Kuran'ın Düz Dünyası

FİLEozof

ll ☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,907
Tepki puanı
1,581
Düşünce
Panteist
Buyrunuz efen(d)im
 

KindarSürpriz

☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
1,832
Tepki puanı
812
Düşünce
Muvahhid
yetlerde görüldüğü gibi Kuran’da namaz ibadeti Güneş ışığı baz alınarak düzenlenmiş bu nedenlede kutuplara yakın bölgelerde yaşayan bir Müslüman’ın Kuran’nın hükümlerine uygun günde 5 vakit namaz kılması mümkün değildir. Kutuplarda altı ay içinde bir kere akşam bir kere de sabah olacaktır. Yani altı ayda birer kez sabah ve akşam namazı kılınabilir. Özetle Kuran’da yazan namaz hükümleri küre şeklindeki Dünya yüzeyinin tamamında uygulanamaz. Bu hüküm ancak düz Dünya modelinde doğru olarak uygulanabilir.

Bu tamamen palavra. 60 derece kuzeye çıktım(kutupların başlangıcı kabul edilir) namazımı da kıldım, orucumu da tuttum hem de gözlem ile... Ayrıca süleymaniye vakfının döküman ve belgeselleri var. Adam sizin zırvanızı yerle bir etti resmen. Namaz vakitleri de oruç vakitleri de anlaşılıyor. Astronomi hakkınad bilgisi astrolojiden öte olmayanlar şu konuda yorum yapmayı bıraksın artık.
 

FİLEozof

ll ☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,907
Tepki puanı
1,581
Düşünce
Panteist
Bu tamamen palavra. 60 derece kuzeye çıktım(kutupların başlangıcı kabul edilir) namazımı da kıldım, orucumu da tuttum hem de gözlem ile... Ayrıca süleymaniye vakfının döküman ve belgeselleri var. Adam sizin zırvanızı yerle bir etti resmen. Namaz vakitleri de oruç vakitleri de anlaşılıyor. Astronomi hakkınad bilgisi astrolojiden öte olmayanlar şu konuda yorum yapmayı bıraksın artık.
Nereden ulaşabilirim bu dökümanlara?
 

SalihBabey

Çaylak
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Düşünce
Agnostik
Bu tamamen palavra. 60 derece kuzeye çıktım(kutupların başlangıcı kabul edilir) namazımı da kıldım, orucumu da tuttum hem de gözlem ile... Ayrıca süleymaniye vakfının döküman ve belgeselleri var. Adam sizin zırvanızı yerle bir etti resmen. Namaz vakitleri de oruç vakitleri de anlaşılıyor. Astronomi hakkınad bilgisi astrolojiden öte olmayanlar şu konuda yorum yapmayı bıraksın artık.
Yanlış konuşuyorsun kuzey noktalarından bahsediyolar 60 ta hala dönüş açısı var(oruç 3 aya kadar çıkmasına rağmen) 90 derecede tamamen durur yani oruç namaz gibi güneş ve ay temelli ibadetler tamamen ölçülemez hale gelir. İnsanlara bok atacağına git araştır
 

FİLEozof

ll ☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,907
Tepki puanı
1,581
Düşünce
Panteist
Yanlış konuşuyorsun kuzey noktalarından bahsediyolar 60 ta hala dönüş açısı var(oruç 3 aya kadar çıkmasına rağmen) 90 derecede tamamen durur yani oruç namaz gibi güneş ve ay temelli ibadetler tamamen ölçülemez hale gelir. İnsanlara bok atacağına git araştır
Özellikle Norveç’in Kuzeyindeki köylerde aralığa doğru gündüz süresi bayağı bir kısalıyor.
 

Elmaskılınç

Çaylak
Mesajlar
93
Tepki puanı
6
Düşünce
Sünni
Yasin 38. ayetteki li mustekarrin (لِمُسْتَقَرٍّ) kelimesi,'kararlaştırılan için' anlamına gelir. Yani Güneş kendisine kararlıştırılan son için, kıyamet günü uğrayacağı son için hareket eder diyor. Yörüngeyi nereden uydurdun? Muste-karrin=Uygun görülmüş karar. Yani uygun görülmüş son için, kendi sonunu getirecek gün için hareket eder. Lİ (لِ) harfi ceri İÇİN anlamına gelir.

