Ersin

Yazar
Mesajlar
51
Tepki puanı
41
Düşünce
Ateist
Kuran’ın içindeki çelişki ve mantıksal tutarsızlıklar onun tanrı katından gelen bir kitap olmadığını pekâlâ ortaya koymaktadır bundan başka bir de Kuran’da bazı yerlerde Muhammed gaf yapmıştır ve Allah değil de Muhammed’in konuştuğu bariz bir şekilde ortadadır.

En'am - 114’e bakalım mesela. Diyanet İşleri’nin eski bir çevirisine bakalım önce:
“Allah size Kitap'ı açık açık indirmişken O'ndan başka bir hakem mi isteyeyim?' Kendilerine Kitap verdiklerimiz, onun gerçekten Rableri katından indirilmiş olduğunu bilirler. Öyleyse, sen şüpheye düşenlerden olma!”

Burada gördüğünüz gibi Allah’tan 3. şahıs olarak bahsediliyor. Ayrıca “O'ndan başka bir hakem mi isteyeyim?” diye konuşanın da Allah değil Muhammed olduğu apaçık ortadadır. Diyanet daha sonra Kur’an üzerine tartışmalar vs. olunca bu gerçeği gizlemek için bakın ne yaptı. Kuran çevirisinde tahrifat! Evet sırf Kuran’daki bu açığı kapatmak için Kuran’da olmayan kelimeleri sureye parantez içerisinde ekleme yoluna gidildi:

“Size Kitab’ı (Kuran’ı) hak olarak indiren O iken ben Allah’tan başka bir hakem mi arayacağım?” (de). Kendilerine kitap verdiklerimiz de onun, Rabbin katından hak olarak indirilmiş olduğunu bilirler. O hâlde, sakın şüphecilerden olma.”

muhammedin-konustugu-ayetler.jpg


İşte ayetin orijinali, okunuşu ve kelime kelime anlamı:

أَفَغَيْرَ اللَّهِ أَبْتَغِي حَكَمًا وَهُوَ الَّذِي أَنْزَلَ إِلَيْكُمُ الْكِتَابَ مُفَصَّلًا ۚ وَالَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ

يَعْلَمُونَ أَنَّهُ مُنَزَّلٌ مِنْ رَبِّكَ بِالْحَقِّ ۖ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

E fe gayrallâhi ebtegî hakemen ve huvellezî enzele ileykumul kitâbe mufassala(mufassalan), vellezîne âteynâhumul kitâbe ya’lemûne ennehu munezzelun min rabbike bil hakkı fe lâ tekûnenne minel mumterîn(mumterîne).

1. e fe gayre allâhi : artık, Allah'tan başka mı
2. ebtegî : arayayım, arıyorum
3. hakemen : bir hakem, hüküm veren
4. ve huve ellezî : ve o ki
5. enzele : indirdi
6. ileykum : size
7. el kitâbe : kitabı
8. mufassalan : açıklanmış olarak
9. ve ellezîne : ve onlar ki
10. âteynâ-hum : onlara verdik
11. el kitâbe : kitap
12. ya'lemûne : biliyorlar
13. enne-hu : onun ..... olduğunu
14. munezzelun : indirilmiş
15. min rabbi-ke : senin Rabbinden
16. bi el hakkı : hak ile
17. fe : o halde
18. lâ tekûnenne : sen sakın olma
19. min el mumterîne : şüphe edenlerden

Görüldüğü gibi ayette “de” kelimesi yok.

Peki söz konusu olan sadece En'am - 114 mü? Şimdi Diyanet’in Tevbe - 30 mealine de bakalım:
“Yahudiler, “Üzeyr, Allah’ın oğludur” dediler. Hıristiyanlar ise, “İsa Mesih, Allah’ın oğludur” dediler. Bu, onların ağızlarıyla söyledikleri (gerçeği yansıtmayan) sözleridir. Onların bu sözleri daha önce inkâr etmiş kimselerin söylediklerine benziyor. Allah, onları kahretsin. Nasıl da haktan çevriliyorlar!” Aceba bu ayette “Allah onları kahretsin!” diye beddua eden Allah mı yoksa Muhammed mi?

