Kuran’ın Doğduğu Yer: Petra

Ahlaksız

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
856
Tepki puanı
507
Düşünce
Ateist
Dan Gibson'un youtube'da kanalı var ve aktif şekilde video yayınlıyor..Bu videolara altyazı ekleyecek birisi yok mu?
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
4,045
Tepki puanı
1,627
Düşünce
Ateist
Evet, ilginç olayı resmetmişler: Kâbe'nin kıblesi Kudüs!!!

Kıblenin kıblesi var! Kuzey kutbunun kuzey kutbu gibi! :D
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
9,609
Tepki puanı
624
Düşünce
Sünni
Kiliselerde apsis,camilerde mihrab denilen yer var ya;aynı bölge Kabe'de de var ve bu bölgeye HICIR denir..Yani bu bölge,Kabe'nin kıblesini gösterir ve bu Hıcır,Petra veya Kudüs'e doğru bakıyor..
Hicr-i İsmailin mihrabla alakası yok. Orası da Kabe’nin içinden sayılır :)
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
9,609
Tepki puanı
624
Düşünce
Sünni
Doğru,içinden sayılır..
Elini kafana koyup söyler misin lütfen..Bu hıcır mihraba benzemiyor mu:ayy:
Her mihraba benzeyeni kıbleyi gösteriyor mu diyeceğiz? :)
İmam, Kudüs’e yönelince cemaat de Kabe’nin içinde mi kılıyormuş namazı. Küçücük Kabe kaç kişi alacak? Kabe’nin Kıblesi Kudüs olsa Kabe niye yapılmış o zaman? :)
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

Ahlaksız

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
856
Tepki puanı
507
Düşünce
Ateist
Herod ya da Hirodes adında bir kral var;
https://tr.wikipedi0.org/wiki/Hirodes
Bugün Yahudiler,bu Yahudi kralın yaptırdığı tapınağın olduğu yeri ayakta tutan duvarın olduğu yerde,yani ağlama duvarında ibadet/dua ediyorlar..
Bu kralın annesi Petra'lı..!
Bu kral M.Ö.19'da tapınağı yaptırıyor ki,bu 3.tapınak olur..Önceki Zerubbabel'in,bir önceki de Süleyman'ın tapınağıdır..
M.S.70'de de tapınağı yıkılıyor..
Bu tapınağın önden görünüşünü ortaçağda resmedenler,sanki Petra'daki el hazne'yi resmetmiş gibidirler..Bu yıkılan Yahudi tapınağı,Petra'daki El Hazne'ye çok benziyor..
Acaba Petra'daki EL HAZNE,yahudilerin benimsediği bir yer olabilir mi?Ya da burayı da Yahudiler yaptırmış olabilir mi?
Bu EL HAZNE denilen yapıyı yıkamazsınız,bu da önemli bir ayrıntı bence..
Bu yapının M.Ö. 1.yüzyılda yaptırıldığı söylenir;
https://yoldaolmak.com/petranin-bilinen-yuzu-el-hazne.html
Yani Herod'un yaptırdığı tapınakla aynı yüzyılda yapılmış..!
EL HAZNE'nin bulunduğu NEBATİ krallığı da M.S.106'da yıkılmış;
https://tr.wikipedi0.org/wiki/Nebatî_Krallığı
EL HAZNE'nin yapılmasından çok kısa bir süre sonra,krallık yıkılmış..Ne ilginçtir ki,aynı süreçte Herod'un tapınağı da yıkılmış..
Peki,yahudiler burada,yani Petra'da yaşamış olabilirler mi?Büyük ihtimalle..
Yahudi merkezlerini gösteren bir haritada,Petra'nın olduğu noktanın bir tık altında bir merkez gösteriliyor..Burası Petra'nın güneyinde bir yer de olabilir,Petra'da olabilir..
Ayrıca Petra'daki o turistik alana Musa vadisi dendiğini veya Petra'da bir dağ/tepe üzerinde Harun türbesi/mezarı olduğunu söylemek lazım..
https://www.aa.com.tr/tr/dunya/petrada-hazreti-harunun-turbesi-ziyarete-kapatildi/1547497
Zaten Yahudilerin ticaretle uğraştıklarını ve Petra'lıların da ticaret yaptıklarını biliyoruz..
Haliyle burada Yahudilerin yaşadığını söyleyebiliriz..Mesele şu;Yahudiler EL HAZNE'yi tapınak olarak gördüler mi,görmediler mi?
Petra'da daha çok Duşara ve El lat tapınakları üzerinde duruluyor ama bu EL HAZNE,hakikaten Yahudilerin tapınağı olabilir..O süreçte EL HAZNE'yi yıkılamayan bir tapınak olarak görmüş olabilirler ama sonradan düşünceleri değişmiş olabilir..
Kabe'yle ilgili şunları da belirteyim..Yahudiler Kudüs'e dönerek ibadet ediyorlar..Kabe'nin bir Yahudi tapınağı olduğunu Welhaussen gibi uzmanlar belirtirler ve Kabe'nin yönünün Kudüs'e dönük olduğu da belirtilir..Kudüs'teki tapınak yıkıldı ama Petra'da,bu yıkılan tapınağın önden görünüşü nerdeyse aynı olan bir tapınak var..
Kabe'de Kudüs'e dönük gibi dursa da,Petra'ya da dönük gibi..Kabe'nin önündeki Hıcır'dan bir çizgi çekerseniz,iki noktayı da kıble olarak görebilirsiniz..
Yani Kabe bir sinagog olarak yapılmış ve kıblesi de Petra'daki EL HAZNE olarak belirlenmiş olabilir..

