Kutsal kitap'ın gerçekliği bir kez daha kanıtlandı

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,584
Tepki puanı
421
Düşünce
Sünni
Elimizdeki mevcut incilde bir çok doğru bilgi var. Bir kitabın geçmişten haber vermesi sizin için önemliyse gelecekten haber vermesi daha önemli olsa gerek. Rum suresinin ilk ayetlerinde Rumlarla İranlılar arasında bir kaç yıl içinde yeniden savaş olacağı, savaşı Rumların kazanacağı ve savaşın yeri haber veriliyor ve tamamı doğru çıkıyor. Üstelik Rumlar, başkenti taşıma noktasına gelmiş ve dağılma sürecine girmişken bir sonraki savaşta Rumların kazanacağını söylüyor
 

GökTanrıcılık18

☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
506
Tepki puanı
211
Düşünce
Agnostik
Elimizdeki mevcut incilde bir çok doğru bilgi var. Bir kitabın geçmişten haber vermesi sizin için önemliyse gelecekten haber vermesi daha önemli olsa gerek. Rum suresinin ilk ayetlerinde Rumlarla İranlılar arasında bir kaç yıl içinde yeniden savaş olacağı, savaşı Rumların kazanacağı ve savaşın yeri haber veriliyor ve tamamı doğru çıkıyor. Üstelik Rumlar, başkenti taşıma noktasına gelmiş ve dağılma sürecine girmişken bir sonraki savaşta Rumların kazanacağını söylüyor
Kuran bana göre uydurma kitaptır. Ve gelecekten bahsetme iddiası müslümanların uydurmasıdır.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,584
Tepki puanı
421
Düşünce
Sünni
Kutsal kitabı tevrat,incil ve zeburu okumadığım için sorunuza cevap veremeyeceğim.
Olasılıklar içerisinde Kuran da var. Üstelik, Kuran'ın gelecekten verdiği tek haber Rum Suresindeki ayetler değil. Hristiyanlık, ateizmden çok daha mantıklı. Bu konuda sizi tebrik ederim ama tevrat,incil ve zeburu okuduktan sonra Kuranın gelecekten haber vermesini çürütmenizi de tavsiye ederim, yine de tercih sizin
 

GökTanrıcılık18

☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
506
Tepki puanı
211
Düşünce
Agnostik
Olasılıklar içerisinde Kuran da var. Üstelik, Kuran'ın gelecekten verdiği tek haber Rum Suresindeki ayetler değil. Hristiyanlık, ateizmden çok daha mantıklı. Bu konuda sizi tebrik ederim ama tevrat,incil ve zeburu okuduktan sonra Kuranın gelecekten haber vermesini çürütmenizi de tavsiye ederim, yine de tercih sizin
Yaşadığım yerde kilise yok. Ama internetten kutsal kitabı belki okurum. Ve bu Kuran'ın gelecekten emir verme iddiasını ben çürütemem. Çünkü bu iddia gerçek değildir. Ama dinleri tarihi daha iyi bilen kişiler Kuran'daki rum süresi iddiasını belki birisi çürütür.
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,584
Tepki puanı
421
Düşünce
Sünni
Yaşadığım yerde kilise yok. Ama internetten kutsal kitabı belki okurum. Ve bu Kuran'ın gelecekten emir verme iddiasını ben çürütemem. Çünkü bu iddia gerçek değildir. Ama dinleri tarihi daha iyi bilen kişiler Kuran'daki rum süresi iddiasını belki birisi çürütür.
Forumdaki herkese meydan okuyorum. İstediğiniz uzmandan yardım alabilirsiniz, buyrun çürütün. Belki çürütülür anlayışıyla, Kuranın Allah kelamı olmasının apaçık delili olabilecek böyle bir delili es geçmemenizi tavsiye ederim ama sonuç olarak tercih sizin
 

Ahlaksız

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
687
Tepki puanı
422
Düşünce
Ateist
Kutsal kitabı tevrat,incil ve zeburu okumadığım için sorunuza cevap veremeyeceğim.
Hristiyan olmaya karar verdiniz ama bir şey okuduğunuz yok..Vahiy mi indi size?
Forumdaki herkese meydan okuyorum. İstediğiniz uzmandan yardım alabilirsiniz, buyrun çürütün. Belki çürütülür anlayışıyla, Kuranın Allah kelamı olmasının apaçık delili olabilecek böyle bir delili es geçmemenizi tavsiye ederim ama sonuç olarak tercih sizin
Papağan gibisin bilgelikyolunda..Allah kelamı da,allah kelamı..Rum suresi de Rum suresi :p
Meydan okuyorum filan:D
Niye?Derdin ne?Meydan okuyunca ve karşına biri çıkınca ve sen de rum suresinden bahsedince,Kuran'ın Allah kelamı olduğunu mu kanıtlayacaksın:p
Anlamadığın nokta şu..Kanıt veya kanıtlama veya ispat etme gibi şeyler,dinin içinde yer almaz..Bu kavramlar tamamen bilimsel literatüre aittir..
Sen bir şey kanıtlayamazsın,sadece IQ seviyeni ortaya koyarsın ve sen bu forumda IQ seviyeni çok güzel belli ediyorsun:D
 