Gelelim Hûd suresine… Hûd suresinin ilk iki ayetinin eski çevirisine bakalım:
“Elif, Lam, Ra. Bu Kitap, hakim ve haberdar olan Allah tarafından, Allah'tan başkasına kulluk etmeyesiniz diye ayetleri kesin kılınmış, sonra da uzun uzadıya açıklanmış bir Kitap'dır. Ben size, O'nun tarafından gönderilmiş bir uyarıcı ve müjdeciyim.”
Bu Diyanet’in eski mealidir. Görüldüğü gibi burada da Allah değil Muhammed konuşuyor. Diyanet bu ayetteki tuhaflığı da fark ediyor ve daha sonra yukarıdaki kırmızıyla yazılan cümlenin başına parantez içinde bir “de ki” ekliyor ki ayetin orijinalinde bu “de ki” yok.

Zariyat suresi 50. ve 51. ayetlerin mealine bakalım şimdi de:
“O hâlde Allah’a koşun. Şüphesiz ben, size O’nun katından gönderilmiş açık bir uyarıcıyım. Allah ile beraber başka bir ilâh edinmeyin. Gerçekten ben, size, Allah tarafından gönderilmiş açık bir uyarıcıyım.” Allah tarafından gönderilmiş uyarıcı Allah’ın kendisi mi Muhammed mi işte Muhammed bu ayetlere de “de ki” koymamış ve Diyanet henüz buralardaki sakatlığa ayıkıp “de ki” eklememiş.

Munafikun - 4’e de bir bakalım:
“Onlara baktığın zaman cüsseleri hoşuna gider; konuşurlarsa sözlerini dinlersin; tıpkı, sıralanmış kof kütük gibidirler; her çığlığı kendi aleyhlerine sayarlar; onlar düşmandır, onlardan çekin; Allah canlarını alsın, nasıl da aldatılıp döndürülüyorlar.”
Burda da “Allah canlarını alsın” diye konuşup beddua eden şüphesiz ki Allah değil Muhammed.

Gelelim Tebbet - 1’e:
“Ebû Leheb’in elleri kurusun. Zaten kurudu.”

Allah beddua edemeyeceğine göre bu sözde Muhammed’e ait. İşte Kuran’da Tanrı sözü olmadığı kesin olan ayetlerden bir demet.

Turan Dursun
 

Nusret

Yazar
Mesajlar
46
Tepki puanı
18
Düşünce
Sünni
Kur 'anda Allah bu ayetlerde değil çoğu ayetlerde " O, Allah, Biz, " samir kullanarak dışarıdan bir gözle konuşarak hz muhammed sav olayları anlatmaktadır..

"biz" kelimesi de o zaman Allah bir değil manasına gelmesi lazım doğru mu ? Bu mümkün olabilir mi ,, sadece bu sizin tezi çürütüyor...

Ayrıca biraz konuyu açarsak hz muhammed sav yazsaydı bu süre olmazdı

"Kendisine o ámá geldi diye, Peygamber yüzünü ekşitti ve öteye döndü. (Ey Muhammed) Ne bilirsin? Belki de o arınacak. Yahut öğüt alacak da bu öğüt kendisine fayda verecek. Kendini muhtaç hissetmeyene gelince, sen ona yöneliyorsun. (İstemiyorsa) Onun arınmasından sana ne? Allah’a karşı derin bir saygıyla, korku içinde koşarak sana geleni ise bırakıp, ona aldırmıyorsun. Hayır, böyle yapma! Çünkü bu (Kur’án) bir öğüttür. Dileyen ondan öğüt alır!" (Abese 1-12)

Diğer yandan biliyoruz ki ıncil ve tevrat degistirilmis saptırılmıştir. Ama Allah ayetle kuranin değişmeyeceğini bildirmistir. Buda mi yetmedi?

Siz şimdi diyanet meali ile kuranda çelişki var derseniz sifir dizel arabaya benzin koyup bu arabada hata var gitmiyor demek gibidir... Yani velevki diyanet bilerek veya bilmeyerek ayet mealini yanlış verdi.. zaten diyanetin doğru meal vermek gibi bir derdi yok ki. Hatta diyanetin görevi insanları kurandan nasıl uzaklastirir moron müslümanlar haline nasıl dönüştürürum onun derdinde.