Ve Bakara 258. ayete bakarsan Kuran yazarı dünyanın kendi ekseni etrafında döndüğünü bilmediği için, Güneş dünyanın etrafında dönüyor zannetmektedir.

Allah kendisine mülk (hükümdarlık ve zenginlik) verdiği için şımararak Rabbi hakkında İbrahim ile tartışmaya gireni (Nemrut'u) görmedin mi!İşte o zaman İbrahim: Rabbim hayat veren ve öldürendir, demişti. O da: Hayat veren ve öldüren benim, demişti. İbrahim: Allah güneşi doğudan getirmektedir; haydi sen de onu batıdan getir, dedi. Bunun üzerine kafir apışıp kaldı. (Bakara 258 KURAN)

Görüldüğü gibi Güneş bir yere gidip geliyor sanmaktadır Kuran. Oysa olay sadece Dünyanın kendi etrafında dönmesidir. Güneşin bir yere gidip geldiği yoktur. Yani Kuran kendi çağının astronomi cehaletini aynen paylaşmaktadır.

O’dur ki Güneş’i bir ışık yaptı. Ay ise bir nûrdur, ona birtakım konaklar da tayin etti ki yılların sayısını ve vakitlerin hesabını bilesiniz. (Yunus 5 KURAN)

Ay’ın bir nur olmadığı sadece geceleri güneşten aldığı ışığı yansıttığı biliniyor.
http://cernomirdinxxxx.blogspot.com/2018/07/uyduruk-mucizeler-ve-nurcu-mantik.html
Ay nurdur.Ayın nur olması ışığını başka bi kaynaktan almadığı anlamına gelmez.Nur olması ışık kaynağı oasını gerektirmez.Mesela su vardır bi de su kaynağı vardır.
 

DemoKratos

V ☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
7,703
Çözümler
1
Tepki puanı
5,057
Düşünce
Ateist
Şimdi tartışılacak konu var tartışmasız apaçık konu var. Muslimler tartışmasız apaçık konuları tartışmaya kalkışmalarıyla ünlüdürler!

Apaçık yani, kesin! Kuzeye doğru gidiyorsun değil mi. Gittikçe mevsim yaz ise günler uzuyor. (Kış ise kısalır.) Sonunda öyle bir enleme geliyorsun ki orada güneş ufkun altına iniyor, biraz sonra geri çıkıyor değil mi? Evet. Yani hava hiç kararmıyor. Şimdi daha kuzeye gidelim. Artık güneş hiç batmıyor. Ucu hep ufkun üzerinde oluyor. Tam batmadan geri çıkıyor.

Daha da kuzeye gidelim. Artık güneş ufkun altına hiç inmiyor. Ufka yaklaşıyor, geri yükseliyor. Sürekli güneşi tam yusyuvarlak görüyoruz. İşte kutup noktasında veya çok yakınındayız.

Olay bu kadar açık, net, kesinken muslimler dır dır dır neyi tartışabilir, tartışacak ortada ne var dogmatik inatçı kabullerden başka?

Tabii bu olay dünyanın yuvarlak ve eksen eğikliği olduğunun da kanıtı ayrıca da, o aptalca mevzuya girmeye gerek yok. Aklını kaçırmıştan veya aşırı cahilden başka kimse zaten dünya düz diye iddia etmez de... Muslimlerle bu akıl noksanı cahiller niye acaba apaçık konuları tartışmaya kalkışma noktasında buluşuyorlar? Bunu düşünmek lazım.

Ortada "marazi" bir durum olduğu bence apaçık!
 

boron

Süresiz Yasaklı
Mesajlar
345
Tepki puanı
211
Düşünce
Ateist
Düzdür diyorsa düzdür; gayba imanın gereği buna inanmak farzdır. Aksi müşrikliktir.

-El-Fark beynel firak/Bağdadi/son bölüm,ehli sünnetin ittifak ettiği meseleleri zikretmiş ve dünyanın sabit olduğunu hareket etmediğini söylemiş ve tersini söyleyenlere de dehriyyun/yani dinsizlerdir demiştir./

-Celaleddin Suyuti, Gaşiye suresi 20. ayetinde yaptığı tesfirde dünya düzdür diyor.

-Ra'd suresi 3. ayeti için Kurtubi tefsirinde, bu ayet dünyanın yuvarlak olduğunu reddeder.

