Muhammed’in Günahları

Mesajlar
289
Beğeniler
57
Düşünce
Sünni
#41
Ne güzel tartışıyorsunuz işte anlatmak istediğim bu farklı görüşlerde olabilir ama medeni bir şekilde tartışabiliyorlar
Sitedekilerin çoğu şunu yapar : Muhammed şöyle şöyle yapmıştır (ayet .. ..). Gelip cevap veririm. Bu cevap çok uzun farkındamısın. İşine gelen okusun işine gelen okumasın, zorlamıyorum. Zaten sizin gibi yazsak'ta anlatamamış'sın diceksiniz. İşlerine gelmeyince'de biryerden kıvırırlar; yok kopyala yapıştır, yok kendi bildiğini yaz, yok şunu yap bunu yap. Tabi ben bunu @alemdar27 için demiyorum. Kendisini gayet sevdim iyi birisi. Umarım diğerkilerine örnek olur..
 
Mesajlar
17
Beğeniler
16
Düşünce
Deist
#42
Sitedekilerin çoğu şunu yapar : Muhammed şöyle şöyle yapmıştır (ayet .. ..). Gelip cevap veririm. Bu cevap çok uzun farkındamısın. İşine gelen okusun işine gelen okumasın, zorlamıyorum. Zaten sizin gibi yazsak'ta anlatamamış'sın diceksiniz. İşlerine gelmeyince'de biryerden kıvırırlar; yok kopyala yapıştır, yok kendi bildiğini yaz, yok şunu yap bunu yap. Tabi ben bunu @alemdar27 için demiyorum. Kendisini gayet sevdim iyi birisi. Umarım diğerkilerine örnek olur..
Merhabalar....
sevginize mazhar olabilmek ne güzel :) benim demek istediğim şu: Sahabe dönemine gidecek olursak, o dönemde bir ayet geldiğinde burada Allah ne demek istiyor diye peygambere çok nadir gitmişlerdir. Çünkü inen ayet ne ise onu anlıyorlardı. İşin içine pek yorum katmazlardı. Ve öylece inanırlardı. Çünkü dünyaları, vizyonları, bakış açıları o kadardı. Ancak zaman ilerleyipte müslümanlar yeni düşünceler, yeni dünyalar, yeni fikir akımlarını tanımaya başlayınca kurandaki bir takım çelişkileri tespit ettiler. Tabiki kuranda çelişki olduğuna inanmak çok ciddi bir durum. Bu gibi ciddi durumda gerek inançları gerekse toplumsal baskı nedeniyle çelişkileri yontmaya ve yorumlamaya başladılar. Bunun içinde işe evvela meallerle başladılar. dikkat edersen meallerde can simidi parantez içleridir. Parantezler olmasa gerçekten bir çok ayet öyle anlamsız oluyor ki anlatamam. Tabi ki bu parantez içleri neye göre doluyor, tamamen kendi görüş ve ayeti kurtarmaya yönelik anlamlarla doluyor mesala bunlardan bir tanesi: nisa suresi 43. ayet: Diyanet İşleri: (Görmez misin ki Allah, bulutları sevk eder. Sonra, onları kaynaştırıp üst üste yığar. Nihayet yağmurun, onların arasından yağdığını görürsün. O, gökten, oradaki dağ (gibi bulut)lardan dolu indirir de onu dilediğine isabet ettirir, dilediğinden de geri çevirir. Bu bulutların şimşeğinin parıltısı neredeyse gözleri alacak.) Ayetin aslında parantez içindeki ibare yok. senden ricam lütfen parantez içi olmadan oku. Kurana göre dolu dağdan yağıyormuş. Şimdi bu ayetteki sıkıntıyı gören Alimler başlıyorlar efendim burada şu denilmek istendi bu denilmek istendi diye sayfalar dolusu yorum yazmaya. Kardeşim sahabeler bu ayeti olduğu gibi anlamış, çünkü bundan başka bir anlam çıkmaaaaaz.
 
Mesajlar
17
Beğeniler
16
Düşünce
Deist
#43
Merhabalar....
sevginize mazhar olabilmek ne güzel :) benim demek istediğim şu: Sahabe dönemine gidecek olursak, o dönemde bir ayet geldiğinde burada Allah ne demek istiyor diye peygambere çok nadir gitmişlerdir. Çünkü inen ayet ne ise onu anlıyorlardı. İşin içine pek yorum katmazlardı. Ve öylece inanırlardı. Çünkü dünyaları, vizyonları, bakış açıları o kadardı. Ancak zaman ilerleyipte müslümanlar yeni düşünceler, yeni dünyalar, yeni fikir akımlarını tanımaya başlayınca kurandaki bir takım çelişkileri tespit ettiler. Tabiki kuranda çelişki olduğuna inanmak çok ciddi bir durum. Bu gibi ciddi durumda gerek inançları gerekse toplumsal baskı nedeniyle çelişkileri yontmaya ve yorumlamaya başladılar. Bunun içinde işe evvela meallerle başladılar. dikkat edersen meallerde can simidi parantez içleridir. Parantezler olmasa gerçekten bir çok ayet öyle anlamsız oluyor ki anlatamam. Tabi ki bu parantez içleri neye göre doluyor, tamamen kendi görüş ve ayeti kurtarmaya yönelik anlamlarla doluyor mesala bunlardan bir tanesi: nisa suresi 43. ayet: Diyanet İşleri: (Görmez misin ki Allah, bulutları sevk eder. Sonra, onları kaynaştırıp üst üste yığar. Nihayet yağmurun, onların arasından yağdığını görürsün. O, gökten, oradaki dağ (gibi bulut)lardan dolu indirir de onu dilediğine isabet ettirir, dilediğinden de geri çevirir. Bu bulutların şimşeğinin parıltısı neredeyse gözleri alacak.) Ayetin aslında parantez içindeki ibare yok. senden ricam lütfen parantez içi olmadan oku. Kurana göre dolu dağdan yağıyormuş. Şimdi bu ayetteki sıkıntıyı gören Alimler başlıyorlar efendim burada şu denilmek istendi bu denilmek istendi diye sayfalar dolusu yorum yazmaya. Kardeşim sahabeler bu ayeti olduğu gibi anlamış, çünkü bundan başka bir anlam çıkmaaaaaz.
Pardon ayet numarası Nur 43 olacaktı
 