Diyanet dediginiz 1924 te atatürk isami bitirmek için kurduğu bir kurumdur. O zamanlar ilk tefsizir elmalılı hamdi yazir a yazdırırken çoğu ayet meallerini değiştirmesini emretmistir. Şeriat kelimelerini çıkarttılar laikliği savunacak şekilde meal tefsiri yazdırdı. Zaten insanlar yeni dile yabancı olduğu için anlayamadılar bile...

Şimdi kardeşler siracinin şahidi bozacidir.. Diyanet kötünün iyisidir. Ha üç beş tarikat var din tüccarları onlarda da ilim olmadığı için sadece cep doldurmaya odaklandiklari için bu konulara hiç giremezler dolayısı ile sizin ve bir çok insanın kafasi karışıp hata var zannederler...

Umarım cevap verebildim az da olsa.
 

Mete Turan

lV ☆
Senato Başkanı
Mesajlar
2,148
Tepki puanı
1,638
Düşünce
Agnostik
Kur 'anda Allah bu ayetlerde değil çoğu ayetlerde " O, Allah, Biz, " samir kullanarak dışarıdan bir gözle konuşarak hz muhammed sav olayları anlatmaktadır..

"biz" kelimesi de o zaman Allah bir değil manasına gelmesi lazım doğru mu ? Bu mümkün olabilir mi ,, sadece bu sizin tezi çürütüyor...

Ayrıca biraz konuyu açarsak hz muhammed sav yazsaydı bu süre olmazdı

"Kendisine o ámá geldi diye, Peygamber yüzünü ekşitti ve öteye döndü. (Ey Muhammed) Ne bilirsin? Belki de o arınacak. Yahut öğüt alacak da bu öğüt kendisine fayda verecek. Kendini muhtaç hissetmeyene gelince, sen ona yöneliyorsun. (İstemiyorsa) Onun arınmasından sana ne? Allah’a karşı derin bir saygıyla, korku içinde koşarak sana geleni ise bırakıp, ona aldırmıyorsun. Hayır, böyle yapma! Çünkü bu (Kur’án) bir öğüttür. Dileyen ondan öğüt alır!" (Abese 1-12)

Diğer yandan biliyoruz ki ıncil ve tevrat degistirilmis saptırılmıştir. Ama Allah ayetle kuranin değişmeyeceğini bildirmistir. Buda mi yetmedi?

Siz şimdi diyanet meali ile kuranda çelişki var derseniz sifir dizel arabaya benzin koyup bu arabada hata var gitmiyor demek gibidir... Yani velevki diyanet bilerek veya bilmeyerek ayet mealini yanlış verdi.. zaten diyanetin doğru meal vermek gibi bir derdi yok ki. Hatta diyanetin görevi insanları kurandan nasıl uzaklastirir moron müslümanlar haline nasıl dönüştürürum onun derdinde.

Diyanet dediginiz 1924 te atatürk isami bitirmek için kurduğu bir kurumdur. O zamanlar ilk tefsizir elmalılı hamdi yazir a yazdırırken çoğu ayet meallerini değiştirmesini emretmistir. Şeriat kelimelerini çıkarttılar laikliği savunacak şekilde meal tefsiri yazdırdı. Zaten insanlar yeni dile yabancı olduğu için anlayamadılar bile...

Şimdi kardeşler siracinin şahidi bozacidir.. Diyanet kötünün iyisidir. Ha üç beş tarikat var din tüccarları onlarda da ilim olmadığı için sadece cep doldurmaya odaklandiklari için bu konulara hiç giremezler dolayısı ile sizin ve bir çok insanın kafasi karışıp hata var zannederler...

Umarım cevap verebildim az da olsa.
Ya çok safsın ya da uyanıklık yapmaya çalışıyorsun ama beceremedin. Abese suresini pekala kendi yazabilir halkı inandırmak için. Kuranın değişmeyeceğini söyleyen yine kuranın kendisi. :D Değişmediğini bilemezsin. Tevrat ve incilin değiştiğine nasıl emin oluyorsun ayrıca. Yani delillerin çürük. Kendi kendini kandırarak bu şekilde yol alamazsın.
 

Nusret

Yazar
Mesajlar
46
Tepki puanı
18
Düşünce
Sünni
Uyaniklik yapmaya veya birşey ispatlamaya ihtiyacım yok arkadaş bu basit konulara basit örnekler vermeye çalışıyorum sadece..