-Fahruddin Razi/Tefsiri/Bakara 22. Ayetin tefsirinde dünyanın dönmediğine ilişkin görüşü vardır, aynı şekilde.
Bu devirde bu tefsir alimlerini, yalalayabilecek biri olmasını bırakın. Yanına yanaşabilecek ilahiyat ordinaryüs olması mümkün değildir. Reformist yorumlar orjinallikten uzak kendi nefs- hevalarına yeni bidat din türetmekten başka bir şey değildir. 2+2=2*2 çözümlemesini değiştirmeye kalkmaktan farksızdır!.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

Elmaskılınç

Çaylak
Mesajlar
93
Tepki puanı
6
Düşünce
Sünni
Yani siz ayın karanlık olduğunu mu söylüyorsunuz?Eğer deseniz ay karanlıktır o zaman size bişey diyemem.Nurun anlamları da şunlardır:ışık,parlaklık,aydınlık,parıltı.
 

Elmaskılınç

Çaylak
Mesajlar
93
Tepki puanı
6
Düşünce
Sünni
Yani siz ayın karanlık olduğunu mu söylüyorsunuz?Eğer deseniz ay karanlıktır o zaman size bişey diyemem
Şimdi tartışılacak konu var tartışmasız apaçık konu var. Muslimler tartışmasız apaçık konuları tartışmaya kalkışmalarıyla ünlüdürler!

Apaçık yani, kesin! Kuzeye doğru gidiyorsun değil mi. Gittikçe mevsim yaz ise günler uzuyor. (Kış ise kısalır.) Sonunda öyle bir enleme geliyorsun ki orada güneş ufkun altına iniyor, biraz sonra geri çıkıyor değil mi? Evet. Yani hava hiç kararmıyor. Şimdi daha kuzeye gidelim. Artık güneş hiç batmıyor. Ucu hep ufkun üzerinde oluyor. Tam batmadan geri çıkıyor.

Daha da kuzeye gidelim. Artık güneş ufkun altına hiç inmiyor. Ufka yaklaşıyor, geri yükseliyor. Sürekli güneşi tam yusyuvarlak görüyoruz. İşte kutup noktasında veya çok yakınındayız.

Olay bu kadar açık, net, kesinken muslimler dır dır dır neyi tartışabilir, tartışacak ortada ne var dogmatik inatçı kabullerden başka?

Tabii bu olay dünyanın yuvarlak ve eksen eğikliği olduğunun da kanıtı ayrıca da, o aptalca mevzuya girmeye gerek yok. Aklını kaçırmıştan veya aşırı cahilden başka kimse zaten dünya düz diye iddia etmez de... Muslimlerle bu akıl noksanı cahiller niye acaba apaçık konuları tartışmaya kalkışma noktasında buluşuyorlar? Bunu düşünmek lazım.

Ortada "marazi" bir durum olduğu bence

Şimdi tartışılacak konu var tartışmasız apaçık konu var. Muslimler tartışmasız apaçık konuları tartışmaya kalkışmalarıyla ünlüdürler!

Apaçık yani, kesin! Kuzeye doğru gidiyorsun değil mi. Gittikçe mevsim yaz ise günler uzuyor. (Kış ise kısalır.) Sonunda öyle bir enleme geliyorsun ki orada güneş ufkun altına iniyor, biraz sonra geri çıkıyor değil mi? Evet. Yani hava hiç kararmıyor. Şimdi daha kuzeye gidelim. Artık güneş hiç batmıyor. Ucu hep ufkun üzerinde oluyor. Tam batmadan geri çıkıyor.

Daha da kuzeye gidelim. Artık güneş ufkun altına hiç inmiyor. Ufka yaklaşıyor, geri yükseliyor. Sürekli güneşi tam yusyuvarlak görüyoruz. İşte kutup noktasında veya çok yakınındayız.

Olay bu kadar açık, net, kesinken muslimler dır dır dır neyi tartışabilir, tartışacak ortada ne var dogmatik inatçı kabullerden başka?

Tabii bu olay dünyanın yuvarlak ve eksen eğikliği olduğunun da kanıtı ayrıca da, o aptalca mevzuya girmeye gerek yok. Aklını kaçırmıştan veya aşırı cahilden başka kimse zaten dünya düz diye iddia etmez de... Muslimlerle bu akıl noksanı cahiller niye acaba apaçık konuları tartışmaya kalkışma noktasında buluşuyorlar? Bunu düşünmek lazım.