Mesajlar
289
Beğeniler
57
Düşünce
Sünni
#44
Merhabalar....
sevginize mazhar olabilmek ne güzel :) benim demek istediğim şu: Sahabe dönemine gidecek olursak, o dönemde bir ayet geldiğinde burada Allah ne demek istiyor diye peygambere çok nadir gitmişlerdir. Çünkü inen ayet ne ise onu anlıyorlardı. İşin içine pek yorum katmazlardı. Ve öylece inanırlardı. Çünkü dünyaları, vizyonları, bakış açıları o kadardı. Ancak zaman ilerleyipte müslümanlar yeni düşünceler, yeni dünyalar, yeni fikir akımlarını tanımaya başlayınca kurandaki bir takım çelişkileri tespit ettiler. Tabiki kuranda çelişki olduğuna inanmak çok ciddi bir durum. Bu gibi ciddi durumda gerek inançları gerekse toplumsal baskı nedeniyle çelişkileri yontmaya ve yorumlamaya başladılar. Bunun içinde işe evvela meallerle başladılar. dikkat edersen meallerde can simidi parantez içleridir. Parantezler olmasa gerçekten bir çok ayet öyle anlamsız oluyor ki anlatamam. Tabi ki bu parantez içleri neye göre doluyor, tamamen kendi görüş ve ayeti kurtarmaya yönelik anlamlarla doluyor mesala bunlardan bir tanesi: nisa suresi 43. ayet: Diyanet İşleri: (Görmez misin ki Allah, bulutları sevk eder. Sonra, onları kaynaştırıp üst üste yığar. Nihayet yağmurun, onların arasından yağdığını görürsün. O, gökten, oradaki dağ (gibi bulut)lardan dolu indirir de onu dilediğine isabet ettirir, dilediğinden de geri çevirir. Bu bulutların şimşeğinin parıltısı neredeyse gözleri alacak.) Ayetin aslında parantez içindeki ibare yok. senden ricam lütfen parantez içi olmadan oku. Kurana göre dolu dağdan yağıyormuş. Şimdi bu ayetteki sıkıntıyı gören Alimler başlıyorlar efendim burada şu denilmek istendi bu denilmek istendi diye sayfalar dolusu yorum yazmaya. Kardeşim sahabeler bu ayeti olduğu gibi anlamış, çünkü bundan başka bir anlam çıkmaaaaaz.
Bak işte knk. Onlar nasıl inerse öyle uyguluyorlardı, zamanla biz değiştirdik bunu. Dağdan dolu yağması zaten biz inandığımız için mantıklı gelmez Allah'ın böyle birşey demesi. Ayet'in devamında'da bulutlar ibaresi bunu destekliyor zaten. Mesela ayet indiği gibi uyguluyolardı değilmi? Bir örnek verelim nisa-34 kadınları dövün der değilmi? Ondan önce ise anlatılmak istenen farklıdır. İleride biz ne yaptık, aha kuran kadınları dövün demiş. Dövdük? Allah masum bir kimseyi sakın inciltmeyin derken direk kadını dövün der mi? Bence hata bizde bu durumda kitap'ta değil.
 

Mete Turan

☆☆☆☆☆
Yönetici
Mesajlar
1,647
Beğeniler
902
Düşünce
Agnostik
#46
Sitedekilerin çoğu şunu yapar : Muhammed şöyle şöyle yapmıştır (ayet .. ..). Gelip cevap veririm. Bu cevap çok uzun farkındamısın. İşine gelen okusun işine gelen okumasın, zorlamıyorum. Zaten sizin gibi yazsak'ta anlatamamış'sın diceksiniz. İşlerine gelmeyince'de biryerden kıvırırlar; yok kopyala yapıştır, yok kendi bildiğini yaz, yok şunu yap bunu yap. Tabi ben bunu @alemdar27 için demiyorum. Kendisini gayet sevdim iyi birisi. Umarım diğerkilerine örnek olur..
https://antidogmatik.com/konular/elestiri.1250/#post-10723
 
Üst Alt