Müslümanlar niye ilk sebebi yani bing bangi delil olarak sunar?

apokalips

☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
2,399
Tepki puanı
653
Düşünce
Sünni
İslam inancına göre her şeyi anbean yaratan bir ilah vardır, her şeyi en baştan ayarlayıp bırakan bir ilah değil. Buna rağmen deizm argümanı olan ilk sebebe gitme nedeni nedir? Müslümanlar kendi ilahlarını tanımıyor mu?

 
Yazan tarafından düzenlendi:

Masterpiece

☆☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
955
Tepki puanı
1,086
Düşünce
Ateist
1620126403936.png
 

echtr

Çaylak
Mesajlar
35
Tepki puanı
41
Düşünce
Ateist
Şunlara tık kazandırmak istemiyoruz, forumdaki çoğu kişi olarak.
 

Evren

☆☆
Deneyimli
Mesajlar
2,975
Tepki puanı
588
Düşünce
Kur'ancı
Bu kullanılan delil hudus delili.
Sonradan var olan şeyin kendi kendisini var edemeyeceği yokluğun da edemeyeceği bu yüzden hadis olanı var eden vacibin zorunluluğuna dayanıyor.

Vacip olan yok ise sonradan var olan mümkünler zinciri sonsuza dek uzanır.
Bu sonsuz sebep sonuç zincirinde öncelik sonralık olmaz.
Ben var isem beni var eden sebeplerin adedi sonsuzdur.
Ve benimle eşittirler çünkü sonsuzda öncelik sonralık olmaz.

Bu yanlıştır.
 

apokalips

☆☆☆
Deneyimli
Mesajlar
2,399
Tepki puanı
653
Düşünce
Sünni
Bu kullanılan delil hudus delili.
Sonradan var olan şeyin kendi kendisini var edemeyeceği yokluğun da edemeyeceği bu yüzden hadis olanı var eden vacibin zorunluluğuna dayanıyor.

Vacip olan yok ise sonradan var olan mümkünler zinciri sonsuza dek uzanır.
Bu sonsuz sebep sonuç zincirinde öncelik sonralık olmaz.
Ben var isem beni var eden sebeplerin adedi sonsuzdur.
Ve benimle eşittirler çünkü sonsuzda öncelik sonralık olmaz.

Bu yanlıştır.
İşte kırmızı asa izleyen biri taa Bing bange gitmenin mantıksız olduğunu bilir.
 

Evren

☆☆
Deneyimli
Mesajlar
2,975
Tepki puanı
588
Düşünce
Kur'ancı
-Zamanın A teorisi doğrudur B teorisi yanlıştır. (Entropi kanunu)

Evrende var olan olaylar ya sükun halindedir ya da hareket halindedir.
Hareketi tamamlanan şey bitmiştir sonlanmıştır.
Sükun hali biterse o sükun da tamamlanmış olur.
Sonsuz tamamlanmayandır.
Demek ki hareket ve sükunun ezeli (sonsuz) olması mümkün değildir.
Alem ezelidir dememiz için sonradan oluşan hareket ve sükun adedi sonsuzdur denmelidir.
Bu da birbirine bağlanan sonsuz zincire eşittir.
Sonsuz zincirde öncelik sonralık olmaz.
Hareket = Sükun sonucuna ulaşırız.

Bu yanlıştır.
Evren sonradan var olmuştur.
 

Kaz

Çaylak
Mesajlar
105
Tepki puanı
35
Düşünce
Ateist
Bu kullanılan delil hudus delili.
Sonradan var olan şeyin kendi kendisini var edemeyeceği yokluğun da edemeyeceği bu yüzden hadis olanı var eden vacibin zorunluluğuna dayanıyor.

Vacip olan yok ise sonradan var olan mümkünler zinciri sonsuza dek uzanır.
Bu sonsuz sebep sonuç zincirinde öncelik sonralık olmaz.
Ben var isem beni var eden sebeplerin adedi sonsuzdur.
Ve benimle eşittirler çünkü sonsuzda öncelik sonralık olmaz.

Bu yanlıştır.
Bipolar bozukluğu olan birinin çocuk sahibi olması kadar Allahın yaratıcı olması farksızdır. Biz mümkünüz Allah zorunlu metafizik olan şey zorunlu ama biz mümkünüz. Ölünce Allah için ontolojik varlığımız son bulur, ölülerin ilahı olmaz yaşayanların ilahı olur bu bir beyin yıkama. İlk sebepten önce bir yaratılıştan bahseder dinler sonra dünyaya gönderilme iddiaları vardır ama kelamcıların tanrının varlığına mal etmeye çalıştıkları ilk sebebi sözde başlatan bir ilah. Dinler evren merkezli bir yaratılışı değil dünya merkezli bir yaratılışı savunur, lafızları olabildiğince ucu açık anlamak da dini savunanlara fayda verir.
 

