Mantık Şeytandandır

Ra's Al Ghul

☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,338
Beğeniler
108
Düşünce
Sünni
#1
Mantık şeytandandır sözü ayet veya hadis olmasa bile müslümanlar arasında popülerdir. Bu söz bize İslam tasavvufundan miras kalmıştır. Dolaysıyla ayet ve hadis olmasa bile Evliya sözüdür diye baş üstünde tutarız. Ancak müslüman olmayanlar ya da tasavvuf bilmeyenler bu sözü yanlış anlamıştır. Burada bahsedilen mantık düz mantıktır. Bu mantık ayet ve hadislerin esrarını anlamak için yeterli değildir. Bu meyanda Resulullah (s.a.v) Kuran ayetlerini aklı meâd ile düşünmeyi tavsiye etmiştir. Aklı meâd ahiret aklı demektir. Bu kalp gözü (basiret) gibi bir şey değildir, sakın karıştırmayın! Bu ileri derecede feraset kazanmış bir akla/mantığa vurgudur. Ayrıca düz mantık incelikli düşünceden yoksundur ve kişiyi imandan eder. Mâalesef buradaki insanların durumu gibi.
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,535
Beğeniler
887
Düşünce
Agnostik
#2
Bu konuda haklısın. "İslam akıl değil nakil dinidir" denir hep. Evet İslamın bakış açısı budur. Kafa çalıştırmak yasaktır. Sana ne söyleniyorsa onu kabul edeceksin, "icat" çıkarmayacaksın. İslam bu...
 

Ra's Al Ghul

☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,338
Beğeniler
108
Düşünce
Sünni
#3
Hayır, söylediklerimi tamamen yanlış anlamışsın yada kasten çarpıtıyorsun. Umarım yukarıdaki yazıyı okuyan insanlar objektif olursa ne dediğimi anlar. Sen görmek istediğin gibi görmüştüm çünkü peşin yargılısın.
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,535
Beğeniler
887
Düşünce
Agnostik
#4
Senin demek istediklerini çok iyi anladım ama sen mevcut bir durumu biraz farklı anlatmışsın. "Düz mantık" diye bişey söyleyip durumu kurtarma çabasına girmişsin. "Düz mantıktan" kastın ne, anlat bakalım?
 

Ra's Al Ghul

☆☆☆
Üye
Mesajlar
1,338
Beğeniler
108
Düşünce
Sünni
#5
Kuran'da hem muhkem hem muteşabih ayetler vardır. Hem mensuh hem nesih ayetleri vardır. Zümer suresinde Kuran'ın ikizli bir kitap olduğu beyan edilir. Nedeni Kuran'daki bu ikiliklerdir. Eğer düz mantıkla bakarsan bunları çelişki olarak görürsün. Fakat mantığını geliştirirsen bunların çelişki olduğunu değil, birbirini tamamlayıcı olduğunu anlarsın.
 

Heretik

☆☆☆☆☆
Kıdemli Üye
Mesajlar
763
Beğeniler
335
Düşünce
Ateist
#6
İslam = İtaat et ve sorgulama sakın. Çelişkiler var ama sorgulama, şeytan girdi bir şey bir şey oldu meal hatası aslında orada o denmek istenmemiş.. vs vs.
Yani özetle İslam budur. Haksız mıyım?

Mantık, bilimdir.
Düz mantık ise dindir.
 

Orhan Yolcu

☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
368
Beğeniler
313
Düşünce
Agnostik
#7
İslam = İtaat et ve sorgulama sakın. Çelişkiler var ama sorgulama, şeytan girdi bir şey bir şey oldu meal hatası aslında orada o denmek istenmemiş.. vs vs.
Yani özetle İslam budur. Haksız mıyım?

Mantık, bilimdir.
Düz mantık ise dindir.
Bende aynı kanaatteyim. Aklı devreden çıkarmamak lazım. Akıl olmazsa kocaman bir hiçiz.
 

Devil-F

Üye
Mesajlar
52
Beğeniler
24
Düşünce
Muvahhid
#8
Özel bir evliya yok. İstenen tüm Müslümanlardan Allah'ı veli kabul etmesidir.

Tasavvuf denen şey İslam değildir. Şeyhülşeytanların oluşturduğu bir zihniyettir.
 
Mesajlar
34
Beğeniler
36
Düşünce
Ateist
#9
Kuran'da hem muhkem hem muteşabih ayetler vardır. Hem mensuh hem nesih ayetleri vardır. Zümer suresinde Kuran'ın ikizli bir kitap olduğu beyan edilir. Nedeni Kuran'daki bu ikiliklerdir. Eğer düz mantıkla bakarsan bunları çelişki olarak görürsün. Fakat mantığını geliştirirsen bunların çelişki olduğunu değil, birbirini tamamlayıcı olduğunu anlarsın.
Mantığını geliştirirsen değil kullanmazsan anca kur'ana inanırsın.

