Mahkemelik iki farklı insan

Yolcu

Ayrıldı
Mesajlar
28
Tepki puanı
6
Düşünce
Sünni
Bir insan düşünelim mahkemelik bir olay yaşadı hatta bu mahkemelik olay bir katilin içeriye girmesine kadar gitsin. En sevdiği arkadaşını öldüren bir katilin içeriye girip ceza görmesini istiyor yıllar boyu oradan çıkmasın diyor. Bu katil mahkemeye çıkınca diyor "ben yaptım zevkte aldım diyor atın beni içeri" yani suçunu itiraf ediyor ve belli dönem sonrası bu kişi içeriye giriyor.

Farklı bir insan düşünelim ama bu kişi bilimle ilgilenen biri olsun işte diyor ruh-irade vs. gibi kavramlar bilimsel değildir irade diye bir şey yoktur biz milyonlarca atomuz işte bıçakta da atom var süreçler diyor yaşayamayanlar elendi gibi şeyler söylüyor ve gözünün önünde en sevdiği arkadaşını biri öldürüyor çevresinde ki kişiler "zorunluluktan" yardım ediyor değil tam tersine karışmıyorlar ama karışanlarda var karışanlardan birisi kendisi kaçanlar biride farklı birileri. Katil yakalanıyor mahkemeye çıkarılıyor ve ne olsa beğenilir? Katilde bilimle ilgilenen biri ve hakim "Hakim bey! Getirin x cihazını bana takınız beynime bakınız çok mutlu olduğum o vesile ile çıkabilir ve bunu yaparken çok mutlu oldum ama bunu ben yapmadım iradem yok bunu yapan bıçak. Bıçaktaki atomlar sebep/vesile oldu ölüme biri içeriye girecekse bıçağı içeriye atınız" tarzında kendisini savunuyor. Diğer kişi ise ne yapabilir? Hak verip "Hakim bey süreçler bunu içeriye atmayın" mı derdi yoksa kıvırıp "Hakim bey atın bunu içeriye" tarzında cümleler mi kurardı?

Bilim yapmayalım demiyoruz ama böyle yorumlanan bilgiye net karşıyım/karşıyız. Hatta öyle bir yere bile sürekler ki bir bebeğin katliamına ahlaksız bile diyemezsin çünkü bir yerde sıkışır bu seküler-bilim ve bazı şeylerin bilimsel olmadığını kabul ederse anlar ki "bilimsel olmayan şeyleri de hayatımızın içinde olduğunu kabul ettim buradan sonra Allah'ın varlığı hakkında bilimsel bir delil istemem kendim ile çelişmem olur ve biliminde bir inanç olduğu ortaya çıkar" tarzında bir cümle kafasından geçirir ya vicdani olarak iradeyi vs. kabul eder ya da robottan farkım yok deyip vicdansızlığına devam eder.
 

Plütoncu

Çaylak
Mesajlar
483
Tepki puanı
563
Düşünce
Ateist
Tam bir tatlı su müslümanı. Alakasız saçma şeyler yazar, güzel cevaplara bir şey diyemez görmezden gelir. Konuya değişik değişik açılardan bakarak bizi aşağılar, sorgulamak demek nedir bilmez. Bir tükenemediniz ya!
 

Yolcu

Ayrıldı
Mesajlar
28
Tepki puanı
6
Düşünce
Sünni
Tam bir tatlı su müslümanı. Alakasız saçma şeyler yazar, güzel cevaplara bir şey diyemez görmezden gelir. Konuya değişik değişik açılardan bakarak bizi aşağılar, sorgulamak demek nedir bilmez. Bir tükenemediniz ya!
Bilader iki cümle yazıyorsun yazıya karşın alıntı yapıp cevap vermiyorsun şimdi burada sen laf ebeliği yapmaktan başka ne yaptığını sanıyorsun.
 

vostok

Çaylak
Mesajlar
146
Tepki puanı
183
Düşünce
Ateist
....

Bilim yapmayalım demiyoruz ama böyle yorumlanan bilgiye net karşıyım/karşıyız. Hatta öyle bir yere bile sürekler ki bir bebeğin katliamına ahlaksız bile diyemezsin çünkü bir yerde sıkışır bu seküler-bilim ve bazı şeylerin bilimsel olmadığını kabul ederse anlar ki "bilimsel olmayan şeyleri de hayatımızın içinde olduğunu kabul ettim buradan sonra Allah'ın varlığı hakkında bilimsel bir delil istemem kendim ile çelişmem olur ve biliminde bir inanç olduğu ortaya çıkar" tarzında bir cümle kafasından geçirir ya vicdani olarak iradeyi vs. kabul eder ya da robottan farkım yok deyip vicdansızlığına devam eder.

Bu amcam gene ayrılmış. Bence mevzubahis kişilerin hepsi aynı, ama kanıtlayamam tabi. Neyse..

Daha önce başka bir başlığa aşağıdaki örneği verdim. Başlık sahibi ile birlikte aslen kimse iplemedi ama bu konuyla da bir yönü ile kısmen de olsa bağlantılı. Başlık sahibi ayrılmış olsa da, biliyoruz ki geri gelecek. **(**Düşünen bir insan, değişik yolcu vb.. isimli biri kaydoldu mu tamamdır.) Bir perspektif olması ve diğer inananlara da hareket noktası teşkil etmesi açısından ekliyorum. Yeri gelirse arkasını sonra bağlamak üzere:

Meselenin başka bir yönüne değineyim. (Özgür İrade)

Velev ki dediğin gibi olsun. (Ki değil)
Ama de hadi olsun..! Laf anlatabilmek adına.
Faraziye bu ya..

Bir örneğe istinaden soru soralım:

Bir oğlun var.
Cinayetten şüpheli.
Hatta hüküm giyme aşamasında.

Gidip kendin de bakıyorsun.
Tüm deliller net bir şekilde bu "gerçeğe" işaret ediyor.
Oğlun katil.

Ancak..

Bu durumda kodese girecek.
Belki ömür boyu..(Türkiye'den bahsetmiyorum. Burada birkaç seneye çıkar..)
Ve hatta belki de idam.
Oğlun mahvolacak..
Perişan olacaksınız.

Şimdi sen bu durumda:

Ama oğlum katil çıkarsa bizim için çok kötü olacak.
-Bu durumda oğlum katil olmasa iyi olur.
-Bu durumda oğlum katil değildir.
-Ve bu zorunlu şekilde doğru olarak, bir gerçektir.

Der misin..?

Gerçeği, olgulara göre değil de; arzu ve isteklerine , bir anlamda değerlerine -meli, -malı'lara göre belirler misin?
...............................

Bu arada özgür irade, ahlak ve hukuk birbiri ile ilintili, ancak aynı zamanda gayet ayrıklar. Olageliş, işleyiş ve meşruiyet bağlamında..En azından "Hukuk". Özgür irade varsa ben varım şeklinde bir ön koşulu yok. Hukuk mükemmelliği, mutlak adaleti vadetmez. Zaten edemez, edilemez. Bunu ancak din iddia eder.
 

Son konular

Son mesajlar

Üst