümmet olmasınlar. Biz Kitap'ta hiçbir şeyi eksik bırakmamışızdır." (En'am, 6/38)
Bu apaçık Kitabın ayetleridir; muhakkak onu Arapça Kur'ân olarak indirdik." (Yusuf, 12/1-2)
Bunlar Kur'an'ın ve apaçık Kitabın âyetleridir." (Neml, 27/1)

Ta-ha 113 :İşte böylece biz onu Arapça bir Kur’an olarak indirdik ve Allah’a karşı gelmekten sakınsınlar, yahut onlara bir uyarı versin diye onda tehditleri teker teker sıraladık. (KURANI İNDİRDİK ??? demekki kitap olarak hazır bir kuran vardı :ggsy:

fussilet 3: Bu, bilen bir kavim için, âyetleri Arapça okunarak açıklanmış bir kitaptır.

Zümer 41
: Doğrusu Biz, insanlar için Kitap'ı gerçekle sana indirdik; kim doğru yolda ise bu kendi lehinedir; sapıtan da kendi aleyhine sapıtmış olur. Sen onlara vekil değilsin.

Ahkaf 30: Cinler:“Ey kavmimiz, doğrusu biz Mûsâ'dan sonra indirilen, içindeki önceki kitaplara ait geçerli hükümleri doğrulayan, toplumda hakça düzeni gerçekleştirecek İslâm'ı, doğru, muhkem ve güvenli yolu, İslâmî hayat tarzını gösteren bir kitabı, Kur'ân'ı dinledik

Bakara 2:
Bu, kendisinde şüphe olmayan kitaptır. Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için yol göstericidir.
Daha önce kafirlere karşı zafer isterlerken kendilerine Allah katından ellerindeki (Tevrat’ı) doğrulayan bir kitap gelip de (Tevrat’tan) bilip öğrendikleri gerçekler karşılarına dikilince onu inkar ettiler…” (Bakara, 2/89, 91)

Zuhruf 4: Şüphesiz o, katımızdaki ana kitapta mevcuttur, çok yücedir, hikmetlerle doludur.

Enbiya 36: İnkâr edenler seni gördükleri zaman ancak alaya alırlar. “Bu mu ilâhlarınızı diline dolayan?” derler. Hâlbuki kendileri Rahmân’ın kitabını inkâr ediyorlar.

Enfal 75:
Daha sonra iman edip hicret eden ve sizinle birlikte cihad edenlere gelince, işte onlar da sizdendir. Allah’ın kitabınca, kan akrabaları birbirlerine (varis olmaya) daha lâyıktırlar. Şüphesiz Allah hakkıyla bilendir.

Ahzap 6: eygamber, mü’minlere kendi canlarından daha önce gelir. Onun eşleri de mü’minlerin analarıdır. Aralarında akrabalık bağı olanlar, Allah’ın Kitab’ına göre, (miras konusunda) birbirleri için (diğer) mü’minlerden ve muhacirlerden daha önceliklidirler.[436] Ancak dostlarınıza bir iyilik yapmanız başka. Bu (hüküm) Kitap’ta yazılıdır.*

Fatır 29: Şüphesiz, Allah’ın kitabını okuyanlar, namazı kılanlar ve kendilerine rızık olarak verdiğimiz şeylerden, gizlice ve açıktan Allah yolunda harcayanlar, asla zarar etmeyecek bir ticaret umabilirler.

UYAN MÜSELMAN KARDEŞİM seni kandırıyorlar, kekliyorlar. Henüz ortada kitap türü birşey yokken nasıl olurda kitaptan bahsedilir. Aklını başına al ve aramıza katıl. Bütün bu yukarıdaki ayetler kitabın sonradan yazıldığına en büyük delildir. Allah nasıl olurda hali hazırda kitap türü birşey olmadığı halde nasıl olurda kitap diye bahseder.
Allah katında Kuran zaten var. Sadece parça parça indirilmesi 23 yıl sürmüş. Arapça bilmiyorsunuz, Kuranla ilgili bu gibi temel bilgileri de bilmiyorsunuz. Bir de kalkmış insanların uyanması için çağrı yapıp, keklendiklerini iddia ediyorsunuz. Gerçekten trajikomik...
 