Zaten mantık başlığa göre şeytandan olduğu için Müslümanlar bunu ne kullanır ne de geliştirir. Aksi taktirde şeytana uyarsın.
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
Kıdemli Üye
Mesajlar
784
Beğeniler
506
Düşünce
Ateist
#10
İlim şeytanda mevcuttur sözü vardır tasavvufta. Şeytan iradeyi külliyedir. İradeyi külliye pozitif ve negatif olan çift başlı düşüncedir. Biz o düşünce tarzına diyalektik deriz. Diyalektik düşünce ilimin anahtarıdır. Ama insanda tereddüt uyandırır. Tereddütse insanların hareket kabiliyetlerini kısar.
 

yeniçeri

☆☆☆☆☆
Kıdemli Üye
Mesajlar
784
Beğeniler
506
Düşünce
Ateist
#12
İradei külliye Allah değil mi?
Tam Allah olamaz küllinin manası bildiğiniz gibi "tümü". İrade ise düşünce gücü. Yani tüm düşünce gücünüz. Tüm olduğu zamanda herhangi bir konuda müsbet ve menfi düşünceyi oluşturursunuz. O sayede ilim yapıp hayvanlardan çok farklı oluruz. İnsandan daha güçlü bir düşünen varlık olmadığına göre Allahda olabilir. Yaşama karşı sevgi ve aşk eksik. Ama şu da var, sevgi ve aşk o düşünce tarzını oluşturuyor. Tasavvufta ise Ali iradeyi külliyeyi temsil eder. Elinde çift başlı kılıç vardır. Bu yüzden bazı sofiler Aliye Allahtır derler. Yoksa Allah olan bundan 1400 yıl önce yaşadığı sanılan Arap bedevisi değildir.
 

Coolumsu

Üye
Mesajlar
131
Beğeniler
31
Düşünce
Muvahhid
#13
Bu sözü bizzat şeytanın kendisi ya da herhangi bir Şeyhülşeytan (Şeytan Evliyası) söylemiş olmalıdır. İslam kadar mantık ve akla dayanan bir din yoktur. Kuran bir şey diyor, siz başka bir şey.. Hangisine inanalım?

Mantık, İslam'ın değil, İslam sırtından para kazanan, insanları sömüren, din istismarcılarının karşıt olduğu bir şeydir. Çünkü aklını kullanan insan kandırılmaz. Şeytan Evliyalarına değil yalnız Allah'a kul olur. Onun gösterdiği şekilde yaşar.

Basiret kelimesine gelirsek bu kelimenin öz anlamı aklı geniş ölçüde kullanarak derinlemesine düşünmek demektir. Ön yargısız olmak demektir. Daha sonra bu kelime çeşit tasavvufçuların, bunların başında Gazali gelir, alakasız bir biçimde kalp gözü anlamına çekilmiştir. Maneviyat İslam'da önemlidir. Ancak kafamızdan din uyduramayız. Akıl ile vahiy arasında sorun varmış gibi göstermek o inanca ihanet olur.

Çünkü evreni yaratan da Allahtır. Bize aklı bahşeden de odur.İndirdiği vahiy ile yarattığı evren birbirine zıt değildir. Sen de yazmışsın bu söz ne ayettir, ne de hadis.. Sözün kendisi doğru bir söz de değildir. Bizim için hiçbir kıymet arz etmez. Aksine Şeytan evliyaları, din adına tağutluk yapanlar, bu sözü doğru görüyorlarsa bizim inkar etmemiz gerekir.

Hiçbir insan aklını çalıştırdığı için değil, hakkıyla çalıştıramadığı ve ayetler arasındaki bağları göremediği için inkar eder. Kuran'da akıl ile ilgili derinlikli düşünme ile ilgili onca ayet var. Kuran aklı eleştirmez, hatta ön yargısız düşünme Kuran'ın emridir. Kuran'ın yerdiği şey, ön yargılara dayanan emeksiz, çabasız peşin hükümlerdir. İnsanları inkara götüren de işte budur.

Mülk Suresi 10.ayete bakarsanız, aklın dışlanmadığını görürsünüz. Akıl bağ kurar. Doğru bilgiye dayanarak doğru hükümler çıkarır. İşte o doğru bilgi kaynağı da Kuran'dır. Mantık ise önermelerin, çelişkisiz oluşu demektir. Kuran bu açıdan, tutarlı, mantıklı, çelişkisiz bir metindir. İslam'a inanana mümin, İslam teslim olana müslüman denir. Şeytan evliyasına, inanan mürit, teslim olana mukallit denir. İslam Allah'a şirk koşulan bu tarz tağutları şiddetle reddeder. Allah şirk koşulan her şeyden yüce ve uzaktır.

Kim Şeytan ve Şeytan evliyalarını inkar edip, Allah'ın indirdiği kitaba dayanırsa kurtuluşa erer.