Tevrat ve incilde ki ilah anlayışına (üçleme ) bakmak değişiklik olduğuna kanıt değil mi ? Daha ne olması lazım..bir ilah yanında başka bir kişinin anılmasını istemez kitabında...

Aynı duzlemle gidersek şimdi kuranda olmayan ve şu an cakma müslümanlarin ilahlari olan şeyhler , gavslar falanlar filanlar var diyorlar ki bize sizin nefes almanıza kadar tasarruf sahibiyiz, sizi koruyan kollayan biziz, yardima ihtiyaç duyduğunuz zaman size yetiş ya gavs deyin hemen gelirim diyor.. Şimdi kuranı kerim i bir insan yazsa idi bu şeyhlerin muridlerine söylediklerini orada yazması gerekirdi ki insanlar itibar etsin onu hz ısa gibi ilahlastirsin hoşuna gitmezmiydi? Şu an tarikatlara bakın ne dediğimi anlayacaksınız... Kur anda " deki muhammed sen sadece tebliğ edicisin" sen kimseye hidayet edemezsin ancak hidayet Allah tan dir". Ama şu an kici kırık şeyhler evliyalar tövbe verip hidayet dağıtıp cennete yerleştiriyor .. yine bakarsak bugün kitap yazan mevlana ,imamı rabbani, cübbeli, yada onun gibi yunus emre falan filan bunlar Allah a ortak koşan kişiler kitaplarında ağza alınamayacak şeyler yazar ama salak insanlar Bunlara öyle inanirlarki kuran ayetlerine güven bir hoca ya guvenmekten daha azdır. Hoca ne derse odur. Ben çevremde ayet okuyorum tarikatcilara kimseye kabul ettiremiyorum ama bunlar Allah a daha çok yaklaşmak isteyip seyhlere bağlanan insanlar.. amacından sapmış sapkın güruh..

Işte sizin dusuncelerinzde bana göre aynı onlara kuran a inanmıyor ama müslüman sizde inanmıyor ateist..!

Kuran benzeri bir kitap yazılmış türkçe mealini paylaşın da bizde ona bakalım
 

Mete Turan

lV ☆
Senato Başkanı
Mesajlar
2,148
Tepki puanı
1,638
Düşünce
Agnostik
Tevrat ve incilde iki veya üç tanrı olması bozulduğuna delil olamaz. Çok saçma bir mantık olmuş.

Şeyhlerden boşuna bahsetme. Senin onlardan ne farkın var? Sonuçta sende allaha tapıyorsun ve sende muhammedin açıklarını görmezden geliyorsun. Mesela muhammedin karı ve cariye olaylarına ne diyorsun?

Kuran benzeri çok kitap var. Çile, safahat, savaş ve barış vs. Bunlar çok iyi şekilde yazılmış kitaplar. Kuranın bunlardan ne üstünlüğü varki? Kuranı abartıp duruyorsunuz. Batılılar bi buluş yapınca aa kuranda varmış diyorsunuz. Kuranda vardıda Müslümanlar bu kadar aptalmıki bunu yüzyıllardır göremediler. Kuranda varsa bi de müslümanlar bulsun bakalım.

Allaha dua edip bişeyler beklersiniz. Başınız sıkıştımı hemen batı teknolojisi kullanırsınız. İlaç silah hep batıdan geliyor.

Müslümanlar ve islam hep laf üretir şu helal şu haram şöyle inanlalım böyle inamalım vs. Bunun haricinde müslümanların bi bok ürettikleri yok. Bütün herşeyi dışardan alıyorlar. Kuru fasülye yiyip gaz üretiyorlar anca başka bişey yok. Kendi inananına bile faydası olmayan bir dinin kime ne faydası olacak???
 

Nusret

Yazar
Mesajlar
46
Tepki puanı
18
Düşünce
Sünni
Bradir senin de açık görüşlü olduğun söylenemez bunlar sonuçta senin fikirlerin düşüncelerin değil. Sende başkasının düşüncesi üzerinden konuşarak fikir üreterek inkari seçtin. Bizde bir yaratıcının olduğuna düşünerek karar verdik ve kuran yolunu seçip iman ettik. Sende iman etmemeye iman ettin.. fark yok.