bilgelikyolunda

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
6,584
Tepki puanı
421
Düşünce
Sünni
Kanıt veya kanıtlama veya ispat etme gibi şeyler,dinin içinde yer almaz..
Bu sizin temelsiz iddianız. Bir insanın, dağılma noktasına gelen ve başkentlerini taşımayı düşünen Rumlar’la İranlılar arasında yeniden savaş olacağını, savaşı Rumlar’ın kazanacağını, savaşın yerini tahmin etmesi mümkün mü?
 

Ahlaksız

☆☆☆☆☆
Üye
Mesajlar
687
Tepki puanı
422
Düşünce
Ateist
Bu sizin temelsiz iddianız. Bir insanın, dağılma noktasına gelen ve başkentlerini taşımayı düşünen Rumlar’la İranlılar arasında yeniden savaş olacağını, savaşı Rumlar’ın kazanacağını, savaşın yerini tahmin etmesi mümkün mü?
Kesin rum suresinden bahsedecek dedim,aynen dediğim gibi bir mesaj atılmış :D

Meydan okuyorsun ya,bak sana soruyorum..Bu bahsettiğin ayeti veya ayetleri yapıştır buraya..Ardından itiraz edemeyeceğim bilimsel dilde yazılmış bir kaynak koy buraya..
''Ayet şu,tarihi veri de şu..''de,dile benden ne dilersen..Hadi,bekliyorum seni..
 

virac

☆☆☆
Üye
Mesajlar
855
Tepki puanı
156
Düşünce
Deist
Kesin rum suresinden bahsedecek dedim,aynen dediğim gibi bir mesaj atılmış :D

Meydan okuyorsun ya,bak sana soruyorum..Bu bahsettiğin ayeti veya ayetleri yapıştır buraya..Ardından itiraz edemeyeceğim bilimsel dilde yazılmış bir kaynak koy buraya..
''Ayet şu,tarihi veri de şu..''de,dile benden ne dilersen..Hadi,bekliyorum seni..
Klasik tarihin bize anlattığı şey şudur:

İranlılar 614'te Kudüs'ü (Doğu) Romalıların elinden alıyorlar. Rumların ilk büyük yenilgisi 614'tedir.

İranlılar, 617'te Kalkedon (Kadıköy, İstanbul) civarlarına kadar ulaşıyorlar. Patrik, kalelerimiz sağlam diyerek kale içerisinde kalınmasını söyler. Müslümanların, İran'ın, Bizans'ı neredeyse bitirme noktasına getirdikleri cümlesi bu yönüyle doğru gibi görünüyor.

İranlılar daha sonrasında Mısır'a yönelmeyi seçtikleri için buradan geri çekilip, 617 ya da 618 yıllarında Mısır'ı alırlar.

Bundan sonra, miladi olarak, 5 Nisan 622 yılında, Bizanslılar harekete geçiyor ve günümüzde Ermenistan sınırlarında kalan hattı 622 yılının sonbaharında İranlılardan alıyorlar.

25 Mart 624 tarihinde yine İstanbuldan çıkan Bizans hükümdarı, 15 Nisan tarihine denk gelen Paskalyayı İzmit'te kutladıktan sonra, Kafkasya da yine bir dizi zaferler elde ediyor.

29 Haziran 626'da İranlılar İstanbul'u almak için Avarlar eliyle kuşatmaya çalışıyor.

627 yılındaki Ninova Savaşında Bizans'a Göktürklerin yardımı ile İranlılar kaybeder ve İran hükümdarı öldürülür.

Lütfen, yanlış veya eksik bir bilgi olmaması için siz de araştırınız.
 

virac

☆☆☆
Üye
Mesajlar
855
Tepki puanı
156
Düşünce
Deist
Ebu Bekir bir zaman aralığı veriyor, peygamber uyarıyor:

3191- İbn Abbâs (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.), Ebû Bekir’in, Kureyşlilerle yaptığı bir münakaşa ve bahse girişme meselesinde biraz daha temkinli davranarak süreyi uzatmasını istemiş ve “Bıd’ı” kelimesi üçten dokuza kadar olan süreyi içerir demiştir. (Tirmizî rivâyet etmiştir.)