Evren

☆☆
Deneyimli
Mesajlar
2,975
Tepki puanı
588
Düşünce
Kur'ancı
Bipolar bozukluğu olan birinin çocuk sahibi olması kadar Allahın yaratıcı olması farksızdır.
Bu iddianı destekleyen tek bir rasyonel kanıt istiyorum senden.

Biz mümkünüz Allah zorunlu metafizik olan şey zorunlu ama biz mümkünüz.
Mümkün var olması ile yok olması mümkün olandır.
Zorunlu varlık ise ezeli, dolayısıyla ebedi olandır.
Tamamlanmış sonsuzluk imkansızdır.

Ölünce Allah için ontolojik varlığımız son bulur, ölülerin ilahı olmaz yaşayanların ilahı olur bu bir beyin yıkama.
Ölünce varlığımızın son bulduğunu kim söyledi?
Değişim ve diriliş mümkündür.
Kurak arazinin ovaya dönüşmesi gibi.

İlk sebepten önce bir yaratılıştan bahseder
Yaratılış dediğin şey iştir.
Etki etmeye dayalıdır.
İlk sebep etki edicisi olmayan ilkedir.
İlk sebepten önce bir yaratılışın varlığı imkansızdır.

kelamcıların tanrının varlığına mal etmeye çalıştıkları ilk sebebi sözde başlatan bir ilah.
İlk sebep başlatılmış değildir güzel kardeşim.
Başlatmak bir iştir bu işi yapan etki edici sebep vardır.

Dinler evren merkezli bir yaratılışı değil dünya merkezli bir yaratılışı savunur
Tanrı sonsuz büyük olandır.
Tüm varlıkları dıştan ve içten kuşatandır.
Dinler örnek verirken tanrının kuşattığı yerlerden örnek verir.

lafızları olabildiğince ucu açık anlamak da dini savunanlara fayda verir.
Örnek: Zariyat 47
Eski tefsirlere bakıldığında bu ayetin evrenin genişlemesine yorulması mümkündür.
Bu tarz müteşabih ayetlerin varlığı kitabın evrenselliği içindir.
Bu şekilde kuran her çağın bilimine ayak uydurur.
 

Kaz

Çaylak
Mesajlar
105
Tepki puanı
35
Düşünce
Ateist
Bu iddianı destekleyen tek bir rasyonel kanıt istiyorum senden.
Kanıt kuran.
Değişim ve diriliş mümkündür.
Çok basit dirilen bir insan gerekiyor kurak arazinin dirilmesi benzetmesi değil edebi sözler bunlar bir bitki ölür diğerine gübre olur.
Eski tefsirlere bakıldığında bu ayetin evrenin genişlemesine yorulması mümkündür.
lafızı somut olarak okumak da bir seçenek, entelektüel sebepten söylüyorum hangi tefsir olduğunu söyler misiniz rivayet tefsiri olmalı.
 

Kuranmucizesi

Süresiz Yasaklı
Mesajlar
262
Tepki puanı
43
Düşünce
Kur'ancı
-Zamanın A teorisi doğrudur B teorisi yanlıştır. (Entropi kanunu)

Evrende var olan olaylar ya sükun halindedir ya da hareket halindedir.
Hareketi tamamlanan şey bitmiştir sonlanmıştır.
Sükun hali biterse o sükun da tamamlanmış olur.
Sonsuz tamamlanmayandır.
Demek ki hareket ve sükunun ezeli (sonsuz) olması mümkün değildir.
Alem ezelidir dememiz için sonradan oluşan hareket ve sükun adedi sonsuzdur denmelidir.
Bu da birbirine bağlanan sonsuz zincire eşittir.
Sonsuz zincirde öncelik sonralık olmaz.
Hareket = Sükun sonucuna ulaşırız.

Bu yanlıştır.
Evren sonradan var olmuştur.
Elinize sağlık. Son derece doğru ifade etmişsiniz. Ateizmin burada söyleyebileceği şeyler en fazla Tanrının eylemleri konusunda olabilir ki bu da zaten tanrıyı kabul etmeyi gerektirir. Aksi taktirde evrendeki hareket veya başlangıçtan kaçılması mümkün değildir.
 

Kaz

Çaylak
Mesajlar
105
Tepki puanı
35
Düşünce
Ateist
Kaçıncı yüzyılda ne nasıl anlaşılmış bunlar tefsire,felsefeye nasıl etki etmiş bilim tarihi eşliğinde bakarsınız kurandaki allah alem ilişkisinden yaratılışa kadar bunlar hakkında kuranın kullandığı kavramlara kadar her şey var. Bütün bunlara bakınca kuranın evrenselliği mi çıkar orasını bilmem.
 

Son konular

Üst