Peygamberimiz sav in eşlerini hakkında bilinen saçma sapan dusunlerii iftiraları şu video daki aynı soruya Dr Zakir Naik verdiği cevabı dinleyelim birde

Bradir Burayi çık iyi anlamanı istiyorum. Ben müslümanlara kuranı kerim ayetlerini inandiramiyorum. Dört mezhep koymuşlar bunlara uyacaksin ama bunların hiç biri ne kurana nede sunnete uygun. İnsanlar bunları birebir uygularken, hayır yanlış yapıyorsunuz deyip ayet okuduğumda ayete güven hocaya güvenden daha az ama adımız müslüman .Yani ben müslüman a anlatamadığımız ayeti sana nasıl anlatıp inandirayim. Allah buyuruyor ki ' sen hidayet edici değilsin '.

Dua edip batıdan istemiyoruz dua edip Allahtan istiyoruz. 1909 a kadar şeriat ülkesi olan dışa bağımlılık olmayan ülke nedense kuranı hazmedemeyen birçok ülke cullandi turkiye ye ve ıslam ülkelerine. Sonra ne oldu ne olduğu belirsiz biri geldi başa yok ülkeyi kurtardı cumhuriyet kurdu. Madem bradir biz müslümanlar yapamadık 1923 den beri neden bir araba, bir uçak, bir petrol rafinesi yapamadiniz! Buna din mani ise biz yapamadık 100 senedir teknoloji çağında dinsiz bir türkiye var neden yapamadiniz!

Laf üretip yapamayan biz mi yoksa siz mi?
 

Mete Turan

lV ☆
Senato Başkanı
Mesajlar
2,148
Tepki puanı
1,638
Düşünce
Agnostik
Ben şundan bundan duyarak değil dindeki hatarı yanlışları görüp dinlerden kurtuldum. Fakat senin aklın bunu anlamıyor. Hala başkalarından duymuşsun diyosun. Başkasından duyma dine inananlarda olur. Tıpkı sende olduğu gibi. Eğer öyle değil diyorsan. Neden allaha inandığını söyle bakalım?
 

Nusret

Yazar
Mesajlar
46
Tepki puanı
18
Düşünce
Sünni
İnsanlar yaratılış ve fitrat gereği nasıl var oldum gibi sorular ile kendini çevresini sorgular.
Bu bakımdan insanlar bu duyguyu bir şekilde bastırmak için bir şeylere inanma bağlanma ihtiyacı hisseder. Bugün ben ateistim diyen birinin de bir inancı var. Güneşe , fareye , put a tapinmasina gerek yok inancını yaşaması önemli olan. Aynı şekilde diğer insanlarda inançları yaşıyorlar her biri farklı şeylere inansalarda .

Ha şimdi bu durumda tebliğ edici bir peygamber geldiğinde diyor ki hayır siz yanlış yapıyorsunuz! Sizi bu fare yaratmadı, siz güneşten gelmediniz sizi yaratan Allah tir . Bu düzeni kuran ve belli bir süreye kadar insanları imtihan ederek kimlerin iyilik yapacağını görmek için sizleri yeryüzü ne yerlestirdi. Bunları anlatarak hak yoluna davet etti. Kimi evet doğru dedi biz maymundan gelmiş olamayız dedi iman etti . Çünkü her yaratilanin bir yaratıcısı vardır. Ama bizi yaratanin yaratılmaması gerekiyor.

Simdi herkes Allah a inansa ve müslüman olsa peygamebere ihtiyaç zaten olmayacak , kitaba zaten ihtiyac olmayacak. Allah neden farklı dinleri gönderdi. Işte gruplasmayin sadece Allahın sözünde bir olun diye sınamak için müslümanları deniyor. Allah kafirleri sinamaz zaten. Hıristiyanlar in incilde hz muhammet sav mujdelendigi halde kabul etmiyorlar. Işte müslüman olan hıristiyanlar saptı.!

Ben tebliğe cevap verdim ve la ilahe illallah dedim.
 