Dipnot:Youtube'da şöyle bir video gördüm;
Çeviriden pek bir şey anlaşılmıyor ama video başlığına göre Petra,yahudilerin gizli saklanma yeriymiş..!
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
9,609
Tepki puanı
624
Düşünce
Sünni
Kabe’nin Yemen tarafına bakan kısmı da var. Yemen’de bir tapınak falan yok mu, Kabe’nin kıblesini orası ilan edelim :)
 

Ahlaksız

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
856
Tepki puanı
507
Düşünce
Ateist
Sesli düşünmeye devam edeyim..

Herodot,Arapları sanki Mısırlıların komşuları gibi anlatır..Mesela bugün Akabe körfezi denilen yere Arabistan körfezi der..Arabistan'ı sanki Sina yarımadası ve bu bölgenin doğusu gibi görür..
Bu arapların Dionysos ve Urania adlarında iki tanrıyı bildiklerini söyler..Arapların saçlarını Dionysos gibi kestiklerini,yani şakakları üzerinde bir halka gibi kestiklerini belirtir..
-Herodot'un bahsettiği araplar,nebatiler olmalıdır..Herodot 5.yüzyılda yaşamış ama Nebatilerin tarihi 1,hatta 2 yüzyıl daha eski diyebiliriz..
-Nebatiler araplar..Arapça konuşuyorlar ama Aramice yazıyorlar..
-Dionysos'un Yahudilerin tanrısı Yahve olduğunu ve Nebati krallığının kurulma aşamasında,yahudilerin Kudüs'ten sürüldüklerini de biliyoruz..Yani Petra'da Yahudiler olmalı.
-Dionysos ve Duşara'nın aynı tanrı olduğunu da biliyoruz..
-Duşara'nın ne olduğu hakkında;
Erol Sever'den(islamın kaynakları 1 kitabı) bir alıntı;''4.yüzyılın sonlarında 6 ocak meryem ana yortusunda Petra'daki bir kilisede arapça ilahiler okunuyor ve meryem ananın adı KA'B(bakire) olarak geçiyordu..İsa'ya ise arapça Dhu Şara adı verilmişti..''
------------
Folklor ve mitoloji sözlüğünde Duşara,Dusura olarak şöyle tanıtılır;''Her yıl ölüp yeniden dirilen Nabatea güneş tanrısının adı olup Khaabu'nun oğludur..''
-Dan Gibson'un mancınıklarla yıkıldığı dediği Petra'daki tapınak,Duşara tapınağıdır..Yani bu tapınak,yahudilerin Yahve,Yunanlıların Dionysos ve Hristiyanların da İsa dediği tanrının tapınağıdır..!
-Petra'da Yahudiler varlar..Dan Gibson'un belgeselinde hahamların bu bölgede olduğu belirtilir..Petra'da Hristiyanların olduğu da malum..
Şimdi en başa dönelim..Yahudilerin saçlarına..Altta Yahudilerin tanrısı diye lanse ettiğim Dionysos ve Ortodoks haredi Yahudilerin resimleri var;
33.jpg