Ortada "marazi" bir durum olduğu bence apaçık!
Madem apaçık şeylere inanıyorsun.O zaman şuna cevap ver:

"Bilirsin ki, sigara gibi küçük bir âdeti, küçük bir kavimde, büyük bir hâkim, büyük bir himmetle, ancak daimî kaldırabilir. Halbuki, bak: Bu zat, büyük ve çok âdetleri, hem inatçı, mutaassıp, büyük kavimlerden, zahirî küçük bir kuvvetle, küçük bir himmetle, az bir zamanda ref edip, yerlerine öyle secâyâ-yı âliyeyi ki dem ve damarlarına karışmış derecede sabit olarak vaz ve tesbit eyliyor. Bunun gibi daha pek çok harika icraatı yapıyor.

İşte, şu Asr-ı Saadeti görmeyenlere, Ceziretü’l-Arabı gözlerine sokuyoruz. Haydi, yüzer feylesofu alsınlar, oraya gitsinler, yüz sene çalışsınlar! O zâtın o zamana nisbeten bir senede yaptığının yüzden birisini acaba yapabilirler mi?"
(Bediüzzaman Said Nursi)
Yani sigara gibi küçük bir alışkanlığı bile çok güçlü bir devlet başkanı ancak yıllarca uğraşıp değiştirir.Peygamber efendimiz(sav) Arap yarımadasındaki çok baskıcı,inatçı alışkanlıklarına körü körüne bağlı olan kavminin çok büyük kötü alışkanlıklarını kısa zamanda az gayretle okuma yazma bilmemesine rağmen değiştirmiştir.Ve kendi kızlarını diri diri gömen vahşi adamlar karıncaya basamaz olmuşlar. Şimdi sizin peşinden gittiğiniz yüzlerce filozoflarınız toplanıp o devirdeki Arap yarımadasına gitsinler O'nun yaptığınin yüzde birini yapsınlarda görelim.Hakikat bu kadar apaçıkken neden Peygamberi(sav) görmezden geliyorsunuz?
Madem akla bilime inanırsın demokritosun keşfettiği atomlardan bahsedelim.
Mesela topraktaki atomlar bitkilere geçer ve hayat kazanır ve bitkideki herbir atomun görevi vardır.Yani atomlar birbirleriyle yardımlaşır.Ve her atom sanki diğer milyarlarca atomun ne yapacığını da bilir hepsi birbiri tanıyor gibi davranıyor.Neyse kısa keselim.Sonra yediğimiz yemekle vücudumuza girer.Ve herbiri bir organa bir hücreye ihtiyaca göre dağılır sanki bizim vücudumuzu tanıyor.Birisi buruna gelir senin koku almanı sağlar birisi gözüne gelir görmeni sağlar biri kaslara gider biri kemiklere gider biri saça gider biri kulağa gider biri deriye gider ila ahir.Ve milyarlarca atomların hiçbiri görevini şaşırmaz birbirlerine yardımlaşırlar hepsi birbirini tanıyor sanki ama görev dağılımında problem çıkmaz.Şimdi bu kainattaki düzene bak bir atom görevinden ayrılsa kainat paramparça olur.Yildızları düşün gezegenleri düşün hepsi belli bir yörüngede belli bir düzen içinde.Bir gezegen görevinden bir dakika gecikse kainatı bomba gibi patlatır.Acaba şu acayip işleri yapan atomlar mıdır?Eğer evet desen o zaman atomlar ve atom altı parçacıklar sayısınca ilahı kabul etmen gerekir.Bu deliler bile kabul etmez.Akılsız şuursuz iradesiz ilimsiz atomlar bunu yapamaz.Bu işleri yapan ancak Akıl şuur irade ve ilim sahibi bir zat olabilir.Bir ilahı kabul etmek daha kolaydır.Sonsuz sayıda ilahı kabul etmek ise akılsızlık bile değildir gülünç bir durumdur.Daha çok yazardım ama akıllı adama bu kadarı fazla bile.

"İslâmiyet güneş gibidir, üflemekle sönmez. Gündüz gibidir, göz yummakla gece olmaz. Gözünü kapayan, yalnız kendine gece yapar. "
(B.Said Nursi)
 

boron

Süresiz Yasaklı
Mesajlar
345
Tepki puanı
211
Düşünce
Ateist
"İslâmiyet güneş gibidir, üflemekle sönmez. Gündüz gibidir, göz yummakla gece olmaz. Gözünü kapayan, yalnız kendine gece yapar. "
(B.Said Nursi)
Gok makok seddi = Çin seddi (üfürkçü kürtçü sa'it)

Üflemekle güneş sönmez : zırva!
Güneş balçıkla sıvanmaz: Türk atasözü teşbihen doğru.