Tirmizî: İbn Abbâs’ın Ubeydullah’tan ve Zührî’den rivâyet ettiği bu hadis garibtir.
 

virac

☆☆☆
Üye
Mesajlar
855
Tepki puanı
156
Düşünce
Deist
Bu rivayete göre, Rum suresinin ilk dört ayeti Bedir günü nazil olmuştur. Rivayet doğru ve aslında böyle ise bu ayetlerde bir mucize yoktur. Ayrıca Bedir, 13 Mart 624 tarihinde gerçekleşmiştir. Aslında 25 Mart 624 tarihinden önce 622'deki harekat haricinde Bizanslıların herhangi bir zaferi olduğunu da kayıtlarda bulamadım. Lütfen, bana bağlı kalmadan siz de kaynak taraması yapınız.

3192- Ebû Saîd el Hudrî (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Bedir günü idi Rumlar İranlılara gâlib geldiler bu haber mü’minlerin hoşuna gitmiş ve sevinmişlerdi. Bunun üzerine Rûm sûresi 1-4. ayetleri nazil oldu:

“1) Elif, Lâm, Mîm. 2) Bizanslı Rûmlar yenilgiye uğradılar. 3) Bizans ordusu (Arapların yurtlarının bulunduğu) yakın bir yerde yenildiler. Fakat onlar bu yenilgilerinden sonra, yeniden üstünlük sağlayacaklar. 4) Bir kaç yıl içinde; çünkü karar yetkisi eninde sonunda Allah’a aittir. İşte o gün inananlar sevineceklerdir.”

Mü’minler, Rumların İranlılara gâlib gelmesiyle sevinmişlerdi. (Tirmizî rivâyet etmiştir.)

Tirmizî: Bu hadis bu şekliyle hasen garibtir. Nasr b. Ali bu ayeti “Galebet-ir Rûm” şeklinde okumuştur.
 

virac

☆☆☆
Üye
Mesajlar
855
Tepki puanı
156
Düşünce
Deist
Peygamber Rumlar kesinlikle galip gelecek diyor, Ebu Bekir müşrikler ile 5 yıl sonra galip geleceklerine dair antlaşma yapıyor. Ebu Bekir kaybediyor, peygambere bundan sonra ilk beş ayetinin nazil olduğu aktarılıyor.

3193- İbn Abbâs (r.a.), Rûm sûresi 1-3. ayetleri hakkında “ğalebet” ve “ğulibet” şeklinde okumuştur. Müşrikler; İranlıların, Rumları mağlub etmelerini isterlerdi. Çünkü kendileri de onlar gibi puta tapan kimselerdi. Müslümanlar ise kitap ehli olduklarından Rumların İranlılara gâlib gelmelerini istemekte idiler. Müşrikler bunu Ebû Bekir’e söylediler. Ebû Bekir de Peygamber (s.a.v)’e söyledi ve Rasûlü Ekrem muhakkak Rumlar gâlib gelecektir, buyurdu. Ebû Bekir Peygamber (s.a.v)’in sözünü müşriklere anlattı.

Bunun üzerine müşrikler seninle bizim aramızda bir müddet tayin et şayet biz bahsi kazanırsak şu ve şu kadar deve bizim olacak eğer siz bahsi kazanırsanız şu ve şu kadar deve sizin olacaktır, dediler. Ebû Bekir süreyi beş yıl olarak tayin etti. Fakat Rumlar gâlib gelemediler. Durumu Peygamber (s.a.v)’e anlattılar. Rasûlullah (s.a.v.) buyurdu ki: Bu süreyi on yıla kadar uzatsaydın.

Ebû Saîd diyor ki: “Bıd’ı” ondan aşağı demektir. İbn Abbâs diyor ki: Bundan sonra Rumlar gâlib geldiler. İşte Allah’ın Rum sûresi 1-5. ayetleri bundan dolayı inmiştir. Sûfyân diyor ki: Rumların, Bedir günü İranlılara gâlib geldiklerini işittim. (Tirmizî rivâyet etmiştir.)

Tirmizî: Bu hadis hasen sahih garibtir. Bu hadisi sadece Sûfyân’ın Habib b. ebî Amre’den rivâyetiyle bilmekteyiz.
 

virac

☆☆☆
Üye
Mesajlar
855
Tepki puanı
156
Düşünce
Deist
Rumlar İranlılara yenilir. İlk dört ayet bundan sonra nazil olur ve bir iddia da bulunur. Ebu Bekir, bid' ifadesi ile doğrudan 6. yılı işaret eder. Zafer gelmeyince rehin alınır. 7 sene gelince sene zafer gelince bırakılır ve pek çok kimse Müslüman olur. Ayrıca bu rivayette Bedir günü anekdotu ise burada aktarılmamıştır.