55.jpg

dionysos resimleri.jpg

haredi.jpg

haredi1.jpg


Herodot arapların Dionysos gibi saçlarını kestiğini söylemiş ama gördüğünüz gibi Yahudiler de aynı Dionysos gibi saçlarını kesmişler/kesiyorlar..Dionysos için bakınız;
Bu çok detaylı/muğlak konuların İslam'la ne alakası var?
1-Duşara'nın kendisi kara bir taştan ibaret..125 cm*65cm ölçülerinde dikdörtgen yontulmamış bir taş..Aynı şekilde siyah bir taş olarak görülen tanrıça Menat ile beraber bir kitabede görülmüş..Yani ortada siyah bir taş var ve biz Kabe'nin güneydoğu köşesinde siyah bir taşın olduğunu biliyoruz..
2-Duşara'nın annesi Kab veya Khaabu olarak anılmış..Müslümanların tavaf ettiği binanın adının da Kabe olduğunu biliyoruz..
Petra ve Mekke ile ilgili bu iki bağlantı yetmez mi?
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
9,609
Tepki puanı
624
Düşünce
Sünni
Sesli düşünmeye devam edeyim..

Herodot,Arapları sanki Mısırlıların komşuları gibi anlatır..Mesela bugün Akabe körfezi denilen yere Arabistan körfezi der..Arabistan'ı sanki Sina yarımadası ve bu bölgenin doğusu gibi görür..
Bu arapların Dionysos ve Urania adlarında iki tanrıyı bildiklerini söyler..Arapların saçlarını Dionysos gibi kestiklerini,yani şakakları üzerinde bir halka gibi kestiklerini belirtir..
-Herodot'un bahsettiği araplar,nebatiler olmalıdır..Herodot 5.yüzyılda yaşamış ama Nebatilerin tarihi 1,hatta 2 yüzyıl daha eski diyebiliriz..
-Nebatiler araplar..Arapça konuşuyorlar ama Aramice yazıyorlar..
-Dionysos'un Yahudilerin tanrısı Yahve olduğunu ve Nebati krallığının kurulma aşamasında,yahudilerin Kudüs'ten sürüldüklerini de biliyoruz..Yani Petra'da Yahudiler olmalı.
-Dionysos ve Duşara'nın aynı tanrı olduğunu da biliyoruz..
-Duşara'nın ne olduğu hakkında;

-Dan Gibson'un mancınıklarla yıkıldığı dediği Petra'daki tapınak,Duşara tapınağıdır..Yani bu tapınak,yahudilerin Yahve,Yunanlıların Dionysos ve Hristiyanların da İsa dediği tanrının tapınağıdır..!
-Petra'da Yahudiler varlar..Dan Gibson'un belgeselinde hahamların bu bölgede olduğu belirtilir..Petra'da Hristiyanların olduğu da malum..
Şimdi en başa dönelim..Yahudilerin saçlarına..Altta Yahudilerin tanrısı diye lanse ettiğim Dionysos ve Ortodoks haredi Yahudilerin resimleri var;
Ekli dosyayı görüntüle 1763
Ekli dosyayı görüntüle 1764
Ekli dosyayı görüntüle 1765
Ekli dosyayı görüntüle 1766
Ekli dosyayı görüntüle 1767