Olmayan(uyduruk) şeyi, güneş diye tasvir etmek ise akıl hastalığından başka bir şey değildir.
Hastalık kabul eden tedavi bulur. Yok etmeyen pisliğinde boğulur.
 
Yazan tarafından düzenlendi:

Elmaskılınç

Çaylak
Mesajlar
93
Tepki puanı
6
Düşünce
Sünni
Gok makok seddi = Çin seddi (üfürkçü kürtçü sa'it)

Üflemekle güneş sönmez : zırva!
Güneş balçıkla sıvanmaz: Türk atasözü teşbihen doğru.

Olmayan(uyduruk) şeyi, güneş diye tasvir etmek ise akıl hastalığından başka bir şey değildir.
Hastalık kabul eden tedavi bulur. Yok etmeyen pisliğinde boğulur.
Evet Bediüzzaman Said-i Kürdi'yle gurur duyuyorum.Madem uyduruk o zaman ispatlarsın.Bir şeyin varlığının ispatı yokluğunun ispatından çok daha kolaydır.

Mesela, bir tek elmayı göstermekle elmanın varlığını ispat edebiliriz. Halbuki yokluğunu iddia eden kimse bütün yeryüzünü, hatta kâinatı dolaşıp, ancak ondan sonra onun yokluğunu ispat edebilir.
Allah'ın varlığınin ispatı kainattaki düzendir.Evet fiil faili gösterir,kitap katibi gösterir o halde bu kainattaki düzen d düzenleyiciyi gösterir.Bir heykele bile bakıp kimin yaptığını sorarsınız ama gözünüzün önündeki sanatı görmezsiniz.Halbuki bir taklid(Allah'ın yarattığı bir tabiata bakıp yapan bir sanatçının tablosu)na bakıp hemen kim çizdi dersiniz ama tabiatı kimin yarattığını kimin düzene soktuğunu kimin bu dengeyi kurduğunu sormazsınız.Allah vardır birdir ortağı yoktur.Adil-i Mutlak'tır.
Allah insanların renklerini dillerini birbirlerine üstünlük taslasınlar diye yaratmamıştır.Ama siz kimsenin seçmediği dilinden dolayı üstünlük taslıyorsunuz.Said-i Kürdi küfrün belini kırmıştır.Allah onu Kürtlere ve diğer müslümanlara bir nimet olarak göndermiştir.Şeytan kibrinden dolayı rahmetten kovuldu ama tövbe etseydi Allah onuda affederdi.
 

Elmaskılınç

Çaylak
Mesajlar
93
Tepki puanı
6
Düşünce
Sünni
99 bacaklı tavuk yok demek için tüm dünyayı dolaşmak mı gerekiyor :)
Bu zırvaları ne zaman bırakacaksınız.
Bunlar mantık ilminin kaideleridir bilime inanıyorsun ya.Sizde bilim deyip akıl mantık dışı işler yapıyorsunuz.Halbuki biraz düşünseniz ve bu kainattaki düzene yardımlaşmaya baksanız bunları yapan bir düzenleyicinin olduğunu görürsünüz.

"Bir köy muhtarsız olmaz. Bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz. Bir harf kâtipsiz olamaz, biliyorsun. Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?"​

Bediüzzaman​

 

Elmaskılınç

Çaylak
Mesajlar
93
Tepki puanı
6
Düşünce
Sünni
İğne ustasız olamıyor ama süper güç sahibi allahın varlığı kendinden oluyor mantık ilminin kaidesine gel :)
Senin allahın iğneden daha dandirik bir şey herhalde :)
Peki iğnenin ustasız olduğunu inkar edebilir misin?Sonsuz sıfatların sahibi Ezeli ve Ebedi bir yaratıcının yaratılmaya ihtiyacı yoktur.Ama yaratılanlar sonsuz acizdir sonsuz fakirdir sonsuz muhtaçtır.Bir ilahı kabul etmeyen sonsuz zerreleri ilah kabul etmek zorundadır,onu eşekler bile kabul etmez.
 

Son konular

Üst