3194- Niyâr b. Mükrem el Eslemî (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: “1) Elif, Lâm, Mîm. 2) Bizanslı Rûmlar yenilgiye uğradılar. 3) Bizans ordusu (Arapların yurtlarının bulunduğu) yakın bir yerde yenildiler. Fakat onlar bu yenilgilerinden sonra, yeniden üstünlük sağlayacaklar. 4) Bir kaç yıl içinde; çünkü karar yetkisi eninde sonunda Allah’a aittir. İşte o gün inananlar sevineceklerdir.” Rum sûresi 1-4. ayetleri inince İranlılar bu ayetlerin indiği dönemlerde Rumları yenilgiye uğratmışlardı.

Müslümanlar ise Rumların İranlılara gâlib gelmelerini istemekte idiler. Çünkü kendileri de onlar da kitap ehli idiler. Bundan dolayı Allah, Rum sûresi 4-5. ayetlerini indirdi: “4) …İşte o gün inananlar sevineceklerdir. 5) Allah’ın yardımına; çünkü O dilediğine yardım eder. O güçlüdür, gücüne hiçbir güç erişemez, O çok acıyan ve merhamet edendir.”

Kureyş ise İranlıların gâlib gelmelerini istiyorlardı. Çünkü Kureyşte İranlılar da ne kitap ehli idiler ne de ölümden sonraki dirilmeye inanıyorlardı. Allah bu ayetleri indirdiği zaman Ebû Bekir çıktı Mekke çevresinde Rum sûresi 1-4. ayetlerini var gücüyle bağırdı.

Kureyşten bazı kişiler Ebû Bekir’e bu konu sizinle bizim aramızda olsun sizin adamınız Muhammed, Rumların İranlıları birkaç sene içerisinde mağlub edeceğini ilan ediyor. Bu konuda seninle bahse tutuşabilir miyiz? Ebû Bekir: “Evet” dedi. Bu olay bahse girmenin haram kılınmasından önce idi. Ebû Bekir ve müşrikler bahse girdiler ve belli bir rakamda anlaştılar. Sonra Ebû Bekir’e; “Bıd’ı” birkaç kelimesini kaç sene olarak tayin edeceksin? Seninle bizim aramızda ortalama bir müddet tayin edebilirsin, dediler. Sonra müddeti altı sene olarak tayin ettiler.

Bu altı sene Rumlar zafer kazanmadan geçti müşriklerde Ebû Bekir’in rehinini aldılar. Yedinci sene girince Rumlar, İranlılara karşı gâlib geldiler. Müslümanlar, Ebû Bekrin Altı seneyi tayin etmesini kınadılar. Çünkü Allah; “Bıd’ı” üçten dokuza kadar zaman birimi buyurmuştu. O zaman pek çok kimseler Müslüman olmuştu. (Tirmizî rivâyet etmiştir.)

Tirmizî: Bu hadis Niyâr b. Mükrem’in rivâyeti olarak sahih hasen garibtir. Bu hadisi sadece Abdurrahman b. ebû’z Zinad’ın rivâyetiyle bilmekteyiz.
 

virac

☆☆☆
Üye
Mesajlar
855
Tepki puanı
156
Düşünce
Deist
İlk göze çarpan eleştiri; Bedir günü eleştirisidir. Nitekim, Bedir gününü esas aldığımızda hem o malum yenilgi tarihi 616 yılına denk geliyor ve hem de ortada de Bedir gününde (13 Mart 624) bilinen bir zafer yok.

Sorularlaislamiyet.com sitesinin de, belki de Bedir günü rivayeti üzerine 616 savunmasını yapmaya çalıştığını görebiliriz:

Ben şunu anlıyorum;

614'teki büyük yenilgiden sonra veya bundan birkaç yıl içindeki bir yenilgiden sonra (617-618, Mısır yenilgisi de olabilir) Araplar durumdan haberdar olurlar. Ayrıca Theophanes isimli bir Bizanslı tarihçinin hesabına bakıldığında, 616 yılında başlayan bir yenilgi tarihi de verilmektedir. Yani ben de bu tarihi, tam da söylenildiği gibi 616 yılı kabul ediyorum. Yani söyledikleri gibi ayetler, o günler de inmiş olsun.

Bundan sonra, ayette yazdığı gibi üç ile dokuz yıl arasında bir tarih tayin edilir.

Hem 622'de, hem 624'te ve son olarak da 627'de kesin bir zafer kazanılır.

Evet, yaklaşık 8 yıl geçtikten sonra 624'te, bir zafer kazanılmıştır. Bu da Müslüman ravilerin aktardıklarına göre Bedir gününe denk gelmiştir(?).

Şu anlık tarih bilgimizin bize söylediğine göre, tam olarak tarihini 13 Mart olarak bildiğimiz Bedir savaşına denk gelmese de, o tarihe yakın bir zamanda, 25 Mart 624'te Rumların İranlılara karşı zafer için harekete geçtikleri ve o tarihten sonra artık savaşı pratik açıdan kazandıkları doğrudur.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:
Üst