Herodot arapların Dionysos gibi saçlarını kestiğini söylemiş ama gördüğünüz gibi Yahudiler de aynı Dionysos gibi saçlarını kesmişler/kesiyorlar..Dionysos için bakınız;
Bu çok detaylı/muğlak konuların İslam'la ne alakası var?
1-Duşara'nın kendisi kara bir taştan ibaret..125 cm*65cm ölçülerinde dikdörtgen yontulmamış bir taş..Aynı şekilde siyah bir taş olarak görülen tanrıça Menat ile beraber bir kitabede görülmüş..Yani ortada siyah bir taş var ve biz Kabe'nin güneydoğu köşesinde siyah bir taşın olduğunu biliyoruz..
2-Duşara'nın annesi Kab veya Khaabu olarak anılmış..Müslümanların tavaf ettiği binanın adının da Kabe olduğunu biliyoruz..
Petra ve Mekke ile ilgili bu iki bağlantı yetmez mi?
Sözlükte “dört köşeli veya küp şeklinde olmak” anlamındaki ka‘b (كعب) kökünden gelen ka‘be “küp şeklinde nesne” demektir. Sadece isimler arasındaki harf benzerliklerinden yola çıkılarak yapılan yorumlar Trump isminin turptan geldiğini iddia etmek kadar saçma :)
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
4,045
Tepki puanı
1,627
Düşünce
Ateist
Ya o değil de ben bu Avrupa'nın bu resim heykel kültürüne hasta oluyorum ya! Bu nasıl güçlü bir kültürdür, inanamıyorum! Dünyanın başka hiç bir yerinde var mı şöyle olağanın üstünde bir şey? Yok! İnanılmaz.

Bu Rönesans bunları uçurdu yani, çok yükseğe zıplattı, resim günah heykel put diyen bir anlayışla bunların tozunu bile yutmak serap, değil bunlara yetişmek!

Bu Rönesans eserleri olağanın çok üstünde yani, bu kadar harika işler insan elinden çıkar mı inanamıyorum! Rivayet edilir ki Michelangelo Musa heykelini bitirdikten sonra elinde çekici ile geri çekilip heykele bakmış. Kendi eseri ama hayran olmamak olanaksız! Elinde Tevrat levhaları tutan Musa sanki birden ayağa kalkıp konuşmaya başlayacak gibi! Birden coşkuya kapılıp elindeki çekici fırlatarak "konuş ey Musa!" diye bağırmış! Musa heykeline baktığım zaman onu anlayabiliyorum. Konuşmaya hazır bir yüz, levhaları sıkıca tutmuş kolu, ayağa kalkmak için gerilmiş bacaklar. Olağanın çok üstünde yani, böyle bir şey nasıl yapılır hiç bilmiyorum. Adam yapmış yani, daha ne denir! Mükemmel yapmış, daha iyisi olamayacak şekilde yapmış.

İslamın hava civa olduğunu sadece bu resim heykel kültüründen bihaber oluşundan bile anlamak mümkün. Sadece Michelangelo'nun olağanüstü heykelleri mi, daha Rönesans'da neler var neler, bitmez hazine gibi! İnanamıyorum. Bu kadar olağanın üstünde zengin bir kültüre inanamıyorum!
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
9,609
Tepki puanı
624
Düşünce
Sünni
Sanatı sadece resim heykelden zannetmek ancak @Burcuva gibi Çinin Uygurlara yaptığı soykırımı bile savunan birine yakışır.