Nagarjuna

Yazar
Mesajlar
40
Tepki puanı
21
Düşünce
Agnostik
Hakka süresinin 40 ayeti zaten olaya noktayı koyuyor bide şöyle bir şey var cinsel arzularını tatmin edemeyen insanlar ruhsal bir bozukluk yasarlar sanrılar filan görürler buna tıpta paranoid şizofreni denir sanirim bu cinsel açlık kişiyi bir süre sonra dine yöneltir hasta sürekli din ve dinle ilgili konulari takıntı haline getirir bu din ile cinselliğin doğrudan bağlantılı olduğunu gösterir muhammede bir takım sanrılar görüp kendini peygamber sanmış olabilir yani muhammedin penceresinden baktığımızda aslında kimseyi kandırdığını söyleyemeyiz çünkü 23 yıldır bu sanrıları görmüş ve yasamis
 

Orhan Yolcu

☆☆☆☆
Yazar
Mesajlar
538
Tepki puanı
422
Düşünce
Agnostik
Hakka süresinin 40 ayeti zaten olaya noktayı koyuyor bide şöyle bir şey var cinsel arzularını tatmin edemeyen insanlar ruhsal bir bozukluk yasarlar sanrılar filan görürler buna tıpta paranoid şizofreni denir sanirim bu cinsel açlık kişiyi bir süre sonra dine yöneltir hasta sürekli din ve dinle ilgili konulari takıntı haline getirir bu din ile cinselliğin doğrudan bağlantılı olduğunu gösterir muhammede bir takım sanrılar görüp kendini peygamber sanmış olabilir yani muhammedin penceresinden baktığımızda aslında kimseyi kandırdığını söyleyemeyiz çünkü 23 yıldır bu sanrıları görmüş ve yasamis
Evet gerçektende cinsellikle dinsel duygular bağlantılı olabilir. İslamda cinselliğin ne kadar yoğun olduğu malum. Huriler muriler...
 

fameraft

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
531
Düşünce
Muvahhid
şizofreni denir sanirim bu cinsel açlık kişiyi bir süre sonra dine yöneltir hasta sürekli din
Şizofren bir insan bırak kitap yazmayı doğru düzgün bir cümle kuramaz. Kuran dediğin kitabın içeriğini reddetsen bile bütünlüğünü ve kulağa hoş gelen şiirselliğini reddedemezsin. Bunu şizofren biri yazdı diyorsun bir şizofrenle konuş önce.
 

Entropyy

lV ☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,375
Tepki puanı
1,664
Düşünce
Ateist
Şizofren bir insan bırak kitap yazmayı doğru düzgün bir cümle kuramaz.

Yanlış bir cümle bu şizofreninin çeşitleri vardır.
John Nash Nobel Ödüllü Matematikçi şizofrendir.
Louis Wain ünlü bir ressam şizofrendir.
Aytekin Özdemir şizofren bir yazardır ve 13 yılda 15 kitap yazmıştır.
Bu örnekleri çoğaltabiliriz.
 

fameraft

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
531
Düşünce
Muvahhid
Yanlış bir cümle bu şizofreninin çeşitleri vardır.
John Nash Nobel Ödüllü Matematikçi şizofrendir.
Louis Wain ünlü bir ressam şizofrendir.
Aytekin Özdemir şizofren bir yazardır ve 13 yılda 15 kitap yazmıştır.
Bu örnekleri çoğaltabiliriz.
John Nash oyun teorisi üzerinde uğraşırken şizofren felan değil, evlendikten sonra ortaya çıkıyor bu durum ve bu durum baş gösterdikten sonra bunu yenmeye harcıyor zamanını. Daha sonra atlatıyor.
Aytekin Özdemir de John Nash i örnek alan bir adam zaten. Onun yöntemiyle hastalıkla baş etmeye çalışıyor ve şizofren olduğunun gayet farkında.
 

DemoKratos

Vll ☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
5,850
Tepki puanı
3,122
Düşünce
Ateist
John Nash oyun teorisi üzerinde uğraşırken şizofren felan değil

Ne şizofreni, ne de Nash hakkında bir şey bilmiyorsun.

Diğer yandan Kuran'ı Muhammed yazmamış veya yazdırmamıştır. Muhammed zaten yok, uydurma bir masal karakteridir. Kuran, yazarı belli olmayan eski metinlerden derlenmiş anonim bir çalışmadır.

Kuran'ın anlatımı aşırı bozuktur. Anlatım bozuklukları, tekrarlar, konu bütünlüğünden yoksunluğu, konu akışı diye bir şeyin hiç olmayışı ile saçma sapan bir metinler toplamıdır. Kitap denemez. Kitap denmesi için giriş gelişme sonuç konu akışı olması gerekir.