alemdar27

☆☆☆
Üye
Mesajlar
793
Tepki puanı
156
Düşünce
Deist
Allah katında Kuran zaten var. Sadece parça parça indirilmesi 23 yıl sürmüş. Arapça bilmiyorsunuz, Kuranla ilgili bu gibi temel bilgileri de bilmiyorsunuz. Bir de kalkmış insanların uyanması için çağrı yapıp, keklendiklerini iddia ediyorsunuz. Gerçekten trajikomik...
zaaaarrrrttttt
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,428
Tepki puanı
1,462
Düşünce
Ateist
Nasıl tefsirciler yorumlar yapıyorlar yok şeytanlar dokunamaz yok aptessizler dokunamaz diyorlarsa bu da dinsiz yorumu! Böyle yorumlamak yasaklanamayacağına göre! Öyle yasaktı haramdı günahtı anlamaz dinsiz ve ateistler. Yorumlar atıverir!
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
8,285
Tepki puanı
530
Düşünce
Sünni
Nasıl tefsirciler yorumlar yapıyorlar yok şeytanlar dokunamaz yok aptessizler dokunamaz diyorlarsa bu da dinsiz yorumu! Böyle yorumlamak yasaklanamayacağına göre! Öyle yasaktı haramdı günahtı anlamaz dinsiz ve ateistler. Yorumlar atıverir!
İşte tefsircilerle farkınız bu. Adamlar diğer ayetler, hadisler, nüzul sebebi, Arapça grameri vs gibi birçok veri ile hareket ederken siz yorumlar atıveriyorsunuz.

Sadece cahil olduğunuz konularda yorum atıverince komik duruma düşüyorsunuz. Bunu da problem etmiyorsanız, yorum atıvermeye devam edin, tercih sizin:)
 

kavak

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,269
Tepki puanı
515
Düşünce
Ateist
Bu herşeye gücü yeten Arap tanrısının derdini anlatması için tefsire mi ihtiyacı varmış?!:akay:
Tefsirsiz olmuyor muy muuuuuuuuuuş!
Amanıın, komşular...gelin hele bir...
Bakııın, neler vayyyymış neleeeer!
 

kavak

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,269
Tepki puanı
515
Düşünce
Ateist
Bu herşeye gücü yeten Arap tanrısının derdini anlatması için tefsire mi ihtiyacı varmış?!:akay:
Tefsirsiz olmuyor muy muuuuuuuuuuş!
Amanıın, komşular...gelin hele bir...
Bakııın, neler vayyyymış neleeeer!
Ekleme...
Bu tefsir zımbırtısını piyasaya sürenler, kullanan ve inanan safkan müslümanlar resmen taptıkları tanrıyı yetersiz ve kabiliyetsiz konumuna koymaktadırlar. Eh...müstehak bence.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,428
Tepki puanı
1,462
Düşünce
Ateist
Hadis ve inme nedenleri kadar uydurması sallaması basit konu yok. Keyfince masal uydurabilirsin. Diğer pasajlardan bu yorumu çürütecek bir veri yok. Gramerde zaten yok. Al sana nur topu gibi bir yorum!
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
8,285
Tepki puanı
530
Düşünce
Sünni
Bu herşeye gücü yeten Arap tanrısının derdini anlatması için tefsire mi ihtiyacı varmış?!:akay:
Tefsirsiz olmuyor muy muuuuuuuuuuş!
Amanıın, komşular...gelin hele bir...
Bakııın, neler vayyyymış neleeeer!
Saman adam safsatası yapıyorsunuz. Önce bizim söylemediğimiz bir şeyi söylemişiz gibi yapıp sonra da kendi uydurduğunuz bu şey üzerinden yorum yapıyorsunuz.

Öncelikle her şeye gücü yeten bir Arap Tanrısı ben bilmiyorum. Söz konusu Kuransa ortada bir Arap Tanrısından bahsedilemez.

Kuran her seviyede insanın kendi seviyesinde istifade edebileceği şekilde nazil olmuştur. En seviyesiz insan bile kendi seviyesinde istifade edebilir ama var olan cümleyi Arapça gramerine vs aykırı bir şekilde yorum atıverirseniz bu anlaşılmayacak bir şekilde indirildiğini değil sizin işkembeden salladığınızı gösterir.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
8,285
Tepki puanı
530
Düşünce
Sünni
Hadis ve inme nedenleri kadar uydurması sallaması basit konu yok. Keyfince masal uydurabilirsin.
Uydurabilirsiniz ama bu sizin uydurmanız olur ve yine yorum atıvermiş olursunuz ve sahih kaynaklardan bu uydurmalarınız anında çürütülebilir.