Bursa’da 1396-1400 yılları arasında yapılan Bursa Ulu Camiinin minberi gerçek anlamıyla muhteşem bir sanat eseridir. Sanat tarihi açısından, Selçuklu oyma sanatından Osmanlı ahşap oymacılığı sanatına geçişin en önemli örneklerinden biri olarak gösterilir.

Hacı Abdülaziz oğlu Mehmed isimli bir sanatkar tarafından yapıldığı bilinen minber (çünkü sanatçı minber üzerine kendi ismini yazmıştır), ceviz ağacındandır ve “kündekâri” dediğimiz yöntemle inşa edilmiştir. Yani, minberin parçaları çivi veya yapıştırma ile değil, birbirine geçip bir arada tutunabilecek biçimde tasarlanmıştır.

1575453156940.png


Bu minber, tarihi olduğu kadar işçiliği ve sanat değeri açısından da eşsizdir.

Evliya Çelebi bu minberi şöyle anlatır; “Üzerindeki çiçek resimleriyle yazılarını, cihan ressamları toplansa yapamazlar, örneği yoktur”. Bu cümle son derece doğrudur, çünkü Osmanlı’nın daha sonraki dönemlerinde bu kadar ince işlenmiş ve sanat değeri yüksek cami minberlerine son derece nadir rastlanır.
 

Ahlaksız

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
856
Tepki puanı
507
Düşünce
Ateist
Dan Gibson,videousunda iki kayanın olduğunu gösteriyor..7;26'ya bakarsanız Sela ve Petra'nın alt alta gösterildiğini görürsünüz..İki yerleşim yeri de ''kaya'' demek..Videonun 18;30'dan sonrasına dikkat..Bu iki kaya isimli yerleşim yerlerine yakın bir yerde Muhammed'in ortaya çıktığını söyleyen birisi var..
Alttaki haritanın sol üstüne bakarsanız,MOCA diye bir yeri görürsünüz..Arabia Petra bölgesinde,Petra'nın doğusunda..!
https://www.wdl.org/en/item/2923/view/1/1/
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
9,609
Tepki puanı
624
Düşünce
Sünni
Dan Gibson,videousunda iki kayanın olduğunu gösteriyor..7;26'ya bakarsanız Sela ve Petra'nın alt alta gösterildiğini görürsünüz..İki yerleşim yeri de ''kaya'' demek..Videonun 18;30'dan sonrasına dikkat..Bu iki kaya isimli yerleşim yerlerine yakın bir yerde Muhammed'in ortaya çıktığını söyleyen birisi var..
Alttaki haritanın sol üstüne bakarsanız,MOCA diye bir yeri görürsünüz..Arabia Petra bölgesinde,Petra'nın doğusunda..!
https://www.wdl.org/en/item/2923/view/1/1/
Dan Gibsonun bütün iddialarını daha önce bilimsel verilerle tek tek çürütmüştük :)
 

Burcuva

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
4,045
Tepki puanı
1,627
Düşünce
Ateist
Bu kadar olağanın üstünde zengin bir kültüre inanamıyorum!
İnanamadığım bir şey daha oldu. Lan dikkatli bir baktım, Musa heykelinin boynuzları var! Lan yok saçtır, örmüştür diye iyice bakıyorum, lan değil, basbayağı boynuz! Buna çok şaşırdım. Musa niye, nasıl boynuzlu olur yahu? Çok şaşırdım. Bu din denen belanın nerde neyi birbirine karıştırdığı artık beni bezdirdi, bunun içinden çıkılmaz be! Fırlatıp atacaksın çöpe! Temiz işe bakacaksın! Her şey birbirine girmiş, saçma sapan dolaşmış kalmış birbirine bir sürü hurafe, saçmalık, zırva.

Salla gitsin çöpe. Tamam tarih bilinci ama şu birbirine dolaşmış saçma sapan zırvalıkları da kurcalamak çok da fazla akıl işi değil. Ama yani insan merak ediyor, şimdi bu boynuz işi nerden çıkmış olabilir? Hani güya Muhammed'in mühürü alameti farikası bir benmiş filan diyorlar ya. Musa'nın alameti de boynuz ha! Şaşırmamak elde değil!
 