Kuran'a kitap demek, kitap nedir hiç bilmemek anlamına gelir. Buna kitap denemez. Kağıt hurdalığından sayfalar toplayıp ciltleyip yaldızlı bir de kapak takmakla kitap olmayacağı gibi Kuran da bir kitap olamaz, değildir. Bu, karmakarışık bir eski metinler toplamı bir derleme. Derleme de son derece bozuk yapılmış. Düzgün derlense neyse. Anlatım bozuklukları ile dolu.
 

Entropyy

lV ☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
2,375
Tepki puanı
1,664
Düşünce
Ateist
John Nash oyun teorisi üzerinde uğraşırken şizofren felan değil, evlendikten sonra ortaya çıkıyor bu durum ve bu durum baş gösterdikten sonra bunu yenmeye harcıyor zamanını. Daha sonra atlatıyor.
Aytekin Özdemir de John Nash i örnek alan bir adam zaten. Onun yöntemiyle hastalıkla baş etmeye çalışıyor ve şizofren olduğunun gayet farkında.

John Nash'ın hayatında bir tek oyun teorisi yok 20 küsür makalesi var bunları ne ara çalıştı yayınladı tarihlerine bakın.
Aynen senin dediğin gibi cümle kuramayanda var ama dahi olanda kitap yazanda var.
Şizofrenler cümle kuramaz ne demek saçmalamayın.
Şizofrenin çeşitleri var bütün şizofreni hastalarında aynı septomlar gözlenmez.
 
Yazarı tarafından düzenlendi:

fameraft

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
531
Düşünce
Muvahhid
Ne şizofreni, ne de Nash hakkında bir şey bilmiyorsun.

Diğer yandan Kuran'ı Muhammed yazmamış veya yazdırmamıştır. Muhammed zaten yok, uydurma bir masal karakteridir. Kuran, yazarı belli olmayan eski metinlerden derlenmiş anonim bir çalışmadır.

Kuran'ın anlatımı aşırı bozuktur. Anlatım bozuklukları, tekrarlar, konu bütünlüğünden yoksunluğu, konu akışı diye bir şeyin hiç olmayışı ile saçma sapan bir metinler toplamıdır. Kitap denemez. Kitap denmesi için giriş gelişme sonuç konu akışı olması gerekir.

Kuran'a kitap demek, kitap nedir hiç bilmemek anlamına gelir. Buna kitap denemez. Kağıt hurdalığından sayfalar toplayıp ciltleyip yaldızlı bir de kapak takmakla kitap olmayacağı gibi Kuran da bir kitap olamaz, değildir. Bu, karmakarışık bir eski metinler toplamı bir derleme. Derleme de son derece bozuk yapılmış. Düzgün derlense neyse. Anlatım bozuklukları ile dolu.
Kitap tanımını "Giriş, gelişme ve sonuc" a bağlayıp hikayeciliğe indirmek de zırva. O halde piyadaki eğitsel metinleri, bilgi içeriklerini komple atmamız gerek. Kitap demek başı sonu belli bir yazı demek. Buna iki kapak geçiriyorsun ve "Mushaf" oluyor. Tanım bu aslında. Bunun kutsal mu yoksa insan yazması mı olduğunu anlamak için kafanıza göre kitap/mushaf tanımına girişmenize gerek yok.

Sure sure farklı konular işleniyor hatta surelerde farklı konular yer alıyor doğrudur fakat bunun Allah'tan olup olmamasıyla alakası nedir? Sure isimleri denen bir şey bile yok normalde, sadece rakamlı bölümler ve rakamlı alt bölümler var demek daha doğru, zaten kendini "Bu rakamlı bir kitaptır" diye anlatıyor. Öte yandan bu bölümlerin tamamen birbiriyle alakasız olduğunu söylemek, cahilliktir.

Zinanın cezasını belirten birden fazla ayet var mesela ve bu ayetler birbiriyle çakışmıyor(overlap) tam tersi birbirini tamamlıyor. Biri karı koca arasındaki hüküm, diğeri evli olmayanları hükmü, bir başkası eşcinsellerin hükmünü veriyor. Bu hükmü beğenip beğenmemen başka bir konu ancak sen beğenmiyorsun diye Allah'tan değil demen saçma.