Sahih hadisler ve nüzul sebepleri ise kimin kimden rivayet ettiği bizzat Hz Peygamberin ağzından işiten kişiye kadar rivayet zincirinin net olduğu, bu rivayet edenlerin hayatları ayrıntılı olarak bilinen ve Müslüman olduktan sonra hayatlarında başkalarının görebileceği umuma açık bir yerde bir şey yememek gibi en küçük bir İslami edebe aykırı davranış görülmemiş, tek yalanına şahit olunmamış güvenilir kimseler aracılığıyla Hz Peygamber zamanından beri kaydedilen bilgilerdir. Detaylı bilgi için isteyen linke tıklayabilir
Diğer pasajlardan bu yorumu çürütecek bir veri yok.
Zümer 41:
Biz bu kitabı sana, insanlar için hak ile indirdik. O halde kim doğru yola gelirse kendi lehinedir. Kim de saparsa, sırf kendi aleyhine olarak sapar. Sen onların üzerine vekil değilsin.

Ahkaf 30:
Onlar kavimlerine şöyle dediler: "Ey kavmimiz! Gerçekten biz Musa'dan sonra indirilen ve kendisinden öncekileri tasdik eden bir kitap dinledik. O kitap gerçeği ve doğru yolu gösteriyor.

Fatır 29:
Allah'ın kitabını okuyan, namazı kılan ve kendilerine verdiğimiz rızıktan gizli ve açık olarak verenler, kesinlikle batma ihtimali olmayan bir ticaret umarlar.

Daha fazla örnek de verilebilir ama uzatmama adına bu kadarını yeterli görüyorum.

Bu ayetler ile Kuranın sonradan insanlar tarafından toplandığı yorumu çelişiyor. Bu ayetleri bilmediğiniz halde cahil olduğunuz bir konuda "bu yorumu çürütecek bir veri yok" diye cahil cahil yorum mu yaptınız? Yoksa bunları bildiğiniz halde bile bile insanlara yalan mı söylediniz?
Gramerde zaten yok.
Yazmıştık:

Şüphesiz,

“Ona/Kur’an’a ancak temizler dokunabilir." (Vakıa, 56/79)
mealindeki âyetin ilk ve en açık manası “Allah’tan Cebrail vasıtasıyla Hz. Muhammed (asm)’e inen Kur’an vahyinin arılığını, duruluğunu bozan şeytan, cin gibi hiçbir müfsit yaratığın eli dokunmamış, fikri karışmamış, kuruntuları bulaşmamıştır...” şeklindedir.

Arapça bilenler bu cümlenin bir ihbar cümlesi olduğunu bilir. Yani ilk anlam temiz olmayanlar dokunmasın değil, şimdiye kadar Kuranın nüzulüne aracılık edenlerin sadece temiz olanlar olduğu haber veriliyor.

Şimdi Arapça gramerini bilmediğiniz veya yazdıklarımızı okumadığınız halde cahil olduğunuz bir konuda "gramerde zaten yok" diye cahil cahil yorum mu yaptınız? Yoksa bunları bildiğiniz veya okuduğunuz halde bile bile insanlara yalan mı söylediniz?
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
3,428
Tepki puanı
1,462
Düşünce
Ateist
Ne ayetlerde ne gramerde hiç bir şekilde yorumu çürütecek veri yok.
 

kavak

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,269
Tepki puanı
515
Düşünce
Ateist
Saman adam safsatası yapıyorsunuz. Önce bizim söylemediğimiz bir şeyi söylemişiz gibi yapıp sonra da kendi uydurduğunuz bu şey üzerinden yorum yapıyorsunuz.

Öncelikle her şeye gücü yeten bir Arap Tanrısı ben bilmiyorum. Söz konusu Kuransa ortada bir Arap Tanrısından bahsedilemez.