Ahlaksız

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
856
Tepki puanı
507
Düşünce
Ateist
Dün national Geographic'te Petra ile ilgili bir belgesel yayınlandı..Petra'dan daha çok Sela'dan bahsedildi..Sela'da şurası;
https://www.google.com/maps/place/S...b22c1a9c3cdf288!8m2!3d30.7826111!4d35.5807139
http://nabataea.net/sela.html
Nebatililerin Petra'dan yaklaşık 100 yıl önce bu yerde konaklamaya başladığı,sonrasında buhur ticareti sayesinde zenginleşip,Petra'da yerleşim yerleri yapmaya başladıkları anlatıldı..Burası Petra'nın 50 km kuzeyinde kayalık bir yer..Burada nebatilerin suyu kontrol ettikleri ve böylelikle burada barınabildikleri filan anlatıldı..
Dan Gibson,zaten yukarıdaki ''Kuran'daki Petra'' anlatımında buradan bahsetmişti..Bu yere çıkmak zor,burayı insanlar kale gibi kullanmışlar..Buraya çıkıp,burada çadırlar filan kurarak yaşamışlar..Birkaç merdivenle çıkılabilecek ufak kaya parçaları filan var..Sanırım tapınak gibi şeyler bunlar..
sela5.jpg

Şu yazımda SLM veya benzeri ŞLM/SALMU-SALM kelimelerin ay tanrıçasına işaret ettiğini,KAYA-TAŞ anlamına geldiğini ve Yahudilerin-Hristiyanların-Müslümanların ay tanrıçasına taptığını belirtmiştim;
Nebatiler,kaya-taş anlamındaki Sela denilen yerde merdivenlerle gökyüzüne doğru çıkmaya çalışmışlar veya burada kurban kesmişler veya dua etmişler veya gözetleme yapmışlar..
Mesela,yahudilerin de aya doğru dönüp ''selah selah'' dediklerini biliyoruz..
Bu SELA kelimesi eski ahitte de aynen geçer..Genelde cümle sonlarında tek başına yer alır..Şöyle;
Tanrı Teman'dan,
Kutsal Tanrı Paran Dağı'ndan geldi. Sela
Gerdin yayını,
Doldurdun kılıfını oklarla. Sela
Bu kelimeyi şöyle aktarmışlar;
''Sela'': Bu İbranice sözcüğün anlamı tam olarak bilinmiyor. Müzikte duruş ifade eden bir terim olduğu sanılıyor
https://www.kutsal-kitap.net/bible/tr/index.php?mc=1&sc=941&id=944
Yani,semavi dinleri çözümlemek için,Nebatileri öğrenmek/anlamak lazım..Coğrafya/tarih olarak Yahudilere ve Hristiyanlara çok yakınlar,müslümanların da ataları zaten..
 

KuranMumini2698

☆☆☆
Üye
Mesajlar
946
Tepki puanı
156
Düşünce
Muvahhid
Petra yalanını ve Hz Muhammedin yaşamadığını çürüten bir kaynağa denk geldim:

VI. yüzyıl Bizans felsefecisi İskenderiyeli Stephen tarafından yazılan, Horoscope adlı eserinde, 620 yılında Arap tüccardan işittiği alıntıyı nakleder:” Yesrib’te ( Medine’nin eski adı) İsmailoğullarından Kureyş kabilesine bağlı, 620’li yıllarda, adı Muhammed olan ve peygamber olduğunu iddia eden bir adam ortaya çıkmıştır.” ( Robert Hoyland, Seeing Islam as others saw it, s. 304)
Verdiğiniz kaynağın orijinal burada: https://hizliresim.com/j1z76Y
 
Üst