Eğer iddia ettiğiniz gibi Kuran arap kavimlerinin derlemesi olan, uyduruk bir kurallar bütünüyse, o halde çakışan hükümler olmalıydı. Aynı ifade Kur'an da da geçiyor zaten, o Allah'tan başkası tarafından olsaydı çelişirdi diye, kendi içinde çelişen ifadeler nerede ? Varsa gösteriniz, burayı okuyanlar da aydınlanır belki, yoksa iftara ettiğiniz farkına varın.
 

DemoKratos

Vll ☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
5,850
Tepki puanı
3,122
Düşünce
Ateist
O halde piyadaki eğitsel metinleri, bilgi içeriklerini komple atmamız gerek.

Niye öyle bir şey yapalım ki? Onlarda giriş gelişme sonuç bölümleri vardır.

Kuran'da sûre adı verilmiş bölümlerin her biri başka konudan filan bahsetmez. Hepsi aynı konuları bıktırasıya tekrar eder. Kuran ne anlatıyor Bakara adı verilmiş bölüme baktın mı tamamdır. Gerisinden pek bir şey çıkmaz. Bakara'yı okudun mu Yahudi soykırımına zemin hazırlamak için yazılmış olduğunu anlarsın. Gerisi bir şey değil. Allah şöyledir böyledir, allah şöyle eder böyle eder, bu. Başka bir numara yok.

Kuran'ın ne tamamında, ne bir bölümünde, bir konu ele alınıp konuya bir giriş yapılıp sonra geliştirme ve bir sonuca bağlama görülmez. Bir konuya pattadak başlar pattadak bitirir, bir sonuca bağlamadan başka konuya pattadak girer. Dünyada bundan daha karmakarışık, daldan dala atlayan fakat sayfalarca döşenip hiç bir şey anlatmayan bir yazım yoktur. Buna kitap filan denemez. Bunun kağıt hurdalığından sayfalar toplayıp ciltleyip bir de yaldızlı kapak takmaktan bir farkı yok.

Aynı lafları o kadar çok tekrarlar ki, Kuran ezberleyen hafızların beyni sulanır. Bir bölümü okurken aynı ifadelerin olduğu başka bir bölüme yanılıp geçivermek işten bile değildir. Hep aynı laflar. Bu kitabı dışardan okul bitirme sınavına dil ve edebiyattan sok, sıfır çeker. Yüz üzerinden bir bile alamaz! Berbat bir anlatımı vardır. Son derece anlatım bozukluğu sorunu vardır.
 

fameraft

☆☆☆☆☆
Genel Kurul Üyesi
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
531
Düşünce
Muvahhid
Kuran'da sûre adı verilmiş bölümlerin her biri başka konudan filan bahsetmez. Hepsi aynı konuları bıktırasıya tekrar eder. Kuran ne anlatıyor Bakara adı verilmiş bölüme baktın mı tamamdır. Gerisinden pek bir şey çıkmaz. Bakara'yı okudun mu Yahudi soykırımına zemin hazırlamak için yazılmış olduğunu anlarsın. Gerisi bir şey değil. Allah şöyledir böyledir, allah şöyle eder böyle eder, bu. Başka bir numara yok.

Zırvanın daniskası. Tekrar edilen bölümlerde olayların başka başka yönlerinde dem vurulur. O olayları anlatması senin öğüt alman için. Yusuf suresi neredeyse baştan sona yusuf peygamberin başına gelenleri ve sabır ile Allah'a güvenmenin önemini anlatır. Sen bakara suresinde bunun tek harfini bulamazsın. Ali-imran da ağırlıklı olarak İsa peygamberin soyunu ve ailesini anlatır. Bakarada bunu da bulamazsın. Farklı farklı topluluklardan bahseder ve bunların kendini beğenmişliğinden ve zorbalıklarından bahseder, genelde bu kıssaların sonunda da" BUNDA AKIL SAHİPLERİ İÇİN ALINACAK BİR ÖĞÜT VARDIR" der.

Bu kadar dogmatik redçiyi gerçek hayatta hiç görmedim. Kendi varlığını inkar eden idealistler gibi davranıyorsun. Ediyorsan et tabi, beni ilgilendirmez ama saçmaladoğın yerde iftiranı düzeltmekte benim görevim.
 

Son konular

Son mesajlar

Üst