Kuran her seviyede insanın kendi seviyesinde istifade edebileceği şekilde nazil olmuştur. En seviyesiz insan bile kendi seviyesinde istifade edebilir ama var olan cümleyi Arapça gramerine vs aykırı bir şekilde yorum atıverirseniz bu anlaşılmayacak bir şekilde indirildiğini değil sizin işkembeden salladığınızı gösterir.
Boş boş kanuşmuşsun yine...yalancı ve dedikoducu zerzevat!
Sallamasyonlarla senin aran daha iyidir!
Piyasada zibil gibi tefsir var, yalan mı?
Piyasada zibil gibi bol parantezli tercümeler var, yalan mı?
İslam dünyası, bu menem kitabın içeriğı hakkında 100% hemfikir değil, yalan mı?


Senin Arap tanrın da belli, ismi de belli. Ve onun herşeye gücü yetmediğini söylüyorsan yapacak birşey yok
Onun namına üzüldüm şahsen!
Oku bir daha!
Bu herşeye gücü yeten Arap tanrısının derdini anlatması için tefsire mi ihtiyacı varmış?!:akay:
Tefsirsiz olmuyor muy muuuuuuuuuuş!
Amanıın, komşular...gelin hele bir...
Bakııın, neler vayyyymış neleeeer!
Ekleme...
Bu tefsir zımbırtısını piyasaya sürenler, kullanan ve inanan safkan müslümanlar resmen taptıkları tanrıyı yetersiz ve kabiliyetsiz konumuna koymaktadırlar. Eh...müstehak bence.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
8,285
Tepki puanı
530
Düşünce
Sünni
Boş boş kanuşmuşsun yine...yalancı ve dedikoducu zerzevat!
Sallamasyonlarla senin aran daha iyidir!
Piyasada zibil gibi tefsir var, yalan mı?
Piyasada zibil gibi bol parantezli tercümeler var, yalan mı?
İslam dünyası, bu menem kitabın içeriğı hakkında 100% hemfikir değil, yalan mı?


Senin Arap tanrın da belli, ismi de belli. Ve onun herşeye gücü yetmediğini söylüyorsan yapacak birşey yok
Onun namına üzüldüm şahsen!
Oku bir daha!
Hakaretlerinizi aynen iade ederim.

Hakaret etmek fikri acizlik itirafıdır.

Yazmıştık:

Kuran her seviyede insanın kendi seviyesinde istifade edebileceği şekilde nazil olmuştur. Bu yüzden farklı seviyedeki ve farklı donanımlardaki insanların Kuran denizinden farklı inci ve mercanlar çıkarması doğaldır. Bu Kuranın üstünlüğünü gösterir.

Arzu edenler Kurandaki eşsiz ifade üstünlüğünü gösteren örnekler için linke tıklayabilir:
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

kavak

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,269
Tepki puanı
515
Düşünce
Ateist
Hakaretlerinizi aynen iade ederim.

Hakaret etmek fikri acizlik itirafıdır.

Yazmıştık:

Kuran her seviyede insanın kendi seviyesinde istifade edebileceği şekilde nazil olmuştur. Bu yüzden farklı seviyedeki ve farklı donanımlardaki insanların Kuran denizinden farklı inci ve mercanlar çıkarması doğaldır. Bu Kuranın üstünlüğünü gösterir.

Arzu edenler Kurandaki eşsiz ifade üstünlüğünü gösteren örnekler için linke tıklayabilir:
Sen sayıkladıkça...
Bu herşeye gücü yeten Arap tanrısının derdini anlatması için tefsire mi ihtiyacı varmış?!:akay:
Tefsirsiz olmuyor muy muuuuuuuuuuş!
Amanıın, komşular...gelin hele bir...
Bakııın, neler vayyyymış neleeeer!
Ekleme...
Bu tefsir zımbırtısını piyasaya sürenler, kullanan ve inanan safkan müslümanlar resmen taptıkları tanrıyı yetersiz ve kabiliyetsiz konumuna koymaktadırlar. Eh...müstehak bence.
Piyasada zibil gibi tefsir var, yalan mı?
Piyasada zibil gibi bol parantezli tercümeler var, yalan mı?
İslam dünyası, bu menem kitabın içeriğı hakkında 100% hemfikir değil, yalan mı?


Senin Arap tanrın da belli, ismi de belli. Ve onun herşeye gücü yetmediğini söylüyorsan yapacak birşey yok
Onun namına üzüldüm şahsen!
Oku bir daha!
 
Yazarı tarafından düzenlendi:
Üst